Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SKN - 23.07.09 - klo:23:00
-
Kertokaa ny joku tollasen omistava onko noi koneet tosiaan sen arvosia kun ne on. 705 maksaa haarukassa 12000-21000e. Tunteja 7000-13000. MIkä ihme näissä maksaa? ???
-
se että ne liikkuu aina vaan...
-
Kun 15000e saa verollisena jo 90-luvun verkua ja fiattiakin.
-
Meillä on 705, vuosimallia -86 ja kohta 13000h mittarissa. Ei olla vaihtamassa pois.
Käyttö selkäytimessä. Ei mitään hienouksia, yksinkertaista perustekniikkaa. Kestävyys sitä sun tätä, mutta käyttökin on ollut aika ronskia. Hyvä kone.
-
Parhaita koneita, mitä valtran tehtailta tullut, Jos uutena vielä saisi, ostaisin ja heittäisin nämä nykyiset teekkarit ja ämmät helevetinkuuseen.
-
Kertokaa ny joku tollasen omistava onko noi koneet tosiaan sen arvosia kun ne on. 705 maksaa haarukassa 12000-21000e. Tunteja 7000-13000. MIkä ihme näissä maksaa? ???
ikiliikkujan maine taitaa maksaa näissä koneissa.
-
Parhaita koneita, mitä valtran tehtailta tullut, Jos uutena vielä saisi, ostaisin ja heittäisin nämä nykyiset teekkarit ja ämmät helevetinkuuseen.
tolla periaatteella kaikki nykytraktorit merkistä riippumatta sais lähettää sulatukseen. ;D
-
Perseestä koko 05 sarja ja syvältä.
-
Perseestä koko 05 sarja ja syvältä.
et ole koskaan edes ajanut 05 sarjalaista.
kaksi kappaletta löytyy tallista ja ovat parempia kuin yksikään uusi massikka. ;D ;D
-
Perseestä koko 05 sarja ja syvältä.
Kateus paistaa läpi kun ferkoosta ei pääse eroon muutakun isoooolla rahalla ;)
Mutta asiaan miks mikellä on mielessä nuo anaali jutut jo aamulla, ??? hy hy >:(
-
Kertokaa ny joku tollasen omistava onko noi koneet tosiaan sen arvosia kun ne on. 705 maksaa haarukassa 12000-21000e. Tunteja 7000-13000. MIkä ihme näissä maksaa? ???
ikiliikkujan maine taitaa maksaa näissä koneissa.
Kovaa tekoa ovat. Satakunnan Vankilassa 805 valmetti on ollut lähes pelkästään vankien käytössä ja silti meni 12000h ennen kuin kansi avattiin ensimmäisen kerran... Vangeista jos silmä välttää, niin koneet saa kättä ja rajusti.
-
niin se vaan on että ne vaan kestää ja kulkee... kokemuksia löytyy kasinollaviitosesta vm 91 ja se ei vaan lopu koskaan, uudesta ollu 20000 kohta lasissa ja konetta ei aukaistu. aika rujon näkönen alkaa olla mutta tekniikka toimii. Saman ikäset verkut ja voortit on jo ajat sitten sulatettu ;D
-
meillä 705 -90 ollu uudesta asti,rapiat 15000 mittarissa ja kalleimmat murheet oli nostolaitteen kynkät jossain 8000 tunnin kohdalla.vesipumppuun korj.sarja samoihin aikoihin,bendix ratas,nyt piti etuakseliin vaihtaa ristikot,tiivisteet ja joku laakeri(kalleita osia mutta työ itseltä),hd-pumppu.Kone ja loota avaamatta vielä.
Kaiken kaikkiaan melko lailla käteen sopiva traktori,vaikkei niin kovin erkonoominen olekaan...niin ja lähtee pakkasellakin käyntiin...
-
meillä 705 -90 ollu uudesta asti,rapiat 15000 mittarissa ja kalleimmat murheet oli nostolaitteen kynkät jossain 8000 tunnin kohdalla.vesipumppuun korj.sarja samoihin aikoihin,bendix ratas,nyt piti etuakseliin vaihtaa ristikot,tiivisteet ja joku laakeri(kalleita osia mutta työ itseltä),hd-pumppu.Kone ja loota avaamatta vielä.
Kaiken kaikkiaan melko lailla käteen sopiva traktori,vaikkei niin kovin erkonoominen olekaan...niin ja lähtee pakkasellakin käyntiin...
metässäki pärjäilee hiiopin kans paremmin ko muilla ko edes jonkulaiset tilat jaloille ja vivuille takana ei puutu ku hammaslukko
-
meillä 705 -90 ollu uudesta asti,rapiat 15000 mittarissa ja kalleimmat murheet oli nostolaitteen kynkät jossain 8000 tunnin kohdalla.vesipumppuun korj.sarja samoihin aikoihin,bendix ratas,nyt piti etuakseliin vaihtaa ristikot,tiivisteet ja joku laakeri(kalleita osia mutta työ itseltä),hd-pumppu.Kone ja loota avaamatta vielä.
Kaiken kaikkiaan melko lailla käteen sopiva traktori,vaikkei niin kovin erkonoominen olekaan...niin ja lähtee pakkasellakin käyntiin...
Vaihteisto ei ole kovin ergonominen.
-
605:n on kyllä harvinaisen käteen käypä peli, ei tosin ole itellä ,mutta mitä nyt puita koulussa ajelin. Tykkäsin ,että tilava koppi taaksekinpäin istua, muutenhan se kyllä on aika kolho sisultaltaan. Pikavaihde siitä meni, mutta sekään ei ajoa haitannu. Aika raiskatun näkösiä mitä vaihtokoneena nähnyt, että kai ne on työhön tehty, ja siinä kestäneet.
-
kyllä ainakin 2105 volovovalametti on kova sana ;) jos jonkun 05 sarjan valametin ostaasin ni se se olis. ;D . sellasta kyllä suosittelen kaikille joilla on krouvi vaihdekäsi, vaihtoväli on metrin ja synkroista laatikos tietoakaa.
-
kyllä ainakin 2105 volovovalametti on kova sana ;) jos jonkun 05 sarjan valametin ostaasin ni se se olis. ;D . sellasta kyllä suosittelen kaikille joilla on krouvi vaihdekäsi, vaihtoväli on metrin ja synkroista laatikos tietoakaa.
2105 on kova esim lavetin edessä mutta hidas kun mikä vakiona. myös isot vanhat foortit ovat hitaita tiellä esim 8210 ja tw sarja.
saako noita laatikoita nopeammaksi?
-
kyllä ainakin 2105 volovovalametti on kova sana ;) jos jonkun 05 sarjan valametin ostaasin ni se se olis. ;D . sellasta kyllä suosittelen kaikille joilla on krouvi vaihdekäsi, vaihtoväli on metrin ja synkroista laatikos tietoakaa.
2105 on kova esim lavetin edessä mutta hidas kun mikä vakiona. myös isot vanhat foortit ovat hitaita tiellä esim 8210 ja tw sarja.
saako noita laatikoita nopeammaksi?
Ransiitin takakontis laatikot kulkee aika kovaa(pajalle) ;D ;D
-
Ransiitin takakontis laatikot kulkee aika kovaa(pajalle) ;D ;D
Eikös Jontikan huoltomiehillä oo lähinnä Sprintereitä? ;D
-
Ilmeisesti näille koneille on luotu sellanen habitus et ne on ikuisia. Mää en maksais 20 vuotta vanhasta ja yli 5000 ajetusta traktorista 20000e. Valmet on onnistu loistavasti tossa markkinahengen luonnissa. Eli 05-sarjasta on tehty legenda, vähän kun joku jaksonin miikka tai elvis the pelvis. Samaa kakkaa kun muillakin, paketti vaan on erillainen.......
-
Ransiitin takakontis laatikot kulkee aika kovaa(pajalle) ;D ;D
Eikös Jontikan huoltomiehillä oo lähinnä Sprintereitä? ;D
Täälläpäin ne on lähinnä tienannu massikan hydepumppuja vaihtamalla.Keskolle liianpitkät jonot ::) ;D ;D
-
kyllä ainakin 2105 volovovalametti on kova sana ;) jos jonkun 05 sarjan valametin ostaasin ni se se olis. ;D . sellasta kyllä suosittelen kaikille joilla on krouvi vaihdekäsi, vaihtoväli on metrin ja synkroista laatikos tietoakaa.
2105 on kova esim lavetin edessä mutta hidas kun mikä vakiona. myös isot vanhat foortit ovat hitaita tiellä esim 8210 ja tw sarja.
saako noita laatikoita nopeammaksi?
meillä 8210 kulki 40 km/h, se oli -91
moottoriin kierroksia lisää niin saa vauhtia..
-
Taitavalla konemiehellä nuo 05 sarjalaiset kestää yllättävän hyvin, toki nykyisellään kun mezzotkin alkaa olla kakkoskoneita ja 05 sarjalaiset kolmos ja neloskoneitakin isommilla tiloilla niin vaihtoon menevien koneiden kunto voi pahimmoilleen olla purkukuntoinen. Osat kun maksaa jonniiverran, niin ihan raadoista ei kannata alkaa itselleen konetta rakentamaan tai sitten hinnan oltava alta kympin.
-
Taitavalla konemiehellä nuo 05 sarjalaiset kestää yllättävän hyvin, toki nykyisellään kun mezzotkin alkaa olla kakkoskoneita ja 05 sarjalaiset kolmos ja neloskoneitakin isommilla tiloilla niin vaihtoon menevien koneiden kunto voi pahimmoilleen olla purkukuntoinen. Osat kun maksaa jonniiverran, niin ihan raadoista ei kannata alkaa itselleen konetta rakentamaan tai sitten hinnan oltava alta kympin.
kyllä maakuntien latojen kätköistä löytyy myös todella vähän ajettuja 05 sarjan koneita.
-
Muualla mettätilallisella on tossa naapurissa 1400h ajettu 605. Näytti ihan uudelta ko tossa kaupalla sitä viimeksi näin.
-
onpa nuita 05 ollu ja on vieläki
autokontrolli malli, on se ihan hyvä käyttääkki
pessee monet uuvemmat konneet
pakkasella ei tarvi ku virtaauvainta villauttaa nii jo mennään
15 asteen pakkasella oon joskus pistäny käyntiin iliman lämmitystä,
ja iliman hehkua
-30 hehkun kans
no ne oli joskus vain kokkeilua että lähteekö, ei normaali tapa
-
Ilmeisesti näille koneille on luotu sellanen habitus et ne on ikuisia.
Vain timantit ja kateus ovat ikuisia....
-
Aika näkyy kultaavan muistot,tai siis onhan varsinkin alkupään 05 sarjalaiset rakenettu kokonaan uudestaan näihin aikoihin mennessä. Tuli markkinoille täysin keskentekoisena eikä ollut pitkää takuuta.
-
Kertokaa ny joku tollasen omistava onko noi koneet tosiaan sen arvosia kun ne on. 705 maksaa haarukassa 12000-21000e. Tunteja 7000-13000. MIkä ihme näissä maksaa? ???
Niissähän on usein uusi vaihdelaatikon - ja perän sisältö sekä männät ja putket vaihdettu. Katos ne pidetään uuden veroisina, siksi ne maksaa. Osta verku jos haluat traktorin pitkän päälle.
-
niin se vaan on että ne vaan kestää ja kulkee... kokemuksia löytyy kasinollaviitosesta vm 91 ja se ei vaan lopu koskaan, uudesta ollu 20000 kohta lasissa ja konetta ei aukaistu. aika rujon näkönen alkaa olla mutta tekniikka toimii. Saman ikäset verkut ja voortit on jo ajat sitten sulatettu ;D
Äläs kuule rupee verkuja mollaamaan, kateellinen. Meikän 35 -60, 178 -68. 165 -75. 595 -79 jne ovat täydessä päivittäisessä käytössä ja ei mitään vikaa ole ollut koskaan. Kovia rautoja, vaihdelaatikot kestävät, perät kestävät, moottorit kestävät ja tankin tyhjeneminen kestää kun taas velmutin tankista kuuluu kylän toiseen päähän sellainen horina että pitää laittaa kuulosuojaimet päähän. Renkaita alkaa nyt jo mennä.
-
Ilmeisesti näille koneille on luotu sellanen habitus et ne on ikuisia. Mää en maksais 20 vuotta vanhasta ja yli 5000 ajetusta traktorista 20000e. Valmet on onnistu loistavasti tossa markkinahengen luonnissa. Eli 05-sarjasta on tehty legenda, vähän kun joku jaksonin miikka tai elvis the pelvis. Samaa kakkaa kun muillakin, paketti vaan on erillainen.......
Juu, markkinointi pelaa niin, että annetaan kauhian hyvät 'maksa myöhemmin' ehdot ja vaihtorahan runsaus unohtuu asiakkaalta ja sekoittuu epämääräiseen tulevaisuuteen.
-
Ransiitin takakontis laatikot kulkee aika kovaa(pajalle) ;D ;D
Eikös Jontikan huoltomiehillä oo lähinnä Sprintereitä? ;D
Täälläpäin ne on lähinnä tienannu massikan hydepumppuja vaihtamalla.Keskolle liianpitkät jonot ::) ;D ;D
Teillä päin on soraa öljyn joukossa!!
-
Kertokaa ny joku tollasen omistava onko noi koneet tosiaan sen arvosia kun ne on. 705 maksaa haarukassa 12000-21000e. Tunteja 7000-13000. MIkä ihme näissä maksaa? ???
Niissähän on usein uusi vaihdelaatikon - ja perän sisältö sekä männät ja putket vaihdettu. Katos ne pidetään uuden veroisina, siksi ne maksaa. Osta verku jos haluat traktorin pitkän päälle.
Ikävä kyllä kuvitelmasi eivät ole tästä maailmasta.
Esin agrimarket
MASSEY-FERGUSON 5455-4 101 2008 350h 42000€
MASSEY-FERGUSON 5445-4 PK 91 2005 42700
MASSEY-FERGUSON 5445-4+ ETUK.ISME 150 /RN 91 2005 2700h 45200
MASSEY-FERGUSON 5465 120 2006 700h 49000
MASSEY-FERGUSON 5470 DYNA 4 125 2007 1045h 53000
MASSEY-FERGUSON 5460-4 113 2005 1229h 53000
MASSEY-FERGUSON 5460-4 JP 125 2008 190h 56000
MASSEY-FERGUSON 5460 DYNA4 125 2008 350h 59000
MASSEY-FERGUSON 6495 DYNA-6
Tulossa 194 2007 1000h 79000
Eli ferkoot menee vaihtoon ei niillä kukaan halua ajaa ellei lompakko pakota.
-
Äläs kuule rupee verkuja mollaamaan, kateellinen. Meikän 35 -60, 178 -68. 165 -75. 595 -79 jne ovat täydessä päivittäisessä käytössä ja ei mitään vikaa ole ollut koskaan. Kovia rautoja, vaihdelaatikot kestävät, perät kestävät, moottorit kestävät ja tankin tyhjeneminen kestää
60-luvun jälkeen ei olekkaan tehty laadukkaita Massikoita. Enempi kertakäyttö kamaa.
-
Kateellisten örinää. Olettekos koskaan ajaneet fergulla saati sitten omistaneet? Melkein kaikki Suomessa ostetut verkut ovat vielä kovassa käytössä, kun taas velmutit vaihdetaan vuodenikäisinä samaan merkkiin, koska muut ei huoli vaihdokeiksi. Velmutteja on konehallientakana jos minkäkin pytyn halkeamisen ja vaihdelaatikon murskaantumisen takia. Vaihdekepin pääkin niissä hajoaa käteen.
-
Kateellisten örinää. Olettekos koskaan ajaneet fergulla saati sitten omistaneet? Melkein kaikki Suomessa ostetut verkut ovat vielä kovassa käytössä, kun taas velmutit vaihdetaan vuodenikäisinä samaan merkkiin, koska muut ei huoli vaihdokeiksi. Velmutteja on konehallientakana jos minkäkin pytyn halkeamisen ja vaihdelaatikon murskaantumisen takia. Vaihdekepin pääkin niissä hajoaa käteen.
Et taida päästä sateiden takia hiekkalaatikolle vai mistä moinen avautuminen? ::)
-
Kateellisten örinää. Olettekos koskaan ajaneet fergulla saati sitten omistaneet? Melkein kaikki Suomessa ostetut verkut ovat vielä kovassa käytössä, kun taas velmutit vaihdetaan vuodenikäisinä samaan merkkiin, koska muut ei huoli vaihdokeiksi. Velmutteja on konehallientakana jos minkäkin pytyn halkeamisen ja vaihdelaatikon murskaantumisen takia. Vaihdekepin pääkin niissä hajoaa käteen.
Et taida päästä sateiden takia hiekkalaatikolle vai mistä moinen avautuminen? ::)
;D ;D ;D ;D
-
Taitavalla konemiehellä nuo 05 sarjalaiset kestää yllättävän hyvin, toki nykyisellään kun mezzotkin alkaa olla kakkoskoneita ja 05 sarjalaiset kolmos ja neloskoneitakin isommilla tiloilla niin vaihtoon menevien koneiden kunto voi pahimmoilleen olla purkukuntoinen. Osat kun maksaa jonniiverran, niin ihan raadoista ei kannata alkaa itselleen konetta rakentamaan tai sitten hinnan oltava alta kympin.
kyllä maakuntien latojen kätköistä löytyy myös todella vähän ajettuja 05 sarjan koneita.
Enkä kyllä yhtään ihmettele jos on.
-
Perseestä koko 05 sarja ja syvältä.
et ole koskaan edes ajanut 05 sarjalaista.
###Olen ajanut mutta en enään ikinä aja.
kaksi kappaletta löytyy tallista ja ovat parempia kuin yksikään uusi massikka. ;D ;D
Otan osaa.Kyseinen traktorin irvikuva ei yllä lähellekään edes 600 sarjan verkun
tasoa,puhumattakaan 3000 sarjan koneista.Kuinka on voitu tuollaisilla välityksillä
voimansiirtoa valmistaa?
-
Perseestä koko 05 sarja ja syvältä.
et ole koskaan edes ajanut 05 sarjalaista.
###Olen ajanut mutta en enään ikinä aja.
kaksi kappaletta löytyy tallista ja ovat parempia kuin yksikään uusi massikka. ;D ;D
Otan osaa.Kyseinen traktorin irvikuva ei yllä lähellekään edes 600 sarjan verkun
tasoa,puhumattakaan 3000 sarjan koneista.Kuinka on voitu tuollaisilla välityksillä
voimansiirtoa valmistaa?
Oooppas vouhkamatta sen 600 sarjan verkun kansa. Kyllä ennen loppukauden 05 valtu jos noista pakko valita.
Onneks ei oo.
-
kyllä ainakin 2105 volovovalametti on kova sana ;) jos jonkun 05 sarjan valametin ostaasin ni se se olis. ;D . sellasta kyllä suosittelen kaikille joilla on krouvi vaihdekäsi, vaihtoväli on metrin ja synkroista laatikos tietoakaa.
No ei sitä synkronointia voi odottaa, jos ei sitä ole koskaan sinne laatikkoon rakennettukaan. Volvon vanha laatikko. Kova vetokonehan se silti on. Ei räkänokkien käsiin. :D
-
kyllä ainakin 2105 volovovalametti on kova sana ;) jos jonkun 05 sarjan valametin ostaasin ni se se olis. ;D . sellasta kyllä suosittelen kaikille joilla on krouvi vaihdekäsi, vaihtoväli on metrin ja synkroista laatikos tietoakaa.
No ei sitä synkronointia voi odottaa, jos ei sitä ole koskaan sinne laatikkoon rakennettukaan. Volvon vanha laatikko. Kova vetokonehan se silti on. Ei räkänokkien käsiin. :D
sillä mä sen sanoinkin ;)
-
surkia vehe tommonen 2105, nimim kokemusta on. väännötön moottori ja heikko voimansiirto. oli jopa heikompi kun 805 (en tajua niiden suosiota?).
onneksi pääsivät volvoista eroon ja tekivät 8400:set ;D
-
no empä tiiä, täälläpäin yksi 20-30000h ajettu. 2 moottoriremppaa ja muuta jotain pikkujuttuja, ei muuta. nevalla, lavetin edessä ja kalkkivaunun edes. nyt urakoojalla toinenkin 2105, ne vain toimii ::). väänöttömän moottorin ehkä selittää sen pieni tilavuus. 5.4l. mutta asia korjaantuu kun laittelee pakkosyötön toimimaan käynnissäkin ;D. sitte löytyy löylyä :P.
-
Taitavalla konemiehellä nuo 05 sarjalaiset kestää yllättävän hyvin, toki nykyisellään kun mezzotkin alkaa olla kakkoskoneita ja 05 sarjalaiset kolmos ja neloskoneitakin isommilla tiloilla niin vaihtoon menevien koneiden kunto voi pahimmoilleen olla purkukuntoinen. Osat kun maksaa jonniiverran, niin ihan raadoista ei kannata alkaa itselleen konetta rakentamaan tai sitten hinnan oltava alta kympin.
kyllä maakuntien latojen kätköistä löytyy myös todella vähän ajettuja 05 sarjan koneita.
Enkä kyllä yhtään ihmettele jos on.
Joskus kuulin puhuttavan verkusta jolla oli ajettu 2000 tuntia vuodessa, mut asiaa tarkemmin ihmetellessä ilmenikin että omistaja oli tehnyt pilkkuvirheen. Oikia ajomäärä oli verkulle tyypillinen 200 tuntia... :D
-
Perseestä koko 05 sarja ja syvältä.
et ole koskaan edes ajanut 05 sarjalaista.
###Olen ajanut mutta en enään ikinä aja.
kaksi kappaletta löytyy tallista ja ovat parempia kuin yksikään uusi massikka. ;D ;D
Otan osaa.Kyseinen traktorin irvikuva ei yllä lähellekään edes 600 sarjan verkun
tasoa,puhumattakaan 3000 sarjan koneista.Kuinka on voitu tuollaisilla välityksillä
voimansiirtoa valmistaa?
Mä en tähän sekaannu mutta kuitenkin olen erimieltä Miken kans:Ferkut on perseestä ;D
Landehanden kuusenalla makaavat raadot.Kuka pitää satavuotta vanhoja koneita "täyspäiväises käytös".Ne koneet on jo tienannu ittensä,osta uusia ;D ;D
-
Perseestä koko 05 sarja ja syvältä.
et ole koskaan edes ajanut 05 sarjalaista.
###Olen ajanut mutta en enään ikinä aja.
kaksi kappaletta löytyy tallista ja ovat parempia kuin yksikään uusi massikka. ;D ;D
Otan osaa.Kyseinen traktorin irvikuva ei yllä lähellekään edes 600 sarjan verkun
tasoa,puhumattakaan 3000 sarjan koneista.Kuinka on voitu tuollaisilla välityksillä
voimansiirtoa valmistaa?
Mä en tähän sekaannu mutta kuitenkin olen erimieltä Miken kans:Ferkut on perseestä ;D
Landehanden kuusenalla makaavat raadot.Kuka pitää satavuotta vanhoja koneita "täyspäiväises käytös".Ne koneet on jo tienannu ittensä,osta uusia ;D ;D
Landehande pitää....Ekoloogiaa nääs. ;D
-
Perseestä koko 05 sarja ja syvältä.
et ole koskaan edes ajanut 05 sarjalaista.
###Olen ajanut mutta en enään ikinä aja.
kaksi kappaletta löytyy tallista ja ovat parempia kuin yksikään uusi massikka. ;D ;D
Otan osaa.Kyseinen traktorin irvikuva ei yllä lähellekään edes 600 sarjan verkun
tasoa,puhumattakaan 3000 sarjan koneista.Kuinka on voitu tuollaisilla välityksillä
voimansiirtoa valmistaa?
Mä en tähän sekaannu mutta kuitenkin olen erimieltä Miken kans:Ferkut on perseestä ;D
Landehanden kuusenalla makaavat raadot.Kuka pitää satavuotta vanhoja koneita "täyspäiväises käytös".Ne koneet on jo tienannu ittensä,osta uusia ;D ;D
Tuskin ostan uusia 2 kpl 690, 699, 3095 ja 6180 saavat äestellä meikän eläkkeelle. 3095 on ostettu uutena muut käytettyinä. Kaikki hyvässä vedossa, mitä nyt laturia, starttia ja kytkintä on uusittu. ;D ;D
Valtran pipoa olen sovitellut päähän, muttei kuume ota noustakseen vaikka saunassa pitäisi. Viime talvena olin velmutin pajallakin katsomassa kolegan uutta nokkapeltiä, joka löytyi takapihalta hangesta, valut olivat maalaamossa. Ei aiheuttanut innostusta, ei edes se verkuksi naamioitu, joka oli perä ylhääkkä korjaamohallissa.