Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jd-69 - 13.01.10 - klo:08:01
-
Onko käyttäjä kokemuksia ,tuli hankittua 4000h,ajettu,valtran kuormaajalla,vm -83,saako nopeutta koneeseen mitenkään helposti lisää??
-
Kyllä liikkuu ja lujaa...
http://www.youtube.com/watch?v=j7NkttKWSII&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Wlpxa6lrOvQ&feature=related
-
Voithan siihen kierroksia päästää 500 lisää nykyisestä,,,,,,,,,,,
lienee helpoin / halvin konsti
8)
-
Onko käyttäjä kokemuksia ,tuli hankittua 4000h,ajettu,valtran kuormaajalla,vm -83,saako nopeutta koneeseen mitenkään helposti lisää??
Moottori itsessään kestää kierroksia,mutta syöttöpumppu ei tykkää kuin 2800-3000.
20.8-38 pyörät taakse ja 2800 kierroksia,muuta kait ei ole tehtävis.
-
niillä avuin saattaa mennä jopa lähes 35km/h. ;D
tosi kestävä traktori. hyvä ajaa.
moottorihan on sama ku 1000 fiiussa. huono vääntönen ja todella kova löpön kulutus verrattuna tehtyyn työhön. nykypäivänä turbo suht ehdoton varuste näissä fiiun kutosissa=löpönkulutus/tehosuhde kohdalleen.
-
Tonnin oli sentään vielä oikea kone ja waffalla perällä,,,,,,,,,, DT ja DTS oli aikanaan.
Ei tarvii mitään turboja
ajoitus ja syotön lisä riittää,,,,,,
::)
-
Muualla lomitustilalla oli 980 ja ei voi olla laiskempaa kuutoskonetta. Ajoin lietettä suopellolle ja lietevaunun rengas(tiekarhun entinen) uppos vanhaan hetteeseen. No viiu sammui kun saunalyhty. Onneksi seuraavana päivänä sain ajaa 604 turbolla samalle pellolle,kävin testaan sen saman montun ja valmetti kiskoi vaunun ongelmitta hetteen yli. Muutoin 980 ihan kelpo traktori lukuunottamatta huonoa näkyvyyttä. Turbo vois tehdä 98kympille hyvää ;D
-
Muualla lomitustilalla oli 980 ja ei voi olla laiskempaa kuutoskonetta. Ajoin lietettä suopellolle ja lietevaunun rengas(tiekarhun entinen) uppos vanhaan hetteeseen. No viiu sammui kun saunalyhty. Onneksi seuraavana päivänä sain ajaa 604 turbolla samalle pellolle,kävin testaan sen saman montun ja valmetti kiskoi vaunun ongelmitta hetteen yli. Muutoin 980 ihan kelpo traktori lukuunottamatta huonoa näkyvyyttä. Turbo vois tehdä 98kympille hyvää ;D
Tuasa ero teki torennäköösesti Fiiatin paremmat ajoominaasuuret ja Hilijasenpi hytti !
Valumöntillä pelekää ajjaa nin per******, että kärryä samoohi raitteihin saa.
Ja viiatti ko sen ajjaa hilijaasella hytillä, nin ei kiarrosluvusta saa perstuntumaa! Ajjaa liika varovaasesti!! ;) :P
-
Soliiferi laittanut mopossaan liika ison pykälän silmään,,,,,,,,,,
Tonninen oli paaljon parempi vetään kuin nuot 80 sarjan kuutoset
Toimiva painonsiirto sekä vaihteiston toimivuus ja painojakautuma
myös hytti oli tilava eikä mikään pininfarinan akrobaatti suoritus
8)
-
Ahdin ja jäähdytin jo löytyykin kunhan kerkeän asentelee,pumppu kai riittää
pelkällä säädöllä ,jos 20 hepoa sais lisää siis toiveissa olisi.
-
Ahdin ja jäähdytin jo löytyykin kunhan kerkeän asentelee,pumppu kai riittää
pelkällä säädöllä ,jos 20 hepoa sais lisää siis toiveissa olisi.
Tuan saat ko kiärrät syättöruuvia 10 piirua oikialle! Ei tarvi viä ahrinta, sitte tarviit jos tuasta puuttu nolla perästä! ;)
-
Onko käyttäjä kokemuksia ,tuli hankittua 4000h,ajettu,valtran kuormaajalla,vm -83,saako nopeutta koneeseen mitenkään helposti lisää??
Moottori itsessään kestää kierroksia,mutta syöttöpumppu ei tykkää kuin 2800-3000.
20.8-38 pyörät taakse ja 2800 kierroksia,muuta kait ei ole tehtävis.
Ja saman tien kierrosten noston yhteydessä... lisäpolttoainesäiliö.
-
Mihin sitä tarvitaan,,,,,,,????
Fiat on pieniruokainen kones
8)
-
Mihin sitä tarvitaan,,,,,,,????
Fiat on pieniruokainen kones
8)
Kone kuin kone... kierrokset vie aina soppaa.
-
Tankkaus ei viene montaa minuuttia ja samalla persiit lepää ellei ole tupakkimiäs,,,,,,,,,,,
:(
-
ruuvaamalla tuosta tulee todella janoinen. 110-90 fiiatti veti pahimmillaan tankillisen 3 tuntiin!
lopön kulutus on aivan uskomatonta. myös tehtyyn työhön nähden.
mutta niin kuin jo sanoin turpolla ihan oivia pelejä. tekniikkahan on todella kestävää. vanhaan 980:iin varmaan kannattaa vaihtaa kannentiiviste ennen turbotusta.
kytkin hajoo seuraavaksi, mutta ne on kulutustavaraa muutenkin.
980:n kone on parempi kuin tonnisen. hyvä lähtemään käyntiin kylmästäkin kunhan tankki puhas eikä jäädä letkuihin (perus vika)
myös laatikko tosi hyvä. mahtava se "munakeppi"!vaihteet on nopeet vaihtaa ja ei oikuttele ikinä.
-
Jäädä letkuihin ???
Mitähän tuokin tarkoittaa,,,,,,,,
Jotain kaakkois suomen ilmiötä ?????
:o