Agronet

Keskusteluaiheet => Yleistä maa- ja metsätaloudesta => Aiheen aloitti: Rakkine - 22.06.26 - klo:16:37

Otsikko: Lupiini
Kirjoitti: Rakkine - 22.06.26 - klo:16:37
Taas on mediassa runsaasti neuvoja erilaisista lupiinitorjuntakeinosta:

Tapio kyllästyi lupiinien niittämiseen – kokeili arkista ainetta

 

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/6aeb3f73-f130-43ca-a793-ce5c125ee3c4

 

Mutta sitä parasta keinoa ei tietysti missän kerrota, eli glyfosaattia, sitä kun ruiskuttaa reppuruiskulla lupiinien niskaan,niin lähtee lupiinit lopullisesti.

MT:n otsikon perusteella luulin että arkisella aineella tarkoitettiin tosiaankin glyfosaattia, mutta ei se sitä sitten ollutkaan.
Otsikko: Vs: Lupiini
Kirjoitti: Oksa - 23.06.26 - klo:18:29
on net nuo tienposket kyllä komioita lupiinivainioita.   ja ihan asvaltinreunaan ovat niittäneet pienen kaistaleen lähiaikoina.      saiskohan lupiinista jotain hyötyä?  piokaasuna tahi elikkojen rehuna..?