Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Magia - 26.06.26 - klo:10:26
-
Tietääkö kukaan,miten saa oljet pois niin tarkkaan ettei niitä paljon ole ensimmäisen vuoden nurmissa,hevosenheinissä?Vai onko parempia tapoja katkaista nurmivuodet kuin tuo vilja on,tässä tapauksessa.
-
Perustaa vihantaviljaan..
Perustamisvuonna niitto heinäkuun alkupuolella kun suojavilja (vehnä) tähkällä ja rikat kukalla -> 1v. rikat kuolee.
Jos ei tarvetta em. sadolle niin murskalla vaan maahan, nurmi kyllä lähtee kasvuun..
Periaatteessa voi vielä syksyllä ottaa odelmasadon tai murskata senkin alas.. Kovin pitkäksi ei saisi jäädä talveksi.
Seuraavana vuonna puhdas, oljista vapaa nurmi..
-
ite puin pitkään sänkeen ja sit ajoin murskalla syksyllä sänken ja pehkun maahan ja puhasta heinää löyty seuraavana kesänä.. kun ei enää saa etes kulottaa sänkeä..