Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: hogi - 14.11.09 - klo:09:20
-
Olisi hankinnassa kurottaja, tällä hetkellä vahvimpina vaihtoehtoina JCB. Käyttö olisi sekalaista vilja- ja metsätilan hommia, kiinteistöhuoltoa ja raksahommaa. Hakkeen lappausta yms. Maastot poikkeuksetta aina kaltevia ja välillä hieman pehmeitä. Tämän takia tassut houkuttaisi.
Nämä osuisivat hyvin samaan hintaluokkaan, kumman valitsisitte ja miksi:
Manufacturer: JCB
Model: 531-70
Weight: 6,800 kg
Hours: 1941.00
Year: 2006
TAI SITTEN:
Manufacturer: JCB
Model: 535-125
Weight: 9,000 kg
Hours: 2135.00
Year: 2006
12.5m, 74kw TURBO, forks, auxillary piping, tyres 70%.
Molemmat koneet traktorikuvioisilla renkailla ja päällepäin yhtä siistejä (tai huonoja). Molempiin tulisi mukaan piikit. 535-125 olisi hieman halvempi.
Machine comes with manufacturer’s CE-certificate.
-
Tassuja en kyllä itse haluis mut puomin hydraulikallistajasta en luopuis mistään hinnasta varsinkin jos maastot epätasaiset.
-
Jos sää käytät konetta korinostimena niin sillon olis tukijalat hyvät.
-
Aivan oikein Manitou ,sekä JCP ,manitou
ykkönen tosin vuodelta 2005
mielestäni ilman nostokoria rakennuksilla tärkin lisälaite on riuttolehdon valmistama kallistuksen vakaaja mikä on manitoussa
ehkä JCP ,ei ehkä hankitakaan.on muuten eroa käytässä.
.
Voisitko hieman täsmentää? En paljoa tästä ymmärtänyt.
-
Manitou
-
Minun mielestäni tassumallit on niin painavia ja pienillä renkailla, ovat niin puhtaita nostovälineitä että maatalouskäytön monipuolisuus jää puolitiehen. Tassuton ääni täältä
-
Rakennusten sisällä kuormaillessa tarvitaan ketteryyttä. Sitä heikentää iso etuylitys eli etäisyys etuakselista pikakiinnityslevyyn. Tassut yleensä pidentää tätä etäisyyttä, mutta tassuttomissakin on mallikohtaisia eroja.
Onko missään kurottajassa mahdollista valita takapyöräohjaus, pääsisi etuakseli helpommalla raskaassa mätössä?
-
Rakennusten sisällä kuormaillessa tarvitaan ketteryyttä. Sitä heikentää iso etuylitys eli etäisyys etuakselista pikakiinnityslevyyn. Tassut yleensä pidentää tätä etäisyyttä, mutta tassuttomissakin on mallikohtaisia eroja.
Onko missään kurottajassa mahdollista valita takapyöräohjaus, pääsisi etuakseli helpommalla raskaassa mätössä?
-
--jotenkin muistelisin BobCatissa olis takapyöräohjausmahdollisuuskin,varma en ole....
Ei ainakaan joka mallissa..
-
--jotenkin muistelisin BobCatissa olis takapyöräohjausmahdollisuuskin,varma en ole....
Ei ainakaan joka mallissa..
---s-tana muisteltiin väärin,ei ookkaan kuin etupyöräohjaus,nelip.ohjaus+rapuohj....
---katoin esitteestä...
-
Olisko tuo nyt niin ongelma laittaa sellainen sinne, letkujen väliin venttiilit vaan etuakselille.....
Onko käsitystä eri merkeistä, miten käyttäytyvät pakkasesta käynnistäessä. Jcb joka tuossa on ollut vuokralla useasti, vaatii melkeimpä lämpimän tallin, on se niin nihkee pyörittämään kylmässä...
Hydrauliikan vapautin olis hiton hyvä starttaukseen.
Miten manitoukka tai poppari olis näihin olosuhteisiin, entä ominaisuudet?
-
Olisko tuo nyt niin ongelma laittaa sellainen sinne, letkujen väliin venttiilit vaan etuakselille.....
Onko käsitystä eri merkeistä, miten käyttäytyvät pakkasesta käynnistäessä. Jcb joka tuossa on ollut vuokralla useasti, vaatii melkeimpä lämpimän tallin, on se niin nihkee pyörittämään kylmässä...
Hydrauliikan vapautin olis hiton hyvä starttaukseen.
Miten manitoukka tai poppari olis näihin olosuhteisiin, entä ominaisuudet?
Muunninkoneet (mm JCB) lähtevät kuitenkin liikkeelle jos saa käymään. Hydraulivetoiset (esim. Merlo) ovat jäykkää poikaa. Perkins on erilainen riippuen kohdemaasta johon uutena toimitettu. Uitetuissa koneissa voi olla afrikka-versio arktisen sijaan. Totta tuo pumppujen vapautus, eikös vaikka 9540 Zetorissakin ole? Bobcatissakin kun kaksi isoa pumppua ja vielä esikammio-Kubota, niin startti melkein lohkon kokoinen ja sitkeetä on. Mahtuu onneksi lämmittelemään vaikka eteiseen.
-
Manitou
jcb voitti koneviestin testin..
-
Manitou
jcb voitti koneviestin testin..
Ja todistaa mitä???
-
Manitou
jcb voitti koneviestin testin..
Ja todistaa mitä???
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009121210771357_uu.shtml
Pohojalaasen pi**uralli tihkasoo alakuunsa.
-
jos maastot kaltevia ei tassut auta kun silloin kun kone paikallaan. Rungon kallistuksella voi ajaa kaltevalla alustalla noin 8-11 astetta mallista riippuen.