Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: realisti - 11.12.09 - klo:18:09
-
mikä olisi hyvä (sähköinen) hallintaventtiili etunostolaitteelle+etuventtiileille. Ei oikeen viitsisi laittaa mekaanistakaan etukuormainlohkoa, kun kaikki muut venttiilit on sähköllä. Kone on siis case puma mc. Niin ja se mekaaninen vipu tuppaa aina jäädä vieläpä hieman huonoon paikkaan ettei oikein senkään takia.
-
eikös siihen saa alkuperäseen joikkaan jälkeenpäin etuventtiiliä? ainakin valtrassa saa. valitaan vaan etu/taka käyttö joistikille.
-
eikös siihen saa alkuperäseen joikkaan jälkeenpäin etuventtiiliä? ainakin valtrassa saa. valitaan vaan etu/taka käyttö joistikille.
ainoa ehdotus jonka sain huollosta oli, että laitetaan manuaalinen etukuormaimen lohko. ylimääräisiä nappeja tuossa joikan päässä kyllä valmiiksi on.
-
Mulle laitettiin sähköinen etukuormaajalohko.
-
Eikös tällä periaattees saisi http://www.mp-lift.fi/lisavarusteet.htm (http://www.mp-lift.fi/lisavarusteet.htm) sieltä se vaihtoventtiili. Sais siihen omaan joikkariin.
-
eikös siihen saa alkuperäseen joikkaan jälkeenpäin etuventtiiliä? ainakin valtrassa saa. valitaan vaan etu/taka käyttö joistikille.
ainoa ehdotus jonka sain huollosta oli, että laitetaan manuaalinen etukuormaimen lohko. ylimääräisiä nappeja tuossa joikan päässä kyllä valmiiksi on.
Aika kädetön ehdotus, sähköinen vaihtoventtiili ei kai mikään mahdottomuus sovittaa tuohonkaan? Keinukatkaisija vaan josta valitaan mitä tikulla käytetään.
-
Jos puumassa on säätyvätilavuuksinen hyt pumppu pitää lisä- venttiilipöydän ymmärtää LS-piiriä - muuten pumppaa aina täydet litrat.
Hydaliikka liikeissä myyvät vaihtolohko jolla voi kääntää öljyt sähköisesti taakse tai vaikka eteen - on tietty jonkin verran letkuhommia. Varmaan tuossa valtterissa on sellainen.
Valterin työhydrauliikka en tiedä onko siihen kuvattu tuota vaihtoventtiiliä katokaa joku joka viittii.
http://www.valtra.fi/extras/documents/090_(kuvat_pienenn_)_N.pdf
-
Täh..
Käy perkel... potkimassa huollon ääliöitä nokkaan.
Keski venttili lohkoa ei sulla visiin oo,ja ek asennettu jälki käteen koska muuten tehtaalta tulis keskilohkollla josta ek toimii.
ja sulla mc eli parempi jossa sähkötikku.
eikun 12/2 lohko kopin alle ja tikulla hemputtamaan kuormainta.
Ei näihin luxus peleihin vaijerit kuulu.
Jos ei muuten niin ajele mun hallille,asennan kohtuu hintaa. ;D
Ei jee mitä huoltomiehiä!!!!
-
joo. kokonaan uus keskilohko jos kerran on saatavilla.
väliin laitettavat vaihto magneettiventiilit ei toimi...siis käytännön töissä.
-------
-
joo. kokonaan uus keskilohko jos kerran on saatavilla.
väliin laitettavat vaihto magneettiventiilit ei toimi...siis käytännön töissä.
-------
--toiminnasta en osaa sanoa,mutta vaihtoventtiilit Caseen aiheuttaa melkoisen liitinhässäkän+letkuhässäkän hytin alle+takakselin päälle
--kyllä keskiventtiiliä omilla joystikillä kannattaisin minäkin jossei talouspuoli ole sitten onkhelma
-
joo. kokonaan uus keskilohko jos kerran on saatavilla.
väliin laitettavat vaihto magneettiventiilit ei toimi...siis käytännön töissä.
-------
Itseasiassa kyllä omassa koneessa on sen 2000h pelannu.Mut suosittelen alkuperäistä lohkoa itsekkin.
-
jos haluaisi omalla joikalla olevan keskilohkon niin mitä merkkiä suosittelette? Siis jos, ensisijaisesti aion kyllä turvautua alkuperäisiin ratkaisuihin.
Eikös tuolla " keskilohkolla " tarkoiteta trktorin alkuperäisten venttiilien väliin pidemmillä pultella kasattavaa lisälohkoa ?
Luulisin ettei CHN nuita lohkoja itse tee vaan joku alihankkia vaikka : Casappa, Moog, Nordhydraulic, Sauer Danfoss, Vickers, Walvoil tai joku muu. Joten alkuperäinen on ainoa vaihtoehto.
Varaosa numerolla ostettuna on varmaan aika arvokas, nyt pitäis selvittää minkä merkkinen lohko tuo alkuperäinen on ja tilata alan liikkeestä samanlainen lohkon nimellä ja mallilla - lohkokoissa eri versioita joiden toiminnoissa on eroja.
-
Noista venttiileistä.Me jouduimme vaihtamaan propolohkon Ts135een viime talvena.Valmistaja BoschRexroth.Otin kaikki tyyppinumerot ylös ja selvittelimme maahantuojalta saatavuutta.Ei onnistu.Periaatteessa osa osista on tunnistettavissa mutta tää traktorin lohkon+varsinaisen propokortin yhdistelmä ei.Koetettiin kysellä josko venttiilin voisi lähettää korjattavaksi,mutta jo vian selvitys maksaisi muistaakseni jotain 40% uuden lohkon hinnasta,eikä mitään takeita ole että tulis kuntoon.
Nää osat on tehty niin,että alihankkijan ja valmistajan sopparilla taataan varaosahuollon pysyminen tehtaan käsissä.Näin meni asia NHn kanssa.Valtrassahan lienee nyt saman valmistajan lohkot,tiedä sitten saako niinhin osia ohi Valtterin orgaanin,tuskin.
Elämä on.
-
valmetissa on danfossit joo. keskilohko tarkoittaa etukuormain/etunostolaite lohkoa.
valtrassa lohko on kopin etuseinän ja moottorin välissä (t151A)
kyynärnojassa on katkaisin millä valitaan joistitikin käyttö joka taakse tai eteen. todella kätevä homma.
---------
ulkoisesti venttiilit näyttää ihan perus danfossin pvg32:ltä, toisaalta esim.letkulähdöt on erilaiset ja sähköpäätyjen ulkonäkö erilainen.
näitähän ohjataan CAN väylällä. eli ihan helppoa ei oo asentaa esim. "kaupan danfossia" traktoriin ja ottaa ohjaus traktorin omalta joistikilta.
---------
hyviä sähköhydrauliikkoja tekee parker. on vaan kalliita. n.9000e saa 6 karasen halvimmillaan.
-
Halvin sähköinen esiohjaus löytyy varmaan mangonilta.Kestävyydestä tai toimivuudesta ei tietoa.
http://www.magnom.fi/blb_2009.html
Ja tosiaan keskilohkon(mistä itse höpöttänyt) ei saa kun tehtaalta.
Tarkoitettu ek/en,alusterälle, vesakkopäälle tai vaan lisähydrauliikaksi.
-
Walvoililta löytyy karamoottoriohjattua etuk.lohkoa noin 1600 eur sis alv, toinen vaihtoehto on nuo jokku jakoventtiilit, jos koneessa kuormantunteva hydrauliikka niin mieluusti laittasin oman lohkon....