Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Peurajussi - 22.01.10 - klo:11:23
-
Onko hyviä kokemuksia? Joka ikinen talvi ongelma, kun on mäkisiä teitä ja lannan siirtoajon aikaan saa lipostella vastaantulijan kaistalla kun ei tassut pidä. Täytys siis pystyä ajamaan myös suurella nopeudella. Nastoja en mielellään laittaisi.
IKH:n ketjuja ainakin mainostavat testeissä pärjänneiksi, tiedä sitten soveltuvatko vain verkonpainoksi.
-
Onko hyviä kokemuksia? Joka ikinen talvi ongelma, kun on mäkisiä teitä ja lannan siirtoajon aikaan saa lipostella vastaantulijan kaistalla kun ei tassut pidä. Täytys siis pystyä ajamaan myös suurella nopeudella. Nastoja en mielellään laittaisi.
IKH:n ketjuja ainakin mainostavat testeissä pärjänneiksi, tiedä sitten soveltuvatko vain verkonpainoksi.
Kyllähän niistä apua on pito-ongelmiin, ominaisuuksia on kuitenkin kuin normiketjuissakin, tahtoo silippuuntua painavan koneen alla ja suuremmissa nopeuksissa ja kuluvat vaikka kuin ovat karkaistu, ne irtopäät hakkaa kaikki loukkarit ja lamput ja portaat paskaksi jos ei hoksaa katella aika-ajoin kuluneita lenkkejä
Jos ajoa on enempi niin itse laittasin mieluummin nastat ja/tai palakummit.
-
Halliorjan kanssa samoilla linjoilla.Liikenneketjuja kokeiltu,tosin vain etupyörissä.Nastat mielestäni paremmat jatkuvaan liikenteeseen.
Eri asia on jos tarvitaan enempi pitoa kuin nastat tarjoavat,silloin ei liene muuta vaihtoehtoa kuin liikenneketjut.Kovin pitkäikäiset ne eivät vaan ole.
-
Työmaan sisäiseen ajoon harkittiin kevytketjuja mutta kun ei viitsi niillä oikeen sitten tehdä siirtymää 10km tallille ja takaisin asfalttitietä pitkin niin unohdettiin ja pistettiin nastat :D Nastat toimii mukavemmin lumitöissäkin kun asfaltti pohjaisia pihoja kaikki...
-
Jos mietit ketjuja osta samalla oikeat ketjut. Kestää pitempään. Jos ajoa ei ole hirveästi niin ketjut ovat kyllä halvemmat kun esim. palakumit jos kesällä'kin on enimmäkseen peltoajoa.
-
Mitähän betoni tykkää ruokintapöydällä jos piikkiketjujen kanssa menee ajelemaan.. :) Samaisella koneella pitäisi ajaa kuitenkin joka toinen päivä navetassa. Muuten kyllä hyvä idea.
-
Oisko poissulettu vaihtoehto hommata pienempi raktori pöyälle, vai onko apesysteemi?
-
Oisko poissulettu vaihtoehto hommata pienempi raktori pöyälle, vai onko apesysteemi?
Pienempi kone on jo paskahommissa, ei sitä viiti joka välissä pestä etenkään talvella. Ei ole minun valintoja.. :-[ Ei siis apetta, paalit halki ruokintapöydälle ja vapaasti syöttöön.
Tokihan piikkiketjutkin rimpuilee aina välillä pois, mutta tuntuu se vähän turhalta jumppaamiselta.
-
Entäs sitten avantti tai joku bobbis..?
-
Entäs sitten avantti tai joku bobbis..?
Pienkuormaaja ollut mietinnässä jo pitkään, sellaiset jotka kiinnostaa maksaa sen parikymppiä. Tosin käytetty avant voisi olla alkuun hyvä, säästäis myös omaa selkää. Ongelma on se, ettei ruokintapöydän yhteydessä ole rehuvarastoa jonne vois ottaa paaleja vaikka viikon satsin kerrallaan ja jakaa vaikka varmolla, eli traktoria joutuu aika usein pöydällä käyttämään.
-
Nastat ovat ylivoimaiset,varsinkin kovemmassa vauhdissa.Normaalisti niistä ei ole mitään haittaa kesällä.Renkaat vain kuluu hitaammin.
Jos tekee rehua aumaan,pohjamuoviin tulee helposti reikiä,taitaa olla ainoa haitta.Voihan niitä renkaita vaihtaa.
-
Itellä ollu ny muutaman tuhannen kilsaa Trygin fast tracit alla ja hyvin on kestäny ja pitoa riittäny.
Ketjut tuli hankittua, kun renkaat niin kuluneet, että olis tarvinnu nastat laittaa läpipultilla ;) ;D
Ketjun pito on vähintään kolminkertainen nastaan verrattuna ja nastahan ei lumella auta ollenkaan..
Ainoa ihmeellinen ominaisuus noissa ketjuissa ollu, että ne on syöneet aika kuopat renkaitten kylkiin ???
-
käytössä kolmet ketjut eri hommissa ekat jotakin 5-6 vuotta lumikoneessa tunteja noin 2000 ei viä loppussa aika paljon ajettu puhtaalla asfaltilla ja kaasu pohjassa oman kokemuksen mukaan kuopat kylkiin tekee liika kireä ketju en vaihtais pois
-
Itellä ollu ny muutaman tuhannen kilsaa Trygin fast tracit alla ja hyvin on kestäny ja pitoa riittäny.
Ketjut tuli hankittua, kun renkaat niin kuluneet, että olis tarvinnu nastat laittaa läpipultilla ;) ;D
Ketjun pito on vähintään kolminkertainen nastaan verrattuna ja nastahan ei lumella auta ollenkaan..
Ainoa ihmeellinen ominaisuus noissa ketjuissa ollu, että ne on syöneet aika kuopat renkaitten kylkiin ???
Joo kyllä ne ovat vähän liian kireällä olleet silloin.
-
OK alux laitettiin ihan sointikireyteen, mutta sittemmin löystyny eikä ne silti ota mihkään kiinni eikä helistäkkään pahasti edes viides kympis.
Fast trac on piikkiketju, mutta seittemän millinen kasi millisellä nastalla.
Ny ku ketjut löysemäs piikit kuluu nopeemmin ripojen väleistä?
Ilmeisesti iskee tiehen lujempaa, ku löysä pääsee mutkalle ripojen välissä..