Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Mats - 19.12.09 - klo:16:06

Otsikko: NH 8160 / Fiat M100
Kirjoitti: Mats - 19.12.09 - klo:16:06
Minkälaisia kokemuksia NH 8160/Fiat M100:sta?? Onko se niin janoinen kuin voisi kuvitella? 7,5 l kutonen josta otetaan 100 hv...
Otsikko: Vs: NH 8160 / Fiat M100
Kirjoitti: volvo88 - 19.12.09 - klo:21:14
Minkälaisia kokemuksia NH 8160/Fiat M100:sta?? Onko se niin janoinen kuin voisi kuvitella? 7,5 l kutonen josta otetaan 100 hv...
Ei se niin janoinen ole kun väitetään. Harha syntyy suuresta laakeasta polttoainetankista jonka mittari valittaa tyhjää polttoaineen heiluessa puolillaan olevassa tankissa.  Vakiona tuo kone on mielestäni ihan kohtuuruokainen kun verrataan työtä ja kulutusta.

Aivan eri luku on nämä viritetyt mallit joihinka omanikin kuuluu. Ruokaa kuluu, mutta niin pitääkin kun VOA teho on yli 220hv. Oma M100 valittaa tyhjää tankkia ensimmäisen kerran puolilta päivin, silloin sinne ei saa kuitenkaan tankattua kun 150l vaikka tankki on 320l (lisätankilla) eli toisen mokoman saa ajettua ilman murheita. Olen laittanut polttoainemittariin ohituskytkimen jolla vinkumisen saa loppumaan ;D ;D.

Tulee kyllä valmistakin, suhteellisen kevyt kone tuohon teholuokkaan. Vie leveämpääkin äestä kuin hullua tukasta. Ei tosin hakkaa 8340 Fordia jossa sama kone mutta Fordin perä ja voimansiirto hukkaa tehoa paljon vähemmän.
Otsikko: Vs: NH 8160 / Fiat M100
Kirjoitti: JTJ - 19.12.09 - klo:21:56
Itellä 8360 rc vaihteistolla. Vissiinkiin sama kone muuten mutta etuakseli ja ronkat järeemmät ja ahdettu moottori. Riski kampe vetämään pikku säädöllä! Muuten selvinny muutaman anturin ja tiivisteiden vaihdolla mutta tänä kesänä paukahti vetolevy. (kuulemma tyyppivika näissä vanhemmissa,tm,ssä kuulemma järeempi levy) Ei ole iso töinen vaihtaa. Tunteja +7200
Otsikko: Vs: NH 8160 / Fiat M100
Kirjoitti: 115 - 20.12.09 - klo:09:08
Miten on moottoria Volvo88 m100:ssa säädelty noille tehoille? Mikä ahdin. Kellään käytössä ilmasta/veteen(tai jotain sellaista) välijäähdytintä näissä.
Ts 110 taitaa vakio 8160-8260-m100-m115 pestä vedoissa helposti?

TM 150 polttoainemittari huutaa tyhjää kun 3 tolppaa jäljellä. Silloin vielä +100l soppaa tankissa. Tankin pinta-ala aika laaja.
Otsikko: Vs: NH 8160 / Fiat M100
Kirjoitti: ukki88 - 20.12.09 - klo:09:10
Minkälaisia kokemuksia NH 8160/Fiat M100:sta?? Onko se niin janoinen kuin voisi kuvitella? 7,5 l kutonen josta otetaan 100 hv...
Meillä on M100 johon on laitettu turpo. noin 150hv. pitäs laittaa vielä välijäähdytin. Tehoja en tarvii enempää mutta vois saada kulutusta pienemäksi. Vaikka ei se paljoa vie nytkään.
Otsikko: Vs: NH 8160 / Fiat M100
Kirjoitti: 115 - 20.12.09 - klo:09:25
Miten aiot coolerin sovittaa pellin alle, vai päälle? Ja millaisen, päivän kuuma peruna.
Otsikko: Vs: NH 8160 / Fiat M100
Kirjoitti: JTJ - 20.12.09 - klo:10:05
Sepä se,keulalla olis hyvin tilaa ku nakkais akut rappusten alle mutta putket ei mahu mistään. Muuta ku pellin läpi.
Otsikko: Vs: NH 8160 / Fiat M100
Kirjoitti: volvo88 - 20.12.09 - klo:10:15
Miten on moottoria Volvo88 m100:ssa säädelty noille tehoille? Mikä ahdin. Kellään käytössä ilmasta/veteen(tai jotain sellaista) välijäähdytintä näissä.
Ts 110 taitaa vakio 8160-8260-m100-m115 pestä vedoissa helposti?

Turbo on laitettu, ruokaa lisätty ja syttyä aikaistettu pari astetta. Turbo oli joku Swizer jonka agritek myi valmiina pakettina. Pumppu piti ottaa irti ja käyttää pajalla että saatiin menemään tarpeeksi ruokaa. Välijäähdytintä ei ole, olen kyllä koneen vieressä ihmetellyt monta kertaa. ???

Tuosta koneesta saa kyllä tehoja irti. Kun kävin dynamolla omani kanssa niin mittamies kertoi päivän pohjat. TM155 oli antanut tapista 350hv :o :o. Kone on nevalla kärrynvetohommissa.

Ilman turboahan nuo ovat tosi laiskoja, painoa sataheppaiselle koneelle on kuitenkin aika reippaasti.
Otsikko: Vs: NH 8160 / Fiat M100
Kirjoitti: Teroman - 14.01.10 - klo:22:32

Tuollainen perus Basildoni,,,,

jonnekin turve suolle ihan OK

maatalous sen verran monimuotoista ettei juuri kannata hankkia ?????
 ::)