Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: icefarmer - 06.05.26 - klo:10:16

Otsikko: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: icefarmer - 06.05.26 - klo:10:16
niin paljon kaunista puhetta turpeesta kokoomuksesta vaan mitäpä menee kattilaan kokoomulaisen hallituksen puheenjohtajan atte kalevan valvonnassa  :'( :'( :'( :'(

onhan tämä persuillekkin nyt  vähän semmoinen kiusallinen juttu  :o :o :o :o

Norsunluurannikko on yksi maailman suurimmista cashewpähkinöiden tuottajamaista.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011987842.html

Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Mopomies - 06.05.26 - klo:10:22
Nuo ovat viherhomojen näkemys ennennäkemättömistä energiaratkaisuista. Jos nyt vertailisi näitä aikaisempia utopiahaaveita hesan energiantuotannosta näihin afrikkalaisiin pähkinänkuoriin, siinä saattaisi monta tahoa joutua naurunalaisiksi.
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: icefarmer - 06.05.26 - klo:10:30
Nuo ovat viherhomojen näkemys ennennäkemättömistä energiaratkaisuista. Jos nyt vertailisi näitä aikaisempia utopiahaaveita hesan energiantuotannosta näihin afrikkalaisiin pähkinänkuoriin, siinä saattaisi monta tahoa joutua naurunalaisiksi.
synergiaedut tuo kilpailukykyä, tuollainen laivahan tuo pähkinänkuorikuorman helsinkiin ja menee ottamaan kaskisista kasvuturvekuorman.

kaskisista missä paikalliset kokoomuslaiset, rkp-läiset ja persut on aevan hermoraunioina kun sataman turveaumoista merituuli puhaltaa kaupunkiin  paksun turvekerroksen  merenrannan miljoonakartanon terassille ja kerrostalojen yläparvekkeillee asti. mersun konetilakin pitää puhaltaa lehtipuhaltimella.

pelkäävat  että kohta on kaskisten lahti täynnä silmittömiä särkiä :o :o :o :o
Otsikko: veemeli, viher-KaKo ja cashewpähkinä... 🎅
Kirjoitti: Antidesantti - 06.05.26 - klo:17:42
onhan tämä persuillekkin nyt  vähän semmoinen kiusallinen juttu  :o :o :o :o

Veikkaan, että turphen ja hakhen puolesta puhujia lähinnä wiituttaa Tsadin viher-KaKo:laasten puuhastelu pähkinöin kansa...     :o
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Eläkelläisviljelijä - 06.05.26 - klo:19:49
Hieno juttu.
 Eihän hesan alueelle turverekkarallia haluta.

https://www.hs.fi/alueet/art-2000011989235.html
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Töveli - 06.05.26 - klo:21:47
Se hetki kun Seppokin sanoo että kazakstanilainen koivuvaneri on hyää, lähestyy kovaa vauhtia.
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Eemeli - 07.05.26 - klo:04:25
Se onkn taas hesalaisten ja Kokoomuksen vika, kun kepu lopetti turpeen käytön.
Ainahan vasemmitokepuilla takkia käännellessä ja hametta pyörittäessä kaikki on muiden syytä.
EIkö kepulaista ihmetytä että pähkinöitä kannataa rahdata mutta turve on viherkepulle myrkkyä, kun maailmaan pelastavat.
Ekö kepu koskaan häpeä.
Otsikko: Vs: veemeli, viher-KaKo ja cashewpähkinä... 🎅
Kirjoitti: icefarmer - 07.05.26 - klo:04:32
onhan tämä persuillekkin nyt  vähän semmoinen kiusallinen juttu  :o :o :o :o

Veikkaan, että turphen ja hakhen puolesta puhujia lähinnä wiituttaa Tsadin viher-KaKo:laasten puuhastelu pähkinöin kansa...     :o
iltakokoomus ei sentään kehtaa julkaista koko haastattelua jossa kerrotaan maamme keskeisten hallintorakennusten lämmittämisen ja sähkön  nojaavan  vahvasti somppujen pähkinänkuoriin nimenomaan  huoltovarmuuden perusteella :o :o :o :o

Helen alkaa polttaa pähkinänkuoria hakkeen seassa.

”Myös huoltovarmuus on tärkeää. Mitä useammasta lähteestä saadaan energiaa, sitä parempi. Pähkinänkuoret myös säilyvät paremmin kuin metsätähdehake”, Aaltonen kertoo.
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: icefarmer - 07.05.26 - klo:04:42
Se onkn taas hesalaisten ja Kokoomuksen vika, kun kepu lopetti turpeen käytön.
Ainahan vasemmitokepuilla takkia käännellessä ja hametta pyörittäessä kaikki on muiden syytä.
EIkö kepulaista ihmetytä että pähkinöitä kannataa rahdata mutta turve on viherkepulle myrkkyä, kun maailmaan pelastavat.
Ekö kepu koskaan häpeä.
kaikkonen kun vastaa hävittäjäkaupoista orkesterin johtajana ja laivan kapteenina niin kuka nyt tästä  pähkinätilauksesta ottaa vastuun, onkonhuoltovarmuus peräti pualustusministerin heiniä :o :o :o :o
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Eemeli - 07.05.26 - klo:06:41
kepulainen ja vastuu, älä naurata.
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Oksa - 07.05.26 - klo:08:49
mutta kivahan se on kun turpeesta tehtään vihriää kaasuttamalla se turpiiniin sopivaks.   kokoomuslainen haaveuni!!
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: icefarmer - 07.05.26 - klo:10:20
mietitäämpäs  oikein porukalla,  mellä on euroopan kallein pö ja diesel sekä tumput suorana seisova hallitus, mitä se tarkoittaa näille isoille lämpölaetoksille mihin kkoomuslaiset saa halutessaan tilattua laevalla tavaraa :o :o :o :o

epäöilempä että merellä sattaa olla jo seilaamassa kohti suomea ties  mitä polttoon kelpaavaa ja kelpaamatontakin,  häviäjänä on suomalaenen koneyrittäjä ja kuljetusliike :o :o :o :o
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: iiro v - 07.05.26 - klo:11:22
Mutta luotamme Atte Kalevaan, tehnyt bisnestä afrikassa ennemminkin.  Oliko se edellinen reissu mistä valtion piti maksaa 15milj lunnasrahoja?
Otsikko: veemeli, kokoomus ja cashew... 🎅
Kirjoitti: Antidesantti - 07.05.26 - klo:17:26
Mutta luotamme Atte Kalevaan, tehnyt bisnestä afrikassa ennemminkin.  Oliko se edellinen reissu mistä valtion piti maksaa 15milj lunnasrahoja?

Oho, tämä oli uutta tietua...     :o

(Tämä iiro ei taijja olla se KaKo-puoluveen iiro...    🎅 )
Otsikko: veemeli, viher-KaKo ja cashewpähkinä... 🎅
Kirjoitti: Antidesantti - 07.05.26 - klo:17:36
”Myös huoltovarmuus on tärkeää. Mitä useammasta lähteestä saadaan energiaa, sitä parempi.”, Aaltonen kertoo.

Hyä homma, johtaja aaldonen kannattaa siis myös turphen käyttyä...     8)
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Eemeli - 08.05.26 - klo:03:57
Vaikka kuinka kepuloinen kääntäisi, KEPU LOPETTI TURPEEN KÄYTÖN ja maksoi vielä tapporahaa.
Sorry siitä.
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: JiiPee42 - 08.05.26 - klo:08:09
Kulkisiko tuossa paluurahtina viljaa ulosvietäväksi jos nää tossukat sais senverran aikaiseksi et kauppaisivat... 
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Kaikki - 08.05.26 - klo:09:24
Kulkisiko tuossa paluurahtina viljaa ulosvietäväksi jos nää tossukat sais senverran aikaiseksi et kauppaisivat...
Rahaa kuulemma lastaavat täyteen , menee kehitys apuun (lue aseisiin) afrikkaan .
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: icefarmer - 08.05.26 - klo:10:43
Vaikka kuinka kepuloinen kääntäisi, KEPU LOPETTI TURPEEN KÄYTÖN ja maksoi vielä tapporahaa.
Sorry siitä.
miteen mulla on muistikuva jotta kun muutama vuosi sitten kävimme palstalla vilkasta  ohjeistuskeskustelua  auttaaksemme helsingin kokoomuslaisia  tulevissa energiaratkaisuissa kivihiilen poistuessa kuvioista eemeli ei ollut läheskään niin vankkumaton turpeen ja yleensäkkään  kotimaisten  maakunnista tulevien energioiden kannattaja kuin nyt.....  muistanko väärin :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Oksa - 08.05.26 - klo:17:54
muistat väärin!   emppu on aina kannattannu turpeen nostoa maksoi mitä se nyt maksaakaan...   ja eihän kokoomus ole mitään turpeen alasajossa ollu mukana...  paitti joskus !
Otsikko: veemeli, viher-KaKo ja cashewpähkinä... 🎅
Kirjoitti: Antidesantti - 08.05.26 - klo:18:52
muistat väärin!   emppu on aina kannattannu turpeen nostoa maksoi mitä se nyt maksaakaan...   ja eihän kokoomus ole mitään turpeen alasajossa ollu mukana...  paitti joskus !

Johtaja myggänen...     :o
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: icefarmer - 09.05.26 - klo:05:03
patmos radiossa hyökättiin poikkeuksellisen tulisesti  helenin päätöstä tilata pähkinänkuorta afrikasta vastaan, rivien välistä oli kuultavissa selvästi että alakertaan on  suunta tuollaisilla toheoloilla. hallituksen linja turpeesta  aiheuti myös polttavaa närästystä,  pyydettiin herraa katsomaan miten täältä ajetaan turvetta ruotsiin poltettavaksi koska se luokitellaan siellä uusiotuvaksi energianlähteeksi :o :o :o :o
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Oksa - 09.05.26 - klo:08:43
mutta hyä kun kasvuturvetta voip jopa hätälässä polttaa..  ja sitä kun saabi nostella ihan tarpeen ja viennin mukaan..   mutta taas on alkannu hakerekat ajella..  en tiijä minne net vie tavaraa..   kun ilmat lämpiääkin..
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Eläkelläisviljelijä - 09.05.26 - klo:08:46
https://areena.yle.fi/1-76113303
  Timo Soini varmaan lähtee kepua peesaamaan. Kehui niin voimakkaasti Hannu Hoskosta.
  Ihmeen samanmielinen porukka oli jälkiviisaissa nyt, Soini, Perho, Karvala.
Otsikko: Vs: veemeli, viher-KaKo ja cashewpähkinä... 🎅
Kirjoitti: Syyllinen - 09.05.26 - klo:09:02
muistat väärin!   emppu on aina kannattannu turpeen nostoa maksoi mitä se nyt maksaakaan...   ja eihän kokoomus ole mitään turpeen alasajossa ollu mukana...  paitti joskus !

Johtaja myggänen...     :o
Ja Pertti Salolainen. Salolainen ei voi käsittää turpeen nostoa eikä avohakkuita.
https://www.kotimaa.fi/pertti-salolainen-ihmiskunta-on-menossa-kohti-helvettia-eduskunta-on-ymparistoasioissa-maho/

(https://img.ilcdn.fi/r7yJv3oKf3hVXPoLVHFIpZNkpII=/full-fit-in/920x0/img-s3.ilcdn.fi/5b47c1bdec6006a22a9f585703580f7d4958b13c544367908487239b0b9fd0f2.jpg)
Otsikko: Vs: veemeli, viher-KaKo ja cashewpähkinä... 🎅
Kirjoitti: Perussuomalainen porvari - 09.05.26 - klo:09:40
muistat väärin!   emppu on aina kannattannu turpeen nostoa maksoi mitä se nyt maksaakaan...   ja eihän kokoomus ole mitään turpeen alasajossa ollu mukana...  paitti joskus !

Johtaja myggänen...     :o
Ja Pertti Salolainen. Salolainen ei voi käsittää turpeen nostoa eikä avohakkuita.
https://www.kotimaa.fi/pertti-salolainen-ihmiskunta-on-menossa-kohti-helvettia-eduskunta-on-ymparistoasioissa-maho/

(https://img.ilcdn.fi/r7yJv3oKf3hVXPoLVHFIpZNkpII=/full-fit-in/920x0/img-s3.ilcdn.fi/5b47c1bdec6006a22a9f585703580f7d4958b13c544367908487239b0b9fd0f2.jpg)

Kahdeksan vuotta vanha juttu, mutta onkohan tuo puolipunikki Salolainen edelleenkin samaa mieltä:

"...Pitkään on puhuttu, että Suomen valtion pitäisi nostaa kehitysapunsa 0,7 prosenttiin, jotta voisimme muuttaa kehityksen suuntaa. Vaikka on nousukausi, emme pysty nostamaan sitä, vaan se on sama noin 0,4 prosenttia, Salolainen sanoo ja hymähtää."

 Saatanan idiootti.😄😄😄
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Eemeli - 09.05.26 - klo:10:14
Tuo on vielä pientä.
Kun herlin, kepu, maksaa elokapinan lakien rikkomisen.
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: icefarmer - 09.05.26 - klo:10:32
Tuo on vielä pientä.
Kun herlin, kepu, maksaa elokapinan lakien rikkomisen.
patmosradiossa kauhisteltiin maidon hinnan pudotusta ja tuomittiin kasvisruuan edistäjät ja ajajat hyvin painavin sanoin.   lisäksi pyydettiin siunausta mtk.lle, uutta viljanviljelijöiden  etujärjestöä ei mainittu  :o :o :o :o
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Perussuomalainen porvari - 09.05.26 - klo:10:35
Tuo on vielä pientä.
Kun herlin, kepu, maksaa elokapinan lakien rikkomisen.
patmosradiossa kauhisteltiin maidon hinnan pudotusta ja tuomittiin kasvisruuan edistäjät ja ajajat hyvin painavin sanoin.   lisäksi pyydettiin siunausta mtk.lle, uutta viljanviljelijöiden  etujärjestöä ei mainittu  :o :o :o :o

Mainittiinko kokoomuksen entinen puheenjohtaja Taru Tujunen nimeltä?

😄😄😄
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: icefarmer - 09.05.26 - klo:10:51
Tuo on vielä pientä.
Kun herlin, kepu, maksaa elokapinan lakien rikkomisen.
patmosradiossa kauhisteltiin maidon hinnan pudotusta ja tuomittiin kasvisruuan edistäjät ja ajajat hyvin painavin sanoin.   lisäksi pyydettiin siunausta mtk.lle, uutta viljanviljelijöiden  etujärjestöä ei mainittu  :o :o :o :o

Mainittiinko kokoomuksen entinen puheenjohtaja Taru Tujunen nimeltä?

😄😄😄
ei mutta hyvin hartaasti rukoiltiin että suomessa alettaisiin käyttää persuille työtä tuovaa puuhaketta ja turvetta  afrikkalaisten n....rien tuottamien pähkinöiden sijaan :o :o :o :o
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Perussuomalainen porvari - 09.05.26 - klo:10:53
Tuo on vielä pientä.
Kun herlin, kepu, maksaa elokapinan lakien rikkomisen.
patmosradiossa kauhisteltiin maidon hinnan pudotusta ja tuomittiin kasvisruuan edistäjät ja ajajat hyvin painavin sanoin.   lisäksi pyydettiin siunausta mtk.lle, uutta viljanviljelijöiden  etujärjestöä ei mainittu  :o :o :o :o

Mainittiinko kokoomuksen entinen puheenjohtaja Taru Tujunen nimeltä?

😄😄😄
ei mutta hyvin hartaasti rukoiltiin että suomessa alettaisiin käyttää persuille työtä tuovaa puuhaketta ja turvetta  afrikkalaisten n....rien tuottamien pähkinöiden sijaan :o :o :o :o

Kerroit Tujusen olleen kokoomuksen puheenjohtaja. Minä vuosina hän oli siinä virassa?
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Syyllinen - 09.05.26 - klo:11:55
Tuo on vielä pientä.
Kun herlin, kepu, maksaa elokapinan lakien rikkomisen.
Mitä eroa on Elokapinalla ja kokoomuksen EU-ympäristö- ja ilmastopolitiikalla, jota johtaa Pietikäinen?

(https://media.licdn.com/dms/image/sync/v2/D4E27AQFhR20l-sqopw/articleshare-shrink_800/B4EZovN775IIAI-/0/1765235862735?e=2147483647&v=beta&t=_SAi-5KxFwH4_l-K4AIu2m6lD320syx7JbK18jbYVAI)
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Eläkelläisviljelijä - 09.05.26 - klo:12:52
Tuo on vielä pientä.
Kun herlin, kepu, maksaa elokapinan lakien rikkomisen.
Mitä eroa on Elokapinalla ja kokoomuksen EU-ympäristö- ja ilmastopolitiikalla, jota johtaa Pietikäinen?

(https://media.licdn.com/dms/image/sync/v2/D4E27AQFhR20l-sqopw/articleshare-shrink_800/B4EZovN775IIAI-/0/1765235862735?e=2147483647&v=beta&t=_SAi-5KxFwH4_l-K4AIu2m6lD320syx7JbK18jbYVAI)

Atte Kaleva ja Tere Sammallahti karkottaa naiset Toivo puolueesta.
Jäljelle jää vaan epä Toivo.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011950368.html
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Perussuomalainen porvari - 09.05.26 - klo:13:38
Tuo on vielä pientä.
Kun herlin, kepu, maksaa elokapinan lakien rikkomisen.
Mitä eroa on Elokapinalla ja kokoomuksen EU-ympäristö- ja ilmastopolitiikalla, jota johtaa Pietikäinen?

(https://media.licdn.com/dms/image/sync/v2/D4E27AQFhR20l-sqopw/articleshare-shrink_800/B4EZovN775IIAI-/0/1765235862735?e=2147483647&v=beta&t=_SAi-5KxFwH4_l-K4AIu2m6lD320syx7JbK18jbYVAI)

Atte Kaleva ja Tere Sammallahti karkottaa naiset Toivo puolueesta.
Jäljelle jää vaan epä Toivo.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011950368.html

Atte ja Tere sekä Binga ovat parasta, mitä kokoomukselle on tapahtunut pitkään aikaan👍 Ymmärrän toki kaltaisesi äärikommunistisen punikin tuskan.

😎😎😎
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Töveli - 10.05.26 - klo:00:55
Norsunluurannikko tuottaa energiansa 80% fossiiliisesti vaikka pähkinänkuoria olisi huru mykke hyödynnettäväksi paikan päällä, ilman pitkiä valtamerirahteja.

Lisäksi metsiä on hävitetty valtavasti pähkinpuuviljemien tieltä - maa onkin noussut suurimmaksi cashewpähkinöiden tuottajaksi maailmassa.

Stadin virheät ovat vajonneet tässä sieraimia myöden ideologiseen "suomi on paha" -turvesuohonsa.

No onpahan Muujussilla aka Voortimiehellä aihetta lauantaikänneihin, ehkä hän tänne saapuukin "kouluttamaan juntteja" kun vaalit jälleen lähestyvät. :)
Otsikko: Vs: eemeli, kokoomus ja cashewpähkinä turpeen syrjäyttäjänä helenillä
Kirjoitti: Perussuomalainen porvari - 10.05.26 - klo:07:32
Norsunluurannikko tuottaa energiansa 80% fossiiliisesti vaikka pähkinänkuoria olisi huru mykke hyödynnettäväksi paikan päällä, ilman pitkiä valtamerirahteja.

Lisäksi metsiä on hävitetty valtavasti pähkinpuuviljemien tieltä - maa onkin noussut suurimmaksi cashewpähkinöiden tuottajaksi maailmassa.

Stadin virheät ovat vajonneet tässä sieraimia myöden ideologiseen "suomi on paha" -turvesuohonsa.

No onpahan Muujussilla aka Voortimiehellä aihetta lauantaikänneihin, ehkä hän tänne saapuukin "kouluttamaan juntteja" kun vaalit jälleen lähestyvät. :)

Kyllä se Opelmiehen aputoiminimi sieltä kohta ilmestyy.

😄😄😄