Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Wejjo - 10.01.10 - klo:19:33
-
Kellään käytössä em. "koneita", kokemuksia?
-
http://www.youtube.com/watch?v=WpfDeA0_jBc (http://www.youtube.com/watch?v=WpfDeA0_jBc) hummer on ny aut ;D
-
Vikatilastojen mukaan aika surkee,sillä ehkä niitä saa "halvalla".
-
Vikatilastojen mukaan aika surkee,sillä ehkä niitä saa "halvalla".
Linkki olis kiva, itse en kyllä näistä löytäny viitteitä
-
http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Jeep
malli eri mutta samaa tekniikkaahan ne on.
-
http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Jeep
malli eri mutta samaa tekniikkaahan ne on.
Joo siis tuon kyllä löysin, mutta varsin vaatimaton listahan tuo on jos vertaa vaikka RAV4 listaan ???
-
Hys ! HYs! EI saa tojoa mollatta ;D
-
http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Jeep
malli eri mutta samaa tekniikkaahan ne on.
Joo siis tuon kyllä löysin, mutta varsin vaatimaton listahan tuo on jos vertaa vaikka RAV4 listaan ???
jeepillä vikoja 21 riviä, kun rav4:lla 17 riviä ? Eli mitä tarkoitit?
landcruiserilla 7 riviä...
-
http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Jeep
malli eri mutta samaa tekniikkaahan ne on.
Joo siis tuon kyllä löysin, mutta varsin vaatimaton listahan tuo on jos vertaa vaikka RAV4 listaan ???
jeepillä vikoja 21 riviä, kun rav4:lla 17 riviä ? Eli mitä tarkoitit?
landcruiserilla 7 riviä...
No, tietysti jos pelkkä rivien lukumäärä merkkaa ???
-
http://www.autotalli.com/crometapp/product/cars2/used_search/public/item.jsp?carId=31.2330501&list=12631995978260&cmd=move0&order=34.7&count=20&portal=auto&.pkg=12631995977760&.sid=37095B8BFA57549CE88ACA0177EF017E
Tuosta suoralla ostolla vähän kuluttava maasturi.
-
Kellään käytössä em. "koneita", kokemuksia?
Täältä löytyy yksi bensa-Kompassi raputtomana, siis CVT-vaihteistolla. Ollut vajaa pari vuotta, mittarissa 50+ tkm. Pääosin olen ollut tyytyväinen kärryyn, etenkin hintaansa nähden.
Mitään erityistä vikaa ei ole vielä autossa ollut.
Heikkouksina autossa pitäisin pientä polttoainetankkia (52 ltr), pientä jarruttoman kärryn vetokykyä rekisteriotteessa (450 kg) ja lyhyttä huoltoväliä (15 tkm). Tavaratiloiltaan auto ei ole mikään tilaihme, mutta etupenkkiläisille ihan OK tilat, taakse myös sopii normikokoinen OK.
Auton nelivetotekniikka (tästä on tietty aina montaa mielipidettä) kestää hyvin vertailun, nelivedon voi lukita 40/60 asentoon tarvittaessa ja muutenkin neliveto reagoi nopeasti. Talvella auto on vakaa ajettava ja lämmin.
Maastoautohan tämä ei sinällään ole, puskurit muovia ja "se" alennusvaihteisto puuttuu.
Mikäli olet hakemassa "kaupunkijeeppiä", niin ainakin itselleni tämä on täyttänyt ne tarpeet hyvin.
Autolla pääsee hyvin sinne, minne raaskii ajaakin, autoon on mukava istua ja sieltä näkee hyvin. Kokonaisuutena ajettavuus OK.
Laita yksityisviestiä, niin voin laittaa yhteystietojani tarvittaessa.
-
http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Jeep
malli eri mutta samaa tekniikkaahan ne on.
Ei mitään samaa tekniikaa Compat/Patriot vs. isommat.
Agricult
-
Ei näitä kaikkia ole tarvis kommentoida, antaa maailman tietojättien olla omissa logiikkauskoissaan :D :P
-
http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Jeep
malli eri mutta samaa tekniikkaahan ne on.
Joo siis tuon kyllä löysin, mutta varsin vaatimaton listahan tuo on jos vertaa vaikka RAV4 listaan ???
jeepillä vikoja 21 riviä, kun rav4:lla 17 riviä ? Eli mitä tarkoitit?
landcruiserilla 7 riviä...
No, tietysti jos pelkkä rivien lukumäärä merkkaa ???
Juu, oli vähän eri luokan vikoja ;D
Eikä Grand Cherokeessa ollut kuin 14 riviä ja nekin olivat paljolti sellaisia, ettei kaikki voi osua samaan autoon: Esim. tönärikasin vesipumppuvuoto ei löydy ylänokkakasista, kuutosesta eikä nokilekasta.
Cherokeelle oli taas listattu myös Grand Cherokeen viat: Sitä ei ole edes 8-koneella, mutta silti kasin vesipumppuviat oli listattu.
Vastaavasti lantakruiseriahan ei taida täällä olla kuin yhdellä moottorilla, rav4;sta en osaa sanoa mitään.
Lisäksi yototat lienevät useammin keppivaihteisia ja muutenkin karummin varustettuja, joten vikakohteitakin on vähemmän.
Mitähän yhteistä SAS löytää noiden Oikeiden Maastureiden ja väärin päin asennetulla moottoreilla varustettujen pikkuautojen tekniikasta?
Onhan ne tietysti vähän saman näköisiä :D
Valitettavasti en tiedä alkup. aiheen Jeepeistä paljoakaan, mutta jos olisi tarvetta tuollaiselle pikkuautolle, niin Patriot olisi ehkä valintani.
Compassihan on lähes yhtä susiruma kuin japanialaiset :P
-
Jenkki autot on huonossa huudossa esim Kanadassa niiden myynti on romahtanut. Kyllä Jeepillä on valtava kokemus 4-veto autojen valmistamisesta enkä epäile yhtään etteivätkö ne pärjää riisipusseille.
Hondalla on myös ongelmia CRv dieselmoottorin kanssa ,nyt siihen tulee Accordin kiisselimoottori kun entinen oli Yamahan koppuloima.
Moottori on muuten hyvä mutta sen hiukkassuodatin muka täyttyy ja sitten hälyvalot palaa ja on mentävä taas huoltoon koska moottorin
tietokone ajaa tehot alas.
-
Kun liikaa lukee vikatilastoja niin ei uskalla ostaa uutta autoo ollenkaan ,on ajettava vanhalla. ;D
-
Kellään käytössä em. "koneita", kokemuksia?
Suosittelisin etä jätät moisen haaveen pois.Ryslerin koneet ovat sellasia 100000 kilometriä kestäviä.Land Rover aivan eri luokkaa,siinä sulle autoa loppuiäksesi jos tuollaisia haaveilet.
Mää ymmärsin jotta tuos olis volkkarin TDI?
Eikä tää mulle tulis, oon vaan "selvitysmiehenä"
-
Kellään käytössä em. "koneita", kokemuksia?
Suosittelisin etä jätät moisen haaveen pois.Ryslerin koneet ovat sellasia 100000 kilometriä kestäviä.Land Rover aivan eri luokkaa,siinä sulle autoa loppuiäksesi jos tuollaisia haaveilet.
;D ;D ;D
Monestako on kokemuksia? :D
Ei mulla oo yksikään kilahtanut suuremmillakaan mailimäärillä, mutta jospa nykyinen kilahtaa kun siinä on vielä alle 100tkm mittarissa :P
Sitä paitsi noissa pikkuautoissa riisselikoneet tulee ainakin volkkarilta.
Land Roverin vastaavien kitumaasturimallien kestävyyten en ota muuten kantaa kuin, että ei ne voi olla yhtä kestäviä kuin heidän oikeat maasturit, rakenteet kun ovat huomattavasti kevyempiä ja ainakin osa tekniikasta tulee BaijerilaiseltaMutteriWiritykseltä.
Oikeat Roverin maasturithan ovat eri asia, kun bensakasikin on alkujaan peräisin Buickilta :)
-
Kellään käytössä em. "koneita", kokemuksia?
Suosittelisin etä jätät moisen haaveen pois.Ryslerin koneet ovat sellasia 100000 kilometriä kestäviä.Land Rover aivan eri luokkaa,siinä sulle autoa loppuiäksesi jos tuollaisia haaveilet.
Mää ymmärsin jotta tuos olis volkkarin TDI?
Eikä tää mulle tulis, oon vaan "selvitysmiehenä"
Diesel on Volsu-konsernin kone. Pitäs olla tunnetusti melko pieniruokainen.
Compass vs. Patriot vertailussa itseäni häiritsi Patriotin huonompi näkyvyys ulos - liekö sitten käytännön merkitystä? Ulkonäöltään Patriot on kyllä "Jeeppimäisempi" kuin Compass.
___
BTW - today is The glorious Jeep® day (0||||0) :D
-
Happamia sano rt land rovereista
Hmm. nykyinen työsuhdeauto Virossa Range Rover 3,6td v8 HSE vuosimallia 2010 ja ongelmitta pelannut poislukien Webasto joka startatessaan kyllä pölläyttää aikalailla (virolainen kesädiesel lienee osasyyllinen). Jällleenmyyntiarvohan näissä tippu nopeammin kuin Kilimanjaron jyrkin rinne, mutta tämähän ei autoetuilijaa haittaa.
-
Ja sen verran pakko tota Webasto juttua täydentää, että olin Suomessa vanhempieni luona yötä ja aamulla Rangen webasto starttasi ihan kellon mukaan, mutta vanha äitini oli joussut ulos jauhesammuttimen kanssa valmiina tyhjentämään sen Rangeen kun luulki sen palavan. Eli ihan pienestä pölläytyksestä ei ole kyse.
-
Suosittelisin etä jätät moisen haaveen pois.Ryslerin koneet ovat sellasia 100000 kilometriä kestäviä.Land Rover aivan eri luokkaa,siinä sulle autoa loppuiäksesi jos tuollaisia haaveilet.
Olet sekoittanut automerkit keskenään.
Esimerkiksi Lantikan Freelanderin 1.8 kone on täysin huoltovapaa.
Vaikka siinä on jakohihna, sitä ei tarvitse vaihtaa moottorin eliniän aikana.
-
Hmm. nykyinen työsuhdeauto Virossa Range Rover 3,6td v8 HSE vuosimallia 2010
***Toiminut ongelmitta vuosikaudet.
;D ;D ;D
***Mitäs muuta rikkauksia sulta löytyy?
-
Hmm. nykyinen työsuhdeauto Virossa Range Rover 3,6td v8 HSE vuosimallia 2010
***Toiminut ongelmitta vuosikaudet.
;D ;D ;D
***Mitäs muuta rikkauksia sulta löytyy?
Veikkaan 2011 vuosimallin jonteeree jonka vaihdelaatikko on pelannut moitteetta ;D
-
Kuten ehkä hyvin tiedätte Euroopan tehtaat pitää kesäloman elokuussa ja syyskuusta lähtien on saanut 2010 vuosimallin autoja merkistä riippumatta:
http://www.landrover.fi/julkaisu_avaa_lr.asp?l=&tiedosto=YWluZWlzdG90LzExMy8yMDEwbXlfbGFuZF9yb3Zlcml0Lmh0bQ&tyyppi=SK&jul_id=35312&ain_id=&suoj=&jul_nimi=Nelj%E4+uudistuvaa+mallisarjaa+esitt%E4ytyv%E4t
Leasingauto Swedbankin omistuksessa (2v- leasingsoppari eli 2011 lähtee kiertoon.)
Traktorit Fendt 936*3 vm. 2008 (3v lesingsoppari eli kevääällä 2011 kiertoon); niin löytyy myös 1*415 samalla sopparilla ja tulossa 4*Kirovets 9450 SEB ostaa ja leasaa.
Tilalle saattaa tulla 2011 vaikka Fergu 8690 tai vast. Jonne tai ihan mitä vaan; jälleenmyyntiarvo tai mikään muukan kuin ei sido!
-
Kellään käytössä em. "koneita", kokemuksia?
Täältä löytyy yksi bensa-Kompassi raputtomana, siis CVT-vaihteistolla. Ollut vajaa pari vuotta, mittarissa 50+ tkm. Pääosin olen ollut tyytyväinen kärryyn, etenkin hintaansa nähden.
Mitään erityistä vikaa ei ole vielä autossa ollut.
Heikkouksina autossa pitäisin pientä polttoainetankkia (52 ltr), pientä jarruttoman kärryn vetokykyä rekisteriotteessa (450 kg) ja lyhyttä huoltoväliä (15 tkm). Tavaratiloiltaan auto ei ole mikään tilaihme, mutta etupenkkiläisille ihan OK tilat, taakse myös sopii normikokoinen OK.
Auton nelivetotekniikka (tästä on tietty aina montaa mielipidettä) kestää hyvin vertailun, nelivedon voi lukita 40/60 asentoon tarvittaessa ja muutenkin neliveto reagoi nopeasti. Talvella auto on vakaa ajettava ja lämmin.
Maastoautohan tämä ei sinällään ole, puskurit muovia ja "se" alennusvaihteisto puuttuu.
Mikäli olet hakemassa "kaupunkijeeppiä", niin ainakin itselleni tämä on täyttänyt ne tarpeet hyvin.
Autolla pääsee hyvin sinne, minne raaskii ajaakin, autoon on mukava istua ja sieltä näkee hyvin. Kokonaisuutena ajettavuus OK.
Laita yksityisviestiä, niin voin laittaa yhteystietojani tarvittaessa.
Onks sulla vielä toi kippo? Onks toiminu?
Ei oo hinnan kiroissa vähän ajetut:
(http://image.nettiauto.com/extra/carimg/6589801_6589900/jeep-compass-6589896_jt_46511384.jpg)
http://www.nettiauto.com/jeep/compass/6589896
-
Uppaillaas taas.
Onks toi Jeeppi-mies vielä kuulolla? Et miten on toiminu??
-
Uppaillaas taas.
Onks toi Jeeppi-mies vielä kuulolla? Et miten on toiminu??
Katos oot huhuillut jo ennemminkin Jeepistejä. Mulla on yhä tuo Kompassi ajossa, taitaa vaan olla tuo sun linkittämä uudempaa mallia, jossa tuon "ykkössukupolven" tyyppiviat korjattu? Omassa kuitenkin (-07 vuotisessa) heikkona kohtana on ollut alustan
kalut, siis lähinnä pyörien tuennat ja raidetangon päät. Olivat käyttäneet jotain huonoa osatoimittajaa ja osat on menneet järjestään vaihtoon. Sama syy selittää katsastustilastoissa olevat paikot. Nyt mulla on mittarissa nyt vajaa 150 tonnia ja ei mitään erityisiä murheita ole ollut, toki kilometrit alkaa autossa näkymään. Neliveto Jeepissä toimii kivasti ja maavaraa peltoteille riittävästi. Mulla 2.4 bensakone, keskikulutus varmaan vajaa 9 litraa.
Huomioi, että tuo linkittämäsi malli on etuvetoinen ja eri moottorilla. Kärryä jos pitää vetää, niin sallitut massat on ikävän heikot. Sport-varustelu on se heikompi varustelu, käytännössä ihan OK kuitenkin. Hinta tuolla on houkutteleva, kaksivetoisenakin pärjää ihan mainiosti, tuskin sulla mitään kynnöspeltoja ajettavana olisikaan?
Näillä viljan hinnoilla varmaan ihan OK ostos :)
-
Uppaillaas taas.
Onks toi Jeeppi-mies vielä kuulolla? Et miten on toiminu??
Katos oot huhuillut jo ennemminkin Jeepistejä. Mulla on yhä tuo Kompassi ajossa, taitaa vaan olla tuo sun linkittämä uudempaa mallia, jossa tuon "ykkössukupolven" tyyppiviat korjattu? Omassa kuitenkin (-07 vuotisessa) heikkona kohtana on ollut alustan
kalut, siis lähinnä pyörien tuennat ja raidetangon päät. Olivat käyttäneet jotain huonoa osatoimittajaa ja osat on menneet järjestään vaihtoon. Sama syy selittää katsastustilastoissa olevat paikot. Nyt mulla on mittarissa nyt vajaa 150 tonnia ja ei mitään erityisiä murheita ole ollut, toki kilometrit alkaa autossa näkymään. Neliveto Jeepissä toimii kivasti ja maavaraa peltoteille riittävästi. Mulla 2.4 bensakone, keskikulutus varmaan vajaa 9 litraa.
Huomioi, että tuo linkittämäsi malli on etuvetoinen ja eri moottorilla. Kärryä jos pitää vetää, niin sallitut massat on ikävän heikot. Sport-varustelu on se heikompi varustelu, käytännössä ihan OK kuitenkin. Hinta tuolla on houkutteleva, kaksivetoisenakin pärjää ihan mainiosti, tuskin sulla mitään kynnöspeltoja ajettavana olisikaan?
Näillä viljan hinnoilla varmaan ihan OK ostos :)
Eli sulla on tätä mallia?
http://www.nettiauto.com/jeep/compass/6869798#yritys=akr
(http://image.nettiauto.com/extra/carimg/6869701_6869800/jeep-compass-6869798_jt_66272926.jpg)
E:
Luultavasti tuohon(kin) on tehty jo etupään niveljumpat?
-
VMP :)
-
Eli sulla on tätä mallia?
http://www.nettiauto.com/jeep/compass/6869798#yritys=akr
(http://image.nettiauto.com/extra/carimg/6869701_6869800/jeep-compass-6869798_jt_66272926.jpg)
E:
Luultavasti tuohon(kin) on tehty jo etupään niveljumpat?
Jep, tuota mallia on (paitsi se paremminvarusteltu neliveto limited) - ja ensimmäiset etupään lelut meni alle 30 tonnin - ja jatkettuun takuuseen. Muut sitten vähän myöhemmin ;)
-
Eli sulla on tätä mallia?
http://www.nettiauto.com/jeep/compass/6869798#yritys=akr
(http://image.nettiauto.com/extra/carimg/6869701_6869800/jeep-compass-6869798_jt_66272926.jpg)
E:
Luultavasti tuohon(kin) on tehty jo etupään niveljumpat?
Jep, tuota mallia on (paitsi se paremminvarusteltu neliveto limited) - ja ensimmäiset etupään lelut meni alle 30 tonnin - ja jatkettuun takuuseen. Muut sitten vähän myöhemmin ;)
Okei. :)
-
Itse voisin hommata uudehkon Wranglerin käytettynä, mutta huono valikoima suomessa. Uutena menee budjetin yli: http://www.jeep.fi/mallisto/wrangler/
On muuten huono tilanne, jos haluaa oikean maasturin. Ainoa vaihtoehto Wranglerille taitaa olla Land Rover Defender ja senkin valmistus taitaa olla loppumassa. Mersun G-sarjakin taitaa olla nykyään edustusauto.
-
Uppaillaas....
Compassi piti hankkia, nyt iski silmään toi Patriot. Se olis sellanen kiva laatikkomaasturi.
Noissa ei ole käytännössä muuta eroa kun ulkomuodot.
Onks jollakin, paitsi näillä "patriooteilla", tollasta Jeep Patriottia???
-
Oleksää periny jonkun, kun levittelet massia ympäriinsä? ;D
-
Oleksää periny jonkun, kun levittelet massia ympäriinsä? ;D
En. Vein Tuhteilla Steinaria kauppaan ja nyt pitää levitellä ne kaikki 5000euroo... ;D ;D
-
Oleksää periny jonkun, kun levittelet massia ympäriinsä? ;D
En. Vein Tuhteilla Steinaria kauppaan ja nyt pitää levitellä ne kaikki 5000euroo... ;D ;D
Aiotsää pettää perhees, ja luopua nollasalmasta? >:(
-
Oleksää periny jonkun, kun levittelet massia ympäriinsä? ;D
En. Vein Tuhteilla Steinaria kauppaan ja nyt pitää levitellä ne kaikki 5000euroo... ;D ;D
Aiotsää pettää perhees, ja luopua nollasalmasta? >:(
Kyl sillä muuten vois vielä körötellä mut menee katsastusremppaan kolmen nollasalama-vekkulin hinta... :D
-
Oleksää periny jonkun, kun levittelet massia ympäriinsä? ;D
En. Vein Tuhteilla Steinaria kauppaan ja nyt pitää levitellä ne kaikki 5000euroo... ;D ;D
Aiotsää pettää perhees, ja luopua nollasalmasta? >:(
Kyl sillä muuten vois vielä körötellä mut menee katsastusremppaan kolmen nollasalama-vekkulin hinta... :D
Me ei leikitä enää sun kaa, jos luovut Opelista! :(
-
Oleksää periny jonkun, kun levittelet massia ympäriinsä? ;D
En. Vein Tuhteilla Steinaria kauppaan ja nyt pitää levitellä ne kaikki 5000euroo... ;D ;D
Aiotsää pettää perhees, ja luopua nollasalmasta? >:(
Kyl sillä muuten vois vielä körötellä mut menee katsastusremppaan kolmen nollasalama-vekkulin hinta... :D
Me ei leikitä enää sun kaa, jos luovut Opelista! :(
;D
Ei sit. ;D