Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Ojala - 23.08.09 - klo:19:27
-
Kalastelee pohjoissuomen demarien ääniä :P
http://www.kaleva.fi/plus/juttu810477_page0.htm
Olishan se Amerikkaa päästää luotijunalla Hesaan, nimi vois olla
vaikka "North Arrow" ;D
-
Kalastelee pohjoissuomen demarien ääniä :P
http://www.kaleva.fi/plus/juttu810477_page0.htm
Olishan se Amerikkaa päästää luotijunalla Hesaan, nimi vois olla
vaikka "North Arrow" ;D
Heinälato on Kokkolasta kotoisin, pääsisi nopeasti äitimuoria katsomaan.
-
Kalastelee pohjoissuomen demarien ääniä :P
http://www.kaleva.fi/plus/juttu810477_page0.htm
Olishan se Amerikkaa päästää luotijunalla Hesaan, nimi vois olla
vaikka "North Arrow" ;D
Heinälato on Kokkolasta kotoisin, pääsisi nopeasti äitimuoria katsomaan.
äläpäs veeti tyrmää hyvää aatosta. oikeen toteutettuna tuommonen 400 km/h kulkeva juna voi olla kova sana polttoaineiden ja ympäristömaksujen kallistueessa. japanissahan tuo pikajunayhteys on menestystarina vailla vertaa ja tulevaisuudessa se on varmasti kannattavaa myös suomen väestöpohjalla. ooppa veeti tulevaisuudessa tarkkana tasoristeyksissä ettet jää alle sulla ku joskus pakkaa nuo aatokset olla vähän jälkijättöisiä ;D ;D :D :D
-
Kalastelee pohjoissuomen demarien ääniä :P
http://www.kaleva.fi/plus/juttu810477_page0.htm
Olishan se Amerikkaa päästää luotijunalla Hesaan, nimi vois olla
vaikka "North Arrow" ;D
Heinälato on Kokkolasta kotoisin, pääsisi nopeasti äitimuoria katsomaan.
äläpäs veeti tyrmää hyvää aatosta. oikeen toteutettuna tuommonen 400 km/h kulkeva juna voi olla kova sana polttoaineiden ja ympäristömaksujen kallistueessa. japanissahan tuo pikajunayhteys on menestystarina vailla vertaa ja tulevaisuudessa se on varmasti kannattavaa myös suomen väestöpohjalla. ooppa veeti tulevaisuudessa tarkkana tasoristeyksissä ettet jää alle sulla ku joskus pakkaa nuo aatokset olla vähän jälkijättöisiä ;D ;D :D :D
Täälläpäin ei ole enää tasoristeyksiä.
Luotijuna on kannatettava ajatus, Veeti kannattaa, samoinkuin Tampereen ohitustien juuri valmistunut osuus....Simonkadulla käyvät pohohohojalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaset menevät nopeasti ohi eivätkä jää tänne norkoilemaan.
-
Kalastelee pohjoissuomen demarien ääniä :P
http://www.kaleva.fi/plus/juttu810477_page0.htm
Olishan se Amerikkaa päästää luotijunalla Hesaan, nimi vois olla
vaikka "North Arrow" ;D
Heinälato on Kokkolasta kotoisin, pääsisi nopeasti äitimuoria katsomaan.
äläpäs veeti tyrmää hyvää aatosta. oikeen toteutettuna tuommonen 400 km/h kulkeva juna voi olla kova sana polttoaineiden ja ympäristömaksujen kallistueessa. japanissahan tuo pikajunayhteys on menestystarina vailla vertaa ja tulevaisuudessa se on varmasti kannattavaa myös suomen väestöpohjalla. ooppa veeti tulevaisuudessa tarkkana tasoristeyksissä ettet jää alle sulla ku joskus pakkaa nuo aatokset olla vähän jälkijättöisiä ;D ;D :D :D
Japanissa taitaa vaan olla vähän enemän porukkaa kuin suomessa?
-
Samaa kyytiä rata vaan Tallinnaan saakka, ettei tartte Helsingissä pysähtyä.
Taitaa olla vaan rakentamiskustannukset tyyristä Suomen olosuhteisiin. Elämä on.
-
Luulisin että luotijunalla matkustaminen olisi niin kallista että kaikilla ei olisi siihen varaa. Muistelen taannoin jossain uutisjutussa kerrotun Helsinki-Turku välisestä junaliikenteestä, porukka matkusti varallisuuden mukaan Pendolinolla tai tavallisella junalla. Kyseinen luotijuna olisi siis tarkoitettu vain varakkaille, ei rahvaalle.
-
Samaa muistelen minäkin. Ihmisillä oli suuria odotuksia Pendolinon suhteen, mutta kalliimmat hinnat ajoivat ihmiset takaisin lähijunien käyttäjiksi. Koko Pendolino on suomalaisen liikennöinnin surkein tapaus viimeisen sadan vuoden ajalta. Tavallinen kansa jäi asemalle, vaikka se viime kädessä on rahoittanut koko hankkeen. Perusidea koko rautatieverkossa tuntuu olevan muutaman suuren kasvukeskuksen välinen liikenne. Pienemmät paikat sivuutetaan kylmästi. Taas yksi esimerkki siitä kuinka palveluita ei haluta kehittää tai ne lasketaan niin paljon tuottoja vaativaksi, että osa porukasta jää syrjään.
-
Samaa muistelen minäkin. Ihmisillä oli suuria odotuksia Pendolinon suhteen, mutta kalliimmat hinnat ajoivat ihmiset takaisin lähijunien käyttäjiksi. Koko Pendolino on suomalaisen liikennöinnin surkein tapaus viimeisen sadan vuoden ajalta. Tavallinen kansa jäi asemalle, vaikka se viime kädessä on rahoittanut koko hankkeen. Perusidea koko rautatieverkossa tuntuu olevan muutaman suuren kasvukeskuksen välinen liikenne. Pienemmät paikat sivuutetaan kylmästi. Taas yksi esimerkki siitä kuinka palveluita ei haluta kehittää tai ne lasketaan niin paljon tuottoja vaativaksi, että osa porukasta jää syrjään.
Juuri noin. Muistaakseni se uutisjuttu käsitteli työliikennettä ja aikataulut oli optimoitu Pendolinolle ja kun Pendolino lähti, rahvas jäi asemalle odottelemaan omaa junaansa.