Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Oksa - 06.01.10 - klo:19:08

Otsikko: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: Oksa - 06.01.10 - klo:19:08
onko nuo agrissa myytävät katkimet millä hieman rajoitetaan vesien keittämistä moottorin lämmittimissä käyttökelpoisia?    alkaa hatuttaa nuo toimimattomat kellokytkimet kun niitä saa olla ostelemassa vähän väliä kun eivät toimi pakkasella!    taas oli kone kylmä ja kytkin noin 4 tuntia pielessä!      caliksiin tartteis jotain saada ja tietysti sellaista joka kestäis muutamaa viikoa enemmän!    kiitoksia!
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: Maalaispoika - 06.01.10 - klo:19:16
Onhan se kätevä, jos pakkaaset pysyy noin 10 asteessa. Nytkin meillä on mittarissa -25,5, joten silloin se pakkasvahti pouhuuttaas koko ajan. Mä käytin sitä parina talvena, mutta vastushan siinä paloi. Nyt olen yrittänyt muistaa käydä laittamas apevaunutraktorin roikkaan aamusta, kerran vasta unohtanut...
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: zetor8045 - 06.01.10 - klo:19:30
lumenauraus traktorit on koko talven pakkasvahdin kanssa varustettuna roikassa... kolme tai neljä talvea ovat olleet käytössä ja vielä on ainakin toimineet... ja yhdessä pakkasvahdissa on kaks jonnikkaa... muuten on vain yks kerrallaan kolmessa muussa pakkasvahdissa...
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: mikasep - 06.01.10 - klo:19:38
onko nuo agrissa myytävät katkimet millä hieman rajoitetaan vesien keittämistä moottorin lämmittimissä käyttökelpoisia?    alkaa hatuttaa nuo toimimattomat kellokytkimet kun niitä saa olla ostelemassa vähän väliä kun eivät toimi pakkasella!    taas oli kone kylmä ja kytkin noin 4 tuntia pielessä!      caliksiin tartteis jotain saada ja tietysti sellaista joka kestäis muutamaa viikoa enemmän!    kiitoksia!

Sellainen vähän tyyriimpi digitaaliajastin luulisi pelittävän pakkasessakin, kun siinä ei ole liikkuvia jäätyviä osia... tai sitten laittaa sille lämmitysrasialle ajastimen sähkötauluun. Itellä on autotallissa semmoinen kauko-ohjattava töpselin väliin tuleva mötikkä, ja haaroitin siitä vielä ovelle roikkalampun jolloin kotoa näkee että lämmitys meni oikeasti päälle. Ajastin on tietty siitä kätevä ettei tartte aamulla herätä tuota varten. Maalaispoika valistikin tuosta pakkasvahdista.


Mika
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: icefarmer - 06.01.10 - klo:20:40
onko nuo agrissa myytävät katkimet millä hieman rajoitetaan vesien keittämistä moottorin lämmittimissä käyttökelpoisia?    alkaa hatuttaa nuo toimimattomat kellokytkimet kun niitä saa olla ostelemassa vähän väliä kun eivät toimi pakkasella!    taas oli kone kylmä ja kytkin noin 4 tuntia pielessä!      caliksiin tartteis jotain saada ja tietysti sellaista joka kestäis muutamaa viikoa enemmän!    kiitoksia!
fixus liikkeestä ostin muka laadukkaamman kellokytkimen mutta eipä pelannu, halpahallin 3,90€ maksaneet sen sijaan pelaa oikeen hyvin :o :o :o :o
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: msan - 06.01.10 - klo:23:54
Appiukko oli taloa rakentaessaan asennuttanut sellaisen kiinteän kellokytkimen. Reissusta kun tulee niin tökkää pistokkeen autoon ja voi sitten sisällä talossa ajastaa tarpeen tullen. Löytyy säädöt kahdelle pistorasialle ja muistaakseni voimavirrallekin saa syötön. On muuten kätevä :)
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: sirkussonni - 07.01.10 - klo:00:37
Eikös niissä pätkimissä, siis näissä lämpötilan mukaan säätyvissä ollut joku tulipalon vaara. Tai niin ainakin joku kauppias sanoi kun piti ostaa toinen, muttei ollutkaan enää valikoimissa. Nyt en tiedä onko taas kaupoissa ?
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: mlahti - 07.01.10 - klo:01:14
Onhan se kätevä, jos pakkaaset pysyy noin 10 asteessa. Nytkin meillä on mittarissa -25,5, joten silloin se pakkasvahti pouhuuttaas koko ajan. Mä käytin sitä parina talvena, mutta vastushan siinä paloi. Nyt olen yrittänyt muistaa käydä laittamas apevaunutraktorin roikkaan aamusta, kerran vasta unohtanut...

ei majurissa palanu ku yks/5v vaikka oli roikassa lokakuusta toukokuun alkuun kokoajan ilman pakkasvahteja..
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: Snowman - 07.01.10 - klo:08:05
Joo näitä pakkasvahteja on palanut itsellä ainakin yksi ja parilla kaverilla myös.. Itsellä lumikone on koko ajan sen takana ja navettakoneena käytettävää valmettia lämmittelen aina tarpeen mukaan....
En kyllä uskaltais viedä tuota pakkasvahtia ainakaan mihinkään rehulatoon ja ainakin kunnon vikavirtasuojat täytyis olla, minkähän laisia on nämä moottorin kylkeen tulevat termostaatiti?
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: Maalaispoika - 07.01.10 - klo:10:12
Onhan se kätevä, jos pakkaaset pysyy noin 10 asteessa. Nytkin meillä on mittarissa -25,5, joten silloin se pakkasvahti pouhuuttaas koko ajan. Mä käytin sitä parina talvena, mutta vastushan siinä paloi. Nyt olen yrittänyt muistaa käydä laittamas apevaunutraktorin roikkaan aamusta, kerran vasta unohtanut...

ei majurissa palanu ku yks/5v vaikka oli roikassa lokakuusta toukokuun alkuun kokoajan ilman pakkasvahteja..

No tuo traktori nyt oli vuosimallia -91, että olis vastus hajonnu varmaan muutenkin.
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: erik - 07.01.10 - klo:17:08
t vallussa on koneen kyljessä termostaatti ja hyvin oon tyytyväinen ollu... ei tartte huolehtii et muistaa pistää aamulla roikan nokkaan tai pelata ajastimien kanssa...
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: Teroman - 12.01.10 - klo:22:38

Kovilla pakkasilla kannattaa lämmittää öljypohjasta, vaikka vanhalla keittolevyllä, silitys raudalla , Kosanilla jne

Lohko- ja letku lämmittimet jättää öljyt  vaseliiniksi
 :o
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: SKN - 12.01.10 - klo:22:51

Kovilla pakkasilla kannattaa lämmittää öljypohjasta, vaikka vanhalla keittolevyllä, silitys raudalla , Kosanilla jne

Lohko- ja letku lämmittimet jättää öljyt  vaseliiniksi
 :o

Olekko kuullu SAE luokituksesta?
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: Farmari Arttu - 12.01.10 - klo:23:30
Kahdessa autossa ja yhdessä traktorisssa on webasto. Ei tartte palella ja aina lähtee käyntiin. Traktorissa on vielä kesälöpötkin tankissa kun pääsi unohtumaan, mutta ei tuo ole vielä  hiljentänyt vauhtia.
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: Petri - 13.01.10 - klo:07:29

Kovilla pakkasilla kannattaa lämmittää öljypohjasta, vaikka vanhalla keittolevyllä, silitys raudalla , Kosanilla jne

Lohko- ja letku lämmittimet jättää öljyt  vaseliiniksi
 :o


Joo, noiden mobilistitalvirallien vakio-ohjelmaahan on tulipalojen sammutus, kun öljypohjan alle laitettu hiilipannu toimii suunniteltuakin paremmin... Mutta noin vakavasti: vanhana rättisitikkakuskina (vuoden ympäri) moottorilämmittimenä oli öljypohjaan heftattu sähkövastuselementti, joka lämmitti öljyt. Hörähti kohtuulämmityksellä kelillä kun kelillä! Ja kun sisääntuleva lämminilma otetaan pakosarjan päältä, niin tuulilasissakin oli aukko noin minuutissa. Snif, ikävä tulee vieläkin...

Petri
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: bouli - 13.01.10 - klo:09:33
Tuommoinen Redi warm, näitä on suomeenkin kaupiteltu joskus muinoin.

http://books.google.fi/books?id=tNwDAAAAMBAJ&pg=PA411&lpg=PA411&dq=redi+warm&source=bl&ots=tydeZSq-dj&sig=SKqrDwpDukOpp1yIHJzNFDSjz_0&hl=fi&ei=1HVNS8LgCNH9_Abhi4WgDg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CAcQ6AEwAA#v=onepage&q=redi%20warm&f=false
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: Teroman - 13.01.10 - klo:09:44

Olekko kuullu SAE luokituksesta?

Kyllä niitä koulussa tankattiin päähän,,,,,,,,,

Ongelma voiteluissa on vain tuo käynnistyshetki. Henkilö- autopuolella jo kesät talvet  samat ölpit ja koneethan käy aina työssä sen 90 asteen lämmössä joten öljy voikin olla samaa SAE luokkaa,,,, koko ajan

Kun lämmitys öljypohjasta / koko työkoneen alta myös hydrauliikka lämpiää,,,,,

Ja voitelu laadukasta myös hyvinkin raskaissa tienhoito tehtävissä vaikka miinus 20  ja samat ölpit koneessa , tätä koetin rautalangasta vääntää Mr Skn

th
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: Teroman - 21.01.10 - klo:22:24

Nesteen lämmitys ei auta voiteluvaikeuksiin,,,,,,,
 8)
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: erik - 22.01.10 - klo:13:57
onko olemas jonkinlaisia lämmittimiä peräöljyille... on meinaan vähän öljyt kankeita parinkymmenen asteen pakkasilla
täl hetkel olen pistäny puolen metrin hydrauliletkun liittimiin kiertämään ja paine päälle sillä lämpiää kun antaa 5-10 minuuttia käydä yksinäs
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: Snowman - 22.01.10 - klo:14:44
onko olemas jonkinlaisia lämmittimiä peräöljyille... on meinaan vähän öljyt kankeita parinkymmenen asteen pakkasilla
täl hetkel olen pistäny puolen metrin hydrauliletkun liittimiin kiertämään ja paine päälle sillä lämpiää kun antaa 5-10 minuuttia käydä yksinäs
Mulla on ainakin nyykkärissä asennettuna vastus peräöljy tilaan, siitä huolimatta kyllä teen lämmityskäytön koneelle ennen ajoonlähtöä. Konehan laitetaan aina ajon jälkeen pakkasvahtiin niin uskoisin että jotakin se auttaa.
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: nautafarmari - 22.01.10 - klo:15:56
onko olemas jonkinlaisia lämmittimiä peräöljyille... on meinaan vähän öljyt kankeita parinkymmenen asteen pakkasilla
täl hetkel olen pistäny puolen metrin hydrauliletkun liittimiin kiertämään ja paine päälle sillä lämpiää kun antaa 5-10 minuuttia käydä yksinäs
Mulla on ainakin nyykkärissä asennettuna vastus peräöljy tilaan, siitä huolimatta kyllä teen lämmityskäytön koneelle ennen ajoonlähtöä. Konehan laitetaan aina ajon jälkeen pakkasvahtiin niin uskoisin että jotakin se auttaa.


Millanen homma/hinta noissa vastuksissa peräöljyille on asentaa? Huoltomiehen tekemänä luonnollisesti.
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: koivumaki - 22.01.10 - klo:17:07
[
Millanen homma/hinta noissa vastuksissa peräöljyille on asentaa? Huoltomiehen tekemänä luonnollisesti.

---juurikin tänään tilasin MXMn peräöljyn lämmitysvastuksen+haaroituksen lohkonlämmittimen piuhasta.
---ovh.osille 200 egua.Kauppahinta alempi..
---asennus muuten helppo,mutta peräöljyt joutuu ottaan pois eli käytännössä vaihtamaan taitaa tulla tuosta enempi kustannusta
---huoltoäijää en aatellu vaivata,mutta jos tiedät peräöljyn vaihtohomman niin lisää siihen tunti puolitoista asennusta niin olet lähellä
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: Snowman - 22.01.10 - klo:18:02
Kävimpä ihan pirruuttani navetalla käydessäni kokeilee perän lämpötilaa niin oli kädellä kokeiltuna aivan yhtä lämmin kuin mootorin kylkikin vastuksen vastakkaiselta puolelta. Koneella ajettu viimeksi eilen päivällä ja sen jälkeen tyrkätty pakkasvahdin taa roikkaan...
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: Teroman - 27.01.10 - klo:20:38

näillä keleillä pitäis se ölppi saada lämpiään,,,,,,,,

siitä se lähtee

Armeijan opit kehiin

uskokaa tai älkää ???????

näin se vaan on
 8) :o :-[
Otsikko: Vs: moottorin lämmittimistä
Kirjoitti: Oksa - 27.01.10 - klo:20:59
tuo öölin kierrätys letkulla on ihan hyvä konsti kun on ylijäämäinen liitinpari tarjuulla, fiuden perässä toimii kun harvemmin liikkellä ja saapipa sitten edes yhdet letkut kiinni kun liitimet toimii!    nuo pushpull -liitimet on ihan hyviä kun vain sais kestämään sulana!