Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ratsumestari - 11.01.10 - klo:19:25
-
Niin onko ollu portaattomassa laatikossa viottumisia/hajoamisia väheille tunneille kellään.
Uuen laatikon korjaushintoja? Ja miten kestäny jos on vaihettuna?
-
Jep! Kannattaneeko lihoiks laittokaan.
-
meidän kylällä urakka töissä olevat jd portaattomat (10kpl) kaikkiin vaihdettu vaihdelaatikko 2-3000h kohdilla ;)
-
Niin onko ollu portaattomassa laatikossa viottumisia/hajoamisia väheille tunneille kellään.
Uuen laatikon korjaushintoja? Ja miten kestäny jos on vaihettuna?
JD ei ole vielä kait kehittänyt portaatonta laatikkoa... ::) :P
-
Melekeen jokaisen 4000 tuntia ajetun portaattoman jonnen laatikko lie vaihdettu ainakin kerran ? Tehtaan takuu kai tällähetkellä 6000 tuntia ?
Jostain syystä nuo pettäävät just jontikassa, sanoovat että jäähdytyskierron pettäminen vois olla syynä ? Samaa eccomia löytyy mm. Casen portaattomista ja niissä ovat luotettavassa maineessa. Vikapaikka ei ole selvillä, yleensä laatikko lähtee takas syntysijoilleen ja uus tulee tilalle.
Em syystä mm. Valtralla myynnissä portaattomia Jonneja huomattava määrä ja huomattavan edullisesti.
-
Onko se ootettavissa taas samojen tuntien jälkeen sama show
-
Em syystä mm. Valtralla myynnissä portaattomia Jonneja huomattava määrä ja huomattavan edullisesti.
***Onko niissä jonneissa valtran laatikko?
;D
-
Melekeen jokaisen 4000 tuntia ajetun portaattoman jonnen laatikko lie vaihdettu ainakin kerran ? Tehtaan takuu kai tällähetkellä 6000 tuntia ?
Jostain syystä nuo pettäävät just jontikassa, sanoovat että jäähdytyskierron pettäminen vois olla syynä ? Samaa eccomia löytyy mm. Casen portaattomista ja niissä ovat luotettavassa maineessa. Vikapaikka ei ole selvillä, yleensä laatikko lähtee takas syntysijoilleen ja uus tulee tilalle.
Em syystä mm. Valtralla myynnissä portaattomia Jonneja huomattava määrä ja huomattavan edullisesti.
Casen portaattomissa ei ole Eccom vaihteistoa.
-
Laatikoita on vaihdettu suomessa takuuna nyt reiluun sataan JD:n, joihinkin koneisiin useammankin kerran. Ongelma ei ole ihan niin paha mitä nettikirjoituksista voi ymmärtää :D
-
Deutzeissa pelaa tuo eccom niinku junan vessa ;D
tiän yhen jolla ajettu pian 8000h 1145 ttv roitsi... eikä mitään ongelmia ja sitte yks 1160:nen sillä ajettu n. 5000h ja sama homma ei onkelmia
ja ei deutzin eccomeissa oo onkelmia pahemmin ollu tai ainakaan ei oo niistä kirjoiteltu että olisi...
mut jonnen laatikoosta on puhuttu et onkelmia on ja oli yhellä sukulaisellakin portaaton jonne ja n.1000h ja laatikko paskana >:( ja kone meni vaihtoon eri merkkiin...!!!
-
Laatikoita on vaihdettu suomessa takuuna nyt reiluun sataan JD:n, joihinkin koneisiin useammankin kerran. Ongelma ei ole ihan niin paha mitä nettikirjoituksista voi ymmärtää :D
Liekkö sattumoisin myyjien puheita.
-
Deutzeissa pelaa tuo eccom niinku junan vessa ;D
tiän yhen jolla ajettu pian 8000h 1145 ttv roitsi... eikä mitään ongelmia ja sitte yks 1160:nen sillä ajettu n. 5000h ja sama homma ei onkelmia
ja ei deutzin eccomeissa oo onkelmia pahemmin ollu tai ainakaan ei oo niistä kirjoiteltu että olisi...
mut jonnen laatikoosta on puhuttu et onkelmia on ja oli yhellä sukulaisellakin portaaton jonne ja n.1000h ja laatikko paskana >:( ja kone meni vaihtoon eri merkkiin...!!!
JD:n laatikko eroaa Deutzin laatikosta jäähdytysvesikierron osalta. vm. 02-04 malleissa siinä oli ongelmia johtuen sähköisestä pumpusta.
-
Niin onko ollu portaattomassa laatikossa viottumisia/hajoamisia väheille tunneille kellään.
Uuen laatikon korjaushintoja? Ja miten kestäny jos on vaihettuna?
Miten sen saa hajalle? ???
Kiskasemalla sen nopeudensäätövivun täydessä vauhdissa taka-asentoon..
-
Niin onko ollu portaattomassa laatikossa viottumisia/hajoamisia väheille tunneille kellään.
Uuen laatikon korjaushintoja? Ja miten kestäny jos on vaihettuna?
Miten sen saa hajalle? ???
Siinähän voi olla montakin tekijää.huonot öljyt ja käyttäjä tais olla tässä eniten vikana! Kiinnostaa vaan että onko tämä yleistä nuilla tunneilla, mitä kylillä puhutaan.
-
Melekeen jokaisen 4000 tuntia ajetun portaattoman jonnen laatikko lie vaihdettu ainakin kerran ? Tehtaan takuu kai tällähetkellä 6000 tuntia ?
Jostain syystä nuo pettäävät just jontikassa, sanoovat että jäähdytyskierron pettäminen vois olla syynä ? Samaa eccomia löytyy mm. Casen portaattomista ja niissä ovat luotettavassa maineessa. Vikapaikka ei ole selvillä, yleensä laatikko lähtee takas syntysijoilleen ja uus tulee tilalle.
Em syystä mm. Valtralla myynnissä portaattomia Jonneja huomattava määrä ja huomattavan edullisesti.
tällä hetkellä 13kpl portaattomia jonnikoita valtran listalla.
-
Niin onko ollu portaattomassa laatikossa viottumisia/hajoamisia väheille tunneille kellään.
Uuen laatikon korjaushintoja? Ja miten kestäny jos on vaihettuna?
Miten sen saa hajalle? ???
Kiskasemalla sen nopeudensäätövivun täydessä vauhdissa taka-asentoon..
Tässäkö on koettu juttu.... Ilman isompia kuormiakaan?
-
Deutzeissa pelaa tuo eccom niinku junan vessa ;D
tiän yhen jolla ajettu pian 8000h 1145 ttv roitsi... eikä mitään ongelmia ja sitte yks 1160:nen sillä ajettu n. 5000h ja sama homma ei onkelmia
ja ei deutzin eccomeissa oo onkelmia pahemmin ollu tai ainakaan ei oo niistä kirjoiteltu että olisi...
mut jonnen laatikoosta on puhuttu et onkelmia on ja oli yhellä sukulaisellakin portaaton jonne ja n.1000h ja laatikko paskana >:( ja kone meni vaihtoon eri merkkiin...!!!
niin ja keskolla oli täs joku aika sitten vaihdossa yksi ttv 1160 millä oli ajettu 9000h!
oli varmaan lähes 2 vuotta myynnissä ennenkuin meni.
hinta oli alunperin pitkälti yli 70 000€ ja loppuvaiheessa jo alle 50 000€.
-
Niin onko ollu portaattomassa laatikossa viottumisia/hajoamisia väheille tunneille kellään.
Uuen laatikon korjaushintoja? Ja miten kestäny jos on vaihettuna?
Miten sen saa hajalle? ???
Kiskasemalla sen nopeudensäätövivun täydessä vauhdissa taka-asentoon..
Tässäkö on koettu juttu.... Ilman isompia kuormiakaan?
Ei se kerrasta hajoa, mutta käy lootan päälle ajan myötä.
Kaiken saa hajalle kun yrittää kunnolla :D
-
Melekeen jokaisen 4000 tuntia ajetun portaattoman jonnen laatikko lie vaihdettu ainakin kerran ? Tehtaan takuu kai tällähetkellä 6000 tuntia ?
Jostain syystä nuo pettäävät just jontikassa, sanoovat että jäähdytyskierron pettäminen vois olla syynä ? Samaa eccomia löytyy mm. Casen portaattomista ja niissä ovat luotettavassa maineessa. Vikapaikka ei ole selvillä, yleensä laatikko lähtee takas syntysijoilleen ja uus tulee tilalle.
Em syystä mm. Valtralla myynnissä portaattomia Jonneja huomattava määrä ja huomattavan edullisesti.
tällä hetkellä 13kpl portaattomia jonnikoita valtran listalla.
Se on just oikee paikka halavaantuneille Jonneille koska siitä firmasta saa tuho alkunsa ::)
Valtun aluminiumrunkosesta hydepumpusta lastua lähtee ja Valtun suotimet tai magneetit
ei hilippua kiinni saa, seuraavalla kippauksella ristiin <jonnemiehen hymy hyytyy :P
Vaihteiston ohjausventtiilin väliin istuu Valtun hippu ja painepiikki tappaa Autopower
O-renkaan jarrupakalta lootasta, sen pituinen se... :o
-
Se on just oikee paikka halavaantuneille Jonneille koska siitä firmasta saa tuho alkunsa ::)
Valtun aluminiumrunkosesta hydepumpusta lastua lähtee ja Valtun suotimet tai magneetit
ei hilippua kiinni saa, seuraavalla kippauksella ristiin <jonnemiehen hymy hyytyy :P
Vaihteiston ohjausventtiilin väliin istuu Valtun hippu ja painepiikki tappaa Autopower
O-renkaan jarrupakalta lootasta, sen pituinen se... :o
[/quote]
No niin nythän se selvisi miksi Jontikan laatikot hajoaa. Valtuhan se sen aiheuttaa jo kun sattuu tulemaan samalle pihalle ja näyttää ylivoimaisuutensa, niin Jontikka ottaa itseensä kun huomaa että jää toiseksi ja rikkoo suutuksissaan vaihteistonsa.
-
Se on just oikee paikka halavaantuneille Jonneille koska siitä firmasta saa tuho alkunsa ::)
Valtun aluminiumrunkosesta hydepumpusta lastua lähtee ja Valtun suotimet tai magneetit
ei hilippua kiinni saa, seuraavalla kippauksella ristiin <jonnemiehen hymy hyytyy :P
Vaihteiston ohjausventtiilin väliin istuu Valtun hippu ja painepiikki tappaa Autopower
O-renkaan jarrupakalta lootasta, sen pituinen se... :o
No niin nythän se selvisi miksi Jontikan laatikot hajoaa. Valtuhan se sen aiheuttaa jo kun sattuu tulemaan samalle pihalle ja näyttää ylivoimaisuutensa, niin Jontikka ottaa itseensä kun huomaa että jää toiseksi ja rikkoo suutuksissaan vaihteistonsa.
[/quote]
nyt sitten löytyi vihdoin ja viimein selitys jonnikan laatikkomurheille. ;D
-
Se on just oikee paikka halavaantuneille Jonneille koska siitä firmasta saa tuho alkunsa ::)
Valtun aluminiumrunkosesta hydepumpusta lastua lähtee ja Valtun suotimet tai magneetit
ei hilippua kiinni saa, seuraavalla kippauksella ristiin <jonnemiehen hymy hyytyy :P
Vaihteiston ohjausventtiilin väliin istuu Valtun hippu ja painepiikki tappaa Autopower
O-renkaan jarrupakalta lootasta, sen pituinen se... :o
No niin nythän se selvisi miksi Jontikan laatikot hajoaa. Valtuhan se sen aiheuttaa jo kun sattuu tulemaan samalle pihalle ja näyttää ylivoimaisuutensa, niin Jontikka ottaa itseensä kun huomaa että jää toiseksi ja rikkoo suutuksissaan vaihteistonsa.
[/quote]
Ei kai koneella voi olla tunteita,että se muka itsensä rikkois?? ...Vai voiko muka?
-
Niin onko ollu portaattomassa laatikossa viottumisia/hajoamisia väheille tunneille kellään.
Uuen laatikon korjaushintoja? Ja miten kestäny jos on vaihettuna?
>>>SAS on sitten vaihtanu nimmarin :P..Ei mikään mystinen metsätyömies, vaan oikein ratsumestari ::)..Missähän kartanoss tyäskentelee... 8) ;D...Niin se laatikon vaihto maksaa sellaset
5 tonnia..Persaukisellehan se on paljon ja joillekkin kovanlaatikon kuskeille se summa nyt laitetaan "huoltoonkin" kun muutama synkro ja laakeri pemistetään valtuutetun huoltoliikkeen lattialle.. ::), mutta sehän nyt on niin jokapäiväistä, ettei kannata paljon keskustelua avata. :P Sit on tietysti ne neidit kun ajelee silkkihanskat kädes ja sukkasillaan ja traktori on jumalasta seuraava, niin eihän niiltä se kovakaan laatikko tietysti porsi, jos ajoa tulee vaan vuodes se mitä joillekkin viikos ;)
-
3900 tuntia ajettu jd portaaton ei vaihteisto ongelmia. sähkönen jäähytyspumppu männy kerran huomaa kun ruppee perä oljyt kiehumaan. portaaton on vaan pirun hyvä käyttää seuraavakkii on portaaton
-
Niin onko ollu portaattomassa laatikossa viottumisia/hajoamisia väheille tunneille kellään.
Uuen laatikon korjaushintoja? Ja miten kestäny jos on vaihettuna?
>>>SAS on sitten vaihtanu nimmarin :P..Ei mikään mystinen metsätyömies, vaan oikein ratsumestari ::)..Missähän kartanoss tyäskentelee... 8) ;D...Niin se laatikon vaihto maksaa sellaset
5 tonnia..Persaukisellehan se on paljon ja joillekkin kovanlaatikon kuskeille se summa nyt laitetaan "huoltoonkin" kun muutama synkro ja laakeri pemistetään valtuutetun huoltoliikkeen lattialle.. ::), mutta sehän nyt on niin jokapäiväistä, ettei kannata paljon keskustelua avata. :P Sit on tietysti ne neidit kun ajelee silkkihanskat kädes ja sukkasillaan ja traktori on jumalasta seuraava, niin eihän niiltä se kovakaan laatikko tietysti porsi, jos ajoa tulee vaan vuodes se mitä joillekkin viikos ;)
Nyt redbull haukut vähän väärää puuta. Suotta kait täältä ihmisiltä mitään kyseliskään kun jokkaisen oma sauna on paras. Eikä se korjuu ihan tuolla hintaa lähe. Mutta sainpahan tietoa muilta että miten paljon on mennyt rikki. Kiitän siitä!
-
Niin onko ollu portaattomassa laatikossa viottumisia/hajoamisia väheille tunneille kellään.
Uuen laatikon korjaushintoja? Ja miten kestäny jos on vaihettuna?
Miten sen saa hajalle? ???
Kiskasemalla sen nopeudensäätövivun täydessä vauhdissa taka-asentoon..
No eipä se ihme jos niitä hajoaa kun eräs kaveri kerto olleensa ajamassa jontikoita johonkin näyttelyyn niin kauppias oli neuvonut hiljentämään risteyksiksiin nimenomaan vetämällä sen nopeudensäätövipu taakse... ::)
-
3900 tuntia ajettu jd portaaton ei vaihteisto ongelmia. sähkönen jäähytyspumppu männy kerran huomaa kun ruppee perä oljyt kiehumaan. portaaton on vaan pirun hyvä käyttää seuraavakkii on portaaton
Toivottavasti se seuraava on jo sitten Fentti niin ei tarvi tuommosilla protoversioilla ajella. Kiessus oikein jos laatikon kesto on jonku sähköisen vesipumpun varassa.
-
uuvemmissa jd.ssä on mekkaaninen pumppu
-
3900 tuntia ajettu jd portaaton ei vaihteisto ongelmia. sähkönen jäähytyspumppu männy kerran huomaa kun ruppee perä oljyt kiehumaan. portaaton on vaan pirun hyvä käyttää seuraavakkii on portaaton
Toivottavasti se seuraava on jo sitten Fentti niin ei tarvi tuommosilla protoversioilla ajella. Kiessus oikein jos laatikon kesto on jonku sähköisen vesipumpun varassa.
voi voi on niitä fendtin laatikoitakin hajonnut niitä varioita on vaan niin pieni määrä suomessa vasta ettei varmaan montaa ole vielä tullut vastaan että se siitä protosta...
-
Sarjanumerosta 446370- lähtien ollut mekaanisella jäähdytysvesipumpulla. Sen sähköpumpun tilalle on saatavilla JD:ltä tehokkaampaa mallia, kannattanee vaihtaa koska kuuma öljy laatikossa kovettaa tiivisteet ja O renkaat.
-
No tiiä teistä muista mut tuommoinen sähköpumppu vaikuttaa minusta semmoselta ratkaisulta joka on hätäpäissään kyhätty kun on pitänyt saada portaaton kone lykättyä kiireesti markkinoille. Fendin varioita lie siinävaiheessa ollut protoina ajossa jo 10 vuoden ajan ja voitiin pistää kone valmiiksi tehtynä markkinoille. Kuten frentillä on tapana ;)
-
:'( :'( :'( :'( :'( :'(Niin se laatikon vaihto maksaa sellaset
5 tonnia..Persaukisellehan se on paljon ja joillekkin kovanlaatikon kuskeille se summa nyt laitetaan "huoltoonkin" kun muutama synkro ja laakeri pemistetään valtuutetun huoltoliikkeen lattialle.. ::), mutta sehän nyt on niin jokapäiväistä, ettei kannata paljon keskustelua avata. :P Sit on tietysti ne neidit kun ajelee silkkihanskat kädes ja sukkasillaan ja traktori on jumalasta seuraava, niin eihän niiltä se kovakaan laatikko tietysti porsi, jos ajoa tulee vaan vuodes se mitä joillekkin viikos ;)
[/quote]
casen kytkinpakkaremontti kustansi seitsämän tonnia... :'( tunteja saman verran..
-
3900 tuntia ajettu jd portaaton ei vaihteisto ongelmia. sähkönen jäähytyspumppu männy kerran huomaa kun ruppee perä oljyt kiehumaan. portaaton on vaan pirun hyvä käyttää seuraavakkii on portaaton
Toivottavasti se seuraava on jo sitten Fentti niin ei tarvi tuommosilla protoversioilla ajella. Kiessus oikein jos laatikon kesto on jonku sähköisen vesipumpun varassa.
voi voi on niitä fendtin laatikoitakin hajonnut niitä varioita on vaan niin pieni määrä suomessa vasta ettei varmaan montaa ole vielä tullut vastaan että se siitä protosta...
Paljon niitä autopowereita on myyty, mutta mihinä ne oikeen on? Yhtäkkiä mulle tuloo mielehen vain 4 yksilöä täällä, joten muihin pitäjiin ei myyräkkää sitte keppilootaasia ollenkaan?
-
No tiiä teistä muista mut tuommoinen sähköpumppu vaikuttaa minusta semmoselta ratkaisulta joka on hätäpäissään kyhätty kun on pitänyt saada portaaton kone lykättyä kiireesti markkinoille. Fendin varioita lie siinävaiheessa ollut protoina ajossa jo 10 vuoden ajan ja voitiin pistää kone valmiiksi tehtynä markkinoille. Kuten frentillä on tapana ;)
Fentin loota on keksitty jo vuonna 1886, tosin hydraulinen osio perustui patentissa mekaniikkaan.
Taitaa olla jo museotavaraa :D
-
Fentin loota on keksitty jo vuonna 1886, tosin hydrauliulinen osio perustui patentissa mekaniikkaan.
Taitaa olla jo museotavaraa :D
Siis Massikkaan täysin käyttökelpoinen ratkaisu ;D
-
3900 tuntia ajettu jd portaaton ei vaihteisto ongelmia. sähkönen jäähytyspumppu männy kerran huomaa kun ruppee perä oljyt kiehumaan. portaaton on vaan pirun hyvä käyttää seuraavakkii on portaaton
Toivottavasti se seuraava on jo sitten Fentti niin ei tarvi tuommosilla protoversioilla ajella. Kiessus oikein jos laatikon kesto on jonku sähköisen vesipumpun varassa.
voi voi on niitä fendtin laatikoitakin hajonnut niitä varioita on vaan niin pieni määrä suomessa vasta ettei varmaan montaa ole vielä tullut vastaan että se siitä protosta...
Paljon niitä autopowereita on myyty, mutta mihinä ne oikeen on? Yhtäkkiä mulle tuloo mielehen vain 4 yksilöä täällä, joten muihin pitäjiin ei myyräkkää sitte keppilootaasia ollenkaan?
tiedän yli 10kpl autopowr laatikollisia jonnikoita tosin kaikki ei oo meitin pitäjässä mutta tunnenpa omistajat kumminkin... no eikös uudessa E-premium jonnikassa ole ilmastointi ja puhallin ja yms. sähkön varassa... kyllä se hihnakin poikki saattaa mennä....
-
Fentin loota on keksitty jo vuonna 1886, tosin hydrauliulinen osio perustui patentissa mekaniikkaan.
Taitaa olla jo museotavaraa :D
Siis Massikkaan täysin käyttökelpoinen ratkaisu ;D
No ilimankos tuo Dyna-VT on niin luotettava vehje pakkasistakin huolimatta. Koeteltua tekniikkaa...
-
Paljon niitä autopowereita on myyty, mutta mihinä ne oikeen on? Yhtäkkiä mulle tuloo mielehen vain 4 yksilöä täällä, joten muihin pitäjiin ei myyräkkää sitte keppilootaasia ollenkaan?
Hep! ;) Taisit tosin tietääkin.
-
Paljon niitä autopowereita on myyty, mutta mihinä ne oikeen on? Yhtäkkiä mulle tuloo mielehen vain 4 yksilöä täällä, joten muihin pitäjiin ei myyräkkää sitte keppilootaasia ollenkaan?
Hep! ;) Taisit tosin tietääkin.
Eikun tarkotin, että paikkakunnalla neljä kipalesta. Jos ei sitte sillä yhyrellä oo kaks. Muita merkkejä ei sitte oo ku yks VT ja hollannikas on tietääkseni tulos yhdelle suharille, joka on vähä "vakolan" mainees. Kyllähän noista voi vääntää vaikka mitä...
-
No niin nythän se selvisi miksi Jontikan laatikot hajoaa. Valtuhan se sen aiheuttaa jo kun sattuu tulemaan samalle pihalle ja näyttää ylivoimaisuutensa, niin Jontikka ottaa itseensä kun huomaa että jää toiseksi ja rikkoo suutuksissaan vaihteistonsa.
Ei kai koneella voi olla tunteita,että se muka itsensä rikkois?? ...Vai voiko muka?
*** Voi olla, meillä oli kolmekymmentä vuotta pelkkiä Valteemeja ja kun eka Nyykkäri tuli tontille, niin 1,5v Mezzo hajotti itsestään kuukaudessa ulosotonkytkimen. Tykkäs vissiin niin paskaa... ???
-
Fentin loota on keksitty jo vuonna 1886, tosin hydrauliulinen osio perustui patentissa mekaniikkaan.
Taitaa olla jo museotavaraa :D
Siis Massikkaan täysin käyttökelpoinen ratkaisu ;D
No ilimankos tuo Dyna-VT on niin luotettava vehje pakkasistakin huolimatta. Koeteltua tekniikkaa...
Kuulemma paikkakunnan ainoo dynavt apukaapeleilla käyntiin ens pakkasilla,kun laturit paukkuu.Ja lähes uus kone ;D
-
Paljon niitä autopowereita on myyty, mutta mihinä ne oikeen on? Yhtäkkiä mulle tuloo mielehen vain 4 yksilöä täällä, joten muihin pitäjiin ei myyräkkää sitte keppilootaasia ollenkaan?
Tarkkoo tämän hetkistä lukamaa ei ole antaa. 2008 syys puolella oli myytynä 964 kpl autopower jonteertä. Ja niistä 89 oli laatikko uusittu. Ai mistäkö tiedän näin tarkat lukemat. Huoltomiehellä oli koneella kaikki koneet joihin oli laatikko vaihdettu. Yksi niistä sattui olemaan meidän 6620 joka oli 2002 vuonna aikaan ensimmäisiä kyseisen laatikkolla olevia rattoreita (virhe ostaa noin tuoretta tekniikkaa). 3000h oli mittarissa kun öljyputki katkes niin laatikko "leikkas" kiinni. Vaikka laatikkoa ei olisi saanut purkaa niin pakko oli hiukan kurkata mitä se oli syönyt.
Laatikon vaihto on suhteellisen näppärä projekti tosin aikaa kuluu sen 20 tuntia. Ja uus laatikko olisi saatu päivän sisällä hajoamisesta mutta olisi maksanut 400€ nopeamalla rahdilli. No kiire ei ollut niin oli aikaa ootella seuraavan viikon puolelle. Uus laatikko tuntui paljon parempi toimiselta liekkös kehitystä tapahtunut 6 vuodessa.
Kävipä meillä ihan Zf insinööriä ihastelemassa kaenuun vaaroja ja -30 asteen pakkasia.
Oli siellä saamaan aikaan "huollossa" Mf dynä-6 josta joku vaihteiston osa rikki. Aikaa ranskalaisilla meni 3 viikkoa ennen kuin varaosat saapuivat tänne asti. Ja ei ihan halvimman oloista metallia nekään osat olleet. Yksi 5 donaa ei piisannut niihinkään
-
Fentin loota on keksitty jo vuonna 1886
Marshallin ukko, vesiturbiinilla jo pyöritteli myllynkiviä jo portaattomasti ;D
Kuulemma paikkakunnan ainoo dynavt apukaapeleilla käyntiin ens pakkasilla,kun laturit paukkuu.Ja lähes uus kone ;D
Suolahen betonimylly ja Magneti Marelli sähöt, Pirkkafendtin laatua :P
-
Fentin loota on keksitty jo vuonna 1886, tosin hydrauliulinen osio perustui patentissa mekaniikkaan.
Taitaa olla jo museotavaraa :D
Siis Massikkaan täysin käyttökelpoinen ratkaisu ;D
No ilimankos tuo Dyna-VT on niin luotettava vehje pakkasistakin huolimatta. Koeteltua tekniikkaa...
Kuulemma paikkakunnan ainoo dynavt apukaapeleilla käyntiin ens pakkasilla,kun laturit paukkuu.Ja lähes uus kone ;D
Ei se mikää "kuulemma" oo. Se on ihan varma tieto, että hiilet oli loppu. Nyt taas kulkee. -06 lähes uus? no olkoon sitte. Ei meillä köyhillä varaa uusiin oo...
-
No ilimankos tuo Dyna-VT on niin luotettava vehje pakkasistakin huolimatta. Koeteltua tekniikkaa...
[/quote]Kuulemma paikkakunnan ainoo dynavt apukaapeleilla käyntiin ens pakkasilla,kun laturit paukkuu.Ja lähes uus kone ;D
[/quote]Ei se mikää "kuulemma" oo. Se on ihan varma tieto, että hiilet oli loppu. Nyt taas kulkee. -06 lähes uus? no olkoon sitte. Ei meillä köyhillä varaa uusiin oo...
[/quote]
***Varmasti jonreeren alihankkijan tekemä laturi. Tai sitte +200 on käyny kateuksissaan jäynäämässä.
-
taisimpa jo tuolla aikaisemmin keskusteluissa haukkua hieman deeren portaatonta joten jatketaampa:vaihtolaatikko jd 6620 maksaa 10th+työt n.3th pienemmät viat siis kannattaa kurkistaa laatikkoon .6620sarjan laatikot hajoavat alle 5000h vahvempi 6820 ja suuremmat kestävät vähän enemmän jotkut jopa melkein 10th
omakohtainen kokemus vm06 6620 portaaton 50km/h versio ensimmäinen aski kesti 2700h korvattiin takuuseen kunnostetulla askilla (öljy+suotimet piti maksaa itse n.500€) kunnostettu aski olikin ulina louta ajelin 300h earit korvissa koska aski ujelsi niin kovaa. pitkällisen väännön jäkeen tehdas suostui vaitamaan askin uudestaan ja taas maksettiin öljyn vaihtoa eli ei deeren öljy pääse pahaksi kun tiheään vaihtaa nyt toiminut 200h ongelmitta joten seikkailu jatkuu i
-
No ilimankos tuo Dyna-VT on niin luotettava vehje pakkasistakin huolimatta. Koeteltua tekniikkaa...
Kuulemma paikkakunnan ainoo dynavt apukaapeleilla käyntiin ens pakkasilla,kun laturit paukkuu.Ja lähes uus kone ;D
Ei se mikää "kuulemma" oo. Se on ihan varma tieto, että hiilet oli loppu. Nyt taas kulkee. -06 lähes uus? no olkoon sitte. Ei meillä köyhillä varaa uusiin oo...
***Varmasti jonreeren alihankkijan tekemä laturi. Tai sitte +200 on käyny kateuksissaan jäynäämässä.
Vielä vähän oikomista... Siis silloin laturiongelmien aikaan, (jolloin Ojala heitti saman magnetimarakattiepäilyn, vaikka onkin Iskra... no samaa paskaa kuitenki), laitoin akkulaturilla virtaa pattereihin eikä suinkaan käynnistyskaapeleita käytetty tuolloin... eikä ollut edes ihan ensimmäiset pakkaset. Huvittava yksityiskohta/sattumus kuitenkin apukaapeleiden kanssa koettiin kyseisenä päivänä, kun kone saapui. Taitanee kaksplussa tarkottaa tuota kertaa, mistä lie sitten kuullutkaan moista huhua tai keksi omasta päästään kaapelit. Kone oli seissyt pari päivää lavetilla ennen kotimatkaa ja havainto oli se, että jokin härpäke oli jäänyt päälle kuluttamaan virtaa, kun avain oli väärässä asennossa. Taisipa lämmityslaitteen kiertovesipumppu olla syyllinen tjsp. Eihän akku aivan täysin tyhjä ollut, muttei vaan virta piisannu. Kyseessä ei ollut itsestä tai koneesta johtuva, vaan koneen lavetille ajaneen henkilön kämmäys. Näitä sattuu, mutta oikaisin, ettei jää epäselväksi. Kyllä mä sitten kerron, kun seuraavan kerran apukaapeleita tarvitaan... saa kaksplussa sitten taas puheenaihetta. :D
-
Iskran laturi kait Valtraski.Valtu ja masseri,traktorimaailman Lada ja Skooda ;D ;D
-
Se nyt on aivan sama, mikä killutin siä remmiis on. Ajellaan ny noi hiilet loppuun ja katotaan sitte parempaa laturia, jos löytyy...
-
Hyvin tarjolla käytettynä noita tuntuu olevan,,,,,,,,, hinnat silti ihan pilvissä
Tuo lada skoda vertaus toiminee vain ladan osalta
Skoda Rules
8)
-
No nyt menee jo Teronkin pisnekset persmäkeä kun on pitänyt pirkkapirkka Audiin siirtyä ja sitä ruveta kehumaan.
-
Audi menee hienosti juu, kunhan hieman aina vikoja nollaa V chekkerillä
312 000 km jo
ja lisää tulee koko ajan,,,,,,,,,,,
Transu 2,5 4 Motion vain muuttui skodaksi ,,,,,,,,,
:o