Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 28.12.07 - klo:21:47
-
http://youtube.com/watch?v=v-CjQThLTyY&feature=related
Kyllä sääliksi käy tuota kakstoistametristä lautashärdelliä,
kolmeekymppiä vetää Vario ja tilsa lentää... 8)
ihan YLIVOIMANEN !
-
http://youtube.com/watch?v=v-CjQThLTyY&feature=related
Kyllä sääliksi käy tuota kakstoistametristä lautashärdelliä,
kolmeekymppiä vetää Vario ja tilsa lentää... 8)
ihan YLIVOIMANEN !
Jonkin moinen proto malli... pellit on niinkuin ite olisin tehnyt...
Vaan kyllähän näyttäis valmista tulevan.
-
Sehän on Tatran akseleilla ja 12l/400hv Liaz moottorilla
varustettu Tsekki-traktori. Kai ne tuosta Dvorakin traktorista
ovat sen trisixin kopsanneet.
-
Vauhti on valttia ;D
-
Poukkii pirusti tuo muokkain. Jälki laikukasta. Ainakin 3 ajokertaa näyttää vaativan.
Pelto todellä epätasainen tuon härvelin jäljiltä.
Surkia esitys.
-
kerrasta valmista http://youtube.com/watch?v=VPLC-1Yq3tg (http://youtube.com/watch?v=VPLC-1Yq3tg)
http://youtube.com/watch?v=zNe-SotGGy8 (http://youtube.com/watch?v=zNe-SotGGy8)
-
Poukkii pirusti tuo muokkain. Jälki laikukasta. Ainakin 3 ajokertaa näyttää vaativan.
Pelto todellä epätasainen tuon härvelin jäljiltä.
Surkia esitys.
täysin samaa mieltä...
virtsakaaren saa pidemmäksi, kun venyttää vehjettä... muttei pysty pissaamaan sydänkuviota hankeen...
-
Eipä näy Hankmo paljon,maahan ottavan mikä lie tarkoitus tuollaisellakin sekopäisellä ajelulla.Ilmeisesti Ojalalla sama tyyli.jäljestä ei väliä kunhan rapa lentää :D
-
Eipä näy Hankmo paljon,maahan ottavan mikä lie tarkoitus tuollaisellakin sekopäisellä ajelulla.Ilmeisesti Ojalalla sama tyyli.jäljestä ei väliä kunhan rapa lentää :D
Fendt-fetisismi lienee jo Ojalan asuinpaikkakunnan lääkäreillä käsitteenä tuttu. :P
-
Pikkupoikien vehkeitä nuo edellä näkyneet... ;) Harmi, kun ei ollut kameraa mukana, kun Montanassa puitiin vehnää vuonna 2004 ja viereisellä lohkolla BIG BUD 747 veti kultivaattoria. 900 heppaa ja silleen...
-
Sehän on Tatran akseleilla ja 12l/400hv Liaz moottorilla
varustettu Tsekki-traktori. Kai ne tuosta Dvorakin traktorista
ovat sen trisixin kopsanneet.
Jep, ja eikös tämä ole vielä 14-lovisella laatikolla? Ei variosta tietoakaan... näkeehän sen jo siitä että homma käy vauhdikkaasti ;D
-
Aavikkoralleissa Loprais ja Tomecek päästelevät Tatroillaan
parhaimmillaan 160km/h. Vakio Tatra maastokuorma-autolla
pääsee yli 100km/h nopeuteen.
Ainakin mielenkiintoinen on tuo PB 400 traktori. Tatran
moduulirakenteinen, keskusputkilla yhdistetty akseli ja voimansiirto
rakenne on nerokas. Vapaa mahdollisuus tehdä 2, 3 tai 12 akselisia
ajoneuvoja. Sama helppous on ohjaavien ja ohjaamattomien akseleiden
sijoittelussa. Myös moottorin paikka rungolla on vapaa. Selkäranka
putken sisällä suojassa olevaan voimansiirtoakseliin pystyy voiman
välittämään mistä tarve vaati.
Hans Ledvinka oli automaailman nero, Tatra on maailman
kolmanneksi vanhin autotehdas ja Josef Dvorak teki Tatrasta
traktorin.
www.farma-dvorak.cz/fotoalbum/trinapravove-traktory/pb400
www.moje-videa.cz/view_video.php?viewkey=%7COeRnep0KF4
-
Tuota on useen verrattu Valmet 1502:een, mutta torellinen esikuvahan on ihan toinen.
Oikiasti se on Ketju-mara iliman perähäristintä. Toki pellit on pyöristelty ja konetta huhujen mukaha vähä suurennettu. Laittakaa kuvat vierekkäin niin hämmästyttä.
-
Jos on pakko liiskata pellot niin...
http://www.holmer-maschinenbau.de/
Löytyy ylipainoinen työkoneen kantaja...
-
Tuota on useen verrattu Valmet 1502:een, mutta torellinen esikuvahan on ihan toinen.
Oikiasti se on Ketju-mara iliman perähäristintä. Toki pellit on pyöristelty ja konetta huhujen mukaha vähä suurennettu. Laittakaa kuvat vierekkäin niin hämmästyttä.
No joo. Eiköhän sovita tässä ja nyt, että ei sotketa niitä Valmetin
ja Maran teliviritelmiä Tatran voimansiirto ja akselitekniikkaan.
Tsekkiläisen viljelijän omaan käyttöönsä rakentaman PB 400 traktorin
alustana on Tatra. Etu ja taka-akselit ovat ohjaavia.
Fendt Trisix on visio, aivan samoin kuin oli Valmet 1502.
Tatroja sitä vastoin valmistetaan ja niillä ajetaan joka päivä.
Odotellaan tämän vuoden loppuun. Zetor esittelee Maxterran.
-
Vanhaa tekniikkaa.
Tuollaisia on tehty Hämeenlinnan kupeessa jo yli parikymmentä vuotta.
Erityisen vahvapeltistä versiota.
Vientilaatua, raskaassa ammattikäytössä ympäri maailmaa. Ei pelkkään maatalousharrasteluun.
Kulkee vakiona liki satasta, eikä tarvitse siihen enempää kuin 6 sylinteriä. Laatu korvaa määrän.
Näitä ostivat Puolaankin, siitä sarjasta lienevät tsekin tohtorit ja ventin vihtorit kopsanneet omansa.
Vain pak...eikun tykki puuttuu.
-
Tuota on useen verrattu Valmet 1502:een, mutta torellinen esikuvahan on ihan toinen.
Oikiasti se on Ketju-mara iliman perähäristintä. Toki pellit on pyöristelty ja konetta huhujen mukaha vähä suurennettu. Laittakaa kuvat vierekkäin niin hämmästyttä.
No joo. Eiköhän sovita tässä ja nyt, että ei sotketa niitä Valmetin
ja Maran teliviritelmiä Tatran voimansiirto ja akselitekniikkaan.
Tsekkiläisen viljelijän omaan käyttöönsä rakentaman PB 400 traktorin
alustana on Tatra. Etu ja taka-akselit ovat ohjaavia.
Fendt Trisix on visio, aivan samoin kuin oli Valmet 1502.
Tatroja sitä vastoin valmistetaan ja niillä ajetaan joka päivä.
Odotellaan tämän vuoden loppuun. Zetor esittelee Maxterran.
no 1502:sia sentään tehtiin jonkun verran mutta aikakausi oli huono,muuten vieläkin siitä telistä pyydetään tietoja. Näin luki valtra-team lehdessä
-
siinä kunnon menoa:
http://youtube.com/watch?v=JESrafE6GQ8
veturi ainakin on oikea!!!!!
-
Mutta täytyy sanoa kun katsoin tuon videon, että hytissä oli tasainen kyyti vaikka pelto oli hirveässä kunnossa. :P
Case videosta sen verran, että ei tainnut olla tunti hommissa. ::)
-
Tuota on useen verrattu Valmet 1502:een, mutta torellinen esikuvahan on ihan toinen.
Oikiasti se on Ketju-mara iliman perähäristintä. Toki pellit on pyöristelty ja konetta huhujen mukaha vähä suurennettu. Laittakaa kuvat vierekkäin niin hämmästyttä.
No joo. Eiköhän sovita tässä ja nyt, että ei sotketa niitä Valmetin
ja Maran teliviritelmiä Tatran voimansiirto ja akselitekniikkaan.
Tsekkiläisen viljelijän omaan käyttöönsä rakentaman PB 400 traktorin
alustana on Tatra. Etu ja taka-akselit ovat ohjaavia.
Fendt Trisix on visio, aivan samoin kuin oli Valmet 1502.
Tatroja sitä vastoin valmistetaan ja niillä ajetaan joka päivä.
Odotellaan tämän vuoden loppuun. Zetor esittelee Maxterran.
Ei kyllä se on Maran rungolla.