Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: tojoman - 01.01.10 - klo:17:05
-
Viisaat kone tietäjät apua kaipaisin!
Olen nelivetoa ostamassa pieniin joka paikan hommiin, pieneen pelto- ja metsä työhön sekä aurauksiin eli ns. "yleiskonetta".
Etukuormaajaa en tarvitse.
Hinta saisi olla mielellään alle 10000e.
Olen ajatellut MF 675/690/699?? Hinta ja ominaisuudet mielestäni ok.
Valmet 702-4/802-4???? Kalliita?
Onko ehdotuksia tai myynnissä jotain?
-
505-605 metsäohjaamo ym mukavaa tosin arvonsa pitäviä eli vanhanakin hinnoissaan.
-
nettikoneesta on kätevä katella, noita sun ehdottamiasi sieltä löytyy sekä pienimpiä 05 sarjan valmetteja alkaa saada alle kympin,mutta ne on myös noilla hinnoilla paljon ajettuja, lisäksi nettikoneesta löytyi myös aika komea 784:n natikka
-
Viisaat kone tietäjät apua kaipaisin!
Olen nelivetoa ostamassa pieniin joka paikan hommiin, pieneen pelto- ja metsä työhön sekä aurauksiin eli ns. "yleiskonetta".
Etukuormaajaa en tarvitse.
Hinta saisi olla mielellään alle 10000e.
Olen ajatellut MF 675/690/699?? Hinta ja ominaisuudet mielestäni ok.
Valmet 702-4/802-4???? Kalliita?
Onko ehdotuksia tai myynnissä jotain?
10-sarjan voorti kans varteenotettava vaihtoehto, ovat minusta edullisia ja ihan näppäriä pelejä, metsäohjaamoa ei taida saada
-
Jumaleisson, siinä se on ! http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=788433&PN[0]=cat_link_2&PL[0]=listCategory.php?page=19@sortCol=@ord=@id=20@posted_by=@new=@update=
Tällä lumi liikkuu yms ja naapurit halkee kateudesta :o
-
Olen ajatellut MF 675/690/699?? Hinta ja ominaisuudet mielestäni ok.
Valmet 702-4/802-4???? Kalliita?
Onko ehdotuksia tai myynnissä jotain?
Massikka vain jos olet lyhytjalkainen. Valmeetit järjettömissä hinnoissa. Suoraan tilalta tai heikon valuutan maasta 90-luvun lopun kutos-neliveto tuohon hintaan.
-
MF699.
-
Laita fiiu tai voortti. Tai miksei valteemi.
-
john deere 1640, 2040, 2140 ,2450, 2650, 2850. Näitä saa ihan kohtuudella jo tuolla budjetilla. Ihan ylivoimaisen mukavia ajaa ikäisekseen, tosin penkkiä ei saa pyörähtämään taaksepäin.
-
Viisaat kone tietäjät apua kaipaisin!
Olen nelivetoa ostamassa pieniin joka paikan hommiin, pieneen pelto- ja metsä työhön sekä aurauksiin eli ns. "yleiskonetta".
Etukuormaajaa en tarvitse.
Hinta saisi olla mielellään alle 10000e.
Olen ajatellut MF 675/690/699?? Hinta ja ominaisuudet mielestäni ok.
Valmet 702-4/802-4???? Kalliita?
Onko ehdotuksia tai myynnissä jotain?
no kyllä tuo 699 on jo melkoinen rohjake,pitkä kuin mikä metsäajoihin .Tuossa hintaluokassa valikoima vielä melkoisen pieni.585 natikka tai 685 melkoisen ketteriä.Ja melkoisen halpaakin saattaa löytyä.ainoa heikkous on niissä kytkin.ohjaamo nykyaikainne vieläkin,tarvikeosaa löytyy.
-
http://www.agriaffaires.co.uk/used/farm-tractor/1047480/valmet-6400-4rm.html
Tästä ylivoimainen keppihässäkkä metsävarustein :P ;)
-
Mitä mieltä olisitte Valmet 505:ta? Vai MF 690. Onko kokemuksia kummastakaan?
-
Olen nelivetoa ostamassa pieniin joka paikan hommiin, pieneen pelto- ja metsä työhön sekä aurauksiin eli ns. "yleiskonetta".
Etukuormaajaa en tarvitse.
Hinta saisi olla mielellään alle 10000e.
Tuu hakeen multa 755 Valmetti niin saat etukuormaajankin kaupan päälle tuohon hintaan. Mahtuu penkki pyöriin ja webastolla saat koneen lämpöseksi hyvissä ajoin. Tunteja vasta hiukan päälle 16000, kytkin rustattu 12000 kohdalla että siinä vajaan 10000 tunnin päästä voi joutua vaihtaan taas kytkinlevyn, samalla voi pikkuhiljaa harkita moottoriremonttiakin 8)
-
Mitä mieltä olisitte Valmet 505:ta? Vai MF 690. Onko kokemuksia kummastakaan?
505 olin neljä vuotta ,605-4 ajoin yli 4000 tuntia ei mitään remonttia tosi hyvä metsäkone,sellasen sais uuden niin kyllä olis traktoria pitkäksi aikaa.Joskus näkee tosi siistejä 605 vaikka on tunteja paljon ,pitää kyllä hintansa ei mene eurot hukkaan jos siistin löytää.
-
Fiiatin hammaslukko mettään, kyl pääsee. Siihen hyvyys sit loppuuki. Polvillaan joutuu penikllä istumaan taaksepäin jos mettäkärriä käyttää.
laiska ku mikä, turbotettuna pikkasen pirtsakampi. 80-90 - 110-90.
90-90=5-pyttynen, kehuuvat vääntöö.
Valmetti ois, mut alle 10tonnin ei saa kunnollista.
penkki mahtuu kääntymään, ostat suomalaista (paskaa joihinki mielestä).
Komppaan SAS.ssää. 655.llä 13 vuotta ajanut.
-
Fiiatin hammaslukko mettään, kyl pääsee. Siihen hyvyys sit loppuuki. Polvillaan joutuu penikllä istumaan taaksepäin jos mettäkärriä käyttää.
laiska ku mikä, turbotettuna pikkasen pirtsakampi. 80-90 - 110-90.
90-90=5-pyttynen, kehuuvat vääntöö.
Valmetti ois, mut alle 10tonnin ei saa kunnollista.
penkki mahtuu kääntymään, ostat suomalaista (paskaa joihinki mielestä).
Komppaan SAS.ssää. 655.llä 13 vuotta ajanut.
Pienelle käytölle Fiiatti varmasti luotettava, mä ainakin ottaisin tuolla budjetilla ja sillä saa "hyvän" 80-90 .... Ja mikä pakko siellä on polvillaan olla , mielestäni helpompi kääntää polvet sivusuuntaan ilman että penkki kääntyy ja selkä joustaa loput :D ;D
-
Zetorikin varsin kova peli ja toimiva pikavaihde jo 70-luvulta asti ja nelivedon kytkentä hydraulinen eli saa pistää vauhdissa päälle ja pois ja voimanoton kytkentä hydraulinen ja osat halpoja eikä niitä juuri tarvita eli joku 8145/9145 kannattaa myös katsella :D kankeita mutta aina on kääntynyt ;) ja uudempia 8540/9540 malleja...
-
MF699 on suht ketterä, voimaa ja sitkeyttä on, perusselkeä ohjaamo, väljä sisään meno so leveä ovi alhaalta, tasalattia, hyvä vaihtoarvo. Melkoinen santakärryn vetäjä.
-
Tuohon budjettiin löytyy jo 844 xl intikoita valita asti :) pieni miinus sivukardaani ,huono kylmäkäynnistyvyys mutta lämmitin on keksitty ;D ohjaamo tilava ja metsässäkin pärjää lyhyen akselivälin takia ,perus varmoja koneita.Jokaisellahan on oma mielikoneensa ja mielipiteensä ::)
-
Jos joku tarjoaa terveen 705 etukuormaajalla verollisena 10 rahaa. Vain idiotti jättää ottamatta. Eli ota se, tai lopeta se haaveilu, et ole mitään ostamassakaan.
-
Tuohon budjettiin löytyy jo 844 xl intikoita valita asti :) pieni miinus sivukardaani ,huono kylmäkäynnistyvyys mutta lämmitin on keksitty ;D ohjaamo tilava ja metsässäkin pärjää lyhyen akselivälin takia ,perus varmoja koneita.Jokaisellahan on oma mielikoneensa ja mielipiteensä ::)
Sanoisin että sitten on 845 XL jossa kardaani keskellä ja tukevaa sakemannin tekoa alusta loppuun.Pohjapanssari kyllä paikallaan metsäajoon
-
Viitasaaren Valtralla siisti 605 tarjolla hinta 13500 mutta suoraan kun ostaa niin kyllä se 10000 lähtee.Hyvät renkaat .
-
Tuohon budjettiin löytyy jo 844 xl intikoita valita asti :) pieni miinus sivukardaani ,huono kylmäkäynnistyvyys mutta lämmitin on keksitty ;D ohjaamo tilava ja metsässäkin pärjää lyhyen akselivälin takia ,perus varmoja koneita.Jokaisellahan on oma mielikoneensa ja mielipiteensä ::)
Sanoisin että sitten on 845 XL jossa kardaani keskellä ja tukevaa sakemannin tekoa alusta loppuun.Pohjapanssari kyllä paikallaan metsäajoon
Takapyörät niistä putoilee vanhemmiten laakeroinnista. Pöllinajoa niin vähän tehneenä en tiedä onko se kovin raakaa takapyörille?
-
05-sarjan valmetti on ketterä. Jos työkoneita pitää pellolla vetää niin mielellään 705 ja siitä ylöspäin, ovat neloskoneella ja tehokkaampia. Ja itse olen huomannut että traktorin eniten käytetty työväline on etukuormaaja.
-
05-sarjan valmetti on ketterä. Jos työkoneita pitää pellolla vetää niin mielellään 705 ja siitä ylöspäin, ovat neloskoneella ja tehokkaampia. Ja itse olen huomannut että traktorin eniten käytetty työväline on etukuormaaja.
Velmuteissa riittää moottori-, vaihdelaatikko- sekä peräremontteja. Tolkuttomasta polttoaineen kulutuksesta puhumattakaan.
-
05-sarjan valmetti on ketterä. Jos työkoneita pitää pellolla vetää niin mielellään 705 ja siitä ylöspäin, ovat neloskoneella ja tehokkaampia. Ja itse olen huomannut että traktorin eniten käytetty työväline on etukuormaaja.
Velmuteissa riittää moottori-, vaihdelaatikko- sekä peräremontteja. Tolkuttomasta polttoaineen kulutuksesta puhumattakaan.
Ja sää sen tiät. ???
-
Velmuteissa riittää moottori-, vaihdelaatikko- sekä peräremontteja. Tolkuttomasta polttoaineen kulutuksesta puhumattakaan.
Juurikin tuo pieni polttoaineenkulutus on ollut positiivinen asia muihin verrattuna. Eikä ainakaan mun ole tarvinnut mitään laatikoita, periä tai koneita availla, tosin tunteja ei ole vasta kuin 7000.
-
Viisaat kone tietäjät apua kaipaisin!
Olen nelivetoa ostamassa pieniin joka paikan hommiin, pieneen pelto- ja metsä työhön sekä aurauksiin eli ns. "yleiskonetta".
Etukuormaajaa en tarvitse.
Hinta saisi olla mielellään alle 10000e.
Olen ajatellut MF 675/690/699?? Hinta ja ominaisuudet mielestäni ok.
Valmet 702-4/802-4???? Kalliita?
Onko ehdotuksia tai myynnissä jotain?
10-sarjan voorti kans varteenotettava vaihtoehto, ovat minusta edullisia ja ihan näppäriä pelejä, metsäohjaamoa ei taida saada
Multa vois joutaa -89 5610 MK2, MK3 moottorilla ja miehekkäällä 8+2 vaihteistolla. Reilut 5000 tuntia ja priimakunnossa, ollut talossa 15 vuotta. onko 10t eur +alv liikaa?
-
Viitasaaren Valtralla siisti 605 tarjolla hinta 13500 mutta suoraan kun ostaa niin kyllä se 10000 lähtee.Hyvät renkaat .
Juuri noin tapporahaa on liikeiden koneis - Suora osto -tarjoa jotain - jos ei tärpää kauppias soittaa parin päivän päästa ;)
Tai sitte jo kun oot matkalla " toiseen " traktoikauppaan :)
Änni kans valmetille - metsäajo - turbomalli > voimaa on.
-
Ja mikä pakko siellä on polvillaan olla , mielestäni helpompi kääntää polvet sivusuuntaan ilman että penkki kääntyy ja selkä joustaa loput :D ;D
Kyllä sen verran pitää itteensä malttaa panostaa, että jos puuta on tarkotus kuormata niin selkä vintturas sitä ei tarvi tehdä. Muutama motti on nyt se ja sama mutta sillonhan ei tarvi enää kuormaajaa ittellä ollakkaan
-
Velmuteissa riittää moottori-, vaihdelaatikko- sekä peräremontteja. Tolkuttomasta polttoaineen kulutuksesta puhumattakaan.
Juurikin tuo pieni polttoaineenkulutus on ollut positiivinen asia muihin verrattuna. Eikä ainakaan mun ole tarvinnut mitään laatikoita, periä tai koneita availla, tosin tunteja ei ole vasta kuin 7000.
Edellinen oli just tehny noi kaikki rempat. Meneehän se sitte vähän aikaa.
-
Zetorikin varsin kova peli ja toimiva pikavaihde jo 70-luvulta asti ja nelivedon kytkentä hydraulinen eli saa pistää vauhdissa päälle ja pois ja voimanoton kytkentä hydraulinen ja osat halpoja eikä niitä juuri tarvita eli joku 8145/9145 kannattaa myös katsella :D kankeita mutta aina on kääntynyt ;) ja uudempia 8540/9540 malleja...
No joo nuo *145 zetterit on kyl varustettu sit vakioina 2h+keittiö kabiinilla... ;D ;D
mut varsinkin nuita 8540 saa jo tinkimällä tohon kympin rahaan...
Käytettyä tossa(kin) hintaluokassa ostaessa kannattaa oikeasti viettää hetki aikaa miettien ylläpitokustannuksia ja ennen kaikkea korjauskustannuksia... Mitä potentiaalinen kone- tai laatikkoremppa tuleekaan maksamaan, jos sellaisen onnistuu ostamaan...
-
Kirovets täyttää hintakriteerit ja jättää muutenkin lähtemättömän vaikuuksen!
http://www.nettikone.com/simple_dealer/viewMachine.php?id_machine=789754&id_template=6&sitelang=2&id=6&PN[0]=owner_machine&PL[0]=simple_dealer/6.php?id_user=734120@id_template=6
-
Kirovets täyttää hintakriteerit ja jättää muutenkin lähtemättömän vaikuuksen!
http://www.nettikone.com/simple_dealer/viewMachine.php?id_machine=789754&id_template=6&sitelang=2&id=6&PN[0]=owner_machine&PL[0]=simple_dealer/6.php?id_user=734120@id_template=6
dodiin.. asiaa kerrankin.
tollasella kun lähtee kevät töihin niin... ::)
-
Kuka ehtii ensin: http://www.nettikone.com/798679
-
Kuka ehtii ensin: http://www.nettikone.com/798679
Mahtaako olla hintansa väärti?
-
Ei tääkään oo paha.
http://www.nettikone.com/795902
-
http://www.nettikone.com/viewMachine.php?status=F&id_machine=792317&PN[0]=latest&PL[0]=listMachine.php?page=4@sortCol=@ord=@posted_by=@new=@update=
Olis aika rohee :o
http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=798679&PN[0]=latest&PL[0]=listMachine.php?page=2@sortCol=@ord=@posted_by=@new=@update=
Tuos olis hinta ja laatu kohillaan !
-
Valmet 705:een (GLOX) voisin olla kiinnostunut, eli jos jollain olisi tarjolla terve ja siisti valmet saattaisin olla kiinnostunut.
Ottakee yhteyttä YV:nä.
etukuormain olisi plussaa, muttei pakollinen jos oikeasti hyvästä on kyse...
-
ihan oikeaa 4-vetoa jos olet ostamassa, niin osta viiatti ;)
-
05-sarjan valmetti on ketterä. Jos työkoneita pitää pellolla vetää niin mielellään 705 ja siitä ylöspäin, ovat neloskoneella ja tehokkaampia. Ja itse olen huomannut että traktorin eniten käytetty työväline on etukuormaaja.
Velmuteissa riittää moottori-, vaihdelaatikko- sekä peräremontteja. Tolkuttomasta polttoaineen kulutuksesta puhumattakaan.
Tutulla 705 etukuormaintraktori 14t tuntia, alkuperäinen kytkin, ei avattu moottoria eikä laatikkoa. Entisellä työnantajalla 8400 13500h ei avattu moottoria eikä laatikkoa, alkuperäinen kytkin ajettu suolla uudesta asti, talvet aurattu. Itellä 6300 ajettu 8400h ei avattu laatikkoa ei moottoira eikä kytkintä, etukuormainkone.
600 fergun laatikosta katkeaa kahen euron jousi ja laatikko levälleen, ei voi muutenkaan korjata, aluevaihto kuin belaruksessa, kytkin pakun järeysluokkaa, pienituottoinen hydrauliikka, ahas koppi, laiskanlivakka veto. On paljonkin ajettuja mutta ne on pariin kolmeen kertaan välillä käyny sulatossa.
-
ihan oikeaa 4-vetoa jos olet ostamassa, niin osta viiatti ;)
hammaslukko pätkii etuvetoakseleita kivasti,varsinkin jos on etukuormain.
-
ihan oikeaa 4-vetoa jos olet ostamassa, niin osta viiatti ;)
juu ;) tosiaan. Siitä se lysti alkaa kun vanhan fiiatin ostaa. Tulee etuakseliremppa tutuksi mut onhan se hienoa kun voi retostella hammaslukolla.
Miten ne työt on saatu tehtyä ennen ja jälkeen hammaslukollisten fiattien, se se on suuri mysteeri !
-
ihan oikeaa 4-vetoa jos olet ostamassa, niin osta viiatti ;)
juu ;) tosiaan. Siitä se lysti alkaa kun vanhan fiiatin ostaa. Tulee etuakseliremppa tutuksi mut onhan se hienoa kun voi retostella hammaslukolla.
Miten ne työt on saatu tehtyä ennen ja jälkeen hammaslukollisten fiattien, se se on suuri mysteeri !
kyse ei tainnut olla hammaslukon olemattomasta kestävyydestä, vaan 4-veto rakkorista.. ;)
-
ihan oikeaa 4-vetoa jos olet ostamassa, niin osta viiatti ;)
juu ;) tosiaan. Siitä se lysti alkaa kun vanhan fiiatin ostaa. Tulee etuakseliremppa tutuksi mut onhan se hienoa kun voi retostella hammaslukolla.
Miten ne työt on saatu tehtyä ennen ja jälkeen hammaslukollisten fiattien, se se on suuri mysteeri !
kyse ei tainnut olla hammaslukon olemattomasta kestävyydestä, vaan 4-veto rakkorista.. ;)
kyyl se lukko kestää,mut napsahtaa se peukalonpaksuinen akseli poikki ja oliks tossa 90-90 mallissa samat taka-akselit kuin 80-90.Se ei oo enää 4-veto kun akselin napsahdus käy ;D
-
ihan oikeaa 4-vetoa jos olet ostamassa, niin osta viiatti ;)
juu ;) tosiaan. Siitä se lysti alkaa kun vanhan fiiatin ostaa. Tulee etuakseliremppa tutuksi mut onhan se hienoa kun voi retostella hammaslukolla.
Miten ne työt on saatu tehtyä ennen ja jälkeen hammaslukollisten fiattien, se se on suuri mysteeri !
kyse ei tainnut olla hammaslukon olemattomasta kestävyydestä, vaan 4-veto rakkorista.. ;)
kyyl se lukko kestää,mut napsahtaa se peukalonpaksuinen akseli poikki ja oliks tossa 90-90 mallissa samat taka-akselit kuin 80-90.Se ei oo enää 4-veto kun akselin napsahdus käy ;D
niinpä niin ;D ;D
-
Wanhat Wiiatit kyllä kestäää,,,,,,,,,
Vaikka Olis Esabin lukko tehtynnä
Nimimerkillä Pari tonnista ajettu sisään,,,,,,,,,,,,
:o
-
Wanhat Wiiatit kyllä kestäää,,,,,,,,,
Vaikka Olis Esabin lukko tehtynnä
Nimimerkillä Pari tonnista ajettu sisään,,,,,,,,,,,,
:o
kestää minkä kestää, repimällä ja ryskyttämällä saa kaiken kyllä rikki..
-
ihan oikeaa 4-vetoa jos olet ostamassa, niin osta viiatti ;)
juu ;) tosiaan. Siitä se lysti alkaa kun vanhan fiiatin ostaa. Tulee etuakseliremppa tutuksi mut onhan se hienoa kun voi retostella hammaslukolla.
Miten ne työt on saatu tehtyä ennen ja jälkeen hammaslukollisten fiattien, se se on suuri mysteeri !
kyse ei tainnut olla hammaslukon olemattomasta kestävyydestä, vaan 4-veto rakkorista.. ;)
kyyl se lukko kestää,mut napsahtaa se peukalonpaksuinen akseli poikki ja oliks tossa 90-90 mallissa samat taka-akselit kuin 80-90.Se ei oo enää 4-veto kun akselin napsahdus käy ;D
Ja suurin osa akselirikoistakin johtuu ratin ja penkin välistä suhteessa hammaslukkoon... MF 600-sarjassakin oli eikä meillä ainakaan koskaan mennyt lukko tai akseli paskaksi, vaikka etukuormainhommia ilman takapainoa silläkin tehtiin.