Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: sorkkahessu - 19.07.09 - klo:10:25

Otsikko: Rene hoi....
Kirjoitti: sorkkahessu - 19.07.09 - klo:10:25
Rene tietää varmasti parhaimmin , minkämerkkiset jarrulliset hydrauliikkamoottorit ovat parhaimmat .
Otsikko: Vs: Rene hoi....
Kirjoitti: rene - 19.07.09 - klo:22:19
No en kyllä tiedä, ei ole tullut koskaan vastaan. Yleensä kai jarru on lisävaruste joka asennetaan moottorin jatkoksi pitämään kuorma paikallaan. Tuohon käy teoriassa mikä tahansa moottori jonka pienin sallittu kierrosmäärä lähtee nollasta, eli käytännössä mäntämoottorit. Muut moottorityypit vaativat aina jarrun akselin pitämiseen paikallaan. Ainoa jarru joka on tuttu on åkermanin telajarru.
  Käytännössä oikean jarrun voi korvata liittämällä tavalliseen moottoriin riittävän suurivälityksisen kierukkavaihteen. Esim jos välityssuhde on 15 kertainen niin ei kuorma enää pyöritä moottoria. Pieni geroottorimoottori ja kiérukkavaihde on edullisin ratkaisu varmaankin.
Otsikko: Vs: Rene hoi....
Kirjoitti: sorkkahessu - 20.07.09 - klo:14:22
Muuten hyvä idea mutta , moottorin kierrosluku pitäisi olla korkea että toimeis .
Otsikko: Vs: Rene hoi....
Kirjoitti: oltsik - 20.07.09 - klo:14:47
Muuten hyvä idea mutta , moottorin kierrosluku pitäisi olla korkea että toimeis .

NO danfossilla on geroottoriperiaatteella toimivia hydemoottoreita joissa on jarru jonka ohjaus tapahtuu suoraan input paineella

Hyvyydestä en tiedä mutta käärimessä on jo 13 000paalia (apaut 1 milj. kierrosta) pyörinyt ja ei oo hajonnu, kop kop.
Otsikko: Vs: Rene hoi....
Kirjoitti: rene - 20.07.09 - klo:16:29
Muuten hyvä idea mutta , moottorin kierrosluku pitäisi olla korkea että toimeis .

NO danfossilla on geroottoriperiaatteella toimivia hydemoottoreita joissa on jarru jonka ohjaus tapahtuu suoraan input paineella

Hyvyydestä en tiedä mutta käärimessä on jo 13 000paalia (apaut 1 milj. kierrosta) pyörinyt ja ei oo hajonnu, kop kop.
Eipä sitä danfossia parempia palikoita olekaan. Asiansa ajaa ja kiltin käyttämisen kestää kyllä, hintalaatu kohdallaan. Jarrua ei mahtane kovin monissa käärimissä olla, sen sijaan on moottorinsuojaventtiili joka estää moottorin ylikuormitustilanteet. On kyllä varmaan hyvä niissä missä on.
Otsikko: Vs: Rene hoi....
Kirjoitti: hvinnamo - 20.07.09 - klo:19:51
joo...meillä meni kanssa käärimessä(kwerneland) hydr-motti halki kun kaveri teki äkkipysäyksen.Asennettiin ylipaine-tai mikälie venttiili letkun väliin jossa on säätöruuvi niin eipähän ole enää sitä ongelmaa.Se on aika kova isku kun painava paali päällä lyödään yht'äkkiä öljyhanat kiinni...sillä kertaa petti moottorista eikä esim. Jontikan lohkoista!!