Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Veeti - 14.11.09 - klo:04:27
-
"Etelän kuluttaja maksaa kuljetukset pohjoiseen.
Tutkijan mukaan kuljetuskustannusten pitäisi heijastua selvempinä hintaeroina Suomen sisällä.
Banaanit, kaurahiutaleet, kahvi ja valmispitsa maksavat lähes saman verran Tampereella ja Rovaniemellä. Missä on kuljetuskustannusten vaikutus, kysyy Kuluttajatutkimuskeskuksen erikoistutkija Ari Peltoniemi"
Aamulehti, etusivun uutinen tänään. Tätä lisää!!!
Asiaa! Vielä hullumpi tilanne maatalouden sisällä
-
Selvä osoitus.
Kotomaisen kaupan kilpailu pelkkää mielikuvituksen tuotetta.
Tästäkö syystä s-l anttilakin on niin haluton työryhmineen löytämään syyllistä kuka vetää välistä, jos kerran kepuluuserit ruokitaan kaupan hyväntahtoisuudella.
Eikös maatalouden puolella tämä maataloussektorien yhteisyrityksellä Moveralla ole samanlainen pyrkimys.
Etelä maksaa myöskin pohjoisten rahteja.
-
Ei muutakuin muuttakaa pohjoiseen ja riittävän kauas.
-
Kuljetuskustannusten osuutta liioitellaan, se on yleensä alle 2 %:tia loppuhinnasta.
Tavara maailmalla liikkuu muutenkin aika paljon, esim. EU:n teollisesta tuotannosta on kokoajan noin 20 %:tia kumipyörillä, matkalla johonkin suuntaan ja varastojen osuutta pyritään kokoajan laskemaan vielä tästäkin.
Miksi Suomessa olisi toisin ????
-
Kuljetuskustannusten osuutta liioitellaan, se on yleensä alle 2 %:tia loppuhinnasta.
Tavara maailmalla liikkuu muutenkin aika paljon, esim. EU:n teollisesta tuotannosta on kokoajan noin 20 %:tia kumipyörillä, matkalla johonkin suuntaan ja varastojen osuutta pyritään kokoajan laskemaan vielä tästäkin.
Miksi Suomessa olisi toisin ????
Kepulandia on laaja harvaanasuttu alue. Kuljetuskustannukset sinne ovat huomattavat.
-
Kuljetuskustannusten osuutta liioitellaan, se on yleensä alle 2 %:tia loppuhinnasta.
Tavara maailmalla liikkuu muutenkin aika paljon, esim. EU:n teollisesta tuotannosta on kokoajan noin 20 %:tia kumipyörillä, matkalla johonkin suuntaan ja varastojen osuutta pyritään kokoajan laskemaan vielä tästäkin.
Miksi Suomessa olisi toisin ????
Kepulandia on laaja harvaanasuttu alue. Kuljetuskustannukset sinne ovat huomattavat.
Kuten sanoin, niiden osuutta yleensä liioitellaan, mutta onhan sillä tietenkin jokin osuus aina ja sekin on selvä, että jos matka jatkuu niin osuus on suurempi, mutta sen maksaa aina loppukäyttäjä ei kukaan muu, eli se joka siellä jossakin asuu ????
-
Kuljetuskustannusten osuutta liioitellaan, se on yleensä alle 2 %:tia loppuhinnasta.
Tavara maailmalla liikkuu muutenkin aika paljon, esim. EU:n teollisesta tuotannosta on kokoajan noin 20 %:tia kumipyörillä, matkalla johonkin suuntaan ja varastojen osuutta pyritään kokoajan laskemaan vielä tästäkin.
Miksi Suomessa olisi toisin ????
Kepulandia on laaja harvaanasuttu alue. Kuljetuskustannukset sinne ovat huomattavat.
Kuten sanoin, niiden osuutta yleensä liioitellaan, mutta onhan sillä tietenkin jokin osuus aina ja sekin on selvä, että jos matka jatkuu niin osuus on suurempi, mutta sen maksaa aina loppukäyttäjä ei kukaan muu, eli se joka siellä jossakin asuu ????
Nykyään Kepulandian loppukäyttäjä ei maksa, kuljetuskustannukset maksatetaan tasan kaikilla.
-
Kuljetuskustannusten osuutta liioitellaan, se on yleensä alle 2 %:tia loppuhinnasta.
Tavara maailmalla liikkuu muutenkin aika paljon, esim. EU:n teollisesta tuotannosta on kokoajan noin 20 %:tia kumipyörillä, matkalla johonkin suuntaan ja varastojen osuutta pyritään kokoajan laskemaan vielä tästäkin.
Miksi Suomessa olisi toisin ????
Kepulandia on laaja harvaanasuttu alue. Kuljetuskustannukset sinne ovat huomattavat.
Kuten sanoin, niiden osuutta yleensä liioitellaan, mutta onhan sillä tietenkin jokin osuus aina ja sekin on selvä, että jos matka jatkuu niin osuus on suurempi, mutta sen maksaa aina loppukäyttäjä ei kukaan muu, eli se joka siellä jossakin asuu ????
Nykyään Kepulandian loppukäyttäjä ei maksa, kuljetuskustannukset maksatetaan tasan kaikilla.
Höpöhöpö, näin ei ole ollut koskaan.
-
Kuljetuskustannusten osuutta liioitellaan, se on yleensä alle 2 %:tia loppuhinnasta.
Tavara maailmalla liikkuu muutenkin aika paljon, esim. EU:n teollisesta tuotannosta on kokoajan noin 20 %:tia kumipyörillä, matkalla johonkin suuntaan ja varastojen osuutta pyritään kokoajan laskemaan vielä tästäkin.
Miksi Suomessa olisi toisin ????
Kepulandia on laaja harvaanasuttu alue. Kuljetuskustannukset sinne ovat huomattavat.
Kuten sanoin, niiden osuutta yleensä liioitellaan, mutta onhan sillä tietenkin jokin osuus aina ja sekin on selvä, että jos matka jatkuu niin osuus on suurempi, mutta sen maksaa aina loppukäyttäjä ei kukaan muu, eli se joka siellä jossakin asuu ????
Nykyään Kepulandian loppukäyttäjä ei maksa, kuljetuskustannukset maksatetaan tasan kaikilla.
Höpöhöpö, näin ei ole ollut koskaan.
Juurihan tästä kerrottiin Aamulehden etusivulla.
-
"Etelän kuluttaja maksaa kuljetukset pohjoiseen.
Tutkijan mukaan kuljetuskustannusten pitäisi heijastua selvempinä hintaeroina Suomen sisällä.
Banaanit, kaurahiutaleet, kahvi ja valmispitsa maksavat lähes saman verran Tampereella ja Rovaniemellä. Missä on kuljetuskustannusten vaikutus, kysyy Kuluttajatutkimuskeskuksen erikoistutkija Ari Peltoniemi"
Aamulehti, etusivun uutinen tänään. Tätä lisää!!!
Asiaa! Vielä hullumpi tilanne maatalouden sisällä
etkö oo ollukki vaatimassa samoja hintoja koko maahan
esim. maatalloustuvet ;D
ja sitteku asija totteutuu nii se onki huono :o
-
Kuljetuskustannusten osuutta liioitellaan, se on yleensä alle 2 %:tia loppuhinnasta.
Tavara maailmalla liikkuu muutenkin aika paljon, esim. EU:n teollisesta tuotannosta on kokoajan noin 20 %:tia kumipyörillä, matkalla johonkin suuntaan ja varastojen osuutta pyritään kokoajan laskemaan vielä tästäkin. Miksi Suomessa olisi toisin ????
Kepulandia on laaja harvaanasuttu alue. Kuljetuskustannukset sinne ovat huomattavat.
Kuten sanoin, niiden osuutta yleensä liioitellaan, mutta onhan sillä tietenkin jokin osuus aina ja sekin on selvä, että jos matka jatkuu niin osuus on suurempi, mutta sen maksaa aina loppukäyttäjä ei kukaan muu, eli se joka siellä jossakin asuu ????
Nykyään Kepulandian loppukäyttäjä ei maksa, kuljetuskustannukset maksatetaan tasan kaikilla.
Höpöhöpö, näin ei ole ollut koskaan.
Emo-heikki kirjoittaa taas höpöhöpöjä kun ei tiedä tai tunnusta faktoja. Muistelin että tästä oli hyvä esimerkki ja pienen haeskelun jälkeen löysinkin sen, se on tuossa alla.
Tuosta kun pikaisesti laskee niin jokaisen pohjoisen siemennyksen tuotantokustannus eli paljonko se maksaa siemennysfirmalle niin se on luokkaa 60 euroa eli palkat + matkakulut ovat tuon verran. Tiheällä alueella vastaavasti tuo sama kustannus on noin 14 euroa. Kuitenkin kummankin alueen tila maksaa firmalle 14 euroa käyntimaksua. Nyt tästä jokainen joka asioita tajuaa niin huomaa että toisten aiheuttamat tappiot maksatetaan toisten tuottamalla voitolla. Ja ihan sama juttu on teurastamopuolella ja kyllä se maitokeräilyssäkin ihan vastaava on. En vaan tajua millä perusteilla laput silmillä jotkut voi selviä tosiasioita kiistää ja sanoa että "höpö-höpö".
En tiedä emolehmätiloista mutta minäpä kerron esimerkin aiheesta jonka tiedän ja jonka pitäisi jokaiselle taloudesta jotain ymmärtävälle kertoa että miten tämä homma oikein menee. Tai siis tiesin, aivan päiväntasa tietoa minulla ei kaikista luvuista ole ja vanhatkin tietämäni luvut olivat vielä markoissa mutta uskon että asia sinällään ei ole miksikään muuttunut. Tosin tämä ei suoranaisesti liity emolehmätiloihin.
Kaikki varmaan tietää että seminologit kiertävät päivittäin tiloilla siementämässä? Tarkat tämänhetkiset luvut että miten tarkkaan ottaen aluekohtaiset erot menevät eivät tosiaan ole tiedossani mutta kun olen yrittänyt sovittaa tietoni siitä ajasta kun osuuskunnat olivat erillisiä tähän päivään ja niihin tietoihin mitä olen saanut niin uskoisin että ei olla kaukana jos sanon että pohjoisessa seminologi ajaa päivän aikana yli 300 kilometriä ja käy sinä aikana 5-7 tilalla varsin yleisesti siementämässä yhden lehmän. Näin päivän tuottopuolelle tulee 14 euroa käyntimaksua ja siemennyksestä 8 euroa per tila. Tuossa kahdeksassa eurossa on jo mukana nuorsonnin siemenannoksen tuotantokustannus eli se ei ole suinkaan nettoa mutta siis päivän tuottopuolelle tulee 110-154 euroa ja menopuolelle autokulut ehkä 350 kilometriä eli 140 euroa ja palkkakustannus eli joku 160 euroa eli yhteensä 300 euroa. Äkkiseltään tyhmempi voisi tuosta kuvitella että siemennystoiminta on pahasti tappiollista kun takkiin tulee 150 euroa per päivä?
Oikein karjatiheällä alueella uskoisin että seminologin päivässä kilometrejä on ehkä 120 ja tiloja 13-16. Tällaiselle seminologille tulopuoli siis 286 - 352 euroa ja menopuoli 210 euroa eli tuosta jo jotain jääkin. Etelässä uskoisin että kilometrejä noin 150 ja tilauksia 10-14 eli tulopuoli 220 - 308 ja menopuoli 220 euroa. Aivan näin selkeä erohan ei taloudessa suoraan ole koska pohjoiseen on saatu ainakin keinosiemennyspuolella jotain pohjoista kuljetustukea tai avustusta joka on kattanut osan tuosta erosta mutta en tiedä mikä on päivän tilanne sen tuen suhteen tänään. Jos ei ole yrityksen tai siis osuuskunnan piikissä niin veronmaksajan kuitenkin?
Mutta tästä aika selkeästi näkyy mikä on tilanne kun osuustoiminnan periaatteiden mukaisesti maksu on kaikille sama eikä kustannusvastaava. Karjatiheät alueet ja vielä harveneva eteläkin selkeästi subventoivat pohjoista eli jokaista pohjoisen siemennystä karjatiheän alueen tila subventoi jollakin summalla eli tavallaan kaikki maksavat pohjoisen korkeammat kustannukset. Sen verran maitopuolestakin tiedän että ihan sama kaava sielläkin on, pohjoisten tilojen kustannukset voivat ilmeisesti pahimmillaan olla niin korkeat että tilakohtaisesti maidosta saatavalla marginaalilla ei kateta tilakohtaisia keräilykustannuksia. Tilanne kuitenkin parempi koska on vakiot keräilyreitit toisin kuin siemennyksessä. Ja ihan sama teurastamopuolella eli kun emolehmistä kysyttiin niin kun täällä kirjoitteleva emo-heikki täällä kertoo että ei kilpailua ja sen kun soittaa vaan niin teurastamon auto tulee ja hakee kaikilta samaan hintaan. Hakee joo mutta mitä tapahtuu taustalla eli jos emo-heikki asuu jossakin kairassa niinkuin kirjoituksissaan antaa ymmärtää niin pahimmillaan yhden eläimen hausta voi tulla 150 kilometrin ylimääräinen reissu reittiin ja kun suhteuttaa tuon reissun kustannukset oliskos vaikka 70 senttiä kilometri palkkakuluineen vaikka vasikan hintaan niin välttämättä vasikan hinta ei kata hakukustannuksia. Mutta jonkunhan tuokin kustannus on maksettava ja tarvitaan pahimmillaan aika monta voittoa tuottavaa vasikan hakua että yhden vasikan haun kustannukset peitetään. Mutta että nuo suuret kustannukset näkyvät siis kaikilla tuottajilla alueesta riippumatta alhaisempana maidon tai vasikan tai lihan hintana ja näin ihan kaikki osallistuvat niiden kustannusten maksamiseen.
Mutta se mikä tässä ihmetyttää tavallaan on se että noita pohjoisen tukia nimenomaan perustellaan suurilla etäisyyksillä ja niistä aiheutuvilla kustannuksilla. Ja ne kustannukset ovat tosiasia ei siinä mitään. Mutta sitten kuitenkin esimerkiksi osuustoimintapuolella ne suuret kustannukset maksetaan yhteisvastuullisesti kaikki myös muualla kuin pohjoisessa olevat tilat niin tosiasiallisesti ne suuret kustannukset eivät kohdistukaan pelkästään niille tiloille. Tuet sensijaan menevät täysimääräisesti vain ja ainoastaan niille tiloille. Minun mielestäni tässä on jonkin sortin ristiriita? Mutta tuossahan tavallaan pohjoisen tilat kilpailevat sillä tavalla että muut tilat maksavat osan heidän kustannuksistaan eli subventoivat kuluja eli tehdään tulonsiirto ja sen lisäksi vielä tulevat tuet. Aika hyvin on kilpailtu? Tukikilpailussa ja kustannusten jakokilpailussa on pärjätty ihan hyvin?
Niin, varmaan löytyy esimerkkejä, kun oikein haetaan, missä kuljetuskustannuksia on tasattu juuri tuolla tavalla, siemennyskustannuksethan on ihan oleellinen osa maidontuotannossa, kuten totesit jopa 14 euroa per lehmä vuodessa ????
Tämän takia täytyy varmaan maidontuotanto lopettaa kehäkolmosen ulkopuolella ????
-
Jäämeren satama takaisin , äkkirynnköllä kun otetaan ei ketään huomaa . Aulis ja Veeti rohkeina miehinä tunnustelijoiksi ja muut hoidetaan homma kotiin . 8) 8)
-
Niin, varmaan löytyy esimerkkejä, kun oikein haetaan, missä kuljetuskustannuksia on tasattu juuri tuolla tavalla, siemennyskustannuksethan on ihan oleellinen osa maidontuotannossa, kuten totesit jopa 14 euroa per lehmä vuodessa ???? Tämän takia täytyy varmaan maidontuotanto lopettaa kehäkolmosen ulkopuolella ????
Perusteet hukassa? Mahdatko tietää että siemennyskustannukset ovat noin 1,7 * (annoshinta + käyntimaksu) + mahdolliset muut kulut kuten kiinnitys ja sunnuntailisät ja muuta mutta noin vähintään 25 euroa per seminologin käynti eli noin 40 euroa per vuosi per lehmä + uudistushiehto tietty sama. Tuota luokkaa. Mutta eihän nyt ollut ollenkaan kyse siitä paljonko siemennys maksaa tilalle vaan paljonko se maksaa palvelun tuottajalle eli sille joka myy sen tilalle. Jos tila maksaa 14 euroa ja palvelun tuottajalle se maksaa 60 euroa niin minun laskuoppini mukaan siitä tulee tappiota palvelun tuottajalle eli siemennysfirmalle 46 euroa. Ja tuo tappio on katettava niiltä joilta sitä voittoa voidaan saada eli käyntimaksu muiden osalta on tarpeettoman korkea. Maksetaan siis toisten kuluja. Siitä oli kysymys.
Ja todettakaan sitten että ilman siemennystä ei sitten tule maitoakaan. Sinulle voi olla sama kun tukien varassa olet että tuleeko sitä vasikkaa mutta maitotilan on pakko siementää ja saada lehmä tiineeksi jos tuottoa meinaa saada. Ja jalostuksellista laatua jos haluaa karjassa lisätä niin aika pakko on keinosiemennykseen turvautua. Mutta että siemennyskustannus on täysin välttämätön kustannus maksoi se melkein mitä tahansa.
Kyllä, kyllä, varmaan löytyy esimerkkejä, kun oikein haetaan ???
Minulla on oma sonni, joten kyseistä palvelua en tarvitse, sonni tienaa hyvin itsensä siemennyksillä ennen teurastusta.
-
Kyllä, kyllä, varmaan löytyy esimerkkejä, kun oikein haetaan ??? Minulla on oma sonni, joten kyseistä palvelua en tarvitse, sonni tienaa hyvin itsensä siemennyksillä ennen teurastusta.
Eipä tätä nyt hirveesti hakea tarvinnut. Mutta se hiukan ihmetyttää kun tämä kuljetuskustannusten logiikka ihan varmasti pätee kaikkiin muihinkin kuin siemennyksiin eli teurasnoutoihin ja maitokeräilyyn jos kohta ei välttämättä ero ole noin suuri mutta varmasti sama ero samoin päin on olemassa. Ja sitten kun Veeti sanoo että etelä maksaa muiden kulut kun osuustoiminnassa rahdit tasataan niin toteat vaan että "höpö-höpö" vaikka tosiasia on että Veeti on ilmaissut selvän kiistämättömän faktan. Ja sitä faktaa ei "höpö-höpöttelemällä" poisteta.
Niimpä, mutta aloituksessa Veeti ei puhunut mitään osuustaoiminnan rahdeista, vaan banaaneista ja kauraryyneistä, joita ei Suomalainen osuustoimintaliike tuota ????
-
höp höp höp ;D
-
Mutta? Koska kerran etelän tilat alemmilla tukitasoilla kuitenkin tosiasiallisesti maksavat osan niistä pohjoisen tilojen suurista kustannuksista joilla perustellaan sitä korkeampaa tuen tarvetta niin minun mielestäni voidaan ihan perustellusti ja oikeutetusti kysyä että onko tämä oikein ja oikeudenmukaista ja rehellistä peliä?
Sori vaan poju, se on osuuskunnan periaate että revi siitä :-X :-\ :-* :'(
-
Mutta? Koska kerran etelän tilat alemmilla tukitasoilla kuitenkin tosiasiallisesti maksavat osan niistä pohjoisen tilojen suurista kustannuksista joilla perustellaan sitä korkeampaa tuen tarvetta niin minun mielestäni voidaan ihan perustellusti ja oikeutetusti kysyä että onko tämä oikein ja oikeudenmukaista ja rehellistä peliä?
Sori vaan poju, se on osuuskunnan periaate että revi siitä :-X :-\ :-* :'(
Kannattaa myydä maito muualle kuin koko valtakunnan osuuskunnalle, esim ruottalaisille ;D
-
Tän päivän uutisten mukaan syyskuun loppuun mennessä 200 kuljetusalan yritystä on mennyt konkurssiin ja 200 lopettanut,työpaikkoja arvioidaan katoavan 1500.Puolet autoista on vajaakäytössä ja 10% pois liikenteestä.
Ei kallis polttoainekaan tehnyt näin pahaa jälkeä,vaikka konkursseja silloinkin luvattiin tulevan.
SKAL on aika heikoilla,(melkein kun MTK) kun todellisista kuluista ei ole puhuttu numeroina,on vaan puhuttu yleisesti "pitkien etäisyyksien aiheuttamista korkeista kuluista" ja saaduista kuljetustuista on hyssytelty.Osuuskunnat,kauppaketjut,metsäteollisuus kilpailuttavat kuljetuksensa,on vain ajan kysymys kuka alkaa jatkossa käyttää pelkästään ulkomaisia(venäläisiä) autoja ja kuskeja.
-
höp höp höp ;D
Jaa tarkoitatko että mää kirjoitan höpöjä?
No ei, en missään nimessä.
Mutta täällähän on joillakin tapana kirjoitukset, joita ei faktoilla kumota, eikä muuta sanottavaa ole ja joutuisi todistamaan itse itsellensä imeneensä jo kolmessa sukupolvessa vääränlaista aivopesua ja äänestäneensä joka vaaleissa väärää hevosta, kuitata höpö höpöllä.
Tai sitten toinen mahdollisuus on kumota kirjoitus vastaamalla jotakin etelän laiskoista, joiden työtkin pitää c-alueela tehdä.
-
Tän päivän uutisten mukaan syyskuun loppuun mennessä 200 kuljetusalan yritystä on mennyt konkurssiin ja 200 lopettanut,työpaikkoja arvioidaan katoavan 1500.Puolet autoista on vajaakäytössä ja 10% pois liikenteestä.
Konkurssiin menneistä enin osa lienee yhden auton "omistajia" joita kukaan ei enää rahoita... kun kannattavia ajoja ei ole... vai??? ...ja toinen pulma on vajaa kapasiteetti... ajetaan satoja kilometrejä tavaraa jonnekin - ja tyhjänä takaisin.
-
Tän päivän uutisten mukaan syyskuun loppuun mennessä 200 kuljetusalan yritystä on mennyt konkurssiin ja 200 lopettanut,työpaikkoja arvioidaan katoavan 1500.Puolet autoista on vajaakäytössä ja 10% pois liikenteestä.
Ei kallis polttoainekaan tehnyt näin pahaa jälkeä,vaikka konkursseja silloinkin luvattiin tulevan.
SKAL on aika heikoilla,(melkein kun MTK) kun todellisista kuluista ei ole puhuttu numeroina,on vaan puhuttu yleisesti "pitkien etäisyyksien aiheuttamista korkeista kuluista" ja saaduista kuljetustuista on hyssytelty.Osuuskunnat,kauppaketjut,metsäteollisuus kilpailuttavat kuljetuksensa,on vain ajan kysymys kuka alkaa jatkossa käyttää pelkästään ulkomaisia(venäläisiä) autoja ja kuskeja.
Polttoaine tuskin on nykyisen konkurssiaallon syynä, syynä on laman aiheuttama kysynnän lasku, eli ajoja ei vaan ole ja siitä seuraa, kun velkaa kumminkin on ja auto seisoo, niin yhtenä kauniina päivänä pankki toteaa, että nyt sitten mennään sen pahimman skenaarion kautta ????
-
.ja toinen pulma on vajaa kapasiteetti
eniten tämä vaivaa sun korvien välissä :-X :-\ :-* :'(
-
"Etelän kuluttaja maksaa kuljetukset pohjoiseen.
Tutkijan mukaan kuljetuskustannusten pitäisi heijastua selvempinä hintaeroina Suomen sisällä.
Banaanit, kaurahiutaleet, kahvi ja valmispitsa maksavat lähes saman verran Tampereella ja Rovaniemellä. Missä on kuljetuskustannusten vaikutus, kysyy Kuluttajatutkimuskeskuksen erikoistutkija Ari Peltoniemi"
Aamulehti, etusivun uutinen tänään. Tätä lisää!!!
Asiaa! Vielä hullumpi tilanne maatalouden sisällä
voi äidin lutusta itkusta kultanaperoa ku naapurin poika vei tikkarin suusta......eiköhän pohjosestakin kauppa ota voittoa tuottavaa hintaa ja sitte kuorii oikeen paksusti kermaa etelän tyhmiltä veetieemeleiltä, epäilen että näin se menee :D :D :D :D
-
Selvä osoitus.
Kotomaisen kaupan kilpailu pelkkää mielikuvituksen tuotetta.
Tästäkö syystä s-l anttilakin on niin haluton työryhmineen löytämään syyllistä kuka vetää välistä, jos kerran kepuluuserit ruokitaan kaupan hyväntahtoisuudella.
Eikös maatalouden puolella tämä maataloussektorien yhteisyrityksellä Moveralla ole samanlainen pyrkimys.
Etelä maksaa myöskin pohjoisten rahteja.
mites eemeli kun sinä huudat aina tuonne maitopuolelle lisää kilpailevia yrityksiä, ni eikös se lisää merkittävästi kuljetuskustannuksia jos joka kaupalla käy monen eri firman jakeluauto, imuautoja kiertelis myös ympäri suomea imemässä tankin sieltä toisen täältä :-\ :-\ :-\ :-\
-
"Etelän kuluttaja maksaa kuljetukset pohjoiseen.
Tutkijan mukaan kuljetuskustannusten pitäisi heijastua selvempinä hintaeroina Suomen sisällä.
Banaanit, kaurahiutaleet, kahvi ja valmispitsa maksavat lähes saman verran Tampereella ja Rovaniemellä. Missä on kuljetuskustannusten vaikutus, kysyy Kuluttajatutkimuskeskuksen erikoistutkija Ari Peltoniemi"
peltoliemelle kannattaisi antaa potkut heti: Jos kuljetuskustannukset pohjoiseen ovat nostavat esim. 2% tuotteen hintaa, niin etelän kaupunkien kauppojen kiinteistö, työvoima, huolto, ym., ym. kulut ovat monta kertaa kuljetuskulujen eroa suuremmat.
Lisäksi markkinataloudessa HK;n on pystyttävä myymään se valmispizza pohjoiseen samaan hintaan kuin Atria myy, ja sama päinvastoin.
-
"Etelän kuluttaja maksaa kuljetukset pohjoiseen.
Tutkijan mukaan kuljetuskustannusten pitäisi heijastua selvempinä hintaeroina Suomen sisällä.
Banaanit, kaurahiutaleet, kahvi ja valmispitsa maksavat lähes saman verran Tampereella ja Rovaniemellä. Missä on kuljetuskustannusten vaikutus, kysyy Kuluttajatutkimuskeskuksen erikoistutkija Ari Peltoniemi"
peltoliemelle kannattaisi antaa potkut heti: Jos kuljetuskustannukset pohjoiseen ovat nostavat esim. 2% tuotteen hintaa, niin etelän kaupunkien kauppojen kiinteistö, työvoima, huolto, ym., ym. kulut ovat monta kertaa kuljetuskulujen eroa suuremmat.
Lisäksi markkinataloudessa HK;n on pystyttävä myymään se valmispizza pohjoiseen samaan hintaan kuin Atria myy, ja sama päinvastoin.
kyllä, se on kallista kun kuorma-auto seisoo ruuhkassa ja sen yhden seisovan takia kymmenen muuta oottaa kuormaansa, pohjosessa liikenne sujuvaa
-
kyllä, se on kallista kun kuorma-auto seisoo ruuhkassa ja sen yhden seisovan takia kymmenen muuta oottaa kuormaansa, pohjosessa liikenne sujuvaa
Eittämättä on... vielä ku ois jotain kuskattavaa :P ::) ;D :D
-
kyllä, se on kallista kun kuorma-auto seisoo ruuhkassa ja sen yhden seisovan takia kymmenen muuta oottaa kuormaansa, pohjosessa liikenne sujuvaa
Eittämättä on... vielä ku ois jotain kuskattavaa :P ::) ;D :D
eemeliin mukaan pitäs olla ;) ;) ;) ;)
-
kyllä, se on kallista kun kuorma-auto seisoo ruuhkassa ja sen yhden seisovan takia kymmenen muuta oottaa kuormaansa, pohjosessa liikenne sujuvaa
Eittämättä on... vielä ku ois jotain kuskattavaa :P ::) ;D :D
eemeliin mukaan pitäs olla ;) ;) ;) ;)
Hyvin monen muunkin mielestä pitäisi... olla...
-
kyllä, se on kallista kun kuorma-auto seisoo ruuhkassa ja sen yhden seisovan takia kymmenen muuta oottaa kuormaansa, pohjosessa liikenne sujuvaa
Eittämättä on... vielä ku ois jotain kuskattavaa :P ::) ;D :D
eemeliin mukaan pitäs olla ;) ;) ;) ;)
Varmaan siinä on sitä ruottalaista maitua eemelille ????
-
Voi helvetti noita ikuisuuskysymyksiä . Ent kommunisti Etelästä ja nykyiset kepulaiset pohjoisesta kinaamassa mitä pitäis kuorma-auton lavalla olla .Mitä kuskataan pohjoisesta etelään en tiijä mutta kuorma-autoilian pitää saada rahdista hintaa ja hinnan maksaa rahdin tilaaja . Mitä auto kuskaa on sivuseikka . >:( >:(
-
"Etelän kuluttaja maksaa kuljetukset pohjoiseen.
Tutkijan mukaan kuljetuskustannusten pitäisi heijastua selvempinä hintaeroina Suomen sisällä.
Banaanit, kaurahiutaleet, kahvi ja valmispitsa maksavat lähes saman verran Tampereella ja Rovaniemellä. Missä on kuljetuskustannusten vaikutus, kysyy Kuluttajatutkimuskeskuksen erikoistutkija Ari Peltoniemi"
Aamulehti, etusivun uutinen tänään. Tätä lisää!!!
Täällähän on kauppaa syytetty ties mistä ja on se epäoikeudenmukaista jos tundralla ja etelässä ruoka on lähes saman hintaista. Jonkinlainen haittavero tulisi säätää pikaisesti pohjoisen asukkaille, kun eivät ymmärrä muuttaa etelään leveämmän leivän ääreen
-
tuosta kerran oli yhden muistaaksein juvalaisen viljelijän kanssa puhetta; heiltä lähtee kiinankaalit johonkin espoon varastoon iltapäivisin ja aamuyölä tulee espoon varastosta kiinankaalia vajaa kilometrin päässä olevalle firmalle joka pilkkoo ja pakkaa kaalin salaattiannoksiksijotka sitten siirretään espoon varastoon odottamaan kuljetusta , yllätys yllätys, mikkeliläisen marketin hyllyyn! heh, aika monta kilometriä kulkee kiinankaali ennekuin on naapurikunnan marketin hyllyillä myytävänä ! tuo esimerkki oli muistaaksein jostain viime syksyn aikoina kuumana aiheena paikallislehdissä. ihan kiva ja artistihan maksaa kulut! en kyllä tiedä kuka maksaa kenenkin osuuden!
-
Niin mutta kun se jakeluauto ajaisi saman reitin riippumatta siitä olisiko kyydissä niitä Kiinankaalia vaiko ei. Tämä ns. lähiruoka-ajattelu ei ole aivan niin yksinkertaista kuin voisi luulla.
-
Niin mutta kun se jakeluauto ajaisi saman reitin riippumatta siitä olisiko kyydissä niitä Kiinankaalia vaiko ei. Tämä ns. lähiruoka-ajattelu ei ole aivan niin yksinkertaista kuin voisi luulla.
taitaa olla mahdoton ajatus ruuan, varaosien,, teollisuuden raaka-aineiden tarvepohjainen kuljetus, taitaa hyvin paljon nojata säännöllisiin reitteihin
-
"Ruotsin kuljetustuki on noin kymmenen kertaa Suomen kuljetustukea suurempi.
Suurimmat erot maiden välillä johtuvat Ruotsin tuesta jalostuspaikalle saapuville raaka-aine- ja puolivalmistekuljetuksille, laajemmasta tuettavien tuotteiden listasta ja toimialajakaumasta, merikuljetusten tukemisesta sekä suurten yritysten kuulumisesta tuen piiriin."
siksikö ruottilla mennee paremmin :o
http://julkaisurekisteri.ktm.fi/ktm_jur/ktmjur.nsf/All/8D4BAA17A7B05096C22573680037D1C6
-
Suomen kaupoissa ei ole hintakilpailua. Ainoa kilpailu on kuka myy prameammassa ostoshelvetissä. Pohjoisessa ei samassa mittakaavassa ole tähän kerskaprameuteen syyllistytty, joten tuote pystytään myymään rahtikustannuksista huolimatta samaan hintaan.
-
kyllä, se on kallista kun kuorma-auto seisoo ruuhkassa ja sen yhden seisovan takia kymmenen muuta oottaa kuormaansa, pohjosessa liikenne sujuvaa
Eittämättä on... vielä ku ois jotain kuskattavaa :P ::) ;D :D
kun olisi sinullakin aivot joilla ajatella mut kun ei ::)
otsikos totuus
-
Suomen kaupoissa ei ole hintakilpailua. Ainoa kilpailu on kuka myy prameammassa ostoshelvetissä. Pohjoisessa ei samassa mittakaavassa ole tähän kerskaprameuteen syyllistytty, joten tuote pystytään myymään rahtikustannuksista huolimatta samaan hintaan.
Voihan se olla noinkin. Odotan yhä sitä että joku löytää syyn tähän suureen epäoikeudenmukaisuuteen.
-
"Ruotsin kuljetustuki on noin kymmenen kertaa Suomen kuljetustukea suurempi.
Suurimmat erot maiden välillä johtuvat Ruotsin tuesta jalostuspaikalle saapuville raaka-aine- ja puolivalmistekuljetuksille, laajemmasta tuettavien tuotteiden listasta ja toimialajakaumasta, merikuljetusten tukemisesta sekä suurten yritysten kuulumisesta tuen piiriin."
Otsikossa kaikki.
-
Suomen kaupoissa ei ole hintakilpailua. Ainoa kilpailu on kuka myy prameammassa ostoshelvetissä. Pohjoisessa ei samassa mittakaavassa ole tähän kerskaprameuteen syyllistytty, joten tuote pystytään myymään rahtikustannuksista huolimatta samaan hintaan.
Voihan se olla noinkin. Odotan yhä sitä että joku löytää syyn tähän suureen epäoikeudenmukaisuuteen.
Se on Kepu.
-
kyllähän kuletus tehokkuus nousee 100 kertaseksi kun rekat pääsee
pohojosemmaksi
moottorit toimii tehokkaammin puhtaalla happirikkaalla ilimalla
eikä tarvi tuntitolokulla vahata liikennevaloja
pois kakojen pillaamasta ilimasta
-
Niiin, Vetelän kuluttaja maksaa senkin sinun tumpeloiman ns.tyan. Ryssäksi meni monena vuotena kylvöt ja se ruuvikärry jäi sateeseen makaamaan ilman pressua!!!! Järkyttäviä Veeti ovatten työsi!
-
pois kakojen pillaamasta ilimasta
Meette mihin meette... mut kaikki vesi, kaikki vesistöt ja kaikki ilma on SuoKustan sekulisakin pilaamaa.
-
kyllähän kuletus tehokkuus nousee 100 kertaseksi kun rekat pääsee
pohojosemmaksi
moottorit toimii tehokkaammin puhtaalla happirikkaalla ilimalla
eikä tarvi tuntitolokulla vahata liikennevaloja
pois kakojen pillaamasta ilimasta
:D :D :D :D :D :D :D
Tää oli ihan paras joke... 100 kertainen tehokkuus :D :D :D
Tarkoitatko polttoaineen kulutuksen pienuutta vai kuljetustukien suuruutta ;D ;D ;D ;D ;D
-
tuosta kerran oli yhden muistaaksein juvalaisen viljelijän kanssa puhetta; heiltä lähtee kiinankaalit johonkin espoon varastoon iltapäivisin ja aamuyölä tulee espoon varastosta kiinankaalia vajaa kilometrin päässä olevalle firmalle joka pilkkoo ja pakkaa kaalin salaattiannoksiksijotka sitten siirretään espoon varastoon odottamaan kuljetusta , yllätys yllätys, mikkeliläisen marketin hyllyyn! heh, aika monta kilometriä kulkee kiinankaali ennekuin on naapurikunnan marketin hyllyillä myytävänä ! tuo esimerkki oli muistaaksein jostain viime syksyn aikoina kuumana aiheena paikallislehdissä. ihan kiva ja artistihan maksaa kulut! en kyllä tiedä kuka maksaa kenenkin osuuden!
Se on vaan sillä lailla, että kuljetuskustannusten osuutta ei kannata liioitella, se ei ole paljoakaan tavaran loppuhinnasta.
-
tuosta kerran oli yhden muistaaksein juvalaisen viljelijän kanssa puhetta; heiltä lähtee kiinankaalit johonkin espoon varastoon iltapäivisin ja aamuyölä tulee espoon varastosta kiinankaalia vajaa kilometrin päässä olevalle firmalle joka pilkkoo ja pakkaa kaalin salaattiannoksiksijotka sitten siirretään espoon varastoon odottamaan kuljetusta , yllätys yllätys, mikkeliläisen marketin hyllyyn! heh, aika monta kilometriä kulkee kiinankaali ennekuin on naapurikunnan marketin hyllyillä myytävänä ! tuo esimerkki oli muistaaksein jostain viime syksyn aikoina kuumana aiheena paikallislehdissä. ihan kiva ja artistihan maksaa kulut! en kyllä tiedä kuka maksaa kenenkin osuuden!
Se on vaan sillä lailla, että kuljetuskustannusten osuutta ei kannata liioitella, se ei ole paljoakaan tavaran loppuhinnasta.
Nappaa viljatilistä 15%
-
"Ruotsin kuljetustuki on noin kymmenen kertaa Suomen kuljetustukea suurempi.
Suurimmat erot maiden välillä johtuvat Ruotsin tuesta jalostuspaikalle saapuville raaka-aine- ja puolivalmistekuljetuksille, laajemmasta tuettavien tuotteiden listasta ja toimialajakaumasta, merikuljetusten tukemisesta sekä suurten yritysten kuulumisesta tuen piiriin."
siksikö ruottilla mennee paremmin :o
http://julkaisurekisteri.ktm.fi/ktm_jur/ktmjur.nsf/All/8D4BAA17A7B05096C22573680037D1C6
Kuljetustuet menee vientiteollisuudelle, ei niitä saa jokainen yritys, on kokemusta asiasta, en ole saanut vaikka olen aktiivisesti hakenut ????
-
tuosta kerran oli yhden muistaaksein juvalaisen viljelijän kanssa puhetta; heiltä lähtee kiinankaalit johonkin espoon varastoon iltapäivisin ja aamuyölä tulee espoon varastosta kiinankaalia vajaa kilometrin päässä olevalle firmalle joka pilkkoo ja pakkaa kaalin salaattiannoksiksijotka sitten siirretään espoon varastoon odottamaan kuljetusta , yllätys yllätys, mikkeliläisen marketin hyllyyn! heh, aika monta kilometriä kulkee kiinankaali ennekuin on naapurikunnan marketin hyllyillä myytävänä ! tuo esimerkki oli muistaaksein jostain viime syksyn aikoina kuumana aiheena paikallislehdissä. ihan kiva ja artistihan maksaa kulut! en kyllä tiedä kuka maksaa kenenkin osuuden!
Se on vaan sillä lailla, että kuljetuskustannusten osuutta ei kannata liioitella, se ei ole paljoakaan tavaran loppuhinnasta.
Nappaa viljatilistä 15%
No oletko saanut kuljetustukea ja jos et ole saanut, niin miksi et ole saanut ????
-
Kus skaania ajaa 500 kilsaa edestakasin kärryn kanssa se on 2000 ekun kustannus. Jos ensin viedään hiehot tundralle sitte rehut perässä ja lopuksi haetaan teuraat pois ja viä jatketaan jauhelihana stadiin, niin tulee hieholle hintaa, kuka maksaa viulut.
-
Kus skaania ajaa 500 kilsaa edestakasin kärryn kanssa se on 2000 ekun kustannus. Jos ensin viedään hiehot tundralle sitte rehut perässä ja lopuksi haetaan teuraat pois ja viä jatketaan jauhelihana stadiin, niin tulee hieholle hintaa, kuka maksaa viulut.
Mitähän rehuja sinne pitää viedä ?
-
Kus skaania ajaa 500 kilsaa edestakasin kärryn kanssa se on 2000 ekun kustannus. Jos ensin viedään hiehot tundralle sitte rehut perässä ja lopuksi haetaan teuraat pois ja viä jatketaan jauhelihana stadiin, niin tulee hieholle hintaa, kuka maksaa viulut.
rekkamiehetki käyneet veetin pussyllä ;) ;) ;) ;)
-
Kus skaania ajaa 500 kilsaa edestakasin kärryn kanssa se on 2000 ekun kustannus. Jos ensin viedään hiehot tundralle sitte rehut perässä ja lopuksi haetaan teuraat pois ja viä jatketaan jauhelihana stadiin, niin tulee hieholle hintaa, kuka maksaa viulut.
Kärryn kanssa siihen mahtuu, noin 40 mullikkaa vähintäänkin, jolloin kappalehinta on 20 € kuljetusten osalta, paluukuormassa tulee ainakin 20 teurasta, joiden kuljetuskustannus on 40 € kieppeillä, jos teuraspaino on 400 kg kiepeillä, niin se tekee 10 senttiä kilohintaan lisää, eikä se ilman kuljetuksia siellä etelässääkään se sonni mihinkään siirry, eli mikähän on ero etelän ja pohjoisen välillä todellisuudessa, muutama sentti ????
-
Kus skaania ajaa 500 kilsaa edestakasin kärryn kanssa se on 2000 ekun kustannus. Jos ensin viedään hiehot tundralle sitte rehut perässä ja lopuksi haetaan teuraat pois ja viä jatketaan jauhelihana stadiin, niin tulee hieholle hintaa, kuka maksaa viulut.
Kärryn kanssa siihen mahtuu, noin 40 mullikkaa vähintäänkin, jolloin kappalehinta on 20 € kuljetusten osalta, paluukuormassa tulee ainakin 20 teurasta, joiden kuljetuskustannus on 40 € kieppeillä, jos teuraspaino on 400 kg kiepeillä, niin se tekee 10 senttiä kilohintaan lisää, eikä se ilman kuljetuksia siellä etelässääkään se sonni mihinkään siirry, eli mikähän on ero etelän ja pohjoisen välillä todellisuudessa, muutama sentti ????
lienee tuo kilometrihinta tänäpäivänä lähempänä yhtä ku kahta euroa ??? ??? ??? ???
-
Kus skaania ajaa 500 kilsaa edestakasin kärryn kanssa se on 2000 ekun kustannus. Jos ensin viedään hiehot tundralle sitte rehut perässä ja lopuksi haetaan teuraat pois ja viä jatketaan jauhelihana stadiin, niin tulee hieholle hintaa, kuka maksaa viulut.
Kärryn kanssa siihen mahtuu, noin 40 mullikkaa vähintäänkin, jolloin kappalehinta on 20 € kuljetusten osalta, paluukuormassa tulee ainakin 20 teurasta, joiden kuljetuskustannus on 40 € kieppeillä, jos teuraspaino on 400 kg kiepeillä, niin se tekee 10 senttiä kilohintaan lisää, eikä se ilman kuljetuksia siellä etelässääkään se sonni mihinkään siirry, eli mikähän on ero etelän ja pohjoisen välillä todellisuudessa, muutama sentti ????
lienee tuo kilometrihinta tänäpäivänä lähempänä yhtä ku kahta euroa ??? ??? ??? ???
Kasvattaahan en jenkeissäkin, ne naudat siellä preerialla hevonhelvetissä muun maatalouden takamailla, kuljettaa ensin teurastamoille ja sieltä sitten satamiin ja sieltä laivoilla Suomeen ja rekoilla tänne markettiin, eikä siinä hinnassa näy kuljetuskustannuksilla olevan sanottavasti vaikutusta ????
-
Kus skaania ajaa 500 kilsaa edestakasin kärryn kanssa se on 2000 ekun kustannus. Jos ensin viedään hiehot tundralle sitte rehut perässä ja lopuksi haetaan teuraat pois ja viä jatketaan jauhelihana stadiin, niin tulee hieholle hintaa, kuka maksaa viulut.
Kärryn kanssa siihen mahtuu, noin 40 mullikkaa vähintäänkin, jolloin kappalehinta on 20 € kuljetusten osalta, paluukuormassa tulee ainakin 20 teurasta, joiden kuljetuskustannus on 40 € kieppeillä, jos teuraspaino on 400 kg kiepeillä, niin se tekee 10 senttiä kilohintaan lisää, eikä se ilman kuljetuksia siellä etelässääkään se sonni mihinkään siirry, eli mikähän on ero etelän ja pohjoisen välillä todellisuudessa, muutama sentti ????
lienee tuo kilometrihinta tänäpäivänä lähempänä yhtä ku kahta euroa ??? ??? ??? ???
Kasvattaahan en jenkeissäkin, ne naudat siellä preerialla hevonhelvetissä muun maatalouden takamailla, kuljettaa ensin teurastamoille ja sieltä sitten satamiin ja sieltä laivoilla Suomeen ja rekoilla tänne markettiin, eikä siinä hinnassa näy kuljetuskustannuksilla olevan sanottavasti vaikutusta ????
Ei kai Ammeriikkaan maalta tänne mitään naudanlihaa rahdata... Etelä-Amerikasta kyllä tuodaan... ja sen tuottajahinta on siellä muutamia kymmeniä senttejä/kilo.
-
Kus skaania ajaa 500 kilsaa edestakasin kärryn kanssa se on 2000 ekun kustannus. Jos ensin viedään hiehot tundralle sitte rehut perässä ja lopuksi haetaan teuraat pois ja viä jatketaan jauhelihana stadiin, niin tulee hieholle hintaa, kuka maksaa viulut.
Kärryn kanssa siihen mahtuu, noin 40 mullikkaa vähintäänkin, jolloin kappalehinta on 20 € kuljetusten osalta, paluukuormassa tulee ainakin 20 teurasta, joiden kuljetuskustannus on 40 € kieppeillä, jos teuraspaino on 400 kg kiepeillä, niin se tekee 10 senttiä kilohintaan lisää, eikä se ilman kuljetuksia siellä etelässääkään se sonni mihinkään siirry, eli mikähän on ero etelän ja pohjoisen välillä todellisuudessa, muutama sentti ????
lienee tuo kilometrihinta tänäpäivänä lähempänä yhtä ku kahta euroa ??? ??? ??? ???
Kasvattaahan en jenkeissäkin, ne naudat siellä preerialla hevonhelvetissä muun maatalouden takamailla, kuljettaa ensin teurastamoille ja sieltä sitten satamiin ja sieltä laivoilla Suomeen ja rekoilla tänne markettiin, eikä siinä hinnassa näy kuljetuskustannuksilla olevan sanottavasti vaikutusta ????
Ei kai Ammeriikkaan maalta tänne mitään naudanlihaa rahdata... Etelä-Amerikasta kyllä tuodaan... ja sen tuottajahinta on siellä muutamia kymmeniä senttejä/kilo.
Totta, meillä tuotanto on siirretty tundralle ja maksaa niin s...nasti.
-
Kus skaania ajaa 500 kilsaa edestakasin kärryn kanssa se on 2000 ekun kustannus. Jos ensin viedään hiehot tundralle sitte rehut perässä ja lopuksi haetaan teuraat pois ja viä jatketaan jauhelihana stadiin, niin tulee hieholle hintaa, kuka maksaa viulut.
Kärryn kanssa siihen mahtuu, noin 40 mullikkaa vähintäänkin, jolloin kappalehinta on 20 € kuljetusten osalta, paluukuormassa tulee ainakin 20 teurasta, joiden kuljetuskustannus on 40 € kieppeillä, jos teuraspaino on 400 kg kiepeillä, niin se tekee 10 senttiä kilohintaan lisää, eikä se ilman kuljetuksia siellä etelässääkään se sonni mihinkään siirry, eli mikähän on ero etelän ja pohjoisen välillä todellisuudessa, muutama sentti ????
lienee tuo kilometrihinta tänäpäivänä lähempänä yhtä ku kahta euroa ??? ??? ??? ???
Kasvattaahan en jenkeissäkin, ne naudat siellä preerialla hevonhelvetissä muun maatalouden takamailla, kuljettaa ensin teurastamoille ja sieltä sitten satamiin ja sieltä laivoilla Suomeen ja rekoilla tänne markettiin, eikä siinä hinnassa näy kuljetuskustannuksilla olevan sanottavasti vaikutusta ????
Ei kai Ammeriikkaan maalta tänne mitään naudanlihaa rahdata... Etelä-Amerikasta kyllä tuodaan... ja sen tuottajahinta on siellä muutamia kymmeniä senttejä/kilo.
Paljon jenkeistä kyllä lihaa viedään, kai siitä osa EU:n alueellekkin tulee, teurastamothan on jo osittain samoja yhtiöitä, itseasiassa yksi maailman suurimpia yhtiöitä on juuri tälläinen naudanlihanviejä.
Etelä-amerikassa ja USA johtava eli suurin teurastamo, tai teurastamoiden emoyhtiö.
-
Ei kai Ammeriikkaan maalta tänne mitään naudanlihaa rahdata... Etelä-Amerikasta kyllä tuodaan... ja sen tuottajahinta on siellä muutamia kymmeniä senttejä/kilo.
Paljon jenkeistä kyllä lihaa viedään, kai siitä osa EU:n alueellekkin tulee, teurastamothan on jo osittain samoja yhtiöitä, itseasiassa yksi maailman suurimpia yhtiöitä on juuri tälläinen naudanlihanviejä.
Etelä-amerikassa ja USA johtava eli suurin teurastamo, tai teurastamoiden emoyhtiö.
O.K.
-
Ei kai Ammeriikkaan maalta tänne mitään naudanlihaa rahdata... Etelä-Amerikasta kyllä tuodaan... ja sen tuottajahinta on siellä muutamia kymmeniä senttejä/kilo.
Paljon jenkeistä kyllä lihaa viedään, kai siitä osa EU:n alueellekkin tulee, teurastamothan on jo osittain samoja yhtiöitä, itseasiassa yksi maailman suurimpia yhtiöitä on juuri tälläinen naudanlihanviejä.
Etelä-amerikassa ja USA johtava eli suurin teurastamo, tai teurastamoiden emoyhtiö.
O.K.
Sillä on 240 000 työntekijää, siinä on Atria aikalailla vastaantulija, kun Nokiakin on pikkutekijä sen rinnalla.
-
kyllähän kuletus tehokkuus nousee 100 kertaseksi kun rekat pääsee
pohojosemmaksi
moottorit toimii tehokkaammin puhtaalla happirikkaalla ilimalla
eikä tarvi tuntitolokulla vahata liikennevaloja
pois kakojen pillaamasta ilimasta
:D :D :D :D :D :D :D
Tää oli ihan paras joke... 100 kertainen tehokkuus :D :D :D
Tarkoitatko polttoaineen kulutuksen pienuutta vai kuljetustukien suuruutta ;D ;D ;D ;D ;D
tämä 100 kertastuminen on heleppo tojeta
kahtoo esim. helssinkissä liikennevalloissa noppeusmittarija
ja sitte kahtoo kun rekka mennee vaikka pohojosseen päin pikitietä
ja jos ei ite ossaa aijaa rekkaa
nii joku varmaan ottaa sen verran kyytille
-
Kus skaania ajaa 500 kilsaa edestakasin kärryn kanssa se on 2000 ekun kustannus. Jos ensin viedään hiehot tundralle sitte rehut perässä ja lopuksi haetaan teuraat pois ja viä jatketaan jauhelihana stadiin, niin tulee hieholle hintaa, kuka maksaa viulut.
Mitähän rehuja sinne pitää viedä ?
Jonkun mukaan ohra kasvaa huonosti Kittilässä ???
-
kyllähän kuletus tehokkuus nousee 100 kertaseksi kun rekat pääsee
pohojosemmaksi
moottorit toimii tehokkaammin puhtaalla happirikkaalla ilimalla
eikä tarvi tuntitolokulla vahata liikennevaloja
pois kakojen pillaamasta ilimasta
:D :D :D :D :D :D :D
Tää oli ihan paras joke... 100 kertainen tehokkuus :D :D :D
Tarkoitatko polttoaineen kulutuksen pienuutta vai kuljetustukien suuruutta ;D ;D ;D ;D ;D
tämä 100 kertastuminen on heleppo tojeta
kahtoo esim. helssinkissä liikennevalloissa noppeusmittarija
ja sitte kahtoo kun rekka mennee vaikka pohojosseen päin pikitietä
ja jos ei ite ossaa aijaa rekkaa
nii joku varmaan ottaa sen verran kyytille
No ilmankos te ne kuljetustuet(kin) tarvitsette ;D
-
Kus skaania ajaa 500 kilsaa edestakasin kärryn kanssa se on 2000 ekun kustannus. Jos ensin viedään hiehot tundralle sitte rehut perässä ja lopuksi haetaan teuraat pois ja viä jatketaan jauhelihana stadiin, niin tulee hieholle hintaa, kuka maksaa viulut.
Mitähän rehuja sinne pitää viedä ?
Jonkun mukaan ohra kasvaa huonosti Kittilässä ???
No syö ne hiehot muutakin kuin ohraa. Tuskin niiden nurmirehuja tarvii kuskailla sinne Kittilään.
-
sosiaalitoimiston lapulla :o
"Helsingin sosiaalimenot ovat kasvaneet kaksinkertaiseksi viimeisen kymmenen vuoden aikana. Varmasti sillä rahalla on saatu jotain aikaankin. Jos on tehty liikaa vääriä asioita ja liian vähän oikeita, on asioista vastaavien tehtävä arvioida sitä itse."
-
"Helsingin sosiaalimenot ovat kasvaneet kaksinkertaiseksi viimeisen kymmenen vuoden aikana.
Tietysti... ku kepuluuseripankopellet on ängenny tänne oman kunnan rahojen loputtua :o :o :o :o
-
mutta muutama viestiketju takasin perin just guru veeti käski muuttaan sinne missä on markkinat/markkinoitavat! mitä ***** soutamista nää jutut on eikö ole otettuna jakomielitautipillerit vai? naapurin kanssa aateltiin tuossa että siirretäänpä firma hesan liepeille ja laitetaan valtio vaihtamaan 260 hehtaaria mettäistä maata ja aletaan pyörittään virmaa siellä kuten veetineiti käski! muutama kelkka/mönkkärireitti ja pari kymmentä hevosta hiekkateitä kiertään ja KUN alkaa vastustajia löytyyn maisemissa niin tilataan taas igor töihin opastamaan elon tiellä sivustakitisijät! on käsky käynnä että ei kehä3:sen taa saa rahaa viedä! joten palvelut olis nyt lähellä ja jos ei kelpaa , -poistoon! oisko ihan hulluinta ajatusta? ei sen jälkeen tartteis "hyvien veronmaksajien" tuhlata muuhun maahan!
-
mutta muutama viestiketju takasin perin just guru veeti käski muuttaan sinne missä on markkinat/markkinoitavat! mitä ***** soutamista nää jutut on eikö ole otettuna jakomielitautipillerit vai? naapurin kanssa aateltiin tuossa että siirretäänpä firma hesan liepeille ja laitetaan valtio vaihtamaan 260 hehtaaria mettäistä maata ja aletaan pyörittään virmaa siellä kuten veetineiti käski! muutama kelkka/mönkkärireitti ja pari kymmentä hevosta hiekkateitä kiertään ja KUN alkaa vastustajia löytyyn maisemissa niin tilataan taas igor töihin opastamaan elon tiellä sivustakitisijät! on käsky käynnä että ei kehä3:sen taa saa rahaa viedä! joten palvelut olis nyt lähellä ja jos ei kelpaa , -poistoon! oisko ihan hulluinta ajatusta? ei sen jälkeen tartteis "hyvien veronmaksajien" tuhlata muuhun maahan!
No täällä etelässä tarvii tehdä itsekkin jotain.
Mutta kuten kirjoituksestakin paistaa läpi; tuo me tullaan ja laitetaan valtio vaihtamaan 260 hehtaaria, aivan kuin tissinkoittajien uhoa. me vaadimme, meidän pitää saada, muut kyykkyyn. Mutta kun kaikki on oppittu saamaan ja valtio hyysäämään, niin ei oikein osaa ihmisillekkään kirjoittaessa käyttytyä edes ihmisiksi.
Voi s.....tana
-
ja etelän maaliman omistajat osaa oikein käyttäytyä täällä susirajan takana!????? kun edes joskus kesällä näkis yhdenkään euroopanomistajan olevan kuin ihmisten pitää mökillä niin vetäisisin ristin tuvan seinään! on sen verta persenrepimää porukkaa sieltä joka luojan viikonloppu täällä kesällä!
-
mutta muutama viestiketju takasin perin just guru veeti käski muuttaan sinne missä on markkinat/markkinoitavat! mitä ***** soutamista nää jutut on eikö ole otettuna jakomielitautipillerit vai? naapurin kanssa aateltiin tuossa että siirretäänpä firma hesan liepeille ja laitetaan valtio vaihtamaan 260 hehtaaria mettäistä maata ja aletaan pyörittään virmaa siellä kuten veetineiti käski! muutama kelkka/mönkkärireitti ja pari kymmentä hevosta hiekkateitä kiertään ja KUN alkaa vastustajia löytyyn maisemissa niin tilataan taas igor töihin opastamaan elon tiellä sivustakitisijät! on käsky käynnä että ei kehä3:sen taa saa rahaa viedä! joten palvelut olis nyt lähellä ja jos ei kelpaa , -poistoon! oisko ihan hulluinta ajatusta? ei sen jälkeen tartteis "hyvien veronmaksajien" tuhlata muuhun maahan!
No täällä etelässä tarvii tehdä itsekkin jotain.
Mutta kuten kirjoituksestakin paistaa läpi; tuo me tullaan ja laitetaan valtio vaihtamaan 260 hehtaaria, aivan kuin tissinkoittajien uhoa. me vaadimme, meidän pitää saada, muut kyykkyyn. Mutta kun kaikki on oppittu saamaan ja valtio hyysäämään, niin ei oikein osaa ihmisillekkään kirjoittaessa käyttytyä edes ihmisiksi.
Voi s.....tana
kruunataan eemelistä hyvien tapojen lähettiläs c-alueelle ;D ;D ;D ;D
-
[q
Kepulandia on laaja harvaanasuttu alue. Kuljetuskustannukset sinne ovat huomattavat.
***** Tämän mukaan Veetikin asuu kepulandiassa:
Vesilahden kunnanvaltuusto kaudella 2009-2012
Paikkajako: Keskusta 11, Kokoomus 6, Vesilahden Sitoutumattomat 5, SDP 2, Vasemmisto 1, Kristillisdemokraatit 1, Vihreät 1
Että silleen ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
[q
Kepulandia on laaja harvaanasuttu alue. Kuljetuskustannukset sinne ovat huomattavat.
***** Tämän mukaan Veetikin asuu kepulandiassa:
Vesilahden kunnanvaltuusto kaudella 2009-2012
Paikkajako: Keskusta 11, Kokoomus 6, Vesilahden Sitoutumattomat 5, SDP 2, Vasemmisto 1, Kristillisdemokraatit 1, Vihreät 1
Että silleen ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Täälläpäin kepulaiset on OK-ihmisiä.
-
[q
Kepulandia on laaja harvaanasuttu alue. Kuljetuskustannukset sinne ovat huomattavat.
***** Tämän mukaan Veetikin asuu kepulandiassa:
Vesilahden kunnanvaltuusto kaudella 2009-2012
Paikkajako: Keskusta 11, Kokoomus 6, Vesilahden Sitoutumattomat 5, SDP 2, Vasemmisto 1, Kristillisdemokraatit 1, Vihreät 1
Että silleen ;D ;D ;D ;D ;D ;D
kokoomus saanu aika hyvin valtuutettuja läpi veetistä huolimatta
-
ja etelän maaliman omistajat osaa oikein käyttäytyä täällä susirajan takana!????? kun edes joskus kesällä näkis yhdenkään euroopanomistajan olevan kuin ihmisten pitää mökillä niin vetäisisin ristin tuvan seinään! on sen verta persenrepimää porukkaa sieltä joka luojan viikonloppu täällä kesällä!
Muistutettakoon että suurin osa noista on hankkinut mökin juuriltaan kun ovat kaupunkiin töihin joutuneet lähtemään? Palaavat sitten kesäviikonloppuisin "kotimaisemiin"?
-
Täälläpäin kepulaiset on OK-ihmisiä.
[/quote]
***** Joo. Osa natseistakin oli sitä mieltä että heidän naapurijuutalaisensa olivat kunnon väkeä....
-
parasta mitä tundralta on saatu on tyhjä paluukuorma
-
no teillä ei oo tarijota etes sitä hyvvää :o
-
(http://fox.nncdn.com/nn/0/406/471/s_487587.jpg)
-
(http://fox.nncdn.com/nn/0/406/471/s_487587.jpg)
Jep, eipä tähän ole mitään lisäämistä.
-
(http://fox.nncdn.com/nn/0/406/471/s_487587.jpg)
Timppa ihan käkenä?
Ei, pyydän anteeksi iistwuudilta.