Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Kunnon ihminen - 08.01.10 - klo:16:03
-
Liikenteestä juuri tulleena, täytyy ihmetellä ja kysellä teiltä muilta, jotka autolla ajatte, että miksi ihmeessä ajatte urissa?
Siis kun on lumesta ja jäästä muodotuneet polanteet, ja niiden välissä asfalttipintaiset urat, niin käytännössä kaikki autoilija ajavat (minua lukuun ottamatta) niissä samoissa urissa, varsinkin pienemmillä teillä näitä on, ainaostaan moottori- valta- ja muilla vilkkaasti liikennöidyillä teillä uria ei ole, mutta muilla asfalttipintaisilla teillä niitä on.
Mutta miksi? Mistä tämä sopulimainen ajotapa?
Tämä samoissa urissa ajaminen kuluttaa asfalttipintaan urat, ei hyvä, ja sitä paitsi, omankin auton nastat kuluvat enemmä urissa ajettaessa, kuin niiden välissä ajettaessa, hämmästyttää kerta toisensa jälkeen autoilijoiden käyttäytyminen.
Ja eilen, kun oli kova lumituisku, ja tiet pöpperöisiä, niin moni autoiljia ei silti vähentänyt nopeuttaan, vaan ajoivat suurinta sallittua nopeutta kurjasta kelistä huolimatta.
Ohitseni painelivat, mutta mitäpä siitä, oma häpeänsä, jos tieltä ulos ajoivat.
Miksi monista sinänsä järkevistä ja mukavista ihmisistä tulee auton ratissa täysiä idiootteja, ääliöitä ja kusipäitä?
-
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uri_Geller
(http://www.mediabistro.com/fishbowlLA/original/uri_geller.jpg)
Varsinkin tälläi pakkasilmalla tulee ajettua urissa kun kääntyy risteyksestä valtatielle.
Kiihdytyspito on parempi urassa jossa on kuiva asfaltti näkyvissä.
-
Minä en aja ikinä urissa! Ajan aina uudet jäljet urien viereen jos mahdollista. Olen ajatellut että näin tekemällä tie kuluu tasan ja teiden kunnossapidon tarve pienenee. Saan vielä jonkun palkinnon tästä keksinnöstäni kun Karpo kuulee tästä.
Lisäksi penkalla ajamalla saa nostettua vähän kuraa ilmaan takana riippuvien Bemareiden tuulilaseihin.
-
Liikenteestä juuri tulleena, täytyy ihmetellä ja kysellä teiltä muilta, jotka autolla ajatte, että miksi ihmeessä ajatte urissa?
Siis kun on lumesta ja jäästä muodotuneet polanteet, ja niiden välissä asfalttipintaiset urat, niin käytännössä kaikki autoilija ajavat (minua lukuun ottamatta) niissä samoissa urissa, varsinkin pienemmillä teillä näitä on, ainaostaan moottori- valta- ja muilla vilkkaasti liikennöidyillä teillä uria ei ole, mutta muilla asfalttipintaisilla teillä niitä on.
Mutta miksi? Mistä tämä sopulimainen ajotapa?
Tämä samoissa urissa ajaminen kuluttaa asfalttipintaan urat, ei hyvä, ja sitä paitsi, omankin auton nastat kuluvat enemmä urissa ajettaessa, kuin niiden välissä ajettaessa, hämmästyttää kerta toisensa jälkeen autoilijoiden käyttäytyminen.
Ja eilen, kun oli kova lumituisku, ja tiet pöpperöisiä, niin moni autoiljia ei silti vähentänyt nopeuttaan, vaan ajoivat suurinta sallittua nopeutta kurjasta kelistä huolimatta.
Ohitseni painelivat, mutta mitäpä siitä, oma häpeänsä, jos tieltä ulos ajoivat.
Miksi monista sinänsä järkevistä ja mukavista ihmisistä tulee auton ratissa täysiä idiootteja, ääliöitä ja kusipäitä?
Seura tekee kaltaisekseen . Urien vieressä ajamaminen on vaarallista
-
Liikenteestä juuri tulleena, täytyy ihmetellä ja kysellä teiltä muilta, jotka autolla ajatte, että miksi ihmeessä ajatte urissa?
Siis kun on lumesta ja jäästä muodotuneet polanteet, ja niiden välissä asfalttipintaiset urat, niin käytännössä kaikki autoilija ajavat (minua lukuun ottamatta) niissä samoissa urissa, varsinkin pienemmillä teillä näitä on, ainaostaan moottori- valta- ja muilla vilkkaasti liikennöidyillä teillä uria ei ole, mutta muilla asfalttipintaisilla teillä niitä on.
Mutta miksi? Mistä tämä sopulimainen ajotapa?
Tämä samoissa urissa ajaminen kuluttaa asfalttipintaan urat, ei hyvä, ja sitä paitsi, omankin auton nastat kuluvat enemmä urissa ajettaessa, kuin niiden välissä ajettaessa, hämmästyttää kerta toisensa jälkeen autoilijoiden käyttäytyminen.
Ja eilen, kun oli kova lumituisku, ja tiet pöpperöisiä, niin moni autoiljia ei silti vähentänyt nopeuttaan, vaan ajoivat suurinta sallittua nopeutta kurjasta kelistä huolimatta.
Ohitseni painelivat, mutta mitäpä siitä, oma häpeänsä, jos tieltä ulos ajoivat.
Miksi monista sinänsä järkevistä ja mukavista ihmisistä tulee auton ratissa täysiä idiootteja, ääliöitä ja kusipäitä?
Seura tekee kaltaisekseen . Urien vieressä ajamaminen on vaarallista
On se vaarallista, jos on tumpelo autoilija, tosin kaikki autoilijathan pitävät itseään keskimääräistä parempana autoilijana... :D...jostain syystä... :)
-
Liikenteestä juuri tulleena, täytyy ihmetellä ja kysellä teiltä muilta, jotka autolla ajatte, että miksi ihmeessä ajatte urissa?
Siis kun on lumesta ja jäästä muodotuneet polanteet, ja niiden välissä asfalttipintaiset urat, niin käytännössä kaikki autoilija ajavat (minua lukuun ottamatta) niissä samoissa urissa, varsinkin pienemmillä teillä näitä on, ainaostaan moottori- valta- ja muilla vilkkaasti liikennöidyillä teillä uria ei ole, mutta muilla asfalttipintaisilla teillä niitä on.
Mutta miksi? Mistä tämä sopulimainen ajotapa?
Tämä samoissa urissa ajaminen kuluttaa asfalttipintaan urat, ei hyvä, ja sitä paitsi, omankin auton nastat kuluvat enemmä urissa ajettaessa, kuin niiden välissä ajettaessa, hämmästyttää kerta toisensa jälkeen autoilijoiden käyttäytyminen.
Ja eilen, kun oli kova lumituisku, ja tiet pöpperöisiä, niin moni autoiljia ei silti vähentänyt nopeuttaan, vaan ajoivat suurinta sallittua nopeutta kurjasta kelistä huolimatta.
Ohitseni painelivat, mutta mitäpä siitä, oma häpeänsä, jos tieltä ulos ajoivat.
Miksi monista sinänsä järkevistä ja mukavista ihmisistä tulee auton ratissa täysiä idiootteja, ääliöitä ja kusipäitä?
Seura tekee kaltaisekseen . Urien vieressä ajamaminen on vaarallista
Niin, mutta kun nuo urat tulevat siitä kun ihmiset ajavat alunalkaen samoissa jäljissä.
-
Liikenteestä juuri tulleena, täytyy ihmetellä ja kysellä teiltä muilta, jotka autolla ajatte, että miksi ihmeessä ajatte urissa?
Siis kun on lumesta ja jäästä muodotuneet polanteet, ja niiden välissä asfalttipintaiset urat, niin käytännössä kaikki autoilija ajavat (minua lukuun ottamatta) niissä samoissa urissa, varsinkin pienemmillä teillä näitä on, ainaostaan moottori- valta- ja muilla vilkkaasti liikennöidyillä teillä uria ei ole, mutta muilla asfalttipintaisilla teillä niitä on.
Mutta miksi? Mistä tämä sopulimainen ajotapa?
Tämä samoissa urissa ajaminen kuluttaa asfalttipintaan urat, ei hyvä, ja sitä paitsi, omankin auton nastat kuluvat enemmä urissa ajettaessa, kuin niiden välissä ajettaessa, hämmästyttää kerta toisensa jälkeen autoilijoiden käyttäytyminen.
Ja eilen, kun oli kova lumituisku, ja tiet pöpperöisiä, niin moni autoiljia ei silti vähentänyt nopeuttaan, vaan ajoivat suurinta sallittua nopeutta kurjasta kelistä huolimatta.
Ohitseni painelivat, mutta mitäpä siitä, oma häpeänsä, jos tieltä ulos ajoivat.
Miksi monista sinänsä järkevistä ja mukavista ihmisistä tulee auton ratissa täysiä idiootteja, ääliöitä ja kusipäitä?
Seura tekee kaltaisekseen . Urien vieressä ajamaminen on vaarallista
Niin, mutta kun nuo urat tulevat siitä kun ihmiset ajavat alunalkaen samoissa jäljissä.
Juu niin tekee . Mutta minkäs teet kun uranvieressä on pirun liukasta .
-
Liikenteestä juuri tulleena, täytyy ihmetellä ja kysellä teiltä muilta, jotka autolla ajatte, että miksi ihmeessä ajatte urissa?
Siis kun on lumesta ja jäästä muodotuneet polanteet, ja niiden välissä asfalttipintaiset urat, niin käytännössä kaikki autoilija ajavat (minua lukuun ottamatta) niissä samoissa urissa, varsinkin pienemmillä teillä näitä on, ainaostaan moottori- valta- ja muilla vilkkaasti liikennöidyillä teillä uria ei ole, mutta muilla asfalttipintaisilla teillä niitä on.
Mutta miksi? Mistä tämä sopulimainen ajotapa?
Tämä samoissa urissa ajaminen kuluttaa asfalttipintaan urat, ei hyvä, ja sitä paitsi, omankin auton nastat kuluvat enemmä urissa ajettaessa, kuin niiden välissä ajettaessa, hämmästyttää kerta toisensa jälkeen autoilijoiden käyttäytyminen.
Ja eilen, kun oli kova lumituisku, ja tiet pöpperöisiä, niin moni autoiljia ei silti vähentänyt nopeuttaan, vaan ajoivat suurinta sallittua nopeutta kurjasta kelistä huolimatta.
Ohitseni painelivat, mutta mitäpä siitä, oma häpeänsä, jos tieltä ulos ajoivat.
Miksi monista sinänsä järkevistä ja mukavista ihmisistä tulee auton ratissa täysiä idiootteja, ääliöitä ja kusipäitä?
Seura tekee kaltaisekseen . Urien vieressä ajamaminen on vaarallista
Niin, mutta kun nuo urat tulevat siitä kun ihmiset ajavat alunalkaen samoissa jäljissä.
Juu niin tekee . Mutta minkäs teet kun uranvieressä on pirun liukasta .
Keskellä uraa se on se liukkain paikka. Pitäisi sun "sorkkamiehenä" tietää ;D
-
Liikenteestä juuri tulleena, täytyy ihmetellä ja kysellä teiltä muilta, jotka autolla ajatte, että miksi ihmeessä ajatte urissa?
Siis kun on lumesta ja jäästä muodotuneet polanteet, ja niiden välissä asfalttipintaiset urat, niin käytännössä kaikki autoilija ajavat (minua lukuun ottamatta) niissä samoissa urissa, varsinkin pienemmillä teillä näitä on, ainaostaan moottori- valta- ja muilla vilkkaasti liikennöidyillä teillä uria ei ole, mutta muilla asfalttipintaisilla teillä niitä on.
Mutta miksi? Mistä tämä sopulimainen ajotapa?
Tämä samoissa urissa ajaminen kuluttaa asfalttipintaan urat, ei hyvä, ja sitä paitsi, omankin auton nastat kuluvat enemmä urissa ajettaessa, kuin niiden välissä ajettaessa, hämmästyttää kerta toisensa jälkeen autoilijoiden käyttäytyminen.
Ja eilen, kun oli kova lumituisku, ja tiet pöpperöisiä, niin moni autoiljia ei silti vähentänyt nopeuttaan, vaan ajoivat suurinta sallittua nopeutta kurjasta kelistä huolimatta.
Ohitseni painelivat, mutta mitäpä siitä, oma häpeänsä, jos tieltä ulos ajoivat.
Miksi monista sinänsä järkevistä ja mukavista ihmisistä tulee auton ratissa täysiä idiootteja, ääliöitä ja kusipäitä?
Seura tekee kaltaisekseen . Urien vieressä ajamaminen on vaarallista
Niin, mutta kun nuo urat tulevat siitä kun ihmiset ajavat alunalkaen samoissa jäljissä.
Juu niin tekee . Mutta minkäs teet kun uranvieressä on pirun liukasta .
Keskellä uraa se on se liukkain paikka. Pitäisi sun "sorkkamiehenä" tietää ;D
Tarkemmin sanottuna uranjälkeen montussa
-
Liikenteestä juuri tulleena, täytyy ihmetellä ja kysellä teiltä muilta, jotka autolla ajatte, että miksi ihmeessä ajatte urissa?
Siis kun on lumesta ja jäästä muodotuneet polanteet, ja niiden välissä asfalttipintaiset urat, niin käytännössä kaikki autoilija ajavat (minua lukuun ottamatta) niissä samoissa urissa, varsinkin pienemmillä teillä näitä on, ainaostaan moottori- valta- ja muilla vilkkaasti liikennöidyillä teillä uria ei ole, mutta muilla asfalttipintaisilla teillä niitä on.
Mutta miksi? Mistä tämä sopulimainen ajotapa?
Tämä samoissa urissa ajaminen kuluttaa asfalttipintaan urat, ei hyvä, ja sitä paitsi, omankin auton nastat kuluvat enemmä urissa ajettaessa, kuin niiden välissä ajettaessa, hämmästyttää kerta toisensa jälkeen autoilijoiden käyttäytyminen.
Ja eilen, kun oli kova lumituisku, ja tiet pöpperöisiä, niin moni autoiljia ei silti vähentänyt nopeuttaan, vaan ajoivat suurinta sallittua nopeutta kurjasta kelistä huolimatta.
Ohitseni painelivat, mutta mitäpä siitä, oma häpeänsä, jos tieltä ulos ajoivat.
Miksi monista sinänsä järkevistä ja mukavista ihmisistä tulee auton ratissa täysiä idiootteja, ääliöitä ja kusipäitä?
Seura tekee kaltaisekseen . Urien vieressä ajamaminen on vaarallista
Niin, mutta kun nuo urat tulevat siitä kun ihmiset ajavat alunalkaen samoissa jäljissä.
Juu niin tekee . Mutta minkäs teet kun uranvieressä on pirun liukasta .
Keskellä uraa se on se liukkain paikka. Pitäisi sun "sorkkamiehenä" tietää ;D
Tarkemmin sanottuna uranjälkeen montussa
Nousee se sieltä montusta siihen uralle kun ajat tarpeeksi kauan ;D
-
Elekää ajako siinä uran vieressä, tulee uudet urat! ::) ;D
-
Vois tuon tosiaan kääntää sillai, että jos kaikki ajais ihan samassa urassa niin ei tarttis koko tietä asfaltoida uusiks,
vaan kapiat urat.
Tulis halvaksi.
-
Hiekkateillä on valtiolla tapana kaventaa tietä joka kerta kun ojat perataan. Ei kuulemma tarvitse lanailla keskivallia kun tie on niin kapea että vasemmat renkaat polkevat keskikohdan. Talvellakin on kolme latua. Kannattaa pitää mielessä kaksi asiaa: syksyllä ei kannata väistää peuraa ja talvella ei kannata ruveta riitelemään tukkiauton kanssa siitä keskiurasta.
-
Elä helkutissa sano tollasta edes leikilläsi. Niitä urapaikkauksiahan tehtiin joku aika sitten ja kyllä ne vasta jos joku oli kauhee homma.
Marraskuussa viimeksi täälläpäin tekivät urapaikkauksia. Eikös niitä muualla enää tehdäkään?
-
Elä helkutissa sano tollasta edes leikilläsi. Niitä urapaikkauksiahan tehtiin joku aika sitten ja kyllä ne vasta jos joku oli kauhee homma.
Marraskuussa viimeksi täälläpäin tekivät urapaikkauksia. Eikös niitä muualla enää tehdäkään?
Niitähän ne pääasias teköö.
-
No, entäs jos tiessä olis asfalttia vain ajourien kohdissa?
Niinkuin kiskot. 3 tai 4 kappaletta rinnakkain, sellaiset 15 senttiä leviät suirut.. Muuten sorapinta.
-
ja eikös tuolla itäsuomessa muutama vuosi kokeilleet uralta poistoa liimaamalla vaneripaloja uriin ja siitä seurasi helvetinmoinen kirjuuttelu yleisönosastoille kun "vr-kuskit" eivät tykänneet yhtään siitä pompottavasta ajosta urassa! ei sitä nyt VOI ajaa uran vieressä, siiitähän voi joutua vaikka mihinkä! ja renkaat eri kulu karkealla asvaltilla ja ei kuulu mukavaa rengasmelua kun autot on nykyään nii saatanan hiljasia sisällä!...... kolme uraa riittäis ihan hyvin! ja jos tulis naapuri kolkyt senttiä liikaa oikealla vastaan niin olispa sitten 60 senttiä sisäkkäin nokat! ;D
-
No, entäs jos tiessä olis asfalttia vain ajourien kohdissa?
Niinkuin kiskot. 3 tai 4 kappaletta rinnakkain, sellaiset 15 senttiä leviät suirut.. Muuten sorapinta.
Tai pelkät kiskot? Jos kaikki ajaa valmiissa urissa, niin se alahan silloin riittää.
-
No, entäs jos tiessä olis asfalttia vain ajourien kohdissa?
Niinkuin kiskot. 3 tai 4 kappaletta rinnakkain, sellaiset 15 senttiä leviät suirut.. Muuten sorapinta.
Tai pelkät kiskot? Jos kaikki ajaa valmiissa urissa, niin se alahan silloin riittää.
Muttakun kiskot on urat väärinpäin .
-
No, entäs jos tiessä olis asfalttia vain ajourien kohdissa?
Niinkuin kiskot. 3 tai 4 kappaletta rinnakkain, sellaiset 15 senttiä leviät suirut.. Muuten sorapinta.
Tai pelkät kiskot? Jos kaikki ajaa valmiissa urissa, niin se alahan silloin riittää.
Muttakun kiskot on urat väärinpäin .
Osta uudet "klasit" niin alkaa maailma oikenemaan.
-
Mitä puna-aukku huutaa kiihkoissaan kun pääsee ajamaan uraista tietä? URAAA!!
-
Mitä puna-aukku huutaa kiihkoissaan kun pääsee ajamaan uraista tietä? URAAA!!
Pisteet tuosta!
Eikö urasuuntautuneisuus ole muotia? Menee vaan minne muutkin ja on aina samaa mieltä kuin muutkin.
-
Liikenteestä juuri tulleena, täytyy ihmetellä ja kysellä teiltä muilta, jotka autolla ajatte, että miksi ihmeessä ajatte urissa?
Tämä samoissa urissa ajaminen kuluttaa asfalttipintaan urat, ei hyvä, ja sitä paitsi, omankin auton nastat kuluvat enemmä urissa ajettaessa, kuin niiden välissä ajettaessa, hämmästyttää kerta toisensa jälkeen autoilijoiden käyttäytyminen.
Yksin on ikävä olla oikeassa. Renkaan kulku muuttuu raskaammaksi kun ajelee lumipolanteita pitkin verrattuna vieressä olevaan kovapohjaiseen uraan. Kulutusmittari nousee pyöreät 1 litra per 100 km kun nousee urasta lumen päälle.
-
Liikenteestä juuri tulleena, täytyy ihmetellä ja kysellä teiltä muilta, jotka autolla ajatte, että miksi ihmeessä ajatte urissa?
Tämä samoissa urissa ajaminen kuluttaa asfalttipintaan urat, ei hyvä, ja sitä paitsi, omankin auton nastat kuluvat enemmä urissa ajettaessa, kuin niiden välissä ajettaessa, hämmästyttää kerta toisensa jälkeen autoilijoiden käyttäytyminen.
Yksin on ikävä olla oikeassa. Renkaan kulku muuttuu raskaammaksi kun ajelee lumipolanteita pitkin verrattuna vieressä olevaan kovapohjaiseen uraan. Kulutusmittari nousee pyöreät 1 litra per 100 km kun nousee urasta lumen päälle.
Ei nouse Opelilla. 2.0 kone, ajettu 330 000 ja kulutus 6,2 l/100 km. Ai niin... mutta minä ajankin 98 -bensalla. Se selittää tuon litraa pienemmän kulutuksen ::)
-
[/quote]
Ei nouse Opelilla. 2.0 kone, ajettu 330 000 ja kulutus 6,2 l/100 km. Ai niin... mutta minä ajankin 98 -bensalla. Se selittää tuon litraa pienemmän kulutuksen ::)
[/quote]
Vähällä menee. Itse toisenmerkkisellä 2.0 autolla meni aikalailla 14-15 litran väliin/100km, kun ajeli auraamattomalla sivutiellä normaalia talvinopeutta ja lunta oli sen 15-20cm...
Luistonesto pitää ottaa suosiolla pois, ei muuten matka joudu ;D
-
Ei nouse Opelilla. 2.0 kone, ajettu 330 000 ja kulutus 6,2 l/100 km. Ai niin... mutta minä ajankin 98 -bensalla. Se selittää tuon litraa pienemmän kulutuksen ::)
[/quote]
Vähällä menee. Itse toisenmerkkisellä 2.0 autolla meni aikalailla 14-15 litran väliin/100km, kun ajeli auraamattomalla sivutiellä normaalia talvinopeutta ja lunta oli sen 15-20cm...
Luistonesto pitää ottaa suosiolla pois, ei muuten matka joudu ;D
[/quote]volvoko nuin raskasruokanen on. onko tuo ooppelin 6,2 keskikulutus, on kyllä pieni tai sitte matka-ajoa paljon
-
Luistonesto pitää ottaa suosiolla pois, ei muuten matka joudu ;D
[/quote]volvoko nuin raskasruokanen on. onko tuo ooppelin 6,2 keskikulutus, on kyllä pieni tai sitte matka-ajoa paljon
[/quote]
Mondeo ton verran hörppäs. Isoilla teillä, kun ei tarvii lumessa ajaa niin pääsee 7-8l/100km ja kesällä hitusen vähemmällä.... riippuen kaasujalan painosta ;D
-
Kyllä se on sillätavalla et jos uran vieressä ajaa olet liian lähellä vastaantuliaa tai reunaa .
-
Ehkä tiellä on parempi ajaa jonossa oli uria tai ei mutta risteyksissä liikennevaloihin pysähdyttäessä monesti ihmettelen että miksi kaikki on siinä liukkaassa renkaiden kiillottamassa jäisessä urassa kun hieman vieressä löytyy parempaakin pitoa ja hiekkaa.
-
Ehkä tiellä on parempi ajaa jonossa oli uria tai ei mutta risteyksissä liikennevaloihin pysähdyttäessä monesti ihmettelen että miksi kaikki on siinä liukkaassa renkaiden kiillottamassa jäisessä urassa kun hieman vieressä löytyy parempaakin pitoa ja hiekkaa.
Ihmiset ovat urautuneet ;D
-
Parikertaa Pohjammaalla tullut vasta traktori mettäperäkärryllä jossa lana alla . Lanas Valtiontieltä uria pois .
Auttais varmaan asiaa jos tiekarhulla vähän raapasis harjut pois .
-
Liikenteestä juuri tulleena, täytyy ihmetellä ja kysellä teiltä muilta, jotka autolla ajatte, että miksi ihmeessä ajatte urissa?
En aja urissa... Polanteella parempi pito... varsinkin toisten autoilijoiden kiillottamissa risteyksissä. Ainiin. Kaikkein vähiten ne nastat kuluu siellä nastatehtaan varastohyllyssä. Totta on sekin, että meikäläisen kitkarengasautoilijan kannattaa muutenkin pysyä poissa toisten kiillottamista urista...
-
Ei nouse Opelilla. 2.0 kone, ajettu 330 000 ja kulutus 6,2 l/100 km. Ai niin... mutta minä ajankin 98 -bensalla. Se selittää tuon litraa pienemmän kulutuksen ::)
Vähällä menee. Itse toisenmerkkisellä 2.0 autolla meni aikalailla 14-15 litran väliin/100km, kun ajeli auraamattomalla sivutiellä normaalia talvinopeutta ja lunta oli sen 15-20cm...
Luistonesto pitää ottaa suosiolla pois, ei muuten matka joudu ;D
[/quote]volvoko nuin raskasruokanen on. onko tuo ooppelin 6,2 keskikulutus, on kyllä pieni tai sitte matka-ajoa paljon
[/quote]
vm. 93 Calibra. Ajan yleensä tosi nätisti. Ennätys on Juankoski-Helsinki-Juankoski 5,9 l/100 km. Jos ajaa rankemmin ja talvella, niin sitten menee 6,7 l. Ysivitosta menee vähän yli litra enemmän sadalla :o Ajan pitkiä matkoja kevyellä kuormalla.
-
Ehkä tiellä on parempi ajaa jonossa oli uria tai ei mutta risteyksissä liikennevaloihin pysähdyttäessä monesti ihmettelen että miksi kaikki on siinä liukkaassa renkaiden kiillottamassa jäisessä urassa kun hieman vieressä löytyy parempaakin pitoa ja hiekkaa.
Juuri näin. Tällä tavalla pyrin useimmiten toimimaan ja hyvin sen huomaa valoista lähtiessä. Naapurin, joka pysähtynyt liukkaalle uralle, renkaista kuuluu kova rohina, eikä matka etene. Samoin risteykseen tai ramppiin tullessa kannattaa ajaa pois urasta, koska se on kiillottunut liukkaaksi, mutta vieressä on polannetta, johon nastat puree paremmin ja on mahdollisesti roiskunut hiekkaa tms..