Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Traktorimies - 24.12.09 - klo:16:59
-
Tuli ajankohtaiseksi melko äkikseltään uusia fiiun uudet etuset kokoa 13,6 24 ei tahdo enää kestää etukuormaajan alla vanhat alkuperäset pirellin vyörenkaat, eilen tuli jo rengastöitä :'(
mitäs rengasta raati suosittelisi eteen ja kannatasiko ottaa 10 kankaiset
millasia kokemuksia on mitaksen renkaista
-
Merkistä piittaamatta, eiköhän rättikumien aika ole ohi. Osta vyörenkaat, halvimmat mutta ei kapeimmat.
-
meille juuri laitettiin natikkaan mitakset taakse, alakuhun pelolla ja tiellä tuntui hyvältä. mutta sitte ku lähärettihin auraamahan niin aika lipsut oli!!! ::)
-
siis kyllä meinasin vyörengasta mut kokemuksia kaivataan esim voltyre
-
siis kyllä meinasin vyörengasta mut kokemuksia kaivataan esim voltyre
No pitoa kyllä on lumella pirusti mutta kuluu asfaltilla melko nopeaa.
-
Laita Misukan 108 millisarjan vyörenkaat, siinä rengasta fiiun iäksi.......
-
Laita Misukan 108 millisarjan vyörenkaat, siinä rengasta fiiun iäksi.......
Suomen hiihtoliiton hyväksymää mallia...
-
Laita Misukan 108 millisarjan vyörenkaat, siinä rengasta fiiun iäksi.......
Suomen hiihtoliiton hyväksymää mallia...
Joo, talvella on sitte turha laittaa sitä konetta edes käyntiin... ;D
-
Tuli ajankohtaiseksi melko äkikseltään uusia fiiun uudet etuset kokoa 13,6 24 ei tahdo enää kestää etukuormaajan alla vanhat alkuperäset pirellin vyörenkaat, eilen tuli jo rengastöitä :'(
mitäs rengasta raati suosittelisi eteen ja kannatasiko ottaa 10 kankaiset
millasia kokemuksia on mitaksen renkaista
Dneproshina. Lähes pelkästään hyvää kuullkut noista. Hinta ainakin on edullinen. Tuo hyvän puhuminen johtuu kait siitä. Joku Euralainen firma niitä trokaa. Hakee renkaat alta ja tuo uudet parin päivän päästä takaisin. :o
-
Pari vuotta sitten tuli samoihin aikoihin tarve uusia saman kokoset renkaat 845:een ja aattelin, et tota kokoluokkaa on maailma täys ja yllätyksenä tuli että rengasliikkeet sano kontin olevan tulossa kevätsesonkia varten jossain atlantilla...
Firestonen ristikudokset siihen sitten jostain löyty ja suht jäykän olonen rengas just tohon kuormaaja käyttöön.
Kone on etupäässä rehun ja paskan kierrätyslaitoksen loppupäässä.(Tonkii lantalassa.)
Noihin tie-ominaisuuksiin ei oo hirveesti kokemusta mutta en mä sillä ole ojassa käynyt.
-
Valtramies menköön *****un.
-
Laita Misukan 108 millisarjan vyörenkaat, siinä rengasta fiiun iäksi.......
Kyllä ne on kuuluisat "traktorinluistimet", mutta varmasti saattaa kestää fiiun loppuun saakka. Itellä on valtras ja aina liikkuu "liukkaasti" varsinkin uudella lumella, märällä jäätiköllä pitää yllättävän hyvin. Jostain kumman syystä niis ei auttanu nastatkaan lumi pitoa, nyt niistä ei ole haittaa, kun oli ketjut muutaman viikon päällä, niin on vain reijät nastoista, ovat hienosti sielä sisällä. Cases on continentaalit ja ne pitää lumella ihan kivasti ei ole nastoja kaipaillu edes aurauksiin.
-
Juuri kyseltiin naapurin kanssa eurajoelta fiiun ja verkun etukummeja. Fiiuun suositteli voltyren kummia, 380-70/24 ja hintaa pitää sillä 320kpl, vekuun sitten taas contin ac 70 420-70/28 ja se makselis 600 kpl. Verkuun siksi tuo, että käyttö on rankkaa etukuormaintyötä ja maantieajoa myös. Fiiu on normaalissa tai kevyessä etukuormaintyössä.
Pirruuttaan kun katselet vianorin hinnastoa, niin tuntuu hinnat sopivilta tällä mäkelän rengaspalvelulla. Ja renkaat on kotipihassa tuolla diilillä.
-
Juuri kyseltiin naapurin kanssa eurajoelta fiiun ja verkun etukummeja. Fiiuun suositteli voltyren kummia, 380-70/24 ja hintaa pitää sillä 320kpl, vekuun sitten taas contin ac 70 420-70/28 ja se makselis 600 kpl. Verkuun siksi tuo, että käyttö on rankkaa etukuormaintyötä ja maantieajoa myös. Fiiu on normaalissa tai kevyessä etukuormaintyössä.
Pirruuttaan kun katselet vianorin hinnastoa, niin tuntuu hinnat sopivilta tällä mäkelän rengaspalvelulla. Ja renkaat on kotipihassa tuolla diilillä.
Ojala Huittisissa,kannattaa kanssa kysyä .Oli venäläiset aikoinaa halvimmat sielä.
-
Tuli ajankohtaiseksi melko äkikseltään uusia fiiun uudet etuset kokoa 13,6 24 ei tahdo enää kestää etukuormaajan alla vanhat alkuperäset pirellin vyörenkaat, eilen tuli jo rengastöitä :'(
mitäs rengasta raati suosittelisi eteen ja kannatasiko ottaa 10 kankaiset
millasia kokemuksia on mitaksen renkaista
Muutama vuosi sitten kun etukuormaajakoneen etusien uusiminen tuli totaalisesti ajankohtaiseksi en muuta harkinnutkaan kuin ristikudosrenkaita,alla on nyt semperitit ja kyllä ne ovat kulutusta kestäneet ja kuormauksessa ovat siitä hyvät etteivät painu pussilleen niinkuin nuo vyörenkaat,joihin tarvitsee laittaa melkoiset paineet jotta on hiukankin ilmaa renkaan ja maan välissä.Tuon kokoiset semperitit maksoi silloin noin 250€ kpl paikalleen asennettuna.
-
Ite oon ollu firestonen renkaisiin tyytyväinen,taurukset murtu aika ilkeän näköiseksi alle vuodessa.
-
siis kyllä meinasin vyörengasta mut kokemuksia kaivataan esim voltyre
Ok Aattelin että ristikudoksia mietitte kun kangasmääriä pohdit aloituksessa.
-
Joskus oli 3080:s etusina Firestonen 6000-sarjalaiset kooltaan 13,6x28. Tiheäripaisena mukava ajella, pito ja puhdistuvuus ok. Kulutuskestävyydestä paha sanoa, kun kone oli talossa 4 vuotta ja vaihtui pois, muttei tuona aikana ainakaan merkittävää kulumista esiintyny. Talvipidosta ei ainakaan jääny mitään huonoa muistikuvaa, mutta tositäppärillä voi lumia hinkates ollakin jo toinen juttu...
-
itellä tauruksen millisarjalaiset edessä etukurmaimen kanssa painetta on 3,5 kiloa jotta kestää ryhdissä aiemmin ristikudos renkaat ja sama homma ilmaa paljon mieli kestää kun vähällä ilmalla rengas jää esim kiven ja vanteen väliin kun on pussilla niin aina rikki kyljestä ja on kestäneet hyvin kyseisen paineen ja kuluvat yllättävän tasaisesti
-
kiitos vastauksista voltyret otin sitte, ei ollu täälläpäin paljo vaihtoehtoja ku ei ole noilla isoilla virmoilla vara pitää mitää hyllssä ( vianor ja euromaster )
ainakin pidolleen äkkiseltään hyvän oloiset seka eivät muovimaiset kuten moni muu,
millasia kokemuksia mahtaa olla agrimaster merkkisestä bkt vyörenkaasta
-
Jos kuormaaja käyttöä niin olisin kyllä ottanut suosiolla ristikudosrenkaat.Sen verran noista vyörenkaiden kestävyydestä jo kuormainkäytössä kokemusta.
Ainahan tietysti se ajomukavuus on tärkeintä.Muusta viis.
-
Ite laitoin Ford 6610:iin Nokian palapintarenkaat,kun meni loppuunkuluneesta Good-Yearista kanveesi poikki.Tosi hyvät.
-
Tärkeintä tuossakin on ilman paineet olosuhteiden mukaan,,,,,,,,,
:o
-
Laita Misukan 108 millisarjan vyörenkaat, siinä rengasta fiiun iäksi.......
Suomen hiihtoliiton hyväksymää mallia...
Kyllä, on takarenkaana Misukat ja pitää tosi varovasti ajaa risteykseen jos ei halua ihan mennä ripaluisua. Edessä oli jokku paremmat, niin neliveto päällä pystyy sentään ajaan. Ja onhan se Quattro-miehelle tietysti kodikkaampaa ;D