Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: +200 - 22.11.09 - klo:20:00
-
Paljonko öljyä menee viisjatkoseen 20tn housukippiin kun se on pitkänä?
-
Paljonko öljyä menee viisjatkoseen 20tn housukippiin kun se on pitkänä?
Saat sä sen laskettuakin...
-
Paljonko öljyä menee viisjatkoseen 20tn housukippiin kun se on pitkänä?
Saat sä sen laskettuakin...
Maamieskoulu pohjalla ;D ;D Ei tuu mitää ;D ;D
-
Paljonko öljyä menee viisjatkoseen 20tn housukippiin kun se on pitkänä?
Saat sä sen laskettuakin...
Maamieskoulu pohjalla ;D ;D Ei tuu mitää ;D ;D
Yläasteellahan se jo opetettiin...
-
Paljonko öljyä menee viisjatkoseen 20tn housukippiin kun se on pitkänä?
Saat sä sen laskettuakin...
Maamieskoulu pohjalla ;D ;D Ei tuu mitää ;D ;D
Yläasteellahan se jo opetettiin...
Mä kyllä olin silloinki laskettelemas kun muut luki ::)
-
Veikkaan:30-40 litraa.
--normaali Nurmen parikippi,22tn 40 litraa
--pitkä Nurmen parikippi,22tn 47 litraa
Veikkaukseni osu vielä normaaliin 22tn öölintarpeeseen ;D
-
Taitaa traktori jos toinenki tarvita lisäsäiliön... Harvemmin peräs noin paljoo on ulkopuolelle läträttäväksi.
-
Paljonko öljyä menee viisjatkoseen 20tn housukippiin kun se on pitkänä?
Enemmän kuin mitä Juan Deeren perästä löytyy ulkopuolisen hydrauliikan tarpeisiin.
-
Paljonko öljyä menee viisjatkoseen 20tn housukippiin kun se on pitkänä?
Enemmän kuin mitä Juan Deeren perästä löytyy ulkopuolisen hydrauliikan tarpeisiin.
Mä en ny viittiny... eikä näköjään tarvinnukkaa.
-
ikh myymä nurmi vai nummi ?
5004KYS7H
142mm VAIPPAØ/ 2310,ISKU / 30,3L,tilavuus /2 x 11 t 160bar /
Putket mm
125 110 95 80 65 50
-
Paljonko öljyä menee viisjatkoseen 20tn housukippiin kun se on pitkänä?
Enemmän kuin mitä Juan Deeren perästä löytyy ulkopuolisen hydrauliikan tarpeisiin.
Mä en ny viittiny... eikä näköjään tarvinnukkaa.
Älkääs ny viittikö >:( Mullon lisäöljysäiliöllä,saikohan sieltä ottaa 45litraa 8)
-
Naapurilla on vanha kaksiakselinen auton täysperävaunu viljanajossa.
kutos JD:llä nousee melkein ylös kippi,nelosella vähempi.
Joskus kokeiltiin kippailla vastaavalla ja Case MX120/5130 ei riittäny ööli.MX170n ööli riitti.
Fiat Winnerin ööli riitti myös.
Liekö ollunna tarve jotain 35-40 litraa noissa em.kärryissä.
-
uusissa tekon 18tn kärryissä on joku italialainen 26tn kippi ja vaatii 40ltr mutta deutsissa riittää just :D isompaa putkea ja letkua vaan täytyy viritellä että laskis noppeemmin....
-
Naapurilla on vanha kaksiakselinen auton täysperävaunu viljanajossa.
kutos JD:llä nousee melkein ylös kippi,nelosella vähempi.
Joskus kokeiltiin kippailla vastaavalla ja Case MX120/5130 ei riittäny ööli.MX170n ööli riitti.
Fiat Winnerin ööli riitti myös.
Liekö ollunna tarve jotain 35-40 litraa noissa em.kärryissä.
No jatkokysymys.Onkos muilla käytös kuorkista tehtyjä kärryjä joissa traktorin hydrauliikasta kippi,vai kaikilla kärryn omalla pumpulla?
-
On ollut kärry kyseisellä kipillä ajossa muutamia vuosia. Öljyä menee 52l. Useimmilla nykytraktoreilla nousee ylös asti. Talvella toivottoman hidas tulemaan alas.
-
Eli ihan iliman mitään veetuiluja liikaa että uskaltaisi monella nykyrattorilla edes alkaa kippaamaan. Olipa sitten merkki mikä hyvänsä. Joskus aikoinaan joku piti valmetin perässä ylimääräistä öljyä jotta sai kotitekoisen kärrin kipin nostettua. Sittä seuras se, että peräöljyt alko tieajossa kiehua melko nopeasti.
Joskus lainasin kuorkin perästä tehtyä kärriä ja siinä oli jätetty järeän kipin vaatiman öljymäärän takia hydepumppu ja säiliö paikalleen. Aika perseestä se oli käyttää kun piti ensin käydä kytkemässä pumppu kippausasentoon ja lavan noustua piti käydä nappaamassa vipu laskuasentoon.
-
Eli ihan iliman mitään veetuiluja liikaa että uskaltaisi monella nykyrattorilla edes alkaa kippaamaan. Olipa sitten merkki mikä hyvänsä. Joskus aikoinaan joku piti valmetin perässä ylimääräistä öljyä jotta sai kotitekoisen kärrin kipin nostettua. Sittä seuras se, että peräöljyt alko tieajossa kiehua melko nopeasti.
Joskus lainasin kuorkin perästä tehtyä kärriä ja siinä oli jätetty järeän kipin vaatiman öljymäärän takia hydepumppu ja säiliö paikalleen. Aika perseestä se oli käyttää kun piti ensin käydä kytkemässä pumppu kippausasentoon ja lavan noustua piti käydä nappaamassa vipu laskuasentoon.
Kokeiltu kans on... Vanha paska väljä pumppu (varmaan jostain 60-luvulta jonku Vainajan runko) ei jaksanu nostaa lavaa edes ylös asti, kun oli kunnon kuorma päällä. Oli polttoainetaloudellisuus huipussaan, kun huudatti 540 perällä, että sai edes viides minuutis kipin ylös. Kyseisen lainakärryn ois kyllä kannattanu ekan kuorman jälkeen viedä takas ja kiitti vitusti. Jälkiinpäin kuulin, jotta hemmo pyörittelee sitä tonniperällä, ettei koko vuotta mee... Venttiilin ohjaus oli nykyaikaiseen tapaan kahdella narulla ;D.
-
Eli ihan iliman mitään veetuiluja liikaa että uskaltaisi monella nykyrattorilla edes alkaa kippaamaan. Olipa sitten merkki mikä hyvänsä. Joskus aikoinaan joku piti valmetin perässä ylimääräistä öljyä jotta sai kotitekoisen kärrin kipin nostettua. Sittä seuras se, että peräöljyt alko tieajossa kiehua melko nopeasti.
Joskus lainasin kuorkin perästä tehtyä kärriä ja siinä oli jätetty järeän kipin vaatiman öljymäärän takia hydepumppu ja säiliö paikalleen. Aika perseestä se oli käyttää kun piti ensin käydä kytkemässä pumppu kippausasentoon ja lavan noustua piti käydä nappaamassa vipu laskuasentoon.
Kokeiltu kans on... Vanha paska väljä pumppu (varmaan jostain 60-luvulta jonku Vainajan runko) ei jaksanu nostaa lavaa edes ylös asti, kun oli kunnon kuorma päällä. Oli polttoainetaloudellisuus huipussaan, kun huudatti 540 perällä, että sai edes viides minuutis kipin ylös. Kyseisen lainakärryn ois kyllä kannattanu ekan kuorman jälkeen viedä takas ja kiitti vitusti. Jälkiinpäin kuulin, jotta hemmo pyörittelee sitä tonniperällä, ettei koko vuotta mee... Venttiilin ohjaus oli nykyaikaiseen tapaan kahdella narulla ;D.
tonnilla mekin noita becojen raatoja pyöritetään ;D
-
Naapurilla on vanha kaksiakselinen auton täysperävaunu viljanajossa.
kutos JD:llä nousee melkein ylös kippi,nelosella vähempi.
Joskus kokeiltiin kippailla vastaavalla ja Case MX120/5130 ei riittäny ööli.MX170n ööli riitti.
Fiat Winnerin ööli riitti myös.
Liekö ollunna tarve jotain 35-40 litraa noissa em.kärryissä.
No jatkokysymys.Onkos muilla käytös kuorkista tehtyjä kärryjä joissa traktorin hydrauliikasta kippi,vai kaikilla kärryn omalla pumpulla?
Mulla Jyry-Sisusta tehty viljakärry. Siinä housukippi ja kippi nousee sekä 6410 jontikalla lisäöljysäiliöllä että 140 Deutsilla ilman kikkailuja. Öljymäärä saa olla molemmissa merkkien välissä. Deutsissa oli puinnin aikaan öljymäärä alarajalla,tais olla allekin ja silloin kippi nikotteli viimeisellä jatkolla. Nouseekin kippi nopeammin kuin omalla pumpulla ellei 1000E perää käytä. Jota luonnollista käyttää tällaisessa tapauksessa,kuten hiiabbi kärryssäkin joka omalla pumpulla:)
-
Naapurilla on vanha kaksiakselinen auton täysperävaunu viljanajossa.
kutos JD:llä nousee melkein ylös kippi,nelosella vähempi.
Joskus kokeiltiin kippailla vastaavalla ja Case MX120/5130 ei riittäny ööli.MX170n ööli riitti.
Fiat Winnerin ööli riitti myös.
Liekö ollunna tarve jotain 35-40 litraa noissa em.kärryissä.
No jatkokysymys.Onkos muilla käytös kuorkista tehtyjä kärryjä joissa traktorin hydrauliikasta kippi,vai kaikilla kärryn omalla pumpulla?
Mulla Jyry-Sisusta tehty viljakärry. Siinä housukippi ja kippi nousee sekä 6410 jontikalla lisäöljysäiliöllä että 140 Deutsilla ilman kikkailuja. Öljymäärä saa olla molemmissa merkkien välissä. Deutsissa oli puinnin aikaan öljymäärä alarajalla,tais olla allekin ja silloin kippi nikotteli viimeisellä jatkolla. Nouseekin kippi nopeammin kuin omalla pumpulla ellei 1000E perää käytä. Jota luonnollista käyttää tällaisessa tapauksessa,kuten hiiabbi kärryssäkin joka omalla pumpulla:)
Täytyy olla 16t kippi jos nuon vähällä pärjää. Normaali iso Nummi nappaa sen 52 litraa, mitä joku jo veikkas. Se ei nouse joka konehella.
-
Sanokaapas. Paljonko menee öljyä 12t nurmen housukippiin. Se on ollut kontio sisussa. Paljonko noissa on muuten maksipipaine. Joku varoitteli että traktorin paineilla halkee sylinteriputket.
-
Asian sivusta: onko joku nähnyt jenkkimallin 'semi-frameless'-kippisysteemiä traktorikärrryssä?
Eli että aisa nivelletty puoleenväliin kärryn runkoa, samalla tavalla kuin jousitetut aisat on tapana tehdä, ja sitten kipataan takapyörien varassa:
http://www.youtube.com/watch?v=__daS2kfUo8
Voisi hyödyntää ilman kippiä olevia lavoja, ja mahdollisesti saada vielä aisajousituksen kätevästi.
Puoliperävaunuun joku oli keksinyt tuollaisenkin:
http://www.youtube.com/watch?v=2TSB3kHZHpo
-
Kyllähä s,atana ottiki paljo öljyä.5 litran ylitäyttö ja nostolaitteet alhaalla juuri nosti ylös.Ei ole toimiva juttu,täytyy jotain kehitellä :(
-
Traktorimerkin vaihto auttaisi. ;)
505 Vallulla olisi varmaan noussut, kunhan vaan jaksaa odotella.
-
Kyllähä s,atana ottiki paljo öljyä.5 litran ylitäyttö ja nostolaitteet alhaalla juuri nosti ylös.Ei ole toimiva juttu,täytyy jotain kehitellä :(
hydrauli moottori pyörittämään kärryn omaa pumppua niin ei mene öljytkään sekasin ja saa pienelläkin koneella ylös ;D
-
Asian sivusta: onko joku nähnyt jenkkimallin 'semi-frameless'-kippisysteemiä traktorikärrryssä?
Eli että aisa nivelletty puoleenväliin kärryn runkoa, samalla tavalla kuin jousitetut aisat on tapana tehdä, ja sitten kipataan takapyörien varassa:
http://www.youtube.com/watch?v=__daS2kfUo8
Voisi hyödyntää ilman kippiä olevia lavoja, ja mahdollisesti saada vielä aisajousituksen kätevästi.
Puoliperävaunuun joku oli keksinyt tuollaisenkin:
http://www.youtube.com/watch?v=2TSB3kHZHpo
Kyllähän jenkeillä on aina ollu tapana tehdä asiat vähän omanlaatuisesti. Voisihan sen lavan saada pystyyn hiukan "eurooppalaisemmallakin tavalla". Tuo jälkimmäinenkin tapa saattaa kuivilla herneillä tai laakerinkuulilla onnistua, mutta ei se kyllä juuri vettä kankeeampaa saa olla jos aikoo ilman lapioo tyhjentää. Ihme sinänsä kyllä jo on, että ovat hydrauliikan hyväksyneet. Eikös siellä normaalisti ole tapana mekaanisilla vaihtoehdoilla suorittaa kyseiset konstruktiot. No olihan meilläkin aikoinaan kapulakippikärryt ( ne joilla on monta miestä tapettu ).
-
Sanokaapas. Paljonko menee öljyä 12t nurmen housukippiin. Se on ollut kontio sisussa. Paljonko noissa on muuten maksipipaine. Joku varoitteli että traktorin paineilla halkee sylinteriputket.
Putkia et varmasti halki saa.
Ja eikähän se oo Nummi eikä Nurmi...
-
Asian sivusta: onko joku nähnyt jenkkimallin 'semi-frameless'-kippisysteemiä traktorikärrryssä?
Eli että aisa nivelletty puoleenväliin kärryn runkoa, samalla tavalla kuin jousitetut aisat on tapana tehdä, ja sitten kipataan takapyörien varassa:
http://www.youtube.com/watch?v=__daS2kfUo8
Voisi hyödyntää ilman kippiä olevia lavoja, ja mahdollisesti saada vielä aisajousituksen kätevästi.
Puoliperävaunuun joku oli keksinyt tuollaisenkin:
http://www.youtube.com/watch?v=2TSB3kHZHpo
Kunnon kippausmallia http://www.youtube.com/watch?v=kGmgncwQsNQ
-
Kunnon kippausmallia http://www.youtube.com/watch?v=kGmgncwQsNQ
Tämänpäiväisessä Discoveryn metsurit (Extreme Loggers) ohjelmassa kippasivat kokonaisen täysperävaunullisen hakeyhdistelmän vastaavalla systeemillä, nuppi tyhjennettiin perävaunun läpi. Pilkoivat hakkeeksi jo metsänreunassa ja hake sitten sellutehtaalle. Kuitupuu oli "hiukan" järeämpää kuin suomessa. Hakkurin syöttöaukon yläreunassa oli ikään kuin kirveenterä, siihen kun kuormaimella mäjäytti tukin pään sai halkaistua isommat hakkuriin mahtuvaksi.
-
Asian sivusta: onko joku nähnyt jenkkimallin 'semi-frameless'-kippisysteemiä traktorikärrryssä?
Eli että aisa nivelletty puoleenväliin kärryn runkoa, samalla tavalla kuin jousitetut aisat on tapana tehdä, ja sitten kipataan takapyörien varassa:
http://www.youtube.com/watch?v=__daS2kfUo8
Voisi hyödyntää ilman kippiä olevia lavoja, ja mahdollisesti saada vielä aisajousituksen kätevästi.
Puoliperävaunuun joku oli keksinyt tuollaisenkin:
http://www.youtube.com/watch?v=2TSB3kHZHpo
Kunnon kippausmallia http://www.youtube.com/watch?v=kGmgncwQsNQ
täytyy olla kampiakselin stefa hyvässä kunnossa nottei ala kytkin luistaan :o :o :o :o