Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Waltteri - 19.11.09 - klo:15:30
-
Millaisia kokemuksia on näistä nhk:n valmistamista käärintävaunuista(6000, 6001, 6002) niitähän ilmeisesti tehtiin vain 2000 luvun alussa. Niitä kun näyttää olevan myynnissä aika edukkaasti. Periaatteessahan se olisi ihan fiksu systeemi, kun saisi paalit kuljetettua pellon päisteisiin vähän nopeammin ja ilman turhia ajeluita pellolla. Mutta entäs sitten käytännössä?? Onko nämä toimineet ja kestäneet millään tavalla?? Toiminnassa en ole koskaan nähnyt tällaista. Perässähän siinä on 3d käärintä: nopeus, toimivuus? Onkos näissä ollut paalin pystyynkäännintä.
Laittakaas kommenttia!!
-
Millaisia kokemuksia on näistä nhk:n valmistamista käärintävaunuista(6000, 6001, 6002) niitähän ilmeisesti tehtiin vain 2000 luvun alussa. Niitä kun näyttää olevan myynnissä aika edukkaasti. Periaatteessahan se olisi ihan fiksu systeemi, kun saisi paalit kuljetettua pellon päisteisiin vähän nopeammin ja ilman turhia ajeluita pellolla. Mutta entäs sitten käytännössä?? Onko nämä toimineet ja kestäneet millään tavalla?? Toiminnassa en ole koskaan nähnyt tällaista. Perässähän siinä on 3d käärintä: nopeus, toimivuus? Onkos näissä ollut paalin pystyynkäännintä.
Laittakaas kommenttia!!
Idän ihme kerää ja kuljettaa kätevästi neljä paalia. Eikä maksa paljoa.
-
Nostaas esille.
Onko kellään kokemusta. Itellä mietinnässä käärintävaunu taikka yhdistelmä paalain. Onko kellään kokemuksia moisesta käärijästä?
-
Nostaas esille.
Onko kellään kokemusta. Itellä mietinnässä käärintävaunu taikka yhdistelmä paalain. Onko kellään kokemuksia moisesta käärijästä?
Jossain paalivaunuun liittyvässä keskustelussa viime talvena joku totes kyseisen härpättimen epävarmaksi ja kuulemma muovit oli kaukana hytistä kun tuli häiriöitä.. Mieti sitten tuubikäärijää kanssa jos erikseen rupeet käärimään. Etukuormaajalla kantaa nopeesti pellonlaitaan.
Ps kaksvartisella käärimellä missä saa kuljetettua yhtä paalia samalla kun käärii toista ja siihen etukuormaaja veturiin millä saa sen kolmannen lähemmäs niin käärii aika paljon.myös
-
Juu, Anderssonin tuubikäärin on ihan ylivoimanen varaosien suhteen :P
(Voiko olla enää Canadaa kauempana :P)
-
Juu, Anderssonin tuubikäärin on ihan ylivoimanen varaosien suhteen :P
(Voiko olla enää Canadaa kauempana :P)
Muutenkaa ei oo oikeen hyvää sanaa sanottavaksi kanukkihärpäkkeistä. Kaikki perkele tuumamitoolla, laakerit,pultit, rullaketjut ja muutkin mitat.
-
pakko sanoo et on härpäkkeen pukannu...ku alkaa miettii niin kyllä tulee yhelle pallolle käsittely kertoja. säästääkö muovia vai polttoainetta..... ???
-
Muutenkaa ei oo oikeen hyvää sanaa sanottavaksi kanukkihärpäkkeistä. Kaikki perkele tuumamitoolla, laakerit,pultit, rullaketjut ja muutkin mitat.
Valitte firmat tarkemmin. Osa rapakontakaisista toimittaa millimarkkinoille millimitoilla. Agpro, Patz, Cadman.... ;)
-
Muutenkaa ei oo oikeen hyvää sanaa sanottavaksi kanukkihärpäkkeistä. Kaikki perkele tuumamitoolla, laakerit,pultit, rullaketjut ja muutkin mitat.
Valitte firmat tarkemmin. Osa rapakontakaisista toimittaa millimarkkinoille millimitoilla. Agpro, Patz, Cadman.... ;)
Moni menee tuos lankaan ku tekee kauppoja. Esim kaikki Valmetallin vehkeet on tuumasia, joten osien saaminen tarvikkeena on hankalaa + työkalut saa hankkia lisäksi.
-
Muutenkaa ei oo oikeen hyvää sanaa sanottavaksi kanukkihärpäkkeistä. Kaikki perkele tuumamitoolla, laakerit,pultit, rullaketjut ja muutkin mitat.
Valitte firmat tarkemmin. Osa rapakontakaisista toimittaa millimarkkinoille millimitoilla. Agpro, Patz, Cadman.... ;)
Moni menee tuos lankaan ku tekee kauppoja. Esim kaikki Valmetallin vehkeet on tuumasia, joten osien saaminen tarvikkeena on hankalaa + työkalut saa hankkia lisäksi.
meinaakko että tuumanen jakoavan on kalliimpi ku millinen? ;)
-
Muutenkaa ei oo oikeen hyvää sanaa sanottavaksi kanukkihärpäkkeistä. Kaikki perkele tuumamitoolla, laakerit,pultit, rullaketjut ja muutkin mitat.
Valitte firmat tarkemmin. Osa rapakontakaisista toimittaa millimarkkinoille millimitoilla. Agpro, Patz, Cadman.... ;)
Moni menee tuos lankaan ku tekee kauppoja. Esim kaikki Valmetallin vehkeet on tuumasia, joten osien saaminen tarvikkeena on hankalaa + työkalut saa hankkia lisäksi.
meinaakko että tuumanen jakoavan on kalliimpi ku millinen? ;)
Jakoavaimet otetaan esiin vasta ku työmaalla alkaa tappelu... ;)
-
on kokemusta tuosta 6002 3d vaunusta on nopea mut pehmeillä märkiillä mailla on aika painava täynnä olessaan,yhdistelmä koneeseen itse vaihdoin työtekijä pulan takia. jos laitat yhdistelmä koneen tiedän antaa sinulle muutaman hyvän vinkin! laita teli alustainen kone se on ainut jolla voi korjata kaikissa olosuhteissa myös märkänä kesänäkin! ELÄ OSTA HALVINTA KOSKA HYVÄÄ EI SAA HALVALLA ESIM.AGRONIK,NEV HOLLAND,VICON,JONDEERE, jäljelle
jää saksalainen welgeri ,on hintansa arvoinen!
-
on kokemusta tuosta 6002 3d vaunusta on nopea mut pehmeillä märkiillä mailla on aika painava täynnä olessaan,yhdistelmä koneeseen itse vaihdoin työtekijä pulan takia. jos laitat yhdistelmä koneen tiedän antaa sinulle muutaman hyvän vinkin! laita teli alustainen kone se on ainut jolla voi korjata kaikissa olosuhteissa myös märkänä kesänäkin! ELÄ OSTA HALVINTA KOSKA HYVÄÄ EI SAA HALVALLA ESIM.AGRONIK,NEV HOLLAND,VICON,JONDEERE, jäljelle
jää saksalainen welgeri ,on hintansa arvoinen!
Mä en allekirjoita tuota telihommaa ihan täysin. Ittellä on isompi krone kunnollisilla telipyörillä ja se on kyllä totta että pinnalla pysyy ja tasaa kuoppia mutta varsinkin huonoissa lue vinot päisteet niin kolmessa sadossa ja 8 tonnin painolla tahtoo hieroa pinnan niin rikki että mikään ei kasva parin vuoden päästä. Ei ole kyllä kokemusta ykköspyöristä.
Tuli mieleen että jos tekis täyttöputket pyöriin ja jaittais kakstoimisen sylinterin mihin toisellepuolelle tulis öljy ja toiselle puolelle paineilma niin tällä vois suorille laskea paineet hyvin alas ja päisteissä nostaa jotta renkaat kestää eikä murra turhaan. Tämän vois kytkeä rinnan noukkimen kanssa niin ei loppuis päisteessä kädet. Sanokaa että voisko tällainen edes teoriassa toimia.
-
on kokemusta tuosta 6002 3d vaunusta on nopea mut pehmeillä märkiillä mailla on aika painava täynnä olessaan,yhdistelmä koneeseen itse vaihdoin työtekijä pulan takia. jos laitat yhdistelmä koneen tiedän antaa sinulle muutaman hyvän vinkin! laita teli alustainen kone se on ainut jolla voi korjata kaikissa olosuhteissa myös märkänä kesänäkin! ELÄ OSTA HALVINTA KOSKA HYVÄÄ EI SAA HALVALLA ESIM.AGRONIK,NEV HOLLAND,VICON,JONDEERE, jäljelle
jää saksalainen welgeri ,on hintansa arvoinen!
mikäs agronikis esim. mättää?
-
on kokemusta tuosta 6002 3d vaunusta on nopea mut pehmeillä märkiillä mailla on aika painava täynnä olessaan,yhdistelmä koneeseen itse vaihdoin työtekijä pulan takia. jos laitat yhdistelmä koneen tiedän antaa sinulle muutaman hyvän vinkin! laita teli alustainen kone se on ainut jolla voi korjata kaikissa olosuhteissa myös märkänä kesänäkin! ELÄ OSTA HALVINTA KOSKA HYVÄÄ EI SAA HALVALLA ESIM.AGRONIK,NEV HOLLAND,VICON,JONDEERE, jäljelle
jää saksalainen welgeri ,on hintansa arvoinen!
mikäs agronikis esim. mättää?
ainakin työnäytöksessä ei noukkinu perhoskoneen yhdistettyjä karhoja, eikä karho ollu ees mitenkään ylisuuri.
-
No nyt tuli pihaan tuo käärintävaunu kokeiltavaksi, mielenkiintoinen nähdä kuinka toimii vaiko lähteekö jatkamaan matkaansa seuraavalle....
-
Tuli mieleen että jos tekis täyttöputket pyöriin ja jaittais kakstoimisen sylinterin mihin toisellepuolelle tulis öljy ja toiselle puolelle paineilma niin tällä vois suorille laskea paineet hyvin alas ja päisteissä nostaa jotta renkaat kestää eikä murra turhaan. Tämän vois kytkeä rinnan noukkimen kanssa niin ei loppuis päisteessä kädet. Sanokaa että voisko tällainen edes teoriassa toimia.
Teorias vois toimia, mut kakstoiminen sylinteri ehkä ei kannata - ennemmin hydraulisylinteri ja paineilmasylinteri erikseen. Pienikin öljymäärä ilman sekaan ajan kulues syö renkaat.
Toinen ongelma voi olla, että jos haluat paineenvaihtelusta tarpeeksi nopean, niin normaali venttiili renkaas voi olla liian ahdas.
Mut telien käänneajoon olen itse joskus ajatellu, notta miten olis yksitoiminen sylinteri esim. telin etupäähän, johon voisi painaa säädettävän ylipaineventtiilin kautta painetta käänteissä, ts. siirtää painoa telin toiseen päähän. Lähinnä tullu tuon lietevaunun kanssa mieleen.
-
NHK 6000:sta myytiin Maanalaisessa Suoseudussa 4000:lla tuubikäärijäksi! Nyt ei ollut myyjä oikein hahmottanut?
-
Muutenkaa ei oo oikeen hyvää sanaa sanottavaksi kanukkihärpäkkeistä. Kaikki perkele tuumamitoolla, laakerit,pultit, rullaketjut ja muutkin mitat.
Valitte firmat tarkemmin. Osa rapakontakaisista toimittaa millimarkkinoille millimitoilla. Agpro, Patz, Cadman.... ;)
Aivan se ja sama... ei enää mitään, siis EI MITÄÄN rapakon takaa. Ei ne mitat yksin kesää tee, kun suunnittelu on tuumasta toimeen. Suomalaista insinööriä ja metallimiestä täällä agrossakin haukutaan suu vaahdossa, mutta kyllä kanukit vie niistäkin voiton. Kuulin täs taannoin, että insinöörit, jokka ei kelvannu härmälääsille, laivattiin Amerikan mantereelle...
Niin no kyllähän tuostakin nimeltä mainitsemattomasta kanukkihärpäkkeestä toinen osapuoli toimii hyvin, mutta toinen osapuoli menee vaihtoon jollakin aikataululla... näkyypä tuo huonompi osapuoli poistuneen jo valmistajankin valikoimista, etten yhtään ihmettele.
-
Tuli mieleen että jos tekis täyttöputket pyöriin ja jaittais kakstoimisen sylinterin mihin toisellepuolelle tulis öljy ja toiselle puolelle paineilma niin tällä vois suorille laskea paineet hyvin alas ja päisteissä nostaa jotta renkaat kestää eikä murra turhaan. Tämän vois kytkeä rinnan noukkimen kanssa niin ei loppuis päisteessä kädet. Sanokaa että voisko tällainen edes teoriassa toimia.
Teorias vois toimia, mut kakstoiminen sylinteri ehkä ei kannata - ennemmin hydraulisylinteri ja paineilmasylinteri erikseen. Pienikin öljymäärä ilman sekaan ajan kulues syö renkaat.
Toinen ongelma voi olla, että jos haluat paineenvaihtelusta tarpeeksi nopean, niin normaali venttiili renkaas voi olla liian ahdas.
Mut telien käänneajoon olen itse joskus ajatellu, notta miten olis yksitoiminen sylinteri esim. telin etupäähän, johon voisi painaa säädettävän ylipaineventtiilin kautta painetta käänteissä, ts. siirtää painoa telin toiseen päähän. Lähinnä tullu tuon lietevaunun kanssa mieleen.
Perjaatteessahan tubeless vanteeseen vois hitsailla mimmosen läpiviennin haluaa jolloin esimerkiksi hydrauliikkaletkulla sais ohjattua paljon ilmaa nopeasti. Sitten vaan ettis ykköspyörät mitkä sallis suuren jouston kumeihin Ja päisteisiin painetta ja suorilla paineet pois niin tulis telamainen ratkaisu.
Tota sylinteriä tuolla teleissä ihmettelen että ei käytetä enempää. Sais kevitettyä tarvittaessa sekä etu että takapäätä tarpeen mukaan jos halutaan hyvää kääntyvyyttä tai aisapainoa. Ehkä siinä vaan on sitten joku mutta, mitä ei pieni viljelijä ymmärrä. Toi ei kuitenkaan auttais siihen nurmen rikkomiseen koska toinen pyörä luistais aina sivuttain jos sitä ei sitten kokonaan jaksais nostaa ilmaan.
-
Juu, Anderssonin tuubikäärin on ihan ylivoimanen varaosien suhteen :P
(Voiko olla enää Canadaa kauempana :P)
kaikki osat löytyvät suomesta..
-
Toi sylinterillä nostettava teli vaatisi rakenteelle tupla- tai tripla järeyden..
-
Toi sylinterillä nostettava teli vaatisi rakenteelle tupla- tai tripla järeyden..
Kato joka päivä pieni ihminen hieman viisastuu. Loogisesti ajatellen sen olisi ehkä voinu oivaltaa itsekin.