Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: pihlavan - 23.07.09 - klo:22:53
-
Mistä voi johtua Rollpack 140-käärimessä seuraava ilmiö: n. puolen muovirullan kohdilla muovi "lörpsähtää" eli jää aivan löysälle. Koneessa on Pirttisen 750 kiristin.
-
Mistä voi johtua Rollpack 140-käärimessä seuraava ilmiö: n. puolen muovirullan kohdilla muovi "lörpsähtää" eli jää aivan löysälle. Koneessa on Pirttisen 750 kiristin.
Pirttisen kiristin kuumenee, ota se irti ja heitä läheiseen kanavaan jäähtymään :P
-
Mistä voi johtua Rollpack 140-käärimessä seuraava ilmiö: n. puolen muovirullan kohdilla muovi "lörpsähtää" eli jää aivan löysälle. Koneessa on Pirttisen 750 kiristin.
Pirttisen kiristin kuumenee, ota se irti ja heitä läheiseen kanavaan jäähtymään :P
:D Katsos ettei kiristimien rullien laakerit oo tulleet määränsä päähän, tietääkseni Pirttisen kiristimessä on metalli hammaspyörät? Muoviset alkaavat ainakin lyödä hutii jossain vaiheessa tai ainakin silloin jos telan laakerit menee.
Siinä mielessä kiinostaa että aattelin vaihtaa ton nhk-1600 käärimen kiristimen juuri kyseiseen pirttisen 750 kiristimeen ???
-
Kiristin "kantaa" jostain eikä pääse painumaan kunnolla muovirullan pintaan..... Täysi rulla toimii mutta kun kuluu niin alkaa kantamaan... kato ylä ja alareunat kunnolla se ottaa johonkin pultin päähän tai joku on vähän taipunut....
-
Käytätkö viissatasta vai seitenpuolikasta muovia? Kapeammalla rullalla käytettävä adapteri oli turhan löysä ja rulla pääsi kieppumaan. Muutin kiristimen pysyvästi mutta ei peruuttamattomasti kapealle rullalle tekemällä välituennan jolloin rulla pysyy tukevasti paikallaan. Kapean rullan käyttö oli pakollista, koska pirttisen oma käärinvarsi ei kestänyt ison rullan painoa ja katkesi yläpäästään.(ei se kestänyt silti pienempääkään rullaa, mutta vähän kauemmin kerrallaan. Varsin v-mäinen korjata kun laakeriasennelman loppukokoonpano oli tehty hitsaamalla. Nyt kestää ja toimii. Eikä tarvinnut kuin vähän lisätä ainevahvuutta.)
Muuten tee kuin Uusi-Lampi sanoi, joku siellä kantaa.
Mitä muuten olette mieltä P-sen kiristimestä? Alumiiniteloissa on suora, muovin paksuuteen nähden syvä rihlaus, kun muut käyttävät kierteistä tai sileämpää uritusta. Kiristettyyn muoviin tulee selvä raidoitus.
Onko eroja säilyvyydessä verrattuna muihin kiristimiin?
-
Mistä voi johtua Rollpack 140-käärimessä seuraava ilmiö: n. puolen muovirullan kohdilla muovi "lörpsähtää" eli jää aivan löysälle. Koneessa on Pirttisen 750 kiristin.
Vanha hätävara verneri teki ja tekee yhäkin tuota samaa likaisilla kiristinrullilla. Kyseisessä käärijässä on kumipäällysteiset rullat ja joillakin muovimerkeillä tuntuu pelaavan maailmantappiin asti puhdistamatta, mutta jotkut merkit juoksee kiristimen läpi ja jää löysälle paalin päälle ja se tekee tuon fiban nimenomaan puolen muovirullan jälkeen. Täysilla rullilla taas pelittää.
Silmämääräisesti rullat näyttävät puhtailta, mutta liuotinpesulla rullista lähtee uskomaton määrä nöyhtää.
Kiristin on muuten laakereiltaan ym osiltaan kunnossa ja säädoissään.
-
Millä rullat kannattaa sitten pestä?
-
Ite olen alumiiniset rullat pessyt lakkabentsiinillä tai jollain tuhtilla liuottimella.
-
ettei oo jääny se rullien taakselukitus päälle.. ::)
Ei kyl mahollista..
-
Ite olen alumiiniset rullat pessyt lakkabentsiinillä tai jollain tuhtilla liuottimella.
Jarrulaikan pesuaineella lähtee mukavasti.
-
Ainakin omissa käärimissä havainnut että mitä jaskasemmat rullat, niin sitä enemmän ne haraavat vastaan, ts muovi menee tiukempaan ja pätkii herkemmin.
-
Minkä verran kiristimen teloissa pitää olla harjannetta? Ongelma nimittäin että tuntuu että muovi menee vain läpi rullista ilman kiristymistä, rullallaan saa vain 10 paalia (150 cm)? Syksyllä mielestäni ranilla toimi ihan ok, mut nyt ajelin vanhoja tasokalvoja jolloin ongelma ilmeni... minkäverran yleensääkin pääsettä 150 cm paaleja rullallaan?
Niin kone on about 35000 paalia kääritty elho 1620 muovisilla teloilla...
-
Komppaan Ala-Perttiä. Kuivissa ja pölyisissä olosuhteissa käärittäessä pöly tarttuu muovista irronneeseen liimaan herkästi ja ongelma on juuri tuo. Jarrucleaneri ei välttämättä tehoa riittävästi mutta asetoni tai ksyleeni liuottaa rulliin tarttuneen liiman tehokkaasti.
-
Eiks toi 10 paalia rullalla ole hirvittävän vähän? Kuitenkin 75 senttisellä muovilla käärii yli 20 perinteistä paalia 6 kerrokseen.
Noihin teloihin saa iha oikeaakin puhdistusainetta. Joskus aikoinaan oli sitä liimatonta muovia ja kiristimet piti putsata joka rullanvaihdon yhteydessä.
-
Mihinähän hinnassa on elhon muovinkiristimet? Joka rullan akselit alapäästä kuluneet 1-2mm ohkaisemmiksi vaikka joka laakeri pyörii. Muutenkin sai ripustus vähän kipiää, että oikomistakin olis. Onko kukaan uusinut koko kiristintä? Malli 1520 mutta saattaapa tuo sama olla muissakin. Toki vaihtoehtona kemppiä ja parhaas tapaukses sorvia, mutta "pajallakin" usein ko vaurion hoidossa pelkkä rälläkkä. Toiminnassa en huomannut ongelmia, mutta 15mm akseli ei paljon kärsi hoikistua, kun joskus kiireellä tulee puhuttua rumia :)
-
Mihinähän hinnassa on elhon muovinkiristimet? Joka rullan akselit alapäästä kuluneet 1-2mm ohkaisemmiksi vaikka joka laakeri pyörii. Muutenkin sai ripustus vähän kipiää, että oikomistakin olis. Onko kukaan uusinut koko kiristintä? Malli 1520 mutta saattaapa tuo sama olla muissakin. Toki vaihtoehtona kemppiä ja parhaas tapaukses sorvia, mutta "pajallakin" usein ko vaurion hoidossa pelkkä rälläkkä. Toiminnassa en huomannut ongelmia, mutta 15mm akseli ei paljon kärsi hoikistua, kun joskus kiireellä tulee puhuttua rumia :)
Pari kertaa alapäät laakeroitu ja toisella kertaa vähän täytettä alapäähän .Elho 1820 inlineri .
Nyt oli muoviongemaa joka johtuu muovista . 22 rullaa kääritty lavasta ja 6 rullaa pistetty sivuun .Ikäänkuin valkoiselle maalille olisi tippunut vettä norona 20 cm rullan yläreunasta koko kalvon matkalta .Näkyy selvästi kun vetää rullaa auki ja katsoo Auringon valoa vasten . Reklamoin jo puhelimella mutta eivät meinaa uskoa että joka 4 tai 5 rulla lavassa on susi.
-
Mihinähän hinnassa on elhon muovinkiristimet? Joka rullan akselit alapäästä kuluneet 1-2mm ohkaisemmiksi vaikka joka laakeri pyörii. Muutenkin sai ripustus vähän kipiää, että oikomistakin olis. Onko kukaan uusinut koko kiristintä? Malli 1520 mutta saattaapa tuo sama olla muissakin. Toki vaihtoehtona kemppiä ja parhaas tapaukses sorvia, mutta "pajallakin" usein ko vaurion hoidossa pelkkä rälläkkä. Toiminnassa en huomannut ongelmia, mutta 15mm akseli ei paljon kärsi hoikistua, kun joskus kiireellä tulee puhuttua rumia :)
Pari kertaa alapäät laakeroitu ja toisella kertaa vähän täytettä alapäähän .Elho 1820 inlineri .
Nyt oli muoviongemaa joka johtuu muovista . 22 rullaa kääritty lavasta ja 6 rullaa pistetty sivuun .Ikäänkuin valkoiselle maalille olisi tippunut vettä norona 20 cm rullan yläreunasta koko kalvon matkalta .Näkyy selvästi kun vetää rullaa auki ja katsoo Auringon valoa vasten . Reklamoin jo puhelimella mutta eivät meinaa uskoa että joka 4 tai 5 rulla lavassa on susi.
Onko "laadukasta" kotimaista?
-
olis kiva todella tietää mikä valmiste on kyseessä.... tuo aika yleistä ylenkatsetta noista laaduista ja puutteista keskusteltaessa... " kukaan ei ole ennen aikasemmin valittannu" ja laita net lavat vaan sinne toisten viereen, katotaan niille käyttö sitten.....
sutta ja sekundaa tulee myös ulkoa mutta niissä yleensä jopa reklamaatiolla vaikutusta... paitti pienillä kotimaisilla tuojilla!
-
Nää muoviongelmatkin välttää kun ostaa euron kalliimmalla Rania tai Trioa.
En mä vaan käsitä miten joku jaksaa parin kympin säästön takia leikkiä. Vieläkin vituttaa se lava jotain paskamuovia jonka kans piti tapella yksi sato vuosia sitten.
-
Älä ny... Se 50c/rll on ihan kamalan iso asia. Ajattele ny ku lavallisessa tulee eroa ihan valtavasti. Kyllä sen takia kannattaa taistella ja *****untua ku sai halavemmalla.
-
Älä ny... Se 50c/rll on ihan kamalan iso asia. Ajattele ny ku lavallisessa tulee eroa ihan valtavasti. Kyllä sen takia kannattaa taistella ja *****untua ku sai halavemmalla.
Onneksi ei ole tarvinnut ranin takia ulos hyppiä, muutoin kuin silloin kun rullat on tyhjät. Meinasi mennä usko McHaleen, kun reippaan 400 paalatun paalin jälkeen tuli yksi sidontavirhe (tosin oma syy, kun jäi verkko laittamatta ylemmästä putkivälistä niin ei ihan oikein kulkenut :D). Kyllä ei voi olla kuin tyytyväinen.
-
Ongelmia voi hankkia myös ostamalla "laadukasta" Ranin värillistä muovia. Viime kesänä lavoittain kaatopaikkakamaa. Ei pystynyt vetämään kiristimen läpi, kun sormet meni muovista läpi ja muovi katkeili 3-4 kertaa /paali.
-
Mahtoi saada takuuna uudet tilalle... Ranilla on ainakin aikaisemmin ollut hyvin joustava käytäntö virheellisten muovien takuukäsittelyssä.
-
Sai takuuseen pienen tappelun jälkeen. Mutta verenpainetta ei uskaltanut mitata, kun viikonloppuna sateiden välissä koetti paalata ja muovit osittautuivat täysiksi susiksi.
Jälkeenpäin korvaaminen on vähän sama asia, kuin vessanpuutteessa huosuunsa laskeneelle selittäisi, ettei WC:n puute ole ongelma kun meillä on niin hyvä pesula 8)
-
Joku vuosi sitten yks myyjä muisteli, miten joskus miekka kirves vuonna Ranin liimat alkoivat "turvota" kun muovi rulla sai lämpöä. Ne siis alkoivat kasvaa pituutta. Yks isäntä oli hakenut autolla pe iltapäivällä muovia. mutta ei ollut tarvinnut niitä viikonloppuna. Oli maanantaina peräloosteri ollut aika tiineenä.
-
Juu... Muistan kans että yhtenä vuotena kävi noin. On se ihmeellistä kun tuota käärintäkalvon valmistusta ei saa vakioitua siten että homma toimisi vuodesta toiseen hyvin. Tuntuu että kaikilla valmistajilla tulee aina joskus jonkinlainen epäonnistunut erä. Onko raaka-aineissa sitten niin paljon eroa vai mikä mättää...
-
tai koneita käytetään vain hetken kun sesonkituote onkin sitten tehty! joku ikävä pikkufiba tuntuu olevan niiiiiin yleinen,,, ja sitten ei koskaan kukaan ole valttannu, sää et vain osaa....... ja muuta paskaa!
-
99% muoviongelmista on isäntien laitevikoja ???
-
juuu, eivä sopeudu ilmojen ja laatujen vaihteluun vaan ihan samoilla säädöillä painavat..... ja jotkut muovit vaan tuntuu hajoavan itestään..... tuo keskon joku outo 3 kirjainta.... ei yhtään täysin ehjää paalia elholla ja sitten näillä muilla ei mitään ongelmaa... pitääpä tänään kokasta tuota vajaata rullaa vielä....
-
Joku vuosi sitten yks myyjä muisteli, miten joskus miekka kirves vuonna Ranin liimat alkoivat "turvota" kun muovi rulla sai lämpöä. Ne siis alkoivat kasvaa pituutta. Yks isäntä oli hakenut autolla pe iltapäivällä muovia. mutta ei ollut tarvinnut niitä viikonloppuna. Oli maanantaina peräloosteri ollut aika tiineenä.
Ainoastaan nuolukivet kestävät tuollaisen käsittelyn. Ehkä autossa oli 2 vuorokautta 50° lämpötila 😅😅😅Muistaakseni muovirullissa on jokin säilytyslämpötila ja -asento mainittuna 😅
-
99% muoviongelmista on isäntien laitevikoja ???
Ostat varmaan täydellä hintaa kaikki sekundiksi "luulemani" muovit? Niille ei ole tarvetta, koska meillä paska levitetään lantavaunulla, ei käärimellä ;)
-
99% muoviongelmista on isäntien laitevikoja ???
Ostat varmaan täydellä hintaa kaikki sekundiksi "luulemani" muovit? Niille ei ole tarvetta, koska meillä paska levitetään lantavaunulla, ei käärimellä ;)
Puolet voin maksaa,jos rullia riittävästi eli vähintään lava ja ne on kolhimattomia 8)
Vähemmän takia ei viitti nähdä vaivaa.