Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: mah - 25.10.09 - klo:06:33
-
6410 premiumin muuttuvatilavuuksisesta pumpusta tahtoo tulla juuttuvatilavuuksinen, eli jää jurnuttamaan päälle. Tätä käy usein, välillä vain jarrua painaessa tai rattia kääntäessä, lähes aina ulkopuolista hydrauliikkaa käyttäessä. Etukuormaajan vipua tönästäessä sitten pumppu luovuttaa. Missä vika? Suodattimet tukossa? (Piti kyllä olla huollettu ja suodattimet vaihdettu, kun keväällä ostin...hankkijalta...)
-
6410 premiumin muuttuvatilavuuksisesta pumpusta tahtoo tulla juuttuvatilavuuksinen, eli jää jurnuttamaan päälle. Tätä käy usein, välillä vain jarrua painaessa tai rattia kääntäessä, lähes aina ulkopuolista hydrauliikkaa käyttäessä. Etukuormaajan vipua tönästäessä sitten pumppu luovuttaa. Missä vika? Suodattimet tukossa? (Piti kyllä olla huollettu ja suodattimet vaihdettu, kun keväällä ostin...hankkijalta...)
Paljosta veto että -10 sarjan loppupään koneita, eli vuosimallia -02-03?
Vika on pumpun säätimessä. Pumpun tuottoa säädetään erillisellä pumpussa olevalla männällä joka on tiivisteetön, tarkoilla sovitteilla pelaava. No, Rexrothilla tuli viallisilla sovitteilla oleva sarja pumppuja JD:lle juuri tuohon mallisarjan vaihtumisen tuntumaan eli vuosina 02-03. Eli käytännössä mäntä on liian iso ja jumii sylinteriin. Korjauskeinot, no niitä ei ole. Kyse on tarkkuussovitteisesta osasta ja minä en saanut ketään houkuteltua männän uusiksi sorvaamiseen.
Eli korjausvaihtoehtoja ei ole, ainakaan sellaisia mille kukaan antaa mitään takeita. Uutta pumppua kehiin, uusi maksaa luokkaa 3 keur, kannattaa kysellä saisko jostain takuukorjatun, eri valmistesarjalaisen. Niin ja vielä jos käännetään veistä haavassa niin pumpuilla oli jatkettu takuu vuoteen -06 saakka, eli jos tuota ennen vika ilmeni niin Rexroth vaihtoi pumpun uuteen korvauksetta
Niin mistäkö tiedän, meillä oli -03 6420:ssa tismalleen samat oireet ja tuolloin huoltomies kertoi nää tarinat. Meillä vika ilmeni just tuon jatketun takuun päättymisen jälkeen mut myö laitettiin takuukorjattu vähän vanhempi pumppu uuden sijaan. Hyvin on workkinut jo 2500 h.
-
no entä jos männästä ottas sorvissa vesihionta paperilla vähä pois
jos ei oo liijan kova pinta
eikait siinä hävijäkkään mittään
jos vaihtoehtona on kalliimpi remontti
-
Mene johonkin hydraulikka korjaamoon ja ota pelkkä säädin sieltä. nää rexit on ihan vakiotavaraa niille
-
no entä jos männästä ottas sorvissa vesihionta paperilla vähä pois
jos ei oo liijan kova pinta
eikait siinä hävijäkkään mittään
jos vaihtoehtona on kalliimpi remontti
Niin no ei siinä sinällään mitää häviä, sovitteet jos menee väljiksi niin ei se niinkään päin toimi. Jos kone joutaa pajalla olemaan niin miksipä ei. Uskoisin kyllä että osa karkaistu. Mut ei se kopin kaataminen tms ilmaista ole. Ainiin -10 sarjassa voi selvitä ilman hytin kaatoa
-
Mene johonkin hydraulikka korjaamoon ja ota pelkkä säädin sieltä. nää rexit on ihan vakiotavaraa niille
Niin nyt ei ole kyse siis siitä pumpun kylkeen ruuvattavasta venttiilipaketista, vaan itse pumpun kieppulevyn männästä, eli siitä mitä tuolla erillisellä säätimellä käsketään.
Minulla ainakin aikanaan kyselyt tuottivat vesiperän. Koneella oli kiire töihin ja toisaalta kun oli tuo takuukorjattu pumppu tarjolla n. 1/3 uuden hinnasta niin hylkäsimme korjausajatukset
-
Aivan totta.käsitin alun väärin. on tosiaan melkein tekemätön paikka. tosin kerran hiottiin vähän vastaavanlainen kara sorvissa.vauhtia pyörimiseen,nestettä paljon,pehmeellä kivellä... saatiin jopa pelaamaan.
-
Ongelma on se että tuo säätömäntä syö itselleen pykälän mihin pääsee jumittumaan ja se pykälä tulee pumpun runkoon joten eipä voi muuta kuin vaihtaa.Kallis vika ja harmittaa mutta minkäs teet.Sinällään on väärin että alihankkijan luokattomalle työlle maksaja löytyy loppukäyttäjästä vaikka pumpun todennäköinen käyttöikä pitäisi olla huomattavasti pidempi.On se kiva ettei vastuuta kanneta vaikka kyseessä on selkeä valmistusvika ja loppukäyttäjä on syyllistynyt ainoastaan siihen ettei vika ole ilmentynyt riittävän nopeasti.
-
eikös se aina ole niin että vitutuksen määrä kasvaa moninkertaiseksi kun joku toinen vain tekee niin luokatonta tavaraa että ei väliä ja sitten toiset luistaa ns. vastuustaan! kyllä tollasissa rempoissa pitäisi olla jonkintasoinen omavastuu myös muilla osallisilla! suututtaa, pikkuviat!
-
olen saanut agronetin kirjoituksia seuratessa ajatuksen että john deere olisi hyvä merkki kun sitä harvasti haukutaan? :o
eikö tuollaisella vialla voi saada väärässä paikasa tuhoakin aikaa ja paljon? ???
-
olen saanut agronetin kirjoituksia seuratessa ajatuksen että john deere olisi hyvä merkki kun sitä harvasti haukutaan? :o
eikö tuollaisella vialla voi saada väärässä paikasa tuhoakin aikaa ja paljon? ???
Niin no tässä(kään) ei pitäisi ehkä itse merkkiä syyttää, alihankkijan mokahan tää on. Ei se valtra/fendt/mf tällasii itse tee. Se tietysti on että takuu pitäisi olla pitempi...
Tuhoa ei saa tällä vialla aikaiseksi koska periaatteessa siulla jää vaan paine päälle vaikka ei pitäisi. Mutta itse toimilaitteen käyttöventtiilillä rajoitetaan liikkeet/toiminnat kuitenkin. Eli käytännössä hydraulijärjestelmästä tulee vakiotilavuuksinen pumpun jumittaessa.
Tietysti jos pitkään pitää päällä niin voinee saada pumpusta jotain rikki tai öljyjen lämmöt korkeelle
-
Sinällään tuo pumppu ei aiheuta mitään tuhoja missään, ainoastaan sen että pumppaa öljyä turhaan eli toimii kuten rataspumpulla tai no jatkuvatoimisella hydrauliikalla varustetut traktorit. Tässä on siis kyse siitä ettei kieppulevy pääse nollalle vaan on hieman pumppaamassa koko ajan ja aiheuttaa turhia ääniä hydrauliikassa.Ikävää tässä on kuten edelläkin ilmaisin että käyttäjä maksaa kulut jollei vika ilmene riittävän nopeasti vaikkei ole ongelmaa käytöllään aiheuttanut.No niin oltsik jo tyhjentävästi tämän kerkesikin selittämään
-
olen saanut agronetin kirjoituksia seuratessa ajatuksen että john deere olisi hyvä merkki kun sitä harvasti haukutaan? :o
--kysehän on Rexrothin sarjavalmistuksessa tulleesta laatuongelmasta joka on nyt sattunut osumaan JD:hen....
--kuten Oltsik selitti,noita sitten korvaillaan rajallisen ajan niille jotka takuuna jotain pyytelevät
-
Sinällään tuo pumppu ei aiheuta mitään tuhoja missään, ainoastaan sen että pumppaa öljyä turhaan eli toimii kuten rataspumpulla tai no jatkuvatoimisella hydrauliikalla varustetut traktorit. Tässä on siis kyse siitä ettei kieppulevy pääse nollalle vaan on hieman pumppaamassa koko ajan ja aiheuttaa turhia ääniä hydrauliikassa.Ikävää tässä on kuten edelläkin ilmaisin että käyttäjä maksaa kulut jollei vika ilmene riittävän nopeasti vaikkei ole ongelmaa käytöllään aiheuttanut.No niin oltsik jo tyhjentävästi tämän kerkesikin selittämään
Kannattaa kyllä korjata ajoissa.pumppu kestää sitä jurnutusta aikansa,mutta lopulta kuorien sisällä tapahtuu totaalinen tuho.pari kourallista messinkipalaa ja vähän kovempaakin materiaalia.ehjästä pumpusta saa sisukset kyllä käyttöön.
-
Niin no tässä(kään) ei pitäisi ehkä itse merkkiä syyttää, alihankkijan mokahan tää on.
Merkki vastaa romustaan itse. Jontikka ahneuksissan vienyt valmistusta halpamaihin ja ongelmiahan semmoisesta seuraa. Paljon on pikkuvikaa näissä vihreissä nykyään. Laakeritkin usein kiinalaisia ym.
-
Niin no tässä(kään) ei pitäisi ehkä itse merkkiä syyttää, alihankkijan mokahan tää on.
Merkki vastaa romustaan itse. Jontikka ahneuksissan vienyt valmistusta halpamaihin ja ongelmiahan semmoisesta seuraa. Paljon on pikkuvikaa näissä vihreissä nykyään. Laakeritkin usein kiinalaisia ym.
Ja muut ei ole? ;D
-
JJk, onko tiedossa miten tuon rungon saa korjattua sillä ainakin kun tuo pumppu avattiin niin todettiin ettei mitään ollut tehtävissä koska runko oli se johon pykälä oli syntynyt.Sinällään tuon pumpun ei pitäisi tuhoutua kokska toimii silloin samoin kun kuormitettuna(kieppulevy ei nollaannu) joten jos hajoaa niin aika huono kokonaisuutena olisi tuo pumppu.Juurikasnostossa koneen ventiilistössä on pieni suntti joka päästää koko ajan nestettä läpi jotta tuo muuttuvatilavuuksinen pysyisi herkkänä koneen toiminnoille eikä tuossakaan ajossa ole pumppu hajonnut.Totta kai kannattaa korjata mutta tässä tapauksessa ainoa vaihtoehto on vaihtaa koko roska joten eipä noista sisäosistakaan mitään hyötyä ole koska käsittääkseni eivät uudempaan malliin suoraan sovi ja kuitenkin tuollaisen säätyvätilavuuksisen käyttöikä on reippaasti yli 10 000 tuntia joten varaosia ei ihan heti pitäisi tarvita.Nämä perustuvat toki vain omiin kokemuksiin joten voi olla että muilla on pumpusta eri paikka pettänyt.
-
"Merkki vastaa romustaan itse. Jontikka ahneuksissan vienyt valmistusta halpamaihin ja ongelmiahan semmoisesta seuraa. Paljon on pikkuvikaa näissä vihreissä nykyään. Laakeritkin usein kiinalaisia ym."
Kyllä tämä on Jontikan vika, se vastaa alihankkijoistaan.
Jos vastaava olisi Valtrassa, niin täällä haukuttaisiin suoraa huutoa.
-
Rexroth ei sitte oo välttämättä EU made :o ???
http://www.made-in-china.com/showroom/globaltruck/product-detailbMOxgncSfuhw/China-Rexroth-Axial-Piston-Variable-Pump-A4VSO-A4VG-.html
http://www.made-in-china.com/china-products/productviewqofxMOwDALhY/Rexroth-Piston-Pump-Parts.html
Montakohan pumppua nuo tekee yhdestä riisikupista
Company Name: Lisam Hydraulics Co., Ltd.
Company Address: 358, Ningheng Rd, Gujia Industry Zone, Ningbo, Zhejiang, China
City/Town: Ningbo
Province/State: Zhejiang
Country/Region: China
Zip/Postal Code: 315018
" LISAM Hydrauliikka on johtava ja ammatillinen valmistaja vaihdettavissa hydraulipumput, Hydraulimoottorit ja varaosat Kiinassa. Koska perustaminen, olemme voittaneet hyvä maine sekä korkea laatu ja kohtuulliset hinnat kotimaan ja kansainvälisillä markkinoilla. Kaikki tuotteemme ovat erittäin luotettavia korvattavissa aitoja tuotteita. Meidän edut ovat korkea laatu, kilpailukykyiset hinnat ja nopea toimitus; Uskomme, että voimme auttaa sinua tekemään enemmän kauppoja noin hydraulisia pumppuja ja moottoreita kuin ennen.
Tällä hetkellä olemme maufacturing korvaaminen hydraulisia pumppuja ja varaosia kuten alla:
Hydraulinen Siipipumput, Vickers Vane Pump 20VQ, 25VQ, 35VQ, 45VQ, 2520VQ, 3520VQ, 3525VQ, 4520VQ, 4525VQ, 4535VQ, V10, V20, Vickers kasetti Kits, Yuken Vane Pump & Patruuna Kits (PV2R), Caterpillar Cartridge Kits, Caterpillar Vane Pump;
Hydraulisten mäntäpumppu & Moottorit, Rexroth A2VK, A2FO, A2FM, A2FE, A10VSO, A4VSO, A6V, A7V, sarja, Vickers PVB, PVH, PVQ
Hydrauliset mäntäpumppujen osat, Korvaus Hydrauliset mäntäpumppu osat Rexroth, Caterpillar, Komatsu, Vickers, Linde, Liebherr, Kawasaki, Sauer, Hitach, Toshiba jne. "
Kiina ilmiö >:(
-
Niin no tässä(kään) ei pitäisi ehkä itse merkkiä syyttää, alihankkijan mokahan tää on. Ei se valtra/fendt/mf tällasii itse tee. Se tietysti on että takuu pitäisi olla pitempi...
Autoissa sama juttu.Peugeotissa kaikki mikä hajosi oli merkiltään Bosch,,,,Jarrut,tyhjäkäyntimoottori,suutimet...
-
JJk, onko tiedossa miten tuon rungon saa korjattua sillä ainakin kun tuo pumppu avattiin niin todettiin ettei mitään ollut tehtävissä koska runko oli se johon pykälä oli syntynyt.Sinällään tuon pumpun ei pitäisi tuhoutua kokska toimii silloin samoin kun kuormitettuna(kieppulevy ei nollaannu) joten jos hajoaa niin aika huono kokonaisuutena olisi tuo pumppu.Juurikasnostossa koneen ventiilistössä on pieni suntti joka päästää koko ajan nestettä läpi jotta tuo muuttuvatilavuuksinen pysyisi herkkänä koneen toiminnoille eikä tuossakaan ajossa ole pumppu hajonnut.Totta kai kannattaa korjata mutta tässä tapauksessa ainoa vaihtoehto on vaihtaa koko roska joten eipä noista sisäosistakaan mitään hyötyä ole koska käsittääkseni eivät uudempaan malliin suoraan sovi ja kuitenkin tuollaisen säätyvätilavuuksisen käyttöikä on reippaasti yli 10 000 tuntia joten varaosia ei ihan heti pitäisi tarvita.Nämä perustuvat toki vain omiin kokemuksiin joten voi olla että muilla on pumpusta eri paikka pettänyt.
En tunne jd järjestelmää aivan tarkasti mutta luultavasti kyse 45 alle 250bar pumpusta.tämmösen pumpun kuoret on sen hintaiset että teettämällä hydrauliikka korjaamolla ei remontti kannata.itsellä on käytettävissä 65vuotias "seppä ilmarinen"
joka tekee aikansakuluksi ja mielenkiinnosta tämmösiä hommia.tosin ne pumput joita on laiteltu on huomattavasti isompia joka suhteessa joten niitä kannattaa remonteerata vaikka aikaa kuluisikin. mutta siitä hajoamisesta sen verran kun pumppu
jää jurisemaan niin sieltähän ei virtaa öljyä mihinkään koska kaikki venttiilit on 0 asennossa.myöskään painemittari painelinjassa ei näytä mitään.elikkä pumppu on kuormitettuna mutta öljy ei virtaa.no tästä seraa jokinmoinen ketjureaktio joka lopulta aiheutta läpivuotoa pumpun sisällä,messinkiset jakolevyt kuluvat ohueksi, männät pääsevät irtoamaan tyvestä ja sitten muutama sekuntti rohinaa ja tilanne on ohi.sinänsä vaaraton tuho koska kappaleet jäävät pumpun sisälle.
-
Kyseessä on ainakin omasta puolestani tuo isoin pumppu jonka 6410 sai eli 96l.Tosiaan tuollainen tuho jonka kuvailit on mahdollinen.Kaikenkaikkiaan kuitenkin vastuutonta toimintaa ensikädessä alihankkijalta eikä jd:kään syytön ole.
-
Kyllä tämä on Jontikan vika, se vastaa alihankkijoistaan.
Jos vastaava olisi Valtrassa, niin täällä haukuttaisiin suoraa huutoa.
Ei haukuttaisi: Jos valteemissä olisi sama vika, niin kyllä me kehuttaisiin että viimeinkin valteemissa on mäntäpumppu, JiiDeessähän se on ollut vasta jotain 40 vuotta :P ;D
-
... mutta siitä hajoamisesta sen verran kun pumppu
jää jurisemaan niin sieltähän ei virtaa öljyä mihinkään koska kaikki venttiilit on 0 asennossa.myöskään painemittari painelinjassa ei näytä mitään.elikkä pumppu on kuormitettuna mutta öljy ei virtaa.no tästä seraa jokinmoinen ketjureaktio joka lopulta aiheutta läpivuotoa pumpun sisällä,messinkiset jakolevyt kuluvat ohueksi, männät pääsevät irtoamaan tyvestä ja sitten muutama sekuntti rohinaa ja tilanne on ohi.sinänsä vaaraton tuho koska kappaleet jäävät pumpun sisälle.
Luulis siellä sentään olevan pääpainerajoitusventtiili, josta ööli virtailee jos pumpun kulma jumii. Ei sen puoleen kyllähän se ajan myötä hajoo noin kun mainitsit kun koko ajan (paitsi venttiileitä käytettäessä) täyspaineet rasittamassa.
Hieman ohi aiheen, mutta kannattaa kokeilla Metviroa (http://www.metviro.fi (http://www.metviro.fi)), jos haluaa tietää enemmän yleisesti noista kuormantuntevista hydejärjestelmistä. Kiva kun "näkee liikkuvan koneen sisään". Sieltähän näyttivät löytyvän nuo messinkiset jakolevytkin kun pumppua pyöritteli...