Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: palindromi - 01.08.09 - klo:00:45
-
onko kelään muulla kokemuksia tältä kesältä nhk:n varaosapalvelun käsittämättömästä hitaudesta? tilasin alkuviikosta varaosia eikä vielä oo näkyny..... selittivät aamulla että tehtaalla tullu moka ja lähettäneet vääriä osia.. uskoo ken tahtoo! miten muilla firmoilla pelaa varaosien tuleminen? kokemuksia?
-
lama ei ole vielä opettanut toisille firmoille asiakaspalvelua :-\
-
ennen toimi kuin junan vessa... Nyt kun on varaosakirjat ja numerotilaukset sekä maksulliset neuvonnat ei osia saa ollenkaan. Paalaimen tukijalkaa odotettu yli kuukauden... Samoin niittomurskaimen yhtä kivisuojaa. ???
-
Aamupäivällä osu niittokone kiveen,soitto tapiolaan,soitto varaosatoimittajalle.Seuraavana päivänä oli uusi teräpalkki noudettavis yhdeltä päivällä,saksasta olivat kiikuttanu.Illalla palkki kiinni,seuraavana aamuna kone lauloi taas.
Näin Agris ;D ;D
Bonuski tuli mulle,vaikka tapiola makso ;D ;D
-
Aamupäivällä osu niittokone kiveen,soitto tapiolaan,soitto varaosatoimittajalle.Seuraavana päivänä oli uusi teräpalkki noudettavis yhdeltä päivällä,saksasta olivat kiikuttanu.Illalla palkki kiinni,seuraavana aamuna kone lauloi taas.
Näin Agris ;D ;D
Bonuski tuli mulle,vaikka tapiola makso ;D ;D
Vanha viidakon sanonta: "Vaimo ajaa, Tapiola korvaa" ;)
Hieno juttu että hommat menee välillä nappiin! :)
-
Alkukesästä maksullisesta numerosta tilasin niittokoneeseen jotain osia mitkä löyty hyllystä. Seuraavana aamuna posti toi ovelle paketin, joten ei valittamista.
-
Lähestulkoon kaikki kamat tullu seuraavax päiväx, mutta hinnat ihan tajuttoman käsittämättömiä. Esim lautasakselipaketin hinnalla saa kotimaiseen kolme vastaavaa ja lisäx kotimaiseen myydään pelkkä akseliki erikseen, joita saa liki 6 KAPPALETTA yhden kuhnurin akselipaketin hinnalla. Täysin TÖRKEETÄ rahastusta, pistäsin alternan heti kiertoon, jos vaan olis joku vastaava kone markkinoilla nelimetristen sarjassa >:(
-
Eipä voi kehua.
Kuhnin pöyhimen nostosylinteriä odoteltiin reilu viikko juuri kovimpana sesonkina. Meinas ottaa kupoliin, kun takuuviat ei tunnu kiinnostavan pätkääkään. Osat aiottiin tilata heti ja laittaa pikimmiten postiin mutta rahtia taitaa toimittaa jokin kirjekyyhkyihin perustuva organisaatio.
No kaiken parasta tietysti hommassa oli se, että huoltomiehen puhelimessa antama diagnoosi meni viduilleen ja vika ei ollutkaan sylinterissä vaan banjoon liitetyssä kuulaventtiilissä, joka hidastaa laskunopeutta työasentoon laskettaessa. Sitä osaa ei ole kuulunut sitten vieläkään mutta jospa se ens kesäksi tulisi.
Koneen sai kuntoon poraamalla banjosta haitat mäelle.
Koulutettu apinakin osaisi toimia paremmin, kuin se kaveri joka siellä nhk:lla puhelimeen vastailee.
Kuhnin jälkimarkkinointia voisi kuvailla kesäisen kivasti yhdellä sanalla: SAATANA!
-
huvittavinta on että paljon mainostettuun "tilaa varaosanumerolla" numeroon ei ole kertaakaan vastattu kun oon kirjan ja numeron kanssa koittanut soittaa. maksulliseen numeroon saa kyllä heti yhteyttä..
-
ei täällä nykyneuvostoliitossa ole olemassa palvelua se on nykynimeltä vitutuksen kertymä ! on todella käsittämätöntä miten asiat voidaan saada niin sekaisin kun otetaan atk avuksi ,-suomessa! ja kun tilaat ulkomailta suoraan osat on usein kotona ennen suomalaisen yhteyden saamista! ja ollaan niin haitek kansaa että, meillähän on laajakaista joka kylään ja toimii ! just joo, niinhän stalinki sano!!!!
-
Ihmisiä tässä kaikki ollaan ja virheet ovat inhimillisiä. Kalliita ne osat joka paikassa ovat, eikä niitä voi ilman olettaa myytävänkään. Pääosin NHK.n varaosapalvelu toimii kyllä kiitettävästi.
Käyttäkää niitä koneita järkevämmin ja käyttäjäystävällisemmin pikku apinat! Sentään osia on joka koneeseen saatavilla. Kuinka mahtaa olla kilpailijoiden varaosapalveluiden laita?
-
JF, krone, pöttinger, JD,?
-
JF, krone, pöttinger, JD,?
taarup on myös yksi hyvä vaihtoehto.
-
onko kelään muulla kokemuksia tältä kesältä nhk:n varaosapalvelun käsittämättömästä hitaudesta? tilasin alkuviikosta varaosia eikä vielä oo näkyny..... selittivät aamulla että tehtaalla tullu moka ja lähettäneet vääriä osia.. uskoo ken tahtoo! miten muilla firmoilla pelaa varaosien tuleminen? kokemuksia?
Ei oo NHK:sta kokemusta, mutta muuten varaosakokemusta löytyy enemmän kuin viljelijöiltä keskimäärin... Siis toi selitys väärien osien lähettämisestä on ihan uskottava ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä ihan tottakin. Samoja virheitä voi sattua muillakin... varsinkin näin elokuus, kun koko Eurooppahan on käytännöllisesti katsoen ihan kiinni, kun sattuu olemaan heikäläisten lomakuukausi tää elokuu... tai ainakin ennen oli.
-
Ihmisiä tässä kaikki ollaan ja virheet ovat inhimillisiä. Kalliita ne osat joka paikassa ovat, eikä niitä voi ilman olettaa myytävänkään. Pääosin NHK.n varaosapalvelu toimii kyllä kiitettävästi.
Käyttäkää niitä koneita järkevämmin ja käyttäjäystävällisemmin pikku apinat! Sentään osia on joka koneeseen saatavilla. Kuinka mahtaa olla kilpailijoiden varaosapalveluiden laita?
Tätä palstaa näköjään lukevat NHK-keskuksen miehetkin, kun pitää muiden merkkien varaosahuoltoa trollata ;D
Neuvoisitko meitä pikkuruisa apinan poikasia miten noita takuuvikoja eli valmistusvikoja voisi omalla käytöllä vähentää? Tai miten se koneenkäyttäjä sen varaosan saa nopeammin perille kuin se Moskovan Sirkuksesta ostettu puhelinvastaaja siellä Hämeenlinnassa?
Tarkennuksena vielä, että Kuhnin myyjässä Ylivieskassa, huoltomiehessä täällä Oulun lähellä eikä myöskään koneen muussa toiminnassa/toteuksessa ole mitään vikaa, päin vastoin. Varaosahuolto tässä tökkii synkästi.
Uskoisin että palstaa lukevat ihmiset tietävät millä merkeillä varaosahuolto toimii mutta harvoinpa niitä kehutaan.
Niin ja tänään tuli se banjo vai mikä se oli postissa. Ranskalainen osa oli ottanut Saksan kautta vauhtia vai mistä se oli ja vika oli koneen omistajan vai jonkun muun vai kenen se oli.
Pelle ;D
-
kronen anturi otti loppu tilin. ylihuomenna vasta tulee kun ei koko anturi suomessa!!!! Perseestä!!
-
onko kelään muulla kokemuksia tältä kesältä nhk:n varaosapalvelun käsittämättömästä hitaudesta? tilasin alkuviikosta varaosia eikä vielä oo näkyny..... selittivät aamulla että tehtaalla tullu moka ja lähettäneet vääriä osia.. uskoo ken tahtoo! miten muilla firmoilla pelaa varaosien tuleminen? kokemuksia?
Hupaisa kokeilu tämä 0700-696969,mikä se nyt oli, eikä vttu edes kukaan juttele eroottisia, ei... Aina välillä kyllä voi erottaa melkoista huohotusta ja lupsutusta,kyllä...
Jos mun tarttee jonain päivänä soittaa oikeasti johonkin x euroa/ min numeroon, niin tulee ko. toimijalta hankitulle laitteelle lähtö samantien...
En tiedä. Mutta se tyyppi, joka tälläkin areenalla väitti vikanin toimivan kuin vr:n vessa, kannattaisi varoa ripulisena tai muutenvain krapulassa liikkumista valtion rautateillä...
Nhk:lla ei ole riittävästi resursseja. Samat pari kaveria hoitaa koko repertuaarin roboteista niittokoneisiin. Ja kuitenkin kaikkien ongelmat osuvat, luonnollisesti, samaan aikaan. Kun aika ei riitä kaikkia ongelmia kiertää katselemassa, niin puhelimitse päätelty ongelman ratkaisu saattaa lievittää oireita, poistamatta perimmäistä syytä.
Kaikissa maatalouteen tehdyissä virityksissä tuntuu olevan alituiseen jotain vaivaa. Jonkin laitteen paremmuus ratkaistaan sillä, miten vikoja edes yritetään korjata.
-
Näyttää olevan aika monella toimijalla tuollainen palvelunumero käytöss.... voi olla että jos sellaiseen ei "mahdu " soittamaan joutuu pian käsin tekemään työt....
Onhan Nhk-lla netissä verkkokauppa jossa myös kaikki varaosakirjat josta voi rauhassa tilata ja seurata tilauksen kehittymistä.... Mut taitaa moni enemmin kehua itseään täällä palstalla kuin että vaivautuis tilaamaan verkkokaupasta.... onhan se kiva syyttää aina toisia kun puhelimella jättäää tilauksen....
Ja kyllä se Viconi toimii.... toisilla kun ei toimi se junan vessakaan..... ja ratakiskot hukkuu.... mut näitä ihmisiä löytyy aina ja niidenkin kanssa varaosamyyjien pitäää yrittää elää....
Ihmiset sielläkin töitä tekee.... onneksi nämä arvostelijat ovat itse niin virheettömiä töisään.....
-
Eipä tuo homma tahdo toimia oikein millään merkillä. Moni jälleenmyyjä ei halua varastoida enää suuria varastoja.
Näitten jälleenmyyjien tulisi varautua paremmin sesonkiin. Mutta jos ei osais itse koneita huoltaa ja korjata, niin itkua pitäs vääntää jos huolto ja varaosiin pitäisi turvautua...
-
Viikko sitten varaosanumeroilla tilatut Strautmannin osat eivät ole saapuneet, onneksi oli muita koneita josta realisoida sopivia osia.
Kaikilla toimijoilla näkyy olevan pyrkimys että isännät varastoisivat ite varaosat
-
Eipä tuo homma tahdo toimia oikein millään merkillä. Moni jälleenmyyjä ei halua varastoida enää suuria varastoja.
Näitten jälleenmyyjien tulisi varautua paremmin sesonkiin. Mutta jos ei osais itse koneita huoltaa ja korjata, niin itkua pitäs vääntää jos huolto ja varaosiin pitäisi turvautua...
Piristävä poikkeus taas vaihteeksi... Menin paikallisesta kysymään Claassiin uutta verkonkatkaisuterää ja myyjä epäili joutuvansa tilaamaan sen... Eipä mitää, ku se uus terä löyty ihan muutaman metrin päästä hyllystä. Eipähän tarvi huomenna tuskailla internetpaalien kans. Joitakin osia vain joutuu välillä uusimaan, vaikka olis korjaustaitoinenkin (mähän en oo). Tommonen terä vaan tuppaa kulumaan, kun sen joutuu aina joskus teroittamaan. Lisäksi uusi terä vaikutti paremmin tehdyltä kuin alkuperäinen...
-
Näyttää olevan aika monella toimijalla tuollainen palvelunumero käytöss.... voi olla että jos sellaiseen ei "mahdu " soittamaan joutuu pian käsin tekemään työt....
Onhan Nhk-lla netissä verkkokauppa jossa myös kaikki varaosakirjat josta voi rauhassa tilata ja seurata tilauksen kehittymistä.... Mut taitaa moni enemmin kehua itseään täällä palstalla kuin että vaivautuis tilaamaan verkkokaupasta.... onhan se kiva syyttää aina toisia kun puhelimella jättäää tilauksen....
Ja kyllä se Viconi toimii.... toisilla kun ei toimi se junan vessakaan..... ja ratakiskot hukkuu.... mut näitä ihmisiä löytyy aina ja niidenkin kanssa varaosamyyjien pitäää yrittää elää....
Ihmiset sielläkin töitä tekee.... onneksi nämä arvostelijat ovat itse niin virheettömiä töisään.....
Jos luet viestiketjua tarkemmin, huomaat, että kukaan ei väitä olevansa viheetön.
Homma vaan menee niin, että kun minä teen virheen esimerkiksi NHK-keskuksen edustamalla koneella, joudun minä maksamaan ja vastaamaan virheestäni itse eli ostan varaosan rikkoutuneen tilalle. Eli minä maksan.
Kun NHK-keskuksen edustamaan (tai kenen tahansa edustamaan) laitteeseen tulee takuuvika ja varaosatoimituksissa TÖPEKSITÄÄN taas maksaja olen minä siinä muodossa, että joudun korvaamaan rikkoutuneen koneen jollakin muulla koneella tai ajamaan pakon edessä huonosti toimivalla uudella koneella, joka on maksanut tuhansia tai kymmeniä tuhansia euroja. Eli minä maksan.
Alakaa jo ottaan oikeasti maksajan roolissa aivoon nuo "ihmisiähän tässä ollaan" jeesustelut. Tuon kommentin taakse on helppo mennä mutta toisaalta inhimilliseen virheeseen vetoaminen kätkee sisälleen haluttomuuden parantaa toimintaa ja haluttomuuden oppimiseen omista virheistään. Se on sama kuin sanoisi, että mitä sitten jos minä tyrin tämän varaosatoimituksen, kun tyrithän sinäkin joskus jotain.
Löytyisi joskus edes joku, joka nostaa käden virheen merkiksi ;D
-
Taas alternaan yx akselipaketti kuluneella viikolla ja hinta yli 500 ekua >:(
Tilaus 15.30 ja osan posti toi kotiovelle seuraavana aamupäivänä ;D
Tosin kotimaiseen olis osan hinnan lisäx saanu viä taksikyytinkin samaan rahaan :o
-
Taas alternaan yx akselipaketti kuluneella viikolla ja hinta yli 500 ekua >:(
Tilaus 15.30 ja osan posti toi kotiovelle seuraavana aamupäivänä ;D
Tosin kotimaiseen olis osan hinnan lisäx saanu viä taksikyytinkin samaan rahaan :o
Siinä olis samalla tuettu etelän viljelijöitä.Ja taksit liikkuu ;D ;D
-
osia sais nopeesti olis terä palkki suomessa mutta kun ei tapiolassa tehä päätöksiä mitä tehään. niittokone seissy jo viikon. no urakoitsia niittää tapiola maksaa. silti oma kone olis kiva sais tehä omaan tahtiin
-
Tänään sitten saapui postissa karhukirje NHK-keskukselta, joka koski takuuna toimitetun sylinterin rahtia. Asiasta oli jo aiemmin so***** myyjän kanssa, ettei kyseistä rahtia taritse maksaa mutta huumorimiehinä tunnelman kohottamiseksi päättivät panna karhukirjeen postiin ;D
Eihän tuolle touhulle voi enää muuta kuin nauraa. Niin niin, ihimisähän tässä ollaan joo mutta nyt löyty sellainen pulju, jossa homma ei toimi. Ei sitten millään.
Harmittaa, kun hyvillä koneilla on noin paska jälkimarkkinointi. Onnetonta puuhastelua.
-
Tänään sitten saapui postissa karhukirje NHK-keskukselta, joka koski takuuna toimitetun sylinterin rahtia. Asiasta oli jo aiemmin so***** myyjän kanssa, ettei kyseistä rahtia taritse maksaa mutta huumorimiehinä tunnelman kohottamiseksi päättivät panna karhukirjeen postiin ;D
Juuri taas poliisi varoitteli huijauslaskuista, ja epäilyttävissä tapauksissa kehoitti tekemään rikosilmoitusta.
-
Hah-ha. Ei kun rikosilmoitusta laatimaan. "Epäillään todennäköisin syin"
-
Viikko sitten varaosanumeroilla tilatut Strautmannin osat eivät ole saapuneet, onneksi oli muita koneita josta realisoida sopivia osia.
Kaikilla toimijoilla näkyy olevan pyrkimys että isännät varastoisivat ite varaosat
Osien tuloa viivästytti itäsuomalainen postilaitos, osat oli lähteny aikanaan....
-
tuli tänään lasku viime perjantaina tilatuista viconin noukinkaarista, luonnollisesti itse kaaria ei ole tullut ;D
-
Kaksiviikkoa kesti viconin terien tapin toimitus takuuseen! Viallinen osa palauttaa.
-
tuli tänään lasku viime perjantaina tilatuista viconin noukinkaarista, luonnollisesti itse kaaria ei ole tullut ;D
luottotappioiden välttämiseksi karhu ensin,sitten lasku ja maksun jälkeen osia postiin ;D
-
olin tuossa joku viikkoa sitten paalamassa (märkää) kauraa naapurille.. sitten pamahti agronikista tela :o sanoin jo naapurille että ala katella toinen paalaaja. tuli vähä isopi remontti :-\ naapuri siinä kysy että millon saat kuntoon niin hokasin että ohan siellä tehtaalla päivystys ympäri vrk:n.. sanoin etta pari tuntia menee ;D aamulla jatketaan 8) ei kai siitä muutaku auto alle ja haapavettä kohti n.60km ja uus tela ja muut tarvikkeet kyytiin ja eiku kotia ja romut paikoilleen.. kello oli 24.00 kun sammutin hallista valot.. :)
-
olin tuossa joku viikkoa sitten paalamassa (märkää) kauraa naapurille.. sitten pamahti agronikista tela :o sanoin jo naapurille että ala katella toinen paalaaja. tuli vähä isopi remontti :-\ naapuri siinä kysy että millon saat kuntoon niin hokasin että ohan siellä tehtaalla päivystys ympäri vrk:n.. sanoin etta pari tuntia menee ;D aamulla jatketaan 8) ei kai siitä muutaku auto alle ja haapavettä kohti n.60km ja uus tela ja muut tarvikkeet kyytiin ja eiku kotia ja romut paikoilleen.. kello oli 24.00 kun sammutin hallista valot.. :)
*** Kerran odottelin Agroniciin osia puoli tuntia (la ilta klo 19.00), oli kaveri lähtenyt viemään hätäselle isännälle moottoripyörällä osia pellolle. Kyllä otti pattiin nämä kotimaiset romut... ;D ;D