Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: renki68 - 12.01.08 - klo:22:39
-
Elikkä, ajokki on MF Dyna-VT 7480 -06. Tuossa viime syksynä ihmettelin kun maantiellä kiskoin kärryä päivittäin ja verkun huippunopeus kuorma päällä rupes tippumaan ja muutenki meno oli hengettömän oloista. Ilmansuodatin ja jäähdyttimet oli puhtaat. Soitin huoltomiehelle ja hän käski tarkistaa jäähdytysnesteen määrän ja pitää säiliö mahd.täynnä. Nestettä kyllä oli mutta lisäsin reilusti ja oli sen jälkeen kuin eri kone. Kuulemma jokin anturi mittaa nesteen tasoa ja pudottaa tehoa kun nestettä on "liian vähän".
No tuli talvi ja lumi. Nyt rupes lämmöt nouseen tien päällä niin että visko huusi ja taas tehot häipyi. Huomasin että keulassa mollemmin puolin olevat ilmanottoritilät oli eturenkaista lentänyt lumi tukkinut. Putsasin ja taas kulki iloisesti. Huoltomies kertoi anturin mittaavan koneen lämpöjä ja pudottaa tehoja jos lämmöt nousee liikaa.
Jotenki tuntuu että nuo anturit pikkasen liian herkkiä ja kun sähköä on paljon nyky traktoreissa niin tarkkana saa olla että vehkeet pelaa. Onko muut kokenu vastaavaa?
-
Elikkä, ajokki on MF Dyna-VT 7480 -06. Tuossa viime syksynä ihmettelin kun maantiellä kiskoin kärryä päivittäin ja verkun huippunopeus kuorma päällä rupes tippumaan ja muutenki meno oli hengettömän oloista. Ilmansuodatin ja jäähdyttimet oli puhtaat. Soitin huoltomiehelle ja hän käski tarkistaa jäähdytysnesteen määrän ja pitää säiliö mahd.täynnä. Nestettä kyllä oli mutta lisäsin reilusti ja oli sen jälkeen kuin eri kone. Kuulemma jokin anturi mittaa nesteen tasoa ja pudottaa tehoa kun nestettä on "liian vähän".
No tuli talvi ja lumi. Nyt rupes lämmöt nouseen tien päällä niin että visko huusi ja taas tehot häipyi. Huomasin että keulassa mollemmin puolin olevat ilmanottoritilät oli eturenkaista lentänyt lumi tukkinut. Putsasin ja taas kulki iloisesti. Huoltomies kertoi anturin mittaavan koneen lämpöjä ja pudottaa tehoja jos lämmöt nousee liikaa.
Jotenki tuntuu että nuo anturit pikkasen liian herkkiä ja kun sähköä on paljon nyky traktoreissa niin tarkkana saa olla että vehkeet pelaa. Onko muut kokenu vastaavaa?
jep... on kyllä...
kerrankin eräs kiettareen mies otti vatsallisen lämpöä ja hyytyi toiseen kiihdytykseen....
-
EI.Se on hieno tekninen tuote,Massey Ferguson.Se miettii ja valvoo sinun puolestasi.Kyseinen tilanne Valtrassa jos tulee kattoluukusta tulee kärpäslätkä,hakkaa sinua päähän ja kaiuttimesta kuuluu huuto "Betonimylly sulaa! Betonimylly sulaa!"
-
EI.Se on hieno tekninen tuote,Massey Ferguson.Se miettii ja valvoo sinun puolestasi.Kyseinen tilanne Valtrassa jos tulee kattoluukusta tulee kärpäslätkä,hakkaa sinua päähän ja kaiuttimesta kuuluu huuto "Betonimylly sulaa! Betonimylly sulaa!"
jep...
valistuneena kuluttajana vaihtaisin sellaisen deelavalin seitsemän kilon aitanuijan kärpäslätkän tilalle...
-
Elikkä, ajokki on MF Dyna-VT 7480 -06. Tuossa viime syksynä ihmettelin kun maantiellä kiskoin kärryä päivittäin ja verkun huippunopeus kuorma päällä rupes tippumaan ja muutenki meno oli hengettömän oloista. Ilmansuodatin ja jäähdyttimet oli puhtaat. Soitin huoltomiehelle ja hän käski tarkistaa jäähdytysnesteen määrän ja pitää säiliö mahd.täynnä. Nestettä kyllä oli mutta lisäsin reilusti ja oli sen jälkeen kuin eri kone. Kuulemma jokin anturi mittaa nesteen tasoa ja pudottaa tehoa kun nestettä on "liian vähän".
No tuli talvi ja lumi. Nyt rupes lämmöt nouseen tien päällä niin että visko huusi ja taas tehot häipyi. Huomasin että keulassa mollemmin puolin olevat ilmanottoritilät oli eturenkaista lentänyt lumi tukkinut. Putsasin ja taas kulki iloisesti. Huoltomies kertoi anturin mittaavan koneen lämpöjä ja pudottaa tehoja jos lämmöt nousee liikaa.
Jotenki tuntuu että nuo anturit pikkasen liian herkkiä ja kun sähköä on paljon nyky traktoreissa niin tarkkana saa olla että vehkeet pelaa. Onko muut kokenu vastaavaa?
Kysymys on vain siitä, että ollaan tultu siihen tilanteeseen, jossa traktori on viisaampi kuin kuljettajansa. Siis estää kuskia aiheuttamasta tarpeetonta ja kallista remonttia traktoriin.
Sama juttu se on jontikoissa, kun automaattiloota (autopowr) halvaannuttaa koneen. Sielläki joku anturi on kuskia viisaampi ja päättää, ettei nyt liikuta mihinkään, ennen kuin saadaan uus loota.
-
Kysymys on vain siitä, että ollaan tultu siihen tilanteeseen, jossa traktori on viisaampi kuin kuljettajansa. Siis estää kuskia aiheuttamasta tarpeetonta ja kallista remonttia traktoriin.
Sama juttu se on jontikoissa, kun automaattiloota (autopowr) halvaannuttaa koneen. Sielläki joku anturi on kuskia viisaampi ja päättää, ettei nyt liikuta mihinkään, ennen kuin saadaan uus loota.
[/quote]
No näinhän se on. Ei niitä antureita sinne turhaan ole laitettu. Niillä korvataan kuskin älyn puute. :D Onkohan uudet verkut yhtä herkkiä tukkimaan tuota keulaa vai joko ne on ajettu tuulitunnelin kautta??
-
Kysymys on vain siitä, että ollaan tultu siihen tilanteeseen, jossa traktori on viisaampi kuin kuljettajansa. Siis estää kuskia aiheuttamasta tarpeetonta ja kallista remonttia traktoriin.
Sama juttu se on jontikoissa, kun automaattiloota (autopowr) halvaannuttaa koneen. Sielläki joku anturi on kuskia viisaampi ja päättää, ettei nyt liikuta mihinkään, ennen kuin saadaan uus loota.
No näinhän se on. Ei niitä antureita sinne turhaan ole laitettu. Niillä korvataan kuskin älyn puute. :D Onkohan uudet verkut yhtä herkkiä tukkimaan tuota keulaa vai joko ne on ajettu tuulitunnelin kautta??
Taitaa suurin ongelma olla keulan sivuilta imeminen. Ainakin 8130 ja 5465 imee keulan sivuilta tukkoon sänkipellolla ajelles, ilmeisesti pyörien pöllyttämää olkea. Uuden keulan tukkeutumisesta ei kokemusta, mutta perstuntuma ois, ettei välttämättä niin pahasti, kun siinä on ritilää etuosan päälläkin.
-
Kysymys on vain siitä, että ollaan tultu siihen tilanteeseen, jossa traktori on viisaampi kuin kuljettajansa. Siis estää kuskia aiheuttamasta tarpeetonta ja kallista remonttia traktoriin.
Sama juttu se on jontikoissa, kun automaattiloota (autopowr) halvaannuttaa koneen. Sielläki joku anturi on kuskia viisaampi ja päättää, ettei nyt liikuta mihinkään, ennen kuin saadaan uus loota.
No näinhän se on. Ei niitä antureita sinne turhaan ole laitettu. Niillä korvataan kuskin älyn puute. :D Onkohan uudet verkut yhtä herkkiä tukkimaan tuota keulaa vai joko ne on ajettu tuulitunnelin kautta??
Taitaa suurin ongelma olla keulan sivuilta imeminen. Ainakin 8130 ja 5465 imee keulan sivuilta tukkoon sänkipellolla ajelles, ilmeisesti pyörien pöllyttämää olkea. Uuden keulan tukkeutumisesta ei kokemusta, mutta perstuntuma ois, ettei välttämättä niin pahasti, kun siinä on ritilää etuosan päälläkin.
Kohtahan tämäkin ongelma poistuu kun tulee sähköllä käytetyt tuulettimet...
-
Kysymys on vain siitä, että ollaan tultu siihen tilanteeseen, jossa traktori on viisaampi kuin kuljettajansa. Siis estää kuskia aiheuttamasta tarpeetonta ja kallista remonttia traktoriin.
Sama juttu se on jontikoissa, kun automaattiloota (autopowr) halvaannuttaa koneen. Sielläki joku anturi on kuskia viisaampi ja päättää, ettei nyt liikuta mihinkään, ennen kuin saadaan uus loota.
No näinhän se on. Ei niitä antureita sinne turhaan ole laitettu. Niillä korvataan kuskin älyn puute. :D Onkohan uudet verkut yhtä herkkiä tukkimaan tuota keulaa vai joko ne on ajettu tuulitunnelin kautta??
Taitaa suurin ongelma olla keulan sivuilta imeminen. Ainakin 8130 ja 5465 imee keulan sivuilta tukkoon sänkipellolla ajelles, ilmeisesti pyörien pöllyttämää olkea. Uuden keulan tukkeutumisesta ei kokemusta, mutta perstuntuma ois, ettei välttämättä niin pahasti, kun siinä on ritilää etuosan päälläkin.
Kohtahan tämäkin ongelma poistuu kun tulee sähköllä käytetyt tuulettimet...
Eikös puhallussuunnan vaihtava tuuletin ole jo keksitty ja saatavilla?
-
Kysymys on vain siitä, että ollaan tultu siihen tilanteeseen, jossa traktori on viisaampi kuin kuljettajansa. Siis estää kuskia aiheuttamasta tarpeetonta ja kallista remonttia traktoriin.
Sama juttu se on jontikoissa, kun automaattiloota (autopowr) halvaannuttaa koneen. Sielläki joku anturi on kuskia viisaampi ja päättää, ettei nyt liikuta mihinkään, ennen kuin saadaan uus loota.
No näinhän se on. Ei niitä antureita sinne turhaan ole laitettu. Niillä korvataan kuskin älyn puute. :D Onkohan uudet verkut yhtä herkkiä tukkimaan tuota keulaa vai joko ne on ajettu tuulitunnelin kautta??
Taitaa suurin ongelma olla keulan sivuilta imeminen. Ainakin 8130 ja 5465 imee keulan sivuilta tukkoon sänkipellolla ajelles, ilmeisesti pyörien pöllyttämää olkea. Uuden keulan tukkeutumisesta ei kokemusta, mutta perstuntuma ois, ettei välttämättä niin pahasti, kun siinä on ritilää etuosan päälläkin.
Kohtahan tämäkin ongelma poistuu kun tulee sähköllä käytetyt tuulettimet...
Eikös puhallussuunnan vaihtava tuuletin ole jo keksitty ja saatavilla?
No minä en tiedä muilla kuin JD:llä ja silläkin "erikoismallissa" (7530 jotain?). Onko muka muilla varusteena? Metsäkoneissa tms noitahan on jo ollut jonkinaikaa.
-
Eikös puhallussuunnan vaihtava tuuletin ole jo keksitty ja saatavilla?
No minä en tiedä muilla kuin JD:llä ja silläkin "erikoismallissa" (7530 jotain?). Onko muka muilla varusteena? Metsäkoneissa tms noitahan on jo ollut jonkinaikaa.
Muistaakseni Casen CVX.ssä on vastaavanlainen puhallin.
-
http://www.cleanfix.org/d_i_pro.html
Johan nokka puhistuu !
-
Elikkä, ajokki on MF Dyna-VT 7480 -06. Tuossa viime syksynä ihmettelin kun maantiellä kiskoin kärryä päivittäin ja verkun huippunopeus kuorma päällä rupes tippumaan ja muutenki meno oli hengettömän oloista. Ilmansuodatin ja jäähdyttimet oli puhtaat. Soitin huoltomiehelle ja hän käski tarkistaa jäähdytysnesteen määrän ja pitää säiliö mahd.täynnä. Nestettä kyllä oli mutta lisäsin reilusti ja oli sen jälkeen kuin eri kone. Kuulemma jokin anturi mittaa nesteen tasoa ja pudottaa tehoa kun nestettä on "liian vähän".
No tuli talvi ja lumi. Nyt rupes lämmöt nouseen tien päällä niin että visko huusi ja taas tehot häipyi. Huomasin että keulassa mollemmin puolin olevat ilmanottoritilät oli eturenkaista lentänyt lumi tukkinut. Putsasin ja taas kulki iloisesti. Huoltomies kertoi anturin mittaavan koneen lämpöjä ja pudottaa tehoja jos lämmöt nousee liikaa.
Jotenki tuntuu että nuo anturit pikkasen liian herkkiä ja kun sähköä on paljon nyky traktoreissa niin tarkkana saa olla että vehkeet pelaa. Onko muut kokenu vastaavaa?
Juuuuu ;D unholaan on painunut ne ajat jolloin Masserimiehet teki töitä hikihatussa ..........
-
Juuuuu ;D unholaan on painunut ne ajat jolloin Masserimiehet teki töitä hikihatussa ..........
Kuule kyllä se hien pukkaa pintaan vieläkin jos valtra ajaa ohi! >:(
-
Juuuuu ;D unholaan on painunut ne ajat jolloin Masserimiehet teki töitä hikihatussa ..........
Kuule kyllä se hien pukkaa pintaan vieläkin jos valtra ajaa ohi! >:(
No sen takia on turha hikoilla ......Valtrahan menee Masserista ohi että heilahtaa ;D ;D
-
Juuuuu ;D unholaan on painunut ne ajat jolloin Masserimiehet teki töitä hikihatussa ..........
Kuule kyllä se hien pukkaa pintaan vieläkin jos valtra ajaa ohi! >:(
No sen takia on turha hikoilla ......Valtrahan menee Masserista ohi että heilahtaa ;D ;D
Aivan sama, vaikka meniskin. Ei tunnu missään... enää.
-
185:lla kalliomursketta ajelin,lonkottelin menemään ehkä 35km/h.Tuli paikallinen maidontuottaja taakse perälautaan roikkumaan mikä lie liikennemalli.Asetin ahtopaineet reippaaseen kahteen kiloon työntämällä kaasu polkimen alaasentoon.En tie mihinkä jäi ja siitä on kohta kaks kesää,ei oo näkyny. ??? 8) :-*
-
Juuuuu ;D unholaan on painunut ne ajat jolloin Masserimiehet teki töitä hikihatussa ..........
Kuule kyllä se hien pukkaa pintaan vieläkin jos valtra ajaa ohi! >:(
Yks yö näin tommosen unen ;D Tosielämässähän ei tuollaista tapahdu!
No sen takia on turha hikoilla ......Valtrahan menee Masserista ohi että heilahtaa ;D ;D
Kerran on valmetti menny ohi rehukuorman kans, mut ajelinkin silloin Fiat 680 4wd DTH:lla. Kaasu pohjassa myötätuuleen 30km/h!! :D
-
185:lla kalliomursketta ajelin,lonkottelin menemään ehkä 35km/h.Tuli paikallinen maidontuottaja taakse perälautaan roikkumaan mikä lie liikennemalli.Asetin ahtopaineet reippaaseen kahteen kiloon työntämällä kaasu polkimen alaasentoon.En tie mihinkä jäi ja siitä on kohta kaks kesää,ei oo näkyny. ??? 8) :-*
Ei sekään ole varmaan enää eteensä nähny... aika sankka sauhu kun ei vieläkään ole näkyny?
Taitaa olla masserissa jerkkua ::)
-
185:lla kalliomursketta ajelin,lonkottelin menemään ehkä 35km/h.Tuli paikallinen maidontuottaja taakse perälautaan roikkumaan mikä lie liikennemalli.Asetin ahtopaineet reippaaseen kahteen kiloon työntämällä kaasu polkimen alaasentoon.En tie mihinkä jäi ja siitä on kohta kaks kesää,ei oo näkyny. ??? 8) :-*
Ei sekään ole varmaan enää eteensä nähny... aika sankka sauhu kun ei vieläkään ole näkyny?
Taitaa olla masserissa jerkkua ::)
Jerkkua? Jörniä eli jörniminen sitä tavataan tehdä vastakkaisen sukupuolen kanssa taas poikien välisissä hommissa ilmeisesti puhutaan jerkkumisesta.Vai ??? :D
-
185:lla kalliomursketta ajelin,lonkottelin menemään ehkä 35km/h.Tuli paikallinen maidontuottaja taakse perälautaan roikkumaan mikä lie liikennemalli.Asetin ahtopaineet reippaaseen kahteen kiloon työntämällä kaasu polkimen alaasentoon.En tie mihinkä jäi ja siitä on kohta kaks kesää,ei oo näkyny. ??? 8) :-*
Ei sekään ole varmaan enää eteensä nähny... aika sankka sauhu kun ei vieläkään ole näkyny?
Taitaa olla masserissa jerkkua ::)
Jerkkua? Jörniä eli jörniminen sitä tavataan tehdä vastakkaisen sukupuolen kanssa taas poikien välisissä hommissa ilmeisesti puhutaan jerkkumisesta.Vai ??? :D
Ihan sama, taitaa sitten savuttaa ihan homona jos ei ole maidontuottajaa kahteen kesään näkyny. Mutta eikös 1,5 kiloa ollu jo liikaa? Taisikin käydä niin että 185 mylly repes hirveistä paineista etkä huomannu ku maidontuottaja menikin ohi? :P
-
Ihan sama, taitaa sitten savuttaa ihan homona jos ei ole maidontuottajaa kahteen kesään näkyny. Mutta eikös 1,5 kiloa ollu jo liikaa? Taisikin käydä niin että 185 mylly repes hirveistä paineista etkä huomannu ku maidontuottaja menikin ohi? :P
Jos sille meni kampiaksila silimihin eikä se oo nähäny mitää muutakaa enää kahtehen vuotehen?