Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: gonemies - 11.10.09 - klo:22:20
-
Shell primula 15w-40 tynnyri tyhjeni.Mistä irtoisi edullisemmin,aiemmin ostettu "aina" agrista,mutta ostoskäyttäytymisen muutos laittaa etsimään muitakin myyjiä.
Tuosta taisi tulla joku päivitetty versio,muistan jostakin lukeneeni.
Myös muut 15w-40 vaihto-ehdot kiinnostaa.
-
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=824371&PN%5B0%5D=cat_link_2&PL%5B0%5D=listCategory.php?id=17
-
Neste LXE 10w/40 Turbo :o
Tynnörin huoltsikalta tilaat tai yrmystä ::)
-
Vain CASTROL
On öljy jota kannattaa koneisiin laittaa.
8) :-X
-
Shell primula 15w-40 tynnyri tyhjeni.Mistä irtoisi edullisemmin,aiemmin ostettu "aina" agrista,mutta ostoskäyttäytymisen muutos laittaa etsimään muitakin myyjiä.
Tuosta taisi tulla joku päivitetty versio,muistan jostakin lukeneeni.
Myös muut 15w-40 vaihto-ehdot kiinnostaa.
saahan tuata shelliä k-kaupastaki
-
Texacoa saa verkkokaupasta:
http://www.finnoleum.fi/
-
Shell primula 15w-40 tynnyri tyhjeni.Mistä irtoisi edullisemmin,aiemmin ostettu "aina" agrista,mutta ostoskäyttäytymisen muutos laittaa etsimään muitakin myyjiä.
Tuosta taisi tulla joku päivitetty versio,muistan jostakin lukeneeni.
Myös muut 15w-40 vaihto-ehdot kiinnostaa.
saahan tuata shelliä k-kaupastaki
Ja lisäksi IKH-kauppiaat myy Shellin öljyjä (Työkaluässät ja vastaavat).
Itse alkuperäiseen kysymykseen; itselle tuli tynnyri Mobilia (Delvac MX 15-W40) alkusyksystä moottorien voiteluun.
-
Eikö 10w- 30 olisi suomen oloihin parempi ? - oikeasti kuumaa aikaa ei välttämättä ole joka kesä ? mutta 15w- 40 öljylle kylmiä kelejä voi olla ja se on koneelle paljon pahempi.
Tosin öljyissä on eroja tuon viskoosi indeksin kanssa jotku 15w- 40 öljyt on aika lähellä 10 w- 30;tä
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=1029.0;prev_next=prev
-
Vain CASTROL
On öljy jota kannattaa koneisiin laittaa.
8) :-X
Vähä tosikointia, mutta jos on shel, neste, mobil tai CASTROL ja vaatimukset täytyy niin kriteeri taitaa olla hinan puolella ?
-
IKH tarjous
SHELL RIMULA R3 MULTI 10W-30 209L Alehinta 389.00 €
-
Vain CASTROL
On öljy jota kannattaa koneisiin laittaa.
8) :-X
Vähä tosikointia, mutta jos on shel, neste, mobil tai CASTROL ja vaatimukset täytyy niin kriteeri taitaa olla hinan puolella ?
Näin itsekkin luulisin. Jos koneitaan meinaa pidempään pitää, niin Teboilin öljyt kannattaa jättää ostamatta. Paineilmakompurassa kyllä käytän kun goldin kylmäviskositeetti on hyvä.
-
mun valinta olis joku näistä
shell rimula R5 E 10w-40
http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_X_cbe_26680_key_140002640606_1731.pdf
tai
mobilin
delvac MX 10w-40
http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lubes/PDS/Pds_Files/glxxficvlmomobil_delvac_mx_extra_10w-40.pdf
Varsinkin tuo mobilin öljy on kiinnostava. käy koneisiin ett autoihin myös.
Itsellä noista castrollin kamoista KALLIIT kokemukset joten ei kiitos. eikä nesteen öljyjä.
KAri
Itse alkuperäiseen kysymykseen; itselle tuli tynnyri Mobilia (Delvac MX 15-W40) alkusyksystä moottorien voiteluun.
Passaako kysyä mitä kyseinen tynnyri maksoi?
-
Öljyille kannattanee hommata porukka, joka ostaa sen nuppikuorman kerralla. Tai ainakin yli 12 tynnyriä. 10-25% on listahinnat tipahtaneet ja tarjouskierroksen tekijä palkkansa ansainnut.
-
Vain CASTROL
On öljy jota kannattaa koneisiin laittaa.
8) :-X
Vähä tosikointia, mutta jos on shel, neste, mobil tai CASTROL ja vaatimukset täytyy niin kriteeri taitaa olla hinan puolella ?
Näin itsekkin luulisin. Jos koneitaan meinaa pidempään pitää, niin Teboilin öljyt kannattaa jättää ostamatta. Paineilmakompurassa kyllä käytän kun goldin kylmäviskositeetti on hyvä.
mikä vika teboilissa, suvun kuorma-autoissa on käytetty , miljoonan valein auto vaihtunu eikä kanikat tuosta tykkää niin että sitä söisivät karkeasti 600 tunnin vaihtovälillä ;D ;D ;D ;D
-
Nesteen 15/40 tynnyri 285 euroa kun oikeen tinki .
Kaikki öljyt on hyviä ei niissä juuri eroja ole.
Raskaaseen kesäkäyttöön 15/40 ja talvella 10/30 tai ympäri vuoden
synteettinen öljy sitä ostankin seuraavaksi ja luovun kokonaan noista edellisistä,tosin on paljon kalliimpaa muistaakseni 20 purkki 79 euroa.
-
mun valinta olis joku näistä
shell rimula R5 E 10w-40
http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_X_cbe_26680_key_140002640606_1731.pdf
tai
mobilin
delvac MX 10w-40
http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lubes/PDS/Pds_Files/glxxficvlmomobil_delvac_mx_extra_10w-40.pdf
Varsinkin tuo mobilin öljy on kiinnostava. käy koneisiin ett autoihin myös.
Itsellä noista castrollin kamoista KALLIIT kokemukset joten ei kiitos. eikä nesteen öljyjä.
KAri
Itse alkuperäiseen kysymykseen; itselle tuli tynnyri Mobilia (Delvac MX 15-W40) alkusyksystä moottorien voiteluun.
Passaako kysyä mitä kyseinen tynnyri maksoi?
IKH
SHELL RIMULA R5 E 10W-40 209L Hinta 689.00 €
hinta on ovh
-
Mä olen puolestani kuullut vain hyvää MAN-OILin tuotteista:
http://www.youtube.com/watch?v=wzbqQyOCtDU
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nilsiän_öljysheikki
-
Mä olen puolestani kuullut vain hyvää MAN-OILin tuotteista:
Heh Heh! Olin jo unohtanu koko sheikin! :D
Mutta öljynvaihto on se edullisin huolto eli ei kannata tinkiä. Ite käytän vain castrollia.
-
Ostin Texaco Ursaa maahantuojalta puhelimitse. Sain tingittyä paremman hinnan kuin verkkokauppa antaa. p.09-4730 4401
-
Öljyille kannattanee hommata porukka, joka ostaa sen nuppikuorman kerralla. Tai ainakin yli 12 tynnyriä. 10-25% on listahinnat tipahtaneet ja tarjouskierroksen tekijä palkkansa ansainnut.
Isoo o aatamin haitari, nuppi 16000litra 12 tynnyrii n.2500l Tyypillinen tinkari.Kysys tarjous 20000kg. Ostaa 200kg
-
Moottoriöljyäkin täytyy taas hommata. Parin vuoden takaisiin hintaoihin verraten ei nyt ihan mahdottoman kallista mitä kattelin. Reilu kuussataa 15W-40 Mobil Delvac näyttäis olevan tynnyriltä. Muut taitaa olla siitä ylöspäin hinnaltaan?
-
Tolta on jotain tullu ostettua:
http://www.lsvoitelu.fi/?page_id=18
-
Moottoriöljyäkin täytyy taas hommata. Parin vuoden takaisiin hintaoihin verraten ei nyt ihan mahdottoman kallista mitä kattelin. Reilu kuussataa 15W-40 Mobil Delvac näyttäis olevan tynnyriltä. Muut taitaa olla siitä ylöspäin hinnaltaan?
Hei. Kato sitten se setorin öljynvaihtoväli. Jos on 600h, niin täytyypi olla
pitkän vaihtovälin öljyä. 8)
-
Valtra Engine E 10W-30-öljyä ostin valtralta tuossa viime vuoden puolella niin myyjä sano että vaihtoväli olisi pitkä mutta ei tiennyt kuinka pitkä eikä muistanut kysyä keltään niin kuinkahan pitkään tuolla sitten uskaltaisi ajaa...
-
Valtra Engine E 10W-30-öljyä ostin valtralta tuossa viime vuoden puolella niin myyjä sano että vaihtoväli olisi pitkä mutta ei tiennyt kuinka pitkä eikä muistanut kysyä keltään niin kuinkahan pitkään tuolla sitten uskaltaisi ajaa...
Tyypillistä Valtran asiantuntemusta. Halpaa ja hyvää.
Normaalin vaihtovälin öljy. ACEA E2 luokitus.
Engine CR nimistä kun ostat niin saat E7 lientä eli pitkän vaihtovälin öljyä.
-
Valtra Engine E 10W-30-öljyä ostin valtralta tuossa viime vuoden puolella niin myyjä sano että vaihtoväli olisi pitkä mutta ei tiennyt kuinka pitkä eikä muistanut kysyä keltään niin kuinkahan pitkään tuolla sitten uskaltaisi ajaa...
Tyypillistä Valtran asiantuntemusta. Halpaa ja hyvää.
Normaalin vaihtovälin öljy. ACEA E2 luokitus.
Engine CR nimistä kun ostat niin saat E7 lientä eli pitkän vaihtovälin öljyä.
sitä minäkin vähän arvelin...No kuopion valtrallahan uus "poika"...
-
Valtra Engine E 10W-30-öljyä ostin valtralta tuossa viime vuoden puolella niin myyjä sano että vaihtoväli olisi pitkä mutta ei tiennyt kuinka pitkä eikä muistanut kysyä keltään niin kuinkahan pitkään tuolla sitten uskaltaisi ajaa...
Tyypillistä Valtran asiantuntemusta. Halpaa ja hyvää.
Normaalin vaihtovälin öljy. ACEA E2 luokitus.
Engine CR nimistä kun ostat niin saat E7 lientä eli pitkän vaihtovälin öljyä.
ja pitkä vaihtoväli on max 500h näillä liemillä.. entises työpaikas käytetään castrollia jokapaikas paitti etuaksilas, moot öölit vaihtoon 250h, ei oo ehtiny viä vaihtaan väriäkään, joka koneella ajettu yli 11th ja remonttia motteihin ei oo tehty niillä olles, koneet neva ajossa.. kallista ja halpaa samas paketis, kumpi sitte onki parempi ::) yks tuttu kokeeli sitä kallista 1000h öljyä, ei tohtinu pitää ku 500h oli jo aiva kuraa..
-
250h ja väri ei vaihdu..... Lisätään litra 20 tunnin välein......
-
250h ja väri ei vaihdu..... Lisätään litra 20 tunnin välein......
Jos 250 tunnin ajon jälkeen ei ole traktorin mööttoriöljyn väri ole vaihtunut niin ko. öljy on varmaan vielä tynnyrissä.
-
Itse alkuperäiseen kysymykseen; itselle tuli tynnyri Mobilia (Delvac MX 15-W40) alkusyksystä moottorien voiteluun.
Minä tuota käytän jopa moottoripyörässäni ja toimii loistavasti eli vihje kaikille moottoripyörän omistaville traktorimiehille ;)
-
Olen käyttänyt Tepoilin öljyä,paikallinen k-kauppa myy.Monitraa joku 550e maksoi syksyllä tynnöri.
Markkinapäivänä se iloiten kaupan toimesta myytiin,mutta autoon se piti itse nostaa kun trukkikuskia ei näkynyt missään.Onneksi kuormauskorkeus on pikkupakussa matala.
Lisäksi halvempaa öljyä Nesteen lientä ostin 20l pytyissä,sitä tulee kaadettua moottoreihin.Se oli jotakin vanhaa varastoa.
-
Ai jaa, useampi käyttää siis 15w-40 öljyä. Olenkohan jäänyt jälkeen kun mulla ollut käytössä 10w-30 koko ajan. Mööttoriöljyssä merkkinä viime vuodet Ravenol.
-
bp 15w40 ollut käytössä muutaman vuoden. Nyt vaihtuu sitten castroliin kun bp:n yhtiön sisällä tekevät "brändäystä"
-
Mul on toinen tynnyri menossa Neste Turbo LXE 10W40. Kohtuuhintainen synteettinen.
-
Uusin kone on vm. 1995 ja muut siis sitä vanhempia. Pysyykö tuommoinen synteettinen litku niissä ja onko muuta funktiota kuin helpottunut talvi(kylmä)käynnistys?
Naapurin massikkaan tällättiin (pyynnöstä) yleisöljy moottoriinkin (Neste Farm Oil 10W-30 tjsp), mut noissa meidän koneissa en oo sitä käyttäny, paitti kaivurin hydrauliikassa. Ei se kyl hyvä oikein oo siihenkään, mut jotenkin joutilaampaa vuotamaan :-[.
-
Onko noista 5W - 30 tai 5W - 40 mitään haittaa traktorimoottoreissa? Joskus on sanottu että 0W - XX olisivat liian "ohuet" laakereille. Ainakin samat öljyt kävisi TDI-pakuunkin ja muihin maatalouden pienmoottoreihin.
Viritysaste on ainakin paljon kovempi autoissa jos siltä kantilta ajattelee suorituskyvyn riittävyyttä.
-
Mul on toinen tynnyri menossa Neste Turbo LXE 10W40. Kohtuuhintainen synteettinen.
Ihanan halpaa....... Mikseis 10-30 käy? Et sunkas sää ollu niitä jotka ajaa norsun***** vinossa pitkin talvea kesäpööllä?
-
250h ja väri ei vaihdu..... Lisätään litra 20 tunnin välein......
Jos 250 tunnin ajon jälkeen ei ole traktorin mööttoriöljyn väri ole vaihtunut niin ko. öljy on varmaan vielä tynnyrissä.
uskoo jos tahtoo.. en mäkää uskonu näkemättä ::) sitte taas esim. japsiishan ei tiemmä castrolli pysy sisällä..
-
Uusin kone on vm. 1995 ja muut siis sitä vanhempia. Pysyykö tuommoinen synteettinen litku niissä ja onko muuta funktiota kuin helpottunut talvi(kylmä)käynnistys?
Naapurin massikkaan tällättiin (pyynnöstä) yleisöljy moottoriinkin (Neste Farm Oil 10W-30 tjsp), mut noissa meidän koneissa en oo sitä käyttäny, paitti kaivurin hydrauliikassa. Ei se kyl hyvä oikein oo siihenkään, mut jotenkin joutilaampaa vuotamaan :-[.
Halvempaa on laittaa kaivurin hydrauliikkaan yksiaste 10W moottoriöljy. Huoltomiehetkin suosittelee.
-
kerätkää kimppa ja ottakaa tarjous 1000 Bic kontista. on muuten litrahinta huoooooomattavasti alempi kuin200l tynnyrissä ;)
Ainakin nesteen litkuja saapi konttitavarana.
-
Mul on toinen tynnyri menossa Neste Turbo LXE 10W40. Kohtuuhintainen synteettinen.
Ittellä kans tuata 10/30 versiona, taisi olla osa synteettistä?
-
Mul on toinen tynnyri menossa Neste Turbo LXE 10W40. Kohtuuhintainen synteettinen.
Ihanan halpaa....... Mikseis 10-30 käy? Et sunkas sää ollu niitä jotka ajaa norsun***** vinossa pitkin talvea kesäpööllä?
Juu kesälöpöllä ajetaan. Tuo 40 viskositeetti on taas sitten hyväksi kesähelteillä. Viimeksi tuollainen tynnyri on maksanut verolla 580 €. En pidä kalliina synteettisestä moottoriöljystä.