Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: hvinnamo - 07.10.09 - klo:14:54

Otsikko: Mf Dyna-6
Kirjoitti: hvinnamo - 07.10.09 - klo:14:54
Jouduin sattumalta koeajamaan kyseisen vehkeen.Aiheesta on varmaan keskusteltukin mutta en löytänyt oikein tuoretta topicia.Minkälaisia kokemuksia teillä on ko.laitteesta muuta kun että ei pidä sekaantua.Vai pitäiskö sittenkin pidättäytyä sakemannien tuotteissa? Vaihteisto tuntuu ainakin uutena toimivan suht' ok, mutta mites esim.talvipakkasilla.Traktorikauppa on aikasen hiljaista niin nyt vois saada merkiltä kuin merkiltä kovia tarjouksia...en tiedä.Kiitoksia asiallisista ja asiattomista vastauksista.  :)
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: KJL - 07.10.09 - klo:15:49
Kokemusta sen verran, että kunnon kuormalla ajettaes vaihteisto vaihtaa siististi verrattuna pelkän traktorin koeajoon verrattuna. Kaikki muu osa mun mielipiteistäni kyseisestä härvelistä onkin sitten mutua ja ideologiaa. Jarruttomaksikaan ei noita voi moittia. Apukuskin penkillä istues täytyy olla varovainen, jos esim. 6475 Dyna-6:n ratin takana on vähänkään tehokkaisiin jarruihin tottumaton kuski. Mukavintahan noissa on, että lootaa voi käyttää manuaalina, powertshiftinä tai automaattina - kukin makunsa mukaan. Käyttäjät kertokoot lisää faktoja...
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: MPK - 07.10.09 - klo:19:01
Dyna kuutoses mies muuttuu tikaksi on se niin nykivää menoa, vanha dynashift on paljon parempi.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: hyla - 07.10.09 - klo:19:51
Dyna kuutoses mies muuttuu tikaksi on se niin nykivää menoa, vanha dynashift on paljon parempi.
Kalibroimalla vaihteisto nykiminen rauhottuu... Tai sitte Dyna-VT
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: +200 - 07.10.09 - klo:20:18
Jouduin sattumalta koeajamaan kyseisen vehkeen.Aiheesta on varmaan keskusteltukin mutta en löytänyt oikein tuoretta topicia.Minkälaisia kokemuksia teillä on ko.laitteesta muuta kun että ei pidä sekaantua.Vai pitäiskö sittenkin pidättäytyä sakemannien tuotteissa? Vaihteisto tuntuu ainakin uutena toimivan suht' ok, mutta mites esim.talvipakkasilla.Traktorikauppa on aikasen hiljaista niin nyt vois saada merkiltä kuin merkiltä kovia tarjouksia...en tiedä.Kiitoksia asiallisista ja asiattomista vastauksista.  :)
Kyllä kannattaa pysyä saksalaisissa,tai tietysti jenkki perä on kovasana ;D ;D
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: Movado - 07.10.09 - klo:21:08
mahtaneeko tuo olla neliveto, entä nouseeko vetovarret riitävästi - (liikerata )- perkins moottorihan on jo voimattomaksi todettu ??? ???
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: KJL - 07.10.09 - klo:21:21
mahtaneeko tuo olla neliveto, entä nouseeko vetovarret riitävästi - (liikerata )- perkins moottorihan on jo voimattomaksi todettu ??? ???
Ai tehdäänkö niitä takavetoisinakin? Vetovarret?-> vain säätökysymys. Sanoiko hvinnamo, jotta oli ollu Perkinssin koneella?
Trolliksi todettu...
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: lappalainen - 07.10.09 - klo:21:32
Jouduin sattumalta koeajamaan kyseisen vehkeen.Aiheesta on varmaan keskusteltukin mutta en löytänyt oikein tuoretta topicia.Minkälaisia kokemuksia teillä on ko.laitteesta muuta kun että ei pidä sekaantua.Vai pitäiskö sittenkin pidättäytyä sakemannien tuotteissa? Vaihteisto tuntuu ainakin uutena toimivan suht' ok, mutta mites esim.talvipakkasilla.Traktorikauppa on aikasen hiljaista niin nyt vois saada merkiltä kuin merkiltä kovia tarjouksia...en tiedä.Kiitoksia asiallisista ja asiattomista vastauksista.  :)
Kyllä kannattaa pysyä saksalaisissa,tai tietysti jenkki perä on kovasana ;D ;D
kyllä saksalaiset koneet on parhaita vt,s on saksalainen vaihteisto, perä ,ruiskutuslaitteet(bosh), sähkölaiteet pitkälti , ranskalainen mukavuus ja kaupan päälle kunnon sisu keulalla  :)

jd,s itävaltalainen vaihteisto,moottori ranskasta,nippon denso ruiskutuslaitteet ja italialaista sähköosaa pitkälti ;)
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: Movado - 08.10.09 - klo:09:54
mahtaneeko tuo olla neliveto, entä nouseeko vetovarret riitävästi - (liikerata )- perkins moottorihan on jo voimattomaksi todettu ??? ???
Ai tehdäänkö niitä takavetoisinakin? - Tosiasia frekoon etuperä ei vedä silloin kun todella tarttis Vetovarret?-> vain säätökysymys. no säädä varret 20 cm maasta ja nosta ylös nouseeko 100 tai yli > ei Sanoiko hvinnamo, jotta oli ollu Perkinssin koneella?  Ei, mutta ferkoota myydään myös perkins koneella ja siinä on vakiona tuo voimattomuus


Trolliksi todettu...

Tää on vaan tiedoksi jollekulle viattomalle traktorin ostajalle, muuten en halua ruveta väittelemään jonkun ferkoo fanaatikon kanssa - kärsiköön mun puolesta.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: Sassi - 08.10.09 - klo:10:28
Itse olen opetellut ajamaan dyna-4,nyt jonkin verran ajellut d-6. Talvella kuulemma saattaa kestää kauankin aikaa ennenkun alkaa vaihteisto pelaamaan,hankala saada pakkasilla käyntiin,sähkövikoja ym.
Muuten ajossa tuntui ihan miellyttävältä.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: KJL - 08.10.09 - klo:11:02
mahtaneeko tuo olla neliveto, entä nouseeko vetovarret riitävästi - (liikerata )- perkins moottorihan on jo voimattomaksi todettu ??? ???
Ai tehdäänkö niitä takavetoisinakin? - Tosiasia frekoon etuperä ei vedä silloin kun todella tarttis Vetovarret?-> vain säätökysymys. no säädä varret 20 cm maasta ja nosta ylös nouseeko 100 tai yli > ei Sanoiko hvinnamo, jotta oli ollu Perkinssin koneella?  Ei, mutta ferkoota myydään myös perkins koneella ja siinä on vakiona tuo voimattomuus


Trolliksi todettu...

Tää on vaan tiedoksi jollekulle viattomalle traktorin ostajalle, muuten en halua ruveta väittelemään jonkun ferkoo fanaatikon kanssa - kärsiköön mun puolesta.

Jaa ei oo tarvinnu mittailla liikeratoja, kun kaikki koneet on noussu riittävän ylös ja vetokykykin on piisannu, ainakin toistaiseksi... Missähän tuo voimattomuus ilmenee, kun ei meidän ferguis ainakaa oo tullu esiin...

Mä oon täs traktorityöurani (puoli vuotta) aikana oppinu tuntemaan fergun vikojen lisäksi muidenkin merkkien vikoja, viatontahan ei ookkaa, ja todennu fergun ittelleni sopivimmaksi töiden sujumisen kannalta. Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muuta haluu kattella.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: sirkussonni - 08.10.09 - klo:17:35
mahtaneeko tuo olla neliveto, entä nouseeko vetovarret riitävästi - (liikerata )- perkins moottorihan on jo voimattomaksi todettu ??? ???

Sanovat että nämä uusimmat commonraili perkiisselit ei sisusta eroisi, olis samanlailla molemmat voimattomia.
No tänään tuli sisu verkua ajeltua, oli siinä menemisen meininki, 15 mottia ohraa kärryssä (kaikki vehkeet liian pieniä meikäläisellä ;))ja 55 mittarissa, ei enää kaupungilla tarvinnu kaasu auki ajella, tilanteita tulee äkkiä! Vauhtia ja voimaa oli ainaskin tuossa 6485:ssa, sitä sitten tiedä paljonko kesko halunnut lisätä esittelykoneeseen puhtia??
Vaihteisto varmaan nyppii tottumattomalla kuskilla ja kylmällä laatikolla, mutta kun lämmin on niin toimii kyllä hienosti vaihtaa.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: lappalainen - 08.10.09 - klo:18:29
mahtaneeko tuo olla neliveto, entä nouseeko vetovarret riitävästi - (liikerata )- perkins moottorihan on jo voimattomaksi todettu ??? ???
Ai tehdäänkö niitä takavetoisinakin? - Tosiasia frekoon etuperä ei vedä silloin kun todella tarttis Vetovarret?-> vain säätökysymys. no säädä varret 20 cm maasta ja nosta ylös nouseeko 100 tai yli > ei Sanoiko hvinnamo, jotta oli ollu Perkinssin koneella?  Ei, mutta ferkoota myydään myös perkins koneella ja siinä on vakiona tuo voimattomuus


Trolliksi todettu...

Tää on vaan tiedoksi jollekulle viattomalle traktorin ostajalle, muuten en halua ruveta väittelemään jonkun ferkoo fanaatikon kanssa - kärsiköön mun puolesta.
jos jossaki on pienempi liikerata nostolaittees ku jonteeres niin sillei pysty tekeen mitään, raapi nimittäin tukipyörä maata käännön aikan lemkeneissä ennen vanhaan .ainaki 100milliä isompi vt,s ja oikea 4wd ei niinku deere vtoinen eturengas liukkaalla niin se vaan suttaa ;)
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: Movado - 08.10.09 - klo:19:28

[/quote]

Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muuta haluu kattella.
[/quote]

Onnea valitsemallasi tiellä  :)
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: Movado - 08.10.09 - klo:19:54
mahtaneeko tuo olla neliveto, entä nouseeko vetovarret riitävästi - (liikerata )- perkins moottorihan on jo voimattomaksi todettu ??? ???
Ai tehdäänkö niitä takavetoisinakin? - Tosiasia frekoon etuperä ei vedä silloin kun todella tarttis Vetovarret?-> vain säätökysymys. no säädä varret 20 cm maasta ja nosta ylös nouseeko 100 tai yli > ei Sanoiko hvinnamo, jotta oli ollu Perkinssin koneella?  Ei, mutta ferkoota myydään myös perkins koneella ja siinä on vakiona tuo voimattomuus


Trolliksi todettu...

Tää on vaan tiedoksi jollekulle viattomalle traktorin ostajalle, muuten en halua ruveta väittelemään jonkun ferkoo fanaatikon kanssa - kärsiköön mun puolesta.
jos jossaki on pienempi liikerata nostolaittees ku jonteeres niin sillei pysty tekeen mitään, raapi nimittäin tukipyörä maata käännön aikan lemkeneissä ennen vanhaan .ainaki 100milliä isompi vt,s ja oikea 4wd ei niinku deere vtoinen eturengas liukkaalla niin se vaan suttaa ;)

Ei tietoa jd.stä. Mitä suurempi liikerata sitä parempi,  100 -20 cm alkaa riittää useimpiin hommiin .

Nelivedon sakaralukko pitää 100% on tosin töpäämällä mahdolista rikkoa vetopuolella  kun etuakseli on yhtä puuta.

Sähköhydaalisesti kytkettävä  levylukko on mielestäni paras, luistaa vasta ennen rikkoonumis rajalla.

Kokonaa eri juttu onkin se, ettei koko etupää vedä lainkaan ( mf ) tiukan paikan tullen  >:(  kytkeytymis pakka luistaa ja on vielä mahdollista polttaa levytkin.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: HöPö-HeSSu - 08.10.09 - klo:20:05
pitää lämmittää puoli tuntia 15 asteen pakkasessa ennen kuin suostuu lähtemään liikkeelle.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: lypsyukko - 08.10.09 - klo:20:11
pitää lämmittää puoli tuntia 15 asteen pakkasessa ennen kuin suostuu lähtemään liikkeelle.

Onko näin?

Dyna-4 ainakin liikkuu, mutta ei vaihda pikavaihdetta. Päävaihteita yleensä kyllä. Ei ole ehkä paras mahdollinen rehuleikkurin eteen  ::) On se aika kumma että ei näihin laiteta öljynlämmitystä   :-X  tosin ferkun perässä sitä öljyä tietysti on vähän eri määrä kuin peurakoneissa  :P
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 08.10.09 - klo:20:29
On se aika kumma että ei näihin laiteta öljynlämmitystä   :-X 

monissa uusissa autonmoottoreissa ei ole enää pakkasproppuja, ja lohkolämmitin on vedetty pulteilla lohkon kylkeen kiinni. Vastaava systeemi voisi toimia myös laatikon pohjassa tai kyljessä.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: hl - 08.10.09 - klo:20:38
mahtaneeko tuo olla neliveto, entä nouseeko vetovarret riitävästi - (liikerata )- perkins moottorihan on jo voimattomaksi todettu ??? ???
voimattomiahan nuo punaiset agcolaiset ovat, olipa moottorina sitten kusidiesel tahi perkiisseli..  ;D ;D
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: JASS - 08.10.09 - klo:20:51
 onkoha noista vastaajista monikaa ajanu dyna-6muuten ku koe ajon kaupan pihalla?
meitil on lähetty kolmena talvena kylmästä tallista mm.lumitöihi,eikä sitä lämmitetä ku lohkolämmittimellä kone tulille ja menoksi(perässä tosin synteettiset öljyt).eniten dyna-6 miellyttää vaihteiston käyttö suunnan vaihtimellä löytyy kaikki vaihteet.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: lappalainen - 08.10.09 - klo:20:55
mahtaneeko tuo olla neliveto, entä nouseeko vetovarret riitävästi - (liikerata )- perkins moottorihan on jo voimattomaksi todettu ??? ???
Ai tehdäänkö niitä takavetoisinakin? - Tosiasia frekoon etuperä ei vedä silloin kun todella tarttis Vetovarret?-> vain säätökysymys. no säädä varret 20 cm maasta ja nosta ylös nouseeko 100 tai yli > ei Sanoiko hvinnamo, jotta oli ollu Perkinssin koneella?  Ei, mutta ferkoota myydään myös perkins koneella ja siinä on vakiona tuo voimattomuus


Trolliksi todettu...

Tää on vaan tiedoksi jollekulle viattomalle traktorin ostajalle, muuten en halua ruveta väittelemään jonkun ferkoo fanaatikon kanssa - kärsiköön mun puolesta.
jos jossaki on pienempi liikerata nostolaittees ku jonteeres niin sillei pysty tekeen mitään, raapi nimittäin tukipyörä maata käännön aikan lemkeneissä ennen vanhaan .ainaki 100milliä isompi vt,s ja oikea 4wd ei niinku deere vtoinen eturengas liukkaalla niin se vaan suttaa ;)

Ei tietoa jd.stä. Mitä suurempi liikerata sitä parempi,  100 -20 cm alkaa riittää useimpiin hommiin .

Nelivedon sakaralukko pitää 100% on tosin töpäämällä mahdolista rikkoa vetopuolella  kun etuakseli on yhtä puuta.

Sähköhydaalisesti kytkettävä  levylukko on mielestäni paras, luistaa vasta ennen rikkoonumis rajalla.

Kokonaa eri juttu onkin se, ettei koko etupää vedä lainkaan ( mf ) tiukan paikan tullen  >:(  kytkeytymis pakka luistaa ja on vielä mahdollista polttaa levytkin.
renkaat meillä luistaa asfaltilla (600'28 eessä)  65quiskeella nostaa sen mitä se jaksaa jä työntää siiloon niin aivan vain kumit luistaa ja kumpiki pyörii vielä yhtä aikaa
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: lappalainen - 08.10.09 - klo:20:58
mahtaneeko tuo olla neliveto, entä nouseeko vetovarret riitävästi - (liikerata )- perkins moottorihan on jo voimattomaksi todettu ??? ???
Ai tehdäänkö niitä takavetoisinakin? - Tosiasia frekoon etuperä ei vedä silloin kun todella tarttis Vetovarret?-> vain säätökysymys. no säädä varret 20 cm maasta ja nosta ylös nouseeko 100 tai yli > ei Sanoiko hvinnamo, jotta oli ollu Perkinssin koneella?  Ei, mutta ferkoota myydään myös perkins koneella ja siinä on vakiona tuo voimattomuus


Trolliksi todettu...

Tää on vaan tiedoksi jollekulle viattomalle traktorin ostajalle, muuten en halua ruveta väittelemään jonkun ferkoo fanaatikon kanssa - kärsiköön mun puolesta.
jos jossaki on pienempi liikerata nostolaittees ku jonteeres niin sillei pysty tekeen mitään, raapi nimittäin tukipyörä maata käännön aikan lemkeneissä ennen vanhaan .ainaki 100milliä isompi vt,s ja oikea 4wd ei niinku deere vtoinen eturengas liukkaalla niin se vaan suttaa ;)

Ei tietoa jd.stä. Mitä suurempi liikerata sitä parempi,  100 -20 cm alkaa riittää useimpiin hommiin .

Nelivedon sakaralukko pitää 100% on tosin töpäämällä mahdolista rikkoa vetopuolella  kun etuakseli on yhtä puuta.

Sähköhydaalisesti kytkettävä  levylukko on mielestäni paras, luistaa vasta ennen rikkoonumis rajalla.

Kokonaa eri juttu onkin se, ettei koko etupää vedä lainkaan ( mf ) tiukan paikan tullen  >:(  kytkeytymis pakka luistaa ja on vielä mahdollista polttaa levytkin.
laitta nelivedon päälle niin jo vetää, se voi olla myös 2wd asennossa
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: KJL - 08.10.09 - klo:21:27


Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muuta haluu kattella.
[/quote]

Onnea valitsemallasi tiellä  :)
[/quote]

Sitä onnea itse kukin tarvitsee riippumatta merkin tai värin valinnasta. Kaikkiin niihin aina jotain tulee, ja jos muuta väittää, valehtelee tai vähintäänkin vähättelee/ei kehtaa tunnustaa/valehtelee itselleen. Jonkun valitsema tie on eri kuin mun tieni. "Aja millä ajat, ja Massikalla loput"
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: Movado - 08.10.09 - klo:21:53
Uskovaiset on puhunu, mitä tässä enää mitään logiikkaa tai järki syytä tarvitaan  :o

Fundamentalismi  ???

fundamentalismille on ollut tunnusomaista kirjaimellisesti tulkittujen uskonkappaleiden ehdoton noudattaminen

 Fundamentalismia katsotaan olevan monenlaista, muun muassa uskonnollista, poliittista ja aatteellista, ja sitä esiintyy nykyisin monen uskonnollisen suuntauksen keskuudessa
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: +200 - 08.10.09 - klo:22:44


Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muuta haluu kattella.

Onnea valitsemallasi tiellä  :)
[/quote]

Sitä onnea itse kukin tarvitsee riippumatta merkin tai värin valinnasta. Kaikkiin niihin aina jotain tulee, ja jos muuta väittää, valehtelee tai vähintäänkin vähättelee/ei kehtaa tunnustaa/valehtelee itselleen. Jonkun valitsema tie on eri kuin mun tieni. "Aja millä ajat, ja Massikalla loput"
[/quote]Meillehän tuli koneet vuonna 07 yhtä aikaa.Ihan mitää vähättelemättä tai salaamatta,mun jontikkaan on karvan alle 3000 tunnin aikana korjattu tuulilasinpyyhkijän sulka.Normi öljynvaihdot rasvaukset päälle.Mitään muuta vikaa ei ole ollu,ei ole päivitelty eikä säädelty.Yhtäkään ruuvia ei ole tippunu eikä kiristetty.

Kuis KJL sun masseri on pelannu?Onko ollu pieniä tai isoja vikoja?

Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: KJL - 09.10.09 - klo:13:52


Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muut haluu kattella.

Onnea valitsemallasi tiellä  :)

Sitä onnea itse kukin tarvitsee riippumatta merkin tai värin valinnasta. Kaikkiin niihin aina jotain tulee, ja jos muuta väittää, valehtelee tai vähintäänkin vähättelee/ei kehtaa tunnustaa/valehtelee itselleen. Jonkun valitsema tie on eri kuin mun tieni. "Aja millä ajat, ja Massikalla loput"

Meillehän tuli koneet vuonna 07 yhtä aikaa.Ihan mitää vähättelemättä tai salaamatta,mun jontikkaan on karvan alle 3000 tunnin aikana korjattu tuulilasinpyyhkijän sulka.Normi öljynvaihdot rasvaukset päälle.Mitään muuta vikaa ei ole ollu,ei ole päivitelty eikä säädelty.Yhtäkään ruuvia ei ole tippunu eikä kiristetty.

Kuis KJL sun masseri on pelannu?Onko ollu pieniä tai isoja vikoja?



Jaa... ei tää kukaan muukaan mistään vioista koskaan mitään kerro, siis miksi olisin ensimmäinen? ;D Eivaan takuuseen kaasupallo. Juuja 11500 tuntia ajettuun 690:iin etuakseli.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: +200 - 09.10.09 - klo:14:51


Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muut haluu kattella.

Onnea valitsemallasi tiellä  :)

Sitä onnea itse kukin tarvitsee riippumatta merkin tai värin valinnasta. Kaikkiin niihin aina jotain tulee, ja jos muuta väittää, valehtelee tai vähintäänkin vähättelee/ei kehtaa tunnustaa/valehtelee itselleen. Jonkun valitsema tie on eri kuin mun tieni. "Aja millä ajat, ja Massikalla loput"

Meillehän tuli koneet vuonna 07 yhtä aikaa.Ihan mitää vähättelemättä tai salaamatta,mun jontikkaan on karvan alle 3000 tunnin aikana korjattu tuulilasinpyyhkijän sulka.Normi öljynvaihdot rasvaukset päälle.Mitään muuta vikaa ei ole ollu,ei ole päivitelty eikä säädelty.Yhtäkään ruuvia ei ole tippunu eikä kiristetty.

Kuis KJL sun masseri on pelannu?Onko ollu pieniä tai isoja vikoja?



Jaa... ei tää kukaan muukaan mistään vioista koskaan mitään kerro, siis miksi olisin ensimmäinen? ;D Eivaan takuuseen kaasupallo. Juuja 11500 tuntia ajettuun 690:iin etuakseli.
Kerroinhan mäki 8)
Tarkoitin tällä että verrataan saman ikäisiä koneita.
Kuis huhut hydepumpusta  ??? ::)
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: KJL - 09.10.09 - klo:16:41


Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muut haluu kattella.

Onnea valitsemallasi tiellä  :)

Sitä onnea itse kukin tarvitsee riippumatta merkin tai värin valinnasta. Kaikkiin niihin aina jotain tulee, ja jos muuta väittää, valehtelee tai vähintäänkin vähättelee/ei kehtaa tunnustaa/valehtelee itselleen. Jonkun valitsema tie on eri kuin mun tieni. "Aja millä ajat, ja Massikalla loput"

Meillehän tuli koneet vuonna 07 yhtä aikaa.Ihan mitää vähättelemättä tai salaamatta,mun jontikkaan on karvan alle 3000 tunnin aikana korjattu tuulilasinpyyhkijän sulka.Normi öljynvaihdot rasvaukset päälle.Mitään muuta vikaa ei ole ollu,ei ole päivitelty eikä säädelty.Yhtäkään ruuvia ei ole tippunu eikä kiristetty.

Kuis KJL sun masseri on pelannu?Onko ollu pieniä tai isoja vikoja?



Jaa... ei tää kukaan muukaan mistään vioista koskaan mitään kerro, siis miksi olisin ensimmäinen? ;D Eivaan takuuseen kaasupallo. Juuja 11500 tuntia ajettuun 690:iin etuakseli.
Kerroinhan mäki 8)
Tarkoitin tällä että verrataan saman ikäisiä koneita.
Kuis huhut hydepumpusta  ??? ::)


Aijaa niin se, kun pieni palikka kahden pumpun välistä meni. Takuuseen pantiin uusi tandempumppu. Ei mikään maailman suurin asia tuokaan... Kyllähän takuun pitää pelata.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: +200 - 09.10.09 - klo:18:22


Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muut haluu kattella.

Onnea valitsemallasi tiellä  :)

Sitä onnea itse kukin tarvitsee riippumatta merkin tai värin valinnasta. Kaikkiin niihin aina jotain tulee, ja jos muuta väittää, valehtelee tai vähintäänkin vähättelee/ei kehtaa tunnustaa/valehtelee itselleen. Jonkun valitsema tie on eri kuin mun tieni. "Aja millä ajat, ja Massikalla loput"

Meillehän tuli koneet vuonna 07 yhtä aikaa.Ihan mitää vähättelemättä tai salaamatta,mun jontikkaan on karvan alle 3000 tunnin aikana korjattu tuulilasinpyyhkijän sulka.Normi öljynvaihdot rasvaukset päälle.Mitään muuta vikaa ei ole ollu,ei ole päivitelty eikä säädelty.Yhtäkään ruuvia ei ole tippunu eikä kiristetty.

Kuis KJL sun masseri on pelannu?Onko ollu pieniä tai isoja vikoja?



Jaa... ei tää kukaan muukaan mistään vioista koskaan mitään kerro, siis miksi olisin ensimmäinen? ;D Eivaan takuuseen kaasupallo. Juuja 11500 tuntia ajettuun 690:iin etuakseli.
Kerroinhan mäki 8)
Tarkoitin tällä että verrataan saman ikäisiä koneita.
Kuis huhut hydepumpusta  ??? ::)


Aijaa niin se, kun pieni palikka kahden pumpun välistä meni. Takuuseen pantiin uusi tandempumppu. Ei mikään maailman suurin asia tuokaan... Kyllähän takuun pitää pelata.
Muisti palaa pätkittäin ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: Terminator - 09.10.09 - klo:18:41


Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muut haluu kattella.

Onnea valitsemallasi tiellä  :)

Sitä onnea itse kukin tarvitsee riippumatta merkin tai värin valinnasta. Kaikkiin niihin aina jotain tulee, ja jos muuta väittää, valehtelee tai vähintäänkin vähättelee/ei kehtaa tunnustaa/valehtelee itselleen. Jonkun valitsema tie on eri kuin mun tieni. "Aja millä ajat, ja Massikalla loput"

Meillehän tuli koneet vuonna 07 yhtä aikaa.Ihan mitää vähättelemättä tai salaamatta,mun jontikkaan on karvan alle 3000 tunnin aikana korjattu tuulilasinpyyhkijän sulka.Normi öljynvaihdot rasvaukset päälle.Mitään muuta vikaa ei ole ollu,ei ole päivitelty eikä säädelty.Yhtäkään ruuvia ei ole tippunu eikä kiristetty.

Kuis KJL sun masseri on pelannu?Onko ollu pieniä tai isoja vikoja?



Jaa... ei tää kukaan muukaan mistään vioista koskaan mitään kerro, siis miksi olisin ensimmäinen? ;D Eivaan takuuseen kaasupallo. Juuja 11500 tuntia ajettuun 690:iin etuakseli.
Kerroinhan mäki 8)
Tarkoitin tällä että verrataan saman ikäisiä koneita.
Kuis huhut hydepumpusta  ??? ::)


Aijaa niin se, kun pieni palikka kahden pumpun välistä meni. Takuuseen pantiin uusi tandempumppu. Ei mikään maailman suurin asia tuokaan... Kyllähän takuun pitää pelata.
Muisti palaa pätkittäin ;D ;D ;D ;D


Huonosti se muisti tahtoo toimia jotikka miehilläkin
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: +200 - 09.10.09 - klo:19:50


Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muut haluu kattella.

Onnea valitsemallasi tiellä  :)

Sitä onnea itse kukin tarvitsee riippumatta merkin tai värin valinnasta. Kaikkiin niihin aina jotain tulee, ja jos muuta väittää, valehtelee tai vähintäänkin vähättelee/ei kehtaa tunnustaa/valehtelee itselleen. Jonkun valitsema tie on eri kuin mun tieni. "Aja millä ajat, ja Massikalla loput"

Meillehän tuli koneet vuonna 07 yhtä aikaa.Ihan mitää vähättelemättä tai salaamatta,mun jontikkaan on karvan alle 3000 tunnin aikana korjattu tuulilasinpyyhkijän sulka.Normi öljynvaihdot rasvaukset päälle.Mitään muuta vikaa ei ole ollu,ei ole päivitelty eikä säädelty.Yhtäkään ruuvia ei ole tippunu eikä kiristetty.

Kuis KJL sun masseri on pelannu?Onko ollu pieniä tai isoja vikoja?



Jaa... ei tää kukaan muukaan mistään vioista koskaan mitään kerro, siis miksi olisin ensimmäinen? ;D Eivaan takuuseen kaasupallo. Juuja 11500 tuntia ajettuun 690:iin etuakseli.
Kerroinhan mäki 8)
Tarkoitin tällä että verrataan saman ikäisiä koneita.
Kuis huhut hydepumpusta  ??? ::)


Aijaa niin se, kun pieni palikka kahden pumpun välistä meni. Takuuseen pantiin uusi tandempumppu. Ei mikään maailman suurin asia tuokaan... Kyllähän takuun pitää pelata.
Muisti palaa pätkittäin ;D ;D ;D ;D


Huonosti se muisti tahtoo toimia jotikka miehilläkin
Kerro lisää ???
Mä kerron vain omistakoneistani,muilla on voinu olla ongelmiaki.Mulla ei,toistaiseksi 8)
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: Terminator - 09.10.09 - klo:20:35


Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muut haluu kattella.

Onnea valitsemallasi tiellä  :)

Sitä onnea itse kukin tarvitsee riippumatta merkin tai värin valinnasta. Kaikkiin niihin aina jotain tulee, ja jos muuta väittää, valehtelee tai vähintäänkin vähättelee/ei kehtaa tunnustaa/valehtelee itselleen. Jonkun valitsema tie on eri kuin mun tieni. "Aja millä ajat, ja Massikalla loput"

Meillehän tuli koneet vuonna 07 yhtä aikaa.Ihan mitää vähättelemättä tai salaamatta,mun jontikkaan on karvan alle 3000 tunnin aikana korjattu tuulilasinpyyhkijän sulka.Normi öljynvaihdot rasvaukset päälle.Mitään muuta vikaa ei ole ollu,ei ole päivitelty eikä säädelty.Yhtäkään ruuvia ei ole tippunu eikä kiristetty.

Kuis KJL sun masseri on pelannu?Onko ollu pieniä tai isoja vikoja?



Jaa... ei tää kukaan muukaan mistään vioista koskaan mitään kerro, siis miksi olisin ensimmäinen? ;D Eivaan takuuseen kaasupallo. Juuja 11500 tuntia ajettuun 690:iin etuakseli.
Kerroinhan mäki 8)
Tarkoitin tällä että verrataan saman ikäisiä koneita.
Kuis huhut hydepumpusta  ??? ::)


Aijaa niin se, kun pieni palikka kahden pumpun välistä meni. Takuuseen pantiin uusi tandempumppu. Ei mikään maailman suurin asia tuokaan... Kyllähän takuun pitää pelata.
Muisti palaa pätkittäin ;D ;D ;D ;D


Huonosti se muisti tahtoo toimia jotikka miehilläkin
Kerro lisää ???
Mä kerron vain omistakoneistani,muilla on voinu olla ongelmiaki.Mulla ei,toistaiseksi 8)

Yleensäkin merkkifanatikkojen muisti toimii huonosti ja ei tahdo palautua edes pätkittäin. Merkistä riipumatta. Tiedän 3 jontikan autopoweria tältä samlta alueelta joissa on laatikko vikoja(loota vaihdettu), yhden normaalin josta on purkautunut normaali laatikko. Muista merkeistä en vielä ole ITSE NIITÄ NÄHNYT KORJAAMOLLA VASTAAVASSA "HUOLLOSSA".
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: lypsyukko - 09.10.09 - klo:21:09
Joskus vehkeisiin tehdään muutoksia koko sarjaan, siis käytetyihin. Remontit maksaa valmistaja , näin olen kuullut en nähnyt. Mutta nuo paljon puhutut ja huhutut jontikan loota ongelmat tuskin ovat "ennakoivia" huoltoja ;D

Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: realisti - 09.10.09 - klo:21:38
Joskus vehkeisiin tehdään muutoksia koko sarjaan, siis käytetyihin. Remontit maksaa valmistaja , näin olen kuullut en nähnyt. Mutta nuo paljon puhutut ja huhutut jontikan loota ongelmat tuskin ovat "ennakoivia" huoltoja ;D


itse olen ollut suhteellisen merkkiuskollinen deerelle ja voin tunnustaa nähneeni monta hajotettua autopowr:ia liinamaan hallissa. omani on kaikki manuaali loodalla eikä siten vaihteistoille olla tehty mitään. Noiden ap:n remontit on suurelta osin maksannut deere ja vain ns.tahallaan särjetyt on jääneet ostajien harteille. Olikohan niin että takuu kattoi alle 8000h ajetut vai miten se oli. kuitenkin minusta deere on hoitanut hyvin takuuvastuun , vaikka lootan suunnittelusta ei samaa voi sanoa. Tai eihän se deeren oma olekaan.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: +200 - 09.10.09 - klo:22:00


Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muut haluu kattella.

Onnea valitsemallasi tiellä  :)

Sitä onnea itse kukin tarvitsee riippumatta merkin tai värin valinnasta. Kaikkiin niihin aina jotain tulee, ja jos muuta väittää, valehtelee tai vähintäänkin vähättelee/ei kehtaa tunnustaa/valehtelee itselleen. Jonkun valitsema tie on eri kuin mun tieni. "Aja millä ajat, ja Massikalla loput"

Meillehän tuli koneet vuonna 07 yhtä aikaa.Ihan mitää vähättelemättä tai salaamatta,mun jontikkaan on karvan alle 3000 tunnin aikana korjattu tuulilasinpyyhkijän sulka.Normi öljynvaihdot rasvaukset päälle.Mitään muuta vikaa ei ole ollu,ei ole päivitelty eikä säädelty.Yhtäkään ruuvia ei ole tippunu eikä kiristetty.

Kuis KJL sun masseri on pelannu?Onko ollu pieniä tai isoja vikoja?



Jaa... ei tää kukaan muukaan mistään vioista koskaan mitään kerro, siis miksi olisin ensimmäinen? ;D Eivaan takuuseen kaasupallo. Juuja 11500 tuntia ajettuun 690:iin etuakseli.
Kerroinhan mäki 8)
Tarkoitin tällä että verrataan saman ikäisiä koneita.
Kuis huhut hydepumpusta  ??? ::)


Aijaa niin se, kun pieni palikka kahden pumpun välistä meni. Takuuseen pantiin uusi tandempumppu. Ei mikään maailman suurin asia tuokaan... Kyllähän takuun pitää pelata.
Muisti palaa pätkittäin ;D ;D ;D ;D


Huonosti se muisti tahtoo toimia jotikka miehilläkin
Kerro lisää ???
Mä kerron vain omistakoneistani,muilla on voinu olla ongelmiaki.Mulla ei,toistaiseksi 8)

Yleensäkin merkkifanatikkojen muisti toimii huonosti ja ei tahdo palautua edes pätkittäin. Merkistä riipumatta. Tiedän 3 jontikan autopoweria tältä samlta alueelta joissa on laatikko vikoja(loota vaihdettu), yhden normaalin josta on purkautunut normaali laatikko. Muista merkeistä en vielä ole ITSE NIITÄ NÄHNYT KORJAAMOLLA VASTAAVASSA "HUOLLOSSA".
Merkkivanaatikoksi tulee aika helposti jos koneet pelaa.Ostin 07 vuonna uuden jonnen ja uuden hollannin,en hollanti vanaatikoksi alkanu :o
Itse en ostanu autopoweria koska siitä on ollu paljon negatiivista juttua.AQ-loodathan on liki pomminkestäviä.
Mun ei tarvi "unohdella"koneitteni vikoja.Pikkuuses pyyhkijänsulka ja 7530 ruikkas peräöljyt kerran takalasille rikkoutuneen o-renkaan takia.Nämä on ainoot viat mitä on ollu.
Toki näillä tunneilla ei vikoja sais viä ollakkaan,antaa kuvaa vain koneen kasaus laadusta.Hollantiin laitettiin ekan vuoden aikana ripakopallinen pikku sälää.Peruskone olis voinu olla hyväki,mutta alko vituttaa kun kone oli jatkuvasti pajalla jonku pikkuvian takia >:(
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: mike - 09.10.09 - klo:22:27
Son ny sitte niin jotta niistä rikkimenneistä pakoista alat rakenteleen ittelles aikakonesta
kun tuntuu aina vaan jatkuvan tämä MF-miesten ajojahti.Ei perkele hetkenrauhaa.  :D >:(

Niin muutoin,piti eilen alkaa syyskynnöt.
Ei 58 vuotias 35X suostunut yhteistyöhön
vetovastus tunnustelu rikki.Niin ei jumalauta
mihinkään ole luottamista ettei 58 vuotta toimi
moitteetta.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: Maalaispoika - 09.10.09 - klo:22:37
Olikohan niin että takuu kattoi alle 8000h ajetut vai miten se oli.

Mun muistaakseni se on 6000 tuntia. Vielä vajaa 5000 tuntia takuuta jäljellä. ;D
Otsikko: Made in China
Kirjoitti: Movado - 10.10.09 - klo:08:04
Tiesittekö että perkinsiä valmistetaan kiinassa. Tehdas on Lovol Engines (Tianjin) Limited, voi olla sileä muitakin tehtaita -iso maa kun on.

Luulen tiedon tulevan yllätyksenä monelle ylpeälle mf miehelle kun konepellin alla puskuttaa aito kiinassa tehty perkins.

Tosin jotain häikkää on ollut kun kiinan tehdas on alkanut valmistaa koneita ohi kirjanpidon - mitään ei taida olla tehtävissä kun kerran ovat sorvit kinuskeille myyneet.  Sen takia kiinan traktorissa on perkins kone - ilman sen kummenpaa lupaa.

Otsikko: Vs: Made in China
Kirjoitti: Jätkä - 10.10.09 - klo:09:51
Tiesittekö että perkinsiä valmistetaan kiinassa. Tehdas on Lovol Engines (Tianjin) Limited, voi olla sileä muitakin tehtaita -iso maa kun on.

Luulen tiedon tulevan yllätyksenä monelle ylpeälle mf miehelle kun konepellin alla puskuttaa aito kiinassa tehty perkins.

Tosin jotain häikkää on ollut kun kiinan tehdas on alkanut valmistaa koneita ohi kirjanpidon - mitään ei taida olla tehtävissä kun kerran ovat sorvit kinuskeille myyneet.  Sen takia kiinan traktorissa on perkins kone - ilman sen kummenpaa lupaa.



Taitaa olla helpompi kertoa mitä ei Kiinassa valmisteta, alkuperäisenä tai kopiona.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: KJL - 10.10.09 - klo:10:15


Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muut haluu kattella.

Onnea valitsemallasi tiellä  :)

Sitä onnea itse kukin tarvitsee riippumatta merkin tai värin valinnasta. Kaikkiin niihin aina jotain tulee, ja jos muuta väittää, valehtelee tai vähintäänkin vähättelee/ei kehtaa tunnustaa/valehtelee itselleen. Jonkun valitsema tie on eri kuin mun tieni. "Aja millä ajat, ja Massikalla loput"

Meillehän tuli koneet vuonna 07 yhtä aikaa.Ihan mitää vähättelemättä tai salaamatta,mun jontikkaan on karvan alle 3000 tunnin aikana korjattu tuulilasinpyyhkijän sulka.Normi öljynvaihdot rasvaukset päälle.Mitään muuta vikaa ei ole ollu,ei ole päivitelty eikä säädelty.Yhtäkään ruuvia ei ole tippunu eikä kiristetty.

Kuis KJL sun masseri on pelannu?Onko ollu pieniä tai isoja vikoja?



Jaa... ei tää kukaan muukaan mistään vioista koskaan mitään kerro, siis miksi olisin ensimmäinen? ;D Eivaan takuuseen kaasupallo. Juuja 11500 tuntia ajettuun 690:iin etuakseli.
Kerroinhan mäki 8)
Tarkoitin tällä että verrataan saman ikäisiä koneita.
Kuis huhut hydepumpusta  ??? ::)


Aijaa niin se, kun pieni palikka kahden pumpun välistä meni. Takuuseen pantiin uusi tandempumppu. Ei mikään maailman suurin asia tuokaan... Kyllähän takuun pitää pelata.
Muisti palaa pätkittäin ;D ;D ;D ;D


Huonosti se muisti tahtoo toimia jotikka miehilläkin
Kerro lisää ???
Mä kerron vain omistakoneistani,muilla on voinu olla ongelmiaki.Mulla ei,toistaiseksi 8)

Yleensäkin merkkifanatikkojen muisti toimii huonosti ja ei tahdo palautua edes pätkittäin. Merkistä riipumatta. Tiedän 3 jontikan autopoweria tältä samlta alueelta joissa on laatikko vikoja(loota vaihdettu), yhden normaalin josta on purkautunut normaali laatikko. Muista merkeistä en vielä ole ITSE NIITÄ NÄHNYT KORJAAMOLLA VASTAAVASSA "HUOLLOSSA".
Merkkivanaatikoksi tulee aika helposti jos koneet pelaa.Ostin 07 vuonna uuden jonnen ja uuden hollannin,en hollanti vanaatikoksi alkanu :o
Itse en ostanu autopoweria koska siitä on ollu paljon negatiivista juttua.AQ-loodathan on liki pomminkestäviä.
Mun ei tarvi "unohdella"koneitteni vikoja.Pikkuuses pyyhkijänsulka ja 7530 ruikkas peräöljyt kerran takalasille rikkoutuneen o-renkaan takia.Nämä on ainoot viat mitä on ollu.
Toki näillä tunneilla ei vikoja sais viä ollakkaan,antaa kuvaa vain koneen kasaus laadusta.Hollantiin laitettiin ekan vuoden aikana ripakopallinen pikku sälää.Peruskone olis voinu olla hyväki,mutta alko vituttaa kun kone oli jatkuvasti pajalla jonku pikkuvian takia >:(

Ei täs ny niin muistin oo väliä. Mulla nyt on vähän muutakin hommaa (pientä sellaista), ettei mun elämäni pyöri pelkän traktorin ympärillä vaan pyörii vähän muuallakin. Ei tämmösellä pikkutilalla rahaa tehdä traktoreilla tai pellolla vaan jossain muualla. Kuten joskus totesin, kaikista niistä aina jotain menee ja jos ei ongelmia oo, sehän on hyvä todeta, että on sattunut kohdalle hyvä yksilö. Tuppaa vaan olemaan niinkin, että turhan paljon (merkistä riippumatta) on koneen loppukokoonpanoa siirretty linjalta tänne kentälle ja loppukokoonpano tehdäänkin "takuukorjauksina".

Eilen tuli vaihteeksi tyypitettyä 7485 Dyna-VT:tä, tällä kertaa 5-siipisen Lemkenin kanssa ja samalla taas kerran muistui mieleen, miksi ajan Fergulla, vaikka jotkut muut ajaa jontikalla, valtralla, nyykkärillä jne. Kukin makunsa mukaan ja sen mukaan, kuinka hyvin soipii rasahan.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: Peurajussi - 10.10.09 - klo:11:22

^Mitkä ne omimaisuudet sitten on, jotka tekee siitä käteen sopivan?
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: KJL - 10.10.09 - klo:15:33
Ei kai tuota osaa kukaa selittää... Toiselle sopii jontikka, Valametti tai nyykkäri kätehen/jalakahan. Mulle sopii Fergu. On sopinu jo 31 vuotta eikä siihen oo mitää yhtä syytä. Se vaan sopii... Just äsken viimeistelin työnäytöksen lohkoja 7485:lla ja sekin sopi hyvin mun pikku kätöseeni.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: Peurajussi - 10.10.09 - klo:15:48
Ei kai tuota osaa kukaa selittää... Toiselle sopii jontikka, Valametti tai nyykkäri kätehen/jalakahan. Mulle sopii Fergu. On sopinu jo 31 vuotta eikä siihen oo mitää yhtä syytä. Se vaan sopii... Just äsken viimeistelin työnäytöksen lohkoja 7485:lla ja sekin sopi hyvin mun pikku kätöseeni.

Niin, ei kun vaan sitä jotta jos masserin insinöörit jo vuosikymmeniä sitten on osanneet tehdä ominaisuuksia jotka miellyttää, ja samalla tavalla nykykoneissakin - niin onhan niissä jo jotain selkeitä ratkaisujakin, jotka eroaa muista. Mitään yhtä syytä ei tietenkään ole. Nykyisessäni ainakin pystyn sanomaan, mitkä ominaisuudet on persiistä ja mitkä on hyviä.

Mutta mikä tärkeintä: Jos jollakulla vehkeellä työnteko on mukavaa, niin sehän vaan on hemmetin hyvä juttu.  :)
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: RockBull - 10.10.09 - klo:19:57


Yleensäkin merkkifanatikkojen muisti toimii huonosti ja ei tahdo palautua edes pätkittäin. Merkistä riipumatta. Tiedän 3 jontikan autopoweria tältä samlta alueelta joissa on laatikko vikoja(loota vaihdettu), yhden normaalin josta on purkautunut normaali laatikko. Muista merkeistä en vielä ole ITSE NIITÄ NÄHNYT KORJAAMOLLA VASTAAVASSA "HUOLLOSSA".
[/quote]

Häh?
Sokea tahi kuuro?
Loota rempat erikoisen harvinaisia ole? Siis mihinkään merkkiin?
Taitaa olla merkkivanaatikko siellä?
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: KJL - 10.10.09 - klo:20:27
Ei kai tuota osaa kukaa selittää... Toiselle sopii jontikka, Valametti tai nyykkäri kätehen/jalakahan. Mulle sopii Fergu. On sopinu jo 31 vuotta eikä siihen oo mitää yhtä syytä. Se vaan sopii... Just äsken viimeistelin työnäytöksen lohkoja 7485:lla ja sekin sopi hyvin mun pikku kätöseeni.

Niin, ei kun vaan sitä jotta jos masserin insinöörit jo vuosikymmeniä sitten on osanneet tehdä ominaisuuksia jotka miellyttää, ja samalla tavalla nykykoneissakin - niin onhan niissä jo jotain selkeitä ratkaisujakin, jotka eroaa muista. Mitään yhtä syytä ei tietenkään ole. Nykyisessäni ainakin pystyn sanomaan, mitkä ominaisuudet on persiistä ja mitkä on hyviä.

Mutta mikä tärkeintä: Jos jollakulla vehkeellä työnteko on mukavaa, niin sehän vaan on hemmetin hyvä juttu.  :)

Joo.. Kokonaisuus taitaa ratkaista eniten, kuinka joku tietty kone sopii käteen. Ei tietenkää saa verrata vanhaa satakuusvitosta nykykoneisiin ja silti siinäkin on kokonaisuus toimiva sen ikäiseksi.

Kyllähän ferguistakin löytyy joskus jotain fergumiehellekin sopimatonta. Tosin näin on käyny vain kerran, kun 5465:n 16+16 Speedshift vaihteisto ei oikeen sopinu käteen porrastuksensa takia.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: Teroman - 11.10.09 - klo:09:20
Dyna kuutoses mies muuttuu tikaksi on se niin nykivää menoa, vanha dynashift on paljon parempi.

Missäs malleissa Tuo Dynasift on ollut aikanaan ?+???

8xxx jotain vaiko myös 6xx    jne,,,,,,,,,,, :'(
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: sirkussonni - 11.10.09 - klo:09:42
6200 ja 6400 sarjassa ennen dyna 6:tta .
Jos tikka on lentänyt kopista puuhun, on syytä ottaa käyttöohjekirja, ja tutustua koneen käyttömahdollisuuksiin. Kylmillä öljyillä nykii kyllä jonkinverran, mutta normilämpötilassa ja oikein säädetyillä kierroksilla kuormitukseen nähden vaihto käy kyllä hienosti, ja pysyy tikka kolossa.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: KJL - 11.10.09 - klo:11:49
Dyna kuutoses mies muuttuu tikaksi on se niin nykivää menoa, vanha dynashift on paljon parempi.

Missäs malleissa Tuo Dynasift on ollut aikanaan ?+???

8xxx jotain vaiko myös 6xx    jne,,,,,,,,,,, :'(

Dynashiftin lyhyt oppimäärä:

Jostain vuodesta -93 alkaen 3075-3095 oli jo Dynashift laatikolla ja mekaanisella suunnanvaihtimella ilman A/B-aluevaihtoa. Samoin 3115, 3120 ja 3125 vuodesta -92 alkaen.
3600-sarja vuodesta -92 Dynashift...
6100/8100 sarjat Dynashift-laatikolla, paitsi 8170 ja 8180 täys-powershift
6200 sarjassa Dynashift
Alkuvuosien 6400-sarja Dynashift...


Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: sirkussonni - 11.10.09 - klo:13:14
Mikä tuossa oli sitten se juttu, kun huoltomies oli käynyt tehtailla koulutuksessa silloin kun 6200srj oli tulossa markkinoille, sanoi myyjälle "nyt uskaltaa myydä, senverran oli toosa sisältä uudistunut". Eli 6100 ja vast oli jollain lailla ongelma? Mutta uusi 6200 sarja oli senaikaisen huoltomiehen mukaan huoleton!
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: agricult - 11.10.09 - klo:16:49
Mikä tuossa oli sitten se juttu, kun huoltomies oli käynyt tehtailla koulutuksessa silloin kun 6200srj oli tulossa markkinoille, sanoi myyjälle "nyt uskaltaa myydä, senverran oli toosa sisältä uudistunut". Eli 6100 ja vast oli jollain lailla ongelma? Mutta uusi 6200 sarja oli senaikaisen huoltomiehen mukaan huoleton!

Esim. Briteistä löytyy asiantuntemus kertoa, mitkä 3000/3100/3600 ja 6100/8100 laatikoiden erot ja heikot kohdat malleittain ovat. Multa sitä ei valitettavasti löydy, ja tuskin kovin monelta muultakaan Agrosta?

A/B-alueiden synkrojen lisäksi, joita ei enää siis Dynashifteistä löydy, on ongelmia ollut suurempien mallien synkroinoinneissa, ei niinkään perusmekaanisessa rakenteessa. Tuohon jossakin vaiheessa julkaistu myös jälkiasenteinen järeämpi synkropakka, jos oikein muistan?

6100-sarjassa sitten esivalinta-sunnanvaihtajan kanssa ongelmia, mutta vaihteisto muuten ei missään nimessä heikompi kuin vastaavissa 3000-sarjan malleissa! Tietääkseni lähes samoja lootia. 6100 jopa parempi, koska ajokytkimenä märkä monilevypakka, vaikkei suunnanvaihtaja olekaan.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: Timppa - 11.10.09 - klo:17:43
Vaihtolaatikko on aina 6200 sarjan loota?
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: Vastaranta - 11.10.09 - klo:22:26

Eilen tuli vaihteeksi tyypitettyä 7485 Dyna-VT:tä, tällä kertaa 5-siipisen Lemkenin kanssa ja samalla taas kerran muistui mieleen, miksi ajan Fergulla, vaikka jotkut muut ajaa jontikalla, valtralla, nyykkärillä jne. Kukin makunsa mukaan ja sen mukaan, kuinka hyvin soipii rasahan.

Juu, mukava 7485:lla on töitä tehdä. Mutta perkules kun alotti taas saman pelin kun ennenkin talvella. Aamulla oli oikein 6 astetta pakkasta ja ei mihinkään >:( Loppuviikolle lupaa plussakeliä onneks  ;D
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: RockBull - 12.10.09 - klo:05:28

Eilen tuli vaihteeksi tyypitettyä 7485 Dyna-VT:tä, tällä kertaa 5-siipisen Lemkenin kanssa ja samalla taas kerran muistui mieleen, miksi ajan Fergulla, vaikka jotkut muut ajaa jontikalla, valtralla, nyykkärillä jne. Kukin makunsa mukaan ja sen mukaan, kuinka hyvin soipii rasahan.

Juu, mukava 7485:lla on töitä tehdä. Mutta perkules kun alotti taas saman pelin kun ennenkin talvella. Aamulla oli oikein 6 astetta pakkasta ja ei mihinkään >:( Loppuviikolle lupaa plussakeliä onneks  ;D

Ei käynnisty? Niinkö? Valmetin kommonrailit ei kyllä kaksisia starttaajia ole mutta uskoakko tuota?
mutta kai nyt
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: handetonttu - 12.10.09 - klo:07:17

Eilen tuli vaihteeksi tyypitettyä 7485 Dyna-VT:tä, tällä kertaa 5-siipisen Lemkenin kanssa ja samalla taas kerran muistui mieleen, miksi ajan Fergulla, vaikka jotkut muut ajaa jontikalla, valtralla, nyykkärillä jne. Kukin makunsa mukaan ja sen mukaan, kuinka hyvin soipii rasahan.

Juu, mukava 7485:lla on töitä tehdä. Mutta perkules kun alotti taas saman pelin kun ennenkin talvella. Aamulla oli oikein 6 astetta pakkasta ja ei mihinkään >:( Loppuviikolle lupaa plussakeliä onneks  ;D

Ei käynnisty? Niinkö? Valmetin kommonrailit ei kyllä kaksisia starttaajia ole mutta uskoakko tuota?
mutta kai nyt

älä usko. ei laske liikkeelle, se vaiva niissä on.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: Vastaranta - 12.10.09 - klo:08:48

Ei käynnisty? Niinkö? Valmetin kommonrailit ei kyllä kaksisia starttaajia ole mutta uskoakko tuota?
mutta kai nyt

älä usko. ei laske liikkeelle, se vaiva niissä on.

Molemmat vaivat tälläkertaa. Käynnistyy jotenkuten, ei suostu liikkumaan ja kohta sammuu. Tämä on vanhempaa vuosikertaa, siis ei CR.
 
Luulen, että tämä kyseinen MF-yksilö on nainen. Oikein mukava, käteen sopiva ja pehmyt liikkeinen. Tarpeellinen, ellei korvaamaton. Mutta joku aamu vaan kieltäytyy yhteistyöstä, ilman sen järkevämpää syytä. Aikansa oikuttelee ja sitten taas kuin enkeli  ;)


Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: Peurajussi - 12.10.09 - klo:08:52

Ei käynnisty? Niinkö? Valmetin kommonrailit ei kyllä kaksisia starttaajia ole mutta uskoakko tuota?
mutta kai nyt

älä usko. ei laske liikkeelle, se vaiva niissä on.

Molemmat vaivat tälläkertaa. Käynnistyy jotenkuten, ei suostu liikkumaan ja kohta sammuu. Tämä on vanhempaa vuosikertaa, siis ei CR.
 
Luulen, että tämä kyseinen MF-yksilö on nainen. Oikein mukava, käteen sopiva ja pehmyt liikkeinen. Tarpeellinen, ellei korvaamaton. Mutta joku aamu vaan kieltäytyy yhteistyöstä, ilman sen järkevämpää syytä. Aikansa oikuttelee ja sitten taas kuin enkeli  ;)




Pärjääkö tuollaisen kanssa muuten kun todistamalla rakkauttaan Jumalan silmien alla ja seurakuntalaisten läsnäollessa kun Keskon myyjä sanoo "Aamen"?  ;D
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: Movado - 12.10.09 - klo:10:49

Ei käynnisty? Niinkö? Valmetin kommonrailit ei kyllä kaksisia starttaajia ole mutta uskoakko tuota?
mutta kai nyt

älä usko. ei laske liikkeelle, se vaiva niissä on.

Molemmat vaivat tälläkertaa. Käynnistyy jotenkuten, ei suostu liikkumaan ja kohta sammuu. Tämä on vanhempaa vuosikertaa, siis ei CR.
 
Luulen, että tämä kyseinen MF-yksilö on nainen. Oikein mukava, käteen sopiva ja pehmyt liikkeinen. Tarpeellinen, ellei korvaamaton. Mutta joku aamu vaan kieltäytyy yhteistyöstä, ilman sen järkevämpää syytä. Aikansa oikuttelee ja sitten taas kuin enkeli  ;)



Nainen tulee sanasta naida, kuten lienen tulee sanasta olla

Nainen on kuin joulukuusi, kaadettuasi yhden huomaat, että lähellä olisi ollut toinen paljon kauniimpi
Naiset on ku parkkipaikkoja, hyvät on varattu ja loput on m.......
Kahden kesken mies pyrkii aina miellyttämään naista, vaikka siihen ei olisi mitään tarvetta.
Jos mies ei niin tee, tarve tulee kyllä.

Naisten ominaisuuksia
Hitaus
Nopeus
Logikan puute
Liikaa ajatteleminen
Älytön tunnerikkaus (tunteita mm.: viha, katkeruus, kateus, mustasukkaisuus, vainoharha)
Tunneäly eli kyky tarpeen tullen kytkeä omatunto ja tunteet pois päältä
Mikkään ei oo hyvä -elämänfilosofia

Naisten hommat
Tiskaaminen
Luuttuaminen
Kokkaaminen
Meikkaaminen
Pingahtelu
itkuraivarit

Ei naisten hommat
Kaljan juonti
Kunnolla paneminen
Tappeleminen
Armeijan käyminen
Tietokoneitten asentaminen
Urheilusta keskusteleminen

Joo - kuuluis tuonne yleisiin, mutten uskalla  :P tyttömaalta vois suuttua  :-X
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: hvinnamo - 08.02.10 - klo:18:48
Kaivoin vanhan aiheen esiin ja kyselisin onko kellään oikeasti omakohtaisia kokemuksia ko. laitteesta.Mitä vikoja on ollut ja onko esim.takuuseen jotain vaihdettu? Tuntuis olevan mahdollisuuksia jopa päästä välirahasta neuvottelemaan.Kokeilin kaupan pihalla ko.konetta ja vaihteisto tuntui ainakin olevan suunnanvaihtajaa myöden hyvä.Takanäkyväisyys ei ihan kiitettävä kyllä ollut.
Otsikko: Vs: Mf Dyna-6
Kirjoitti: realisti - 08.02.10 - klo:20:28
dyna6 ollut syksystä saakka tutulla. Ei ole moittinut.
Itse kuitenkin ottasin 5000€ kalliimman dynaVT:n, ja otinkin.