Agronet
Keskusteluaiheet => Yleistä maa- ja metsätaloudesta => Aiheen aloitti: Rakkine - 22.06.26 - klo:16:37
-
Taas on mediassa runsaasti neuvoja erilaisista lupiinitorjuntakeinosta:
Tapio kyllästyi lupiinien niittämiseen – kokeili arkista ainetta
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/6aeb3f73-f130-43ca-a793-ce5c125ee3c4
Mutta sitä parasta keinoa ei tietysti missän kerrota, eli glyfosaattia, sitä kun ruiskuttaa reppuruiskulla lupiinien niskaan,niin lähtee lupiinit lopullisesti.
MT:n otsikon perusteella luulin että arkisella aineella tarkoitettiin tosiaankin glyfosaattia, mutta ei se sitä sitten ollutkaan.
-
on net nuo tienposket kyllä komioita lupiinivainioita. ja ihan asvaltinreunaan ovat niittäneet pienen kaistaleen lähiaikoina. saiskohan lupiinista jotain hyötyä? piokaasuna tahi elikkojen rehuna..?