Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Strimari - 03.08.09 - klo:11:40
-
Muistaako ikääntyneemmät kollegat vielä " Latovalmetin" eli kansallisen ylpeydenaihen insinöörien kuningasajatuksen siitä, miten traktorissa voi olla kuusi pientä rengasta?
Kovalla metelillä silloin 70 luvulla julkaistiin, ja parin syksyn jälkeen vaiettiin.
Missä ne nykyään lienee kaikki?
Kuukausi sitten oli yhden viikonlopun ajan Loimaalla uuden Valtrakeskuksen pihalla yks, mutta sitten sekin hävis taas, johonkin latoon, ilmeisesti. Siitä kai se liikanimensäkin sai, kun ne oli ladossa, ei pellolla..
Onko jonkulla ajo/ omistuskokemuksia.
..jos kehtaa kumpaakaan julkituoda..
Googlaamalla löytyi muuten tasan yks kuva:
http://kotisivukone.fi/files/debner.kotisivukone.com/.album/1188316560222_42_large.jpg
Seura kertoo tämänkin päälepäin hyväkuntoisen traktorin tämähetkisen toimenkuvan..
Tuossa on muuten rehelliset traktorirenkaat, muistikuva olis että niissä alunperin oli traktorikuvioiset, mutta kärrynrenkaan malliset kummit
-
Latovalmetti on ajettu Loimaal Valtran halliin näytille.
-
Yhdellä pientilallisella tiedän tuommoisen olevan, taivasalle piruparka jätetty.
KM, muistaakseni, julkaisi tuosta jutun samaan aikaan kun trisix tuli markkinoille, valttuhan oli aika innovatiivinen kone, rengastus sen suurin ongelma sen jutun mukaan juurikin oli. Sen lehden kun ettit niin siinä on varmaan aika hyvin tarinaa. :)
-
Yhdellä pientilallisella tiedän tuommoisen olevan, taivasalle piruparka jätetty.
KM, muistaakseni, julkaisi tuosta jutun samaan aikaan kun trisix tuli markkinoille, valttuhan oli aika innovatiivinen kone, rengastus sen suurin ongelma sen jutun mukaan juurikin oli. Sen lehden kun ettit niin siinä on varmaan aika hyvin tarinaa. :)
niin ja valmetin historija kirjassa on myös juttua 1502 mallista
-
Yhdellä pientilallisella tiedän tuommoisen olevan, taivasalle piruparka jätetty.
KM, muistaakseni, julkaisi tuosta jutun samaan aikaan kun trisix tuli markkinoille, valttuhan oli aika innovatiivinen kone, rengastus sen suurin ongelma sen jutun mukaan juurikin oli. Sen lehden kun ettit niin siinä on varmaan aika hyvin tarinaa. :)
niin ja valmetin historija kirjassa on myös juttua 1502 mallista
Melkeen olis helpompaa ostaa jallu ja käsivoidetta nesteeltä vaikka kylätoimikunnan akat kattois vierestä kun lainata kirjastosta "Valmetin historia" :D
No heh heh... ;D
Siinä KM:ssä ne kovasti vertaili tuota ventin miljoona vehjettä ja valttua ja yllättävän samantapaisia ne olikin, kuus pyörää ja silleen mutta ilmeisesti myös keinumekanismit yms aika sukunäköiset!
Ja niitä käyttäjäkokemuksia, vähän vanhaa juttua mutta niinpä on tuo valttukin...
http://www.vekone.com/keskustelu/997.html
Voiskohan nuo viimesen kommentin koneet vielä olla tuolla ???
http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID4/1686.html
-
Eikös nämä trisixit ja 1502:set ole vähän mopoja..
http://www.versatile-tractors.com/Big%20Roy.htm
-
Eikös nämä trisixit ja 1502:set ole vähän mopoja..
http://www.versatile-tractors.com/Big%20Roy.htm
kieltämättä.. ::)
-
Latovalmetti on ajettu Loimaal Valtran halliin näytille.
Ai joo, 2000- lukua, ennen latovalmetti, nykyään hallivalmetti, käyttötapa sama.. :D