Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 28.12.07 - klo:21:47

Otsikko: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: Ojala - 28.12.07 - klo:21:47
http://youtube.com/watch?v=v-CjQThLTyY&feature=related

Kyllä sääliksi käy tuota kakstoistametristä lautashärdelliä,
kolmeekymppiä vetää Vario ja tilsa lentää...  8)

ihan YLIVOIMANEN !
Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: Reino - 28.12.07 - klo:21:59
http://youtube.com/watch?v=v-CjQThLTyY&feature=related

Kyllä sääliksi käy tuota kakstoistametristä lautashärdelliä,
kolmeekymppiä vetää Vario ja tilsa lentää...  8)

ihan YLIVOIMANEN !

Jonkin moinen proto malli... pellit on niinkuin ite olisin tehnyt...
Vaan kyllähän näyttäis valmista tulevan.
Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: jikow - 28.12.07 - klo:22:00
  Sehän on Tatran akseleilla ja 12l/400hv Liaz moottorilla
varustettu Tsekki-traktori. Kai ne tuosta Dvorakin traktorista
ovat sen trisixin kopsanneet.
Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: kivioto - 28.12.07 - klo:22:24
Vauhti on valttia  ;D
Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: Timppa - 28.12.07 - klo:22:30
Poukkii  pirusti tuo muokkain. Jälki laikukasta. Ainakin 3 ajokertaa näyttää vaativan.

Pelto todellä epätasainen tuon härvelin jäljiltä.

Surkia esitys.
Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: ss3 - 28.12.07 - klo:22:50
kerrasta valmista http://youtube.com/watch?v=VPLC-1Yq3tg (http://youtube.com/watch?v=VPLC-1Yq3tg)

http://youtube.com/watch?v=zNe-SotGGy8 (http://youtube.com/watch?v=zNe-SotGGy8)
Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: agrobaatos - 28.12.07 - klo:23:55
Poukkii  pirusti tuo muokkain. Jälki laikukasta. Ainakin 3 ajokertaa näyttää vaativan.

Pelto todellä epätasainen tuon härvelin jäljiltä.

Surkia esitys.

täysin samaa mieltä...

virtsakaaren saa pidemmäksi, kun venyttää vehjettä... muttei pysty pissaamaan sydänkuviota hankeen...
Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: Maitopoika - 29.12.07 - klo:09:28
Eipä näy Hankmo paljon,maahan ottavan mikä lie tarkoitus tuollaisellakin sekopäisellä ajelulla.Ilmeisesti Ojalalla sama tyyli.jäljestä ei väliä kunhan rapa lentää :D
Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 29.12.07 - klo:09:51
Eipä näy Hankmo paljon,maahan ottavan mikä lie tarkoitus tuollaisellakin sekopäisellä ajelulla.Ilmeisesti Ojalalla sama tyyli.jäljestä ei väliä kunhan rapa lentää :D

Fendt-fetisismi lienee jo Ojalan asuinpaikkakunnan lääkäreillä käsitteenä tuttu.  :P
Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: SomeBody77 - 29.12.07 - klo:10:14
Pikkupoikien vehkeitä nuo edellä näkyneet...  ;) Harmi, kun ei ollut kameraa mukana, kun Montanassa puitiin vehnää vuonna 2004 ja viereisellä lohkolla BIG BUD 747 veti kultivaattoria. 900 heppaa ja silleen...
Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: GeeTee - 29.12.07 - klo:10:45
  Sehän on Tatran akseleilla ja 12l/400hv Liaz moottorilla
varustettu Tsekki-traktori. Kai ne tuosta Dvorakin traktorista
ovat sen trisixin kopsanneet.

Jep, ja eikös tämä ole vielä 14-lovisella laatikolla? Ei variosta tietoakaan... näkeehän sen jo siitä että homma käy vauhdikkaasti ;D
Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: jikow - 29.12.07 - klo:13:52
   Aavikkoralleissa Loprais ja Tomecek päästelevät Tatroillaan
parhaimmillaan 160km/h. Vakio Tatra maastokuorma-autolla
pääsee yli 100km/h nopeuteen.
   Ainakin mielenkiintoinen on tuo PB 400 traktori. Tatran
moduulirakenteinen, keskusputkilla yhdistetty akseli ja voimansiirto
rakenne on nerokas. Vapaa mahdollisuus tehdä 2, 3 tai 12 akselisia
ajoneuvoja. Sama helppous on ohjaavien ja ohjaamattomien akseleiden
sijoittelussa. Myös moottorin paikka rungolla on vapaa. Selkäranka
putken sisällä suojassa olevaan voimansiirtoakseliin pystyy voiman
välittämään  mistä tarve vaati.
   Hans Ledvinka oli automaailman nero, Tatra on maailman
kolmanneksi vanhin autotehdas ja Josef Dvorak teki Tatrasta
traktorin.
www.farma-dvorak.cz/fotoalbum/trinapravove-traktory/pb400
www.moje-videa.cz/view_video.php?viewkey=%7COeRnep0KF4
 
Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: Pohojalaanen - 17.01.08 - klo:11:40
Tuota on useen verrattu Valmet 1502:een, mutta torellinen esikuvahan on ihan toinen.

Oikiasti se on Ketju-mara iliman perähäristintä. Toki pellit on pyöristelty ja konetta huhujen mukaha vähä suurennettu. Laittakaa kuvat vierekkäin niin hämmästyttä.
Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: Jurttijussi - 17.01.08 - klo:13:06
Jos on pakko liiskata pellot niin...
http://www.holmer-maschinenbau.de/
Löytyy ylipainoinen työkoneen kantaja...
Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: jikow - 17.01.08 - klo:21:09
Tuota on useen verrattu Valmet 1502:een, mutta torellinen esikuvahan on ihan toinen.

Oikiasti se on Ketju-mara iliman perähäristintä. Toki pellit on pyöristelty ja konetta huhujen mukaha vähä suurennettu. Laittakaa kuvat vierekkäin niin hämmästyttä.

  No joo. Eiköhän sovita tässä ja nyt, että ei sotketa niitä Valmetin
ja Maran teliviritelmiä Tatran voimansiirto ja akselitekniikkaan.
Tsekkiläisen viljelijän omaan käyttöönsä rakentaman PB 400 traktorin
alustana on Tatra. Etu ja taka-akselit ovat ohjaavia.
Fendt Trisix on visio, aivan samoin kuin oli Valmet 1502.
Tatroja sitä vastoin valmistetaan ja niillä ajetaan joka päivä.
Odotellaan tämän vuoden loppuun. Zetor esittelee Maxterran.
Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: kujala - 17.01.08 - klo:21:51
Vanhaa tekniikkaa.
Tuollaisia on tehty Hämeenlinnan kupeessa jo yli parikymmentä vuotta.
Erityisen vahvapeltistä versiota.
Vientilaatua, raskaassa ammattikäytössä ympäri maailmaa. Ei pelkkään maatalousharrasteluun.
Kulkee vakiona liki satasta, eikä tarvitse siihen enempää kuin 6 sylinteriä. Laatu korvaa määrän.
Näitä ostivat Puolaankin, siitä sarjasta lienevät tsekin tohtorit ja ventin vihtorit kopsanneet omansa.
Vain pak...eikun tykki puuttuu.
Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: juumassi - 17.01.08 - klo:23:23
Tuota on useen verrattu Valmet 1502:een, mutta torellinen esikuvahan on ihan toinen.

Oikiasti se on Ketju-mara iliman perähäristintä. Toki pellit on pyöristelty ja konetta huhujen mukaha vähä suurennettu. Laittakaa kuvat vierekkäin niin hämmästyttä.

  No joo. Eiköhän sovita tässä ja nyt, että ei sotketa niitä Valmetin
ja Maran teliviritelmiä Tatran voimansiirto ja akselitekniikkaan.
Tsekkiläisen viljelijän omaan käyttöönsä rakentaman PB 400 traktorin
alustana on Tatra. Etu ja taka-akselit ovat ohjaavia.
Fendt Trisix on visio, aivan samoin kuin oli Valmet 1502.
Tatroja sitä vastoin valmistetaan ja niillä ajetaan joka päivä.
Odotellaan tämän vuoden loppuun. Zetor esittelee Maxterran.

no 1502:sia sentään tehtiin jonkun verran mutta aikakausi oli huono,muuten vieläkin siitä telistä pyydetään tietoja. Näin luki valtra-team lehdessä

Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: juumassi - 17.01.08 - klo:23:38
siinä kunnon menoa:

http://youtube.com/watch?v=JESrafE6GQ8

veturi ainakin on oikea!!!!!
Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: Timppan - 17.01.08 - klo:23:39
Mutta täytyy sanoa kun katsoin tuon videon, että hytissä oli tasainen kyyti vaikka pelto oli hirveässä kunnossa. :P

Case videosta sen verran, että ei tainnut olla tunti hommissa. ::)
Otsikko: Vs: Trisix Vario töissä !
Kirjoitti: Pohojalaanen - 22.01.08 - klo:22:27
Tuota on useen verrattu Valmet 1502:een, mutta torellinen esikuvahan on ihan toinen.

Oikiasti se on Ketju-mara iliman perähäristintä. Toki pellit on pyöristelty ja konetta huhujen mukaha vähä suurennettu. Laittakaa kuvat vierekkäin niin hämmästyttä.

  No joo. Eiköhän sovita tässä ja nyt, että ei sotketa niitä Valmetin
ja Maran teliviritelmiä Tatran voimansiirto ja akselitekniikkaan.
Tsekkiläisen viljelijän omaan käyttöönsä rakentaman PB 400 traktorin
alustana on Tatra. Etu ja taka-akselit ovat ohjaavia.
Fendt Trisix on visio, aivan samoin kuin oli Valmet 1502.
Tatroja sitä vastoin valmistetaan ja niillä ajetaan joka päivä.
Odotellaan tämän vuoden loppuun. Zetor esittelee Maxterran.


Ei kyllä se on Maran rungolla.