Saahan se Valtra myytyä Fendttiä.
Mutta se tekee kauppaa nyt tilastoja kaunistaakseen.
Muutamia Deutzin TTV:tä on ainakin vaihtunu Fendttiin aika ihmeellisillä ehdoilla.
Vai onko yleistä tehdä vaihtokauppaa esim. näin:
Fendt esim. 820, varusteineen n. 180000
Asiakas antaa vaihdossa TTV:n, maksanut uutena v.2007 varusteineen n. 110000
Väliraha 60-70th, tapauksesta riippuen.
Eli hyvitystä sen mitä asiakas maksanut TTV:stä, ehkä jopa enempi.
Sitten kun TTV:tä myyvät eteenpäin, sen saa 70000. :o
Jokin ei täsmää tai sitten Fendtin hinnassa ilmaa rajusti. ???
Nyt voisi olla hyvä sauma vaihtaa Fendttiin, mutta kun ei ole tarvetta.
Kysykääpä joku tarjousta, niin saatas asialle lopullinen varmistus.
Tuskin TTV on ainut malli josta hyvittävät kunnolla.
Eikä tuo mun tarina ole tuulesta temmattua.
Saahan se Valtra myytyä Fendttiä.onhan se mahoton väliraha jos 60-70 vaikka kuin deutsi onki
Mutta se tekee kauppaa nyt tilastoja kaunistaakseen.
Muutamia Deutzin TTV:tä on ainakin vaihtunu Fendttiin aika ihmeellisillä ehdoilla.
Vai onko yleistä tehdä vaihtokauppaa esim. näin:
Fendt esim. 820, varusteineen n. 180000
Asiakas antaa vaihdossa TTV:n, maksanut uutena v.2007 varusteineen n. 110000
Väliraha 60-70th, tapauksesta riippuen.
Eli hyvitystä sen mitä asiakas maksanut TTV:stä, ehkä jopa enempi.
Sitten kun TTV:tä myyvät eteenpäin, sen saa 70000. :o
Jokin ei täsmää tai sitten Fendtin hinnassa ilmaa rajusti. ???
Nyt voisi olla hyvä sauma vaihtaa Fendttiin, mutta kun ei ole tarvetta.
Kysykääpä joku tarjousta, niin saatas asialle lopullinen varmistus.
Tuskin TTV on ainut malli josta hyvittävät kunnolla.
Eikä tuo mun tarina ole tuulesta temmattua.
Eli hyvitystä sen mitä asiakas maksanut TTV:stä, ehkä jopa enempi.
Sas voisi mennä sassiin piiloon paskatietojensa kanssa. Viime vuonna kun oli valtran fendtkiertue silloin oli tilanne se että Yrma oli myynyt 19 fenttiä ja valtra vasta 10. Koneviestin härkönen kirjoitti paskatietoa koneviestiin. Jos tilastot ei ole heittänyt sen jälkeen häränpyllyä.
ps. myydyt tai oikeesti rekisteröidyt koneet on kaksi eri asiaa!!!!
viime kesänä massikan myyjä tarjos -99 nyykkäristä enemmän entä uutena maksanu. joten kyllä muutkin osaa. :D ja siksihän liikkeet on täynnä ylihintaisia vaihdokkeja.
viime kesänä massikan myyjä tarjos -99 nyykkäristä enemmän entä uutena maksanu. joten kyllä muutkin osaa. :D ja siksihän liikkeet on täynnä ylihintaisia vaihdokkeja.
Minäkin olisin keväällä saanut -97 mallisesta Fergusta 15 tonnia enämpi kuin mitä ite maksoin, uuteen ferguun vaihdossa.
On se melkoisen nihkeetä fentin kauppa,missä lie syy.Ojalakin kovin yrittänyt mainostaa.Ylistykset ylivoimaisuudesta menneet kuuroille korville.Suolahden mötikät menee kaupaksi ilman kehujakin.AINUT SYY, HINTA.
Miksi Fentti ei tee kauppaansa onhan niitä tuotu maahan jo hyvän aikaa,jotain siinä on sellaista joka mättää,eikö sovi suomalaiseen käteen vai onko niin että ne varaosapuolen asiat eivät ole kunnossa.
Jotain heikkoutta osoittaa myös jatkuva maahantuojan /myyjän vaihtaminen.
eli taas myynti takkuaa ja varaosakauppa myös.
Koska ne siellä VENTILLÄ osaa päättää myyvätkö ne niitä kyrvänjatkeita vai ei.
Mikäs vidun otus tuo on?eli taas myynti takkuaa ja varaosakauppa myös.
Koska ne siellä VENTILLÄ osaa päättää myyvätkö ne niitä kyrvänjatkeita vai ei.
et nyt jaksaisi... :o
Mikäs vidun otus tuo on?eli taas myynti takkuaa ja varaosakauppa myös.
Koska ne siellä VENTILLÄ osaa päättää myyvätkö ne niitä kyrvänjatkeita vai ei.
et nyt jaksaisi... :o
Vaikka kauppa hyvittäisi vaihtokoneesta kuinka paljon ja uusi maksaisi sitä tai tätä, en ole vielä kuullut että kauppa olisi kuitenkaan näissä hävinnyt! Kyllä se maajussin ryöstäminen siellä osataan niin hyvin ettei jussit tajua mikä niihin iski. Ollaan vaan tyytyväisiä kun saadaan vaihtokoneesta hyvä hyvitys vaikka olis voinu saada suorankaupanalennusta melkein samanverran.
Vaikka kauppa hyvittäisi vaihtokoneesta kuinka paljon ja uusi maksaisi sitä tai tätä, en ole vielä kuullut että kauppa olisi kuitenkaan näissä hävinnyt! Kyllä se maajussin ryöstäminen siellä osataan niin hyvin ettei jussit tajua mikä niihin iski. Ollaan vaan tyytyväisiä kun saadaan vaihtokoneesta hyvä hyvitys vaikka olis voinu saada suorankaupanalennusta melkein samanverran.
Juuri tuota em. ajoin takaa.
Mutta sen verran sanoisin tuosta iäkkäämmän koneen hyvityshinnasta, jotta esim. 10 vuodessa ehtii rahan arvokin muuttua aika paljon.
Meilläkin oli 30 vuotta Valmet 361 joka maksoi jotain v. -63.
Annettin se vaihdossa v.-93...hyvityshinta moninkertainen siihen nähden mitä uutena maksanut, rahan arvon muutosta huomioimatta.
Näissä TTV-Fendt kaupoissa puhutaan kuitenkin molempien koneiden hinnoissa v.2007 rahasta ja sen arvosta.
Itselläni näistä esimerkkitapauksista ei muuta johtopäätöstä synny kuin että Fendtin ov-hinnassa on ilmaa aivan tajuttoman paljon.
Ehkäpä se "harmaa"-tuonninkin "edullisuus" perustuu osaltaan tuohon näennäiseen ov-hintaan, josta kuitenkin lähtee vähintään 30% pois kauppaa tehdessä. -articla-
________________________________________________________
Totta. Edellisessä vaihdossa paperilla mahtihyvitys,enemmän kuin kone maksanut uutena 14 vuotta aiemmin,todellinen hyvitys kuitenkin suorankaupan hintaan pyöreät 5 tonnia. Itte myymällä sai vajaa 25.
Suorankaupan ale lähes 30%...
On se melkoisen nihkeetä fentin kauppa,missä lie syy.Ojalakin kovin yrittänyt mainostaa.Ylistykset ylivoimaisuudesta menneet kuuroille korville.Suolahden mötikät menee kaupaksi ilman kehujakin.
*** Syksyllä kun koetin kysellä Fendttiä, niin myyjä pisti leikiksi, ei niitä kukaan osta. Suolahden aakkosia jaksoi kehuskella. Ei varmasti mene kaupaksi, jos niitä ei kukaan myy.
Deutzin status saattaa olla tällä hetkellä vähän heikonlainen mutta saadaan vaan deutzille kunnon jälleenmyynti niin alkaa kauppa käymään. Jonnikalla oli parikytvuotta sitte sama tilanne kun jälleenmyyjät vaihtu ja oli kaikenlaista sotkua ni ei tahtonu kelvata kellään.
On se melkoisen nihkeetä fentin kauppa,missä lie syy.Ojalakin kovin yrittänyt mainostaa.Ylistykset ylivoimaisuudesta menneet kuuroille korville.Suolahden mötikät menee kaupaksi ilman kehujakin.
*** Syksyllä kun koetin kysellä Fendttiä, niin myyjä pisti leikiksi, ei niitä kukaan osta. Suolahden aakkosia jaksoi kehuskella. Ei varmasti mene kaupaksi, jos niitä ei kukaan myy.
meilläpäin sai heti kokeeksi ku vain pyysi..
On se melkoisen nihkeetä fentin kauppa,missä lie syy.Ojalakin kovin yrittänyt mainostaa.Ylistykset ylivoimaisuudesta menneet kuuroille korville.Suolahden mötikät menee kaupaksi ilman kehujakin.
*** Syksyllä kun koetin kysellä Fendttiä, niin myyjä pisti leikiksi, ei niitä kukaan osta. Suolahden aakkosia jaksoi kehuskella. Ei varmasti mene kaupaksi, jos niitä ei kukaan myy.
meilläpäin sai heti kokeeksi ku vain pyysi..
Meilläpäin onki mukava myyntitykki nykyään...
Nyt täytyy olla Ojalalle vähän myötätuntoinen.
Ehkä asiaa helpottaa jos vaikka saisit Valtralta Fendtin halvemmalla. ;)
Kattelin muuten eilen Fentin sivuja..onkos ny niin,että 700 sarja on samalla voimansiirrolla läpi koko linjan.Mä muistelen 711-712 olleen aiemmin kevyempiä.
Toisaalta 415 on jo sitten tehokkaampi kuin 712..
Valistappas Ojala tietäjänä vähän...nice to know 8)
Nyt täytyy olla Ojalalle vähän myötätuntoinen.
Ehkä asiaa helpottaa jos vaikka saisit Valtralta Fendtin halvemmalla. ;)
Kattelin muuten eilen Fentin sivuja..onkos ny niin,että 700 sarja on samalla voimansiirrolla läpi koko linjan.Mä muistelen 711-712 olleen aiemmin kevyempiä.
Toisaalta 415 on jo sitten tehokkaampi kuin 712..
Valistappas Ojala tietäjänä vähän...nice to know 8)
Ei teiitsin kans kannata enää vääntää, sama kun yriittäs jotain
kommunistia käännyttää, yhtä tuloksellista... :POn se hieno laite tuo Vario ;D
Nyt täytyy olla Ojalalle vähän myötätuntoinen.fendt 700 sarja ml 130 voimansiirto
Ehkä asiaa helpottaa jos vaikka saisit Valtralta Fendtin halvemmalla. ;)
Kattelin muuten eilen Fentin sivuja..onkos ny niin,että 700 sarja on samalla voimansiirrolla läpi koko linjan.Mä muistelen 711-712 olleen aiemmin kevyempiä.
Toisaalta 415 on jo sitten tehokkaampi kuin 712..
Valistappas Ojala tietäjänä vähän...nice to know 8)
http://www.fendt.com/index.php?id=420a5825cee38e6d8282f627a5a63b111c5a55021833c1fa7d&c=14&l=2&k=0
Ainakaan vielä ei yrmyä ole listalta heivattu ?
Kyllä se kauppa ainaki täälä päin on käyny, reilun 20km ympyrähän mahtuu jo kolome 936:sta, kaikki Valtran myymiä.
Kyllä se kauppa ainaki täälä päin on käyny, reilun 20km ympyrähän mahtuu jo kolome 936:sta, kaikki Valtran myymiä.
Sikamiehet, sikamiehet... ;)
--eikös mahra olla siipikarjamiäskin porukas
--eikös mahra olla siipikarjamiäskin porukas
Sehän on itsestään selvää, epähuomiossa unohdin mainita. Siipikarjalla sitä melkein naapurissakin on, 930 ja 936 (musta)...
Täälläpäin on kaikki Fendit Tukon myymiä. ;Dtännepäin tulee vain punaisena ja parannettuna fentit ;)
Tuota tollanen Deutzi on aika paha myydä käytettynä ei niitä kukaan osta. Sen takia ne halvalla lähtee ja erikoiselta kuulostaa sekin ,että noin hyvää hyvitystä maksettu,kun ei millään deutzilla kysyntää ole.
Mitä mekin tos kone vaihdettiin niin liike sen myi sitten ainakin 10t€ halvemmalla,mitä meille siitä hyvitettiin. Malli tosin oli kovasti kysytty malli ,sopivasti ajettu.
Se halpa TTV-Deutzi on nyt kaiketi myyty Valtralta.
Samaan toimipisteeseen on tullut vanhempi Deutzi, jolla ylihintaa ainakin kymppitonni. Liekkö vaihdettu TTV:hen?
Oli kieltämättä paha myytävä tuo ko. TTV. Taisi keikkua listoilla melkein kuukauden päivät. ;)
Lainaus käyttäjältä: articla
Pitäsköhän vaalentaa väriä.. Näkyvyys etukoneisiin parempi kuin Jontikan möhkönokan takaa? :o
TTV&herkut (http://www.vaihtokone.com/product.aspx?did=MKeskoDemo&Ctl=Agriculture&prodID={28F70133-73BC-4420-B73A-99E2E49F0E61})
Hinta kohillaan. ??? ::)
On kohillaan jos kyseessä TTV malliversio 2.
En nyt muista mitkä asiat on paremmin 2. versiossa 1. versioon verrattuna.
Mutta jos voa-käytössä tarvit poljinajo-ominaisuutta niin se ainakin löytyy 2. versiosta. Tummemmassa vihreässä sitä ei kai ole vieläkään.
Päisteautomatiikka on minusta parempi TTV:ssä kuin JD:ssä.
TTV:n automatiikka on kuskin hallinnassa koko ajan, toisin kuin esim. JD:ssä, jossa automatiikka lappaa koko sarjan läpi kerralla.
Ja tietysti se näkyvyys on aivan omaa luokkaansa.
Löytyy siitä myös jarrutustoiminto suunnanvaihdon yhteydessä, joka on tosi kätevä määrätyissä hommissa.
Ojala osaisi varmaan kehua Fendtin vastaavaa toimintoa. :D
Tai oikeastaan Ojala voisi tehdä listauksen Fendtin hienoista ominaisuuksista, niin minä vuorostani vastaisin, jotta löytyykö Deutzista moiset toiminnot vai ei.
Käy hakemassa TTV pois, jos et ole tyytyväinen, niin ainahan sen voi Valtralta vaihtaa Fendttiin, hyvittävät siitä ainakin 100 th. ;D
Saahan se Valtra myytyä Fendttiä.
Mutta se tekee kauppaa nyt tilastoja kaunistaakseen.
Muutamia Deutzin TTV:tä on ainakin vaihtunu Fendttiin aika ihmeellisillä ehdoilla.
Vai onko yleistä tehdä vaihtokauppaa esim. näin:
Fendt esim. 820, varusteineen n. 180000
Asiakas antaa vaihdossa TTV:n, maksanut uutena v.2007 varusteineen n. 110000
Väliraha 60-70th, tapauksesta riippuen.
Eli hyvitystä sen mitä asiakas maksanut TTV:stä, ehkä jopa enempi.
Sitten kun TTV:tä myyvät eteenpäin, sen saa 70000. :o
Jokin ei täsmää tai sitten Fendtin hinnassa ilmaa rajusti. ???
Nyt voisi olla hyvä sauma vaihtaa Fendttiin, mutta kun ei ole tarvetta.
Kysykääpä joku tarjousta, niin saatas asialle lopullinen varmistus.
Tuskin TTV on ainut malli josta hyvittävät kunnolla.
Eikä tuo mun tarina ole tuulesta temmattua.
Tutkipa ulkomailta millä liikkuu uus tai melekeen uus "EX DEMO"
eli esittelykones. 818 tai 820 pyyntö alle 500 ajettuna
etunostol ehkä VOA,p-ilmat ja 4 lohkoo about 93-101 kiloegee
alv 0% siitä kun pujotat pois etnl+voa+ilimat jää karkeesti
87 € eli uutena lähtee tiukasti alle 130 alvilla -40 TTV todellinne
netto ja myyvt sen ulos 70...?
Loppuromuun voi aina hukata 20-40 kiloegee nii -siiinäpäse ;)
Mut sese on kumma jos meet ja pärskäytät niille heti suorankaupan
tarjouksen nii alkaa *aatanan moine teatteri >:(
Kaikenlaisiin romuihin kyllä piilotetaan vaikka hurumykke mut
suoralla ei millään ;)
Verrattuna TTV,Fendt 1650rmp/53km/h , meneekö Deussi ?
Ei mene. Noilla kierr. menee n.40-42 km/h.
Jos ajelee 1000 km noilla em. kierros/nopeus arvoilla niin Fendtillä aikaa kuluu vajaa 19 tuntia.
Deutzilla kuluttaa penkkiä samalla matkalla jopa 25 tuntia.
Aivan ylivoimaista normaalissa maatalous käytössä.
Rahtiajureille tietysti hyvä asia, kun kilometreja tosissaan kertyy.
Erillinen hydrauliikka, onko Deu...?
Sama "halpa" litku kelpaa sekä vaihteistoon että naapurilta lainatun kippikärryn sylinteriin.
Erillinen runko...
Eipä ole. Fendttin runkorakenne on varmasti parhaimpia etunostolaite ja kuormainkäyttöön.
Toimiva etujousitus... (kokeilus oli 3kpl Deutzia)
Huonompi on Deutzissa. Tasottaa menoa kuitenkin kummasti "kovaan" keulaan verrattuna.
Mutta eikö vaan olekin mainiosti toimiva moottori molemmissa? ;)
Deutzin moottoria tiedä moittia mut, Fendtin 5,7 litranen
4-venttiilikones 1600 bar ruiskutuspaineilla on aika paljon
fiilatumpi vrt Deutzi.
Eikös Fendtissä ole nykyään se reilu kuuslitranen Deutz-moottori, olikohan 6.06 ltr? (type 2013 ??)
Onhan tuo Deutzikin joutunut ottamaan omiin uusiin malleihin neliventtiilitekniikan käyttöön, jotta pääsee TIER III arvoihin.
Mulla TTV:ssä vielä se vanha ikiliikkuja 7.2 ltr, 2-ventt./syl. (type 1013 ec).
Eikai siinä oo ruiskutuspainekaan kuin 1400 bar :'(
Tosin tässä 7.2:ssa pystyy vielä tarkistaan ja säätään venttiilit itse.
Taitaa cr-moottorissa olla tekemätön paikka jos ei erikoistyökaluja ole?
Vai onko siinä jo hydr. itsesäätävät nostimet?
Polttoaineen siirtopump se käsikäyttöne puuttuu Deutzista
Kuulemma puuttuu vanhemmista malleista. Kyllä kai mulla sellanen on.
myös joten neuvon tankkaamaan ajoisa ja hyhmääkin kannattaa
varoa, on meinaan työläs ilimattava varsinkin jos TB:n soppa
on väljistäny vähänkään sit hihnakäyttöstä pumppua...
Ei muuten suostu käymään, ei sit millään ja vikaa kestää
ettiä jos ei ennestään tiedä. ;)
Oon kuullu tästä. Aika hankala homma >:(
Varion vaatimus ööleistä on STOU 10-30 joten ei erikoista
tarvii mut jos haluat ajaa 2000 h boxin öölillä sen pitää
olla Castrol jotain ?
Itellä hydrauliikas Donax TD 10w30 ja perään Otolta Castrol
Minkä hintanen on mahtanu olla viime vuonna 716 Fendtti, perusvarustein? Se vastais tehoiltaan ym. lähinnä TTV 1160 Deutzia.
Deutzin moottoria tiedä moittia mut, Fendtin 5,7 litranen
4-venttiilikones 1600 bar ruiskutuspaineilla on aika paljon
fiilatumpi vrt Deutzi.
Polttoaineen siirtopump se käsikäyttöne puuttuu Deutzista
myös joten neuvon tankkaamaan ajoisa ja hyhmääkin kannattaa
varoa, on meinaan työläs ilimattava varsinkin jos TB:n soppa
on väljistäny vähänkään sit hihnakäyttöstä pumppua...
Ei muuten suostu käymään, ei sit millään ja vikaa kestää
ettiä jos ei ennestään tiedä. ;)
Mikä tuo Deutzin käyntiongelma on, eli eikö se lähde käyntiin vai ei käy vai jotain muuta? Oli paikallisella pajalla pari vuotta vanha Deutz ja ei millään meinaa käynnistyä. Huoltomies oli vähä huuli pyöreänä sen kans :o