Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nAGGI-nYLYGGI - 01.11.09 - klo:16:47
-
No nythän on semmonen tilanne, että tuo vajaan vuoden vanaha T7030 PC Nylykki on osoottautunu ihan täydeks fiaskoks ja johonkii muuhun se pitäs vaihtaa. Vaihteiston kanssa on saanu tapella vähän väliä, eikä taho oikein tuo sähköpuolikaan olla Agritekin poijjiilla olla nyt kunnossa. Onkohan kenelläkään tietoa tuosta T7030 Autocommandista, jotta onko siinä miten paljon vikoja ja viekö sen "portaattomuus" siitä kaiken puhdin pellolle.
Tarkotus ois vähän kartottaa, että pittääkö tässä alkaa merkkiä vaihtelemaan, vai onko Nyykkärissä vielä jotakin toivoa jäljeellä!
-
Tässä pätee vanha totuus: Älä ikinä osta uusinta tekniikkaa, anna muiden maksaa oppirahat. En ole vahingoniloinen mutta totuus vaan menee näin. Kyllä maatalouskoneiden uusimpien versioiden kestävyys testataan viljelijöillä. Aina ja merkistä riippumatta.
Esimerkkinä vaikka nämä portaattomat vaihteistot. Ihan täyttä sutta markkinoille!! Kiva se olis mutta menee vielä ainakin viisi vuotta ennen kuin tähän taloon.
-
No tänään sai taas kuulla, että on pakat paskana nyykkäristä..
Käsittääkseni tuon PC boksin käyttö on testattu jo aiemmissa TM190 versioissa ja muissa TM malleissa, mutta aika paljon ovat silti vikoja osanneet uusien "innovaatioiden" kanssa tuoda uuteen koneeseen.
Entäpä fenttimiehet sitten? Heillä on ollut variot jo iät ja ajat, eikä heiltä tunnu tulevan marmatusta sen vioista. Entäpä muut portaattomat? Onko tämä nyt sitä ettei uskalleta sanoa omien koneiden huonoja puolia, vai onko se Fendt ainoa oikea TRAKTORI. Siltä tässä nimittäin alkaa pikkuhiljaa tuntumaan.
-
No tänään sai taas kuulla, että on pakat paskana nyykkäristä..
Käsittääkseni tuon PC boksin käyttö on testattu jo aiemmissa TM190 versioissa ja muissa TM malleissa, mutta aika paljon ovat silti vikoja osanneet uusien "innovaatioiden" kanssa tuoda uuteen koneeseen.
Entäpä fenttimiehet sitten? Heillä on ollut variot jo iät ja ajat, eikä heiltä tunnu tulevan marmatusta sen vioista. Entäpä muut portaattomat? Onko tämä nyt sitä ettei uskalleta sanoa omien koneiden huonoja puolia, vai onko se Fendt ainoa oikea TRAKTORI. Siltä tässä nimittäin alkaa pikkuhiljaa tuntumaan.
Fentin loota on ainoa portaaton laatikko. Siinä ei ole mitään rikki meneviä pakkoja.
-
Noh nyt puhun omakohtaisista kokemuksista deutzista: kyllä meillä on aina pelanneet deutzit hienosti meillä on nyt esim,2006 vuoden malli ni ei mitään vikaa ei sitte mitään :D ei ainakaan vielä ja toivottavasti ei tulekkaan!!! ja on tutuilla ja kavereilla myös paljon deutzeja eri kokoisia ni nekin on pelanneet hienosti ei oo ollu mitään vikoja vaikka niillä ryskätään osalla aika lujaa :) fentistä en tiedä kertoa toivottavasti joskus tulevaisuudessa... ku niitä tässä alueella ei niin kovasti ole mut sen oon saanut kuulla et ne kyllä kestää kans hyvin ja on varusteet kaikki kohillaan vakiona:D ja viimekädessä se monesti on niin että ratin ja penkin välistä se koneen kestävyys tulee huollot ja puhtaana pito on kaiken a ja o ja sit kuinka ajaa jokku saa vaikka minkä hajalle jostain syystä...???
-
Eipä meilläkään ole Deutzin kanssa ongelmia ollut. -06 TTV mittarissa vajaa 2000h. On sitten käteen käypä peli. Ensialkuun (Nyykkärin jälkeen) oudoksutti Deutzin "muovisuus", mutta puhtaanapidon kannalta se onkin hyvä juttu. Tähän portaattomaan kun on tottunut, niin eipä vaihdekeppiä ole ikävä. Traktorin vaihdon tullessa kohdalle uusi Deutz on hyvin vahvoilla tai sitten Fendt, jos hinnoista sovitaan ;) ...
-
Eipä meilläkään ole Deutzin kanssa ongelmia ollut. -06 TTV mittarissa vajaa 2000h. On sitten käteen käypä peli. Ensialkuun (Nyykkärin jälkeen) oudoksutti Deutzin "muovisuus", mutta puhtaanapidon kannalta se onkin hyvä juttu. Tähän portaattomaan kun on tottunut, niin eipä vaihdekeppiä ole ikävä. Traktorin vaihdon tullessa kohdalle uusi Deutz on hyvin vahvoilla tai sitten Fendt, jos hinnoista sovitaan ;) ...
Onko se Fendtin päisteautomatiikka monipuolisempi kuin Deutzissa?
-
Ainakin monimutkaisenpi ;).... Deutzissa ohjelmoitavissa(todella helposti!) max 16 toimintoa, jotka käynnistetän ajovipua heilauttamalla, yksi heilautus/toiminto. Fentdiin ohjelmointi jotenkin hankalammanoloinen, toiminto (olikos siinä mahdollisuus neljään erilaiseen esivalittuun, joissa kussakin toistakymmentä toimintoa) käynnistetään yhdellä napinpainalluksella. Toiminnot etenevät joko aikaviiveellä tai ajetun matkan mukaan. Itselle jäänyt vähän epäselväksi Fendin päisteajon toimivuus silloin, kun lohkon toinen pää on suora ja toinen vino ::). Deutzissa ei tälläisessäkään ongelmaa :D
-
Ainakin monimutkaisenpi ;).... Deutzissa ohjelmoitavissa(todella helposti!) max 16 toimintoa, jotka käynnistetän ajovipua heilauttamalla, yksi heilautus/toiminto. Fentdiin ohjelmointi jotenkin hankalammanoloinen, toiminto (olikos siinä mahdollisuus neljään erilaiseen esivalittuun, joissa kussakin toistakymmentä toimintoa) käynnistetään yhdellä napinpainalluksella. Toiminnot etenevät joko aikaviiveellä tai ajetun matkan mukaan. Itselle jäänyt vähän epäselväksi Fendin päisteajon toimivuus silloin, kun lohkon toinen pää on suora ja toinen vino ::). Deutzissa ei tälläisessäkään ongelmaa :D
eikö fentteihin voi nauhoittaa toiminnot niinku dynä vt,s max 32 toimintoa
-
DynaVt:n päistetoiminnot voi ohjelmoida kirjotuspöydän ääressä muistikortille ja siirtää Gta paneelin nautittavaksi.
-
Kiitoksia taas kaikille "arvoostelijoille" ja kommentin jättäneille. Alkaa tässä olla semmonen kutina tuolla kannikkavaossa, että on parempi jättää tuo nylykki ihan kokonaan poies laskuista. Antaa nyt jonkun muun koettaa onneaan nuitten konneitten kanssa.
Massikkaa nyo kylän ukot ylliistävät ja tietty fentti on aina fentti. Taitaa kallistua marslusikan puoleen tämä homma tällä kertaa..
-
Ajelin ennen mxu casella joka vaihtu dyna vt:hen. Mf:n hytti on mielestäni huonompi ja alkaa ikä painaa.Nyykkäri\Case on hytin paikan \paikan suhteen huomattavasta parempi .Ainoa huono puoli on ollut tuo iän ikuinen laatikko pc ,rc ,jonka automatiikka,pakin hitaus ,vaihteiden välillä tökkivä toiminta. Nyykkäri \case uudella laatikolla, jos se vaan kestää,arvelisin olevan kaikin puolin käteen käypä.
-
No tuo nyykkärin iänikuinen ongelma pakin nopeuden suhteen olis kyllä korjattuna tuossa autocommandissa, mutten uskalla ihan suoralta kädeltä näitten tietojen perusteella lähteä moista honkkimaan. Jospa sitä sen verran kuuntelis vanhempia kettuja, että antais muitten maksaa ne oppirahat. Sinällään oloa helpotti kummasti, kun sain kuulla, että nykyiselle T7030 nyykkärilleni sain vuoden lisätakuuta voimansiirrolle, jonka kanssa on saanutkin sitten tapella... :)
-
No tuo nyykkärin iänikuinen ongelma pakin nopeuden suhteen olis kyllä korjattuna tuossa autocommandissa, mutten uskalla ihan suoralta kädeltä näitten tietojen perusteella lähteä moista honkkimaan. Jospa sitä sen verran kuuntelis vanhempia kettuja, että antais muitten maksaa ne oppirahat. Sinällään oloa helpotti kummasti, kun sain kuulla, että nykyiselle T7030 nyykkärilleni sain vuoden lisätakuuta voimansiirrolle, jonka kanssa on saanutkin sitten tapella... :)
minkalaisia murheita sulla on ollu tuossa? meillä on teeämmässä tuo poweri ja oon tykänny ku hullu puurosta, ajettu jo yli 7000 tuntia. rc:stä taasen en tykkää yhtään, sekin löytyy..
-
Itseäkin hieman kiinnostaa et mitä hajoillut.
Vaan jos pelkkiä anturi vikoja niin sehän ei traktorin vika ole vaan anturi valmistajien.
Itsellä ainakin välillä luokattoman huonoja,saattoi uusi anturi porsia 200h/muutamassa viikossa.
Nyt kestänyt kun muuttui heti malli.Eli voi niitä jolleikka sattunut kone johon testattu kyseistä mallia.
Itse vaihdattaisin kaikki takuuseen.
Itsellä ole ollut pakkojen kanssa kyllä ongelmia.
Vetolevy on vaihdettu(lumityö rasittaa,jatkuvaa edestakaisin seilaamista)yleensä menee 5000h kohdalla
ek koneessa,tuossa 155 meni reilun 3000h kohdalla.
-
eikös siinä nylykissä ole takuut että periaatteessa voi vaikka koekaniiniksi ryhtyä? Mistä niitä ongelmia etukynteen tietää...
-
Vituttaa se konetta huoltoon jatkuvasti kiikiuttaa.
Eikä työajan menetyksestä makseta mitään.
Siksi itse ajan new hollannilla koska näillä on työt saatu tehtyä.
Aina jotain ollu mutta hommat/sesongin saanut tehtyä.Ei maata kaatavaa.
Ja senverran yksinkertaisia et itsekkin ymmärtää näitten päälle.
Sen takia yleensä valmetteja on taloissa 3,yks on aina remontissa.
-
Noh, kuulkaas nyt kaikki nämä viat joita itsellä oli T7030 new hollandissa PC laatikolla varustettuna:
-Ensinnäkin Paineantureita on mennyt kopin alta 2 krt --> kaikki vaihtoon (ei suuri murhe, mutta lattia on aina aukaistava ja ruuvailtava takaisin paikalleenkin)
-Joustavat lokasuojat ovat ihan persiistä 710/600 rengastuksella. Kun kääntää renkaat linkkuun esim multamontulla ja käyttää kuormaajaa, niin että akselit käy ääriasennossa --> Lokareiden stoppari päsähtää nurin niskoin, samoin käy lokareiden kaarille. Molemmat kaaret ja stopparit vaihtoon 2 krt.
-Peilit kesi itsensä piloille (peilipinnat meni marmorikuvioiseksi ja kesivät irti) Uusien toimitus HUOM! 3 kk?!?!?! Ei huono vai? Eikä siinä vielä kaikki 2 kk tilauksesta sai 1 peilin ja sitten kuukauden lisäodottelun jälkeen sai sen toisenkin!! JIPPII!!
-Kaikki tunnit aina tuonne 600 ajettuun tuntiin asti teetätetty merkkihuoltoina ja SILTI peräöljyt on kerätty maasta 3 krt...vai onkohan kerätty? No eipä ole ja kuka maksaa viulut? No laaturomppeen onnellinen omistaja tietty. Ei minkäänlaista kompensaatioita. Öljyvuotojen aiheuttaja liittimen oma-aikainen löystyminen kopin alta --> Huomaako tämän ajaessa sesonkiaikaan pellolla? En itse ainakaan huomannut.
-Keskilohkoilla varustettuna ainakaan minulla ei kestä hermo soranajussa yms. Kun maantieajun jälkeen menet montulle ja alat käyttämään kuormaajaa --> keskilohkon karat jumissa, koska kopin pohjatessa se lyö keskilohkoon ja lyö sen karan jumiin! Tämä olisi korjattavissa -uskokaa tai älkää - keskilohkon MADALLUS SARJALLA!! ::)
-New Hollandin suosittelemat Ambran moottoriöljyt eivät käy tähän ko. malliin, öljyjen ollessa liian notkeita. Koneen lämmitessä pitkän päivän aikana saa kopissa nauttia oikeasta valoshowsta, kun vikakoodit vaan vilkkuu ja kone huutaa STOPpia. Ostin koneen mukaan ko. "käypäistä öljyä", jolla ei sitten teekkään mitään. Suositeltava yljy oli jotakin 5w-30 --> Vaihto Donaxin 15w-40 ja ongelma poistui.
Sitten näihin suurempiin murheenkryyneihin.
Elikkäs 600 tunnin huollon lähestyessä alkoi perästä kuulua outoa narskutusta. Soitto huoltomiehelle ja kone katkaisuhoitoon. Lietteenajuun hankittu paskavaunu ei tilan muilla koneilla hievahdakkaan, joten paskan aju viivästyi parilla viikolla ja uppuroimaanhan sitä sitten päästiin! Vian luultiin olevan perässä, sillä sieltä se kummasti kuului, mutta vika olikin vaihteiston puolella, mistä oli katkennut yksi lukkorengas ja tämän vuoksi vaihteiston palikat oli päässeet seilaamaan ees-sun-taas. Vian etsiminen ja korjaaminen vei vaivaiset 1.5 vk.
Kone saatiin onnellisesti kotiin, kun taas 25 tunnin reilun ajurupeaman jälkeen kone ei enää alkanut kulkemaan taaksepäin kuin toisen koneen vetämänä. Keskimmäisen pakan palaminen osoittautui ongelmaksi. Aiheuttajasta ei tosin ole 100% varmuutta. Solenoidiviaksi Agritek arveli, mutta huoltomies jäi vähän ihmettelemään. Sillä sama Pakka liikuttaa nyykkäriä sekä eteenpäin, että taaksepäin. Solenoidin jumiutuminen olisi juminut kulkemisen eteenpäinkin?!
Tällaisen laatukammeen kanssa minä olen saanut viimeisen vuoteni rellestää. Loistava peli se on ajaa, kun sattuu vaan toimimaan, mutta takuun mennessä umpeen ja ongelmien vaan kasaantuessa, sitä alkaa ajattelemaan vähän jo omallakin kukkarolla. Ajansäästö ja rahakysymyshän tämä loppujen lopuksi kuitenkin on. Kyllä näillä ajaa, jahka kasassa pysyvät! :D
Enkä todellakaan väitä, että nuo olisi TRAKTORIN VALMISTAJAN vikoja kaikki, (peilit, yms) mutta vastuuhan se on oltava heilläkin, jotta mimmosia komponenetteja koneisiinsa laittavat. Oma mielipiteeni on tästä kokoamistyylistä "sieltä-täältä-vähän tuoltakin" aika negatiivinen. Jenkkimallisessa 8030:Ssa ei kuulemma ole mitään ongelmia ollut. 3 Fordin ja 3 Nyykkärin omistajana voin sanoa, ettei ne mitään ihan sekundaa ole, mutta tuo ko.yksilö on jättänyt sellaisen naarmun alitajuntaa tuosta Agritekin laatu ja varaosapuolen toiminnasta, jotta oksat poies... ;)
-
Noh, kuulkaas nyt kaikki nämä viat joita itsellä oli T7030 new hollandissa PC laatikolla varustettuna:
-Ensinnäkin Paineantureita on mennyt kopin alta 2 krt --> kaikki vaihtoon (ei suuri murhe, mutta lattia on aina aukaistava ja ruuvailtava takaisin paikalleenkin)
-Joustavat lokasuojat ovat ihan persiistä 710/600 rengastuksella. Kun kääntää renkaat linkkuun esim multamontulla ja käyttää kuormaajaa, niin että akselit käy ääriasennossa --> Lokareiden stoppari päsähtää nurin niskoin, samoin käy lokareiden kaarille. Molemmat kaaret ja stopparit vaihtoon 2 krt.
-Peilit kesi itsensä piloille (peilipinnat meni marmorikuvioiseksi ja kesivät irti) Uusien toimitus HUOM! 3 kk?!?!?! Ei huono vai? Eikä siinä vielä kaikki 2 kk tilauksesta sai 1 peilin ja sitten kuukauden lisäodottelun jälkeen sai sen toisenkin!! JIPPII!!
-Kaikki tunnit aina tuonne 600 ajettuun tuntiin asti teetätetty merkkihuoltoina ja SILTI peräöljyt on kerätty maasta 3 krt...vai onkohan kerätty? No eipä ole ja kuka maksaa viulut? No laaturomppeen onnellinen omistaja tietty. Ei minkäänlaista kompensaatioita. Öljyvuotojen aiheuttaja liittimen oma-aikainen löystyminen kopin alta --> Huomaako tämän ajaessa sesonkiaikaan pellolla? En itse ainakaan huomannut.
-Keskilohkoilla varustettuna ainakaan minulla ei kestä hermo soranajussa yms. Kun maantieajun jälkeen menet montulle ja alat käyttämään kuormaajaa --> keskilohkon karat jumissa, koska kopin pohjatessa se lyö keskilohkoon ja lyö sen karan jumiin! Tämä olisi korjattavissa -uskokaa tai älkää - keskilohkon MADALLUS SARJALLA!! ::)
-New Hollandin suosittelemat Ambran moottoriöljyt eivät käy tähän ko. malliin, öljyjen ollessa liian notkeita. Koneen lämmitessä pitkän päivän aikana saa kopissa nauttia oikeasta valoshowsta, kun vikakoodit vaan vilkkuu ja kone huutaa STOPpia. Ostin koneen mukaan ko. "käypäistä öljyä", jolla ei sitten teekkään mitään. Suositeltava yljy oli jotakin 5w-30 --> Vaihto Donaxin 15w-40 ja ongelma poistui.
Sitten näihin suurempiin murheenkryyneihin.
Elikkäs 600 tunnin huollon lähestyessä alkoi perästä kuulua outoa narskutusta. Soitto huoltomiehelle ja kone katkaisuhoitoon. Lietteenajuun hankittu paskavaunu ei tilan muilla koneilla hievahdakkaan, joten paskan aju viivästyi parilla viikolla ja uppuroimaanhan sitä sitten päästiin! Vian luultiin olevan perässä, sillä sieltä se kummasti kuului, mutta vika olikin vaihteiston puolella, mistä oli katkennut yksi lukkorengas ja tämän vuoksi vaihteiston palikat oli päässeet seilaamaan ees-sun-taas. Vian etsiminen ja korjaaminen vei vaivaiset 1.5 vk.
Kone saatiin onnellisesti kotiin, kun taas 25 tunnin reilun ajurupeaman jälkeen kone ei enää alkanut kulkemaan taaksepäin kuin toisen koneen vetämänä. Keskimmäisen pakan palaminen osoittautui ongelmaksi. Aiheuttajasta ei tosin ole 100% varmuutta. Solenoidiviaksi Agritek arveli, mutta huoltomies jäi vähän ihmettelemään. Sillä sama Pakka liikuttaa nyykkäriä sekä eteenpäin, että taaksepäin. Solenoidin jumiutuminen olisi juminut kulkemisen eteenpäinkin?!
Tällaisen laatukammeen kanssa minä olen saanut viimeisen vuoteni rellestää. Loistava peli se on ajaa, kun sattuu vaan toimimaan, mutta takuun mennessä umpeen ja ongelmien vaan kasaantuessa, sitä alkaa ajattelemaan vähän jo omallakin kukkarolla. Ajansäästö ja rahakysymyshän tämä loppujen lopuksi kuitenkin on. Kyllä näillä ajaa, jahka kasassa pysyvät! :D
Enkä todellakaan väitä, että nuo olisi TRAKTORIN VALMISTAJAN vikoja kaikki, (peilit, yms) mutta vastuuhan se on oltava heilläkin, jotta mimmosia komponenetteja koneisiinsa laittavat. Oma mielipiteeni on tästä kokoamistyylistä "sieltä-täältä-vähän tuoltakin" aika negatiivinen. Jenkkimallisessa 8030:Ssa ei kuulemma ole mitään ongelmia ollut. 3 Fordin ja 3 Nyykkärin omistajana voin sanoa, ettei ne mitään ihan sekundaa ole, mutta tuo ko.yksilö on jättänyt sellaisen naarmun alitajuntaa tuosta Agritekin laatu ja varaosapuolen toiminnasta, jotta oksat poies... ;)
Melkoinen tarina... ::)
-
Sen verran sanon et eri pakasta menee voima eteen ja taakse.
-
Hollannin perustekniikka on varmasti hyvää ja melkovarmatoimista.Koneet vain kasataan takuuaikana asiakkaan luona,pikkuvikaa tosipaljon.Itte jaksoin melkein vuoden :o
-
En ihmettele epäluottamustasi hollantiin.
Merkin vaihto taitaa olla edessä - luulisin tuolla vika määrällä vois saada jatkettua takuuta, olis enempi aikaa tutkailla vaihtoehtoja.
-
No itseasiassa Movado osuit naulan kantaa...Lisätakuuta tuli vuosi tuolle voimansiirrolle. Muuten se olisikin jo pihasta poistunut tai johonkin savihautaan "vahingossa" lipsahtanut. PC boksista en tosiaan tiedä varmasti, että miten se voima pakoilta välittyy, mutta RC boksissa ja huoltomiesten mukaan pakki sekä kulku eteenpäin ( vaihteet 7-12) olisivat saman pakan takana?! Tiedä näistä sitten. Onneks on noita Dextoja...varmoja ja aina valmiina ;D
Tämä T7000 sarjalaisen sijaan olisin alunperin ostanutkin PC boksillä TM190:n, mutta kun ne penteleet meni sen valmistuksen lopettamaan. Epäilystäni tuosta laaduntarkkailusta tehtaan päässä vahvistaa se, että sekä TM190:ssä ja T7030:ssä käytettävä voimansiirto on samanlainen, mutta 190 Temulit pääsääntöisesti paljon varmempia. Mistähän moinen? :-\ Hieno ajatushan se on varmasti valmistuttaa 1 osa puolassa, 1 osa uzbekistanissa ja yks jopa siellä enkuissa, mutta kun vasen käsi ei tiiä, että mitä se oikee touhuaa, niin reisille se tuppaa aina vaan menemään. Taitaa olla kyllä nykyään vähän kaikkien merkkien ongelmana tuo sama tapa koota vehkeensä. Pieniä ränstäkkeitä menee ja palaa myötäänsä ja kauppiaat vaan toteaa että: "Onhan noita saatavina varaosina, elä hättäile" :D
-
Muillakin samanmoisia ongelmia 7030:n kanssa. Eräs isäntä kyllästyi omaan nyykkäriinsä ajeltuaan sillä 1800h. Kahdesti käytetty vaihdelaatikko auki ja muut pikkuviat päälle. Vaihtoi uuteen JD 7530:n. Itsellä 900h ajettu NH 6050, pari solenoidia ja johtosarja vaihdettu muuten pelaa kuin unelma, kop kop...
-
tm190 on kyllä huonos maineessa. juurikin pikkuvikojen takia. tm155, m160,ym on paljon paremmassa maineessa.
-
täytyy sanoa että ei kyllä käy kateeksi sun hollanterin huolia.... mutta itse suosittelen sulle kahta merkkiä mikä on hyvä ja varma ratkaisu onkelmiin: osta deutzi portaaton tai keppi vaihteinen profiline mallina ja lisävaruste listasta otat 50km/h versio ja ilmalla hytin jousitus... en ole varma et onko se jo näissä uusissa vakiovaruste??? mut kuitenki se on hyvä ottaa ilmalla :D tai sitte josko kukkaro antaa periksi ni fendt :D fentti olis heti itellä josko olis vähä enemmän rahnaa :D Ei kauas mene kumman ostat ni varmasti oot tyytyväinen :D
-
Ettei vaan olis rähmis samoilta suunnilta kun minäkii, kun minun naapuri teki noilla lukemilla saman tempun, eli 7530 Nyykkäri tuli pihhaan. Toisaalta just tuommonen vastaavanlainen Peuranpoikanen on tässä lähellä toinenkii ja konetta myöten on takuuseen menny siitäkii osat. Jos ei ois tullu investoitua tänä vuonna niin pirusti, niin tuo fentti ois kyllä ollu ihan ehoton homma. Doitsi on kanssa kehuttu yksilö ollu, varsinkii semmoseen tarkotukseen kun minä sitä tarviisin. Vetohommiin ja etukuormainkäyttöön.
-
Löytyy tm ja 60 sarjalaista rc ja pc lootilla,kovaa ajoa vaan ;D Käy ja kukkuu. Kesällä vaihdettiin yhteen vetolevy,ei oo muuten tarvinnu katkasta. Joitakin antureita ja vaihteiston solenoideja vaihdettu.
-
PC boksista en tosiaan tiedä varmasti, että miten se voima pakoilta välittyy, mutta RC boksissa ja huoltomiesten mukaan pakki sekä kulku eteenpäin ( vaihteet 7-12) olisivat saman pakan takana?! Tiedä näistä sitten.
Jep, nyykkärin powershift (kuten jo Grandi-fiiut) ei ole planeetta-tyyppinen, vaan sivu-pääakselityyppinen constant-mesh kuten keppivaihteisto. Ei myöskään oo aito suunnanvaihtaja, vaan pakit hammaskosketuksessa ainoastaan keskimmäiseen alueeseen (7-12).
-
Ettei vaan olis rähmis samoilta suunnilta kun minäkii, kun minun naapuri teki noilla lukemilla saman tempun, eli 7530 Nyykkäri tuli pihhaan. Toisaalta just tuommonen vastaavanlainen Peuranpoikanen on tässä lähellä toinenkii ja konetta myöten on takuuseen menny siitäkii osat. Jos ei ois tullu investoitua tänä vuonna niin pirusti, niin tuo fentti ois kyllä ollu ihan ehoton homma. Doitsi on kanssa kehuttu yksilö ollu, varsinkii semmoseen tarkotukseen kun minä sitä tarviisin. Vetohommiin ja etukuormainkäyttöön.
.
fenttiäki parempi vielä dynä vt .on ostettu osat sieltä mistä ne on parhaita eikä halvimpia niinku muut merkit tekee :) ei tartte korjailla ja sähköjä on vähintään yhtä luotetava kun fentti mutta lisätty muutamia hyviä ominaisuuksia mm. oikean kokoinen hydraulitilavuus 90l ,tehostetut jarrut , moottorijarrun säätö ,hyvä ohjaamo ,moottori kestää säätämisen kovallekki teholle, tosin ei oo tullu tulossa olevaan 800,seen verrattua muttei siiläkään vielä sisua ;)
-
Ettei vaan olis rähmis samoilta suunnilta kun minäkii, kun minun naapuri teki noilla lukemilla saman tempun, eli 7530 Nyykkäri tuli pihhaan. Toisaalta just tuommonen vastaavanlainen Peuranpoikanen on tässä lähellä toinenkii ja konetta myöten on takuuseen menny siitäkii osat. Jos ei ois tullu investoitua tänä vuonna niin pirusti, niin tuo fentti ois kyllä ollu ihan ehoton homma. Doitsi on kanssa kehuttu yksilö ollu, varsinkii semmoseen tarkotukseen kun minä sitä tarviisin. Vetohommiin ja etukuormainkäyttöön.
.
fenttiäki parempi vielä dynä vt .on ostettu osat sieltä mistä ne on parhaita eikä halvimpia niinku muut merkit tekee :) ei tartte korjailla ja sähköjä on vähintään yhtä luotetava kun fentti mutta lisätty muutamia hyviä ominaisuuksia mm. oikean kokoinen hydraulitilavuus 90l ,tehostetut jarrut , moottorijarrun säätö ,hyvä ohjaamo ,moottori kestää säätämisen kovallekki teholle, tosin ei oo tullu tulossa olevaan 800,seen verrattua muttei siiläkään vielä sisua ;)
no tulihan se massikankin mainos. Joo onhan tuossa ollu harmia yhdelle koneelle riittämiin. Vaikuttaa siltä ettei näitä viimeistähuutoa masiinoita ole tehty töihin, ongelmaa ku tulee niin sitä riittää. Omissa täälläkin kovasti morkatuissa on vasta 7 ja 4 tuhatta ilman ongelmia, mutta onneks on toimiva huolto lähellä.
-
no tulihan se massikankin mainos. Joo onhan tuossa ollu harmia yhdelle koneelle riittämiin. Vaikuttaa siltä ettei näitä viimeistähuutoa masiinoita ole tehty töihin, ongelmaa ku tulee niin sitä riittää. Omissa täälläkin kovasti morkatuissa on vasta 7 ja 4 tuhatta ilman ongelmia, mutta onneks on toimiva huolto lähellä.
[/quote]
No huollon toimivuudesta pitää kyllä sanoa ainoastaan positiivista palautetta. Huoltomies kyllä ymmärtää itsekkin, että kun kone hajoaa, niin liikkeellehän se on saatava. Tämä ei olekkaan ollut ongelma, mutta sitten niitten varaosien saanti sinne huoltomiehelle asti onkin ollut astetta monimutkaisempi homma.
Nykyäänhän Agritekillekkin on tullut tuo huoltotakuu systeemi, joka Arkimarketin Peuroille on ollut jo myynnissä jonkun aikaa. Itse pidin tuota 7530:n 12 000 € huoltotakuuta aika hinnakkaana, mutta näitten remonttien jälkeen se ei välttämättä kovin suuri kustannus olisi ollutkaan. ;) Onko kellään tietoa, missä hinnoissa tämä ko. huoltoturva/takuu Agritekillä pyörii ja entäpä kuinka pitkän ajan se kattanee? Peuroihin tuo oli ainakin sen 12k ja aikaa taisi takuulle olla 3 vuotta.
-
"Jep, nyykkärin powershift (kuten jo Grandi-fiiut) ei ole planeetta-tyyppinen, vaan sivu-pääakselityyppinen constant-mesh kuten keppivaihteisto. Ei myöskään oo aito suunnanvaihtaja, vaan pakit hammaskosketuksessa ainoastaan keskimmäiseen alueeseen (7-12). "
Onko tuo systeemi sitten hyvä, huono vai hyvin huono?
PC askit kuitenkin TM-sarjoissa pääasiassa hyvin toimineet/kestäneet eikä Grandienkaan pikavaihteisto
heikoimmasta päästä ilmeisestikään. Tietokone ohjaus niistä puuttuu eli hieman nykivät vaihdettaessa.
PC hyötysuhde normaali pikavaihteiston luokkaa ~85-90%.
Paljon on nAGGI-nYLYGGI T-sarjalaisessa vikaa ollut, ei ihme jos muuta merkkiä tekee mieli :'(
-
No sattuuhan noita. Kuten sanoin koneen myyneelle henkilöllekkii esim noista lokasuojista ja niiden kestosta. "Kyllähän sitä saa kehua ja rettoostaa, että on testattu ääriolosuhteissa yms. yms., kun ei ole taidettu edes akselin ja kääntyvien eturenkaiden ääriASENTOJA testattu" :D
Naurattamaanhan tuo kommentti alako myyjäkkii.. :P
-
Voi tätä myötähäpeän määrää, omassa T7030:ssa on vieläkii "Tractor of The Year 2008" tarra ovessa. Jos tämmösellä voittaa jonkun "asiantuntijoiden/raadin" hyväksynnän, niin voi vaan ihmetellä että mimmosia tekeleitä muut sarjassa kilpailleet ovat olleet! ;D :D ;D :D ;D ;) :D ;D :D ;D
-
Voi tätä myötähäpeän määrää, omassa T7030:ssa on vieläkii "Tractor of The Year 2008" ...
Sehän on melkein kuin takavuosien LADA-mainos : LADA - vuoden auto (kun hyvin pidät niin ehkä kahden)... :D
-
Voi tätä myötähäpeän määrää, omassa T7030:ssa on vieläkii "Tractor of The Year 2008" ...
Sehän on melkein kuin takavuosien LADA-mainos : LADA - vuoden auto (kun hyvin pidät niin ehkä kahden)... :D
Lada- paras kyyti housut jalassa.
-
Voi tätä myötähäpeän määrää, omassa T7030:ssa on vieläkii "Tractor of The Year 2008" ...
Sehän on melkein kuin takavuosien LADA-mainos : LADA - vuoden auto (kun hyvin pidät niin ehkä kahden)... :D
Haha, no hyvin on kyllä hoidettava jos vielä toisen vuoden kestää :D
-
New Holland t7070 vuoden traktori, Fendt palkittu parhaana puutarhatraktorina...
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paauutiset/11/fi_FI/New_Hollandin_7070_vuoden_traktori_2010/
-
Just olin laittamassa ettei S valmaari vienykkää sitä titteliä.Vai oliko se sittenkin se jyrsin ;D
-
"Jep, nyykkärin powershift (kuten jo Grandi-fiiut) ei ole planeetta-tyyppinen, vaan sivu-pääakselityyppinen constant-mesh kuten keppivaihteisto. Ei myöskään oo aito suunnanvaihtaja, vaan pakit hammaskosketuksessa ainoastaan keskimmäiseen alueeseen (7-12). "
Onko tuo systeemi sitten hyvä, huono vai hyvin huono?
PC askit kuitenkin TM-sarjoissa pääasiassa hyvin toimineet/kestäneet eikä Grandienkaan pikavaihteisto
heikoimmasta päästä ilmeisestikään. Tietokone ohjaus niistä puuttuu eli hieman nykivät vaihdettaessa.
PC hyötysuhde normaali pikavaihteiston luokkaa ~85-90%.
On tuo nyykkärin käyttämä järjestely ainakin selväpiirteisempi ja helpommin käsitettävissä kuin peräkkäiset planeettavaihteistot ja pyörivät kytkentäelementit siellä väleissä/sisällä. Oletettavasti myös helpompi korjata pakan loppuessa. Taitaa tosin olla tuo Funkin suht' yleinen powershift ko. tyyppiä myös, ja on ymmärtääkseni tosi kallis laatikko korjata. Hieno ja kestävä loota, mutta kuluu käytössä kuten kaikki PS:t.
JD:tä ja esim. Magnumia kait remppaa huomattavasti halvemmalla lodjuosastolla?
Muistaakseni Power Commandin häviöt vaihtelevat voimakkaasti eri vaihteiden välillä. Ylipäätään powershiftien häviöt yleensä suurimmillaan isoilla vaihteilla.
-
Voi tätä myötähäpeän määrää, omassa T7030:ssa on vieläkii "Tractor of The Year 2008" tarra ovessa. Jos tämmösellä voittaa jonkun "asiantuntijoiden/raadin" hyväksynnän, niin voi vaan ihmetellä että mimmosia tekeleitä muut sarjassa kilpailleet ovat olleet! ;D :D ;D :D ;D ;) :D ;D :D ;D
tulipa ajettua vuoden 2006 traktorilla mccormick 200:lla viikon verran ja meteli hytissä oli paljon pahempi kuin -05 sarjan valmeteissa ja vauhti putosi jo pienissäkin mäissä ja tehoa oli joko kadoksissa tai sitten se hävisi johonkin nimittäin 160hv dutsi veti kärryä paremmin ja lopultahan tuo hajoskin pellolle ja meni yli puoli vuotta ennenkuin saivat siihen tarvittavat päivitykset laatikkoon että saivat sen toimimaan taas... etu akselin jousitus oli kyllä varsin hyvä ;D
-
Vai sivuakselityyppinen romuloota ko se noissa Nyyskyissä on...
PowerShift pitää tehdä pelkillä planeetoilla... siis onko kukaan yrittänyt. ???
Pakko niitä sivuakseleitakin on joskus lukita.
Hyvä esimerkki sivuakselilootan heikkoudesta on Maxxumin pikavaihteet...
-
Vai sivuakselityyppinen romuloota ko se noissa Nyyskyissä on...
PowerShift pitää tehdä pelkillä planeetoilla... siis onko kukaan yrittänyt. ???
Pakko niitä sivuakseleitakin on joskus lukita.
Hyvä esimerkki sivuakselilootan heikkoudesta on Maxxumin pikavaihteet...
Ironiaa? Suurin osa pikavaihteista on planeetta-periaatteella. Ei oo toteutuksesta kiinni kestävyys, esimerkkinä juurikin Maxxum, tai sitten edeltäjä DB:n Hydrashift, joka taasen planeetta-tyyppinen, ei huono loota sekään. HS:ssä vielä kaiken lisäksi jarrupannat. Pannat tosin ainakin periaatteessa huoltoystävällisempiä kuin pakat, mutta kytkeytymisen kontrolloiminen aika vaikeaa = nappaa äkisti kiinni.