Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Tracman - 31.10.09 - klo:14:18
-
tahtoisin vähä kysellä ku noita juttuja mitä nyt on lukenut ku joku sanoo ettei fentti 900sarja tai deutzit 230/260/x710/x720 vedä mitään et hyytyy kovasti mäkeen...? ja joku sanoo et vetää hyvin...?? no meillä olis kriteerinä kuitenkin ku saksalaisia on aina ollu koneet ja autot markilla niin saksalaisena pysyisikin!!! eli ku meillä on nyt lavetin vedossa yli 20vee ollu mb-trac joka kulkee vähä yli 60km/h ni ei hiljempaa kulkevaa traktoria viittisi ostaa... ja hevosia on reilusti yli 200hv ruuvattu pihalle ja 15 litraa tunnissa kulutus :D ja uudempaa veturia tekisi mieli, ni olisko joku fendt 924 926 930 man moottorilla hyvä... nää uudemmat jossa on deutzit on viä liian kalliita seisomaan pihassa ku ei tuu tunteja ku joku 400 vuodessa lavetin edessä ni olisko hyvä peli tai noi isot yllä mainitsemilla numeroilla olevat deutzit??? meillä on kolmevuotta ollu 150 vm.2006 deutzi lastutettu 200hv ni kyllä sillä jo pärjää ja kulutus laski lastun myötä mut ei sillä viitti lavettia viäkään vetää ja se kulkee 57 km/h et justiin jo pärjää et viittii ajaa pidemmänkin matkan vaikka lujempaa saisi mennä... saakos noista venteistä helposti pois ton moottorin kierroksen rajoittimen eli ohjelma juttu ku suurimmalla ns. vaihteella ajaa ja kierrokset joku 1800rpm ja ne kulkee sillä sen 55km/h ni pois et moottori ottas ne kaikki 2300/2400 rpm suurimmalla ns. vaihteella ajaessa ni nopeus pitäs silloin olla noin 65km/h ni se olisi sopivaa se :D kertokaa vain avoimesti ja rehellisesti asioita mitä te tiedätte tähän asiaan liittyen...
-
Tämä on todellakin oikea foorumi käsitellä asioita rehellisesti ja avoimesti ;D ;D ;D
-
juu no näinkin se toki on mitä sanoit toinen tykkää mistä nyt kukin tykkää... ite tykkään noista merkeistä ja mersuista autona ja raktorina :D ku auton huolto on esim täälä omassa kylässä ku se tuo suoraan mersun osaa ite saksasta maahan ja viä alkuperäistä sellasta :D ni on esim. 1/4 osa käyttöauton tai vehon hintaan nähden :) ja sitte ne ei noissa merkkiliikkeissäkään tie mitään ku se paikka tulee mut tää meidän kylän mies tietää... ja tää ojala tuntuu olevan kova fentin mies ni se osaa varmaan tuohon fentin asiaan sanoo jotain :D semmosta venttiä en huoli joka on esim. loimaan valtralla se 930 vaihtokoneena ku siinä ei musta ole takapyörät kiinni ku ne on tuolla jollain länsi-venäjän tyylillä kiinni eli ei normaalisti niin ku pitää eli mutteriella tai pulteilla miten nyt haluaa sanoa :D
-
Jos fentin laitat niin varmaan et pääse 60km/h 15 liitran kulutuksella. Kun olet mbtracilla näin pitkään ajanut niin jatka sillä vieläkin. Jcb:tä voisit myös miettiä.
-
Tämä on todellakin oikea foorumi käsitellä asioita rehellisesti ja avoimesti ;D ;D ;D
Hommaat uudemman MB trac Saksasta, 824 Fendtin, 930 Fendtin, jos persaus
kestää niin uuvemman ;)
JCB 8250 Fendtin lootalla kulkee tiellä parhaiten mut, läheskään kaikkia
ylivoimaasia ominaisuuksia siihen ei saa mitä Fendtis ::)
http://www.youtube.com/watch?v=8quEp9h9yAA
JCB:ssä kuivat levyjarrut, napaperä yms :o
-
no tätäkin on tullut mietittyä ku se pelaa hyvin et tracilla jatkaisi niin kauan ku se pelaa hyvin.... ja kyllä yks urakoitsija joka vetää lavettia maakärriä ni sano et ei ole ollu veturia näihin hommiin sit mersun jälkeen ja on ollu kuulemma fenttiä ja reutsia ja muitakin merkkejä!!! juu ei varmaan pääse 15 litraan isolla ventillä tai deutzilla eikähän sen kerro jo sekin et niissä on yli 500 litraa tankki et piisaa pitkän päivän ja mersussa esim vain 180 litraa... ja fastracista en tie oikeen ku tuossa parilla tutulla on ollu puun ajossa ni perät on paukkunut ja moottorit et en tie oikeen englantilaasesta koneesta :/ ku meidän lavetti vankkurimalli painaa n.10t sitä saa painoitettua liukkaiden takia eli se toimii et lavetti lyhenee pituudeltaan ja taka kumit menee raktorissa mukavasti lottoon kone päällä ja kaivinkone painaa sen 18t eli massaa on vedettävänä... ja sit ku lavetissa on ilma-jarrut ni venteissä ja deutzeissa ei ole hytissä kuorma-auto mallista käsi-jarru kahvaa vai pelaako se niissä oman käsijarrun kautta toi ilma-jarru puoli...???josko pitää ylämäkeen pidättää paneen vetoa tai muuten pitää jäädä talvella mäkeen pidätöksiin ni ei raktorin massa ja sen oma käsijarru pidä sitä paikallaan luistaan rupee josko ei saa lavetin jarruja myös päälle... ja tiiliskiveä ei viitti laittaa jalka polkimen päälle siksi aikaa :/ en tie onko niihin mahdollista helposti asentaa ilmajarru käsi kahva ohjaamoon ku sitä niissä ei ole niinku mersussa on...?
-
Kova oot näpyttelemään.
-
Just taas mittasin Deutzin kulutusta tieajossa.Paalikärry perässä, 3300 kg heinää,ja kärry 4000kg.80% tieajoa ja 20% kuorman purkua.Yht.2,7h.tulos:15,5l/h meni eli ei kyllä ihan hajulla mee.Jos tohon lyödään vielä se sun kaivuri ja kärry tilalle niin painoa tulisi n.20t enemmän,niin ei varmaan edes jaksais mennä ja polttoainetta palais vielä ihan toisella tavalla.
-
juu kyllä se ihan ok määrä viä oli vaikka en tie mikä se sun koneen koko on... mut meillä toi lastutettu 150:nen ni se vei maakärryn ajossa se on tehty "rönttä" mersusta ja 9 kuution lava ni 8 tuntia oli ajossa ni sen 13 litraa tunnissa :D ja kärri on teli-veto aika raskas vetää tyhjänäkin ku siinä on vedot ja kaikki mut sillä kyllä pääsee märässäkin vaikka olis aksiloita myöden kiinni ku vain on kumeissa hyvä pinta ja yleensä pannaan aina ku räjähtää ni pinnoitettu alle ku se ei maksa ku 200-250e kpl :D
-
Useita vuosia vedettiin traktorilla koneita tiellä, luultiin olevan edulisin tapa siirtää koneita. Nyt yli puoli vuotta ollut kuorma-auto telakaivurin siirroissa ja kustannukset putosi yllättävän paljon. Traktorilla saa ajaa kaasu pohjassa ja polttoainetta palaa yllättävän paljon, mutta kuorkissa 380heppaa ja kaivuri kyydissä ei tunnu missään. 200litralla siirtelee pitkän aikaa kaivuria ja samalla toimii työmatkaautona ja ajo mukavuus toista luokkaa mitä traktorilla, koska on täysi ilmajousitettu auto ja etkä oo tien tukkona liikenteessä. Auton vakuutukset ym kulut vuoteen tulee polttoaine kulutuksen kautta halvemmaksi, kuin traktorilla tehdyt siirrot. Nyt traktori joutaa paremin muihin hommiin ja jos olisi paljon soran ajoa, tuskin ajasin niitä traktorilla, koska uuden sisun kaikilla soravarustuksilla saa halvemmalla kuin uuden 200 heppasen valtran.
-
Kaikki jotka täällä päin urakoivat tosissaan ovat siirtyneet kuormaauto lavetteihin, harrastelijat ajelevat siirtoja traktorilla .
Yksi asiaan vaikuttava on se että jos on vähänkin mäkisempää tiestöä
niin traktorilavetilla ei onnistu talvikeleillä.Kuormaautoon saa kätevästi ketjut jos paha paikka ja vauhti on kaiken a ja ooo.
-
juu kyllä se ihan ok määrä viä oli vaikka en tie mikä se sun koneen koko on..
Se on 610M-09mallinen. Eli n.120 hp.
-
Useita vuosia vedettiin traktorilla koneita tiellä, luultiin olevan edulisin tapa siirtää koneita. Nyt yli puoli vuotta ollut kuorma-auto telakaivurin siirroissa ja kustannukset putosi yllättävän paljon. Traktorilla saa ajaa kaasu pohjassa ja polttoainetta palaa yllättävän paljon, mutta kuorkissa 380heppaa ja kaivuri kyydissä ei tunnu missään. 200litralla siirtelee pitkän aikaa kaivuria ja samalla toimii työmatkaautona ja ajo mukavuus toista luokkaa mitä traktorilla, koska on täysi ilmajousitettu auto ja etkä oo tien tukkona liikenteessä. Auton vakuutukset ym kulut vuoteen tulee polttoaine kulutuksen kautta halvemmaksi, kuin traktorilla tehdyt siirrot. Nyt traktori joutaa paremin muihin hommiin ja jos olisi paljon soran ajoa, tuskin ajasin niitä traktorilla, koska uuden sisun kaikilla soravarustuksilla saa halvemmalla kuin uuden 200 heppasen valtran.
tän jälkeen täytyy oikeen ihmetellä kuorkkikuskeja jotka kadehtii traktori+sorakärry yhdistelmiä oolisko ne maanteiden veetieemeleitä ;D
-
tahtoisin vähä kysellä ku noita juttuja mitä nyt on lukenut ku joku sanoo ettei fentti 900sarja tai deutzit 230/260/x710/x720 vedä mitään et hyytyy kovasti mäkeen...? ja joku sanoo et vetää hyvin...?? no meillä olis kriteerinä kuitenkin ku saksalaisia on aina ollu koneet ja autot markilla niin saksalaisena pysyisikin!!! eli ku meillä on nyt lavetin vedossa yli 20vee ollu mb-trac joka kulkee vähä yli 60km/h ni ei hiljempaa kulkevaa traktoria viittisi ostaa... ja hevosia on reilusti yli 200hv ruuvattu pihalle ja 15 litraa tunnissa kulutus :D ja uudempaa veturia tekisi mieli, ni olisko joku fendt 924 926 930 man moottorilla hyvä... nää uudemmat jossa on deutzit on viä liian kalliita seisomaan pihassa ku ei tuu tunteja ku joku 400 vuodessa lavetin edessä ni olisko hyvä peli tai noi isot yllä mainitsemilla numeroilla olevat deutzit??? meillä on kolmevuotta ollu 150 vm.2006 deutzi lastutettu 200hv ni kyllä sillä jo pärjää ja kulutus laski lastun myötä mut ei sillä viitti lavettia viäkään vetää ja se kulkee 57 km/h et justiin jo pärjää et viittii ajaa pidemmänkin matkan vaikka lujempaa saisi mennä... saakos noista venteistä helposti pois ton moottorin kierroksen rajoittimen eli ohjelma juttu ku suurimmalla ns. vaihteella ajaa ja kierrokset joku 1800rpm ja ne kulkee sillä sen 55km/h ni pois et moottori ottas ne kaikki 2300/2400 rpm suurimmalla ns. vaihteella ajaessa ni nopeus pitäs silloin olla noin 65km/h ni se olisi sopivaa se :D kertokaa vain avoimesti ja rehellisesti asioita mitä te tiedätte tähän asiaan liittyen...
ompa pieniruokanen mersu ;D ;D ;) ;) ;)
-
Kaikki jotka täällä päin urakoivat tosissaan ovat siirtyneet kuormaauto lavetteihin, harrastelijat ajelevat siirtoja traktorilla .
tällä hetkellä kuorma-autoja saa vielä ihan puoli-ilmaiseksi, joku puolituttu kuljetusliikkeen mies oli tarvinnut lisäkalustoa niin kolme vuotta vanha auto ja hintaa kolmannes uuden hinnasta..
-
Eiks mersut oo siksi lähes lahjaverolla, että niissä on sähkövikaa oikeen koko rahan edestä? Näin olen näistä muutaman vuoden vanhoista puoli-ilmaisista mersuista ymmärtänyt!
-
en lyttää täysin kuorma-autoakaan koska sen saa kytkettyä tuosta meidän lavetista päivässä sopivaksi kuorma-autoon... mutta siinähän on kalliit vakuutukset ja dieselvero ja lavettikin pitäs rekisteröidä sen jälkeen piisaako 6000e edes vuodessa noihin kuorma-auto kuluihin ja kyllä sekin nyt löpöä vie helposti joku 20 litraa ja kulkeminen ku mekin palio tai lähes kaikki siirrot mitä tehään ni on mettä-autoteitä ku mettä ojia kaivetaan ni ne on liukkaita ja haasteellisia joskus traktorille... olis mukava ku joku sanoos et mitä semmonen iso fentti vie tunnissa ku oikeen pitää vetää urku auki...? :D
-
itse en yhdy tuohon koska meillä 3kpl mersuja ja aina on ollut mersuja ja kavereilla on niitä paljon ni ei kyllä ole ollu noita onkelmia onneksi :D mun autossa jo pian 300000km ja 4vee vanha ja hyvin pelaa ajattelin ajaa sillä johonkin 500000km sit vaihtoon :D
-
mersu menee pienellä joo, varjopuolena voimattomuus.
lavetin eteen 926 tai s valtra. ei mee paljo pieleen kumman vaa valittee.
-
halavempi laittaa varmaan tuommonen auto
ei kummonen tartte olla
http://www.youtube.com/watch?v=y_w9SY2vgg0&NR=1