Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Dynashift - 11.01.08 - klo:00:12

Otsikko: Case 585 kytkin
Kirjoitti: Dynashift - 11.01.08 - klo:00:12
Tein kytkinremontin 585 xl vm 88 Caseen ja kytkin ei irrota aivan kunnolla.. Mikähän vois olla vikana? Nestekytkimen sylintereiden tangot oon ruuvannu niin että liike pitäs riittä. Vika on muualla.. Levy oli vähän erikoinen.. Ei ollu pintoja niitattu yhteen vaan olivat kiinni sellasis metalli liuskissa, niinku tavallaan keskeltä halkinainen jos vetää pintoja erilleen... Ehkä huonosti selitetty mutta joku saattaa tajuta minkälaista levyä tarkotan=)
Otsikko: Vs: Case 585 kytkin
Kirjoitti: H Hehtolitra - 11.01.08 - klo:06:38
Olisko mahdollista, että se alkaisi toimimaan kun rasittaisi ja luistattaisi, niin että
levystä hioutuisi pois se uudenkarheus?
Otsikko: Vs: Case 585 kytkin
Kirjoitti: mike - 11.01.08 - klo:07:12
Silmälaakeri ok? Laitoitko luistoa kytkinakselin booreille,kuparitahnaa? ???
Otsikko: Vs: Case 585 kytkin
Kirjoitti: Wejjo - 11.01.08 - klo:08:03
Tein kytkinremontin 585 xl vm 88 Caseen ja kytkin ei irrota aivan kunnolla.. Mikähän vois olla vikana? Nestekytkimen sylintereiden tangot oon ruuvannu niin että liike pitäs riittä. Vika on muualla.. Levy oli vähän erikoinen.. Ei ollu pintoja niitattu yhteen vaan olivat kiinni sellasis metalli liuskissa, niinku tavallaan keskeltä halkinainen jos vetää pintoja erilleen... Ehkä huonosti selitetty mutta joku saattaa tajuta minkälaista levyä tarkotan=)

Oliko booriakseli kunnossa, ei pykälää, laitoitko mitään booreille - tuos mainittu kuparitahna vois olla hyvä.

Toinen mieleen tuleva, eihän kytkimen nestejärjestelmäs ole ilmaa? Auttaako irrottamiseen jos pumppaa poljinta nopeasti pari kertaa?
Otsikko: Vs: Case 585 kytkin
Kirjoitti: Dynashift - 11.01.08 - klo:08:44
Levy liikkui hyvin booreilla, en laittanu ku öljyä.. Tuo erikoinen levyn rakenne tosiaan ihmetyttää kun banha oli erilainen.
Otsikko: Vs: Case 585 kytkin
Kirjoitti: Maitopoika - 11.01.08 - klo:09:02
Yksityisviesteissä sulle viesti vilkaise.
En laita tänne kun nuo neropatit kuitenkin tietää kaiken. ;D
Otsikko: Vs: Case 585 kytkin
Kirjoitti: casseus - 11.01.08 - klo:09:15
Vakiona siinä on muistaakseni 4 tai 6 lapanen keraaminen levy,siihen saa 8lapasen levynki tai sitten normaali rättilevyn.Sorvasitko vauhtipyörän?sehän ruukaa kulua jos huonolla levyllä luistattaa.
Otsikko: Vs: Case 585 kytkin
Kirjoitti: mike - 11.01.08 - klo:15:43
Dyna on laittanu sinne väärän mallisen levyn.
Otsikko: Vs: Case 585 kytkin
Kirjoitti: cappi - 11.01.08 - klo:15:57
Tein kytkinremontin 585 xl vm 88 Caseen ja kytkin ei irrota aivan kunnolla.. Mikähän vois olla vikana? Nestekytkimen sylintereiden tangot oon ruuvannu niin että liike pitäs riittä. Vika on muualla.. Levy oli vähän erikoinen.. Ei ollu pintoja niitattu yhteen vaan olivat kiinni sellasis metalli liuskissa, niinku tavallaan keskeltä halkinainen jos vetää pintoja erilleen... Ehkä huonosti selitetty mutta joku saattaa tajuta minkälaista levyä tarkotan=)

Onko levy varmastti oikein päin.
Otsikko: Vs: Case 585 kytkin
Kirjoitti: koivumaki - 11.01.08 - klo:17:08
Meillä katkaistiin joskus 80-90DT pienen kytkimen laahauksen takia.Siinä oli kans ilmeisesti samanmoinen ihmeliuskalevy.Mitään varsinaista vikaa ei löydetty,pinnat sorvatiin ja laitettiin uusi levy.Ilmeisesti vika oli vanhan levyn rakeneteessa.Traktorilla oli tuolloin ajettu jotain 1300 h.Kulutuspintaa olis ollu vielä paljon.

Ei kai vaan ny tullu Dynalle samanmoinen levy kouraan kuin me otimme fiudesta pois...

km
Otsikko: Vs: Case 585 kytkin
Kirjoitti: Maitopoika - 12.01.08 - klo:14:28
Tynasifti rassa ny cormikkiaan hiukka säädöt pielessä vai.Olis kantsinut hankkia se toinen kytkinasetelma saman tien.
Otsikko: Vs: Case 585 kytkin
Kirjoitti: Leppä - 12.01.08 - klo:17:18
Tässä voi olla kysymys muustakin, mutta minä purin kytkimen kahteenkertaan kun en voidellut kytkinakselia ollenkaan.
Otsikko: Vs: Case 585 kytkin
Kirjoitti: zape - 13.01.08 - klo:13:26
Englsmannin natikoissa on säädettävä paineasetelma, ainakin vanhemmissa on. Kytkin remonttia tehdessä pitää säätää käpälien korkeus kohdalle, muuten tulee näitä toiminta ongelmia. vanhoissa natikoissa on kytkinkopan alla pieni neliskantinen reikä pellinpalalla suojattu, siitä käsin oon parikertaa korjana asetelman käpälien korkeutta. Eli jos ei irrota kytkin, pitäisi käpäliä säätää lähemmäksi painelaakeria, mutta saman verran kaikki kolmea käpälää.