Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jaskatheman - 25.11.09 - klo:21:38
-
Harkinnan alla 6810/6910 tai 6820/6920 Premiumi.
PQ tai AQ vaihteistolla.
Onkos voorumilaisilla minkälaisia kokemuksia ko. JD malleista?
Millaisia tyyppivikoja ja syynättäviä paikkoja koneissa on?
Onko 20-sarjan alkupään vehkeissä mitään ns. lapsenvikoja?
-
Harkinnan alla 6810/6910 tai 6820/6920 Premiumi.
PQ tai AQ vaihteistolla.
Onkos voorumilaisilla minkälaisia kokemuksia ko. JD malleista?
Millaisia tyyppivikoja ja syynättäviä paikkoja koneissa on?
Onko 20-sarjan alkupään vehkeissä mitään ns. lapsenvikoja?
Pyörän pultit tahtoo tippua... ::)
-
00- sarja lähtötaso
10- sarja +1 l/h polttoainetta
20- sarja +2 l/h polttoainetta
30- sarja +3 l/h polttoainetta
;D ;D ;D
-
Kylhän "ne" sanovat että loppupään 10-sarja on parempilaatuista kuin alkupään 20-sarja.Itellä 1(yksi) loppupään 10-sarjalainen ja ihan tyytyväinen oon ollu.Mutta tiedä sitten.Ekoissa 20-sarjalaisissa 02-03alkuvuosi oli vielä 2-venttiilitekniikka.
-
Harkinnan alla 6810/6910 tai 6820/6920 Premiumi.
PQ tai AQ vaihteistolla.
Onkos voorumilaisilla minkälaisia kokemuksia ko. JD malleista?
Millaisia tyyppivikoja ja syynättäviä paikkoja koneissa on?
Onko 20-sarjan alkupään vehkeissä mitään ns. lapsenvikoja?
yhdellä allekirjoittaneen kaverilla oli alkupään 6920 jd.
kone oli täynnä vikoja vaikka oli keppilaatikolla. lähti aika äkkiä kiertoon. nyt kuulin että kyseinen kone jo kuudennella omistajalla! eikä vieläkään toimi.
no yksilöitä ne on mutta 10 sarja on ehkä turvallisempi ostaa.
tahtovat maksaa vaan niin pirusti varsinkin 6910 mallit.
-
Harkinnan alla 6810/6910 tai 6820/6920 Premiumi.
PQ tai AQ vaihteistolla.
Onkos voorumilaisilla minkälaisia kokemuksia ko. JD malleista?
Millaisia tyyppivikoja ja syynättäviä paikkoja koneissa on?
Onko 20-sarjan alkupään vehkeissä mitään ns. lapsenvikoja?
Pyörän pultit tahtoo tippua... ::)
sitä se on kun ei oo voimaa/massaa kiristää ees pyöränpultteja :D
-
Harkinnan alla 6810/6910 tai 6820/6920 Premiumi.
PQ tai AQ vaihteistolla.
Onkos voorumilaisilla minkälaisia kokemuksia ko. JD malleista?
Millaisia tyyppivikoja ja syynättäviä paikkoja koneissa on?
Onko 20-sarjan alkupään vehkeissä mitään ns. lapsenvikoja?
Pyörän pultit tahtoo tippua... ::)
sitä se on kun ei oo voimaa/massaa kiristää ees pyöränpultteja :D
tuo pyörän pulttien putoilu on yhtä urbaani legenda ku viisas ruotsalainen insinööri..
kyllä jonnun tohtii ostaa, ihan sama onko se 00, 10, 20 tai 30 sarjalainen
-
Kunhan ei o SE-malli ;)
-
Kunhan ei o SE-malli ;)
6820-6920 ei ole tainnut saada se-mallia.Commonrailin pumput oli lastutettuina ongelma,nykyään saa osia->ei tartte ostaa koko pumpppua->halpa korjata.
Vaikka se olis mikä deere tahansa,se on hyvä 8) ;D
-
Korjausukot juttelivat että 00 ja 10-sarjalaisia voi vielä korjata aika loogisesti, mutta myöhemmät sarjat ovat sitten vanhoina vähän vaikeampia. Korjaamisella he tarkoittivat sähkölaitteiden vikojen etsintää.
-
Mulla on loppupään 20-sarjalainen ja vielä automaattilooralla, silti on ainakin vielä toiminut ihan moitteettomasti.
-
10. 6910S kun vähillä tunneilla löytys, mutta ovat ihan sikahinnoissa.
-
Loppupään fully loaded 6910:sta kokemuksia väliltä 2500-3800h.
Erittäin positiivinen kokemus. Vikoja ei yhtään.
EK-traktorina verraton, tukevuutta löytyy ja kokoisekseen ketterä vaikka on etujousilla. Etuloksut laskin mahd. alas ja kääntyvyysrajoittimet niin pienellä kuin olla voi. Ketterämpi kuin N121, kokeiltu on. Tukevuudesta puhumattakaan, lähinnä ritsalta tuntuu N-valtra kun vertaa 6910.
T-vallu aikalailla samanoloinen tuon jd:n kanssa, ainoastaan huomattavsti kankeampi ja ehkä jopa meluisampi.
6910:n äänimaailma on hieno, hyrrää kierroksilla 1000-1700 pehmeästi ja hiljaisesti. Naapurin vanha setä ihan pysäytti kun äestelin, ihmetteli pehmeitä ääniä. Tottunut naapurin nelosvaltujen korraamiseen ;) Sopivat työkierrokset juuri nuo..
http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Kayttajajutut/Siikajoki_R_Kukkohovi/ Tuolla kehutaan 6910 jopa hiljaisemmaksi kuin uudet, tiedä sitten.
Myös dlg:n melumittausten mukaan näin on. Valtut muuten aikasta meluisia dlg:n mittauksissa..
Päällimäisenä nousee mieleen positiivisen tukeva olemus ja laatuvaikutelma on hyvä. Nitinöitä ja natinoita ei kuulu hyttiin, ja rasvat pysyy siellä missä kuuluukin.
Suunnanvaihto toimii hyvin, kytkin on raskaampi kuin uusissa koneissa.
-
Jos puhutaan alkupään 20- sarjasta, niin itsekin ottaisin viimeisimpiä 10- sarjalaisia. Jotakin kertoo hintakehitys.
-
Liki 8000 tuntia palvellut 6910 vikalistassa moottorin ja voimansiirron välinen kardaani, etujousituksen asentoanturin käyttövipu, ilmastoinnin kompura, joitakin hydr.letkuja.
Etukuormainkoneena tukevampi kuin 8400 valtu, on kokeiltu.
Etuakselistoa ja voimansiirtolinjoja ei ole tarvinnut rempata tuota kardaania lukuunottamatta.
Niista pyöränpulteista. Ensimmäinen rengas-satsi alkoi olla loppu, kun eräällä työmaalla hurautti muuan severi trukin piikin takarenkaasta läpi.
Niitä itsekseentippuvia pyöränpultteja ei saatu kenttäolosuhteissa auki, vaan tuo masiina vietiin lavetilla rengasliikkeelle.
Kokoluokassaan varmasti yksi niitä miellyttävämpiä moottoreita ajaa. Vääntävä ja nimenomaan alhaalta vääntävä moottori.
-
10. 6910S kun vähillä tunneilla löytys, mutta ovat ihan sikahinnoissa.
Osta mielummin ei ässä, paremmat moottorin ominaisuudet perus jakaja pumpulla kuin bossin vp 44:sella.Vähän ruuvattuna vetää paremmin kuin ässä ja pienemmällä polttoaineen kulutuksella.20 sarjasta ilmanmuuta commonreil kone paljon paremmat moottorin ominaisuudet kuin 2vettiili koneessa.
-
Kyllä kai se lisäteho on kiva.Entäs jos koneen pitääkin isältä pojalle
periaatteella.Jo yht.paineruiskutus vaatii labbistarkkuutta polttoaineen puhtaudessa.4venttiilinen kansi kansi voi muuttua
ruuvimeisselitelineeksi traktoritallin pöydälle.
-
Kyllä kai se lisäteho on kiva.Entäs jos koneen pitääkin isältä pojalle
periaatteella.Jo yht.paineruiskutus vaatii labbistarkkuutta polttoaineen puhtaudessa.4venttiilinen kansi kansi voi muuttua
ruuvimeisselitelineeksi traktoritallin pöydälle.
Sitten siun pitänee ostaa se "oi niin vanhaan hyvään aikaan" tehty voorti ja laittaa se pukeille naftaliiniin ja intistä käyt hommaa sellasen hermeettisen suojapussin että ei pääse kosteus tekemään tuhoja. Muuten töitä tekevää konetta ei saa säilymään isältä pojalle.
-
6420 premium on ek koneena, commonrail tottakai. muutama polttimo ja sulake pitänyt vaihtaa, tottakai öljyt ja suodattimet ajallaan.. huoletonta ajoa ollut jo 5000 tuntia ;D
-
Harkinnan alla 6810/6910 tai 6820/6920 Premiumi.
PQ tai AQ vaihteistolla.
Onkos voorumilaisilla minkälaisia kokemuksia ko. JD malleista?
Millaisia tyyppivikoja ja syynättäviä paikkoja koneissa on?
Onko 20-sarjan alkupään vehkeissä mitään ns. lapsenvikoja?
Ensimmäisissä -20-sarjan esitteissä ainakin pelattiin varman päälle, takasivun kuvana oli huoltovolkkari jontikan vieressä pellolla ja sivun yläreunassa teksti: "Näissä merkeissä kenties tapaamme!" Kiitos kysymästä, on tavattu...
-
Kokemuksia omasta 6410 -01 peekuusta....Pientä sähkövikaa vähän jokapaikassa (kaasupolkimesta nelivetoon ja lukkoon), muuttuvatilavuuksisesta juuttuvatilavuuksinen pumppu...Naapurin 6410 ShitEdition toiminut miltei yhthyvin.
-
meitil ol 6310-98 pirun ol sit pikkuvikanen kone enämpi tuol sähköpuolel.kukaan kuskeista ei tykänny suunnanvaihdosta pirun oli äkänen.erikoisuutena kaikki alkuperäset hydrauliletkut tussahti vuorollansa.
-
Mulla ennestään kans 6310 premiumi -98, ja noita hydrauliletkuja on kans muutama menny ja jotain pikkuvikoja (hehkun rele, ohjauspylvään säätö, ym)... Mutta onhan tuo nyt jo kohta 12v vanha.
Muuten mielestäni käteen sopiva, hydrauliikka ei ole yhtä tarkka ku samanikäisessä 6600 Valdossa. Mettän puolella V on omaa luokkaansa, mutta kyllä sitä yleensä JD:n koppiin nousee ku jotain pellolla tai navetan mäellä tehdä pitää.
Ketterä, hiljainen, hyvä näkyvyys....
-
kokemuksia kai nämäkin vm 02 6620 premium 0-5000h takuuaikana jäähdytin,vetovastustunnustelu,suunnanvaihtimen käyttövipu yms pientä n.3500h muuttuvatilavuuksinen hyd.pumppu(n.5000€) n.4th/h laukesi bossin vp 44 (norm.bossilaisen sähkövika) ja vielä kerkesi purkautua etuperän tasauspyörästö ennen 5th tuntia.
omaksi hölmöydeksi kai pitää lukea että tuli sorruttua vaihtamaan käyttöön vm06 6620 premiun ja vielä ei portaita ollenkaan mallina nyt takanapäin 3500h kolmas vaihdelaatikko menossa takaperän tasauspyörästö vaihdettu jarrulevyt vaihdettu yksi askelmoottori sähköisesti esiohjatusta hydrauliikasta + pieniä mystisiä sähkövikoja
on muuten huoltomiehet tulleet tutuiksi
-
Nyt on tulossa vanhalta mantereelta 6910S vm.2001.
Saapa nähdä........
-
Jontikkakuskin aamunavaus :P
http://www.youtube.com/watch?v=LZBJ3a-ArdY
-
Ei ihan suoraan tähän aiheeseen, mutta kuitenkin..
Tietääkö joku miksi Turussa on yksi poikkeuksellisen halpa 6920?
Painovirhe vai mitä???