Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: aleksanteri - 15.11.09 - klo:21:43
-
askarruttaa tuo usein niin fanaattinen merkkiuskollisuus. Mistä on kyse? Tuntee ihtensä aivan tuuliviiriksi, kun on nuo vähäset koneet kaikki eri merkkiä. Onko sitä jonku sortin luopio, jos vaikka vaihtaaki Valametin Verkuun tai Jontikkaan tms. Kun väliraha ratkaisee, niin monesti merkki vaihtuu.
-
Täälläpäin ei ole huoltoa olemassa muihin kuin Valtraan, se ainakin jarruttaa merkin vaihtamista
-
nyt kun lentolakko nii voi pikkusen takkuilla varaosijen tulo etelämpää
näihin tuonti merkkeihin
-
nyt kun lentolakko nii voi pikkusen takkuilla varaosijen tulo etelämpää
näihin tuonti merkkeihin
ei taida tulla kovin laajaa tukilakkoa finnairin lentäjille, ja minusta surkeaa palvelua jos ei maahantuojalta osia löydy ??? ??? ??? ???
-
nyt kun lentolakko nii voi pikkusen takkuilla varaosijen tulo etelämpää
näihin tuonti merkkeihin
kyllä yleensä kaikkiin osat löytyy kotimaasta mutta tuo on sitä kateellisten panettelua
-
Täytyy sanua, että omaa traktorin vaihtua tehessä, kaupantekua helpotti hyvämaineinen huoltomies.DF:n on joutunu tilaan sammutus-solenoidin Saksasta, toimitus kotiin 2pv. Minulle aivan tarpeeksi nopia, kun en urakoi, omat hommat aina tuon aikaa joutaa oottaan. Ja onhan tuo vanha kotimainen varakoneena.
-
askarruttaa tuo usein niin fanaattinen merkkiuskollisuus. Mistä on kyse? Tuntee ihtensä aivan tuuliviiriksi, kun on nuo vähäset koneet kaikki eri merkkiä. Onko sitä jonku sortin luopio, jos vaikka vaihtaaki Valametin Verkuun tai Jontikkaan tms. Kun väliraha ratkaisee, niin monesti merkki vaihtuu.
Perkinssonintauti on parantumaton.
-
askarruttaa tuo usein niin fanaattinen merkkiuskollisuus. Mistä on kyse? Tuntee ihtensä aivan tuuliviiriksi, kun on nuo vähäset koneet kaikki eri merkkiä. Onko sitä jonku sortin luopio, jos vaikka vaihtaaki Valametin Verkuun tai Jontikkaan tms. Kun väliraha ratkaisee, niin monesti merkki vaihtuu.
No, on sitten kaksi eri asiaa merkkiuskollisuus ja samassa merkissä pysyminen. Vaikea se on ulkopuolisen sanoa kenenkään traktorikaupoista, millä perusteilla kukin on merkkeihinsä päätynyt. Toki tunnen itsekin isäntiä, joille käy vain yksi merkki. Mutta se on se valinnanvapaus, eikä siihenkään minulla ole mitään sanomista.
Itse olen omalla markilla pyörittänyt Valmettia, Casea, massikkaa ja nyt molemmat Valtraa. Ja tietysti muita merkkejäkin yhteistyötilojen yhteydessä. Omien kokemusten ja vähän naapurienkin perusteella Valtra osoittautunut toimintavarmaksi, ja vaikka kuinka lentorahteja hehkutetaan niin tahtoo vaan aina "eurooppavarastoista" toimitukset turhan usein jäädä "olisi pitänyt jo tulla"-asteelle - tästä on jo ihan omia kokemuksia. Ja kun vielä on kaupankäynnissä Valtra pärjännyt niin nyt on menty noilla. Mutta aina kauppaa käydessä vaihtoehdot katsotaan, niin nytkin.
Kannattaa muistaa että jos on itse omiin valintoihinsa tyytyväinen, niin mitä väliä sillä on mitä siitä naapurit tuumaa? Se oli joskus ala-asteella kun se merkkas raakasti mitä mieltä muut oli....
-
Perkinssonintauti on parantumaton.
Kyl se siitä paranee, kun alkaa moottorit tuleen kiinasta......
-
onko sillä väliä mikä se merkki on, kunhan on punaane :P Ja kysymys on siis vain ja ainoastaan traktoreista. Kerran kyllä olen kauppaa tehnyt sinisestäkin ja kerran vihreästä, mutta onneksi en hairahtanut :) ;) :D ;D
-
Kannattaa muistaa että jos on itse omiin valintoihinsa tyytyväinen, niin mitä väliä sillä on mitä siitä naapurit tuumaa? Se oli joskus ala-asteella kun se merkkas raakasti mitä mieltä muut oli....
On täss muutamien vuosien aikana tullut tutustuttua useimpiin merkkeihin.Zetor 25 A ensimmäinnen jolla tuli opeteltua.Merkkiuskollisuutta ei ole ollut,konehankinta on tehty tarpeen sanelemilla ehdoilla ja vähäisin päätöstä tehdessä ei ole ollut koskaan koneen hinta.
-
onko sillä väliä mikä se merkki on, kunhan on punaane :P Ja kysymys on siis vain ja ainoastaan traktoreista. Kerran kyllä olen kauppaa tehnyt sinisestäkin ja kerran vihreästä, mutta onneksi en hairahtanut :) ;) :D ;D
Itelläki ollu kaikkia noita värejä myös valtrana ;) ;D
-
Kustannustehokkuus ja laatu ratkaisee 8) Siksi Fendt ;D
-
nyt kun lentolakko nii voi pikkusen takkuilla varaosijen tulo etelämpää
näihin tuonti merkkeihin
Lentolakko?
Vain finnair ei lennä.
Maailmassa suomessakin operoivia lentoyhtiöitä on useita :)
-
nyt kun lentolakko nii voi pikkusen takkuilla varaosijen tulo etelämpää
näihin tuonti merkkeihin
Ilmeisesti itätraktoreilla ajavat eivät ymmärrä, että länsitraktoreihin ei tarvita jatkuvasti varaosia:
Kymmenisen vuotta vanhan keltavanteisen varaosatarpeet takuuseen laitettujen lisäksi on ollut kaksi anturia, lämmityslaitten vastus ja pari letkunpätkää polttoaineelle.
Mikään näistä ei ole estänyt ajamista ja vaatinut välitöntä korjaamista.
Nyt näyttää tunnit tulevan täyteen ulosottoakselin laakereille, mutta vaikka niitä ei olisikaan Suomessa, niin ne ehtisi tilata vaikka rekkarahdilla.
Tosin tuskin Fedexin ym. isojen rahtifirmojen toimitukset paljon finnairista riippuvat :D
Edellä mainittu toimivuus saattaa aiheuttaa tautia nimeltä merkkiuskollisuus :P
-
Perkinssonintauti on parantumaton.
Kyl se siitä paranee, kun alkaa moottorit tuleen kiinasta......
Nykyiset vie minut eläkkeelle! Ei tarvitse miettiä kiinalaisuutta. Ja kohta on kartanovolvotkin kiinalaisia.
-
itte oon tavannu sanoa myyntimiähelle että sinisellä haluaasin ajaa(NH) mutta punaastaki oon kyselly(MF) on aina saatu hinnat kohilleen. sininen on talos ollu 48v
-
Kustannustehokkuus ja laatu ratkaisee 8) Siksi Fendt ;D
tarkoitat varmaankin sitä että kustannukset nousee tehokkaasti ja laatu on mitä sattuu..
-
Kustannustehokkuus ja laatu ratkaisee 8) Siksi Fendt ;D
Paljon kustannuksia tehokkaasti siksi f...
-
Kustannustehokkuus ja laatu ratkaisee 8) Siksi Fendt ;D
tarkoitat varmaankin sitä että kustannukset nousee tehokkaasti ja laatu on mitä sattuu..
Frendi on saksalaista laatua jos mikä. Jontikoissa on nykysin sutta senvertapaljon seassa että ei paranis paljoa huurella.
-
Kanta-asiakas maksaa eniten.
Terv ei-merkkiuskollinen
-
kyllä itte oon aina hinnoitellu toisellaki että tiätää ettei merkkiuskollisuus oo kusetusta"
-
Lavalikin voi olla halapa ostaa, mutta kallis pitää. Siis de Laval kallein omistaa...
-
Lavalikin voi olla halapa ostaa, mutta kallis pitää. Siis de Laval kallein omistaa...
Aivan varmasti.
-
Lavalikin voi olla halapa ostaa, mutta kallis pitää. Siis de Laval kallein omistaa...
Aivan varmasti.
Näin on. >:(
-
On suurta viisautta
-
Merkkiuskollisuus on pienempi paha kuin kauppauskollisuus. Ostaessaan aina kaikki koneet samasta kaupasta, mukaan mahtuu suurella varmuudella paskojakin koneita.
-
Tutussa merkissä on tutut viat ja puutteet. Vähemmän tulee uusia ärsyttäviä ominaisuuksia. Kun vaihtaa merkkiä aina löytyy rasittavia yksityiskohtia ja tulee ikävä tuttua merkkiä.
Aina pitää tutustua useampaan vaihtoehtoon ja tehdä myös kauppaa useammasta merkistä, mutta tutussa merkissä on turvallista pitäytyä, jos vertailu osoittaa, että ominaisuudet ja hinta ovat kilpailukykyiset.
Itsellä on ollut vain yhden merkkisiä traktoreita 15 vuoden aikana, mutta kahta samanmerkkistä autoa en ole vielä omistanut. Traktorit on tullut valittua järkiperustein, auton valinnassa on mukana enemmän tunnetta ja kokeilunhalua.
-
Tutussa merkissä on tutut viat ja puutteet. Vähemmän tulee uusia ärsyttäviä ominaisuuksia. Kun vaihtaa merkkiä aina löytyy rasittavia yksityiskohtia ja tulee ikävä tuttua merkkiä.
Aina pitää tutustua useampaan vaihtoehtoon ja tehdä myös kauppaa useammasta merkistä, mutta tutussa merkissä on turvallista pitäytyä, jos vertailu osoittaa, että ominaisuudet ja hinta ovat kilpailukykyiset.
Itsellä on ollut vain yhden merkkisiä traktoreita 15 vuoden aikana, mutta kahta samanmerkkistä autoa en ole vielä omistanut. Traktorit on tullut valittua järkiperustein, auton valinnassa on mukana enemmän tunnetta ja kokeilunhalua.
ittekki pysyny eros kauppa uskollisuuresta,kannattanu lähinnä piäniä toimijoita. traktoriis oppinu tuntemaan tutut "ominaisuuret" siksi samaa merkkiä oon suasinu
-
Merkkiuskollisuus on pienempi paha kuin kauppauskollisuus. Ostaessaan aina kaikki koneet samasta kaupasta, mukaan mahtuu suurella varmuudella paskojakin koneita.
Ferkun kans helppoo.Ennen hankkialta,nyt keskolta,parinvuoden kuluttua yrmalta ;D ;D
-
nyt kun lentolakko nii voi pikkusen takkuilla varaosijen tulo etelämpää
näihin tuonti merkkeihin
kyllä yleensä kaikkiin osat löytyy kotimaasta mutta tuo on sitä kateellisten panettelua
kolme-neljä arkipäivää, tulee hollannista, ei ole helsingin varastossa-Agritekin varaosakauppiaan vakiolause.
-
Merkkiuskollisuus on pienempi paha kuin kauppauskollisuus. Ostaessaan aina kaikki koneet samasta kaupasta, mukaan mahtuu suurella varmuudella paskojakin koneita.
Ferkun kans helppoo.Ennen hankkialta,nyt keskolta,parinvuoden kuluttua yrmalta ;D ;D
Mä voin ostaa Fergun mistä vaan... Vaikka Valtran liikkeestä.
-
Merkkiuskollisuus on pienempi paha kuin kauppauskollisuus. Ostaessaan aina kaikki koneet samasta kaupasta, mukaan mahtuu suurella varmuudella paskojakin koneita.
Ferkun kans helppoo.Ennen hankkialta,nyt keskolta,parinvuoden kuluttua yrmalta ;D ;D
Mä voin ostaa Fergun mistä vaan... Vaikka Valtran liikkeestä.
Samoin. Brittiverkut sen verta tuttuja, että tietää mitä saa. Nykyinen ostettu NH-kauppiaalta, sitä edellinen Jonteere kauppiaalta. Tuntuvat tipahtavan halvemmalla, kun ovat vierasta merkkiä rivistöissä.
-
Merkkiuskollisuus on pienempi paha kuin kauppauskollisuus. Ostaessaan aina kaikki koneet samasta kaupasta, mukaan mahtuu suurella varmuudella paskojakin koneita.
Ferkun kans helppoo.Ennen hankkialta,nyt keskolta,parinvuoden kuluttua yrmalta ;D ;D
Mä voin ostaa Fergun mistä vaan... Vaikka Valtran liikkeestä.
Aivan.Se vain vaikeutuu varaosien saaminen kun myyntiketju vaihtuu jatkuvasti ::) Ja jälleenmyyntiarvot romahtaa kun ei ole maahantuojaa ;D vrt esim. Viros ferkkujen hinnat,mäki meinasin mennä halpaan ;D ;D
-
mäki meinasin mennä halpaan ;D ;D
Voinko siis huokaista helpotuksesta, ettet ole mennyt sekaisin..? ???
-
Aivan.Se vain vaikeutuu varaosien saaminen kun myyntiketju vaihtuu jatkuvasti ::)
Verkun kanssa se on sillai helppoa kun varaosia ei tarvita ikinä. Toista se on jonnemiehen elämä, ryhti on painunu vinoksi hankkijan varaosatiskillä nojailusta...
;D
-
Verkun kanssa se on sillai helppoa kun varaosia ei tarvita ikinä.
Eli sitä ei kannata koskaan varaosilla korjata, vaan vaihtoon koko romu.
-
palioko viros esim ferku etuusee?
-
mäki meinasin mennä halpaan ;D ;D
Voinko siis huokaista helpotuksesta, ettet ole mennyt sekaisin..? ???
Juu,ei 8)
Timppa hakee suodattimet halpahallista :o
-
mäki meinasin mennä halpaan ;D ;D
Voinko siis huokaista helpotuksesta, ettet ole mennyt sekaisin..? ???
Juu,ei 8)
Timppa hakee suodattimet halpahallista :o
Eikun Varaosahallista.
-
Aivan.Se vain vaikeutuu varaosien saaminen kun myyntiketju vaihtuu jatkuvasti ::)
Verkun kanssa se on sillai helppoa kun varaosia ei tarvita ikinä.
;D
eikö tina oo varaosa :o
-
Aivan.Se vain vaikeutuu varaosien saaminen kun myyntiketju vaihtuu jatkuvasti ::)
Verkun kanssa se on sillai helppoa kun varaosia ei tarvita ikinä.
;D
eikö tina oo varaosa :o
Se on nainen.
:D
-
Aivan.Se vain vaikeutuu varaosien saaminen kun myyntiketju vaihtuu jatkuvasti ::)
Verkun kanssa se on sillai helppoa kun varaosia ei tarvita ikinä.
;D
eikö tina oo varaosa :o
Se on nainen.
:D
Ostatko - Tinan - vai saatko ilman ???
-
Tuli tuosta merkkiuskollisuus vs. liikeuskollisuus asiasta mieleeni, että kuinkahan moni nykyisin Jontikalla ajava voi rehellisesti sanoa, että ajaisi Jontikalla jos se olis edelleen Laborin tai Agritekin myynnis? Siis eivät silloin 70-80-luvuilla ajaneet Jontikalla vaan ajoivat Fergulla ja myöhemmin Valmetilla, joista sitten vaihtoivat Jontikkaan? Uusherännäiset on sitte oma lukunsa...
Tiedän (en kaikkia tunne nimeltä) useita taloja, joissa traktorin väritys on seuraillut aika tarkkaan Hankkija-maatalouden merkkiedustuksia. Näiden Jontikkakehu tulee kauppauskollisuudesta, pääsääntöisesti. Pitkään (jo 80-luvulta asti) Jontikoilla ajaneet ovat taas aidosti merkkiuskollisia ja ostaisivat Jontikkansa vaikka itse pääpirulta. Sama pätee tietenkin meihin edelleen Massikalla ajaviin...
Meinaan vaan, että jos liikeuskollisuus on voimakkaampi vietti, merkin vaihtuminen on aina edustusten vaihtuessa todennäköistä. Samalla perusteella jotkut ennen Deutzilla tai Casella ajaneet ajaakin nyt Fergulla.
(Tää ei muuten ollu tarkoitettu *****iluksi kenellekään)
-
Meidän jontikoissa on lukenut Labor, Agritek ja Agrimarket. 8)
-
Meidän jontikoissa on lukenut Labor, Agritek ja Agrimarket. 8)
Eli ostaisit jontikan vaikka pääpirulta...
-
Aivan.Se vain vaikeutuu varaosien saaminen kun myyntiketju vaihtuu jatkuvasti ::)
Verkun kanssa se on sillai helppoa kun varaosia ei tarvita ikinä. Toista se on jonnemiehen elämä, ryhti on painunu vinoksi hankkijan varaosatiskillä nojailusta...
;D
***** MITÄ PASKAA ;D
-
Meidän jontikoissa on lukenut Labor, Agritek ja Agrimarket. 8)
Eli ostaisit jontikan vaikka pääpirulta...
Tällä tietoa kyllä... :) Vähä samoin on käynyt rehuntekokoneiden kanssa, jiiähvällä on päästelty pian 30 vuotta, eikä loppua näy.
-
kolme-neljä arkipäivää, tulee hollannista, ei ole helsingin varastossa-Agritekin varaosakauppiaan vakiolause.
Hääty oikeen kooklettaa...
Miksi ne osat Hollannista tulis... ???
http://agriculture.newholland.com/uk/en/PartsServices/nhparts/Pages/Logistics.aspx
Ja Helssinkin varastosta niitä osia sais ootella meleko pitkääääään:
http://www.agritek.fi/uutinen?=&pid=11635430