Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: teroturo - 24.12.09 - klo:17:16
-
kun laittaa esim.1200rpm niin ikään kuin käynti aaltoilisi,onko mitää koti konstia,missä vika,käytän talvi moottorilöpöä koko vuoden.
-
mulla 6255 oireili samalla tavalla varsinkin kylmällä koneella. siirtopumpun vaihdolla korjaantu.
-
Joskus lisättiin hiukka 2 tahtiöljyä polttoaineeseen niin
käynti tasottui.
-
"kun laittaa esim.1200rpm niin ikään kuin käynti aaltoilisi,onko mitää koti konstia,missä vika"
Fiiatissa samaa vikaa, kylmällä moottorilla, pakkasesta käynnistettynä. 800-1300rpm kierrokset meinaa hieman heitellä, "säännöllisin" välein.
Lieneekö jotain sitten jumissa vai jo peräti kulumaa jossain... onko sitten terveellistä laittaa 2t ööliä tankkiin pö sekaan?
-
voitelee pumpun/pumput kummasti se 2t-ööli.... kannattaa laittaa. jokku toimittaa jotta menis suuttimet ajan kans tukkoon, mutta tuskinpa. ei sitä liikaakaa saa olla.
-
Joskus lisättiin hiukka 2 tahtiöljyä polttoaineeseen niin
käynti tasottui.
talvimöpö voitelee huonosti kesällä pumppua
-
Joskus lisättiin hiukka 2 tahtiöljyä polttoaineeseen niin
käynti tasottui.
Onko se kakstahti ??? Huoltoasemilta sais valmista kakstahti bensaaki ;D ;D
-
Taannoin tuli uutta mopoöljyä, ja siitä sitten tankki täyteen ja kyntämään. Eikä aikaakaan kun kuutoskone aina päisteeseen tullessa seilas kierroksia melkein sammumisesta puolikaasuun. Taas kun veto päälle niin ei mitään. Kakstahtia tankkiin pari prosenttia, eikä ole sen jälkeen mitään oireillut, siis se yksi kerta sitä öljyä riitti. Jumii vissiin säätimen liian kuiva öljy. Ja kone EI ollu mikään EN 590 moottoriöljyä VAATIVA. Muut koneet samalla aineella ei oireillut yhtään.
-
6850 meinas välillä aavistuksen hyytyä lumitöissä suuntaa vaihtaessa ja tyhjäkäynti oli hienokseltaan epätasaista. Aloin sitten tutkimaan siirtopumppua huollon yhteydessä kun vuoti öljyä ja huomasin että sieltähän olikin pumpun takaiskuventtiili viallinen.
Tympeää, ei ollut tällaista pelleilyä rivipumpun aikaan, se toimi kuin kuuluisa junan vessa....
-
8450 vaihdettu 3-4 siirtopumppuu, aina niistä toinen takaiskuventtiili hajoaa ja sitten kun se viimeinen hajoaa, loppuu meno kokonaan. Tuo toisen venttiilin hajoaminen tekee käyntiin nuita oireita, nyt on kestänä nykynen pumppu ennätyspitkään. Ei kuulema oo sähköset siirtopumputkaan kovin pitkäikäsiä....mikäpäs tänä päivänä olis ikusta!