Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Talojussi - 08.01.08 - klo:09:09
-
http://www.iltasanomat.fi/keskustelut/thread.jspa?threadID=3049
-
http://www.iltasanomat.fi/keskustelut/thread.jspa?threadID=3049
Jäljet jätit mutta aamupaska puuttuu!
-
http://www.iltasanomat.fi/keskustelut/thread.jspa?threadID=3049
Jäljet jätit mutta aamupaska puuttuu!
Polttoaineveron korotus oli hallitukselta hyvä toimenpide. Vielä kun ymmärtäisivät poistaa markkinoilta poltto-öljyn. Yksi veroluokka dieselöljy riittää. Jos jollain olis varaa polttaa sitä öljypolttimessa niin ok. Ei mitään järkeä rahdata jotain palmuöljyä tänne ja polttaa öljyä lämmitykseen.
Ja vielä yksi asia. Jos haja-asutusalueille halutaan samat palvelut kuin hesan keskustaan ,niin se on ympäristörikos.
-
http://www.iltasanomat.fi/keskustelut/thread.jspa?threadID=3049
Jäljet jätit mutta aamupaska puuttuu!
Polttoaineveron korotus oli hallitukselta hyvä toimenpide. Vielä kun ymmärtäisivät poistaa markkinoilta poltto-öljyn. Yksi veroluokka dieselöljy riittää. Jos jollain olis varaa polttaa sitä öljypolttimessa niin ok. Ei mitään järkeä rahdata jotain palmuöljyä tänne ja polttaa öljyä lämmitykseen.
Ja vielä yksi asia. Jos haja-asutusalueille halutaan samat palvelut kuin hesan keskustaan ,niin se on ympäristörikos.
Mitä väliä vanhoilla änkyröillä on kun eläkkeet tulee kerran kuukaudessa? Kovasti siinä kelpaa nauttia autoveron mukanaan tuomista alennuksista ja vaihtaa autoa kerran vuodessa. Polttoaineen hinnalla ei heille ole väliä kun eivät edes näe tankatessaan mittariin. Vanhainkodit pitää etäsijoittaa Helsinkiin että jokaisella änkyrällä on mahdollisuus ratikkaan ja kaukolämpöön.
-
http://www.iltasanomat.fi/keskustelut/thread.jspa?threadID=3049
Jäljet jätit mutta aamupaska puuttuu!
Polttoaineveron korotus oli hallitukselta hyvä toimenpide. Vielä kun ymmärtäisivät poistaa markkinoilta poltto-öljyn. Yksi veroluokka dieselöljy riittää. Jos jollain olis varaa polttaa sitä öljypolttimessa niin ok. Ei mitään järkeä rahdata jotain palmuöljyä tänne ja polttaa öljyä lämmitykseen.
Ja vielä yksi asia. Jos haja-asutusalueille halutaan samat palvelut kuin hesan keskustaan ,niin se on ympäristörikos.
Mitä väliä vanhoilla änkyröillä on kun eläkkeet tulee kerran kuukaudessa? Kovasti siinä kelpaa nauttia autoveron mukanaan tuomista alennuksista ja vaihtaa autoa kerran vuodessa. Polttoaineen hinnalla ei heille ole väliä kun eivät edes näe tankatessaan mittariin. Vanhainkodit pitää etäsijoittaa Helsinkiin että jokaisella änkyrällä on mahdollisuus ratikkaan ja kaukolämpöön.
Meilläpäin vanhukset ajaa taksilla. Laajentajat maksaa niin kovia vuokria että mittariauto voi lähes päivystää portilla. Näin olen huomannut tapahtuvan :D
-
Jos oltaisiin edes vähän järkeviä, niin yksityisautoilu pitäisi kokonaan kieltää kehä kolmosen sisäpuolella, siellä on aivan tarpeeksi julkisia kulkuneuvoja, ja yksityisautojen poistuttua tulee lisää tilaa julkiselle liikenteelle. Pääkaupunkiseudulla on kaikki palvelut ja työpaikat niin lähellä toisiaan, (siis suhteellisesti katsottuna) että kyllä siellä pärjättäisiin mainiosti pelkästään julkisilla kulkuneuvoilla.
-
Jos oltaisiin edes vähän järkeviä, niin yksityisautoilu pitäisi kokonaan kieltää kehä kolmosen sisäpuolella, siellä on aivan tarpeeksi julkisia kulkuneuvoja, ja yksityisautojen poistuttua tulee lisää tilaa julkiselle liikenteelle. Pääkaupunkiseudulla on kaikki palvelut ja työpaikat niin lähellä toisiaan, (siis suhteellisesti katsottuna) että kyllä siellä pärjättäisiin mainiosti pelkästään julkisilla kulkuneuvoilla.
Sehän ei heille sovi. Onkohan muuten yksikään virkamies koskaan matkannut ratikalla? Vai onko siitä tullut pelkästään punaisen väestönosan kulkuväline?
-
Jos oltaisiin edes vähän järkeviä, niin yksityisautoilu pitäisi kokonaan kieltää kehä kolmosen sisäpuolella, siellä on aivan tarpeeksi julkisia kulkuneuvoja, ja yksityisautojen poistuttua tulee lisää tilaa julkiselle liikenteelle. Pääkaupunkiseudulla on kaikki palvelut ja työpaikat niin lähellä toisiaan, (siis suhteellisesti katsottuna) että kyllä siellä pärjättäisiin mainiosti pelkästään julkisilla kulkuneuvoilla.
Onko noin... tervetuloa tutustumaan... edes kerran elämässäsi >:( :( :o ::)
-
Onkohan muuten yksikään virkamies koskaan matkannut ratikalla?
Höh... tietysti on... oletko ihan hölmö... tai hällä ja väliä.
-
Jos oltaisiin edes vähän järkeviä, niin yksityisautoilu pitäisi kokonaan kieltää kehä kolmosen sisäpuolella, siellä on aivan tarpeeksi julkisia kulkuneuvoja, ja yksityisautojen poistuttua tulee lisää tilaa julkiselle liikenteelle. Pääkaupunkiseudulla on kaikki palvelut ja työpaikat niin lähellä toisiaan, (siis suhteellisesti katsottuna) että kyllä siellä pärjättäisiin mainiosti pelkästään julkisilla kulkuneuvoilla.
Onko noin... tervetuloa tutustumaan... edes kerran elämässäsi >:( :( :o ::)
Just, matka lentokentällekin olisi oikein mukava, välillä kun joutuu
kehätien sisäpuolella käymään.
-
Pääkaupunkiseudulla on kaikki palvelut ja työpaikat niin lähellä toisiaan, (siis suhteellisesti katsottuna) että kyllä siellä pärjättäisiin mainiosti pelkästään julkisilla kulkuneuvoilla.
Ei välttämättä. Asuminen pääkaupunkiseudulla on niin kallista että siellä kannattaa käydä töissä kauempaakin. Yksitysautoilua on siis vaikea vähentää merkittävästi.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Selvitys+Alle+3 000+euron+palkalle+ei+kannata+muuttaa+Helsinkiin/1135233106452
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/01/597879
-
Jos oltaisiin edes vähän järkeviä, niin yksityisautoilu pitäisi kokonaan kieltää kehä kolmosen sisäpuolella, siellä on aivan tarpeeksi julkisia kulkuneuvoja, ja yksityisautojen poistuttua tulee lisää tilaa julkiselle liikenteelle. Pääkaupunkiseudulla on kaikki palvelut ja työpaikat niin lähellä toisiaan, (siis suhteellisesti katsottuna) että kyllä siellä pärjättäisiin mainiosti pelkästään julkisilla kulkuneuvoilla.
Mutta työntekijät on kaukana. Koko Etelä-Suomen lääni on yhtä työntekemisaluetta. Eli työvoimaviranomaiset edellyttävät että menet töihin koko läänin alueella. Jos itse menisin julkisilla töihin kuluisi työmatkoihin 5 tuntia päivässä. Nyt selviän 1,5 tunnissa omalla autolla.
-
Onkohan muuten yksikään virkamies koskaan matkannut ratikalla?
Höh... tietysti on... oletko ihan hölmö... tai hällä ja väliä.
Mistä lähtien ratikkakuskia ja lipuntarkastajaa on virkamieheksi nimitetty? :o
-
Onkohan muuten yksikään virkamies koskaan matkannut ratikalla?
Höh... tietysti on... oletko ihan hölmö... tai hällä ja väliä.
Mistä lähtien ratikkakuskia ja lipuntarkastajaa on virkamieheksi nimitetty? :o
AKULIINA,HKL:N VIRKAMIES ;D
-
Jos oltaisiin edes vähän järkeviä, niin yksityisautoilu pitäisi kokonaan kieltää kehä kolmosen sisäpuolella, siellä on aivan tarpeeksi julkisia kulkuneuvoja, ja yksityisautojen poistuttua tulee lisää tilaa julkiselle liikenteelle. Pääkaupunkiseudulla on kaikki palvelut ja työpaikat niin lähellä toisiaan, (siis suhteellisesti katsottuna) että kyllä siellä pärjättäisiin mainiosti pelkästään julkisilla kulkuneuvoilla.
Oletkos kokeillut? Muuten kyllä toimii, mutta poikittainen liikenne ei... ellei sekin liene korjaantunu.
-
En ole kokeillut, ja tää heittoni oli enemmänkin *****ilua pääkaupunkiseutulaisille, olisi ollut se ilta-sanomien keskustelu parempi paikka tuolle kommentilleni, mutta kun oli niin paljon kirjoituksia, niin en viitsinyt sinne enää laittaa, ajattelin että ainakin Aulis siitä täällä ärsyyntyy... ;D ;D
-
Ja vielä yksi asia. Jos haja-asutusalueille halutaan samat palvelut kuin hesan keskustaan ,niin se on ympäristörikos.
Joo niinku asematunneli, metro ja raitiovaunukiskot?
Vai lauma somalia joka kylähä, hoitamaha alakulttuuripalaveluja?