Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Timppa - 19.09.09 - klo:21:48
-
Jos tarttis laittaa parin metrin korotus elevaattoriin niin miten
vähimmällä vaivalla menetellä kuppihihnan kanssa?
-
Toisen puolen uusi putki saumasta halki (jostain sellanen mikä on pistehitsattu, ne auki ja takaste kupupulteilla), toisen puolen laitat siinä samalla kun jatkat hihnan...
-
Toisen puolen uusi putki saumasta halki, toisen puolen laitat siinä samalla kun jatkat hihnan...
Jotain tämmöstä ajatusta hainkin. Ei huono idea.
-
Oma on vielä tekemättä, näin ajattelin yrittää...
-
Miks pitää saumasta avata . Saahan elevaattorin putkea parimetrisenä ( joskus aikoinaan jolloin olin kuivuritehtaalla töissä niitä sai ), kuppihihnaan jatkos , kupit valmiiksi paikoilleen ennen jatkospalan laittamista , kuppihihna pitää "hirttää" putkeen jotenkin jottei sormet silpoudu .
-
Miks pitää saumasta avata . Saahan elevaattorin putkea parimetrisenä ( joskus aikoinaan jolloin olin kuivuritehtaalla töissä niitä sai ), kuppihihnaan jatkos , kupit valmiiksi paikoilleen ennen jatkospalan laittamista , kuppihihna pitää "hirttää" putkeen jotenkin jottei sormet silpoudu .
Mietis ny vähän...
-
Ota elevaattorin yläpään kansi auki, löysää hihnaa löysemmälle,
pyöritä hihnan jatkos käyttöpyörän kohalle, pistä kahdella
5m kuormansidontaliinalla ,hihna per puoli, ylimääräsellä pultilla
elevaattorin hihna kiinni kuormansidontaliinaan ja liinan toinen pää
sopivaan paikkaan rakennuksen runkoon, irroita hihnan jatkosliitos,
ja anna kuormansidontaliinoilla löysää hihnaan, sit vain jatketta
väliin, vähän konstailua ja kikkailua tää on jos ei koko hihnaa
kuppeineen päivineen ota poies.
-
mää tein ton homman alakerrassa lattialla seisten. nostetiin koko hoito paitsi alaosa ylöspäin.
-
Olette kaikki väärässä.
Turvat tukkoon isi näyttää ;D.Jatkosta auki alapyörällä,itseporautuvilla ruuveilla saumat putkista niin että pysyvät kasassa kun nostetaa putkineen ja remmeineen koko elevaattori ylös taljalla jos lato kestää ja nyt ne jatkot ja remmiin lisää pituutta.
-
Joku jo ehtikin. :D
-
Olette kaikki väärässä.
Turvat tukkoon isi näyttää ;D.Jatkosta auki alapyörällä,itseporautuvilla ruuveilla saumat putkista niin että pysyvät kasassa kun nostetaa putkineen ja remmeineen koko elevaattori ylös taljalla jos lato kestää ja nyt ne jatkot ja remmiin lisää pituutta.
Täs on se huono puoli, että kaikki roippeet mitä siinä elevaattorissa on, kuten tarkastusluukku, luukkujen käyttölaitteet ym. menee sen noston verran *****maiseen paikkaan.....ja saattaapa jollain olla valettu se putki montunpuolelta betoniinkin, nousee saakeli se monttu turhan korkealle, pitää vielä ajosiltaakin korottaa samanverran, eikä montun tilavuus kasva yhtään >:(
Milläs muuten siihen remmiin saa jatkokset tehtyä siellä alapäässä, aika kätilö saa olla äijä, mun käsittääkseni se tehdään siinä tarkastusluukussa.
-
Ota elevaattorin yläpään kansi auki, löysää hihnaa löysemmälle,
pyöritä hihnan jatkos käyttöpyörän kohalle, pistä kahdella
5m kuormansidontaliinalla ,hihna per puoli, ylimääräsellä pultilla
elevaattorin hihna kiinni kuormansidontaliinaan ja liinan toinen pää
sopivaan paikkaan rakennuksen runkoon, irroita hihnan jatkosliitos,
ja anna kuormansidontaliinoilla löysää hihnaan, sit vain jatketta
väliin, vähän konstailua ja kikkailua tää on jos ei koko hihnaa
kuppeineen päivineen ota poies.
Miten sää sen putken saat hihnan ympärille halkasematta putkea?????
miken ideassa joutuu purkamaan kaikki elevaattorin kiinnitykset.
-
Saako tuon hihnan pelaamaan kunnolla, kun siihen tulee kaksi jatkosta. Saa kai.
-
Oletteko tosiaan tumpeloita noin yksinkertaisessakin hommassa,kuin elevaattorin pidentäminen? Entä muissa pientä fundeeraamista vaativissa töissä?
Kyllä konstit valkenee kait teillekin?
nim.korotettu on
-
Oletteko tosiaan tumpeloita noin yksinkertaisessakin hommassa,kuin elevaattorin pidentäminen? Entä muissa pientä fundeeraamista vaativissa töissä?
Kyllä konstit valkenee kait teillekin?
nim.korotettu on
Kerro miten teit sen.
-
Joko Timppa keksi? Vihje: tarvitaan talja,jolla nostaa elevaattoria,köysiä,joilla remmin päät pidetään hallinnassa.Jatkopala putkiin sijoitetaan mahdollisimman alas.Takapuolen hihna liitetään ja pujotetaan jatkoputken läpi alapyörän ympäri köydellä vetäen ylös luukun kohtaan.Samoin vedetään hihna ylhäältä köydellä ja liitetään uudet kupit asennetaan viimeksi.
-
Joko Timppa keksi? Vihje: tarvitaan talja,jolla nostaa elevaattoria,köysiä,joilla remmin päät pidetään hallinnassa.Jatkopala putkiin sijoitetaan mahdollisimman alas.Takapuolen hihna liitetään ja pujotetaan jatkoputken läpi alapyörän ympäri köydellä vetäen ylös luukun kohtaan.Samoin vedetään hihna ylhäältä köydellä ja liitetään uudet kupit asennetaan viimeksi.
Mun täytyy tehdä korotus elevaattorin yläpäähän. Huoltoluukun kohdalle saa remmin kiinni mutta takaputki on hiukka hankalampi.
-
Eikös sinne takaputkeenkin voi tehdä sen huoltoluukun? Peltiähän se vaan on.
-
Eikös sinne takaputkeenkin voi tehdä sen huoltoluukun? Peltiähän se vaan on.
Ei muuten lainkaan huono idea.
-
Vuonna 1987, jollon oli helevetin kova paarmatalvi, oli syksykin tottajumalauta märkä ja vetinen.
Kahdesti kävi hernettä kuivatessa niin, että herneestä irronnut töhkä kasaantui elevaattorin remmin taakse paluuputken seinään, kunnekkas kupit otti etuseinään kiinni, ja homma seis. Sitten hihna poikki, putkesta alimmainen kaksimtrinen pois, rassattiin puhtaaksi, ja takaisin nippuun. Ja seuraavana päivänä sama homma. Söi miestä siinä määrin, että tein paluuputkeen kaksi tarkistusluukkua.
Arvatkaa onko tar***** ssen koommin.
Ei.
Mutta onpahan varuiks..
-
Saako tuon hihnan pelaamaan kunnolla, kun siihen tulee kaksi jatkosta. Saa kai.
Mulla on sattuneesta syystä kaksi skandiassa. Mites se kaksi olisi sen kummempi kuin yksikään?
Joskus harvoin kuuluu kolahdus. Pitäisi kiristää, mutta on hiukan *****mainen homma. Olkoonkin, että kiristin pyörii kuppien mukana ja teoriassa vaan räikkäavaimella veivataan kireämmälle. :)