Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Sekator - 28.08.09 - klo:17:05
-
Miten on uskataako ostaa sopuhintaisia ja ajettuja runsaasti tarjolla, portaattomanakin,vai kannattaako katella keppimalleja? tosin esim Huittisten valtralla noita ollu paljon vaihdokkeina, vaihdettu lähinnä Fendttiin.
-
Miten on uskataako ostaa sopuhintaisia ja ajettuja runsaasti tarjolla, portaattomanakin,vai kannattaako katella keppimalleja? tosin esim Huittisten valtralla noita ollu paljon vaihdokkeina, vaihdettu lähinnä Fendttiin.
Poika on mutaman kesän ollu nevalla ja siellä 6920 hydromalli nii ei laatikko meinaa pitää ollenkaan. Siitä nevalla olleesta koneesta jo kolme kertaa pullahtanu joku aksilatiiviste sieltä hydrovaihteesta.
Ja noi 6920 on sit hankalia saada vaihdettua mihkään muuhun koneeseen. Ollaan mietitty jos sellasen ostais ku niitä välillä aik halvallakin kaupataan. Saisko sen hydrovaihteen sieltä poistettua ja laittais Funkin tilalle. Onkohan kellään kokemusta laatikonvaihdosta ??? ???
-
Mikä halavatun hydrovaihde? Tarkotatko portaatonta vaihteistoa vai hydraulista pikavaihetta?
-
portaattomat kun unohtaa niin pääsee melko pitkälle. On tosin hyvin toimivia autopowrejakin ollut mutta autoquard on varma ratkaisu. Sähköosastolla ollut joissakin koneissa häikkää mutta ne eivät yleensä ole ottaneet ylenpalttisesti rahaa eikä aikaa.
-
portaattomat kun unohtaa niin pääsee melko pitkälle. On tosin hyvin toimivia autopowrejakin ollut mutta autoquard on varma ratkaisu. Sähköosastolla ollut joissakin koneissa häikkää mutta ne eivät yleensä ole ottaneet ylenpalttisesti rahaa eikä aikaa.
Portaattomalla kun ajelee niin tekee mieli unohtaa pikavaihteelliset ::)
Deerella kun niittomurskaimen kans pykältää alaspäin niin kuuluu kauheita ekana
laatikosta sitte iskuu menee niittopalkkiin asti AUTS :o
Variolla kun höllää päisteeseen niin niittokones elää kaikesrauhas vakiokierroksilla,
moottori hurajaa tasaseen, vain Variolaatikon sointi hiukan muuttaa ääntään,
ylivoimasta sanoisin ;D
Samoon kun Autopowerilla raskaalla kuormalla höllää niin tekee kipeää pakan
losahukset alaspäin :P
-
Tekeekö portaaton laatikko kuskista uusavuttoman ajelemaan vaihteisilla koneilla? Eipä kannata paljon kehuskella ajotaidoilla jollei osaa ajella niinko koneilla kuuluu,oli sitten portaaton tai vaihteellinen.
-
Tekeekö portaaton laatikko kuskista uusavuttoman ajelemaan vaihteisilla koneilla? Eipä kannata paljon kehuskella ajotaidoilla jollei osaa ajella niinko koneilla kuuluu,oli sitten portaaton tai vaihteellinen.
Säästää konetta kun painaa kytkintä alaspäin vaihtaessa, mut kuskia ei säästä ::)
-
Miten on uskataako ostaa sopuhintaisia ja ajettuja runsaasti tarjolla, portaattomanakin,vai kannattaako katella keppimalleja? tosin esim Huittisten valtralla noita ollu paljon vaihdokkeina, vaihdettu lähinnä Fendttiin.
kyllä 6820 premiumin tohdit ostaa, 20 sarjan portaattomiin älä sekaannu.. askeissa ongelmaa (pakko myöntää vaikka deere kuski olenkin).
portaattoman peuran jos haluat ostaa niin odota vähän aikaa, paljon keskustelua aiheuttanut poljin ajo ominaisuus on tulossa myös deerelle (hyvää kannattaa odottaa ;))
-
Tekeekö portaaton laatikko kuskista uusavuttoman ajelemaan vaihteisilla koneilla? Eipä kannata paljon kehuskella ajotaidoilla jollei osaa ajella niinko koneilla kuuluu,oli sitten portaaton tai vaihteellinen.
Säästää konetta kun painaa kytkintä alaspäin vaihtaessa, mut kuskia ei säästä ::)
Autoquad+ on softshift,ei paljo pakat kolise 8)
Jaksaa lykätä pakillakin ;D
-
Mikä halavatun hydrovaihde? Tarkotatko portaatonta vaihteistoa vai hydraulista pikavaihetta?
Tiemmä Jontikalla ei puhdasta portaatonta oo, vaan automaatti. Ja siellä automaatissa on hydro-osuus, samanmoinen periaatteeltaan kuin vanhassa IH:ssa. IH:n tauti oli aikanaan kuumeneminen, ja Jontikassa nyt hydroyksikön aksilatiiviste.
Paljon noihin natikoihinkin aikanaan vaihdettiin mekaanista laatikkoa, kait se on sama rumba edessä näis Jontikoiskin.
-
Miten on uskataako ostaa sopuhintaisia ja ajettuja runsaasti tarjolla, portaattomanakin,vai kannattaako katella keppimalleja? tosin esim Huittisten valtralla noita ollu paljon vaihdokkeina, vaihdettu lähinnä Fendttiin.
siellä niitä on ollut kokoajan vähintään yksi.
useampi jenkkikonekin.
kuulemma valtran myyjät ei mielellään ota niitä vaihtoon.
-
Miten on uskataako ostaa sopuhintaisia ja ajettuja runsaasti tarjolla, portaattomanakin,vai kannattaako katella keppimalleja? tosin esim Huittisten valtralla noita ollu paljon vaihdokkeina, vaihdettu lähinnä Fendttiin.
osta 05vm tai tuoreempi tottakai portaaton
vuonna 06 20 sarjan koneita seisoi turun satamassa monta kymmentä kpl.
saivat sentään kaikki myytyä lopulta.
ei se ainakaan konetta paranna jos seisoo kauan meriilmastossa.
-
Autoquad+ on softshift,ei paljo pakat kolise 8)
Soft shift toimii saakelin hienosti, mutta yksi ominaisuus siinä nyppii - juuri niittohommissa tai muussa voimanulosottoa vaativissa hommmissa. Siis kun pykältää pienemmälle pikavaihdetta, niin moottori pyrkii pehmentämään vaihtoa lisäämällä kierroksia. Se näkyy sitten juuri niittokoneen tms. ryntäilynä. Ei se hyvää varmaan tee?
-
Miten on uskataako ostaa sopuhintaisia ja ajettuja runsaasti tarjolla, portaattomanakin,vai kannattaako katella keppimalleja? tosin esim Huittisten valtralla noita ollu paljon vaihdokkeina, vaihdettu lähinnä Fendttiin.
osta 05vm tai tuoreempi tottakai portaaton
vuonna 06 20 sarjan koneita seisoi turun satamassa monta kymmentä kpl.
saivat sentään kaikki myytyä lopulta.
ei se ainakaan konetta paranna jos seisoo kauan meriilmastossa.
Oma-06 kone on ainakin toiminut kuin unelma. Missä lie seisonu mut vaikutusta tuskin mitään on ollut!
-
Miten on uskataako ostaa sopuhintaisia ja ajettuja runsaasti tarjolla, portaattomanakin,vai kannattaako katella keppimalleja? tosin esim Huittisten valtralla noita ollu paljon vaihdokkeina, vaihdettu lähinnä Fendttiin.
kyllä 6820 premiumin tohdit ostaa, 20 sarjan portaattomiin älä sekaannu.. askeissa ongelmaa (pakko myöntää vaikka deere kuski olenkin).
portaattoman peuran jos haluat ostaa niin odota vähän aikaa, paljon keskustelua aiheuttanut poljin ajo ominaisuus on tulossa myös deerelle (hyvää kannattaa odottaa ;))
Tuosta on ollutkin jo aiemmin spekulaatiota. Taitaa olla toteutumassa?
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=4622.0
-
Oma-06 kone on ainakin toiminut kuin unelma. Missä lie seisonu mut vaikutusta tuskin mitään on ollut!
Samat sanat omasta -07 mallisesta. Se kyllä tuli Turusta...
-
Soft shift toimii saakelin hienosti, mutta yksi ominaisuus siinä nyppii - juuri niittohommissa tai muussa voimanulosottoa vaativissa hommmissa. Siis kun pykältää pienemmälle pikavaihdetta, niin moottori pyrkii pehmentämään vaihtoa lisäämällä kierroksia. Se näkyy sitten juuri niittokoneen tms. ryntäilynä. Ei se hyvää varmaan tee?
Tuo on vika, ei ominaisuus. Soita huoltomiehelle. Mullaki reistasi taannoin nuin. Softsiftin pitää kytkeytyä pois päältä, kun ulosotto pyörii.
-
Tuo on vika, ei ominaisuus. Soita huoltomiehelle. Mullaki reistasi taannoin nuin. Softsiftin pitää kytkeytyä pois päältä, kun ulosotto pyörii.
Ei se ole vika eikä ominaisuuskaan, sen voi valita kolmesta vaihtoehdosta: softshift päällä/pois ja kolmas vaihtoehto on tämä poiskytkeytyminen ulosoton pyöriessä.
-
Tuo on vika, ei ominaisuus. Soita huoltomiehelle. Mullaki reistasi taannoin nuin. Softsiftin pitää kytkeytyä pois päältä, kun ulosotto pyörii.
Ei se ole vika eikä ominaisuuskaan, sen voi valita kolmesta vaihtoehdosta: softshift päällä/pois ja kolmas vaihtoehto on tämä poiskytkeytyminen ulosoton pyöriessä.
Just just, kone ei ole oma, joten kaikkia kommervenkkejä en tunnekaan. Ei omistajakaan tuntunut kyllä tietävän tämmöisestä poiskytkentämahdollisuudesta... Mitenkä tuo valinta tapahtuu? Vai onko se näitä huoltomiehen hommia?
-
Just just, kone ei ole oma, joten kaikkia kommervenkkejä en tunnekaan. Ei omistajakaan tuntunut kyllä tietävän tämmöisestä poiskytkentämahdollisuudesta... Mitenkä tuo valinta tapahtuu? Vai onko se näitä huoltomiehen hommia?
Ei ole huoltomiehen hommia, sillä tuulilasinpyyhkimen kytkimen alla olevalla viiksellä pääsee ohjelmointitilaan, ja sitten vaan ohjekirja käteen sieltä löytyy kyllä ohjeet..
-
Miten on uskataako ostaa sopuhintaisia ja ajettuja runsaasti tarjolla, portaattomanakin,vai kannattaako katella keppimalleja? tosin esim Huittisten valtralla noita ollu paljon vaihdokkeina, vaihdettu lähinnä Fendttiin.
kyllä 6820 premiumin tohdit ostaa, 20 sarjan portaattomiin älä sekaannu.. askeissa ongelmaa (pakko myöntää vaikka deere kuski olenkin).
portaattoman peuran jos haluat ostaa niin odota vähän aikaa, paljon keskustelua aiheuttanut poljin ajo ominaisuus on tulossa myös deerelle (hyvää kannattaa odottaa ;))
Tuosta on ollutkin jo aiemmin spekulaatiota. Taitaa olla toteutumassa?
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=4622.0
tulee se, odottakaa vain..
epätodennäköisempää olisi se että ei tule, kilpailijoilla kun jo on kyseinen ominaisuus koneissaan
-
Miten on uskataako ostaa sopuhintaisia ja ajettuja runsaasti tarjolla, portaattomanakin,vai kannattaako katella keppimalleja? tosin esim Huittisten valtralla noita ollu paljon vaihdokkeina, vaihdettu lähinnä Fendttiin.
kyllä 6820 premiumin tohdit ostaa, 20 sarjan portaattomiin älä sekaannu.. askeissa ongelmaa (pakko myöntää vaikka deere kuski olenkin).
portaattoman peuran jos haluat ostaa niin odota vähän aikaa, paljon keskustelua aiheuttanut poljin ajo ominaisuus on tulossa myös deerelle (hyvää kannattaa odottaa ;))
Tuosta on ollutkin jo aiemmin spekulaatiota. Taitaa olla toteutumassa?
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=4622.0
tulee se, odottakaa vain..
epätodennäköisempää olisi se että ei tule, kilpailijoilla kun jo on kyseinen ominaisuus koneissaan
Edelleen väitän ko. ominaisuuden olevan yliarvostettu tällä palstalla.
Pyrkimys lienee suurempiin lohkoihin,kuka jaksaa koko alan riippua kaasupolkimella,lienee käsikaasu keksitty tämän takia?
Toki tuon ominaisuuden trpeellisuutta tai hyödyllisyyttä en kiistä mutta onko se nyt kaiken A ja O ?
Asiasta pitävät meteliä eniten ne joilla on keppi/nappi loota.
Eli eivät asiasta mitään ymmärrä.
Siis eivät mitään. Kysyy enemmän kuin tuulilasiin räkimisen joka näyttelyssä tai hätäisiä koe-ajoja kotona.
Tietysti kaiken sisäistäviä ja tietäviä elviksiä ainakin tällä palstalla on, Fendt kovan arvostelun kohteena pelkän hinnan perusteella,sehän perusteeksi riittää?
Yön teeressä posahtaa laatikko jokaiseessa portaattomassa, hei,miksi se on edelleen suomen myydyin portaaton/pannaan nyt tähän se automaatti? Eikö tapahdu kehitystä ollenkaan? Mites se Koneviestin juttu siitä Enklannin tiileristä,tehtaan tuki ollut erittäin korkeatasoista mahd.onkelmissa? Monikos on täällä Härmässä sen lootarempan/vaihdon maksanut? Kuitti esille?
Mulla oli valmetti aikanaan,takuu oli se vuosi,tasauspyörästön se maksoi,tuon vuoden jälkeen kaikki muu jäi itselle.
Avoimin mielin kaikkiin merkkeihin suhtaudun mutta kotimaisen valmistusta on tältä mäeltä tuettu sen verran että ei ole ykkösvaihtoehto,olipahan se 8400 kuinka kova kone tahansa.
Jos näinä aikoina ostetaan joku Fuck portaaton niin soisi sen olevan edes
automaatti jottei tarviisi pysähdellä kertojaa räpläämään?
Mielenkiinnolla odotan tätä valmetin uutuuden koe-ajoa,jos ne sen mulle antaa.
Rupeaa vielä sylidääriputken tiivisteet vuotamaan. Tai porsii kytkimen irrotushaarukka.
Odotellaan.
-
Just just, kone ei ole oma, joten kaikkia kommervenkkejä en tunnekaan. Ei omistajakaan tuntunut kyllä tietävän tämmöisestä poiskytkentämahdollisuudesta... Mitenkä tuo valinta tapahtuu? Vai onko se näitä huoltomiehen hommia?
Ei ole huoltomiehen hommia, sillä tuulilasinpyyhkimen kytkimen alla olevalla viiksellä pääsee ohjelmointitilaan, ja sitten vaan ohjekirja käteen sieltä löytyy kyllä ohjeet..
Dänks juu :)
-
Edelleen väitän ko. ominaisuuden olevan yliarvostettu tällä palstalla.
Pyrkimys lienee suurempiin lohkoihin,(omien kokemusten mukaan poljinajo-ominaisuus on parhaimmillaan pienillä ja hankalan mallisilla lohkoilla, missä ajonopeutta joutuu muuttamaan tiheään voa-nopeuden muuttumatta. Niinkin yksinkertainen homma kuin lumen linkous on kätevämpää poljinajomoodilla.)kuka jaksaa koko alan riippua kaasupolkimella,(vakionopeussäädin on keksitty)lienee käsikaasu keksitty tämän takia?
Toki tuon ominaisuuden trpeellisuutta tai hyödyllisyyttä en kiistä mutta onko se nyt kaiken A ja O ?
Asiasta pitävät meteliä eniten ne joilla on keppi/nappi loota.
Eli eivät asiasta mitään ymmärrä.
Siis eivät mitään. Kysyy enemmän kuin tuulilasiin räkimisen joka näyttelyssä tai hätäisiä koe-ajoja kotona.
Tietysti kaiken sisäistäviä ja tietäviä elviksiä ainakin tällä palstalla on, Fendt kovan arvostelun kohteena pelkän hinnan perusteella,sehän perusteeksi riittää?
Yön teeressä posahtaa laatikko jokaiseessa portaattomassa, hei,miksi se on edelleen suomen myydyin portaaton/pannaan nyt tähän se automaatti? Eikö tapahdu kehitystä ollenkaan? Mites se Koneviestin juttu siitä Enklannin tiileristä,tehtaan tuki ollut erittäin korkeatasoista mahd.onkelmissa? Monikos on täällä Härmässä sen lootarempan/vaihdon maksanut? Kuitti esille?
Mulla oli valmetti aikanaan,takuu oli se vuosi,tasauspyörästön se maksoi,tuon vuoden jälkeen kaikki muu jäi itselle.
Avoimin mielin kaikkiin merkkeihin suhtaudun mutta kotimaisen valmistusta on tältä mäeltä tuettu sen verran että ei ole ykkösvaihtoehto,olipahan se 8400 kuinka kova kone tahansa.
Jos näinä aikoina ostetaan joku Fuck portaaton niin soisi sen olevan edes
automaatti jottei tarviisi pysähdellä kertojaa räpläämään?(Ei tartte pysähdellä)
Mielenkiinnolla odotan tätä valmetin uutuuden koe-ajoa,jos ne sen mulle antaa.(Jos et välttämättä valtua halua, niin suosittelen lämpimästi kokeilemaan Deutzin TTV:tä. Valtuun on kopioitu monta ominaisuutta mitkä Deutzissa on hyväksi ja toimivaksi havaittu)
Rupeaa vielä sylidääriputken tiivisteet vuotamaan. Tai porsii kytkimen irrotushaarukka.
Odotellaan.