Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: volkkari - 06.01.10 - klo:09:06

Otsikko: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: volkkari - 06.01.10 - klo:09:06
Oon vähemmän ollu näitten valttereitten kans tekemisissä, joku varmaan osaa näihin jotain vastausta antaa. :) Onko näissä 6400:sen perien uuden/vanhan mallin välillä eroa välityksissä, uudemmalla tarkoitan sitä paksumpi reisistä. Vanhemmat kun näyttäs olevan  pääsääntöisesti 34"takarenkailla ja uudemmat 38"? Minkälaista kyytiä ne kulkee jos molemmissa ois esim 18.4R38 pyörät?

Onkos 6600 ja 6800 samalla perällä kun nuo 6400:set?
Otsikko: Vs: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: Mats - 06.01.10 - klo:11:24
Sanon heti alusta että en oikeastaan tiedä mittään Valluista... :) Ja olen ylpeä siitä. ;)

Mutta jos oikein muistan niin 90-luvulla 6000-6400:ssa oli pienempi perää, 6600:lla oli sama perä kuin 6800. Vuonna 2000 6600-malli poistettiin ja laitettiin se isompi perä 6400:aan.

Tarkista konedata.net -istä. Ero näkyy m.m. nostokyvyssä.
Otsikko: Vs: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: samppaj76 - 06.01.10 - klo:11:54
6400 on eri voimansiirrolla kuin 6600 ja isommat. perävälitys on pienemmillä rattailla. pikavaihde heikompi. voimansiirto tyyppiä 330 isommissa 650 joten ero kestävyydessä melkoinen.
Otsikko: Vs: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: rene - 06.01.10 - klo:12:29
Erilaisia välityksiä todella löytyy, on 40:pin ja 50:pin koneita, pikavaihteen osalta pikavaihteettomia ja yhdellä tai kahdella ylentävällä pikavaihteella olevia, ensiasennusrenkaat on voineet olla pienen pienet tai suuren suuret. Eri vaihtoehtoja on monia ja välityksen laitto kohdilleen on yleensäkin tehty juuri murikan välityksellä.
Otsikko: Vs: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: lypsyukko - 06.01.10 - klo:12:38
Oon vähemmän ollu näitten valttereitten kans tekemisissä, joku varmaan osaa näihin jotain vastausta antaa. :) Onko näissä 6400:sen perien uuden/vanhan mallin välillä eroa välityksissä, uudemmalla tarkoitan sitä paksumpi reisistä. Vanhemmat kun näyttäs olevan  pääsääntöisesti 34"takarenkailla ja uudemmat 38"? Minkälaista kyytiä ne kulkee jos molemmissa ois esim 18.4R38 pyörät?

Onkos 6600 ja 6800 samalla perällä kun nuo 6400:set?

( Viimeisissä ? )Vuoden 2004 lopulla ainakin "ensiasennus" renkaana 6400:s  oli 18,4R34 , ja nopeus 36.1 km/h käyttäjän käsikirjan mukaan  ???  . Tosin ikänsä myynyt Valtran myyjä väitti kauppaa tehdessä että 43km/h kulkee ko. pyörillä  ??? ??? ???   520/70R38 kirjan mukaan 38,4 km/h ja traktorin mittari näyttää 42km/h . Nopeusmittari taulu / navigaattori 40km/h  ??? ???
Otsikko: Vs: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: Makee - 06.01.10 - klo:13:16
40km on vallun painonjakautumalla ja soikeilla vanteilla maksimivauhti.
Jos haluaa itselleen oman pomppulinnan ni siitä vaan vauhtia lisää.
Otsikko: Vs: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: Hervast - 06.01.10 - klo:15:34
Jos joku väittää että joku tietty nopeus on maksimivauhti pomppimisen pelossa ei hän todennäköisesti ole ajanut koneella joka kulkee yli 35 km/h. Pomppiminen vaihtelee eri nopeuksissa ja on yleensä kiinni rengas/vannepaketista. Kaikki traktorit pomppivat jos renkaiden paineissa on sanomista, säteessä on heittoa tai renkaan sovituksessa vanteeseen on sanomista. Toki mezzo on herkempi noille häiriöille kun akseliväli on lyhyt.

Joskus ennen vuotta 2000? ennekuin 6400:een tuli isot peräkotelot(650 perä) oli 6400 pienempi perä, mut ei se mikään erikoisen heikko ole. Vanhoissa 05 sarjalaisissa lie sitä ennen käytetty. 6300 ja pienemmissä oli alussa 1 rataspari tjsp. tasauspyörästössä kun 6400 ja isommissa oli 2 ratasparia.

Rengasvaihtoehdothan olivat 6550/6400 18.4R34 tai 16.9R38 takasissa ja vastaavasti 14.9R24  ja 13.6R28 etusissa. Vierintäkehä on suunnilleen sama. entisessä koneessa minulla oli 24 vanteet edessä ja 38 takana em. renkailla. Pykälän isompi rengas tuo n. 3 km lisää huippunopeutta muistaakseni noin karkeasti ja suunnilleen...
Otsikko: Vs: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: volkkari - 06.01.10 - klo:16:49
Nuo Hervastin mainitsemat pomppimis syyt pitää paikkansa ja pompittavat varmasti joka merkin koneita jos ovat pielessä. kokemusta on. :)
Nuo pikavaihde vaihtoehdot olikin tiedossa.. lähinnä mieltä askarrutti kuvitelma että ne vanhemmalla perällä olevat ois nopeampi kulkuisia.  :D
En oo kuullut kellään olleen ongelmia sen pienemmänkään perän kanssa eikä käyttökään niin rankkaa ole että on sama kummalla perällä kone löytys.
Otsikko: Vs: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: lypsyukko - 06.01.10 - klo:18:42
.. lähinnä mieltä askarrutti kuvitelma että ne vanhemmalla perällä olevat ois nopeampi kulkuisia.  :D
 

Oliskohan tuossa syy myyntimiehen puheisiin ..... ei edes aikoinaan uskonut kun kirjasta näytin valtran nopeustaulukoita  ??? . Onneksi sai sentäs vielä ne 38" pyörät (lisärahalla ja tilausvahvistuksen muutoksella) :-X

Otsikko: Vs: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: Klapikauppias - 06.01.10 - klo:19:24
Itellä ollu 6400 ja 6550 18.4/38 lenkkareilla ja kulkee niillä oman mittarin mukaan 44 ja samoin navikaattorin, eli ne näyttää ainakin just samaa lukemaa, noi jonku mainitsemat 520/70 38 onkin noin 5 senttiä matalammat kun laitetaan korvan, naapuri laitto t-makkaran semmosilla ja oli tosi törkeän näköinenkin, kun sieltä sai normi rippikoulupoika konttia renkaan ja lokasuojan välistä :-*
Otsikko: Vs: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: optima - 06.01.10 - klo:20:54
40km on vallun painonjakautumalla ja soikeilla vanteilla maksimivauhti.
Jos haluaa itselleen oman pomppulinnan ni siitä vaan vauhtia lisää.
Minä olen aina pitänyt valtran painojakaumaa hyvänä siirtoajoon ja kärryn vetoon. Ei koskaan ongelmia pomppimisen kanssa.Renkaana pirelliä ja continentaalia. Yksi 6400 löytyy 01 mallia ja isolla perällä 18.4.38 renkaalla 44km/h
Otsikko: Vs: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: +200 - 06.01.10 - klo:21:00
Isoin ero taitaa olla että ennen vm01 perä huutaa uiuiuiui,uudemmis uiuiuiiiiuiuiu  ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: mike - 06.01.10 - klo:21:04
Ihan mitä sattunut takapihalta löytymään, toisen maailmansodan moteista jäi paljon periä.  ;D
Otsikko: Vs: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: volkkari - 06.01.10 - klo:22:36
40km on vallun painonjakautumalla ja soikeilla vanteilla maksimivauhti.
Jos haluaa itselleen oman pomppulinnan ni siitä vaan vauhtia lisää.
Minä olen aina pitänyt valtran painojakaumaa hyvänä siirtoajoon ja kärryn vetoon. Ei koskaan ongelmia pomppimisen kanssa.Renkaana pirelliä ja continentaalia. Yksi 6400 löytyy 01 mallia ja isolla perällä 18.4.38 renkaalla 44km/h

Paljonko kierroksia koneessa tuossa vauhdissa?
Otsikko: Vs: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: Rekolan tilanhoitaja - 07.01.10 - klo:09:21
Ainakin 90- luvulla sai valita 6300 Valmettiin ottiko 34" vai 38" renkailla.
Otsikko: Vs: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: Klapikauppias - 07.01.10 - klo:10:41
40km on vallun painonjakautumalla ja soikeilla vanteilla maksimivauhti.
Jos haluaa itselleen oman pomppulinnan ni siitä vaan vauhtia lisää.
Minä olen aina pitänyt valtran painojakaumaa hyvänä siirtoajoon ja kärryn vetoon. Ei koskaan ongelmia pomppimisen kanssa.Renkaana pirelliä ja continentaalia. Yksi 6400 löytyy 01 mallia ja isolla perällä 18.4.38 renkaalla 44km/h

Paljonko kierroksia koneessa tuossa vauhdissa?


Ihan vakio ringeillä, ottaa hieman yli 2300
Otsikko: Vs: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: retku - 07.01.10 - klo:13:48
pikkuperä on nopeempi. esimerkikis valmet 8000 kulkee 710/70x38 renkailla 50km/h vakio kierroksilla. suht jämyt renkaat vaan johonkin 6300:een, miinuksena vielä se että eturenkaat ottaa koppiin kiinni  ;D

ei se nopeus ero mikään hirmunen ole, joku 3-4km/h. vrt 650srj perään.



Otsikko: Vs: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: optima - 07.01.10 - klo:19:14
40km on vallun painonjakautumalla ja soikeilla vanteilla maksimivauhti.
Jos haluaa itselleen oman pomppulinnan ni siitä vaan vauhtia lisää.
Minä olen aina pitänyt valtran painojakaumaa hyvänä siirtoajoon ja kärryn vetoon. Ei koskaan ongelmia pomppimisen kanssa.Renkaana pirelliä ja continentaalia. Yksi 6400 löytyy 01 mallia ja isolla perällä 18.4.38 renkaalla 44km/h

Paljonko kierroksia koneessa tuossa vauhdissa?
Kierroksia n.2400rmp pikkasen olen syöttöö kääntäny.Huutaa kyllä jo ihan tarpeeks.
Otsikko: Vs: Mitä eroa 6400 mezzojen perissä?
Kirjoitti: Jompero - 08.01.10 - klo:21:14
Meillä oli 6600 mettos aikanaan 38 tuuman renkaat, oliskohan ollu 520 leveyttä, sen sai meneen 50 km/h kun kierroksia oli maltillinen 2700  8). Ei siis ollu liikenneperällä.

Nyt kun osaa verrata en kyllä ymmärrä miten hampais pysy paikat tuollakaan vauhdilla kun ei ollu jousia konees