Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Mikra - 01.01.10 - klo:12:34
-
Case 4230 :stä hävisi kaikki sähköt, uusi akku, ja virta tulee startille, mutta herätin virtaa ei.
Ei pala mitkään valot, eikä toimi puhallin eikä mikään sähkölaite. Olisko virtalukko hajalla ?
-
Onko kopin maadotukset kunnossa? On semmonen tuo case malli että polttaa koko kojetaulun sähköt jos ei maadoitus pelaa kunnolla (eli se nestekidenäyttö piirilevyineen). En mallia tarkemmin tunne, mutta yleismittari käteen ja mittailemaan minne tulee virta minne ei, siitä se selviää!
-
Case 4230 :stä hävisi kaikki sähköt, uusi akku, ja virta tulee startille, mutta herätin virtaa ei.
Ei pala mitkään valot, eikä toimi puhallin eikä mikään sähkölaite. Olisko virtalukko hajalla ?
Eihän ulosotto ole päällä 8) En muista tuleeko silloin mittareihin valo mutta käyntiin ei ainakaan saa :)
-
Konepellin alla rintapellissä on semmonen suorakaiteen muotonen palikka,noin 1,5 *3,0 senttiä ,puhdistat liitokset siitä ,tahtoo hapettua,todennäköisesti rupeaa sähköt löytymään,on joku ylikuorma tai vastaava rele tuo laatikko ;)
-
Case 4230 :stä hävisi kaikki sähköt, uusi akku, ja virta tulee startille, mutta herätin virtaa ei.
Ei pala mitkään valot, eikä toimi puhallin eikä mikään sähkölaite. Olisko virtalukko hajalla ?
Jos on päävirtakytkin, niin puhdista ja rasvaa se. Maxxumi teki topin kerran ja pienellä puhdistus operaatiolla päästiin taas pinteestä.
-
Case 4230 :stä hävisi kaikki sähköt, uusi akku, ja virta tulee startille, mutta herätin virtaa ei.
Ei pala mitkään valot, eikä toimi puhallin eikä mikään sähkölaite. Olisko virtalukko hajalla ?
Eihän ulosotto ole päällä 8) En muista tuleeko silloin mittareihin valo mutta käyntiin ei ainakaan saa :)
ulosotossa käynnistyksen esto mutt kyllä muut virrat pitäisi tulla.Mitä hommaa olet viimeksi sähkölaitteille tehnyt,jokin johto jäänyt huomaamatta irti virtalukon moninapaliitin heltynyt.Ja eiköös siellä ole kojelaudassa muuten relekin jonka pitäis napsahtaa kun virrat kytketään.
-
Tai jos roudaisisit keissis vallun vaihtokonemyyjälle ja kysyisit mitä se antaa rikkinäisestä natikasta vaihdossa uuteen A-sarjalaiseen. Meinaan tarjousten perusteella halpaa on. Esittelykoneet meinaan.
-
Virrat hävisi kesken ajon, saahan sen käyntiin yhdistämällä startin virtanavan solenoidiin, mutta mikään valo, tai sähkölaite ei toimi, ai niin parkit palaa, mutta ei edes mittarivalot toimi. Asensin siihen n. kuukausi sitten päävirtakytkimen, sen jonka sai KoneAgria- näyttelystä Lähivakuutus edustajalta ilmaiseksi.
Mutta jo aiemmin, silloin tällöin on esiintynyt sellaista, ettei startannut kuin, että piti avainta kääntää monta kertaa.
Että olisko virtalukossa se vika ?
-
mahdollisesti mutta tuo maatto olisi kyllä eka mutta eihän noita virran vientiä kukaan keksi tutkimatta joten virtakynälläkin näät jotain kulkua.... ja liitoksien välissä pikku helmi jäätä tekee ihmeitä näillä pakkasilla!
-
Case 4230 :stä hävisi kaikki sähköt, uusi akku, ja virta tulee startille, mutta herätin virtaa ei.
Ei pala mitkään valot, eikä toimi puhallin eikä mikään sähkölaite. Olisko virtalukko hajalla ?
Siellä oli jossain rintapeltiin tulevissa johdoissa semmoinen musta noin 4cm pitkä peukalon paksuinen muovinen laatikko, jossa sisällä kaksoimetalliliuska, joka ilmeisesti tarkoitus toimia ylikuormitussuojana. Mulla oli ainakin se sökönä, ohitin vain sen.
-
kopin etureunassa tuulilasin alapuolella om sähköjen läpiviennit ohjaamoon olikohan ylimmässä ohjaamoon menevä virta jos se on huono niin mikään ei toimi mulla itsellä suli se liitos kun lisäilin ohjaamoon työ valoja voi myös olla vain hapettunut ota kaikki irti ja katso kunto ne on värillä merkattu mikä mihinkin joten ei voi laittaa väärin mutta kannattaa ensin katsoa ennen kuin repii irti
-
Case 4230 :stä hävisi kaikki sähköt, uusi akku, ja virta tulee startille, mutta herätin virtaa ei.
Ei pala mitkään valot, eikä toimi puhallin eikä mikään sähkölaite. Olisko virtalukko hajalla ?
Siellä oli jossain rintapeltiin tulevissa johdoissa semmoinen musta noin 4cm pitkä peukalon paksuinen muovinen laatikko, jossa sisällä kaksoimetalliliuska, joka ilmeisesti tarkoitus toimia ylikuormitussuojana. Mulla oli ainakin se sökönä, ohitin vain sen.
;DTätä kyseistä mokkulaa tarkoitin toisissa muovinen toisissa alumiini kuorissa ,ohita tuo möykky tilapäisestijos toimii laita sitten uusi tilalle ;)
-
Virrat hävisi kesken ajon, saahan sen käyntiin yhdistämällä startin virtanavan solenoidiin, mutta mikään valo, tai sähkölaite ei toimi, ai niin parkit palaa, mutta ei edes mittarivalot toimi. Asensin siihen n. kuukausi sitten päävirtakytkimen, sen jonka sai KoneAgria- näyttelystä Lähivakuutus edustajalta ilmaiseksi.
Mutta jo aiemmin, silloin tällöin on esiintynyt sellaista, ettei startannut kuin, että piti avainta kääntää monta kertaa.
Että olisko virtalukossa se vika ?
Kyllä virtalukko aikaa myöden kuluu eikä yhdistä startatessa,jos huolellisesti teet senvoi purkaa ja puhdistella ja toimii hetken,uusi jossain 60€ kieppeillä.Ekana kyllä nyt hakisin vikaa tuosta veijon mainitsemasta päävarokkeesta,ja sitten katsoisin sen päävirtakatkaisimen asennuksen,ja onko se tarpeeksi vahvaa tekoa ko koneeseen on nimittäin saattanut sulaa jos on jokin muovihärpäke,ja sulaneet muovit eristää.Ja nimenomaan ne maadoitukset kannattaa syynätä kunnolla.
-
Mulla teki tuo päävirtakytkin joskus ongelmaa, tosin eri koneessa. Joskus vaati pari avaimen kääntöä ennen kun suostui starttaamaan. Sitten kyn lähti käyntiin poltti ulosoton 40A sulakkeen. Kytkin oli maajohdon välissä.
Päävirtakytkin oli tuollainen halpa härpäke josta oli sisältä muovia sulanut sen verran että teki kiusaa. Käynnistäessä yhdisti mutta kun kone lähti käyntiin niin tärinä kai sai aikaan sen että ei enää yhdistänyt.
Kyllä tuon tyyppiset viat yleensä maadoitusongelmiin viittaa.
-
Case 4230 :stä hävisi kaikki sähköt, uusi akku, ja virta tulee startille, mutta herätin virtaa ei.
Ei pala mitkään valot, eikä toimi puhallin eikä mikään sähkölaite. Olisko virtalukko hajalla ?
Siellä oli jossain rintapeltiin tulevissa johdoissa semmoinen musta noin 4cm pitkä peukalon paksuinen muovinen laatikko, jossa sisällä kaksoimetalliliuska, joka ilmeisesti tarkoitus toimia ylikuormitussuojana. Mulla oli ainakin se sökönä, ohitin vain sen.
Ääni kans tuolle " mokkulalle " on jonkin sortin automaatti sulake joka ottaa virrat pois kun sopivaksi näkee - se on kyllä joskus jo ohitettu jo valmiiksi , jos nimittäin olet ostanut käytettynä. virrat voi palata kanssa ilman mitään selitystä kunnes taas katoo ???
-
Ei pitäs olla maadotuksessa vika, kun startin ja rungon välissä näyttää mittari reilua 12 V, kun päävirtakytkin on asennossa ON. Se virtalukko on aika pahassa paikassa vaihtoa ajatellen, ei oikein innosta kun on tuota pakkastakin 20 C, ja kylmä konehalli, pitäs vaan saada kone toimimaan, kun olis mettähommia. Saa sen käyntiin startin suorakytkennällä johdonpätkän kanssa, mutta liekö mitä haittaa jos virrat poikki ajelee, ainakaan ei puhallin eikä pikavaihde toimi.
Niin koneen käydessäkään ei virtoja pahemmin ilmaannu.
-
Niitä "mokkuloita" löytyi 3kpl, yksi musta muovikuorinen, ja kaksi alumiinikuorista, jotka olivat melkein kiinni toisissaan, tätä mustaako pitäs ohittamaan alkaa ? Kaikissa tais olla enemmän kuin kaksi liitintä, että miten se ohitus pitäs tehdä ?
-
Eikös se virtalukko irtoa aika helposti kun irrottaa mittaritaulun ,sieltä pääsee aika hyvin käsiksi ja pistokkeellahan sekin on mutta ohita rintapellin laatikko niin näet rupeaako virtaa tulemaan,ainakin 845 hävis puhallin ja lasinpyyhin kun tuolla oli hapettumaa ::)En muista oliko tuossa mx:ssä päävirta relettä sulake taulussa ???
-
Eikös ne ole noin 4 millin pultin alla ne johdot ,yhdistät ne pulttien päät varovasti tekemällä johdon jossa sulake välissä ,jokainen niistä on oma piirinsä ;)
-
403069R1 30 amp tuo liittyy starttipiiriin tuon catalookin mukaan ,kato jos löytyy se mokkula tuolla numerolla ;D
-
Ei pitäs olla maadotuksessa vika, kun startin ja rungon välissä näyttää mittari reilua 12 V, kun päävirtakytkin on asennossa ON. Se virtalukko on aika pahassa paikassa vaihtoa ajatellen, ei oikein innosta kun on tuota pakkastakin 20 C, ja kylmä konehalli, pitäs vaan saada kone toimimaan, kun olis mettähommia. Saa sen käyntiin startin suorakytkennällä johdonpätkän kanssa, mutta liekö mitä haittaa jos virrat poikki ajelee, ainakaan ei puhallin eikä pikavaihde toimi.
Niin koneen käydessäkään ei virtoja pahemmin ilmaannu.
Ei siitä nyt isommin haittaa ole vaikka ne ohjaamon härpäkkeet ei pelaakaan,mutta kato nyt ihmeessä ne mokkulat,mittaamallahan sen näkee meneekö virta lävitse.Kun sitten teet niitä virran ohituksia kato että tulee sellaiset liitokset ettei koko natikka kärvähdä. 8)
-
Eikös ne ole noin 4 millin pultin alla ne johdot ,yhdistät ne pulttien päät varovasti tekemällä johdon jossa sulake välissä ,jokainen niistä on oma piirinsä ;)
voi sen kokeilla pikaasesti vaikka virta kynälläkin niin ei polta sormiansa johron pätkällä kun kääntää ensin virrat päälle. lamppu syttyy kun virta ei mee läpi kun on "kuormitus"päällä :)
-
Nostetaas aihetta esille....
Löytyiskö täältä tietoa seuraavaan probleemaan?
MX4230 hävitti sähköt pikavaihteesta, elikkä ei reagoi millään tavalla eikä merkkivalot pala.. Sulakkeet on ehjät ja piuhat päällisin puolin kunnossa, mut en ehtiny mittailemaan vielä. Meneekö tuon kytkimen ja merkkivalojen kautta maa vai jännite?? Piuhat näkyy olevan väriä sininen, musta ja pinkki. Yhdessä johdossa joku ihme motti, lienee vastus tai diodi..?! Onko tuossa pikavaihteen piirissä jonkinlainen vaihtorele, vai miten kytkentä on toteutettu?! Jonkinlainen sähköinen solenoidi tms. joka kytkee pikavaihteen täytynee olla jossainpäin vaihdelaatikkoa, mutta missä tarkalleen ottaen?? Pikavaihde on muuten kunnossa, mutta sähköt on kateissa. Mistä tuota vikaa kannattais lähtee etsimään?
-
Kävi äskettäin noin, pääkatkaisimen avain oli hukkunu jo viime kesänä, "on" asennossa koko ajan ollut, virta tuli startille, mutta mitään ei tapahtunu, kunnes hokasin sen pääkatkaisijan, meisselillä kerran ääriasennosta toiseen, alkoi pelata. Ei Samaa merkkiä, Taavi 1594 tämä ;D
-
Nostetaas aihetta esille....
Löytyiskö täältä tietoa seuraavaan probleemaan?
MX4230 hävitti sähköt pikavaihteesta, elikkä ei reagoi millään tavalla eikä merkkivalot pala.. Sulakkeet on ehjät ja piuhat päällisin puolin kunnossa, mut en ehtiny mittailemaan vielä. Meneekö tuon kytkimen ja merkkivalojen kautta maa vai jännite?? Piuhat näkyy olevan väriä sininen, musta ja pinkki. Yhdessä johdossa joku ihme motti, lienee vastus tai diodi..?! Onko tuossa pikavaihteen piirissä jonkinlainen vaihtorele, vai miten kytkentä on toteutettu?! Jonkinlainen sähköinen solenoidi tms. joka kytkee pikavaihteen täytynee olla jossainpäin vaihdelaatikkoa, mutta missä tarkalleen ottaen?? Pikavaihde on muuten kunnossa, mutta sähköt on kateissa. Mistä tuota vikaa kannattais lähtee etsimään?
Mitään en sähköistä ymmärrä :( Mutta mulla kävi aikoinaan samoin tai paremminkin se toimi ajoittain. Autosähkömiehelle vein ja se tilas siihen uuden katkaisijan ja alko toimiin .....
Jäi vaan mieleen se katkaisimen vaihto, kun viiimein katkaisin oli tullut autosähkökurulle. Se ihmetteli että osas olla pienellä osalla hintaa 180 :o mä "hullu" siihen jatkamaan, että täähän on Case, se on normaalia reilu tonni markkoina pienestä kakaisijasta. Hetken sitten ihmettelin kun se sanoi että laittaa sen kiinni ilmatteeksi, koska osa oli niin kallis ;) Kotona vasta tajusin että sehän taisikin puhua vielä markoista kun osanhinnasta puhui. Tietysti 150 eur on sitten jo aika kova hinta n. 15min työstä ;D