Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Veeti - 10.09.09 - klo:09:08
-
Veetillä on autossa nokialaiset "made in Russia" renkaat, tosi hyvät. Toista oli ennen, mm. nokialaisten kommunistien "made in Finland" Hakkapaliitta 09 hajosivat heti uutena auton alla.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/09/25654
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/kumpi-on-oikeassa-meille-valehdeltiin-vai-valmistusmaalla-ei-ole-merkitysta/155339
-
Veetillä on autossa nokialaiset "made in Russia" renkaat, tosi hyvät. Toista oli ennen, mm. nokialaisten kommunistien "made in Finland" Hakkapaliitta 09 hajosivat heti uutena auton alla.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/09/25654
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/kumpi-on-oikeassa-meille-valehdeltiin-vai-valmistusmaalla-ei-ole-merkitysta/155339
Meikä myös ajellu 3 talvee ryssäläisillä nokialaisilla. Ei muuta eroo, kuin hinta. Sen voin sanoo, ettei minua ainakaan petetty. Rengasliikkessä myyjä sanoi, käviskö venäläinen ;D
-
Veetillä on autossa nokialaiset "made in Russia" renkaat, tosi hyvät. Toista oli ennen, mm. nokialaisten kommunistien "made in Finland" Hakkapaliitta 09 hajosivat heti uutena auton alla.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/09/25654
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/kumpi-on-oikeassa-meille-valehdeltiin-vai-valmistusmaalla-ei-ole-merkitysta/155339
tuliko lastattuva liikaa mäyräkoirija ja karvanoppija kyytiin :o
ja hajukuusija
-
ja missä välissä se veeti muka ehtis autoella
-
Rehtorska kyyvvihtee kaljapaariin... ???esso vai mikähän se nyt olikaan...?
-
Jos luette tuon Kauppalehden artikkelin, niin huomaatte kuinka perseestä koko homma on. Ei mullakaan ole häävejä kokemuksia viimeisistä suomalaisista hakkapeliitta nelosista. Nastat lähti ennen aikojaan. Kuulin vasta seuraavan talvena, että renkaita oli vaihdettu uusiin valituksia vastaan. Ihme kun ei asiasta missään tiedotettu. Päätin sitten äänestää jaloillani ja seuraavat renkaat olikin sitten Michelinit ja hyvät ovat olleetkin.
Mutta sitten asiaan. Tällä tavalla täältä häviää kaikki kommunistien työt. Firman asenne ja tiedotus normaalia kusetusta. Ei vaikuta Suomeen. Luulen, että pikku hiljaa aletaan ajaa Nokian tehdasta alas ja tuotanto siirtyy halpis maihin. Tämä ei vaan ole meille suomalaisille hyvä asia. Kyllä mä näkisin, että hyvällä syyllä voi laittaa koko lafkan boikottiin.
-
Jos luette tuon Kauppalehden artikkelin, niin huomaatte kuinka perseestä koko homma on. Ei mullakaan ole häävejä kokemuksia viimeisistä suomalaisista hakkapeliitta nelosista. Nastat lähti ennen aikojaan. Kuulin vasta seuraavan talvena, että renkaita oli vaihdettu uusiin valituksia vastaan. Ihme kun ei asiasta missään tiedotettu. Päätin sitten äänestää jaloillani ja seuraavat renkaat olikin sitten Michelinit ja hyvät ovat olleetkin.
Mutta sitten asiaan. Tällä tavalla täältä häviää kaikki kommunistien työt. Firman asenne ja tiedotus normaalia kusetusta. Ei vaikuta Suomeen. Luulen, että pikku hiljaa aletaan ajaa Nokian tehdasta alas ja tuotanto siirtyy halpis maihin. Tämä ei vaan ole meille suomalaisille hyvä asia. Kyllä mä näkisin, että hyvällä syyllä voi laittaa koko lafkan boikottiin.
http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2009/09/11/nokian-renkaiden-paaluottamusmies-minua-painostettiin/200919839/12
Tunnetuin kommunistityöntekijöitten firma oli aikoinaan tamperelainen linja-autokoreja valmistava Ajokki.
Jätkät istuivat jatkuvasti lakossa....työpaikka meni alta.
Nykyään Ajokin halli on täynnä jos jonkinölaista pikkufirmaa.
-
Taitaa meikäläiselläkin olla menossa viimeiset nokianit. Edelliset NRVi:t olivat hyvät, hiljaiset ja kestävät. Olisin ostanut samanlaiset, mutta niitä ei enää saanut vaan tilalle oli tullut Hakka-sarja. Meinasin sitten ostaa Hakka V:t, mutta kauppias sai suostuteltua ostamaan Hakka H:t, kun niitä oli heti varastossa. Ja pettymys on ollut aikamoinen. Volina renkaista on melkoinen. Onneksi ne ovat myös kuluneet tosi nopeasti, että pääsee niistä eroon.
Talvipyörissä noksut vielä lienevät jonkinlaiset, välillä jopa lähes Gislavedin veroiset?
-
Joo, eipähän tässä men kuin kuukausi, niin tulee taas uudet teeämmän jne. testit. Jokohan nokialaisten on nöyrryttävä mitalisijojen ulkopuolelle?
-
Ei kai, eiköhän ne taas kerran oo testivoittajia, ihan kuin noksun kännykätkin yleensä..
-
Nykyään ei voi edes rengasfirman pitäjä tietää renkaita tilatessaan varmuudella missä maassa valmistettuja tulee saamaan.No ehkä Nokian kohdalla aika varma veikkaus on itänaapuri.
Michelinejä tulee Kiinasta,Romaniasta etc...
Joku oli halunnut Micelinit mutta kun kuuli niiden olevan Kiinalaiset niin osti muunmerkkiset jotka olikin sitten tehty Ranskassa...
Periaatteessahan valmistusmaan ei pitäisi vaikuttaa renkaan laatuun mitenkään jos kerran koneet ja teknologia sekä raaka-aineet ovat samat kuin toisessa paikassa,vai?
Valitettavasti sitten kuitenkin jotkin asiat vaan vaikuttavat,mutta mitkä?
-
Mulle on ollut noksujen kohdalla yksi kriteeri niiden kotimaisuus. Juttelin eilen yhden kaverin kanssa, joka oli asiasta samaa mieltä. Luulen, että nimenomaan tämän tuotteen kohdalla kotimaisuudella on ollut aika paljonkin merkitystä. Siinä mielessä aika ylimielistä käytöstä yhtiön johdolta, että asiakkaan ei tarvitse tietää missä valmistettu. Tämä on mun mielestäni juuri oikein perisuomalaista asiakkaan kunnioittamista.
-
Veetillä on autossa nokialaiset "made in Russia" renkaat, tosi hyvät. Toista oli ennen, mm. nokialaisten kommunistien "made in Finland" Hakkapaliitta 09 hajosivat heti uutena auton alla.
Voissaattanan perkkeles! Varmaan on Keskustapualue sapoteerannu Vetin eturenkaat, ja MTK takakummit!
Kenen on vastuu ja kuka korvaa?
Veti vois tehdä tästä vaikka kavenrinsa Jurpilaisen kanssa eduskuntakyselyn!
Rosvot on saatava kiinni!
-
Japanilaiset renkaat :o
http://fi.wikipedia.org/wiki/Bridgestone
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nokian_renkaat
Nykyisin suurin osakkeenomistaja on japanilainen rengasvalmistaja Bridgestone 16,6 %:n osuudella (joulukuu 2006). :-\
Nokian-merkkisiä kesärenkaita valmistetaan lisäksi Kiinan suurimman rengasvalmistajan, Giti Tiren, tehtailla Kiinassa lähinnä Pohjois-Amerikan vientiä varten. ???
Nokian renkailla on oma Vianor-vähittäismyyntiketju, joka myy renkaita Pohjoismaissa ja Venäjällä. Nokian renkaat perusti Venäjälle rengastehtaan, OOO Nokian Šinan, joka avattiin tuotannolle. Nokian Renkaiden markkinaosuus Venäjällä on vahva
-
Onneksi ne ovat myös kuluneet tosi nopeasti, että pääsee niistä eroon.
Nykyrenkaat kuluvat hemmetin nopeasti. Olin vaihdattamassa 2 vuotta vanhoja sileäksi ajettuja Misukoita uusiin Nokian renkaisiin. (Michelinien aikana tullut mittariin 40000 km jossa myös talvirengasajo mukana... ??? ) Myyjä sanoi että asiakkaina on ruvennut olemaan sellaisia jotka vaihtavat autoa 3 vuoden välein eivätkä ole ennemmin tottuneet siihen että renkaat menevät loppuun ennen auton vaihtoaikaa.
-
Onneksi ne ovat myös kuluneet tosi nopeasti, että pääsee niistä eroon.
Nykyrenkaat kuluvat hemmetin nopeasti. Olin vaihdattamassa 2 vuotta vanhoja sileäksi ajettuja Misukoita uusiin Nokian renkaisiin. (Michelinien aikana tullut mittariin 40000 km jossa myös talvirengasajo mukana... ??? ) Myyjä sanoi että asiakkaina on ruvennut olemaan sellaisia jotka vaihtavat autoa 3 vuoden välein eivätkä ole ennemmin tottuneet siihen että renkaat menevät loppuun ennen auton vaihtoaikaa.
Nelosissa ei pysyneet nastat,toista se on viitosissa 5.
On eri tavalla asennettu ja on olleet autossani ,(tehokat iso) eikä ole vielä kahdentalven käytön jälkeen yhtään nastaa lähtenyt ja on vielä hiljaisetkin,nastarenkaiksi-
-
Asiasta kolomanteen.... Mitäs tuumaatta tästä, että Obaman hallinto pistää nyt 35 prossan rankaisutullit kiinalaisille renkaille. Kinuskit käärmeissään, eikä syyttä. Oma suu lähin Amerikoissakin.
Pitäsköhän Suomessakin rankaista suoraan kaikkia, jotka ajelee "väärillä" kumeilla? Poliisille valtuudet ratsioiden yhteydessä lätkäistä pikavoittona rankaisutullimaksu korkoineen. ;D
-
Asiasta kolomanteen.... Mitäs tuumaatta tästä, että Obaman hallinto pistää nyt 35 prossan rankaisutullit kiinalaisille renkaille. Kinuskit käärmeissään, eikä syyttä. Oma suu lähin Amerikoissakin.
Pitäsköhän Suomessakin rankaista suoraan kaikkia, jotka ajelee "väärillä" kumeilla? Poliisille valtuudet ratsioiden yhteydessä lätkäistä pikavoittona rankaisutullimaksu korkoineen. ;D
Hyvä ehtootus. Kannatan
Itse ajoin kerran ratsiaan Black Rocketit joka nurkassa ja toivoin ettei poliisimies vain katsoisi renkaita No luultavasti katsoihan se kuitenkin, mutta toivotti vaan hyvää matkaa, ilman pikavoittoa ;D
-
Asiasta kolomanteen.... Mitäs tuumaatta tästä, että Obaman hallinto pistää nyt 35 prossan rankaisutullit kiinalaisille renkaille.
Noin tekee vapaan maailman vapaa markkinatalous... kun oma vapaus ei riitä :o :o :o :o
-
kiinan kumit nyt auossa alla
siinähän nuo on pyöriny mitä muutki
liekkö sitte auto ja kuski sen verran hyvijä että kompensoi halavemmatki kumit ???
-
Onneksi ne ovat myös kuluneet tosi nopeasti, että pääsee niistä eroon.
Nykyrenkaat kuluvat hemmetin nopeasti. Olin vaihdattamassa 2 vuotta vanhoja sileäksi ajettuja Misukoita uusiin Nokian renkaisiin. (Michelinien aikana tullut mittariin 40000 km jossa myös talvirengasajo mukana... ??? ) Myyjä sanoi että asiakkaina on ruvennut olemaan sellaisia jotka vaihtavat autoa 3 vuoden välein eivätkä ole ennemmin tottuneet siihen että renkaat menevät loppuun ennen auton vaihtoaikaa.
Nelosissa ei pysyneet nastat,toista se on viitosissa 5.
On eri tavalla asennettu ja on olleet autossani ,(tehokat iso) eikä ole vielä kahdentalven käytön jälkeen yhtään nastaa lähtenyt ja on vielä hiljaisetkin,nastarenkaiksi-
Kitkat on hiljaiset, ei lähde nastat ja niillä pärjää kun osaa ajaa!
-
Kitkat on hiljaiset, ei lähde nastat ja niillä pärjää kun osaa ajaa!
Vai niin, eipä ole testien mukaan kitkarengas lähellekään nastarenkaan veroinen liukkaalla jäällä.
-
Kitkat on hiljaiset, ei lähde nastat ja niillä pärjää kun osaa ajaa!
Vai niin, eipä ole testien mukaan kitkarengas lähellekään nastarenkaan veroinen liukkaalla jäällä.
Kitkarenkaat on ihan hyvät, jos on neliveto maasturi, auto kulkee kuin juna huonollakin kelillä, ainoa ongelma on se, että pysähtymismatkat on paljon pitemmät.
-
Kitkat on hiljaiset, ei lähde nastat ja niillä pärjää kun osaa ajaa!
Vai niin, eipä ole testien mukaan kitkarengas lähellekään nastarenkaan veroinen liukkaalla jäällä.
Aika harvassa on noi liukkaat jääkelit nykyään...
-
Mulle on ollut noksujen kohdalla yksi kriteeri niiden kotimaisuus. Juttelin eilen yhden kaverin kanssa, joka oli asiasta samaa mieltä. Luulen, että nimenomaan tämän tuotteen kohdalla kotimaisuudella on ollut aika paljonkin merkitystä. Siinä mielessä aika ylimielistä käytöstä yhtiön johdolta, että asiakkaan ei tarvitse tietää missä valmistettu. Tämä on mun mielestäni juuri oikein perisuomalaista asiakkaan kunnioittamista.
Komppaan Kylmistä, tosin omat ostokset ovat olleet lähinnä takuukotimaisia eli pinnoitettuja.
Petri
-
Kitkat on hiljaiset, ei lähde nastat ja niillä pärjää kun osaa ajaa!
Vai niin, eipä ole testien mukaan kitkarengas lähellekään nastarenkaan veroinen liukkaalla jäällä.
Pitää nääs osata ajaa.
-
Kitkat on hiljaiset, ei lähde nastat ja niillä pärjää kun osaa ajaa!
Vai niin, eipä ole testien mukaan kitkarengas lähellekään nastarenkaan veroinen liukkaalla jäällä.
Pitää nääs osata ajaa.
Eipä liikenteessä vaaratilanteeseen joutumisessa ole paljon osaa omalla ajotaidolla, ja silloin nastarenkaiden ero kitkoihin korostuu.
On tullut itsekin ajettua jopa m+s renkailla ja ei ole ollut mitään ongelmia, kun ei sattunut vaaratilanteita eteen, vaikka pysähtymisaika täytyikin mitata kalenterilla :P
M+S renkaiden jälkeen kun laittoi alle nastoitetut Nokialaiset, niin tuli epäilys että abs-jarrut on epäkunnossa, kun ei poljin enää täristä :D
Jos nastojen melu häiritsee, vika on autossa 8)
-
Kitkat on hiljaiset, ei lähde nastat ja niillä pärjää kun osaa ajaa!
Vai niin, eipä ole testien mukaan kitkarengas lähellekään nastarenkaan veroinen liukkaalla jäällä.
Pitää nääs osata ajaa.
Juuri näin, yli 10 vuoden kokemus kitkoista ja myös huonoilla vaihtelevilla keleillä joita täällä etelässä piisaa. Nastat voisi kokonaan kieltää pohjoisessa, ei mitään tarvetta. Etuvetoautolla ajelen. Takavetoisella en ajaisi talvella vaikka olisi minkälaiset piikkipyörät. Tietysti ajaisin mieluusti nelivedolla mutta rahavarat ei toistaiseksi ole sallinut.
-
Vanha totuus, joka pätee vieläkin. Kitkarengas toimii lajinsa, kunhan nastarenkailla muodostetaan ajamalla sille pohjat, josta se voi saada pitonsa.
Yhdet kitkat kokeillut ja toisia ei tule, nimimerkillä ennakoivallakaan ajotavalla et voi ennakoida vastapelurin törttöilyjä.
Ja sitten vielä; nykyiset takapotkut on mielestäni talvella paljon helpompia ja loogisempia ajettavuudeltaan, kuin etuvetoiset, jotka pitäisikin lailla kieltää.
-
Vanha totuus, joka pätee vieläkin. Kitkarengas toimii lajinsa, kunhan nastarenkailla muodostetaan ajamalla sille pohjat, josta se voi saada pitonsa.
Yhdet kitkat kokeillut ja toisia ei tule, nimimerkillä ennakoivallakaan ajotavalla et voi ennakoida vastapelurin törttöilyjä.
Ja sitten vielä; nykyiset takapotkut on mielestäni talvella paljon helpompia ja loogisempia ajettavuudeltaan, kuin etuvetoiset, jotka pitäisikin lailla kieltää.
Neliveto on hyvä, kuten vanha mosse,
jokaisesta neljästä nurkasta veti...
-
Vanha totuus, joka pätee vieläkin. Kitkarengas toimii lajinsa, kunhan nastarenkailla muodostetaan ajamalla sille pohjat, josta se voi saada pitonsa.
Yhdet kitkat kokeillut ja toisia ei tule, nimimerkillä ennakoivallakaan ajotavalla et voi ennakoida vastapelurin törttöilyjä.
Ja sitten vielä; nykyiset takapotkut on mielestäni talvella paljon helpompia ja loogisempia ajettavuudeltaan, kuin etuvetoiset, jotka pitäisikin lailla kieltää.
Ositain totta tuo että nastat karhentaa jäätä, sen vuoksi en niitä etelässä kieltäisikään. :-*
-
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/09/25952&sort=false
Sama tilanne kohta läpi koko Suomen teollisuuden...AY-liike niittää mitä on kylvänyt.
<Nokian renkaat> tehdas on ollut aina täynnä kommarityöntekijöitä. Nyt Venäjän porvarillisesti ajattelevat työntekijät kaappavat heidän työnsä.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/09/26005