Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: hvinnamo - 02.12.09 - klo:13:53
-
Jos jotakuta kiinnostaa niin huomenna olis mahdollisuus klo 8:sta eteenpäin mitata onko hevot mustangeja vai pullahevosia.Eli penkki on paikalla koko päivän.
-
Päivän tähän astiset pohjat teki Fendt Vario 820 ja 818. 820=150kw 818=136kw.Neloskoneellisista Fendt 412 92kw. Vallu T160=112kw Tappitehoja.Laitan tarkempia tietoja kun saan paperilla...nää oli esimakua.Oma 6410 Jd=84kw(vissiin joku ruuvannu)
-
Kuinka suuria koneita nuolla voi mitata?
-
Kuinka suuria koneita nuolla voi mitata?
No, jos oikein ymmärsin sanan "nuolla" niin n.500 hp :)
-
Jos jotakuta kiinnostaa niin huomenna olis mahdollisuus klo 8:sta eteenpäin mitata onko hevot mustangeja vai pullahevosia.Eli penkki on paikalla koko päivän.
eilettäin kävin ykässa mittaan mf7485 306.7hv ja vain lievä digituning optimointi .oli nulla malleilla enemmänki pyöritetty
-
Päivän tähän astiset pohjat teki Fendt Vario 820 ja 818. 820=150kw 818=136kw.Neloskoneellisista Fendt 412 92kw. Vallu T160=112kw Tappitehoja.Laitan tarkempia tietoja kun saan paperilla...nää oli esimakua.Oma 6410 Jd=84kw(vissiin joku ruuvannu)
Niin mikäs moottori noissa venteissä nyt olikaan keulalla 8) No sehän on se kuuluisa ja ylivoimainen deutz[/color]
-
Päivän tähän astiset pohjat teki Fendt Vario 820 ja 818. 820=150kw 818=136kw.Neloskoneellisista Fendt 412 92kw. Vallu T160=112kw Tappitehoja.Laitan tarkempia tietoja kun saan paperilla...nää oli esimakua.Oma 6410 Jd=84kw(vissiin joku ruuvannu)
Niin mikäs moottori noissa venteissä nyt olikaan keulalla 8) No sehän on se kuuluisa ja ylivoimainen deutz[/color]
niin kuuluu olevan vain 100hv vähemmän kuin vastaavan kokoisissa verkuissa ;)
-
Ylivieskassa pitää käydä lähiaikoina suorittamassa betonimyllyn "optimointi" johonki 300 nurkille. Eikös Suihkoselta saa paperilla teho- ja vääntökäyrät muistoksi..?
Oliko Lappalainen kone- vai voimanottoteho tuo lukema? Mites vääntö?
-
Ylivieskassa pitää käydä lähiaikoina suorittamassa betonimyllyn "optimointi" johonki 300 nurkille. Eikös Suihkoselta saa paperilla teho- ja vääntökäyrät muistoksi..?
paperi tuli.
Oliko Lappalainen kone- vai voimanottoteho tuo lukema? Mites vääntö?
voa teho 276
moottori 306,7
vääntä 1201,9nm
yhessä toisessa samanlaisessa oli vääntö 1370nm
-
Nuilla eväillä onnistuu jo mukavasti ;D
-
Ylivieskassa pitää käydä lähiaikoina suorittamassa betonimyllyn "optimointi" johonki 300 nurkille. Eikös Suihkoselta saa paperilla teho- ja vääntökäyrät muistoksi..?
paperi tuli.
Oliko Lappalainen kone- vai voimanottoteho tuo lukema? Mites vääntö?
voa teho 276
moottori 306,7
vääntä 1201,9nm
yhessä toisessa samanlaisessa oli vääntö 1370nm
***noita voimia on turha yrittää saada 820:n deutsin koneesta.
-
Mitäs töitä näillä kolmesatasilla tehdään?
-
Ylivieskassa pitää käydä lähiaikoina suorittamassa betonimyllyn "optimointi" johonki 300 nurkille. Eikös Suihkoselta saa paperilla teho- ja vääntökäyrät muistoksi..?
paperi tuli.
Oliko Lappalainen kone- vai voimanottoteho tuo lukema? Mites vääntö?
voa teho 276
moottori 306,7
vääntä 1201,9nm
yhessä toisessa samanlaisessa oli vääntö 1370nm
***noita voimia on turha yrittää saada 820:n deutsin koneesta.
onkos kukaan ees koittanut?
-
Ylivieskassa pitää käydä lähiaikoina suorittamassa betonimyllyn "optimointi" johonki 300 nurkille. Eikös Suihkoselta saa paperilla teho- ja vääntökäyrät muistoksi..?
paperi tuli.
Oliko Lappalainen kone- vai voimanottoteho tuo lukema? Mites vääntö?
voa teho 276
moottori 306,7
vääntä 1201,9nm
yhessä toisessa samanlaisessa oli vääntö 1370nm
Menee motorsportin puolelle :o
Luja pitää Varion voimmamöykyn olla että kasassa pysyy nuolla tehoolla :P
-
Vai notta Pellervon miehet täälä urosteloo 8) eihän verkussa oo oikeen mitää omaa enää :P moottorit on sisudieseleitä... ja itse cat perkinssin moottorin suunnittelija miehet joutui ostaa MERSULTA tietotaitoa moottoriin haha ;D että poijat sai moottorin päästöt ja kulutus lukemat kuriin ;D ;D ja portaaton vaihteisto on fendtiltä saksalaista laatua ;D ja mikähän mahtaa olla kulutus ku ruuvataan 100hv lisää myllyyn tehoa...? :D ja kestävyys... meneekö 15000h heittämällä ilman ongelmia....
-
Jos jotakuta kiinnostaa niin huomenna olis mahdollisuus klo 8:sta eteenpäin mitata onko hevot mustangeja vai pullahevosia.Eli penkki on paikalla koko päivän.
eilettäin kävin ykässa mittaan mf7485 306.7hv ja vain lievä digituning optimointi .oli nulla malleilla enemmänki pyöritetty
Hinta näkyy tippuvan aika joutuin :P
http://parristractors.com/current_stock/massey_ferguson/mf_7490_2004/mf_7490_2004.html
Alle 37 donaa eur
-
Ylivieskassa pitää käydä lähiaikoina suorittamassa betonimyllyn "optimointi" johonki 300 nurkille. Eikös Suihkoselta saa paperilla teho- ja vääntökäyrät muistoksi..?
paperi tuli.
Oliko Lappalainen kone- vai voimanottoteho tuo lukema? Mites vääntö?
voa teho 276
moottori 306,7
vääntä 1201,9nm
yhessä toisessa samanlaisessa oli vääntö 1370nm
***noita voimia on turha yrittää saada 820:n deutsin koneesta.
onkos kukaan ees koittanut?
----------------------
800-sarjan Fendtiä ei kannata kovin paljoa virittää yli 250 hv,sulaa turbo.Nyykkäreitä on helppo virittää ja kestävätkin ihan mielettömiä tehoja.
-
Ylivieskassa pitää käydä lähiaikoina suorittamassa betonimyllyn "optimointi" johonki 300 nurkille. Eikös Suihkoselta saa paperilla teho- ja vääntökäyrät muistoksi..?
paperi tuli.
Oliko Lappalainen kone- vai voimanottoteho tuo lukema? Mites vääntö?
voa teho 276
moottori 306,7
vääntä 1201,9nm
yhessä toisessa samanlaisessa oli vääntö 1370nm
---alkaakos jossain vaiheessa Vario sihisemään jos tuuppaa koko tehon laatikon kautta maahan?
-
Ylivieskassa pitää käydä lähiaikoina suorittamassa betonimyllyn "optimointi" johonki 300 nurkille. Eikös Suihkoselta saa paperilla teho- ja vääntökäyrät muistoksi..?
paperi tuli.
Oliko Lappalainen kone- vai voimanottoteho tuo lukema? Mites vääntö?
voa teho 276
moottori 306,7
vääntä 1201,9nm
yhessä toisessa samanlaisessa oli vääntö 1370nm
***noita voimia on turha yrittää saada 820:n deutsin koneesta.
onkos kukaan ees koittanut?
----------------------
800-sarjan Fendtiä ei kannata kovin paljoa virittää yli 250 hv,sulaa turbo.Nyykkäreitä on helppo virittää ja kestävätkin ihan mielettömiä tehoja.
jos turbo sulaa niin se kertoo siitä että se on liian pieni eli isompaa kehiin ::) mahtaakohan kukaan mittailla pakopaineita/lämpöjä näissä enemmän ohjelmoiduissa koneissa?
-
Ylivieskassa pitää käydä lähiaikoina suorittamassa betonimyllyn "optimointi" johonki 300 nurkille. Eikös Suihkoselta saa paperilla teho- ja vääntökäyrät muistoksi..?
paperi tuli.
Oliko Lappalainen kone- vai voimanottoteho tuo lukema? Mites vääntö?
voa teho 276
moottori 306,7
vääntä 1201,9nm
yhessä toisessa samanlaisessa oli vääntö 1370nm
---alkaakos jossain vaiheessa Vario sihisemään jos tuuppaa koko tehon laatikon kautta maahan?
ei se vielä suhiseen ala yllä kai se yli 400 kestäs ennekuin ylipaine venttiili aukeais.
-
820 varioista on sulanu useita turboja ihan vakionakin eli ei kannata tehoilla urostella...
-
Aina olen ostanut sopivan kokoisen ja tehoisen traktorin EI ole
tarvinnut KOSKAAN VIRITELLÄ. Kokemus ja ammattitaito on tietysti osasyynä siihen että osaa valita juuri oikean tehoisen traktorin.
Kahisevaa täytyy olla tietysti aina sopivasti .
Ei ihme vaikka fenteistä askit poikii kun itse virittellään . :)
-
Mitäs töitä näillä kolmesatasilla tehdään?
20m3 lietevaunua ja silppuria jf 1350 noukin nopeutettu 30% nyt pystyy hyödyntään noin 260-300hv,n tehon ja 50m3 kuutiota täyttyi parhaillaan 4min 35sek
mulla ei ollut tarkoitus laittaa yli 300. alun perin oli tavoite 240-250 mutta niin sinne vaan väkisellä tuli vähä liikaa voimaa
-
Ylivieskassa pitää käydä lähiaikoina suorittamassa betonimyllyn "optimointi" johonki 300 nurkille. Eikös Suihkoselta saa paperilla teho- ja vääntökäyrät muistoksi..?
paperi tuli.
Oliko Lappalainen kone- vai voimanottoteho tuo lukema? Mites vääntö?
voa teho 276
moottori 306,7
vääntä 1201,9nm
yhessä toisessa samanlaisessa oli vääntö 1370nm
***noita voimia on turha yrittää saada 820:n deutsin koneesta.
onkos kukaan ees koittanut?
----------------------
800-sarjan Fendtiä ei kannata kovin paljoa virittää yli 250 hv,sulaa turbo.Nyykkäreitä on helppo virittää ja kestävätkin ihan mielettömiä tehoja.
nyykkärissä kuumeni perä jo 200hv,n teholla tosi paljo ja savutti kummasti tosin tm 125
-
Aina olen ostanut sopivan kokoisen ja tehoisen traktorin EI ole
tarvinnut KOSKAAN VIRITELLÄ. Kokemus ja ammattitaito on tietysti osasyynä siihen että osaa valita juuri oikean tehoisen traktorin.
Kahisevaa täytyy olla tietysti aina sopivasti .
Ei ihme vaikka fenteistä askit poikii kun itse virittellään . :)
yhestäkään viritetystä massikasta ei laatikko porsinut .eikä sisu diisseli
-
joo. ongelmallinen viritettävä se pikku deutsi. turboa ei oikeen pysty vaihtamaan outo laippa ja todella ahdas konehuone. pakosarja on ku metrin koivuhalko.jo muutaman kymmenen hevosen lisäys on tosi tiukassa.. ei kait niinkään vika, sen ostaa semmonen mies joka ei virittele.
---
vanhasta varion mannista lähtee sitte vaikka 400. on pikkusen eri kaliiperia 900srj fendti. on tilaa touhutakkin siellä moottorin ympärillä ja laatikko kestää.
---
700/800 sarjasta saattaa mennä pää-akseli poikki. etenkin jos vetää vaikka noukinvaunua isolla alueella. myös paineet saattaa karata kanavan väärälle puolelle.
uuttaa laatikkoa sitte kehiin.
mitäköhän kesko/mf pyyttää dynävt lootasta?
fendtiinhän se on tosi järkevästi hinnoiteltu. myös vanha menee vaihossa saksaan joka on sekin hyvä menettely= uuden hinnasta pois.
-
http://www.youtube.com/watch?v=Jvd6ZPRqjYY
Täs on kunnon suomalaasta voimaa 8)
-
joo. ongelmallinen viritettävä se pikku deutsi. turboa ei oikeen pysty vaihtamaan outo laippa ja todella ahdas konehuone. pakosarja on ku metrin koivuhalko.jo muutaman kymmenen hevosen lisäys on tosi tiukassa.. ei kait niinkään vika, sen ostaa semmonen mies joka ei virittele.
---
vanhasta varion mannista lähtee sitte vaikka 400. on pikkusen eri kaliiperia 900srj fendti. on tilaa touhutakkin siellä moottorin ympärillä ja laatikko kestää.
---
700/800 sarjasta saattaa mennä pää-akseli poikki. etenkin jos vetää vaikka noukinvaunua isolla alueella. myös paineet saattaa karata kanavan väärälle puolelle.
uuttaa laatikkoa sitte kehiin.
mitäköhän kesko/mf pyyttää dynävt lootasta?
fendtiinhän se on tosi järkevästi hinnoiteltu. myös vanha menee vaihossa saksaan joka on sekin hyvä menettely= uuden hinnasta pois.
------------------
Mitäs tämä vaihto kauppa kustantaa?
-
riippuen laatikosta siellä 7000-9000e. englannista saa kait halvemmalla?
ei oo tarkempaa kokemusta. vain kuulopuhetta/kysyttyjä hintoja.
-
Jos jotakuta kiinnostaa niin huomenna olis mahdollisuus klo 8:sta eteenpäin mitata onko hevot mustangeja vai pullahevosia.Eli penkki on paikalla koko päivän.
eilettäin kävin ykässa mittaan mf7485 306.7hv ja vain lievä digituning optimointi .oli nulla malleilla enemmänki pyöritetty
Hinta näkyy tippuvan aika joutuin :P
http://parristractors.com/current_stock/massey_ferguson/mf_7490_2004/mf_7490_2004.html
Alle 37 donaa eur
--------------------
Massikoitahan saa kaksi kpl saman ikäisen Fentin hinalla ;D.Lappalaisen mukaan massika kestää kuin "fisher Price" 8)
Jokin tässä yhtälössä mättää,miksi niin erinomainen traktori on noin halpa ??? ??? ???
-
riippuen laatikosta siellä 7000-9000e. englannista saa kait halvemmalla?
--------------------
Jep puolet pois 8)
-
----------------------
800-sarjan Fendtiä ei kannata kovin paljoa virittää yli 250 hv,sulaa turbo.Nyykkäreitä on helppo virittää ja kestävätkin ihan mielettömiä tehoja.
[/quote]
nyykkärissä kuumeni perä jo 200hv,n teholla tosi paljo ja savutti kummasti tosin tm 125
[/quote]
Merkkiuskollisuus on hieno asia, mutta eikö se ole vähän erikoista verrata M-F 7485 vs TM 125. Mitenköhän olis M-F 4270:n perän lämpöjen käynyt jos siihen 200hv olisi joku saanut,eikö se kuitenkin olisi tuolle vanhalle pikku TM:lle sopivampi vertailukohde hinnan ja ominaisuuksien suhteen, vai oonko taas ihan väärässä.
-
Mitäs töitä näillä kolmesatasilla tehdään?
Omalla Tm 190(255hp tapista) vejetään noukkaria,tehdään lumi askareita(ottaa tehoja,alueaura ja polanneterä),kärrin vetoa yms yms.
En ole tyytyväinen suuttimet ja ahdin menee vielä vaihtoon.
300hp on löydyttävä tapista
-
---alkaakos jossain vaiheessa Vario sihisemään jos tuuppaa koko tehon laatikon kautta maahan?
[/quote]
ei se vielä suhiseen ala yllä kai se yli 400 kestäs ennekuin ylipaine venttiili aukeais.
--sillä kysyin,kun kaverin 716 joskus pysähty mäkeen isommalla alueella paikalleen,vaihto aluetta niin lähti liikkeelle.Tää tapahtui sorapohjaisella tiellä tosin.Ja pienellä nopeudella milloin hydepuoli on kovilla,sehän toimii 'sulakkeena'.
--mulla on itellä ajossa Case MXM120 eli käytännössä NH TM120.Se ruuvattiin 168 tappiteholle,ruiskutuksen ajoitus muutettiin.Ei tuo kyllä savuta jollei kierrokset ole alle 1300n ja lusa tiskissä.Huoltomies kertoili,että tähän pienempään TM:n ei kannattaisi yli 180 laittaa vaikka niinhän tietenkin kovemmat miehet tekevät.
-
Ja CNh ei ole kunnossa jos saa yli 1300-1500 jälkeen putkesta tulemaan muuta kun höyryä ja haituvaa.
No kun sais edes vähä tulemamaan niin vois ylärekisteri hieman piristyä.
Maamoottoreita nämä ja hyvi ulosotto koneita
-
"--mulla on itellä ajossa Case MXM120 eli käytännössä NH TM120.Se ruuvattiin 168 tappiteholle,ruiskutuksen ajoitus muutettiin.Ei tuo kyllä savuta jollei kierrokset ole alle 1300n ja lusa tiskissä.Huoltomies kertoili,että tähän pienempään TM:n ei kannattaisi yli 180 laittaa vaikka niinhän tietenkin kovemmat miehet tekevät."
Millä vaihteistolla MXM on? Jos nappivaihteisto niin eikös vaihteisto ole sama kuin pariapykälää suuremmissa.
Mitä eroa moottorissa tm 150, 155 ja 165 verrattuna.
Ahtoja mitattu...
-
Mistäs voi johtua kun syöttöä lisätty "riittävästi" niin moottorijarrutus "häviää" ja koneen paikallaan ollessa kun kierrokset laittaa käsikaasulla vaikka 2000prm niin pyörimisnopeus vaeltaa noin 1950-2000rpm.
Ei kuulosta kovin pitkäikäiseltä tuolloin. Liika on liikaa, suurempaa konetta kehiin...
Kukaan asentanut pakopaine/lämpö mittareita moottoreihin.
-
Jos jotakuta kiinnostaa niin huomenna olis mahdollisuus klo 8:sta eteenpäin mitata onko hevot mustangeja vai pullahevosia.Eli penkki on paikalla koko päivän.
eilettäin kävin ykässa mittaan mf7485 306.7hv ja vain lievä digituning optimointi .oli nulla malleilla enemmänki pyöritetty
Hinta näkyy tippuvan aika joutuin :P
http://parristractors.com/current_stock/massey_ferguson/mf_7490_2004/mf_7490_2004.html
Alle 37 donaa eur
l
--------------------
Massikoitahan saa kaksi kpl saman ikäisen Fentin hinalla ;D.Lappalaisen mukaan massika kestää kuin "fisher Price" 8)
Jokin tässä yhtälössä mättää,miksi niin erinomainen traktori on noin halpa ??? ??? ???
joka merkkiä löytyy halvalla englannista niille joillekki on vain sattunut vaikka mitä.
ostakko fentin jos hommaan sulle tuon ikäisen tuohon hintaan?
-
Sehän on ensimmäinen homma laittaa mittarit paikoilleen jos alkaa kutittelemaan voimaa ulos, pako ja ahtopaine minimissäänkin. Pumppu kuntoon, suuttimet ja turbo samaan linjaan sekä ajoitus kohdalleen niin toimii eikä lämpene turhaan. Tuosta digituuningista voi olla tietysti monta mieltä, siinähän lisätään vain syöttöä ja muutetaan ajoitusta.
Esimerkiksi 20m lietevaunu, upottava turve- tai muramaa, multain maahan, perä päälle, ja kuormitetaan hydrauliikka samalla kun liikutetaan 32T yhdistelmää 15km/h. Ei riitä 200hv ei..
edit: Tehon nosto ei vaikuta kulutukseen lineaarisesti. Jos polttoainetta menee päivän aikana enemmän, on silloin tapahtunutkin enemmän, tai nopeammin. Ruiskutuslaitteethan syöttää vain silloin kun tarvitaan joten kevyessä ajossa ei tapahdu mitään muutosta.
-
itse en kyllä pelkällä lastulla lähtis yli 30% tehoja ottamaan... tuo on muuten perseestä kun nykyään laittavat aina vaan pienempää moottoria seuraavaan malliin vaikka olis samantehoinen kuin vanhatkin esim. deutseissa oli ennen 120 heppasessa 7.2 litranen ja nykyään on 6 litranen tuonne 190hv tienoille ja hiukan enemmänkin ::) ja ainakin M650 sulaa vain EGR venttiili kun otetaan tehoa ulos (lastulla) ja käytetään sitä tehoa... pelkkä softan uudelleen ohjelmointi kun halutaan saada koneeseen henkeä ja pois päästömääräyksistä ja tämä on vaan mun mielipide... tosi viritykset on erikseen ;D
-
Voi olla että on luetunymmärtämisessä vikaa mutta kertaisitko vanhan tekniikan käyttäjälle miten menetellä jos haluaa ERG-venttiilin kiinni ettei kone paskaudu sisäisesti. Tehon ei tarvitse nousta ainakaan yli 10% ::)
-
----------------------
800-sarjan Fendtiä ei kannata kovin paljoa virittää yli 250 hv,sulaa turbo.Nyykkäreitä on helppo virittää ja kestävätkin ihan mielettömiä tehoja.
nyykkärissä kuumeni perä jo 200hv,n teholla tosi paljo ja savutti kummasti tosin tm 125
[/quote]
Merkkiuskollisuus on hieno asia, mutta eikö se ole vähän erikoista verrata M-F 7485 vs TM 125. Mitenköhän olis M-F 4270:n perän lämpöjen käynyt jos siihen 200hv olisi joku saanut,eikö se kuitenkin olisi tuolle vanhalle pikku TM:lle sopivampi vertailukohde hinnan ja ominaisuuksien suhteen, vai oonko taas ihan väärässä.
[/quote]
oulun agrissa taannoin myynnissä ollut 4370 verku 970 kuikella tais keretä kokea 200 hepan tehot... mut eikai siitä perä ollu hajonnu vaa etuakseli ja suunnanvaihtaja. nii ja osasyynä varmaa ne 710/70/38 renkaat ::)
-
---alkaakos jossain vaiheessa Vario sihisemään jos tuuppaa koko tehon laatikon kautta maahan?
ei se vielä suhiseen ala yllä kai se yli 400 kestäs ennekuin ylipaine venttiili aukeais.
--sillä kysyin,kun kaverin 716 joskus pysähty mäkeen isommalla alueella paikalleen,vaihto aluetta niin lähti liikkeelle.Tää tapahtui sorapohjaisella tiellä tosin.Ja pienellä nopeudella milloin hydepuoli on kovilla,sehän toimii 'sulakkeena'.
--mulla on itellä ajossa Case MXM120 eli käytännössä NH TM120.Se ruuvattiin 168 tappiteholle,ruiskutuksen ajoitus muutettiin.Ei tuo kyllä savuta jollei kierrokset ole alle 1300n ja lusa tiskissä.Huoltomies kertoili,että tähän pienempään TM:n ei kannattaisi yli 180 laittaa vaikka niinhän tietenkin kovemmat miehet tekevät.
[/quote]
Mikä oli perusennekko ja paljonko lisättiin ?
-
Jos jotakuta kiinnostaa niin huomenna olis mahdollisuus klo 8:sta eteenpäin mitata onko hevot mustangeja vai pullahevosia.Eli penkki on paikalla koko päivän.
eilettäin kävin ykässa mittaan mf7485 306.7hv ja vain lievä digituning optimointi .oli nulla malleilla enemmänki pyöritetty
Hinta näkyy tippuvan aika joutuin :P
http://parristractors.com/current_stock/massey_ferguson/mf_7490_2004/mf_7490_2004.html
Alle 37 donaa eur
l
--------------------
Massikoitahan saa kaksi kpl saman ikäisen Fentin hinalla ;D.Lappalaisen mukaan massika kestää kuin "fisher Price" 8)
Jokin tässä yhtälössä mättää,miksi niin erinomainen traktori on noin halpa ??? ??? ???
joka merkkiä löytyy halvalla englannista niille joillekki on vain sattunut vaikka mitä.
ostakko fentin jos hommaan sulle tuon ikäisen tuohon hintaan?
---------------
Jos samoilla tunneilla ja saman ikäinen,vaikka kymppiä korkeampi hinta,ilmoita heti :P
-
Niin,se MXM ajoitus...eihän sitä ole oikeasti muutettu kun se muutos on kielletty.
Mutta jos nyt kuvitellaan semmoinen teoreettinen tilanne että ajoitusta muutettais,niin ulkomuistista sanottuna 7 astetta aikaisemaksi.Käytännössä samaan arvoon kuin näissä ennen normeja.Tarkista jos suunnittelet teoreettista kajoamista tuohon. ;D
-
Jos jotakuta kiinnostaa niin huomenna olis mahdollisuus klo 8:sta eteenpäin mitata onko hevot mustangeja vai pullahevosia.Eli penkki on paikalla koko päivän.
eilettäin kävin ykässa mittaan mf7485 306.7hv ja vain lievä digituning optimointi .oli nulla malleilla enemmänki pyöritetty
Hinta näkyy tippuvan aika joutuin :P
http://parristractors.com/current_stock/massey_ferguson/mf_7490_2004/mf_7490_2004.html
Alle 37 donaa eur
l
--------------------
Massikoitahan saa kaksi kpl saman ikäisen Fentin hinalla ;D.Lappalaisen mukaan massika kestää kuin "fisher Price" 8)
Jokin tässä yhtälössä mättää,miksi niin erinomainen traktori on noin halpa ??? ??? ???
joka merkkiä löytyy halvalla englannista niille joillekki on vain sattunut vaikka mitä.
ostakko fentin jos hommaan sulle tuon ikäisen tuohon hintaan?
---------------
Jos samoilla tunneilla ja saman ikäinen,vaikka kymppiä korkeampi hinta,ilmoita heti :P
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-140-199-hv/Fendt-818/e565b699-c51e-4099-b618-ed7c0b8e20f7.html
halpa on tämäki näissä on uutena hintaeroa 20-30 t euroa,ei oikein piä hintaa
vuojen uuempi vähä enempi ajettu näin äkkiä mutta jos oikeest lupaat kympin kalliimmalla ostaa ja muuta kriteeriä ei ku vuosimalli ja tunnit niin voisin kahtella ja kaikki mitä alle saan niin saan ite pitää :)
-
Onko kukaan katsonu noista halvoista koneista onko ne säännöllisesti kilpailijan rivissä,vai löytyykö esim.JDn myyjältä halpaa JD:tä?
-
Onko kukaan katsonu noista halvoista koneista onko ne säännöllisesti kilpailijan rivissä,vai löytyykö esim.JDn myyjältä halpaa JD:tä?
Eikös briteillä systeemi mene niin, että uusien myyjät myyvät vain uusia ja käytettyjen myyjät ovat erikseen ???
-
Niin,se MXM ajoitus...eihän sitä ole oikeasti muutettu kun se muutos on kielletty.
Mutta jos nyt kuvitellaan semmoinen teoreettinen tilanne että ajoitusta muutettais,niin ulkomuistista sanottuna 7 astetta aikaisemaksi.Käytännössä samaan arvoon kuin näissä ennen normeja.Tarkista jos suunnittelet teoreettista kajoamista tuohon. ;D
Niin, sehän voipi teoriassa käyvä niin, että moottorin TIER-normi muuttuuki miinusmerkkiseksi näilä omila teoreettisila virityksilä... ;)
-
Niin,se MXM ajoitus...eihän sitä ole oikeasti muutettu kun se muutos on kielletty.
Mutta jos nyt kuvitellaan semmoinen teoreettinen tilanne että ajoitusta muutettais,niin ulkomuistista sanottuna 7 astetta aikaisemaksi.Käytännössä samaan arvoon kuin näissä ennen normeja.Tarkista jos suunnittelet teoreettista kajoamista tuohon. ;D
En mää sillä tierolla mitään tee, mutta naapurin mies kyseli :D
-
"Mutta jos nyt kuvitellaan semmoinen teoreettinen tilanne että ajoitusta muutettais,niin ulkomuistista sanottuna 7 astetta aikaisemaksi.Käytännössä samaan arvoon kuin näissä ennen normeja".
Tjaa, aika paljon. Huoltomies ei muuttanut kuin 3 astetta, 5 astetta muka jo rajoilla. Että ei muka sen enempää kannattais!
Vaikuttaakos syötönlisäys sitten jotenkin ennakkoon...
-
"--mulla on itellä ajossa Case MXM120 eli käytännössä NH TM120.Se ruuvattiin 168 tappiteholle,ruiskutuksen ajoitus muutettiin.Ei tuo kyllä savuta jollei kierrokset ole alle 1300n ja lusa tiskissä.Huoltomies kertoili,että tähän pienempään TM:n ei kannattaisi yli 180 laittaa vaikka niinhän tietenkin kovemmat miehet tekevät."
Millä vaihteistolla MXM on? Jos nappivaihteisto niin eikös vaihteisto ole sama kuin pariapykälää suuremmissa.
Mitä eroa moottorissa tm 150, 155 ja 165 verrattuna.
Ahtoja mitattu...
Pienellä etuperällä 120-140 ja takaperä myös.155 jo järempi.
Voi olla myös muutakin pientä.Välijäähdytintä,isompaa turboa.
-
Jos samoilla tunneilla ja saman ikäinen,vaikka kymppiä korkeampi hinta,ilmoita heti :P
Pari vuotta uudempi eli 2006 Fendt 716, 35.010 puntaa. Tosin myyty jo.
Pientä vikaa etuakselissa, muuten kunnossa.
-
"Mutta jos nyt kuvitellaan semmoinen teoreettinen tilanne että ajoitusta muutettais,niin ulkomuistista sanottuna 7 astetta aikaisemaksi.Käytännössä samaan arvoon kuin näissä ennen normeja".
Tjaa, aika paljon. Huoltomies ei muuttanut kuin 3 astetta, 5 astetta muka jo rajoilla. Että ei muka sen enempää kannattais!
Vaikuttaakos syötönlisäys sitten jotenkin ennakkoon... Kyllä
-
"Mutta jos nyt kuvitellaan semmoinen teoreettinen tilanne että ajoitusta muutettais,niin ulkomuistista sanottuna 7 astetta aikaisemaksi.Käytännössä samaan arvoon kuin näissä ennen normeja".
Tjaa, aika paljon. Huoltomies ei muuttanut kuin 3 astetta, 5 astetta muka jo rajoilla. Että ei muka sen enempää kannattais!
Vaikuttaakos syötönlisäys sitten jotenkin ennakkoon... Kyllä
Jos tuossa 115:ssa on sama bosch ve6 ruiskutuspumppu kuin esim. tm\mxm 155, niin syötön lisäys ei vaikuta ennakkoon, vain ruiskutuksen pituuteen.
-
"Mutta jos nyt kuvitellaan semmoinen teoreettinen tilanne että ajoitusta muutettais,niin ulkomuistista sanottuna 7 astetta aikaisemaksi.Käytännössä samaan arvoon kuin näissä ennen normeja".
Tjaa, aika paljon. Huoltomies ei muuttanut kuin 3 astetta, 5 astetta muka jo rajoilla. Että ei muka sen enempää kannattais!
Vaikuttaakos syötönlisäys sitten jotenkin ennakkoon... Kyllä
Jos tuossa 115:ssa on sama bosch ve6 ruiskutuspumppu kuin esim. tm\mxm 155, niin syötön lisäys ei vaikuta ennakkoon, vain ruiskutuksen pituuteen.
Juuri näin - ruiskun aloitus ei muutu - loppu muuttuu myöhäisemmälle.
-
"Mutta jos nyt kuvitellaan semmoinen teoreettinen tilanne että ajoitusta muutettais,niin ulkomuistista sanottuna 7 astetta aikaisemaksi.Käytännössä samaan arvoon kuin näissä ennen normeja".
Tjaa, aika paljon. Huoltomies ei muuttanut kuin 3 astetta, 5 astetta muka jo rajoilla. Että ei muka sen enempää kannattais!
Vaikuttaakos syötönlisäys sitten jotenkin ennakkoon... Kyllä
Jos tuossa 115:ssa on sama bosch ve6 ruiskutuspumppu kuin esim. tm\mxm 155, niin syötön lisäys ei vaikuta ennakkoon, vain ruiskutuksen pituuteen.
Juuri näin - ruiskun aloitus ei muutu - loppu muuttuu myöhäisemmälle.
Eli syötön lisäys kannattaa aloittaa suuttimien vaihdosta.Esim 155 suuttimet on niin ahtaat ettei niistä paljon enempää mene läpi.Seuraavaksi muokataan ahtokellon tappi.Sitte vasta syöttöruuville,jos tarvetta yli 220hv ;D ;D
Sama pätee myös pienemmät tm/mxm.
-
"Mutta jos nyt kuvitellaan semmoinen teoreettinen tilanne että ajoitusta muutettais,niin ulkomuistista sanottuna 7 astetta aikaisemaksi.Käytännössä samaan arvoon kuin näissä ennen normeja".
Tjaa, aika paljon. Huoltomies ei muuttanut kuin 3 astetta, 5 astetta muka jo rajoilla. Että ei muka sen enempää kannattais!
Vaikuttaakos syötönlisäys sitten jotenkin ennakkoon... Kyllä
Jos tuossa 115:ssa on sama bosch ve6 ruiskutuspumppu kuin esim. tm\mxm 155, niin syötön lisäys ei vaikuta ennakkoon, vain ruiskutuksen pituuteen.
Juuri näin - ruiskun aloitus ei muutu - loppu muuttuu myöhäisemmälle.
Eli syötön lisäys kannattaa aloittaa suuttimien vaihdosta.Esim 155 suuttimet on niin ahtaat ettei niistä paljon enempää mene läpi.Seuraavaksi muokataan ahtokellon tappi.Sitte vasta syöttöruuville,jos tarvetta yli 220hv ;D ;D
Sama pätee myös pienemmät tm/mxm.
Joo tuo lienee järjestys - vuosimallista riippuen, on selainen käsitys - mitä uudempi vm sitä myöhäisemmällä ruiskutusennakko ? suutimet tietty ahtaat > ruiskutus aika venyy pitkäksi.
Miten paljo tuosta karasta on pois rälläköity ?
-
"Eli syötön lisäys kannattaa aloittaa suuttimien vaihdosta.Esim 155 suuttimet on niin ahtaat ettei niistä paljon enempää mene läpi.Seuraavaksi muokataan ahtokellon tappi.Sitte vasta syöttöruuville,jos tarvetta yli 220hv"
Mikäs tuo ahtokellon tappi on, jossain syöttöpompussa? Näinkö saa savua enemmän tyhjäkäynti kierrosten tienoilla.
-01 mallin tm150, suuttimet ilmeisesti samat kuin vanhemmissa m/60 sarjoissa. Tätä uudemmissako olisi ajoitukset vielä enemmän myöhässä...
-
"Eli syötön lisäys kannattaa aloittaa suuttimien vaihdosta.Esim 155 suuttimet on niin ahtaat ettei niistä paljon enempää mene läpi.Seuraavaksi muokataan ahtokellon tappi.Sitte vasta syöttöruuville,jos tarvetta yli 220hv"
Mikäs tuo ahtokellon tappi on, jossain syöttöpompussa? Näinkö saa savua enemmän tyhjäkäynti kierrosten tienoilla.
-01 mallin tm150, suuttimet ilmeisesti samat kuin vanhemmissa m/60 sarjoissa. Tätä uudemmissako olisi ajoitukset vielä enemmän myöhässä...
http://www.autowiki.fi/index.php/Päästöluokitukset
Mitä suurempi päästö määräys sitä enempi säädöt persiillään ( euro 3 )
" ahtokellon " Son tuo plönä tuos päällä - turbon ahtopaine säätää lisää syöttöä
http://www.cndiesel.com/product.asp-bigclassid=12&smallclassid=112.htm
China bossi ??? ???
(http://www.cndiesel.cn/_m_gw_Hnlh6C5-u1VSNDZRDpdEOP6iPmZ3TNwmk1R38CDm61NR4P4O_vM47Hhty0DVVGRfNwNcBETcBbg=.jpg)
-
"Mutta jos nyt kuvitellaan semmoinen teoreettinen tilanne että ajoitusta muutettais,niin ulkomuistista sanottuna 7 astetta aikaisemaksi.Käytännössä samaan arvoon kuin näissä ennen normeja".
Tjaa, aika paljon. Huoltomies ei muuttanut kuin 3 astetta, 5 astetta muka jo rajoilla. Että ei muka sen enempää kannattais!
Vaikuttaakos syötönlisäys sitten jotenkin ennakkoon... Kyllä
Jos tuossa 115:ssa on sama bosch ve6 ruiskutuspumppu kuin esim. tm\mxm 155, niin syötön lisäys ei vaikuta ennakkoon, vain ruiskutuksen pituuteen.
Juuri näin - ruiskun aloitus ei muutu - loppu muuttuu myöhäisemmälle.
Eli syötön lisäys kannattaa aloittaa suuttimien vaihdosta.Esim 155 suuttimet on niin ahtaat ettei niistä paljon enempää mene läpi.Seuraavaksi muokataan ahtokellon tappi.Sitte vasta syöttöruuville,jos tarvetta yli 220hv ;D ;D
Sama pätee myös pienemmät tm/mxm.
Joo tuo lienee järjestys - vuosimallista riippuen, on selainen käsitys - mitä uudempi vm sitä myöhäisemmällä ruiskutusennakko ? suutimet tietty ahtaat > ruiskutus aika venyy pitkäksi.
Miten paljo tuosta karasta on pois rälläköity ?
Ensin kannattaa tarkistaa että se on oikeas asennos,tehtaalta tulles ne yleensä on epäedullisesti käännettynä.Tappi on epäkesko.Tapin juuresta nylon rengas pois.Kellon kannesta ruuvi pyöritetään niin auki että se ei paina tappia tyhjäkäynnillä.
Rälläköinti riippuu paljonko haluaa potkua,ittellä fiius hitsattiin takapuolelle lisää että saatiin hiottua enemmän ;D
Tää lisää syöttöö vasta kun ahtopaineet nousee,ei savuttele tyhjäkäynnillä.
Uudemmis tm/mxm on huonommat ahtimet KKK,vanhemmis gt35 garret.
-
"Ensin kannattaa tarkistaa että se on oikeas asennos,tehtaalta tulles ne yleensä on epäedullisesti käännettynä.Tappi on epäkesko.Tapin juuresta nylon rengas pois.Kellon kannesta ruuvi pyöritetään niin auki että se ei paina tappia tyhjäkäynnillä.
Rälläköinti riippuu paljonko haluaa potkua,ittellä fiius hitsattiin takapuolelle lisää että saatiin hiottua enemmän Virnistää
Tää lisää syöttöö vasta kun ahtopaineet nousee,ei savuttele tyhjäkäynnillä.
Uudemmis tm/mxm on huonommat ahtimet KKK,vanhemmis gt35 garret."
Kuulostaa yksinkertaiselta, en silti ymmärrrä pätkääkään ;D
Vaikuttaako miten paljon löpön kulutukseen, ylämäkiin ei sitten niin helposti luulisi hyytyvän?
-
"Ensin kannattaa tarkistaa että se on oikeas asennos,tehtaalta tulles ne yleensä on epäedullisesti käännettynä.Tappi on epäkesko.Tapin juuresta nylon rengas pois.Kellon kannesta ruuvi pyöritetään niin auki että se ei paina tappia tyhjäkäynnillä.
Rälläköinti riippuu paljonko haluaa potkua,ittellä fiius hitsattiin takapuolelle lisää että saatiin hiottua enemmän Virnistää
Tää lisää syöttöö vasta kun ahtopaineet nousee,ei savuttele tyhjäkäynnillä.
Uudemmis tm/mxm on huonommat ahtimet KKK,vanhemmis gt35 garret."
Kuulostaa yksinkertaiselta, en silti ymmärrrä pätkääkään ;D
Vaikuttaako miten paljon löpön kulutukseen, ylämäkiin ei sitten niin helposti luulisi hyytyvän?
Kulutus pienenee.Hollannille ominainen mustan savun pölläytys poistuu.Kone saa löpöö silloin kun se pystyy sen polttaan.Tuo homma on yksinkertainen tehdä itse,voin neuvoa tarkemmin jos haluat ota yv yhteyttä.
-
joo. mitä uudempi sitä myöhäsemmällä on ennakot. ennakot on kohdillaan päästömittausten takia, mutta moottorin toiminnan kannalta ne on perseellään.
esimerkiksi commonrail valtrojen ennakot 0 ku niiden pitäs olla lähempänä 20 aikasella. ei oo ihme että löpöä menee ja moottori nokeaa öljynsä...
näissä uudemmissä saa ennakko ohjelmoimalla. pelkkä ennakon säätäminen tuo pirteyttä ja laskee kulutusta.
------
------
320cdi mersun kanssa olen tapellu viimeviikon. saastelaitteet teki siitä pahemman luokan saastuttajan. viimeiset vuodet se on ottanut "puhtaita" päiviä takasin tuplana. työntää mustaa,imusarjan läpät jumii,katalysaattorit jumissa suuttimet jumissa,ymym.
eli toisin sanoen uutena nää "saastemoottorit" toimii ja vanhemmiten ne saastuttaa puolet pahemmin kuin vanhanliiton saastelaiteettomat...
-
"Kulutus pienenee.Hollannille ominainen mustan savun pölläytys poistuu.Kone saa löpöö silloin kun se pystyy sen polttaan"
Miten käy alakierroksilla vännöille, ilmeisesti eivät muutu. Vanhemmissa kun ei ole cooleria niin +200 enempää ei varmaankaan kannata ottaa, vaikka ahdin olisikin isompi kuin vakio.
Miten näissä portaattomissa voimansiirroissa moottorin tehon nosto voi suoraan vaikuttaa vetotehoon.
Tai kun ei koko aikaa vedä mekaanisesti. Luulisi jossain vaiheessa pumput/hydr.moottorit antavan jälkeen.
-
Eihän verkulla pääse 4000h ilman ongelmia vakionakaan jos sen töihin laittaa!
-
Meil on 3070 E:essä 4000h ja se on tehnyt kaikki tilan raskaimmat työt: äestykset, kynnöt, maanajot, sahan pyöritys, mitään muita vikoja ei ole ollut paitsi pientä sähkövikaa, kun johdot pääsi vähän turhan lähelle pakosarjaa
-
Niin noi noppelimallit..mulla oli kans tommonen 3070e se pelas hyvin. Mutta nää tuoreet isomat pelit huh huh. Viimenen massikka lähtee ens viikolla vaihtoon! Vähän suru kylläkin puserossa parinkymmenen massikan jälkeen, mut minkäs teet laskukone ratkasee.
-
Tosta NHn 7.5 ennakosta.Jotenkin ymmärsin,että noita moottoreita on tehty monella eri ruiskutusennakolla.Kannattaa tarkistaa tietenkin.Voi olla että muistin lukeman liian isoksi.
Joka tapauksessa ihan kelpo työkalu siitä tuli ja mielestäni kulutus,varsinkin työsaavutusta kohden pieneni.
-
joo. mitä uudempi sitä myöhäsemmällä on ennakot. ennakot on kohdillaan päästömittausten takia, mutta moottorin toiminnan kannalta ne on perseellään.
esimerkiksi commonrail valtrojen ennakot 0 ku niiden pitäs olla lähempänä 20 aikasella. ei oo ihme että löpöä menee ja moottori nokeaa öljynsä...
näissä uudemmissä saa ennakko ohjelmoimalla. pelkkä ennakon säätäminen tuo pirteyttä ja laskee kulutusta.
------
------
320cdi mersun kanssa olen tapellu viimeviikon. saastelaitteet teki siitä pahemman luokan saastuttajan. viimeiset vuodet se on ottanut "puhtaita" päiviä takasin tuplana. työntää mustaa,imusarjan läpät jumii,katalysaattorit jumissa suuttimet jumissa,ymym.
eli toisin sanoen uutena nää "saastemoottorit" toimii ja vanhemmiten ne saastuttaa puolet pahemmin kuin vanhanliiton saastelaiteettomat...
tokko niitä läppiä saa pois sieltä imusarjasta. bemarista noukitin ne kaverilla roskakoriin, tulee kallista ku ne jumii, sitte irtoaa ja sitte menee männän päälle palaset. muistaakseni tuo mersun imusarja muovia ??? ??? ??? ???. saakohan ostaa uuden ilman läppiä ??? ??? ??? ???maksaa muistaakseni n. 400-500€
-
Tosta NHn 7.5 ennakosta.Jotenkin ymmärsin,että noita moottoreita on tehty monella eri ruiskutusennakolla.Kannattaa tarkistaa tietenkin.Voi olla että muistin lukeman liian isoksi.
Joka tapauksessa ihan kelpo työkalu siitä tuli ja mielestäni kulutus,varsinkin työsaavutusta kohden pieneni.
Oma kysymys koski NEF moottoria ( 6,7 L ) se ei ole vertailu kelpoinen vanhempiin, 7.5 on jo perusennakko varmaan suurempi vakiona kun siinä ei ole 3 luokan päästönormia - 08vm NEF konessa pitäis ennakko olla vakiona 5° EYKK
Case:ja tuotu NEF moottorilla vissiin 2003 vuodesta mikähän mahtaa olla ennakko ensimmäisissä NEF koneissa bossin mekaanisella ve pumpulla ?
-
[/quote]tokko niitä läppiä saa pois sieltä imusarjasta. bemarista noukitin ne kaverilla roskakoriin, tulee kallista ku ne jumii, sitte irtoaa ja sitte menee männän päälle palaset. muistaakseni tuo mersun imusarja muovia ??? ??? ??? ???. saakohan ostaa uuden ilman läppiä ??? ??? ??? ???maksaa muistaakseni n. 400-500€
[/quote]
***saa ne mut on iso homma. otin läpät pois käytöstä. karamoottori kääntelee nyt pelkkää tankoa. kyllä täs kuutoessa imusarja ihan valua on. coolerin putki oli muovia, meni halki. saksalaista laatua! onneksi toisena autona on tojota...