Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: maito paroni - 29.11.09 - klo:21:41
-
Ehtoota tasapuolisesti kaikille.tuollainen 90-90 ois kaupan yka.n valtralla.onko kellään kokemusta tuollaisesta kamppeesta.
-
Käsittääkseni sama traktori kuin 100-90 lukuunottamatta moottoria.
Satkulla ja satakympillä olen hiukan ajanut...omistanut vain 80-90n ja 70-90n joissa taas yhteistä tohon käytännössä hytti.
suht yksinkertaisia perustraktoreita.Jos säilytelty tallissa voit saada tommoisesta vielä ihan hyvän käyttötraktorin.Vähän vanhanaikaisen...ehkä...
-
Varmasti ketterämpi ku 100-90, ohan tu hiukkasen lyhempi keulanen. 100-90 ei vois aatellakkaan kuormainkäyttöön.
-
88 ja uudempi 100-90 on ketterämpi kun useemmat 90-90:t. 88 etuakselit muuttu ketterämmiksi. harva 90-90 on 88 tai uudempi.
5 pyttynen kestävä moottori.
ihan hyvä hytti ja vaihteiston/nostolaitteen/hydrauliikan käyttö. omasta mielestä mukavampi kuin esim. 05 valmet.
varma käyntiinlähtijä.
muutenkin suht kestävää tekniikkaa paitsi:
kytkin heikko
hydrailipumppu heikko (myös tuotoltaan)
etuakseli porsii ek käytössä.
miinusta lisäksi:
nostolaite mieto voimiltaan.
KANKEA nelivedon kytkin ja voa kytkin.
tooosi hidas. jänismallitkin alle 40k.
-
Kukaan selväjärkinen ei tuollaista osta,ei ainakaán fiiattia.
-
Tuommosen yhden tiedän etukuormain käytössä, ynnä muussa maatalousajossa olleen, ja tunteja on ajettu paljon.
Tuosta uudemmassa 100-90 ollu vikoja riittävästi, ja kakkoskoneena nykyään.
-
Meillä oli vuosimallin -89 tuollainen. 2006 vaihdettiin pois ja tunteja tais olla jonkun matkaa 5t päälle. Kova kone joka sopi käteen paremmin kun mikään muu kone on sopinu. Kierroksiahan tuo vaatii aina sen +2000rpm että jotakin tapahtuu, mutta sekään ei haitannu silloin. Enää ei osaisi sillä varmaan ajaa kun kaikki työt tehdään nykyään alle 2000rpm.
Oli siinä toki vikojakin.
-Kansi oikaistiin ( ei olis ollu välttämätöntä, mutta meillä ei koneet pidä itseään kosteana ).
-Vaihdelaatikkoon unohti huoltomies melko uutena laittaa öljyt ja tietäähän sen mitä siitä seuraa. Tähän vielä että HUOM! tässä on eri öljyt perässä ja laatikossa, kun esim. 80-90 on samat...
-Hydraulikkaan irtosi liian vähän öljyä -> ylitäyttö -> perä kuumeni tiellä.
-Sähköt renas aina jostain.
-Vaihdetta vaihtaes tuli kerran "väliosuma". Vaihde kolmosen ja vitosen väliin. Koppi pois ja irrotus. Ei vaatinu muita korjauksia.
Kaikenkaikkiaan ainut kone jota tulee välillä ikävä :'(
-
Mulla on ja olisi joutilaana😉. Takapotku