Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: aretus - 06.07.09 - klo:23:18

Otsikko: jd 30 sarjan tuulettajanhihna
Kirjoitti: aretus - 06.07.09 - klo:23:18
Nonii kuinkas moni jd kuski uskaltaa myöntää et tuulettajan remmit ei kestä uudessa sarjassa?
Linjaukset on kohallaan mut remmit ei vaan kestä. meil 400h ajettu ja kolmas remmi menos.

Paikallinen huoltomies sano tuon oman koneen olevan nyt kolmas  jonka on tavannut ja missä on ko. ongelma, korjaantuu (?) yhellä ylimääräsellä ohjainpyörällä
meillä 6430
Otsikko: Vs: jd 30 sarjan tuulettajanhihna
Kirjoitti: juumassi - 06.07.09 - klo:23:53
Nonii kuinkas moni jd kuski uskaltaa myöntää et tuulettajan remmit ei kestä uudessa sarjassa?
Linjaukset on kohallaan mut remmit ei vaan kestä. meil 400h ajettu ja kolmas remmi menos.

Paikallinen huoltomies sano tuon oman koneen olevan nyt kolmas  jonka on tavannut ja missä on ko. ongelma, korjaantuu (?) yhellä ylimääräsellä ohjainpyörällä
meillä 6430


ei taida 30-sarja olla paljoa parempi kuin 20-sarja?
Otsikko: Vs: jd 30 sarjan tuulettajanhihna
Kirjoitti: PR - 07.07.09 - klo:00:46
Nonii kuinkas moni jd kuski uskaltaa myöntää et tuulettajan remmit ei kestä uudessa sarjassa?
Linjaukset on kohallaan mut remmit ei vaan kestä. meil 400h ajettu ja kolmas remmi menos.

Paikallinen huoltomies sano tuon oman koneen olevan nyt kolmas  jonka on tavannut ja missä on ko. ongelma, korjaantuu (?) yhellä ylimääräsellä ohjainpyörällä
meillä 6430

 :)


Luulisi neljäsataa tuntia pyörivän vaikka nylonsukat kahdella solmulla. Sulla ei tunnu oikein nuo koneet kestävän. Kannattaisikohan harkita alan vaihtoa? Vaikka mäkkärille. Siellä saa uniformun ja kaikki.  :D
Otsikko: Vs: jd 30 sarjan tuulettajanhihna
Kirjoitti: farmer - 07.07.09 - klo:09:38
1500 h mittarissa, alkuperäinen remmi paikoillaan. kone on 6330
Otsikko: Vs: jd 30 sarjan tuulettajanhihna
Kirjoitti: icefarmer - 07.07.09 - klo:09:59
1500 h mittarissa, alkuperäinen remmi paikoillaan. kone on 6330
ku haukku valmettia vika oli traktoriis, ku vaihto john deereen onki vika miehes :D :D :D :D
Otsikko: Vs: jd 30 sarjan tuulettajanhihna
Kirjoitti: TM_ - 07.07.09 - klo:18:17
meillä 6430 ajettu 1100h eikä yhtään remmiä oo vaihettu. Jotain maanantai kappaleita sattunu sinnepäin.
Otsikko: Vs: jd 30 sarjan tuulettajanhihna
Kirjoitti: Terminator - 07.07.09 - klo:19:23
1500 h mittarissa, alkuperäinen remmi paikoillaan. kone on 6330
ku haukku valmettia vika oli traktoriis, ku vaihto john deereen onki vika miehes :D :D :D :D

Se mikä on vika patavalussa on muissa ominaisuus. ;D
Otsikko: Vs: jd 30 sarjan tuulettajanhihna
Kirjoitti: Tuumaaja - 07.07.09 - klo:19:27
00 sarjaisessa 8000 mittarissa ja remmi vielä alkuperäinen.
Saas nähdä pääseekö kymppitonniin ennen katkeamista.
Otsikko: Vs: jd 30 sarjan tuulettajanhihna
Kirjoitti: jariman - 07.07.09 - klo:21:18
Moniurahihna kaiketi kyseessä, voi olla remmissä valmistusvikaa,
pinta kulahtaa pois.
moniurahihna ei varottele välillä yhtään, kerrasta selvä, ja kun
latausjännite laskee, matka tyssää siihen paikkaan.
tavallinen kiilahihna paljon kestävempi, vallankin parihihnana.

Otsikko: Vs: jd 30 sarjan tuulettajanhihna
Kirjoitti: casella - 07.07.09 - klo:21:50
Kyllä ainakin maxxumissa on moniurahihna ollut tosi huoleton verrattuna valtran tuplakiilaremmiin. Onneksi kierroslukumittari juoruaa milloin on aika kiristellä.
Otsikko: Vs: jd 30 sarjan tuulettajanhihna
Kirjoitti: Sitting Bull - 07.07.09 - klo:22:40
Minun 6610:ssä vm.03 vaihdettiin takuuseen yksi ( en muista mikä) hihnapyörä n. 250 tunnin kohdalla. Se söi remmin ja nyt koneella on ajettu 3800 tuntia silloin vaihdetulla remmillä. Kannattaa katsoa todella tarkasti pyörät, oikeastaan se ei voi johtua kuin linjauksesta, hihnapyöristä tai täysin väärästä kireydestä. Tekniikka on samaa kuin muissakin vehkeissä, ei remmi tiedä mikä logo pellin päällä on..
Otsikko: Vs: jd 30 sarjan tuulettajanhihna
Kirjoitti: Verku - 08.07.09 - klo:00:11
Minun 6610:ssä vm.03 vaihdettiin takuuseen yksi ( en muista mikä) hihnapyörä n. 250 tunnin kohdalla. Se söi remmin ja nyt koneella on ajettu 3800 tuntia silloin vaihdetulla remmillä. Kannattaa katsoa todella tarkasti pyörät, oikeastaan se ei voi johtua kuin linjauksesta, hihnapyöristä tai täysin väärästä kireydestä. Tekniikka on samaa kuin muissakin vehkeissä, ei remmi tiedä mikä logo pellin päällä on..

Totta turiset.

Kaikkein aatameinta touhua on se että joku pajaseppä vääntää remmiä ja tuumaa että se on hyvä kun kääntyy varttikierroksen. Hattuvakiot on p**seestä.

Värähtelymittari on aika hyvä peli, saa justiinsa oikean kireyden.
Otsikko: Vs: jd 30 sarjan tuulettajanhihna
Kirjoitti: aretus - 08.07.09 - klo:21:31
juup tuo remmi lenkkuaa sivusuunnassa kampiakselin pyörältä kiristyspyörälle tultaessa, epäilen et siitäkohtaa se vika löytyy.. mut ne halus välttämättä laittaa tommosen neljännen hihnapyörän.. mikä ei ees kunnolla osu siihen remmii.. eli ku on talla pohjas ni sit se hitaasti pyörii.. saasnähä minkäaikaa menee ku se kuluttaa remmin ulkopuolelta suhaks :/  

Niin juu ja toki tuo 6430 on huollon mukaan ainoa 30 sarjalaisista missä tuota ongelmaa on esiintynyt ja siihen on nyt ihan tehdastekoinen "korjaussarja" alkuun oli ollu vaa ohjeet ja huollossa olivat ite raudanpalasta sen rakennellu. Voin ottaa tos jokupäivä siitä kuvan näytille

Remmi maanantaikappale? noh viimesyksynä huollossa siihen vaihtovat uuden, eli voiko muka peräkkäin samaa koneeseen osua kahta maanantaikappaletta...

Tuo kone kyllä on ihan oikeesti maanantai päivänä kasattu :D ja joo ohan siihe vaihettu jo yks kappale kattoluukkujakin, niis oli justiisa sopivasti meijän koneen kohalle osunu viallinen mis kattoikkunan liimaukse oli käsillää.. syksy ku tuli ni alko siitäki satamaa sisälle

Ja joo ku tuola puhuttii 20 ja 30 sarjalaisista ni mitä enemmän mä tol 30 sarjalaisel oon ajanu ni sitä enemmän tulee ikävä edellistä 20 sarjan konetta.. kaikki 20 sarjalaisessa käden ulottuvil olevat toiminnot (nostokorkeuden säätö, nostonopeuden säätö, eco säädöt, valot) oli nopeesti siin senku napeista käänteli.. nyt tuon kanssa on jumalaton säätäminen sieltä tietokoneesta niitä esille.. ei paljoa maantiellä ajellessa niitä ruuvailla

Edellinen jd oli kyl loistava vehe mut tähän nykyiseen oon suht pettynyt, mikäli samaa rataa mennää eteenpäi niin tuskin enää kolmatta koskaa tähän taloo tulee, varmaan parasta vaihtaa keissii mitä ollu talossa iät ja ajat


kuvia:
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/07/08/8143010478552365444orig.jpg (http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/07/08/8143010478552365444orig.jpg)

http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/07/08/8143010478552365465orig.jpg (http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/07/08/8143010478552365465orig.jpg)

http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/07/08/8143010478552365480orig.jpg (http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/07/08/8143010478552365480orig.jpg)
Otsikko: Vs: jd 30 sarjan tuulettajanhihna
Kirjoitti: Mikra - 04.08.09 - klo:14:08
Kerroppa miten kuski voi vaikuttaa hihnan kestävyyteen, kun noin viisas olet, että tiedät nailonsukankin kestävän moniurahihnan paikalla kiertelemässä viiden hihnapyörän päällä?
Taidat itse olla sopiva lakaisuhommiin, saat todennäköisesti luudan firman puolesta.
Otsikko: Vs: jd 30 sarjan tuulettajanhihna
Kirjoitti: Timppa - 04.08.09 - klo:14:30
Paska mikä paska koko jontikka.
Otsikko: Vs: jd 30 sarjan tuulettajanhihna
Kirjoitti: volvo88 - 04.08.09 - klo:22:13
Nonii kuinkas moni jd kuski uskaltaa myöntää et tuulettajan remmit ei kestä uudessa sarjassa?
Linjaukset on kohallaan mut remmit ei vaan kestä. meil 400h ajettu ja kolmas remmi menos.

Paikallinen huoltomies sano tuon oman koneen olevan nyt kolmas  jonka on tavannut ja missä on ko. ongelma, korjaantuu (?) yhellä ylimääräsellä ohjainpyörällä
meillä 6430

Mulla tuli sama vaiva nyykkäriin n. 4000h jälkeen. Remmi kesti 200-300h ja sitten pillan päreiksi. Sitä ennen ei mitään ongelmia. Ohjainpyörät vaihdettiin uusiin mutta vika jäi. Loppujen lopuksi vika oli vesipumpussa. Ei vuotanut mutta laakerit oli vähän väljät. Vaihdettiin uuteen ja nyt mennyt yli 3000h samalla remmillä.

Nuo moniurat on näköjään tosi tarkkoja hihnapyörien linjauksista. Vähemmän ongelmia oli kiilahihnojen kanssa mutta tietysti hihnan siirtämät tehotkin oli sen aikaisissa koneissa pienempiä.