Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: KeljuK.Kojootti - 23.09.09 - klo:02:13

Otsikko: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: KeljuK.Kojootti - 23.09.09 - klo:02:13
Onko melkein 20 000 paalia tehnyt 2000-luvun pyöröpaalaaja tiensä päässä? Riittääkö laakereiden uusiminen vai onko käsissä siitähuolimatta paskaa, mikäli sellaisen värkin pihaansa roudaa?

Mihinkä merkkeihin olisi järkevää keskittyä sellaisilla paalimäärillä? Säilörehun paalausta ajatellen.  :P
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: Wesku - 23.09.09 - klo:08:13
Pihassa on n. 22000 ajettu 1302R vm. 2001. Yksi laakeri vaihdettu (noukkimen päätylaakeri). Osa ketjuista pitäisi kohta vaihtaa toiseen kertaan. Noukkimen piikkiakselien laakereita pitäisi varmaan vilkaista. Koneita pitää vaan huoltaa - rasvauksesta ei ainakaan parane tinkiä piiruakaan. Keskusrasvari on pirun hyvä keksintö...

Eihän ne nyt uuden veroisia ole noilla paalimäärillä enään kuitenkaan, se pitää muistaa! Vaihtoon tämäkin lähtee, on noita vastuita muillekin kuin itselle. Vaikka vaan > 2500 palleroa vuodessa ajetaan niin pitää sitä konetta välillä uusia.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: realisti - 23.09.09 - klo:08:27
tutulla vähän matkan päässä 30000 ajettu nh 544, ja vielä vaan mennään.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: suomileijona - 23.09.09 - klo:09:23
omasta 1302sta meni eilen tela paskaks.. 16000 paalia tehty ja 2 telaa särkyny plus ketjut ja kammion jouset 13000 paalin kohalla.. pitäslähtä irroittaan telaa ja hakea uus tilalle.. montako paalia realistille tullu tänä vuonna ???
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: nautafarmari - 23.09.09 - klo:09:28
Eiköhän liene, jotta mitä kalliimpi uutena, sitä pidempään kestää. Noita käytettyjä claaseja näyttää olevaan kohta ongelmaksi asti liikkeissä, eipä niillä mitään teekään.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: Snowman - 23.09.09 - klo:09:52
Latviaan kuulumma jobbarit hakee vanhoja claasseja, konnevedellä näky eilenkin olevan pitkä rivi...
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: hvinnamo - 23.09.09 - klo:10:19
No mulla on kohta senverran paalattu 180 remmiclaas-03 ja ketjut on vaihdettu kerran sekä pari laakeria.Noukkimen kanssa ollut eniten ongelmia eli piikkirautojen päässä olevan laakerin, joka kulkee ns.epäkeskorataa pitkin,niin sen laakerin tapit ei meinaa kestää...koska ovat alkujaankin ns.mallia "kananluu" No,nyt täytyy  sorvata talvella vahmemmat tapit.Muuten noukin on kyllä tehokas,mutta muutaman kerran on em.kohta pettänyt.
Muuten kone on pelannut hyvin ja aion paalata sillä vielä monta vuotta.Märän rehun paalaukseen se ei kyllä hienostuneesta ranskalaisluonteestaan johtuen sovellu.Paalaankin ainoastaan säilöheinää,olkea ja kuivaa heinää.Kyllähän se niin on että märän rehun paalaus happoineen kaikkineen on koneelle surma pidemmän päälle,eli niin paljon ajettu käytetty voi olla pommi! tai sitten sillä ajaa hyvällä pidolla vielä pitkäänkin.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: Peurajussi - 23.09.09 - klo:11:06

Tietty 20000 myttyä on eri asia kuin 20000 tiukkaa paalia, varsinkin jos vettä paalattu. Painepesurilla pestyt paalaimet myös tuskin ovat niin pitkäikäisiä.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: molymatti - 23.09.09 - klo:12:13
Latviaan kuulumma jobbarit hakee vanhoja claasseja, konnevedellä näky eilenkin olevan pitkä rivi...
ostitko uuvven paalaimen?
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: hvinnamo - 23.09.09 - klo:14:05

Tietty 20000 myttyä on eri asia kuin 20000 tiukkaa paalia, varsinkin jos vettä paalattu. Painepesurilla pestyt paalaimet myös tuskin ovat niin pitkäikäisiä.
No,"mytyistä" tiedä. Mchalen kanssa kokeiltiin kummaan paalit painavat enemmän.Claasin kireyspotikka on asteikolla 0-5 ja arvolla 3,5 tuli samasta karhosta 10% kevyempi kuin Mchalen koneella.Mulle on riittänyt tiukkuus hyvin.Tosin Mchale maksaa 55Ke ja Claassi uutena 17Ke...En ole ikinä kokeillutkaan suuremmalla tiukkuudella säästääkseni hihnoja.Joka vuosi olen painepesurilla pessyt ja sitten pyöritelly n.tunnin. Sen jälkeen lämpimään kuivumaan ja rasvat päälle ja laakereihin. Ei ole ollut ongelmia.No, mutta kuten sanottua niin Claassi ei sovikaan säilörehun tekoon(siis.muuttuvakammioinen) Kiinteäkammioisista ei o kokemuksia,mutta ei kai ne vissiin mitään maailmanluokan vehkeitä o nekään  :D
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: Snowman - 23.09.09 - klo:14:37
Latviaan kuulumma jobbarit hakee vanhoja claasseja, konnevedellä näky eilenkin olevan pitkä rivi...
ostitko uuvven paalaimen?
Enhän minä nyt uutta,näille paaluille tarvii... Käytettyä kronea oon suunnitellu tollasta 1250 mallia...
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: lypsyukko - 23.09.09 - klo:16:01
Eiköhän liene, jotta mitä kalliimpi uutena, sitä pidempään kestää. Noita käytettyjä claaseja näyttää olevaan kohta ongelmaksi asti liikkeissä, eipä niillä mitään teekään.


Konesuojassa 46 Rc paalattu vähintään 15000 paalia ja ei yhtään tunnu epävarmemmalta kuin 7000 paalia sitten kun sen ostin.  ::) Moneen vuoteen ei ole remonttia tehty , paalattu n.700 -800 paalia /vuosi. Mutta koskaan ei tietysti tiedä mitä ja koska tapahtuu....  ???
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: landehande - 23.09.09 - klo:16:43
Kaveri osti siistin n 30000 ajetun Welgerin. Ilman rutinoita on mennyt kaksi kesää taas.  Toisaalta meidän pihasta lähti tarkastelun jälkeen vuoden vanha 6700 ajettu Vicon rp235 maitojunalla takaisin liikkeeseen, ihan romuksi rumputettu. Samoin kävi aikaisemmin Welgerille, jonka noukkijakaan ei pyörinyt.  Käyttö ja huolto se paalaimen arvon pitää tai laskee.  Sen jälkeen kolme kesää 12000 ajettua Welgeriä uskalsin suositella kollegalle hyvänä.   Nykyinen Viconi aloitettiin nollasta. Jos minusta riippuu, niin eläkkeelle sillä.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: konehalli - 23.09.09 - klo:18:02
http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Kayttajajutut/John_Deerella_85_500_pyoropaalia/ (http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Kayttajajutut/John_Deerella_85_500_pyoropaalia/)
Oma 578 on kyllä ihan romu vaikka vaan 10000 paalia ajettu. Eilen jouduttiin hitsaamaan sullojan sormi kun oli hitsaus saumat pettäny.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: Snowman - 23.09.09 - klo:18:21
http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Kayttajajutut/John_Deerella_85_500_pyoropaalia/ (http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Kayttajajutut/John_Deerella_85_500_pyoropaalia/)
Oma 578 on kyllä ihan romu vaikka vaan 10000 paalia ajettu. Eilen jouduttiin hitsaamaan sullojan sormi kun oli hitsaus saumat pettäny.
Sulattoon joutais nuo jontikat tuntuu siltä, ei taida olla omassakaan yhtään hitsaamatonta sormee JD575 ja 16000 täynnä...
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: landehande - 23.09.09 - klo:18:45
http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Kayttajajutut/John_Deerella_85_500_pyoropaalia/ (http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Kayttajajutut/John_Deerella_85_500_pyoropaalia/)
Oma 578 on kyllä ihan romu vaikka vaan 10000 paalia ajettu. Eilen jouduttiin hitsaamaan sullojan sormi kun oli hitsaus saumat pettäny.
Sulattoon joutais nuo jontikat tuntuu siltä, ei taida olla omassakaan yhtään hitsaamatonta sormee JD575 ja 16000 täynnä...

       Ei jontikkaa tartte sulatettavaks viedä. Se sulattaa ite ittensä. Ja paloikin komiasti, palokunnan saapumiseen asti.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: dmem - 23.09.09 - klo:19:50
Konesuojassa 46 Rc paalattu vähintään 15000 paalia ja ei yhtään tunnu epävarmemmalta kuin 7000 paalia sitten kun sen ostin.  ::) Moneen vuoteen ei ole remonttia tehty , paalattu n.700 -800 paalia /vuosi. Mutta koskaan ei tietysti tiedä mitä ja koska tapahtuu....  ???

Nykyaikainen paalain pistää saman kokoiseen paaliin vähintään kaksi kertaa enemmän rehua mitä 46 Claassi, joten rasituksetkin on eri luokkaa.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: lypsyukko - 23.09.09 - klo:20:21
Konesuojassa 46 Rc paalattu vähintään 15000 paalia ja ei yhtään tunnu epävarmemmalta kuin 7000 paalia sitten kun sen ostin.  ::) Moneen vuoteen ei ole remonttia tehty , paalattu n.700 -800 paalia /vuosi. Mutta koskaan ei tietysti tiedä mitä ja koska tapahtuu....  ???

Nykyaikainen paalain pistää saman kokoiseen paaliin vähintään kaksi kertaa enemmän rehua mitä 46 Claassi, joten rasituksetkin on eri luokkaa.



Näin varmaan onkin, mutta ei 46 mikään järeä ole kattella. Nykyaikaiset paljon järeämpiä esim laakerien kokoa kattomalla. Joten ehkä sama laskennallinen rasitus  ::)      Eipä muuten rasita sitten tasapaino Valtran etuakseliakaan paaleja nostellessa  ;)
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: landehande - 23.09.09 - klo:20:54
Konesuojassa 46 Rc paalattu vähintään 15000 paalia ja ei yhtään tunnu epävarmemmalta kuin 7000 paalia sitten kun sen ostin.  ::) Moneen vuoteen ei ole remonttia tehty , paalattu n.700 -800 paalia /vuosi. Mutta koskaan ei tietysti tiedä mitä ja koska tapahtuu....  ???

Nykyaikainen paalain pistää saman kokoiseen paaliin vähintään kaksi kertaa enemmän rehua mitä 46 Claassi, joten rasituksetkin on eri luokkaa.


    Kannattaa kurkata viconin pellin alle ketjuja ja rattaita! Aika vakuuttavat.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: cosmic_cowboy - 24.09.09 - klo:00:23
Welgerillä -99 ajettu noin 37000, eikä mittään oo ollu.  ;)
...sellaista paikkaa jota ei olisi korjattu. Itse asiassa sullojan laakerit on ostettuna, mutta alkuperäiset vaan pyörii. Yhtään telaa ei ole mossahtanut mutta akselinpäitä on pari katkennut ja pari ratasta pyörähtänyt kartiot tohjoksi. Olen vaihtanut kaksi uuden mallista sileällä 50mm akselilla olevaa. Samalla siis laakeri on vaihtunut kaksiriviseen rullalaakeriin. Ohjauskapula ja logiikka ovat alkuperäisiä, johto on ollut poikki monet kerrat, siksi ei ole tarkkaa lukemaa. Sidonta on kyllä sohlannut varsinkin pölyssä, muttei siihen terän lisäksi ole muuta osaa tar*****. No se päätypökkelö kun tulee rullan vasemman pään sisään taisi mennä silppurista läpi ja tilalla on puupölkki.

On se paree ko uus venäläinen.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: landehande - 24.09.09 - klo:07:08
Welgerillä -99 ajettu noin 37000, eikä mittään oo ollu.  ;)

               No sitten odotan viconilta 67 000, eikä mitään pitäis tulla. ;D
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: meikäläinen - 24.09.09 - klo:08:06
Jos kiinteäkammioisella viconilla tehdään "oikean tiukkaa paalia", löytyy siitäkin sulake: telat rupeaa katkeilemaan...
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: landehande - 24.09.09 - klo:09:29
Jos kiinteäkammioisella viconilla tehdään "oikean tiukkaa paalia", löytyy siitäkin sulake: telat rupeaa katkeilemaan...

     Varmaankin. On sellainen nähty 6700 paalatussa viconissa: kaksi telaa vaihdettu ja kolmas useasta kohtaa murtunut pituussuuntaan. Edellinen omistaja tai liisaaja oli ollut ihan suruton sen vehkeen kanssa.
Lähti pihalta takaisin.  Kaikki paalaimet saadaan hajoitettua kun ei ole järkeä yhtään kohtuuteen. Lukkokoukku-Welgerin kanssa saa ihan kuinka tiukkoja paaleja vaan kun antaa pillin soida ja syöttää tavaraa sisään väkisin.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: realisti - 24.09.09 - klo:18:24
Jos kiinteäkammioisella viconilla tehdään "oikean tiukkaa paalia", löytyy siitäkin sulake: telat rupeaa katkeilemaan...

     Varmaankin. On sellainen nähty 6700 paalatussa viconissa: kaksi telaa vaihdettu ja kolmas useasta kohtaa murtunut pituussuuntaan. Edellinen omistaja tai liisaaja oli ollut ihan suruton sen vehkeen kanssa.
Lähti pihalta takaisin.  Kaikki paalaimet saadaan hajoitettua kun ei ole järkeä yhtään kohtuuteen. Lukkokoukku-Welgerin kanssa saa ihan kuinka tiukkoja paaleja vaan kun antaa pillin soida ja syöttää tavaraa sisään väkisin.

tästä tulikin mieleen erään isännän paalintiukkuus kokeilu. Räikkä pois käytöstä valtrassa ryömintä päälle ja tavaraa sisään niin kauan kuin welger nielee; tuloksena yläpäästään irti revennyt peräportti. Eipä antanut lukot periksi ;D
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: Peurajussi - 24.09.09 - klo:21:50
Jos kiinteäkammioisella viconilla tehdään "oikean tiukkaa paalia", löytyy siitäkin sulake: telat rupeaa katkeilemaan...

     Varmaankin. On sellainen nähty 6700 paalatussa viconissa: kaksi telaa vaihdettu ja kolmas useasta kohtaa murtunut pituussuuntaan. Edellinen omistaja tai liisaaja oli ollut ihan suruton sen vehkeen kanssa.
Lähti pihalta takaisin.  Kaikki paalaimet saadaan hajoitettua kun ei ole järkeä yhtään kohtuuteen. Lukkokoukku-Welgerin kanssa saa ihan kuinka tiukkoja paaleja vaan kun antaa pillin soida ja syöttää tavaraa sisään väkisin.

tästä tulikin mieleen erään isännän paalintiukkuus kokeilu. Räikkä pois käytöstä valtrassa ryömintä päälle ja tavaraa sisään niin kauan kuin welger nielee; tuloksena yläpäästään irti revennyt peräportti. Eipä antanut lukot periksi ;D

Saapihan sitä ihminen kokkeilla..  ::)  ;D
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: sirkussonni - 25.09.09 - klo:00:38
tästä tulikin mieleen erään isännän paalintiukkuus kokeilu. Räikkä pois käytöstä valtrassa ryömintä päälle ja tavaraa sisään niin kauan kuin welger nielee; tuloksena yläpäästään irti revennyt peräportti. Eipä antanut lukot periksi ;D

Tästä syystä ne lukot onkin niin hyviä, ei ne anna periksi.....
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: casseus - 25.09.09 - klo:09:33
Koppisen sivulla on myynnissä sisäänajettu 32000 paalia paalattu McHale Fusion.
Itse paalasin eka fusionilla n10000 paalia ja varaosa menot oli kaksi putkisokkaa jotka nekin löytyivät koneen varaosa pussista
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: Peurajussi - 25.09.09 - klo:09:54

Itsellä meni paalaimesta 3000 paalin kohdalla telan laakeri vaihtoon, huonon mallinen laakeri jossa lepru pölysuoja -> keräsi heiniä ja milloin lie pudonnut peltoon. Rasva kun laakerista pakenee ja koneen resurssit pannaan hyötykäyttöön, lyhenee laakerin kestoikä minimiin. Uusissa näkyi tämäkin homma suunnitellun uusiksi.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: ravenlord - 25.09.09 - klo:15:48
kaippa ne kestää ku pitää painepesurin ja AIV hapon kaukana koneesta. 10.000 jälkeen alkaa oleen ensimmäiset ketjut vaihtokypsiä 544 nh.ssa. Muuta ei näyttääsi olevan menossa..
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: arzyboy - 25.09.09 - klo:17:41
Ei sillä paalimäärällä ole tosiaankaan kovin isoa merkitystä, jos puhutaan alle 20000 kappaleen määristä. Huolto ja kunnossapito kaikista tärkeintä. Itse sain perintökaluna welger RP 12, jolla on paalattu noin 300000 kpl säilörehu- ja olkipaaleja. Yksi laakeri on vaihdettu telaan ja tänä kesänä kaksi kappaletta noukkimeen. Telojen ketju kerran uusittu ja noukkimen ketju tänä kesänä. Eihän noista paaleista ole mihinkään verrattuna nykyisiin paalaimiin verrattuna ja kyseistä paalainta käytetään nykyään kuivan tavaran paalaamiseen sekä varakoneena. 
Noita paalaimia on kestävyyden suhteen oman näkemyksen mukaan kahdessa kastissa. Merkkejä mainitsematta...
Omaan käyttöön riittäisi ihan hyvin nuo harrastelija vehkeetkin, eli nämä on niitä valinta kysymyksiä. Itselle riittää ihan hyvin claasin 255 paalatut paalit ainakin painon perusteella, muuten pitää laittaa takarenkaisiin nestetäyttö tms. nimimerkillä: melkein traktori kaatui paalia kuormatessa. Paaleja ei ole punnittu, mutta veikkaisin kosteampien paalien painoksi noin 800 kg.

Huoltomiehiä jos on mahdollista jututtaa niin siinä viisastuu varmasti paljon enemmän kuin täällä hengaillessa.
Entisessä elämässä tuli huollon poikien kanssa ruokapöytäkeskusteluissa paljon tietoa ;) Kyllä kai näitä nykyisiä paalaimia voi pestä kun on keskusrasvaria ja ketjujen voitelua. Kestovoidellut laakerit on sitten oma lukunsa.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: +200 - 25.09.09 - klo:18:20
Aikoinaan 575 JD 25000 paalta,ainoastaan pyörän laakerit jouduttiin vaihtaa.Ja jokunen kettinki.Yhtään telaa tai muuta merkittävää osaa ei vaihdettu.
Kait se johonkinpäin viä käyttöön lähti,omastamielestä olis voinu ajaa toiset mokomat ;D ;D
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: landehande - 25.09.09 - klo:18:34
Aikoinaan 575 JD 25000 paalta,ainoastaan pyörän laakerit jouduttiin vaihtaa.Ja jokunen kettinki.Yhtään telaa tai muuta merkittävää osaa ei vaihdettu.
Kait se johonkinpäin viä käyttöön lähti,omastamielestä olis voinu ajaa toiset mokomat ;D ;D

 Alkoiko vanhemmiten jonkun sortin paalit jäädä sisälle?   Meikällä jäi vihantaviljapaalit välillä niin tiukasti JD:hen, että kovaa nytkytystä tarvittiin.  Welgeriin ei juuri jäänyt, kuin joku olkipaali. Viconiin alkoi iltakasteiset olkipaalit jäädä.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: paalipoika - 26.09.09 - klo:22:07
Ei sillä paalimäärällä ole tosiaankaan kovin isoa merkitystä, jos puhutaan alle 20000 kappaleen määristä. Huolto ja kunnossapito kaikista tärkeintä. Itse sain perintökaluna welger RP 12, jolla on paalattu noin 300000 kpl säilörehu- ja olkipaaleja.


hYVIN ON KESTÄNYT VAI TULIKO KIRJOITUS IRVHE 300000kpl Kova on ollut vauhti jos koneella ikää 20 vuotta,vuotta kohden 15000 paalia, noin 100 paalia jokaisena kesä päivänä 20 vuoden ajan, tunnissa jos paalaa 20 paalia, niin joka päivä 5 tuntia. Hatun noston arvoinen suoritus. Montakohan käärintä on kulunut loppuun ja varmaan pari traktoria. Jos olisi yhdellä traktorilla paalattu kaikki niin 15000h tuntia vähintään tehokasta työaikaa....


Yksi laakeri on vaihdettu telaan ja tänä kesänä kaksi kappaletta noukkimeen. Telojen ketju kerran uusittu ja noukkimen ketju tänä kesänä. Eihän noista paaleista ole mihinkään verrattuna nykyisiin paalaimiin verrattuna ja kyseistä paalainta käytetään nykyään kuivan tavaran paalaamiseen sekä varakoneena. 
Noita paalaimia on kestävyyden suhteen oman näkemyksen mukaan kahdessa kastissa. Merkkejä mainitsematta...
Omaan käyttöön riittäisi ihan hyvin nuo harrastelija vehkeetkin, eli nämä on niitä valinta kysymyksiä. Itselle riittää ihan hyvin claasin 255 paalatut paalit ainakin painon perusteella, muuten pitää laittaa takarenkaisiin nestetäyttö tms. nimimerkillä: melkein traktori kaatui paalia kuormatessa. Paaleja ei ole punnittu, mutta veikkaisin kosteampien paalien painoksi noin 800 kg.

Huoltomiehiä jos on mahdollista jututtaa niin siinä viisastuu varmasti paljon enemmän kuin täällä hengaillessa.
Entisessä elämässä tuli huollon poikien kanssa ruokapöytäkeskusteluissa paljon tietoa ;) Kyllä kai näitä nykyisiä paalaimia voi pestä kun on keskusrasvaria ja ketjujen voitelua. Kestovoidellut laakerit on sitten oma lukunsa.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: hvinnamo - 26.09.09 - klo:22:39
Ei sillä paalimäärällä ole tosiaankaan kovin isoa merkitystä, jos puhutaan alle 20000 kappaleen määristä. Huolto ja kunnossapito kaikista tärkeintä. Itse sain perintökaluna welger RP 12, jolla on paalattu noin 300000 kpl säilörehu- ja olkipaaleja.


hYVIN ON KESTÄNYT VAI TULIKO KIRJOITUS IRVHE 300000kpl Kova on ollut vauhti jos koneella ikää 20 vuotta,vuotta kohden 15000 paalia, noin 100 paalia jokaisena kesä päivänä 20 vuoden ajan, tunnissa jos paalaa 20 paalia, niin joka päivä 5 tuntia. Hatun noston arvoinen suoritus. Montakohan käärintä on kulunut loppuun ja varmaan pari traktoria. Jos olisi yhdellä traktorilla paalattu kaikki niin 15000h tuntia vähintään tehokasta työaikaa....


Yksi laakeri on vaihdettu telaan ja tänä kesänä kaksi kappaletta noukkimeen. Telojen ketju kerran uusittu ja noukkimen ketju tänä kesänä. Eihän noista paaleista ole mihinkään verrattuna nykyisiin paalaimiin verrattuna ja kyseistä paalainta käytetään nykyään kuivan tavaran paalaamiseen sekä varakoneena. 
Noita paalaimia on kestävyyden suhteen oman näkemyksen mukaan kahdessa kastissa. Merkkejä mainitsematta...
Omaan käyttöön riittäisi ihan hyvin nuo harrastelija vehkeetkin, eli nämä on niitä valinta kysymyksiä. Itselle riittää ihan hyvin claasin 255 paalatut paalit ainakin painon perusteella, muuten pitää laittaa takarenkaisiin nestetäyttö tms. nimimerkillä: melkein traktori kaatui paalia kuormatessa. Paaleja ei ole punnittu, mutta veikkaisin kosteampien paalien painoksi noin 800 kg.

Huoltomiehiä jos on mahdollista jututtaa niin siinä viisastuu varmasti paljon enemmän kuin täällä hengaillessa.
Entisessä elämässä tuli huollon poikien kanssa ruokapöytäkeskusteluissa paljon tietoa ;) Kyllä kai näitä nykyisiä paalaimia voi pestä kun on keskusrasvaria ja ketjujen voitelua. Kestovoidellut laakerit on sitten oma lukunsa.
hah hah! laskemalla todistelun kautta tapahtuva piruilu on hyvää huumoria! Jotkut kun kehuvat välillä töitään niin vähän laskemalla voi kohta todistella että kehujan pitäis olla esim.150vuotta vanha tai jotain! Hyvä!  ;D
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: arzyboy - 27.09.09 - klo:08:30
No tottahan tuossa tuli sitten se painovirhe ::) Hyvä että täsmennetään asiat oikealle tolalle ja joku viitsii vielä laskea työsaavutuksetkin ;)
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: hvinnamo - 27.09.09 - klo:11:29
No tottahan tuossa tuli sitten se painovirhe ::) Hyvä että täsmennetään asiat oikealle tolalle ja joku viitsii vielä laskea työsaavutuksetkin ;)
Enkä mä oo kuullu saatikka sitten nähny että tietokone itsestään lisäilis nollia perään.Kyl siin en kirjoitus- eikä painovirheestä kysymys.Sitäpaitsi mä en ole ainakaan printtaillu näitä viestejä ja ruudullakin lukee se mitä sinne on kirjoituttu ja kertaakaan ei ole nollia tullut printtauksen yhteydessä lisää. :D Ps.pakko oli tämäkin kirjoittaa kun liittyi niin hyvin tohon paalauskoneaiheeseen...
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: suomileijona - 02.10.09 - klo:19:12
http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Kayttajajutut/John_Deerella_85_500_pyoropaalia/ (http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Kayttajajutut/John_Deerella_85_500_pyoropaalia/)
Oma 578 on kyllä ihan romu vaikka vaan 10000 paalia ajettu. Eilen jouduttiin hitsaamaan sullojan sormi kun oli hitsaus saumat pettäny.
iso paalimäärä on kyllä paalattu.. mutta ku tarkemmin lukee niin tuolla sanotaan näin:
Miten paalain voi kestää tuollaisen paalimäärän teon? – Ensinnäkin tämä John Deere on vahvaa tekoa, se kestää vetää käärintä. Se on ensimmäinen paalain, jossa on rasvattavat laakerit, ja niitä nippoja olemmekin rasvanneet joka päivä. Ketjuihin laitamme aina vaseliinia, koska se pysyy öljyä paremmin. Pyöritämme paalainta  1 000 rpm voimanotolla, jolloin traktori voi kiertää miellyttävästi 1 300 – 1 400 rpm, kertoo Juhani kokemuksistaan. ite oon joskus kokeillu pyörittää kans tonnilla vaan kun alkaa vähäsenkään täyttyyn niin loppuu kyllä voima traktorista (n.180hv).. että 85 tuhatta löysää paalia tehny
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: landehande - 02.10.09 - klo:20:38
http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Kayttajajutut/John_Deerella_85_500_pyoropaalia/ (http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Kayttajajutut/John_Deerella_85_500_pyoropaalia/)
Oma 578 on kyllä ihan romu vaikka vaan 10000 paalia ajettu. Eilen jouduttiin hitsaamaan sullojan sormi kun oli hitsaus saumat pettäny.
iso paalimäärä on kyllä paalattu.. mutta ku tarkemmin lukee niin tuolla sanotaan näin:
Miten paalain voi kestää tuollaisen paalimäärän teon? – Ensinnäkin tämä John Deere on vahvaa tekoa, se kestää vetää käärintä. Se on ensimmäinen paalain, jossa on rasvattavat laakerit, ja niitä nippoja olemmekin rasvanneet joka päivä. Ketjuihin laitamme aina vaseliinia, koska se pysyy öljyä paremmin. Pyöritämme paalainta  1 000 rpm voimanotolla, jolloin traktori voi kiertää miellyttävästi 1 300 – 1 400 rpm, kertoo Juhani kokemuksistaan. ite oon joskus kokeillu pyörittää kans tonnilla vaan kun alkaa vähäsenkään täyttyyn niin loppuu kyllä voima traktorista (n.180hv).. että 85 tuhatta löysää paalia tehny

         Urakkapaaleja tietenkin. Löysiä nyssyköitä paljon alaa kohti. Ja kone kestää. Ei oo muuten mahdollista poropaalaimella.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: retku - 02.10.09 - klo:21:21
ainakin viconi menee tonnilla ihan kevyesti. (8950:ssä kun ei muuta ookkaan)

jos menee summeri "ohi korvien" niin heinää alkaa tulemaan luukun välistä, eli ei sillä ainakaan tiukempaa saa.

-------------

claas 46rc:llä tehtiin isäukon,meikäläisen ja rengin toimesta 45 000 paalia. joojoo, onhan ne löysempiä kun jotkut profin paalit, muttei nyt mitään puoltakevyempiä kun jotkut väittää. siihen aikaan (90 luvulla) esikuivatus oli vaan toive, eli kovilla se kone oli. parhaana kesänä sillä tehtiin 8000 paalia (toinen samanlainen 46rc oli kaverina,sillä tehtiin 6000 paalia)

noita aikoja kun muistelee niin on menny kyllä paalainten ja vetokoneiden hinnat huimaksi verrattuna ajettuun alaan. 13 000h ajettu fiat 780 teki paalia siinä missä muutkin. koko yhdistelmän rahallinen arvo oli alle 10000e viimisinä vuosinaan.

Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: KJL - 02.10.09 - klo:21:28
Eri urak... eiku täpinäreiskojen paalaamia "paaleja" pihdeillä puristeltuani... Mä en enää yhtää ihmettele, miks meidän claassi ei tahdo välillä kestää.
Paalaimis on eroja, mutta niin on urakoijissakin. Hinnoitteluhan menee kappalemäärän perusteella... JD:n, Viconin, Welgerin, Claassin urakkapaaleja, ja kaikkihan ne littuun on menny. Niin kuivat kuin kosteammakki. Mäkkärin paaleja en oo puserrellu. Ja niin joo... Omat claasmytyt on ollu välillä 480kg (kuiva) 800kg (kostea). (Apesekoittimella punnittu). Niinjoo... just hiljan korjautettiin kulmavaihde toistamiseen ja nyt on muuten paalipihti porsinu kymmenen vuoden puristelun jälkeen.

Vaseliinia en menis panemaan ketjuihin. Oikea öljy tunkeutuu kunnolla sinne, missä sitä tarvitaan, kun taas vaseliini ja teräketjuöljy jää siihen pintaan keräämään kaiken pölyn ja paskan...
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: KJL - 02.10.09 - klo:21:32
Konesuojassa 46 Rc paalattu vähintään 15000 paalia ja ei yhtään tunnu epävarmemmalta kuin 7000 paalia sitten kun sen ostin.  ::) Moneen vuoteen ei ole remonttia tehty , paalattu n.700 -800 paalia /vuosi. Mutta koskaan ei tietysti tiedä mitä ja koska tapahtuu....  ???

Nykyaikainen paalain pistää saman kokoiseen paaliin vähintään kaksi kertaa enemmän rehua mitä 46 Claassi, joten rasituksetkin on eri luokkaa.


joojoo...
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: landehande - 02.10.09 - klo:21:37
3D-paalit harvemmin lyyhistyvät mytyiksi.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: hvinnamo - 03.10.09 - klo:05:08
... Omat claasmytyt on ollu välillä 480kg (kuiva) 800kg (kostea). (Apesekoittimella punnittu).
"kuiva" ja kuiva. Jos on oikeesti kuiva niin ei se 120cm:n paali mitään 480kg paina.Esikuivattu on eri kuin kuiva..Kuiva paali on silloin kun se säilyy ilman muoviakin(kosteus alle 15%).Se on niinkuin vituissakin.Kuiva säilyy paremmin kotona kun märkä. ;)
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: nautafarmari - 03.10.09 - klo:10:48
Niinjoo... just hiljan korjautettiin kulmavaihde toistamiseen ja nyt on muuten paalipihti porsinu kymmenen vuoden puristelun jälkeen.

Ismen paalipihti on rakennettu lähes uusiksi kymmenen vuoden aikana, hintaansa nähden heikosti tehtyjä.  ???
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: landehande - 03.10.09 - klo:17:11
Niinjoo... just hiljan korjautettiin kulmavaihde toistamiseen ja nyt on muuten paalipihti porsinu kymmenen vuoden puristelun jälkeen.

Ismen paalipihti on rakennettu lähes uusiksi kymmenen vuoden aikana, hintaansa nähden heikosti tehtyjä.  ???

       MP on toiminut ok. vaikuttaa kestävältä.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: KJL - 03.10.09 - klo:21:04
Niinjoo... just hiljan korjautettiin kulmavaihde toistamiseen ja nyt on muuten paalipihti porsinu kymmenen vuoden puristelun jälkeen.

Ismen paalipihti on rakennettu lähes uusiksi kymmenen vuoden aikana, hintaansa nähden heikosti tehtyjä.  ???

       MP on toiminut ok. vaikuttaa kestävältä.

Joo Ismen vanhan mallin pihtihän toi on. Pieni pikakorjaus tuli tehtyä. Pihti kiinni, kuormansidontaliina kiinni, pihtiä auki, kunnes oikeni. Hätäänen sauma molemmin puolin ja kylkeen 25mm harjateräs vahvikkeeksi, kun ei yhtäkkiä pienempää löytyny.


... Omat claasmytyt on ollu välillä 480kg (kuiva) 800kg (kostea). (Apesekoittimella punnittu).
"kuiva" ja kuiva. Jos on oikeesti kuiva niin ei se 120cm:n paali mitään 480kg paina.Esikuivattu on eri kuin kuiva..Kuiva paali on silloin kun se säilyy ilman muoviakin(kosteus alle 15%).Se on niinkuin vituissakin.Kuiva säilyy paremmin kotona kun märkä. ;)

Totanoinniin... Mähän en oo paalannu kuin muutaman paalin. Tänä vuonnakin vain kaks, joista toiseen en millää saanu verkkoa ympärille, jätin se sitte porojen syötäväksi... Toi 480kg paali oli oikeasti kuiva, ei "kuiva". Kuivakaan heinäpaali ei säily muovitta, kun tuppaa imemään ulkoilmasta kosteutta itteensä. Ongelma on ennemminkin siinä, että lämpimänä kesäpäivänä heinä on karheessa lämmintä ja sitten jäähtymisen aikana hakeutuupi tasapainokosteuteen ympäröivän ilman kanssa. Nyt oikeen harmittaa, ettei tullu kyseisen paalin kosteutta mitattua, kun kerran vinnamolle tuollainen uskomattomuusonkelma tuli. Jos jonkin verran on kuluneina vuosina lueskellu mun kirjotuksiani claasista ja muistakin paalaimista, ymmärtää, etten ole mitenkään erityisesti minkään paalainmerkin ylin ystävä. Paskoja ne kaikki on - enemmän tai vähemmän, eikä tuo paalin painon todentava viesti mitenkään ollu tarkoitettu paalaimen ylistysvirreksi...
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: hvinnamo - 04.10.09 - klo:05:44

... Omat claasmytyt on ollu välillä 480kg (kuiva) 800kg (kostea). (Apesekoittimella punnittu).
"kuiva" ja kuiva. Jos on oikeesti kuiva niin ei se 120cm:n paali mitään 480kg paina.Esikuivattu on eri kuin kuiva..Kuiva paali on silloin kun se säilyy ilman muoviakin(kosteus alle 15%).Se on niinkuin vituissakin.Kuiva säilyy paremmin kotona kun märkä. ;)

Totanoinniin... Mähän en oo paalannu kuin muutaman paalin. Tänä vuonnakin vain kaks, joista toiseen en millää saanu verkkoa ympärille, jätin se sitte porojen syötäväksi... Toi 480kg paali oli oikeasti kuiva, ei "kuiva". Kuivakaan heinäpaali ei säily muovitta, kun tuppaa imemään ulkoilmasta kosteutta itteensä. Ongelma on ennemminkin siinä, että lämpimänä kesäpäivänä heinä on karheessa lämmintä ja sitten jäähtymisen aikana hakeutuupi tasapainokosteuteen ympäröivän ilman kanssa. Nyt oikeen harmittaa, ettei tullu kyseisen paalin kosteutta mitattua, kun kerran vinnamolle tuollainen uskomattomuusonkelma tuli. Jos jonkin verran on kuluneina vuosina lueskellu mun kirjotuksiani claasista ja muistakin paalaimista, ymmärtää, etten ole mitenkään erityisesti minkään paalainmerkin ylin ystävä. Paskoja ne kaikki on - enemmän tai vähemmän, eikä tuo paalin painon todentava viesti mitenkään ollu tarkoitettu paalaimen ylistysvirreksi...
[/quote] Selvä homma, anna mennä vaan, samaan malliin! mut jos sen verran saa kysyä vielä paalaimen merkkiä? :)
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: KJL - 04.10.09 - klo:10:26
... Omat claasmytyt on ollu välillä 480kg (kuiva) 800kg (kostea). (Apesekoittimella punnittu).
"kuiva" ja kuiva. Jos on oikeesti kuiva niin ei se 120cm:n paali mitään 480kg paina.Esikuivattu on eri kuin kuiva..Kuiva paali on silloin kun se säilyy ilman muoviakin(kosteus alle 15%).Se on niinkuin vituissakin.Kuiva säilyy paremmin kotona kun märkä. ;)

Totanoinniin... Mähän en oo paalannu kuin muutaman paalin. Tänä vuonnakin vain kaks, joista toiseen en millää saanu verkkoa ympärille, jätin se sitte porojen syötäväksi... Toi 480kg paali oli oikeasti kuiva, ei "kuiva". Kuivakaan heinäpaali ei säily muovitta, kun tuppaa imemään ulkoilmasta kosteutta itteensä. Ongelma on ennemminkin siinä, että lämpimänä kesäpäivänä heinä on karheessa lämmintä ja sitten jäähtymisen aikana hakeutuupi tasapainokosteuteen ympäröivän ilman kanssa. Nyt oikeen harmittaa, ettei tullu kyseisen paalin kosteutta mitattua, kun kerran vinnamolle tuollainen uskomattomuusonkelma tuli. Jos jonkin verran on kuluneina vuosina lueskellu mun kirjotuksiani claasista ja muistakin paalaimista, ymmärtää, etten ole mitenkään erityisesti minkään paalainmerkin ylin ystävä. Paskoja ne kaikki on - enemmän tai vähemmän, eikä tuo paalin painon todentava viesti mitenkään ollu tarkoitettu paalaimen ylistysvirreksi...
Selvä homma, anna mennä vaan, samaan malliin! mut jos sen verran saa kysyä vielä paalaimen merkkiä? :)

Jaa toi meidän vai? Claas 255 Nordic. Terät kun pitää terävinä, menee jokunen korsi joskus poikkikin. Paalaus nykyään vähemmistökansalaisena, joten tuolla niputetaan ne muutamat lohkot vuosittain - toistaiseksi. Claasin ominaisuudet, kun on oppinu tuntemaan, tietää mitä paikkoja putsaamalla ja hoitamalla sen saa pysymään kunnossa.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: +200 - 04.10.09 - klo:12:35
... Omat claasmytyt on ollu välillä 480kg (kuiva) 800kg (kostea). (Apesekoittimella punnittu).
"kuiva" ja kuiva. Jos on oikeesti kuiva niin ei se 120cm:n paali mitään 480kg paina.Esikuivattu on eri kuin kuiva..Kuiva paali on silloin kun se säilyy ilman muoviakin(kosteus alle 15%).Se on niinkuin vituissakin.Kuiva säilyy paremmin kotona kun märkä. ;)

Totanoinniin... Mähän en oo paalannu kuin muutaman paalin. Tänä vuonnakin vain kaks, joista toiseen en millää saanu verkkoa ympärille, jätin se sitte porojen syötäväksi... Toi 480kg paali oli oikeasti kuiva, ei "kuiva". Kuivakaan heinäpaali ei säily muovitta, kun tuppaa imemään ulkoilmasta kosteutta itteensä. Ongelma on ennemminkin siinä, että lämpimänä kesäpäivänä heinä on karheessa lämmintä ja sitten jäähtymisen aikana hakeutuupi tasapainokosteuteen ympäröivän ilman kanssa. Nyt oikeen harmittaa, ettei tullu kyseisen paalin kosteutta mitattua, kun kerran vinnamolle tuollainen uskomattomuusonkelma tuli. Jos jonkin verran on kuluneina vuosina lueskellu mun kirjotuksiani claasista ja muistakin paalaimista, ymmärtää, etten ole mitenkään erityisesti minkään paalainmerkin ylin ystävä. Paskoja ne kaikki on - enemmän tai vähemmän, eikä tuo paalin painon todentava viesti mitenkään ollu tarkoitettu paalaimen ylistysvirreksi...
Selvä homma, anna mennä vaan, samaan malliin! mut jos sen verran saa kysyä vielä paalaimen merkkiä? :)

Jaa toi meidän vai? Claas 255 Nordic. Terät kun pitää terävinä, menee jokunen korsi joskus poikkikin. Paalaus nykyään vähemmistökansalaisena, joten tuolla niputetaan ne muutamat lohkot vuosittain - toistaiseksi. Claasin ominaisuudet, kun on oppinu tuntemaan, tietää mitä paikkoja putsaamalla ja hoitamalla sen saa pysymään kunnossa.
Kannattais pitää se viä talvet suojas niin pysyis parempana :o
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: nautafarmari - 04.10.09 - klo:12:43
Eikö kellään muulla ole kulmavaihde lähteny claasista käveleen?  Se ku on kahdella puiltilla vaan kiinni, lapsellinen viritys.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: landehande - 04.10.09 - klo:15:23

... Omat claasmytyt on ollu välillä 480kg (kuiva) 800kg (kostea). (Apesekoittimella punnittu).
"kuiva" ja kuiva. Jos on oikeesti kuiva niin ei se 120cm:n paali mitään 480kg paina.Esikuivattu on eri kuin kuiva..Kuiva paali on silloin kun se säilyy ilman muoviakin(kosteus alle 15%).Se on niinkuin vituissakin.Kuiva säilyy paremmin kotona kun märkä. ;)

Totanoinniin... Mähän en oo paalannu kuin muutaman paalin. Tänä vuonnakin vain kaks, joista toiseen en millää saanu verkkoa ympärille, jätin se sitte porojen syötäväksi...
Selvä homma, anna mennä vaan, samaan malliin! mut jos sen verran saa kysyä vielä paalaimen merkkiä? :)
[/quote]

         Kenkhäheiniäkö, kun tuon verran?? Eikös kahdessa paalissa ole aikha paljon, vai koko jänghän porukhallekkho??  Vai onko teillä kaikilla oma klaashi?
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 04.10.09 - klo:15:36
Äläs ny Lande mollaa pohjoisen tuen täpinöitsijöitä ;D
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: landehande - 04.10.09 - klo:15:39
Äläs ny Lande mollaa pohjoisen tuen täpinöitsijöitä ;D

  Minä en mollaa niitä, jotka ajaa verkulla. Vetää mitä vetää perässään, mutta jos edessä on verku, niin kunnioitus on korkealla.    Kunhan kyselin!!! 
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: sirkussonni - 04.10.09 - klo:15:54
No sittehän me ollaan sujut, mää saan vetää mäkkäriä ja sää saat vetää viconia, eikä siinä mitään!!! ;)
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: landehande - 04.10.09 - klo:16:12
No sittehän me ollaan sujut, mää saan vetää mäkkäriä ja sää saat vetää viconia, eikä siinä mitään!!! ;)

  Juu, sovitaan. Tee sää nyssyköitä, mää teen kanttipaaleja!  ;D
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: landehande - 14.10.09 - klo:22:21
http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Kayttajajutut/John_Deerella_85_500_pyoropaalia/ (http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Kayttajajutut/John_Deerella_85_500_pyoropaalia/)
Oma 578 on kyllä ihan romu vaikka vaan 10000 paalia ajettu. Eilen jouduttiin hitsaamaan sullojan sormi kun oli hitsaus saumat pettäny.
Sulattoon joutais nuo jontikat tuntuu siltä, ei taida olla omassakaan yhtään hitsaamatonta sormee JD575 ja 16000 täynnä...

       Ei jontikkaa tartte sulatettavaks viedä. Se sulattaa ite ittensä. Ja paloikin komiasti, palokunnan saapumiseen asti.

           Onko huhussa perää, että Jontikoihin asennetaan nykyisin palovaroittimet?

           Annan Jontikalle vihjeen huonosti syttyvästä laakerittomasta paalaimesta:
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: 3050 - 24.10.09 - klo:20:50
ei nh544 pysy pärekorissakaan 30000 paalin jälkeen.jd 678 on parraimpia paalajia
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: KeljuK.Kojootti - 30.10.09 - klo:14:16
Tein kaupat lähemäs 20 000 paalia paalanneesta koneesta. Rasvattavat rullien laakerit , yli 2000 vuosimallin vanha velgu 220 profi.

Onko vetsun laakereita saatavissa missä?  Halvalla ;D
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: kuu - 30.10.09 - klo:17:24
Jontikan paalainosaamista KV s. 41. Kannattaisi ehkä pysyä lestissään
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: hvinnamo - 30.10.09 - klo:17:37
Jontikan paalainosaamista KV s. 41. Kannattaisi ehkä pysyä lestissään
Joo, ei oikein vakuuttavan näköistä ollut.Mut Jontikan pikkupaalarit on mulla pelanneet yllättävän hyvin.Mul on kaks 349 mallista.Toinen käytössä ja toinen varastossa öljyttynä pahan päivän varalle.
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: KeljuK.Kojootti - 10.07.10 - klo:01:51
Noh, jos joku haluaa tietää, niin päivitys on sellainen, että hyvin meni säilörehut ja heinät. Paalimäärä oli samaa tasoa, mitä urakoitsija veti Krone variopackilla  ;D

Welgeri kyllä narskui, mutta ajattelin, että on se narskunut ennenkin. Hyvät paalit teki, ei mitään tynnyreitä.

Tulevaisuudesta en osaa sanoa mitään. Sisko sanoi Nostradamuksen ennustaneen, että paalain kestäisi vielä 4 vuotta ilman kauheita remontteja.

Tiedä häntä sitten...
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: 3050 - 14.07.10 - klo:21:21
180 taitaa olla t vaallu veturina ei auta lastutukset ku 544 vetoon
Otsikko: Vs: Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?
Kirjoitti: bobbari - 15.07.10 - klo:00:33
Jontikan paalainosaamista KV s. 41. Kannattaisi ehkä pysyä lestissään
Joo, ei oikein vakuuttavan näköistä ollut.Mut Jontikan pikkupaalarit on mulla pelanneet yllättävän hyvin.Mul on kaks 349 mallista.Toinen käytössä ja toinen varastossa öljyttynä pahan päivän varalle.
Jonnikan solmijat taitaa pelata vanhempanakin?   Onko solmijoilla akseliveto... Iso syöttöruuvi plussaa.
Claasin solmijat saa voimansa ketjuilla joka venyy ja ajoitus muuttuu hieman.
Vanha markantti alkoi sohlaamaan solmijoistaan jossain sadantonnin hujakoilla.

Mutta uudet suurkanttipaalerit taitavat kestää kuivan tavaran paalausta tätä luokkaa...?
Tutun souvarin mukaan satatonnia pitäis päästä ilman isompia remonteita.
Onko kokemuksia?      Vai onko yhtään palamatonta suurkantti satatonnaria?    ??? ??? ???