Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Juupeli - 15.01.08 - klo:12:54

Otsikko: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: Juupeli - 15.01.08 - klo:12:54
Kuulin tehtaalla työskentelevältä että Valtralta ois tulossa kevään aikana myyntiin erikoisvarusteltu Hifi-traktori. Onko muut kuulleet mitään asiasta ?
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: Ojala - 15.01.08 - klo:13:50
Kuulin tehtaalla työskentelevältä että Valtralta ois tulossa kevään aikana myyntiin erikoisvarusteltu Hifi-traktori. Onko muut kuulleet mitään asiasta ?

Megabassot laitettu sivuikkunoiden tilalle juu  ::)

Tää nyt on taas sitä sarjaa että kun ei osata traktoria tehdä
nii keskitytään epäolennaiseen... ;)
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: Puraat - 15.01.08 - klo:18:54
Kuulin tehtaalla työskentelevältä että Valtralta ois tulossa kevään aikana myyntiin erikoisvarusteltu Hifi-traktori. Onko muut kuulleet mitään asiasta ?

Megabassot laitettu sivuikkunoiden tilalle juu  ::)

Tää nyt on taas sitä sarjaa että kun ei osata traktoria tehdä
nii keskitytään epäolennaiseen... ;)

Näinhän se valitettavasti menee. Nippeleitä ja nappeleita vaan lisää ja mainostetaan huippu uutuutena. Muuan Valtran myyjäkin myönsi että pikavaihteiden lisäys olisi paikallaan, mutta kun ei niin ei. Ei kuulemma mahdu enää laatikkoon. Keulahan on jo onneksi alkanut lyhentyä, muutaman vuoden päästä ehkä jo isommissakin. ;D
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: Wejjo - 15.01.08 - klo:19:21

Keulahan on jo onneksi alkanut lyhentyä, muutaman vuoden päästä ehkä jo isommissakin. ;D



Toivottavasti ei. On sentään yksi traktori vielä markkinoilla, jossa jotenkin vielä jäähdytys toimii vaativissakin oloissa mm. nevoilla.
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: turbox - 15.01.08 - klo:19:27
Kyllä on tulossa lisää pikavaihteita, kuullu ihan todelliselta taholta vähän aikaa sitten ja portaaton sen jälkeen.
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: SAS - 15.01.08 - klo:19:27
Uutuuksia on tulossa sen voin sanoa mutta ei sen enempää ettei joudu hankalaan paikkaan.Maltetaan nyt aivan rauhallisena ei mitään paniikkia.Käännetään ajatukset vaikka kauniisiin naisiin ennen kuin rakkoleihin.
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: msan - 15.01.08 - klo:19:33

Keulahan on jo onneksi alkanut lyhentyä, muutaman vuoden päästä ehkä jo isommissakin. ;D



Toivottavasti ei. On sentään yksi traktori vielä markkinoilla, jossa jotenkin vielä jäähdytys toimii vaativissakin oloissa mm. nevoilla.


Onhan se totta, että Suomen kesä on kuumimmasta päästä maailmalla. Varmaan nuo tuontikoneetkin joudutaan varustamaan isommilla jäähdyttimillä kun tuodaan tänne. Itse uskaltaisin olla hieman epäileväinen Valtran jäähdytystehosta. Mistä muuten johtuu ettei Valtran ilmastointi riitä Suomen oloissa?
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: mike - 15.01.08 - klo:19:34
S-mallin sisuun yleisön vaatimuksesta tuli -94 vuonna uudistus uusi verhoilu ja eri värinen kojelauta.Että näin.Pieniä on silakat joulukaloiksi.
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: Ileh - 15.01.08 - klo:19:38
Kyllähän jäähdytys toimii jokaisessa merkissä niin kauan kun paikat on puhtaina. Mutta kuinka kauan muissa merkeissä pysyy paikat puhtaana? T-sarjan Valtra varmasti kärkipäässä.
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: Adam Smith - 15.01.08 - klo:19:56
Enpähän osaa ottaa kantaa muutakuin tuohon jäähdytykseen. Valtrat näkyy nevalla menevän tehdasasetuksilla, mut silmiinosuneet nyykkärit, caset ja deutsit on ainakin varusteltu mitä mielikuvituksellisimmilla pömpeleillä, jotta pysyis jäähdytys mukana. Onpahan silmäniloa ja hupaa :D
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: Puraat - 15.01.08 - klo:20:04

Keulahan on jo onneksi alkanut lyhentyä, muutaman vuoden päästä ehkä jo isommissakin. ;D



Toivottavasti ei. On sentään yksi traktori vielä markkinoilla, jossa jotenkin vielä jäähdytys toimii vaativissakin oloissa mm. nevoilla.

Tässä olisi nyt Valtralla todellinen näytönpaikka kuinka tehdään asiakkaan haluamia koneita. Toiset tahtovat pitkä nokkaisen Wejjon mainitsemin perustein ja toiset haluavat lyhyemmän ja keveämmän keulan esim. etukuormain käyttöön.
Teknisestihän tuo keulan lyhentäminen ei ole ongelma. Nähdäänhän tämä N-sarjalaisessa, tankki mahan alle ja moottoria taaksepäin. Vielä jää tilaa jäähdyttimillekin. Samalla saataisiin Valtran painonjakaumaa paremmaksi = vähemmän keulapainoa.
On muuten yksi kömpelöimpiä ja melkein epätoivoiselta kuullostava perustelu tuo, miksi pitkä keulan rohjake pitäisi säilyttää.  
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: handetonttu - 15.01.08 - klo:20:17

Keulahan on jo onneksi alkanut lyhentyä, muutaman vuoden päästä ehkä jo isommissakin. ;D



Toivottavasti ei. On sentään yksi traktori vielä markkinoilla, jossa jotenkin vielä jäähdytys toimii vaativissakin oloissa mm. nevoilla.

Tässä olisi nyt Valtralla todellinen näytönpaikka kuinka tehdään asiakkaan haluamia koneita. Toiset tahtovat pitkä nokkaisen Wejjon mainitsemin perustein ja toiset haluavat lyhyemmän ja keveämmän keulan esim. etukuormain käyttöön.
Teknisestihän tuo keulan lyhentäminen ei ole ongelma. Nähdäänhän tämä N-sarjalaisessa, tankki mahan alle ja moottoria taaksepäin. Vielä jää tilaa jäähdyttimillekin. Samalla saataisiin Valtran painonjakaumaa paremmaksi = vähemmän keulapainoa.
On muuten yksi kömpelöimpiä ja melkein epätoivoiselta kuullostava perustelu tuo, miksi pitkä keulan rohjake pitäisi säilyttää.  


Meillä ainakin piitkäkeulanen ja raskas kones pysyy lumiauran työnnössä ja kärryä yms raskasta vetämässä, on muuten vakaa ja ressitön ajettava.
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: mike - 15.01.08 - klo:20:54

Keulahan on jo onneksi alkanut lyhentyä, muutaman vuoden päästä ehkä jo isommissakin. ;D



Toivottavasti ei. On sentään yksi traktori vielä markkinoilla, jossa jotenkin vielä jäähdytys toimii vaativissakin oloissa mm. nevoilla.



Onhan se totta, että Suomen kesä on kuumimmasta päästä maailmalla. Varmaan nuo tuontikoneetkin joudutaan varustamaan isommilla jäähdyttimillä kun tuodaan tänne. Itse uskaltaisin olla hieman epäileväinen Valtran jäähdytystehosta. Mistä muuten johtuu ettei Valtran ilmastointi riitä Suomen oloissa?
   Jaa-a että oikeen kuumimmasta päästä.Onkohan tuonne myytävis pienemmät jäähdyttimet kun on routaakin niin perkeleesti.http://www.chainofhope.org/modules/My_eGallery/gallery/fund/B_Sethia_Sahara_Desert_Marathon/Sahara.jpg (http://www.chainofhope.org/modules/My_eGallery/gallery/fund/B_Sethia_Sahara_Desert_Marathon/Sahara.jpg)
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: Puraat - 15.01.08 - klo:21:02

Keulahan on jo onneksi alkanut lyhentyä, muutaman vuoden päästä ehkä jo isommissakin. ;D



Toivottavasti ei. On sentään yksi traktori vielä markkinoilla, jossa jotenkin vielä jäähdytys toimii vaativissakin oloissa mm. nevoilla.

Tässä olisi nyt Valtralla todellinen näytönpaikka kuinka tehdään asiakkaan haluamia koneita. Toiset tahtovat pitkä nokkaisen Wejjon mainitsemin perustein ja toiset haluavat lyhyemmän ja keveämmän keulan esim. etukuormain käyttöön.
Teknisestihän tuo keulan lyhentäminen ei ole ongelma. Nähdäänhän tämä N-sarjalaisessa, tankki mahan alle ja moottoria taaksepäin. Vielä jää tilaa jäähdyttimillekin. Samalla saataisiin Valtran painonjakaumaa paremmaksi = vähemmän keulapainoa.
On muuten yksi kömpelöimpiä ja melkein epätoivoiselta kuullostava perustelu tuo, miksi pitkä keulan rohjake pitäisi säilyttää.  


Meillä ainakin piitkäkeulanen ja raskas kones pysyy lumiauran työnnössä ja kärryä yms raskasta vetämässä, on muuten vakaa ja ressitön ajettava.

Kyllähän tuon pitkäkeulaisuuden ja etupainoisuuden edut ymmärtää oikeasti ISOISSA traktoreissa, esim. Jenkki JD ja Magnum Case yms. mutta ei monipuoliseen maatalous ja urakointi käyttöön suunnitelluissa koneissa. Eikös sitä painoa ole kohtuu helppo lisätä sinne missä sitä tarvitaan. Nykyisin alkaa useammassa koneessa olla joko etukuormain tai etunostolaite joihin se paino on kätevä tarvittaessa napata. Ovatpa joihinkin etujousitettuihin Teekkareihin rohkeimmat laittaneet molemmat, no huh huh, kyllä etuakselia tympäsee.
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: lappalainen - 15.01.08 - klo:21:15

Keulahan on jo onneksi alkanut lyhentyä, muutaman vuoden päästä ehkä jo isommissakin. ;D



Toivottavasti ei. On sentään yksi traktori vielä markkinoilla, jossa jotenkin vielä jäähdytys toimii vaativissakin oloissa mm. nevoilla.

tuttu kaveri  vaihto ite t190 isomman jäähdyttäjän kun vakio ei riitä (lievästi viritetty)taitaa olla aika palio pienmpi ku sisun koneella olevassa verkussa ja aika palio hankalampi putsata valtran syyläri.
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: Wejjo - 16.01.08 - klo:06:57

Kyllähän tuon pitkäkeulaisuuden ja etupainoisuuden edut ymmärtää oikeasti ISOISSA traktoreissa, esim. Jenkki JD ja Magnum Case yms. mutta ei monipuoliseen maatalous ja urakointi käyttöön suunnitelluissa koneissa. Eikös sitä painoa ole kohtuu helppo lisätä sinne missä sitä tarvitaan. Nykyisin alkaa useammassa koneessa olla joko etukuormain tai etunostolaite joihin se paino on kätevä tarvittaessa napata. Ovatpa joihinkin etujousitettuihin Teekkareihin rohkeimmat laittaneet molemmat, no huh huh, kyllä etuakselia tympäsee.


Toistaiseksi ei ole tullut yhtään työvaihetta, jossa T190 olisi ollut liian keulapainoinen. Perhosniittoyhdistelmän kanssa piti päinvastoin rakentaa lisäpainotusta etunostolaitteen varsiin tieajoa vakauttamaan.  Ja käytän mm. kynnöllä, lietevaunun ja turvekärryn vedossa etunostolaitteessa lisäpainoa.

Onhan muissa merkeissä valinnanvaraa jos haluaa tähän teholuokkaan parituhatta kiloa painavamman traktorin, joka vaatii samoille töille lisäksi parintuhannen lisäköntin nokalle jottei kulje keula pystyssä. Aiemmas maxxumis tuon huomas hyvin, samat työkoneet joita vein 6350 Valtralla vaati maxxumiin keulapainoa.

Asioilla on puolensa
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: anpu - 16.01.08 - klo:21:20
Transmission:
Valtry has tried Fendts CVT, but they cant cope with cold –25C conditions.
So Valtra is developing a better solution that uses the engine power better and can be used under any hot summer/cold winter conditions. Launch 2008.
“We found that CVT transmissions do not work as well in colder climates, and when you consider that Nordic areas form a very important part of our tractor business we have to get it right. I can confirm that we are very close to a solution and see possibilities to use such a transmission in our tractors in the future."

“Valtra’s own continuously variable transmission that it has designed in-house. Both the new S Series and the new CVT transmission will be launched in 2008.”
http://www.valtra.com/common_sites/commoneng/news/ValtraNews/2003/1_1_new.asp?id=579&loc=13&CC=0&FROMCLUB=0
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: huhu - 17.01.08 - klo:08:53
"Mäessä" T190:ssä ei tainnut olla etupainoa kun vetotulos jäi
Maalaispojan pikkujontun tasolle. ;D
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: Terminator - 17.01.08 - klo:10:07
S-mallin sisuun yleisön vaatimuksesta tuli -94 vuonna uudistus uusi verhoilu ja eri värinen kojelauta.Että näin.Pieniä on silakat joulukaloiksi.

Ja minä muistan että mf teki sitkeästi 165 vielä 80-90 lukujen vaihteessa. pellit ja ohjaamo vain vaihettiin ja tarvittaessa asennettiin isommat pyörät kulmiin. Niin muutihan ne akun paikkaa taitaa olla katto missä se ei kynyt
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: Wejjo - 17.01.08 - klo:10:46
"Mäessä" T190:ssä ei tainnut olla etupainoa kun vetotulos jäi
Maalaispojan pikkujontun tasolle. ;D

Joo, kiitos vaan. Se on vähän sillai, että on traktoreita joilla ajetaan mäessä kilpaa ja toisia joilla tehdään töitä.
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: Jurttijussi - 17.01.08 - klo:11:18
Valtralla jo tehdään töitä jos korvat kestää...Pikkuhiljaa voi sitä kopin äänieristystä parantaa...
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: Maalaispoika - 17.01.08 - klo:12:16
"Mäessä" T190:ssä ei tainnut olla etupainoa kun vetotulos jäi
Maalaispojan pikkujontun tasolle. ;D
Joo, kiitos vaan. Se on vähän sillai, että on traktoreita joilla ajetaan mäessä kilpaa ja toisia joilla tehdään töitä.

Ja taisipa se kärrykin olla eri kaliiperia, pikkusarjassa pikkukärryt jne.
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: huhu - 17.01.08 - klo:13:14
Kärrythän todettiin NH-miehen toimesta tasavertaisiksi.
Heittoni sen takia että muuten erittäin asiallinen ja asiantunteva kirjoittaja on valtran suhteen "pelkällä kehulinjalla".Eräiltä sitä osaa odottaa toisin kuin Wejjolta.
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: Wejjo - 17.01.08 - klo:16:08
Kärrythän todettiin NH-miehen toimesta tasavertaisiksi.
Heittoni sen takia että muuten erittäin asiallinen ja asiantunteva kirjoittaja on valtran suhteen "pelkällä kehulinjalla".Eräiltä sitä osaa odottaa toisin kuin Wejjolta.

Hmmm.... Oletko oikeasti seurannut kirjoituksiani
Otsikko: Vs: Erikoismalli Valtralta
Kirjoitti: KJL - 17.01.08 - klo:21:25
"Mäessä" T190:ssä ei tainnut olla etupainoa kun vetotulos jäi
Maalaispojan pikkujontun tasolle. ;D

Joo, kiitos vaan. Se on vähän sillai, että on traktoreita joilla ajetaan mäessä kilpaa ja toisia joilla tehdään töitä.

Juu eipä oo tullu koskaa kisoihin lähdettyäkään.