Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nautafarmari - 07.10.09 - klo:14:20
-
Minkä korkusia maasta mitaten nuo turverakat, tai tarkemmin nupit on? Vanhaan rehulatoon haluais kuiviketurvetta, mietityttää vaan oven korkeus..
-
max korkeus on 4.2m ja taitaapi ne lähes kaikki se korkuusia olla!
-
Minkä korkusia maasta mitaten nuo turverakat, tai tarkemmin nupit on? Vanhaan rehulatoon haluais kuiviketurvetta, mietityttää vaan oven korkeus..
kaippa ne hyödyntää täysimääräisesti tuon 420cm.
-
kannattaa otta huomioon, että jos turve on kepeää, niin kuorma voi olla korkeampikin kuin 4.2M, mutta saahan niistä sen katon pressun käännetyksi sivulle. Niin kukkuri karisee sitten siihen ovelle.
-
4.2m on autot mut se reikä kannattaa tehdä ainakin 4.4-4.5m kun siihen kynnykseen kertyy talvella kuitenkin polannetta.
-
Ja kannattaa ottaa huomioon että minne päin autoilijan vehkeet karistaa kuormansa. Aika turha murehtia oven korkeutta jos kuorman saa kipattua vain sivulle. Ei taida olla monella niin korkeaa hallia missä onnistuu...
-
Se korkeus on pyörän alapinnasta katon yläreunaan ;D
Meiltä lähti kerran katto turverekan kyytiin mutta lattian sentään jätti.
-
Ja kannattaa ottaa huomioon että minne päin autoilijan vehkeet karistaa kuormansa. Aika turha murehtia oven korkeutta jos kuorman saa kipattua vain sivulle. Ei taida olla monella niin korkeaa hallia missä onnistuu...
No eikös niissä suurimmassa osassa ole pohjakuljetin, eivät kippaa suuntaa eikä toiseen.
-
ilmat jousista pois niin laskee aika mukavasti. Tilatessa sanoo että millanen on oven reikä niin auttaa kummasti.
-
Mitenkä se laskee jos jouset tyhjää?
Minä en nyt ymmärrä.
-
Jos mun kohalle sattuis sellanen liiteri mihin pitäis ilmat laskea pusseista niin pihalle purkasin ilman kysymistä tai sitten "nujuaminen" laskutetaan tunti hommina.
-
Mitenkä se laskee jos jouset tyhjää?
Minä en nyt ymmärrä.
Et oo tainnu koskaa nähdä ilmajousitettua kuorma-autoo tai sen perävaunua?
-
Ei muuta kuin purulla vähän aina oven eteen ja traktorin etukuormaajalla ja lumikauhalla lykkii kuorman sisään ei mene varmaan edes kymmentä minuuttia ku kuorma on tyhjä.
-
Ja kannattaa ottaa huomioon että minne päin autoilijan vehkeet karistaa kuormansa. Aika turha murehtia oven korkeutta jos kuorman saa kipattua vain sivulle. Ei taida olla monella niin korkeaa hallia missä onnistuu...
No eikös niissä suurimmassa osassa ole pohjakuljetin, eivät kippaa suuntaa eikä toiseen.
Ainakin täällä perällä näyttäis olevan pääsääntöisesti sivu kippi vehkeitä. Kaikilla ei ole etes varavehkeissä enää pohjakuljetinta ...
-
hmm... eiköhän näillä kuivikkeajureilla oo ihan ketjupurkuvehkeet.
-
Eeei välttämättä. Ainakin noita "pienempiä'" autoilijoita on paljon joissa ei ole kuin kippi.
-
Ja kannattaa ottaa huomioon että minne päin autoilijan vehkeet karistaa kuormansa. Aika turha murehtia oven korkeutta jos kuorman saa kipattua vain sivulle. Ei taida olla monella niin korkeaa hallia missä onnistuu...
No eikös niissä suurimmassa osassa ole pohjakuljetin, eivät kippaa suuntaa eikä toiseen.
Ainakin täällä perällä näyttäis olevan pääsääntöisesti sivu kippi vehkeitä. Kaikilla ei ole etes varavehkeissä enää pohjakuljetinta ...
Kyllä kaikki kuivikeajot on peräpurkuautojen hommia. Ei kai kukaan niin ääliö ole että lähtis sivukippiautolla jonnekkin hallin sisälle viemään kuivikkeita. Näin ainakin oulun seudulla toimitaan.
-
En ole itsekään nähnyt kuin peräpurkuisia. Voi niitä olla muitakin.
-
Mitenkä se laskee jos jouset tyhjää?
Minä en nyt ymmärrä.
Mikellä on ymmärrys usiasti hakusis ;D ;D