Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: malanko - 19.11.09 - klo:17:26
-
Onko huhussa perää?
-
saattaa olla tai saattaa olla olemattanii
-
Rattia ja peilinvarsia hieman muuttavat,taas on uusi mallisarja syntynyt. Potkimet ohjaamossa pitää olla 70-luvulta,niin ja käsisysteemikytkin PTO.lle
-
Luulis vähitellen hytraalista suunnanvaihtoa pukkaavan pikkuvalluunkin.
-
Luulis vähitellen hytraalista suunnanvaihtoa pukkaavan pikkuvalluunkin.
Mikäs pahan tappais - niin kauan kun niitä ostetaan.
Tilasto: valtra ja JD voittivat - muille turpaan
(http://www.autokanta.com/@Bin/731427/Rekisteröintitilasto.jpg)
-
eihäse muuta tarttis, kun pikkusen isomman kopin
-
Ulosoton kytkentä, Vetovarsien nostovoima, hydrauliikan tuotto, riippupolkimet+ muu ergonomiaremontti, melutaso.
-
eihäse muuta tarttis, kun pikkusen isomman kopin
...ja moottorin, voimansiirron ym ym.. listaa voisi jatkaa loputtomiin ::)
-
Vaihteensiirtoa ei ehkä tarvitse muuttaa.
-
Vaihteensiirtoa ei ehkä tarvitse muuttaa.
niinpä.. eihän niitä vaihde keppejä saa siirtymään yhtään mihinkään
-
Vaihteensiirtoa ei ehkä tarvitse muuttaa.
niinpä.. eihän niitä vaihde keppejä saa siirtymään yhtään mihinkään
Jalalla hyvä mies, jalalla polkasemalla siirtyy... Vai mitä +200? Jaa mut se oliki 505...
-
Ei se tartte muuta kuin kylkeen uusi tarra " Retro edition" , ja niin menee taas uutena mallina kaupaksi...
-
Vaihteensiirtoa ei ehkä tarvitse muuttaa.
niinpä.. eihän niitä vaihde keppejä saa siirtymään yhtään mihinkään
Jalalla hyvä mies, jalalla polkasemalla siirtyy... Vai mitä +200? Jaa mut se oliki 505...
Vai 604.Tulitehtyä niimpaljo pahaa,ettei kaikkia muista :-[
-
Vaihteensiirtoa ei ehkä tarvitse muuttaa.
niinpä.. eihän niitä vaihde keppejä saa siirtymään yhtään mihinkään
Jalalla hyvä mies, jalalla polkasemalla siirtyy... Vai mitä +200? Jaa mut se oliki 505...
Vai 604.Tulitehtyä niimpaljo pahaa,ettei kaikkia muista :-[
Yhteistyötä 604 tuplapenkkisellä. ;D ;D :D
702 vallus oli muutes tosi ärhäkkä käsikytkin ;)
-
604 ja 602 näytti olevan purkukoneina... kannet auki ehjistä koneista, ruuvausta ruuvaamisen takia...
-
604 ja 602 näytti olevan purkukoneina... kannet auki ehjistä koneista, ruuvausta ruuvaamisen takia...
Voi perskules 602 oli koulun paras ja välillä tehokkainkin kone.
Ei mitään jakoa 802.sella kun oli vakiosäädöissä ja molemmissa kaurakuormat päällä.
Kalkunmäen nousussa testattihin. ;)
-
Joka 602.sta kehuu,se köyhyyttä puoltaa.
-
Maailma on muuttunu sen jälkeen paljonkin... Ennen oli mäet paljon jyrkempiä ja kuskit loivempia. Nykysin on toisippäin.
Joka 602.sta kehuu,se köyhyyttä puoltaa.
Ota nyt huomioon, että puhutaan likimain 20 vuoden takaisista asioista...
-
Joka 602.sta kehuu,se köyhyyttä puoltaa.
En mää yleisesti valmettia kehuun ala,mutta verrokkina oli tuolloon 505,802,604 ja702 joka oli toiseksi paras.
Köyhyys on kattojan silmissä. ;D
-
Olihan 602 aikoinaan todella edistyksellinen traktori :D Mahtava käsisysteemikytkin,kun esim.Fordissa oli huono hydraulikytkentä. Pikavaihde oli helppo käyttää kuin portaattomalla ajaisi,kun esim.M-F.ssä huono Multi Power.
Ilmastointi oli aivan upea,hyttiä voi tuulettaa kesähelteelläkin raikkaaksi,kuin esim.Fordissa tai M-F.ssä aivan typerä kattotuuletin,joka ei edes puhaltanut mitään. 602 sentään otti puhallusilman kesähelteellä viileästä paikasta moottoripellin päältä. ;D
-
Olihan 602 aikoinaan todella edistyksellinen traktori :D Mahtava käsisysteemikytkin,kun esim.Fordissa oli huono hydraulikytkentä. Pikavaihde oli helppo käyttää kuin portaattomalla ajaisi,kun esim.M-F.ssä huono Multi Power.
Ilmastointi oli aivan upea,hyttiä voi tuulettaa kesähelteelläkin raikkaaksi,kuin esim.Fordissa tai M-F.ssä aivan typerä kattotuuletin,joka ei edes puhaltanut mitään. 602 sentään otti puhallusilman kesähelteellä viileästä paikasta moottoripellin päältä. ;D
Erittäin hyvin sanottu!!
-
Donneriki olis ylypiä tästä sarkasmin viljelystä :P
-
Olihan 602 aikoinaan todella edistyksellinen traktori :D Mahtava käsisysteemikytkin,kun esim.Fordissa oli huono hydraulikytkentä. Pikavaihde oli helppo käyttää kuin portaattomalla ajaisi,kun esim.M-F.ssä huono Multi Power.
Ilmastointi oli aivan upea,hyttiä voi tuulettaa kesähelteelläkin raikkaaksi,kuin esim.Fordissa tai M-F.ssä aivan typerä kattotuuletin,joka ei edes puhaltanut mitään. 602 sentään otti puhallusilman kesähelteellä viileästä paikasta moottoripellin päältä. ;D
Erittäin hyvin sanottu!!
Joo tuosta kun jättää sarkasmin pois, ei jää mitään jäljelle...
Donneriki olis ylypiä tästä sarkasmin viljelystä :P
Ehdit näköjään ensin...
-
Ei se tartte muuta kuin kylkeen uusi tarra " Retro edition" , ja niin menee taas uutena mallina kaupaksi...
ja tyhmille menee täydestä ku väärä raha ;D
-
604 ja 602 näytti olevan purkukoneina... kannet auki ehjistä koneista, ruuvausta ruuvaamisen takia...
Eipä harjotuskappaleet ole paljon 565 valtuista muuttunu.Sääli,602 kulki niin kovaa että amiksen mopopojat oli piukilla että pärjäsivät.Tais ottaa kiekkoja hyvinki yli 3000 :D
-
(http://www.finnserver.com/terotex/pics/ilmastointiteippi.jpg)
(http://www.byggmax.com/image/products/534x534/28042_534x534.jpg)
-
(http://www.finnserver.com/terotex/pics/ilmastointiteippi.jpg)
(http://www.byggmax.com/image/products/534x534/28042_534x534.jpg)
??? :o
-
604 ja 602 näytti olevan purkukoneina... kannet auki ehjistä koneista, ruuvausta ruuvaamisen takia...
Eipä harjotuskappaleet ole paljon 565 valtuista muuttunu.Sääli,602 kulki niin kovaa että amiksen mopopojat oli piukilla että pärjäsivät.Tais ottaa kiekkoja hyvinki yli 3000 :D
702 mun aikana oli kaikkein kovakulkusin... Kierrokset oli siä yli 3000:s ;D
-
Hintahan pikkuvaltsuissa on ihan kohdallaan, eli sitä ei tarvi uudistaa. Voisin itekkin harkita sellaista, jos olis saatavilla edes yksi pikavaihde yhdessä suunnanvaihtajavaihteiston kanssa.. vaikka sitten sillä mekaanisella suunnanvaihtajalla. Hytti tietysti vois vähän tilavampikin olla, mutta mahtuuhan siinä nykyisessäkin istumaan.. eihän siellä raktorin hytissä tarvi mitään tansseja järjestää.
-
Olihan 602 aikoinaan todella edistyksellinen traktori :D Mahtava käsisysteemikytkin,kun esim.Fordissa oli huono hydraulikytkentä. Pikavaihde oli helppo käyttää kuin portaattomalla ajaisi,kun esim.M-F.ssä huono Multi Power.
Ilmastointi oli aivan upea,hyttiä voi tuulettaa kesähelteelläkin raikkaaksi,kuin esim.Fordissa tai M-F.ssä aivan typerä kattotuuletin,joka ei edes puhaltanut mitään. 602 sentään otti puhallusilman kesähelteellä viileästä paikasta moottoripellin päältä. ;D
Vai Multi Power huono ??? ??? ??? ??? Hakkaa mennen tullen Valtra 6400 olevan DPS:n (vai mikä se nyt on ??? )pikavaihteet . Molemmilla ajelen , ikäeroa koneilla tosin 26v ::) Sitähän en tiedä millainen pikavaihde 602 on koska ei ole tarvinnut sellaisella ajella ;) 703 ajelin harjoittelutilalla aikoinaan siinä piti olla joku "pikavaihde" mutta ei ollut toiminut juurikaan takuu ajan jälkeen , joten sitä ei saanut käyttää ??? Mutta sen verta nostalgia koneet kiinnostais , että olen miettinyt, jos Uutta Mf 590 sarjaa vastaavaa sais niin luultavasti ostaisin. Sinä on kaikki mitä traktorista vaaditaan, mukaan lukien HYVÄ pikavaihde. Sitä perinne valtraan ei nykyään saa ja hyvää tuskin koskaan 8)
-
Tuosta tuliki hyvä idea ,tehdään uusi valtra malli MF590 tekniikalla ja valtran hytti ja pellit . Varma myynti menestys! Valtra A 100 multi power sigma
-
Tuosta tuliki hyvä idea ,tehdään uusi valtra malli MF590 tekniikalla ja valtran hytti ja pellit . Varma myynti menestys! Valtra A 100 multi power sigma
multipoweri oli ihan hyvä kun ei luistanu.... ja 590 verkku oli tosi pieniruokanen....ja aivan mainio ajaa maantiellä ;D ;D ;D ;D
-
Eikö ole oikeata tietoa kellään?
-
Eikö ne ruveta tekemään Turkis ? Uuristushan se on sekin ::)
-
Mutta sen verta nostalgia koneet kiinnostais , että olen miettinyt, jos Uutta Mf 590 sarjaa vastaavaa sais niin luultavasti ostaisin. Sinä on kaikki mitä traktorista vaaditaan, mukaan lukien HYVÄ pikavaihde. Sitä perinne valtraan ei nykyään saa ja hyvää tuskin koskaan 8)
MF 593 ?
http://www.masseyferguson.com/agco/MF/NA/Tractors/mf500/500.htm
Ei tosin oikein selvinnyt onko pikavaihdetta vai ei.
-
MF 593 ?
http://www.masseyferguson.com/agco/MF/NA/Tractors/mf500/500.htm
Ei tosin oikein selvinnyt onko pikavaihdetta vai ei.
http://www.masseyferguson.com/agco/mf/NA/Tractors/MF500/Features/500Hitch.htm
With the ability to control the 3 Point Hitch with infinite
Ne on laittanu valtterin hitek looran ferkuun - kyllä ny tullo hyvä :o
-
Eikö ole oikeata tietoa kellään?
Eikö tässä nyt ole kolmatta sivua. ;D
-
Olihan 602 aikoinaan todella edistyksellinen traktori :D Mahtava käsisysteemikytkin,kun esim.Fordissa oli huono hydraulikytkentä. Pikavaihde oli helppo käyttää kuin portaattomalla ajaisi,kun esim.M-F.ssä huono Multi Power.
Ilmastointi oli aivan upea,hyttiä voi tuulettaa kesähelteelläkin raikkaaksi,kuin esim.Fordissa tai M-F.ssä aivan typerä kattotuuletin,joka ei edes puhaltanut mitään. 602 sentään otti puhallusilman kesähelteellä viileästä paikasta moottoripellin päältä. ;D
Vai Multi Power huono ??? ??? ??? ??? Hakkaa mennen tullen Valtra 6400 olevan DPS:n (vai mikä se nyt on ??? )pikavaihteet . Molemmilla ajelen , ikäeroa koneilla tosin 26v ::) Sitähän en tiedä millainen pikavaihde 602 on koska ei ole tarvinnut sellaisella ajella ;) 703 ajelin harjoittelutilalla aikoinaan siinä piti olla joku "pikavaihde" mutta ei ollut toiminut juurikaan takuu ajan jälkeen , joten sitä ei saanut käyttää ??? Mutta sen verta nostalgia koneet kiinnostais , että olen miettinyt, jos Uutta Mf 590 sarjaa vastaavaa sais niin luultavasti ostaisin. Sinä on kaikki mitä traktorista vaaditaan, mukaan lukien HYVÄ pikavaihde. Sitä perinne valtraan ei nykyään saa ja hyvää tuskin koskaan 8)
naapuri hajos voa lingon kans 590 2 x kertaa Mp valo paloi koko ajan,myöskään ulosotto ei lopuksi toiminu, joku boori hajos se vaihto sen 865 seen ja sano ny on voimmaa eikä ollu talavi käynistys huollia ???
Älä hyvä miäs mee ostaan säästyt paliolta murhehelta ::)
-
Olihan 602 aikoinaan todella edistyksellinen traktori :D Mahtava käsisysteemikytkin,kun esim.Fordissa oli huono hydraulikytkentä. Pikavaihde oli helppo käyttää kuin portaattomalla ajaisi,kun esim.M-F.ssä huono Multi Power.
Ilmastointi oli aivan upea,hyttiä voi tuulettaa kesähelteelläkin raikkaaksi,kuin esim.Fordissa tai M-F.ssä aivan typerä kattotuuletin,joka ei edes puhaltanut mitään. 602 sentään otti puhallusilman kesähelteellä viileästä paikasta moottoripellin päältä. ;D
Vai Multi Power huono ??? ??? ??? ??? Hakkaa mennen tullen Valtra 6400 olevan DPS:n (vai mikä se nyt on ??? )pikavaihteet . Molemmilla ajelen , ikäeroa koneilla tosin 26v ::) Sitähän en tiedä millainen pikavaihde 602 on koska ei ole tarvinnut sellaisella ajella ;) 703 ajelin harjoittelutilalla aikoinaan siinä piti olla joku "pikavaihde" mutta ei ollut toiminut juurikaan takuu ajan jälkeen , joten sitä ei saanut käyttää ??? Mutta sen verta nostalgia koneet kiinnostais , että olen miettinyt, jos Uutta Mf 590 sarjaa vastaavaa sais niin luultavasti ostaisin. Sinä on kaikki mitä traktorista vaaditaan, mukaan lukien HYVÄ pikavaihde. Sitä perinne valtraan ei nykyään saa ja hyvää tuskin koskaan 8)
naapuri hajos voa lingon kans 590 2 x kertaa Mp valo paloi koko ajan,myöskään ulosotto ei lopuksi toiminu, joku boori hajos se vaihto sen 865 seen ja sano ny on voimmaa eikä ollu talavi käynistys huollia ???
Älä hyvä miäs mee ostaan säästyt paliolta murhehelta ::)
Mf 590 vm-79 ja remontteihin menny varmaan saman verran kun -05 Valtran huoltoihin 8) No tua linkis oleva 593 oli kyllä vähän liian hyvin ilmastoidun näköinen ::) ja kaikki kehut lontoon murteella , mutta pätevä vaihtoehto silti A-sarjan Valtralle ;D ;D
-
Vaikee toi taitaa olla uudistaa niin, että siitä ei synny ännäläinen. Kätevähän se olis jos sais h-tekin laatikon mahdutettua sen pienen kopin alle ja samat hilut hyttiin ku isoveljissäkin. Lisäks kun sais advandsen hydrauliikan hallinnan minkä luulis olevan helpompi järjestää ahtaassa hytissä niin vois tulla melko kätevä kone. Ja kait sinne alle sen direktin laatikon vois ahtaa. Toivottavasti ainakin tulee muuta kun peltien ja kopin muotoilu sekä hienompi ratio. Niin se käsi p**** kytkin vai mikä se nyt oli on meinaan ihan kätevä jos täytyy saada joku kones oikeesti lähtee varovasti käyntiin useiten toki riittää hydraulinen kytkin.
-
Vaikee toi taitaa olla uudistaa niin, että siitä ei synny ännäläinen. Kätevähän se olis jos sais h-tekin laatikon mahdutettua sen pienen kopin alle ja samat hilut hyttiin ku isoveljissäkin. Lisäks kun sais advandsen hydrauliikan hallinnan minkä luulis olevan helpompi järjestää ahtaassa hytissä niin vois tulla melko kätevä kone. Ja kait sinne alle sen direktin laatikon vois ahtaa. Toivottavasti ainakin tulee muuta kun peltien ja kopin muotoilu sekä hienompi ratio. Niin se käsi p**** kytkin vai mikä se nyt oli on meinaan ihan kätevä jos täytyy saada joku kones oikeesti lähtee varovasti käyntiin useiten toki riittää hydraulinen kytkin.
mää eppäilen,jotta ännäläisen koppi,502 etukehto ja ja loppu silt väliltä.esim hitekin voimansiirto.
-
mää eppäilen,jotta ännäläisen koppi,502 etukehto ja ja loppu silt väliltä.esim hitekin voimansiirto.
Toihan jo on eli kaks pienintä ännää. Ainoo järki millä säilyttää a sarja on tunkee ännän varusteet siihen pieneen koppiin.
-
mää eppäilen,jotta ännäläisen koppi,502 etukehto ja ja loppu silt väliltä.esim hitekin voimansiirto.
Toihan jo on eli kaks pienintä ännää. Ainoo järki millä säilyttää a sarja on tunkee ännän varusteet siihen pieneen koppiin.
toivottavasti ei enää :D
-
mää eppäilen,jotta ännäläisen koppi,502 etukehto ja ja loppu silt väliltä.esim hitekin voimansiirto.
Toihan jo on eli kaks pienintä ännää. Ainoo järki millä säilyttää a sarja on tunkee ännän varusteet siihen pieneen koppiin.
toivottavasti ei enää :D
se on ihan sama miten yhistelette valmetin palasia eri aikakausilta, aina se samankokoset jonnet ja massermitit päihittää ;D ;D ;D ;D
-
mää eppäilen,jotta ännäläisen koppi,502 etukehto ja ja loppu silt väliltä.esim hitekin voimansiirto.
Toihan jo on eli kaks pienintä ännää. Ainoo järki millä säilyttää a sarja on tunkee ännän varusteet siihen pieneen koppiin.
toivottavasti ei enää :D
se on ihan sama miten yhistelette valmetin palasia eri aikakausilta, aina se samankokoset jonnet ja massermitit päihittää ;D ;D ;D ;D
ei vielä kertaakaan ;D
-
(http://www.finnserver.com/terotex/pics/ilmastointiteippi.jpg)
(http://www.byggmax.com/image/products/534x534/28042_534x534.jpg)
Noi on Miken anopin tuunausvälineitä. ;D
Sinä sitten osaat olla positiivisella tavalla vattumainen ;D.
Kuule laukesiko anoppi kun kahvipöydässä sillä silmät muljahteli
vasen ja oikea silleen erikseen muljahteli vasta- ja myötäpäivään
eli toisinsanoen etälaukesi?
-
Sinä sitten osaat olla positiivisella tavalla vattumainen ;D.
Kuule laukesiko anoppi kun kahvipöydässä sillä silmät muljahteli
vasen ja oikea silleen erikseen muljahteli vasta- ja myötäpäivään
eli toisinsanoen etälaukesi?
[/quote]Ei lauennu.Se oli juuri huomannu että sä olit taas lainannu sen alushousuja ;D
-
Oli paha! :D
-
(http://www.finnserver.com/terotex/pics/ilmastointiteippi.jpg)
(http://www.byggmax.com/image/products/534x534/28042_534x534.jpg)
Noi on Miken anopin tuunausvälineitä. ;D
eikun noita mike tarvitsee massikan korjaukseen joka päivä. ;D ;D
-
(http://www.finnserver.com/terotex/pics/ilmastointiteippi.jpg)
(http://www.byggmax.com/image/products/534x534/28042_534x534.jpg)
Noi on Miken anopin tuunausvälineitä. ;D
eikun noita mike tarvitsee massikan korjaukseen joka päivä. ;D ;D
Mulla on kanssa nuo käytössä lähes joka päivä. Lisäksi nippu rautalankaa, sillä kun on niin kätevä korjailla tippuvia osia. Rautalangalla olen tehny Foordiinkin katsastus remontin, kiristetään löystyneet ja vaihdetaan katkenneet langat. ;) :D