Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: KJL - 14.01.08 - klo:10:52
-
Jonkinlaanen ilimiö havaittavis 8130:n jarruventtiilin toiminnas. Eli ilmiö on se, ettei kärry tunnu jarruttavan. Syksyllä kyllä pelitti ihan hyvin, mutta nyt ei enää. Tais siä ohjekirjaskin jotain mainintaa olla jarrujärjestelmän ilmauksesta kerran vuodessa, muttei jarruventtiiliä koskien mitään.
-
Jonkinlaanen ilimiö havaittavis 8130:n jarruventtiilin toiminnas. Eli ilmiö on se, ettei kärry tunnu jarruttavan. Syksyllä kyllä pelitti ihan hyvin, mutta nyt ei enää. Tais siä ohjekirjaskin jotain mainintaa olla jarrujärjestelmän ilmauksesta kerran vuodessa, muttei jarruventtiiliä koskien mitään.
Tuleeko jarruletkuun painetta, sen kyllä näkee kun painaa jarrua, letku nytkähtää. Jos tulee niin sitten vaan kärryn jarruja säätämään.... muutoin vikaa etsittävä jarruventtiilistä
-
Jonkinlaanen ilimiö havaittavis 8130:n jarruventtiilin toiminnas. Eli ilmiö on se, ettei kärry tunnu jarruttavan.
Jos sulle on käynyt niin, että näillä jäätikkökeleillä et vain huomannut kärryn renkaiden jarruttavan. ;D Itsekin viikonloppuna lietettä siirtäessäni etäsäiliöön sain lietekärryn etummaiset renkaat tulemaan kelkkana perässä, kun maantiellä oli armoton loskakeli. Tyhjällä kärryllä siis, kuormalla kyllä jarrutti huomattavasti.
-
Ilmaa järjestelmässä tai vesipitoinen (ylivanha) jarruneste,
ilmauksen saa suoritettua yksinkin muovipulloa apunakäyttäen tai
paineilmatoimisella ilmauskannulla (on sit kätevä,alipaineella käy
sujeesti yksin ilmaus)
traktorit senverran pölysissä ja kurasissa olosuhteissa, et jarru-
ja kytkineste kannattaa vaihtaa vuosittain, melkosen paskasta
nestettä tulee vaikka vuosittain vaihtaa
tai sitten "käytön puutteesta" jarruventtiili jämähtänyt
jumiin .
-
Ilmaa järjestelmässä tai vesipitoinen (ylivanha) jarruneste,
ilmauksen saa suoritettua yksinkin muovipulloa apunakäyttäen tai
paineilmatoimisella ilmauskannulla (on sit kätevä,alipaineella käy
sujeesti yksin ilmaus)
traktorit senverran pölysissä ja kurasissa olosuhteissa, et jarru-
ja kytkineste kannattaa vaihtaa vuosittain, melkosen paskasta
nestettä tulee vaikka vuosittain vaihtaa
tai sitten "käytön puutteesta" jarruventtiili jämähtänyt
jumiin .
Öhöm.Siellä ei ole nestettä.Eikä kytkimissäkään enään.
-
Ilmaa järjestelmässä tai vesipitoinen (ylivanha) jarruneste,
ilmauksen saa suoritettua yksinkin muovipulloa apunakäyttäen tai
paineilmatoimisella ilmauskannulla (on sit kätevä,alipaineella käy
sujeesti yksin ilmaus)
traktorit senverran pölysissä ja kurasissa olosuhteissa, et jarru-
ja kytkineste kannattaa vaihtaa vuosittain, melkosen paskasta
nestettä tulee vaikka vuosittain vaihtaa
tai sitten "käytön puutteesta" jarruventtiili jämähtänyt
jumiin .
Massikan jarrut toimii peräöljyn paineella, myös tuo jarruventtiili.
-
Jo vuodesta -79. 500-sarja. 8)
-
Ilmaa järjestelmässä tai vesipitoinen (ylivanha) jarruneste,
ilmauksen saa suoritettua yksinkin muovipulloa apunakäyttäen tai
paineilmatoimisella ilmauskannulla (on sit kätevä,alipaineella käy
sujeesti yksin ilmaus)
traktorit senverran pölysissä ja kurasissa olosuhteissa, et jarru-
ja kytkineste kannattaa vaihtaa vuosittain, melkosen paskasta
nestettä tulee vaikka vuosittain vaihtaa
tai sitten "käytön puutteesta" jarruventtiili jämähtänyt
jumiin .
Massikan jarrut toimii peräöljyn paineella, myös tuo jarruventtiili.
++++ Osa malleista toimii, osa ei , ja nesteenä
tosiaan mineraaliöljy,ainaskin mf 399 aikanaan, vihreätä
erikoislitku,ei ny heti muistanut ko erikoisuutta ::)
-
Jonkinlaanen ilimiö havaittavis 8130:n jarruventtiilin toiminnas. Eli ilmiö on se, ettei kärry tunnu jarruttavan. Syksyllä kyllä pelitti ihan hyvin, mutta nyt ei enää. Tais siä ohjekirjaskin jotain mainintaa olla jarrujärjestelmän ilmauksesta kerran vuodessa, muttei jarruventtiiliä koskien mitään.
Voihan ne jarrukengätki olla finito. Onko kuorma-auton alustalle tehty kärry?(=se sun paalikärry) Jos on niin niistä on helppo tarkistaa jarrujen toimivuus, samaten säätö on nätti homma.
-
Jonkinlaanen ilimiö havaittavis 8130:n jarruventtiilin toiminnas. Eli ilmiö on se, ettei kärry tunnu jarruttavan. Syksyllä kyllä pelitti ihan hyvin, mutta nyt ei enää. Tais siä ohjekirjaskin jotain mainintaa olla jarrujärjestelmän ilmauksesta kerran vuodessa, muttei jarruventtiiliä koskien mitään.
Tuleeko jarruletkuun painetta, sen kyllä näkee kun painaa jarrua, letku nytkähtää. Jos tulee niin sitten vaan kärryn jarruja säätämään.... muutoin vikaa etsittävä jarruventtiilistä
Ei nytky letku. Siksi ajattelinkin ensimmäisenä syyllistää jarruventtiilin.
-
Ilmaa järjestelmässä tai vesipitoinen (ylivanha) jarruneste,
ilmauksen saa suoritettua yksinkin muovipulloa apunakäyttäen tai
paineilmatoimisella ilmauskannulla (on sit kätevä,alipaineella käy
sujeesti yksin ilmaus)
traktorit senverran pölysissä ja kurasissa olosuhteissa, et jarru-
ja kytkineste kannattaa vaihtaa vuosittain, melkosen paskasta
nestettä tulee vaikka vuosittain vaihtaa
tai sitten "käytön puutteesta" jarruventtiili jämähtänyt
jumiin .
Öhöm.Siellä ei ole nestettä.Eikä kytkimissäkään enään.
Muistaakseni kolmetonnisista asti vasta ilman erillisiä jarrunesteitä... samalla peräöljyllä, tehostettu...
Epäilin kyllä tuota käytön puutettakin, vaikka syksyllä toimikin ok siitäkin huolimatta, että oli ollu reilun vuoden käyttämättä jarrullisia kärryjä perässäkään.
Voihan ne jarrukengätki olla finito. Onko kuorma-auton alustalle tehty kärry?(=se sun paalikärry) Jos on niin niistä on helppo tarkistaa jarrujen toimivuus, samaten säätö on nätti homma.
Syksyllä jarrutteli ihan ok. Ei oikein viittaa tuohon, kun letkukaan ei heilu niinku syksyllä.
-
Jonnen Kurottajassa oli paineenalennusventtiilin kara poikki. Ei antanut öljyä jarruventtilille.
-
Jonnen Kurottajassa oli paineenalennusventtiilin kara poikki. Ei antanut öljyä jarruventtilille.
Täytyypä mönkiä sinne hytin alle renkaan ja rungon väliin ja sotkee haalarit paskaan kunnolla. Jäi muuten mainittematta, että syyskuun aluus jarrut pelitti ook, mutta myöhemmin ajelles ei letku enää heilunu entiseen malliin ja nyt ei ollenkaan. Oliskohan mahdollista, että kärrystä päin olis päässy systeemiin jotenkin ilmaa sotkemaan suunnitelmia?
-
Löyhää jarrujen pikaliitintä traktorin perästä,paina jarrua tuleeko ööliä ???
-
Jonnen Kurottajassa oli paineenalennusventtiilin kara poikki. Ei antanut öljyä jarruventtilille.
Täytyypä mönkiä sinne hytin alle renkaan ja rungon väliin ja sotkee haalarit paskaan kunnolla. Jäi muuten mainittematta, että syyskuun aluus jarrut pelitti ook, mutta myöhemmin ajelles ei letku enää heilunu entiseen malliin ja nyt ei ollenkaan. Oliskohan mahdollista, että kärrystä päin olis päässy systeemiin jotenkin ilmaa sotkemaan suunnitelmia?
Jos traktoris pelaa jarrut ok, eikä tosiaan kärryn letkuun tule paine, niin jarruventtiilis itsessään se vika on
-
Jonnen Kurottajassa oli paineenalennusventtiilin kara poikki. Ei antanut öljyä jarruventtilille.
Täytyypä mönkiä sinne hytin alle renkaan ja rungon väliin ja sotkee haalarit paskaan kunnolla. Jäi muuten mainittematta, että syyskuun aluus jarrut pelitti ook, mutta myöhemmin ajelles ei letku enää heilunu entiseen malliin ja nyt ei ollenkaan. Oliskohan mahdollista, että kärrystä päin olis päässy systeemiin jotenkin ilmaa sotkemaan suunnitelmia?
Jos traktoris pelaa jarrut ok, eikä tosiaan kärryn letkuun tule paine, niin jarruventtiilis itsessään se vika on
Juu traktorin omat jarrut pelaa hyvin niinku ennenki.
Pitää testata vielä toi Miken esittämä vaihtoehtokin.