Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Solifer1 - 12.01.08 - klo:15:34
-
Kävinpä linkoa testaamassa, ja eiköhän yks lankunkappale kiilautunu lumilingon ruuvin ja lingon seinämän väliin. No, lankun sain siitä pois mutta ulosotto ei suostu pyörimään (sammuttaa koneen). Mikähän mahto jonttuun tulla?? Arvauksiaki saa laittaa, mutta mielellään jos jollaki on vastaavaa tapahtunu niin.....
-
Kävinpä linkoa testaamassa, ja eiköhän yks lankunkappale kiilautunu lumilingon ruuvin ja lingon seinämän väliin. No, lankun sain siitä pois mutta ulosotto ei suostu pyörimään (sammuttaa koneen). Mikähän mahto jonttuun tulla?? Arvauksiaki saa laittaa, mutta mielellään jos jollaki on vastaavaa tapahtunu niin.....
Kun kone on sammuksis, pyöriikö käsipelillä. (Vai onko JD:s joku jarrusysteemi voimanotolle, kun kone ei käy?)
Arvausta... Anturivikaa, pakka paskana, bitti poikittain...
Eihän ny oo lunta, ku Floridas. ("Land of snow and pink flamingos")
-
Kauhajoella Honkarannalla oli syksyllä JD remontissa.Liian pitkä ulosottoakseli,nostolaite ylös,napsista peräkotelo halki.Senhän olisit varmaan huomannut.Aika tääkin on saanu,vintturas sun akselis.
-
Arvaus: anturivika. Olikohan ohjekirjoissa maininta, että voimanotto ei kytkeydy jos tietty momentti ylittyy. Eli olisko ko. anturi hajalla. Mutta ei kai moottori sen takia sammuuntuisi. 10-sarjan SE-malleissa meni noita ulosoton tumppeja takuuseen muutamissa montakin, ennenkuin tehdas teki jotain muutosta. Mikäs malli sulla on ? Vikakoodit uudemmissa Premiumeissa pitäis tulla näytölle ? Itsellä ei ole ollut tuonsortin ongelmasta tietoa.
-
Kävinpä linkoa testaamassa, ja eiköhän yks lankunkappale kiilautunu lumilingon ruuvin ja lingon seinämän väliin. No, lankun sain siitä pois mutta ulosotto ei suostu pyörimään (sammuttaa koneen). Mikähän mahto jonttuun tulla?? Arvauksiaki saa laittaa, mutta mielellään jos jollaki on vastaavaa tapahtunu niin.....
Jos moottori sammuu "tukehtumalla" niin eikai siinä muuta mahdollisuutta kuin mekaaninen vika jossain ulosoton linjassa, hammas poikki ja poikittain jossain välissä?
-
Kävinpä linkoa testaamassa, ja eiköhän yks lankunkappale kiilautunu lumilingon ruuvin ja lingon seinämän väliin. No, lankun sain siitä pois mutta ulosotto ei suostu pyörimään (sammuttaa koneen). Mikähän mahto jonttuun tulla?? Arvauksiaki saa laittaa, mutta mielellään jos jollaki on vastaavaa tapahtunu niin.....
Aika raju murtopultti/kytkin lingon akselissa jos kone sammuu ;D
Niin,mekaaniseltahan tuo vaikuttaa ellei lähe pyörimään? Mulla meni ulosoton kytkin rikki,käynnistäessä piti moneen kertaan ronklata ko. kytkintä että lähti pyörimään.
Tuo ulosoton liiallinen momentti/liian alhainen kierrosnopeus,silloinhan ulosotto vain napsahtaa pois päältä. Ainakin niin kävi hakkurin edessä kun meinas traktori sammua :)
-
Voi hyvänen aika sentään! Murtopulttihan katkeaa jos jotain epämääräistä esim kivi tai Propsipölli sattuu kiilaantumaan sinne lingon siivikkoon.
PS mitä opiksi ei kannata mennä linkoilemaan etelän vehkeillä ne ei ole siihen tarkoitettu.kesätyökoneita ovatten ;D
-
Liekkö tzonteeressä semmosta katkasijjaa ku Valametissa, semmonen jolla saahaan ulosotto poikki, mulla se on joskus päätä raavituttanu, kun se on hypänny poikkeen kolostasa. Saattohan se lingon laakeriki mennä jummiin, jos se on vielä perässä.
-
Akseli on ihan oikean mittanen....... Päksteri on 6200 pq..... Ei pompsaha pois päältä ulosotto vaan kone sammuu, tosin en kovilla kiekoilla uskaltanut kokeillakaan kytkentää. Lingon akseli ja ruuvi kyllä pyöris ja murtsikkapultti ehjä.
-
Ulosoton rattaat tulee mieleen. Eihän vain ole viritelty ? Taitaa olla nimittäin eroja esim. 6400 ja 6200 voimanotossa....Ja nyt paukahti.
-
Liekkö tzonteeressä semmosta katkasijjaa ku Valametissa, semmonen jolla saahaan ulosotto poikki, mulla se on joskus päätä raavituttanu, kun se on hypänny poikkeen kolostasa. Saattohan se lingon laakeriki mennä jummiin, jos se on vielä perässä.
Ei oo TZonGeelissä semmosta katkasijjaa. Naapurilla oli kerran voimanotto Valmetissa kateissa, mutta onneks kerkesin muistuttamaan tuosta "tappokatkasijasta".
-
Taetaapi tosijaan olla sitte hammasrattaat härillään.
-
Voishan sitä kokeilla pyörittää taaksepäin tapista ja makustella onko siellä rattaiden välissä jotain ylimääräisiä osasia.
Täälläpäin on saatu melko ison jontikan peräkotelo halki koettamalla saada tukkeutunut paalain selvitettyä laittamalla koneeseen kierroksia ja kytkemällä ulosotto päälle.
-
Liekkö tzonteeressä semmosta katkasijjaa ku Valametissa, semmonen jolla saahaan ulosotto poikki, mulla se on joskus päätä raavituttanu, kun se on hypänny poikkeen kolostasa. Saattohan se lingon laakeriki mennä jummiin, jos se on vielä perässä.
Ei oo TZonGeelissä semmosta katkasijjaa. Naapurilla oli kerran voimanotto Valmetissa kateissa, mutta onneks kerkesin muistuttamaan tuosta "tappokatkasijasta".
On ainakin 20-sarjan SE:ssä
-
Akseli on ihan oikean mittanen....... Päksteri on 6200 pq..... Ei pompsaha pois päältä ulosotto vaan kone sammuu, tosin en kovilla kiekoilla uskaltanut kokeillakaan kytkentää. Lingon akseli ja ruuvi kyllä pyöris ja murtsikkapultti ehjä.
Jos viitsisit sen lingon ottaa ensin perästä pois ja sitten kone sammutettuna vaikkapa putkitongeilla nytkyttelet siitä akselinpäästä. Jos pyörii hyvin, mutta kone käynnissä ei jaksa pyörittää syynä ehkä ulosoton jarru, joka ei vapaudu. ( ihan täysi arvaus kyllä ). Muutoin sitten isompi juttu vialla.
-
Kun kone on sammuksis, pyöriikö käsipelillä. (Vai onko JD:s joku jarrusysteemi voimanotolle, kun kone ei käy?)
Eikös JD:n voa pyöri vapaasti koneen ollessa sammuksissa, kun voan nopeusvalintavipu on keskiasennossa eli "nollilla". Ainakin noissa joita olen koetellut (6410 SE, 6420 prem). Jos se ei silloin pyöri niin sitten on murheita mustia.
Jos nopeus 540 tai 1000 valittuna, on jarru päällä (jarru on siis jossain "syvemmällä", voa-linjassa lähempänä kytkintä).
-
Kun kone on sammuksis, pyöriikö käsipelillä. (Vai onko JD:s joku jarrusysteemi voimanotolle, kun kone ei käy?)
Eikös JD:n voa pyöri vapaasti koneen ollessa sammuksissa, kun voan nopeusvalintavipu on keskiasennossa eli "nollilla". Ainakin noissa joita olen koetellut (6410 SE, 6420 prem). Jos se ei silloin pyöri niin sitten on murheita mustia.
Jos nopeus 540 tai 1000 valittuna, on jarru päällä (jarru on siis jossain "syvemmällä", voa-linjassa lähempänä kytkintä).
Joo kyllä pitäs pyöriä. ihan vaikka rakkori olis käynnissäkin, oletuksena tietennii et ulosotto on vapaalla. Itse asiassa sammuksissa ulosoton jarru ei enää jonkun ajana kuluttua pidä ja pitäs pyöriä käsin kohtalaisesti riippumatta vivun asennosta. Saatko vapautettua ulosoton?
Eli jos ei huomisaamuna liikahdakkaan tapin päästä, lukossa ei ole vika vaan sillon on jotain mekaanista häikkää, hammas poikittain :-\
-
Kun kone on sammuksis, pyöriikö käsipelillä. (Vai onko JD:s joku jarrusysteemi voimanotolle, kun kone ei käy?)
Eikös JD:n voa pyöri vapaasti koneen ollessa sammuksissa, kun voan nopeusvalintavipu on keskiasennossa eli "nollilla". Ainakin noissa joita olen koetellut (6410 SE, 6420 prem). Jos se ei silloin pyöri niin sitten on murheita mustia.
Jos nopeus 540 tai 1000 valittuna, on jarru päällä (jarru on siis jossain "syvemmällä", voa-linjassa lähempänä kytkintä).
Joo kyllä pitäs pyöriä. ihan vaikka rakkori olis käynnissäkin, oletuksena tietennii et ulosotto on vapaalla. Itse asiassa sammuksissa ulosoton jarru ei enää jonkun ajana kuluttua pidä ja pitäs pyöriä käsin kohtalaisesti riippumatta vivun asennosta. Saatko vapautettua ulosoton?
Eli jos ei huomisaamuna liikahdakkaan tapin päästä, lukossa ei ole vika vaan sillon on jotain mekaanista häikkää, hammas poikittain :-\
Soliskalle tietää nyt runsasta rahanmenoa...
-
Liekkö tzonteeressä semmosta katkasijjaa ku Valametissa, semmonen jolla saahaan ulosotto poikki, mulla se on joskus päätä raavituttanu, kun se on hypänny poikkeen kolostasa. Saattohan se lingon laakeriki mennä jummiin, jos se on vielä perässä.
Ei oo TZonGeelissä semmosta katkasijjaa. Naapurilla oli kerran voimanotto Valmetissa kateissa, mutta onneks kerkesin muistuttamaan tuosta "tappokatkasijasta".
On ainakin 20-sarjan SE:ssä
Onko ? Eli sähköjohto, jonka päässä "tulppa". Ja tästä johdosta nykäisemällä tulppa irtoaa pesästään ja voa pysähtyy. Tulppa takaisin ja voa kytkettävissä uudelleen. Ei pitäis olla kuin Valtrassa ???
-
Voishan sitä kokeilla pyörittää taaksepäin tapista ja makustella onko siellä rattaiden välissä jotain ylimääräisiä osasia.
Täälläpäin on saatu melko ison jontikan peräkotelo halki koettamalla saada tukkeutunut paalain selvitettyä laittamalla koneeseen kierroksia ja kytkemällä ulosotto päälle.
Tosi urakoitsijan menetelmä ::)
Ajattelin kertoa ainakin samanlaisesta (jos ei samasta) tappauksesta. Älä väkisin yritä pyöritellä, voip remontin hinta nousta joka kerta kun kytket voimanottoa päälle.
-
Liekkö tzonteeressä semmosta katkasijjaa ku Valametissa, semmonen jolla saahaan ulosotto poikki, mulla se on joskus päätä raavituttanu, kun se on hypänny poikkeen kolostasa. Saattohan se lingon laakeriki mennä jummiin, jos se on vielä perässä.
Ei oo TZonGeelissä semmosta katkasijjaa. Naapurilla oli kerran voimanotto Valmetissa kateissa, mutta onneks kerkesin muistuttamaan tuosta "tappokatkasijasta".
On ainakin 20-sarjan SE:ssä
Onko ? Eli sähköjohto, jonka päässä "tulppa". Ja tästä johdosta nykäisemällä tulppa irtoaa pesästään ja voa pysähtyy. Tulppa takaisin ja voa kytkettävissä uudelleen. Ei pitäis olla kuin Valtrassa ???
JD:n keltaiseen sienimallikatkaisijaan tulee kolme johtoa. Sähkö tulee yhdestä ja menee aina jompaan kumpaan sen mukaan, onko voa päällä vai pois. Jos sähkö ei kulje kumpaankaan, ei ulosotto tee mitään, vaan ilmoittaa toimintavirheen. Ei ole JD:ssä (-20 -sarja ) "tulppia", ainakaan meillä.
-
Liekkö tzonteeressä semmosta katkasijjaa ku Valametissa, semmonen jolla saahaan ulosotto poikki, mulla se on joskus päätä raavituttanu, kun se on hypänny poikkeen kolostasa. Saattohan se lingon laakeriki mennä jummiin, jos se on vielä perässä.
Ei oo TZonGeelissä semmosta katkasijjaa. Naapurilla oli kerran voimanotto Valmetissa kateissa, mutta onneks kerkesin muistuttamaan tuosta "tappokatkasijasta".
On ainakin 20-sarjan SE:ssä
Onko ? Eli sähköjohto, jonka päässä "tulppa". Ja tästä johdosta nykäisemällä tulppa irtoaa pesästään ja voa pysähtyy. Tulppa takaisin ja voa kytkettävissä uudelleen. Ei pitäis olla kuin Valtrassa ???
JD:n keltaiseen sienimallikatkaisijaan tulee kolme johtoa. Sähkö tulee yhdestä ja menee aina jompaan kumpaan sen mukaan, onko voa päällä vai pois. Jos sähkö ei kulje kumpaankaan, ei ulosotto tee mitään, vaan ilmoittaa toimintavirheen. Ei ole JD:ssä (-20 -sarja ) "tulppia", ainakaan meillä.
Eikä missään Jontikassa, ei myöskään minun. Maanviljelijä käsitti väärin tuon "tappokatkaisijan", mahdollisesti lokasuojapainikkeeksi tai sienimallisen katkaisimen käyttötapaan.
-
Sen hytissä olevan "tatin" käyttötapa on sama kuin hätäkatkaisijoissa. Ei ole kylläkään punainen.Jos olisi oikea hätäkatkaisija pitäisi olla ulkopuolella jossain vo-akselin lähttyvillä. Turha sitä on hytistä hamuta kun pyörii vo-akselissa :o Eli ei ole jontikassa hätäkatkaisijaa jos sitä tarkoitetaan. Muiden traktoreiden katkaisijoista ei tietoa. Noissa vanhoissahan on vipu josta kytketään.
-
Täälläpäin on saatu melko ison jontikan peräkotelo halki koettamalla saada tukkeutunut paalain selvitettyä laittamalla koneeseen kierroksia ja kytkemällä ulosotto päälle.
Tosi urakoitsijan menetelmä ::)
Ajattelin kertoa ainakin samanlaisesta (jos ei samasta) tappauksesta. Älä väkisin yritä pyöritellä, voip remontin hinta nousta joka kerta kun kytket voimanottoa päälle.
Juu eiköhän myö kaiman kanssa sammaa tapausta muistella, lie se Jyrkille kovana JD:n miehenä ollut kovempi kolaus henkisesti kuin taloudellisesti :)
-
Täälläpäin on saatu melko ison jontikan peräkotelo halki koettamalla saada tukkeutunut paalain selvitettyä laittamalla koneeseen kierroksia ja kytkemällä ulosotto päälle.
Tosi urakoitsijan menetelmä ::)
Ajattelin kertoa ainakin samanlaisesta (jos ei samasta) tappauksesta. Älä väkisin yritä pyöritellä, voip remontin hinta nousta joka kerta kun kytket voimanottoa päälle.
Juu eiköhän myö kaiman kanssa sammaa tapausta muistella, lie se Jyrkille kovana JD:n miehenä ollut kovempi kolaus henkisesti kuin taloudellisesti :)
Niinpä, ehkä vähäksi aikaa se peen jauhaminen rauhoittui :D
-
Kävinpä linkoa testaamassa, ja eiköhän yks lankunkappale kiilautunu lumilingon ruuvin ja lingon seinämän väliin. No, lankun sain siitä pois mutta ulosotto ei suostu pyörimään (sammuttaa koneen). Mikähän mahto jonttuun tulla?? Arvauksiaki saa laittaa, mutta mielellään jos jollaki on vastaavaa tapahtunu niin.....
(http://www.myconfinedspace.com/wp-content/uploads/2006/09/queere.gif)
-
Mites Timppa ko sä oon sellanen rikas jyväjemmari niin lainaisitko mulle muuan tonnin että pääsen keväällä taas vihreellä paskanajoon??
-
Mikäköhän on kun JD 6930 akseli ei lähde pyörimään? Joskus pyörii pari sekuntia ja joskus jääkin pyörimään. Silloin kun lähtee pyörimään, kuuluu kuin joku rele napsahtaisi. Kun ei lähde, ei napsahda. Pitääkö takalasin alta tai jostain muualta käydä etsimään jotain relettä?
-
Mikäköhän on kun JD 6930 akseli ei lähde pyörimään? Joskus pyörii pari sekuntia ja joskus jääkin pyörimään. Silloin kun lähtee pyörimään, kuuluu kuin joku rele napsahtaisi. Kun ei lähde, ei napsahda. Pitääkö takalasin alta tai jostain muualta käydä etsimään jotain relettä?
Osta traktori siihen akselin ympärille ;D
-
Mikäköhän on kun JD 6930 akseli ei lähde pyörimään? Joskus pyörii pari sekuntia ja joskus jääkin pyörimään. Silloin kun lähtee pyörimään, kuuluu kuin joku rele napsahtaisi. Kun ei lähde, ei napsahda. Pitääkö takalasin alta tai jostain muualta käydä etsimään jotain relettä?
Lokasuojas oleva ulosotonkytkin rikki.
Mullahan ei ole koskaan ollu Jontikas vikaa,mutta poijat kylillä sano että oiris noin ::)
-
Ei oo lokasuojassa kytkintä
-
[Osta traktori siihen akselin ympärille ;D
[/quote]
Olivat kylillä nähneet teille kääntyvän jonkun vieraannäköisen Valtran. Olit sitten taas sortunut siihen merkkiin. Hyvä puoli niissä on lähellä oleva korjaamo ja huoltomiehen puhelinpalvelu.
-
[Osta traktori siihen akselin ympärille ;D
Olivat kylillä nähneet teille kääntyvän jonkun vieraannäköisen Valtran. Olit sitten taas sortunut siihen merkkiin. Hyvä puoli niissä on lähellä oleva korjaamo ja huoltomiehen puhelinpalvelu.
[/quote]
Hyvin ne pikkulinnut laulaa vielä näin myöhään syksylläkin ;D Se on vaan lainassa, ku oma on remontissa >:(